Vein E Mersun 7.12. Herttoniemen Vehoon, koska radio ei enää toiminut. Radio yritti käynnistyä, mutta jäi jotenkin luuppiin eli sulakkeessa ei ollut vikaa vaan se näytti olevan itse radiossa. Tulin itse kyseiseen lopputulokseen ilman tutkintaa sen perusteella, miten radio vähän yritti lähteä päälle. Minulla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus tietotekniikka-alalta, muttei valitettavasti Mersun radioista. Vehossa tutkivat asiaa melkein 600 euron edestä ja päätyivät samaan lopputulokseen, kun minä eli radio on rikki. Ilmoittivat samalla, että uutta radiota ei ole tilattavissa edes Saksasta eli eivät antaneet mitään vaihtoehtoja jatkolle.
Jos olisin tiennyt kustannusten nousevan noin korkeiksi, olisin tietenkin kieltänyt kalliin touhun. Mutta minulle ei missään vaiheessa ilmoitettu mahdollisia tulevia kustannuksia. Kyllä luulisi tuollaisen summan herättävän jonkun asentajan kyselemään, että onkohan kannattavaa toimia näin ja kysyä asiakkaalta varsinkin, kun oli tiedossa, että uutta radiota ei ole saatavilla.
Kun kyselin, että mitenkäs olisi käytetyn radion hankinta ja asennus, niin vastaus oli, että ei niiden lukituskoodien toiminnasta voida olla varmoja, kun niitä on niin montaa erilaista. Ymmärrän kyllä tuon vastauksen, mutta kun kysyin asiaa kolmelta eri huollon edustajalta niin ensimmäinen ei osannut sanoa mitään, toinen kertoi, että voi olla ongelmia ja kolmas, ettei luultavasti toimi eli en saanut siihen mitään apuja. Ihmettelen Vehon henkilöiden osaamista ja auttamishaluja. Luulisi, että joku Vehossa tai ainakin maahantuojalla (ai niin Veho tuo Mersuja maahan) osaisi kertoa, että mitkä radion osanumerot ovat yhteensopivia eli minkälaisella numerolla netistä voi etsiä käytettyä radiota. Tarjontaa on yllin kyllin. Jouduin myös itse pyytämään, että ottavat nykyisen radion numerot ylös, jotta voin etsiä sopivaa.
Eli nyt minulla on auto, jossa ei toimi radio eikä hands free eikä mikään radioon liittyvä toiminnallisuus. Nykyaikana mm. hands free ominaisuus on tarpeellinen paljon autoa käyttävälle.
Eli
- maksoin 600 euroa turhasta
- en saanut uutta radiota Veholta
- enkä saanut minkäänlaista apua uuden radion hankintaan
- ihmetyttää Vehon ”asiantuntijoiden” osaamisen taso
Jos tällainen toiminta on Vehon arvojen mukaista, niin tähän päättyy monivuotinen asiakkuuteni Vehossa ja tulen jakamaan kokemuksiani sosiaalisessa mediassa mahdollisimman laajasti. Olen erittäin tyytymätön siihen kokemukseen, jonka asiakkaana sain Herttoniemen Vehosta. Kun monet yritykset nykyaikana panostavat asiakaskokemukseen ja arvioivat mm. NPS-lukua, niin tässä tapauksessa Veho Herttoniemi sai 0:n eli suosittelen pysymään kaukana tästä paikasta. Onneksi MP-forumissa pidetään yllä listaa hyvistä Mersu-huoltamoista.
Jälleen uusi pettymys Vehon huoltoon
58
7561
Vastaukset
Minulla on ollut yli kymmenen vuoden aikana pari E-mersua.
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että varsin usein Veholla toimipaikasta riippumatta asiakkaalle tarjotaan vain kalliita ratkaisuja, tai tässä tapauksessa EI OOTA!
Minkäänlaista ymmärtämystä ei tunnu löytyvän, kun joskus tokaisen, etten asu Kaivopuistossa. Vitsiksi tarkoitettua asiaa ei ymmärretä.
Minut voidaan jopa tästä lausumasta tunnistaa, mutta samapa se, sillä huollon tarkoitus on kyllä ensisijaisesti ratkaista asiakkaan ongelmat, eikä lisätä niitä.
Edelleen ns. jälkimarkkinointi on olematonta, sillä oletetaan, että kun kerran mersun on ostanut, niin ei siitä hevin luovu.
