Tutkimukset käynnissä - auttakaahan jos osaatte (tai vaikkette niin osaisikaan) :)

Anonyymi

!!!Pahoittelen aika pitkää tekstiä, mutta alhaalla on tärkeimmät kysymykset, joihin olisi mukavaa saada vastauksia!!!

Olen nyt lukioiässä päätynyt ADHD/ADD -tutkimuksiin ja odottelen nyt parhaillaan seuraavaa psykologin tapaamista, jolloin aloitetaan varsinainen tutkiminen. Tutkimuksissa taidetaan painottaa kohdallani enemmän keskittymishäiriötä ilman ylivilkkautta.
Olen aina suoriutunut hyvin koulussa ja lukuvuositodistuksien numerot ovat pysytelleet lähes aina 9-10. Itse en lapsuudestani tietenkään muista juuri mitään, mutta selvästi huomiota herättäviä oireita ei ole tainnut olla. Olen piirrellyt ja näperrellyt kaikenlaista tunneilla, mutta alakoulussa tällaisesta ei ole ollut mitään haittaa, koska en aiheuttanut häiriötä, enkä oikeastaan kiinnittänyt tekemisilläni minkään laista huomiota edes opettajissa.
Olen aina ollut aistiyliherkkä ja välillä herkkyys on ollut todella voimakastakin. Yläasteen alussa kärsin masennuksesta ja heti perään syömishäiriön lähes kaikissa sen muodoissa. Näille ei ole koskaan selvinnyt syytä ja epäilen, voisiko hoitamaton ADD aiheuttaa vastaavia "oireita" - tai ehkä enemmänkin sivusairauksia.
Kun koulutöiden vaativuus ja oma vastuu kasvoi yläasteella, tehtävät alkoivat tuntua raskailta ja omat energiat paloivat ihan loppuun. Ja kyseessä oli siis täysin tavalliset kotitehtävät ja esseet, joiden tekeminen näytti olevan muille ihan "perus heinää". Luulen, että te ymmärrätte, joilla on tämä sama ongelma :)

Ja tutkimuksiin olen ajautunut siis tämän hetken lähes mahdottoman tilanteen takia; Keskittymisestä ei ole tietoakaan tunneilla, ajatus harhailee jatkuvasti täysin hallitsemattomasti, koulutöiden palautusajat menevät aina ohi, kun en yksinkertaisesti saa tehtyä niitä, jne. Tämä lista on pitkä, enkä itse edes tunnista kaikkia oireitani - lista aina vaan kasvaa, kun saan kuulla, mitä muita oireita ADD pitää sisällään.

MUTTA: Minkälaisia oireita lapsuudesta pitäisi olla havaittavissa, jotta voitaisiin varmistua, että kyseessä olisi ADHD/ADD? Olen lukenut, että erityisesti ADD voi olla hyvinkin huomaamaton lapsena, pitääkö paikkansa? Ja jos niin on, niin minkälaista "huomaamaton" oireilu voi olla?
Jännitän - jopa pelkään, voiko diagnoosi kaatua vähäisiin ulospäin näkyviin oireisiin lapsena ja hyvään koulumenestykseen.
Onko täällä ihmisiä, jotka ovat saaneet diagnoosin, vaikka koulu on mennyt (ainakin lapsena) todella hyvin?

Jos osaatte kertoa mitä vain, niin suuri kiitos ihanat <3

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

        Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
        Maailman menoa
        416
        4351
      2. Vernu Vasunta

        On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
        Suomussalmi
        138
        2889
      3. En kelpaa sinulle

        Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
        Ikävä
        130
        1998
      4. Taidat vanhempi nainen

        Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
        Ikävä
        73
        1380
      5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

        Miehelle kysymys :)
        Ikävä
        76
        1351
      6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

        Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
        Maailman menoa
        174
        1288
      7. Voi nainen...

        Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
        Ikävä
        51
        1272
      8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

        Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
        Ikävä
        73
        1251
      9. Naiselle kysymys

        Mitä oikein näet minussa?
        Ikävä
        54
        1071
      10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

        Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
        Maailman menoa
        298
        997
      Aihe