ehkä sopii tälle palstalle, mutta kerronpa:
tulee tunne, että pitää äännähtää kovaa. sitä ennen tuntuu ahdistavalle ja kun äännähtää, niin tunne helpottaa. asia on vaikea kuvailla, joten selvennän hieman, eli voidaan verrata kutinan tunteeseen jota raapiminen helpottaa.
joskus se tunne on todella voimakas ja menen melkein paniikkiin jos en saaa tarpeeksi kovaa äännähdystä joka "tyydyttää".
tätä oli lapsena ja nyt sitä on alkanut tulla aikusena esille etenkin jos olen krapulassa.
tunne unohtuu joskus päiviksi.
minun oireeni
4
117
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä pelkäät tapahtuvan, jos et äännähdä lainkaan tai "kunnolla"?
Jos vaan pystyt, niin kokeile sellaista ajattelutapaa, että kun tunnet sinulla olevan pakkomielteen äännähtää, et äännähdä vaan ajattelet että antaa pakkomielteen olla vaan. Kyse on siedätyksestä. Sulje sen jälkeen silmät ja kuvittele pakkomielle pilveksi, joka hiljalleen lipuu pois.
Näillä keinoilla omat pakko-oireeni aikoinaan helpottivat. - Anonyymi
Pysähdy keskittymään siihen tunteeseen joka pakottaa sinua "äännähtämään". Ota se tunne kiinni ja pitele sitä aloillaan.
- Anonyymi
kannattaisko olla juomatta niin ei tule krapulaa.auttaisko se
- Anonyymi
Itellä on tourette ja mulla on myös näitä pakkoääntelyjä, millasia sun äännähdykset siis on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192572Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262414Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592003Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301833Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3391399- 601093
- 2591039
- 541027
- 146933
- 45918