Kinasin aikani tuulilasinpyyhkijöiden omasta, muista vastaavista autosta poikkeavasta sanalla sanoen huonosta kiinnityksestä - siis sellaisesta, jossa sopivia joutuu hakemaan - koska tavanomaiset tarvikeliikkeistä saatavat eivät sovi.
Lisäksi marpatin niiden ylihinnottelusta - kolminkertaisesta.
Kyllä huollon hinta näin saadaan nousemaan.
Tälläkin asialla on kaksi puolta. Joskus nimittäin yllättävät.- Anonyymi
raision veho on huono
- Anonyymi
Jos itsellä yhtään järki juoksee ja aikaa on käytettävissä niin kannattaa aina googlettaa noita ongelmia ennenkuin lähtee kiikuttamaan kalliiseen merkkihuoltoon.
Jos ongelma vaikuttaa haastavalle, on oletettavaa että merkkihuoltokaan ei sitä tunnista eikä osaa siten sitä korjata.
Jos sensijaan on tunnetusta ongelmasta kysymys, voi merkkiliikkeestä kysyä, tuntevatko he ongelman. Jos eivät tunne, voi yrittää korjata itse, koska tunnettuihin ongelmiin löytyy usein ratkaisukin, netistä.
Niin mukavaa kuin se olisikin, että kaikki toimii ja palvelu on hyvää ja edullista, oma-aloitteisuus palkitsee, enenevässä määrin nykyaikaisten autojen kanssa.
Ihan esimerkkinä erimerkkinen auto, joka sammuu kun siitä hajoaa yksi 10 euron rele. Maallikko nostaa kädet pystyyn, se joka tietää, tietää.
Noita autoja on ollut parillasadalla myynnissä kun ei niitä saa käyntiin. Asiantuntija menee ostamaan auton, laittaa paikalleen yhden hyppylangan ja ajaa paikalta pois hymyssä suin. - Anonyymi
Mistä mallinumerosta tässä on kysymys, jos vaikka osais auttaa.
t. autoaudio-asiantuntija- Anonyymi
Vuoden 2012 sedan W212. Tiedätkö minkälainen android radio kannattaisi autoon laittaa jos ei käytetty lähde toimimaan ja mikä olisi hyvä asennusfirma?
- Anonyymi
Ei omaa autoa kannata viedä lähellekään Vehon huoltoa. Siellä jo litra öljyäkin maksaa koko gallonan hinnan ja kyseessä sama öljy. Tulppien vaihto 240 euroa yms
- Anonyymi
Veholla tulppien vaihto 49 21/tulppa = 133. Vaihtavat itse ostamani öljyt määräaikaishuollossa.
- Anonyymi
Olisi hyvä aina kertoa mikä korimalli ja vuosimalli on kyseessä. Kannattaa katsoa vaikka Meretek.fi tarjonta. Toimii nykyisin entisen Autovahinkokeskuksen varaosamyynnin jatkajana.
- Anonyymi
Aloittajalla todennäköisesti melko vanha malli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla todennäköisesti melko vanha malli?
Mikä vuosimalli ja korimalli?
- Anonyymi
Ne korjaa ja huoltaa siellä autoja ei radioita. Jos uusia ei ole saatavana, niin ei ne ala etsimään sinulle käytettyjä, se on sinun oma homma.
Olisit vienyt vanhan Mesesi autosähkökorjaamoon. - Anonyymi
Teet niinkuin muutkin, laitat vaan beatsit korviin ja kännykästä podcasti soimaa.. onhan se nyt tiedossa että noissa on kalliita vikoja sitten kun niitä alkaa tulemaan, siksi kannattaa vaihtaa takuu-ajan mentyä umpeen uuteen, tai sitten vaihtaa johonkin halvempaan merkkiin kuten tojotaan tms.
- Anonyymi
Aloitus taitaa olla ihan provo, ei vuosimallia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus taitaa olla ihan provo, ei vuosimallia?
No ei tuommoista vakavaa asiaa kukaan viitsisi provota? Noinhan ne merkkiliikkeet toimii yleisesti.
- Anonyymi
Tojota, hihii! Ei ole vaihtoehto jos haluaa auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tuommoista vakavaa asiaa kukaan viitsisi provota? Noinhan ne merkkiliikkeet toimii yleisesti.
Missä se vuosimalli ja korimalli viipyy sitte jos ei ole provo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se vuosimalli ja korimalli viipyy sitte jos ei ole provo?
