Luottamus voi mennä pahoista sanoista

Ei vain pettäminen vie luottamusta.

Nainen, josta erosin, sanoi vuosien kuluessa joitakin kertoja niin pahasti ja sellaisilla hetkillä, että en kykene millään antamaan anteeksi sitä.

Mielellään olisin vielä ystävä hänen kanssaan. Koetan järkeillä, että kannattaa unohtaa, ja kannattaa antaa anteeksi, mutta jotain ei vain näköjään voi. Niin että kun hän kysyy, voisinko kuvitella että joskus taas olisimme yhdessä, on sanottava että en voi.

Luottamuksen pettäminen on tässä tapauksessa sitä, että voidaan olla yhdessä, tuntuu että on hyvä tunnelma ja läheisyyttä, ja itse on avoimena omana itsenään ja juttelee hyväntuulisesti jotain, ja YHTÄKKIÄ naisen sisällä jossain joku minun sanomani sana osuu väärään rattaaseen ja nainen kiihtyy 0-100 hetkessä ja sanoo jotain tosi syvälle käyviä loukkauksia minulle. Ja sitten riidellään.

Tällaista kun tapahtuu tarpeeksi monta kertaa, ei voi enää luottaa mihinkään läheisyyteen. Kaikki vaikuttaa petokselta. Älä lähentele. En usko sinua.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aaaah Ooooh....

    • Anonyymi

      Totta turiset.

      Mä en suoriudu tällä hetkellä, koska muutama huolella valittu haukkumasana kriittisillä hetkillä on saanut mut aivan viistoon.

      Kiusoittelevana luonteena toinen ei ymmärrä millään että "kunhan vain vitsailin" ei nyt toimi.

    • Anonyymi

      Monet asiat, joita kokee itselleen tärkeäksi, rikkoutuu menee säröiksi, yllättyy toisesta ikävällä tavalla, ei unohdu miehiltäkään. Usein kuullut sanottavan, et naisilla on näistä norsun muisti, uskon et niin on tunteellisilla miehillekin? Luottamus ei synny hetkessä, mut sen voi menettää hetkessä.

    • Anonyymi

      Yrititkö keskustella hänen kanssaan tilanteiden jälkeen, mikä hänelle tuli? Kuulostaa epävakaalta personallisuushäiriöltä. Siihen liittyy tuollaista, että jokin toisen sanoma saattaa herättää vanhan traumaattisen kokemuksen pintaan ja voi sanoa niin törkeästi, että itsekin yllättyy. Jos on vaikea-asteisena, ymmärrän kyllä että tunteet viilenee ja haluaa erota. Itse saan kyseiseen "vammaan" DKT- hoitoa. Minulla on lievänä se, mutta kaikkea muuta siinä ohella. DKT= dialektinen käyttäytymisterapia.

      Tiedostiko tämä naisystäväsi tämän ja saiko siihen hoitoa?

      • Voin miettiä tuota mutta en oikein usko että tuosta on kyse.
        Kyllä hän anteeksi on toisinaan pyytänyt ja todennut erehtyneensä tai olleensa kohtuuton.

        Halusin vain puhua siitä, kun yleensä sanotaan että keskustelu auttaa ja anteeksipyyntö voi paikata riidat. Mutta minä olen sitä mieltä, että jos sykli väärinkäsitys-loukkaus-anteeksipyyntö toistuu tarpeeksi, ja loukkaukset ovat todella syvälle käyviä, ei anteeksipyynnöillä sitten lopulta enää pysty paikkaamaan mitään. Silloin mitään toivoa ei ole enää, ei vaikka minä itse koettaisin miten olla anteeksiantavainen. Jonkun rajan jälkeen sielu ei enää vain taivu siihen.


      • Anonyymi
        Feltsini kirjoitti:

        Voin miettiä tuota mutta en oikein usko että tuosta on kyse.
        Kyllä hän anteeksi on toisinaan pyytänyt ja todennut erehtyneensä tai olleensa kohtuuton.

        Halusin vain puhua siitä, kun yleensä sanotaan että keskustelu auttaa ja anteeksipyyntö voi paikata riidat. Mutta minä olen sitä mieltä, että jos sykli väärinkäsitys-loukkaus-anteeksipyyntö toistuu tarpeeksi, ja loukkaukset ovat todella syvälle käyviä, ei anteeksipyynnöillä sitten lopulta enää pysty paikkaamaan mitään. Silloin mitään toivoa ei ole enää, ei vaikka minä itse koettaisin miten olla anteeksiantavainen. Jonkun rajan jälkeen sielu ei enää vain taivu siihen.

        Tai hän on saanut jotain rikottua itsessäsi. Ymmärrän hyvin. Tuntuu, että itse olen vetänyt puoleeni luonnehäiriöisiä ihmisiä. Mutta minussa on myös se vika, etten ole pystynyt olemaan tilanteissa riittävän jämäkkä. Ihmiset kyllä huomaa sen, että toisen rajojen yli voi kulkea. Ja sitten kun olen jossain kohtaa kerännyt tarpeeksi itseeni, niin saatan räjähtää. Tulee esiin aivan erilainen puoli itsestäni. Olen nykyään aika erakko ja ihmissrka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai hän on saanut jotain rikottua itsessäsi. Ymmärrän hyvin. Tuntuu, että itse olen vetänyt puoleeni luonnehäiriöisiä ihmisiä. Mutta minussa on myös se vika, etten ole pystynyt olemaan tilanteissa riittävän jämäkkä. Ihmiset kyllä huomaa sen, että toisen rajojen yli voi kulkea. Ja sitten kun olen jossain kohtaa kerännyt tarpeeksi itseeni, niin saatan räjähtää. Tulee esiin aivan erilainen puoli itsestäni. Olen nykyään aika erakko ja ihmissrka.

        Enkä siis nykyään enää räjähtelee, mutta eristäydyn kaikesta.


      • Anonyymi
        Feltsini kirjoitti:

        Voin miettiä tuota mutta en oikein usko että tuosta on kyse.
        Kyllä hän anteeksi on toisinaan pyytänyt ja todennut erehtyneensä tai olleensa kohtuuton.

        Halusin vain puhua siitä, kun yleensä sanotaan että keskustelu auttaa ja anteeksipyyntö voi paikata riidat. Mutta minä olen sitä mieltä, että jos sykli väärinkäsitys-loukkaus-anteeksipyyntö toistuu tarpeeksi, ja loukkaukset ovat todella syvälle käyviä, ei anteeksipyynnöillä sitten lopulta enää pysty paikkaamaan mitään. Silloin mitään toivoa ei ole enää, ei vaikka minä itse koettaisin miten olla anteeksiantavainen. Jonkun rajan jälkeen sielu ei enää vain taivu siihen.

        Toi on totta. Ei se anteeksipyytely loputtomasti toimi tai asioita korjaa, jos se luokkaava käytös tai puhe toistuu aina vaan vaikka siitä on keskusteltu.


    • Anonyymi

      On sanottu kuule mitä vain, vaikka tekee kipeää Ei auta.

    • Anonyymi

      Montako nikkilä sinulla M oikein on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe