Minä ole 50 työssäkäyvä nainen. Tänne kirjoitan siksi josko täällä olisi vastaavanlaisessa tilanteessa olevia. Minulla on nyr jo parin kuukauden verran vaivanut ihan mieletön väsymys. En jaksaisi työpäivän jälkeen tehdä yhtään mitään, vaikka aiemmin kävin aktiivisesti esim ryhmäliikuntatunneilla. Nyt kun tulen kotiin, niin jalkaudun lempipaikkaani sohvalle jossa usein aamuvuoron jälkeen otan istualleen lyhyet päiväunet. Herättyäni en jaksa muuta kuin syödä ja jatkaa sohvalla oleilua puoli-istuvassa asennossa. Iltapesut jaksan juuri tehdä, mutten juuri muuta. Turha teiltä edes kysyä kun itsekin ymmärrän kysessä olevan työuupumuksen tai masennuksen. :(
Masennustako?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkan nyt tähän itsekin sitä mitä olen tulkannut itsestäni. Aikaisemmillakin vuosina olen ollut paljon passiivisempi, enkä käynyt ryhmäliikuntatunneilla marras-joulukuussa niin tiheään kuin aiemmin. Jonain marraskuuna käyntikerrat olivat tosi alhaiset. :(
Tämä kaamosaika saattaa ja aiheuttaakin minulle masennuksen oireita.
Minua säälittää vain työtoverit, joita kohtaan olen nyt viime päivinä ollut todella inhottava johtuen vain tästä omasta olotilastani. :(( - Anonyymi
Olen suututtanut pari-kolme työkaverani stressaantuneella ja ilkeällä käytökselläni, jotka johtuvat vain ja ainoastaan työväsymyksestäni.
- Anonyymi
Vaihda työpaikkaa rohkeasti, ota uusi suunta elämääsi.
Elämä kantaa aina.
Ole rohkea ja ole muutos ennenkuin muutos tulee luoksesi. - Anonyymi
Voisiko olla myös vaihdevuosioireita sulla? Nekin aiheuttavat masennusta ja uupumusta varsinkin jos niihin on taipumusta. Itselläni auttoi korvaushoito jonkin verran. Mutta epäilen ettei se ole tarpeeksi tehokas.
- Anonyymi
Kaamos. Kilpirauhanen. Vaihdevuodet. Syöpä. Siinä vaihtoehtoja.
Jos oireilu helpottaa päivän alkaessa pidentyä, niin oleellisin syy selvisi.
Et valittanut työpaikan ongelmista. Etkä valittanut fyysisiä vaivoja, paitsi väsymystä. Se voisi puhua kaamosoireilun puolesta. Ei sellainen työ itsessään uuvuta ihmistä, mitä on tehnyt pitkään, minkä kokee mielekkääksi, ja jossa ei pahempia ilmapiiriongelmia ole.
Mitäpä jos pistäytyisit työterveyshuollossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472