Vuosimalli on 2012 ja korimalli sedan W212. Tätä ongelmaa on kyllä pitkään tutkittu netin keskustelupalstoilta, mutta yhtään vastaavaa ei ole tullut esiin. Autopurkaamoilta on myös etsitty vastaavaa käytettyä radiota samalla osanumerolla ja vielä sellaista mihin ei tarvittaisi koodia mutta tuloksetta. Nyt on ostettu ebay:stä lähes vastaava kuitenkin riskillä eli ei välttämättä toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosimalli on 2012 ja korimalli sedan W212. Tätä ongelmaa on kyllä pitkään tutkittu netin keskustelupalstoilta, mutta yhtään vastaavaa ei ole tullut esiin. Autopurkaamoilta on myös etsitty vastaavaa käytettyä radiota samalla osanumerolla ja vielä sellaista mihin ei tarvittaisi koodia mutta tuloksetta. Nyt on ostettu ebay:stä lähes vastaava kuitenkin riskillä eli ei välttämättä toimi.
Kyllä maahantuojan kautta saa ne autonsa tiedot, joka haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosimalli on 2012 ja korimalli sedan W212. Tätä ongelmaa on kyllä pitkään tutkittu netin keskustelupalstoilta, mutta yhtään vastaavaa ei ole tullut esiin. Autopurkaamoilta on myös etsitty vastaavaa käytettyä radiota samalla osanumerolla ja vielä sellaista mihin ei tarvittaisi koodia mutta tuloksetta. Nyt on ostettu ebay:stä lähes vastaava kuitenkin riskillä eli ei välttämättä toimi.
Varaosanumeron ei tarvitse olla sama, koska osanumero muuttuu ohjelmistoversion mukaan. W212:ssa ennen faceliftiä radioita on 5 eri mallia ja näistä 1 levyn ja 6 levyn vaihtajalla olevat versiot. Jos auto on 2012, on radio mallia NTG4.5, joko Audio 20 tai Comand. NTG4.5 Comandiin tarvitaan koodi, muihin ei.
"Boottilooppi" on harvinainen vika mutta saattaa sekin olla korjattavissa. Ehtikö se pysyä niin kauan käynnissä että testerillä pääsi kiinni ja vikakoodit luettua ulos? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varaosanumeron ei tarvitse olla sama, koska osanumero muuttuu ohjelmistoversion mukaan. W212:ssa ennen faceliftiä radioita on 5 eri mallia ja näistä 1 levyn ja 6 levyn vaihtajalla olevat versiot. Jos auto on 2012, on radio mallia NTG4.5, joko Audio 20 tai Comand. NTG4.5 Comandiin tarvitaan koodi, muihin ei.
"Boottilooppi" on harvinainen vika mutta saattaa sekin olla korjattavissa. Ehtikö se pysyä niin kauan käynnissä että testerillä pääsi kiinni ja vikakoodit luettua ulos?Kiitos näistä tiedoista. Tällaisen vastauksen olisin odottanut saavani Veholta, mutta ei. Koska Mersuni on menossa myyntiin, niin jouduin riskillä hankkimaan käytetyn tilalle. Onneksi eBayn kautta löytyi ja se on nyt asennettu autoon ja toimii. Hieman hirvitti, kun Puolasta lähdin hankkimaan ja tietenkin maksoin 180 euro etukäteen, ennen kun tilaus lähti tulemaan. Radio oli ilman koodia ja Alppilan autohuollossa se asennettiin hintaan 170 €. Loppu hyvin ja kaikki hyvin. Jos haluat / tarvitset, niin saat sen viallisen radion ilmaiseksi, jos haluat kokeilla korjata sitä. Laita viestiä osoitteeseen [email protected]
- Anonyymi
Ihan hyvällä sanon teille ......vaihtakaa se merkki toiseen.minulla oli kymmenkunta mersua ja 2000 tullessa oli vain osan vaihtoo ja ei 500e taho selvitä yhdestäkään reisusta,Kyllästyin merkkiin,ei ole kestävä auto,aina on joku laittaminen kalliisti.Kyllä tojota on auto jonka vierellä ei tarvii oottaa puolta elämäänsä laittamisissa,unohtakaa se hyvällä siitä tulee kallis auto ja kilometreille hintaa.
- Anonyymi
Iso/isohko automaattivaihteinen dieselfarkku,
Mitä Toyotalla on tarjota tähän segmenttiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso/isohko automaattivaihteinen dieselfarkku,
Mitä Toyotalla on tarjota tähän segmenttiin?Aivan. Ei mitään.
