Hei
Olisi kiva tietää hyödyllisiä nettisivuja, joita voisi käyttää opetuksessa. Muitakin kuin perunakellari. Jos tiedät jonkun hyvän, kertoisitko siitä muillekin!
Kiitos jo etukäteen!
Ope
Hyviä nettisivuja?
14
1219
Vastaukset
- eräs ope
Ei opetuksen tarkoitettu, mutta yllättävätn paljon lapset (ja aikuisetkin!) siitä oppivat: www.alypaa.com-sivujen tietokilpailut!
- äidinkielen opettaja
Se on www.älypää.com ja sää.fi !
- vitsi?!
äidinkielen opettaja kirjoitti:
Se on www.älypää.com ja sää.fi !
Ehkä joskus sellaisetkin osoitteet toimivat - vaikka todennäköisempää kai on, että käy niin päin, että aletaan puhua ilman ä:tä ja öö:tä
- äidinkielen opettaja
vitsi?! kirjoitti:
Ehkä joskus sellaisetkin osoitteet toimivat - vaikka todennäköisempää kai on, että käy niin päin, että aletaan puhua ilman ä:tä ja öö:tä
Voi hyvänen aika teidän kanssa! Ne osoitteet ovat toimineet jo yli vuoden. Pitääkö aina elää tynnyrissä? Kokeile mozilla tai opera selaimella ko. osoitteita - IE:ssä ne ei tietenkään toimi.
Mutta aina oppii uutta, eikö niin? - käyttäjä
Voi hyvänen aika teidän kanssa! Ne osoitteet ovat toimineet jo yli vuoden. Pitääkö aina elää tynnyrissä? Kokeile mozilla tai opera selaimella ko. osoitteita - IE:ssä ne ei tietenkään toimi.
Mutta aina oppii uutta, eikö niin?Monien sivujen webmasterina näen käyttäjätilastoista, että Suomessa vähintään 90% käyttää (tosin valitettavasti!) Exploreria, ja asia tuskin tulee muuttumaan lähivuosina. Siinä mielessä kertomasi asian tietäminen ei paljon auta! Itse käytän mieluiten joka tapauksessa kansainvälsitä mallia, vaikka suomalaisen saisikin toimimaan.
- äidinkielen opettaja
käyttäjä kirjoitti:
Monien sivujen webmasterina näen käyttäjätilastoista, että Suomessa vähintään 90% käyttää (tosin valitettavasti!) Exploreria, ja asia tuskin tulee muuttumaan lähivuosina. Siinä mielessä kertomasi asian tietäminen ei paljon auta! Itse käytän mieluiten joka tapauksessa kansainvälsitä mallia, vaikka suomalaisen saisikin toimimaan.
Eipä tuollainen auta noiden osoitteiden yleistymistä, mutta omapa on ongelmasi jos haluat edelleen elää kivikaudella. Toki erittäin tyypillinen asenne, muutosvastarintaa. Osoitteet yleistyvät takuulla, koska maailmassa on paljon muitakin merkistöjä kuin 128 merkkinen ASCII.
- käyttäjä
Eipä tuollainen auta noiden osoitteiden yleistymistä, mutta omapa on ongelmasi jos haluat edelleen elää kivikaudella. Toki erittäin tyypillinen asenne, muutosvastarintaa. Osoitteet yleistyvät takuulla, koska maailmassa on paljon muitakin merkistöjä kuin 128 merkkinen ASCII.
Monta vuotta käytin Netscapen selainta, koska pidin siitä, että se vaatii puhtaampaa koodia. Mutta kun IE:n käyttäjien prosenttimäärät koko ajan kasvoivat, annoin periksi ja siirryin sekä tekemään sivuni pääasiassa IE:lle että itse käyttämään sitä. Saa sitten nähdä, mihin suuntaan käyttöasteet kääntyvät. Vuonna 1998 IE/Netscape oli n. 60%/40%, nyt mainitsemani 90/10. Tietenkin on tullut paljon lisää selaimia, mutta epäilenpä pahasti, että ne ovat ja pysyvät marginaaliryhmien käytössä. Mutta tietenkin on hyvä, jos jaksaa kulkea vastavirtaan. Minä annoin periksi, mutta ei siitä näytä minulle mitään haittaa olevan! Nettisivujen tekemisessä tärkeintä on, että vastaanottaja tajuaa sanoman, sen mukaan valitsen niin ulkonäön kuin tekniikan.