- Anonyymi
Onpas sinulla ollut huonoja Mersuja vaikka olivat vähänajettuja. Jokaisella vain kolme entistä omistajaa ja saivat kevyttä kesäajelua. Vantaalainen taksikuski, pohjoiskarjalainen metsäkoneurakoitsija ja raveissa käyvä "hevosmiessuku".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ei mitään.
Lexukselta kyllä löytyy, jos kelpaa sellainen jota myydään SUV tuotteena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexukselta kyllä löytyy, jos kelpaa sellainen jota myydään SUV tuotteena.
Automaatti dieseli lexukselta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Automaatti dieseli lexukselta?
Aina löytyy veruke jotta voit sanoa että ei löydy juuri sellaista.
Jos lexukselta löytyisi diesel automaatti niin seuraavaksi vänkäät että ei muuten löydy punertavan keltaisella värillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexukselta kyllä löytyy, jos kelpaa sellainen jota myydään SUV tuotteena.
Tarkoitat sitä koppakuoriaisen näköistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina löytyy veruke jotta voit sanoa että ei löydy juuri sellaista.
Jos lexukselta löytyisi diesel automaatti niin seuraavaksi vänkäät että ei muuten löydy punertavan keltaisella värillä.Kysyin mitä isoa automaatti farkkua Toyotalla on tarjota, niin ehdotetaan Lexus bensa maasturia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin mitä isoa automaatti farkkua Toyotalla on tarjota, niin ehdotetaan Lexus bensa maasturia?
Pitkää matkaa kun ajaa niin ei kiinnosta sellaiset bensasyöpöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin mitä isoa automaatti farkkua Toyotalla on tarjota, niin ehdotetaan Lexus bensa maasturia?
Lexus on toyota jos et tiennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexus on toyota jos et tiennyt.
Onko myös bensamaasturi dieselfarkku?
- Anonyymi
Ostin kesällä Autosunilta Lappeenrannasta 33.000 ajetun C 200 dieselmersun. Näitä etelästä tuotuja käytettynä. Mukava peli, mutta jotain ilmennytkin. Aika pian selvisi että akku ei pidä virtaansa, vaan tyhjenee pari päivää seisoessa lähes kokonaan sytytellen varoitusvaloa, aina jaksoi käynnistyä kyllä. Asia hoitui syksyllä Autosunilla Kouvolassa vuosihuollon yhteydessä. Tilalle uusi akku takuuna ja takuu sille 2 v. Oma vanha ensiapulaukku ei ollut autossa ja kas huollon yhteydessä varapyörätilaan oli ilmestynyt isohko mersun ensiapulaukku. No itse vuosihuolto nyt ei ole halvimmasta päästä. Sama hinta mersun liikkeissä eri paikoissa.
Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä ilmeni, että yhden renkaan anturi sökö. Herjasi mittaristossa ja kertoi ettei tyre presure toimi. Mersussahan pienen ajon jälkeen näkee mittaristosta myös renkaiden paineet jokaisesta erikseen. Soitto Autosunille ja anturit vaihdettiin veloituksetta kaikkiin neljään talvirenkaaseen.
No se ei ollut auton vika. Vanteet mersun alkuperäiset, mutta niissä oli jotkut tarvikeanturit, joista yksi pettänyt.
Sitte 41.000 km kohdalla syttyi keltainen moottorivalo. Soitto Autosunille Kouvolan huoltoon ja auto sovitusti testeriin. Jokin nokianturi-ilmaisin oli sökö. Uusi osa 550 egee ja risat. Tilasivat osan ja sovitusti kuntoon. Eikä maksanut mitään. Ei edes käyttöturvan satasta, vaan meni maahantuojan piikkiin, niin työn, kuin osankin suhteen.
Saa nähdä tulevaisuudessa ostinko sutta vai sekundaa.
Tämä olikin nyt kertomus miten autoliike hoitaa hyvin asiansa. Mitään aiempaa kokemusta Autosunista ei ole, en ollut aiemmin edes kuullut koko liikkeestä Lahtelaisena.
Joskus menee näkinkin hyvin ettei aina ole negatiivista kerrottavaa.- Anonyymi
Mikä vuosimallin C 200 dieseli. Onko 1,6 vai 2,1 litran koneella. Todennäköisesti kuitenkin uutta korimallia kun noin vähän ajettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vuosimallin C 200 dieseli. Onko 1,6 vai 2,1 litran koneella. Todennäköisesti kuitenkin uutta korimallia kun noin vähän ajettu?
Tämä pienempi eli 1,6 136 heppanen loppuvuodesta 2017 käyttöön otettu farkku ja merkkiliikkeen etelästä käytettynä välittämiä vehkeitä. Mulle ihan riittävät tehot, vääntää hyvin ja automaattiloota pelaa kunnolla. Kauppaa tehdessä myyjä jutteli, että näitä vähän käytettyjä mersuja tuodaan ja myydään heillä enemmän kuin uusia. Heillä Saksassa vakiohankkijat. Saa nyt nähdä, ilmeneekö etelän malleissa jotain oleellista eroa muuten käytännössä, väittivät että eroja ei ole. Ainaskin on lämmin auto ja lämpö tulee tasaisesti. Tietysti sen jälkeen kun kone on kunnolla lämmennyt. Mukana kuitenkin eperi, joka lämmittää koneen nopeasti jos tarvii. Pitemmillä matkoilla 4,2 -4,4 kulutus. Nurkka-ajossa lyhyemmillä matkoilla litra-puolitoista enemmän satasta kohti.
- Anonyymi
Hyvä, että joskus ilmenee näitä positiivisia juttujakin, eikä aina haukkuja.
- Anonyymi
Kuinka tyhmä pitää olla kun kirjoittaa huoltomosta moitteita automerkin alle kun tuolta löytyy ihan omakin osio. Ehkä syyllinen onkin ollut auton omistaja itse?
- Anonyymi
Ja kuinka tyhmä pitää olla, kun kuvittelee, että edellisestä kommentista on jotain hyötyä kyseessä olevaan asiaan eli ongelmaan Mersun radion korjaamisessa, Veho kommentit ovat vain varotuksena muille sekä tiedoksi, että on asioita, joita ei merkkihuoltokaan osaa korjata Mersussa.
- Anonyymi
merkkihuoltojen ongelma on että pyytävät rahaa täysin tekemättömästä työstä. Ja vapaaehtoisia maksajia suomessa. En itse käytä ollenkaan sellasia vaan jos tarvetta korjauttaa niin maksan vasta onnistuneesta työstä, jos eivät sellaiseen suostu niin vaihdan autokorjaamoa/huoltoa.
- Anonyymi
No olihan tuossa kaksi ihan erilaista kokemusta mersun merkkihuoltopaikoista ja toisessa siitä, miten hyvin auton myyjäliike hoitaa asiat, jotta asiakas on tyytyväinen.
Huoltojen hinnoittelut ovatkin sitten asia erikseen. Joku kehuu Toyotan perushuollon olevan parinsadan luokkaa ja mersuissa saa oman kokemuksen mukaan kertoa kolmella, eli aika tyyristä on.
Nämä autojen vikaantumiset kyllä ovat toisinaan merkkiliikkeillekin ylivoimaisia. Taitaa olla niin, että kun nykyään autoista löytyy jos jonkinlaista hilavitkutinta, niin asentajat eivät oikein osaa muuta kuin iskeä piuhan auton tietojärjestelmään ja hakea vikaa näkyviin. Jos sieltä ei syy heti löydykkään, niin sitten ollaan ihan sormi suussa, ellei toinen vielä persukkeessa. Silloin tulee ongelmia ja lähdetään kokeilemalla vaihtamaan jos jonkinlaista elektroniikkapakettia ja egr venttiiliä ja paljolti ihan arpapelinä osuuko oikeaan, vai ei. Asiakas maksaa viulut, tietenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olihan tuossa kaksi ihan erilaista kokemusta mersun merkkihuoltopaikoista ja toisessa siitä, miten hyvin auton myyjäliike hoitaa asiat, jotta asiakas on tyytyväinen.
Huoltojen hinnoittelut ovatkin sitten asia erikseen. Joku kehuu Toyotan perushuollon olevan parinsadan luokkaa ja mersuissa saa oman kokemuksen mukaan kertoa kolmella, eli aika tyyristä on.