- äidinkielen opettaja
käyttäjä kirjoitti:
Monta vuotta käytin Netscapen selainta, koska pidin siitä, että se vaatii puhtaampaa koodia. Mutta kun IE:n käyttäjien prosenttimäärät koko ajan kasvoivat, annoin periksi ja siirryin sekä tekemään sivuni pääasiassa IE:lle että itse käyttämään sitä. Saa sitten nähdä, mihin suuntaan käyttöasteet kääntyvät. Vuonna 1998 IE/Netscape oli n. 60%/40%, nyt mainitsemani 90/10. Tietenkin on tullut paljon lisää selaimia, mutta epäilenpä pahasti, että ne ovat ja pysyvät marginaaliryhmien käytössä. Mutta tietenkin on hyvä, jos jaksaa kulkea vastavirtaan. Minä annoin periksi, mutta ei siitä näytä minulle mitään haittaa olevan! Nettisivujen tekemisessä tärkeintä on, että vastaanottaja tajuaa sanoman, sen mukaan valitsen niin ulkonäön kuin tekniikan.
"Mutta kun IE:n käyttäjien prosenttimäärät koko ajan kasvoivat, annoin periksi ja siirryin sekä tekemään sivuni pääasiassa IE:lle että itse käyttämään sitä."
Miksi et tee sivuja niin kuin speksit vaatii? Ammattitaidottomuutta? Selaimissa pystyy vaihtamaan user-agent nimeä, joten IE:n käyttöaste on alhaisempi kuin kuvittelet. Webbikaupat ja pankkien sivustot toimii kaikilla selaimilla, koska he eivät voi valikoida asiakkaitaan. - käyttäjä
"Mutta kun IE:n käyttäjien prosenttimäärät koko ajan kasvoivat, annoin periksi ja siirryin sekä tekemään sivuni pääasiassa IE:lle että itse käyttämään sitä."
Miksi et tee sivuja niin kuin speksit vaatii? Ammattitaidottomuutta? Selaimissa pystyy vaihtamaan user-agent nimeä, joten IE:n käyttöaste on alhaisempi kuin kuvittelet. Webbikaupat ja pankkien sivustot toimii kaikilla selaimilla, koska he eivät voi valikoida asiakkaitaan.Kukin tekee omat valintansa. ATK-opena olen tottunut pitämään puoleni erilaisia mielipiteitä vastaan, joita varsinkin nörttipojat tuovat esille. Joskus alkuaikoina ne heilauttivat, eivät enää. He saavat ajatella, kuten haluavat, minä teen kuten olen parhaimmaksi havainnut. Kuuntelen toki, koska joillakin on tosi paljon mielenkiintoista tietoa, josta voin oppia. Ammattitaidon puutteesta ei siis ole kyse, vaan varmuudesta siitä, että näin on paras!
- äidinkielen opettaja
käyttäjä kirjoitti:
Kukin tekee omat valintansa. ATK-opena olen tottunut pitämään puoleni erilaisia mielipiteitä vastaan, joita varsinkin nörttipojat tuovat esille. Joskus alkuaikoina ne heilauttivat, eivät enää. He saavat ajatella, kuten haluavat, minä teen kuten olen parhaimmaksi havainnut. Kuuntelen toki, koska joillakin on tosi paljon mielenkiintoista tietoa, josta voin oppia. Ammattitaidon puutteesta ei siis ole kyse, vaan varmuudesta siitä, että näin on paras!
Tietämättömyyden suoma varmuus onkin paras! Hyvä että opetat oppilaat huonoille tavoille käyttämään IE:tä ja keräämään troijalaiset, virukset sekä spammin koneelleen. Näin Suomen tietoturva yritykset menestyy jatkossakin. Tarjoat varmasti oppilaille myös tupakkaa nurkan takana?
- käyttäjä
Tietämättömyyden suoma varmuus onkin paras! Hyvä että opetat oppilaat huonoille tavoille käyttämään IE:tä ja keräämään troijalaiset, virukset sekä spammin koneelleen. Näin Suomen tietoturva yritykset menestyy jatkossakin. Tarjoat varmasti oppilaille myös tupakkaa nurkan takana?
Vitsiksi kai tämä oli tarkoitettu. Opetan muuten AMK:ssa, joten siihen ikään mennessä on opittu niin hyvät kuin huonotkin perustavat! Opetan ennen kaikkea, että koneen ja yhteyden turvjärjestelyt on oltava kunnossa.
- Ope2
löytyy www.tkukoulu.fi
- käyttänyt
YK:n Cyberschoolbus-sivuilla on paljon hyvää tietoa, vaikka tietenkin englanniksi. Mutta esim. etusivulta avautuvasta valikosta 'Country at a glance' saa yhdellä klikkauksella perustiedot kaikista YK:n jäsenvaltioista niin lyhyesti esitettynä, ettei syvempää engl. taitoa tarvita.
http://www.cyberschoolbus.un.org/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339