Nämä autojen vikaantumiset kyllä ovat toisinaan merkkiliikkeillekin ylivoimaisia. Taitaa olla niin, että kun nykyään autoista löytyy jos jonkinlaista hilavitkutinta, niin asentajat eivät oikein osaa muuta kuin iskeä piuhan auton tietojärjestelmään ja hakea vikaa näkyviin. Jos sieltä ei syy heti löydykkään, niin sitten ollaan ihan sormi suussa, ellei toinen vielä persukkeessa. Silloin tulee ongelmia ja lähdetään kokeilemalla vaihtamaan jos jonkinlaista elektroniikkapakettia ja egr venttiiliä ja paljolti ihan arpapelinä osuuko oikeaan, vai ei. Asiakas maksaa viulut, tietenkin.Mersun perushuolto ei todellakaan maksa mitään 600 euroa. 250-300 on lähempänä totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersun perushuolto ei todellakaan maksa mitään 600 euroa. 250-300 on lähempänä totuutta.
Kyselepä nyt vähän hintoja merkkiliikkeistä ni kyllä selviää. Just huollatin 2017 c mersun. 34.000 km ajettu. 610 egeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselepä nyt vähän hintoja merkkiliikkeistä ni kyllä selviää. Just huollatin 2017 c mersun. 34.000 km ajettu. 610 egeä.
Ei ollut perushuolto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut perushuolto.
Mersua ei ole tarvis huollattaa merkkihuollossa. Suomessa on monia mersuun erikoistuneita huoltokorjaamoja, joissa hinnoittelu selvästi halvempaa ja asiantuntemus parempaa, kuin merkkihuolloissa.
- Anonyymi
on siinä riesaa kun Mersuja joutuu korjaamolla käyttää vaikka kuin viulut maksetaan
normaalisti huollot ja auto toimii ei nykyään autoissa ole vikoja
ainakaan japseissa- Anonyymi
Toi nyt oli taas ihan höpöhöpöä. Joka merkissä löytyy vikoja, niin myös japseissa. Variksessakin nyt samansuuntainen turvavyöongelma takapenkillä, kuin vähän aikaa sitten näissä pikku vag vehkeissä ja takaisin kutsu korjaamolle.
Välillä löytyy japseista jarru ja nivelongelmia ja toyotan viat ovat nyt luku sinänsä. Niistä yritetään vaan olla ihan hiljaa. - Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset ostako Mersuja, jos teillä ole niihin varaa. Ostakaa se 3600 euron Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset ostako Mersuja, jos teillä ole niihin varaa. Ostakaa se 3600 euron Toyota.
Se onkin paljon luotettavampi kuin 36000 euron märsu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin paljon luotettavampi kuin 36000 euron märsu.
Mistä tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin paljon luotettavampi kuin 36000 euron märsu.
Juuri niin.
- Anonyymi
Minulla on vanha Salora 3 mustavalkotelkkari noin vuodelta 1960. Voinko viedä sen Veholle korjattavaksi?
- Anonyymi
Voit, mutta nosta nelipyöräisille puutarhakärryille, luulevat autoksi.
Kommentoin ketjun alussa nimimerkilläni, että välillä Veho yllättää.
Tänään Veho teki sen!
Viisi vuotta vanhan auton kojetaulussa (104.000 km) syttyi pari viikkoa sitten keltainen moottoriohjauksen valo. Syttymisen syytä päästiin vasta tänään Vehon omilla lukijoilla testaamaan.
Kysymys oli Nox-anturin viasta. Osa on kallis.
Korjauksen hinnassa tultiin kuitenkin vastaan 40% , joten maksoin siis 60%.
Silti korjaus oli kallis, n. € 750,- joten olisi toivottavaa, että auton tällaiset keskeiset osat kestäisivät auton kokonaisiästä esim. ensimmäiset kymmenen vuotta.
Anturi rikkoutui siis mielestäni liian aikaisin.
Miten on muilla merkeillä?- Anonyymi
Sulla mitään mersua ole. Se on lada mikä sulla on. Niih 😀😳
- Anonyymi
Soita mb lab ja apu löytyy
- Anonyymi
MB merkkihuolto Joensuussa:
https://www.youtube.com/watch?v=9JeXYJ6lWEE - Anonyymi
Kun autoradioon tulisi vika, niin en ainakaan veisi sitä rasvanäpille tutkittavaksi. Huoltomiehet ymmärtävät radioista vähemmän kuin itse. Auton korjaus on nykyisin sitä, että testeri kiinni ja vaihdetaan osia.
- Anonyymi
Onhan niitä käytettyjä. Mallin mukaan voi valita.
https://ovoko.fi/autojen-luettelo/mercedes-benz/e-w212-2009-2016/laitteet-kytkimet-sahkojarjestelma/aanentoistojarjestelma-gps-radio/radio-cd-dvd-gps-paayksikko?man_id=2&cmc=935&cm=1577
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906