Ilkeä ihminen

Anonyymi

Miten määrittelette ilkeän ihmisen? Onko ilkeys sitä että sanotaan asiat toiselle suoraan? Johtuuko ilkeys teistä siitä, että itsellään on paha olla tai kateellinen tai katkera? Mitä pidätte ilkeytenä ja onko ilkeät kommentit teistä tosi asioita?

40

2506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilkeyttä näkee paljon. Ns vanhat kaverit, kun et niin kauheasti ole jostain syystä enää tekemisissä, voivat olla kovinkin ilkeitä. Jos eivät näe missään, niin voivat piilovittuilla vaikkapa yhteisen tuttavan faceseinällä. Tänään kävi niin. Ei tuntunut missään ja ajattelin että noinko huonosti tuokin kaveri voi, kun yrittää kaataa paskalastia toisen päälle, missä tietty epäonnistui. Surkea esitys.

• Anonyymi

Hän on patologinen valehtelija, kiusaaja, itsensä nostaja, vaikkei ole siihen resursseja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on patologinen valehtelija, kiusaaja, itsensä nostaja, vaikkei ole siihen resursseja

En lähde arvioimaan, mikä hän on. Sen tiedän, etten ole kovin pidetty tietyissä piireissä ja ihmettelen vaan, kun en ole tehnyt tuollekaan ihmiselle mitään pahaa. Se on sellaista sakinhivutusta, enkä ole heidän ainoa uhrinsa. Aikuisia ihmisiä, mutta siis aivan samalla tasolla kuin koulukiusaajat.

Jännää, kun ei muuten pääse aukomaan päätään, niin sitten yhteisen facekaverin sivulla. Mainitsin ohimennen eilen ystävälle tuosta, hän neuvoi minua ohittamaan koko jutun. Ei vaan ole mukavaa asua kunnassa, jossa tiedän, että minusta puhutaan ja levitetään valheita. Kaiken lisäksi tiedän "heistä" vaikka mitä asioita, mutten ole koskaan ollut sellainen, että nauttisin toisten mustamaalaamisesta tai juorujen levittämisestä. Ihmisten ilkeys sattuu jollain lailla aina. Ei siihen totu, vaikkei sitä ulospäin näyttäisikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En lähde arvioimaan, mikä hän on. Sen tiedän, etten ole kovin pidetty tietyissä piireissä ja ihmettelen vaan, kun en ole tehnyt tuollekaan ihmiselle mitään pahaa. Se on sellaista sakinhivutusta, enkä ole heidän ainoa uhrinsa. Aikuisia ihmisiä, mutta siis aivan samalla tasolla kuin koulukiusaajat.

Jännää, kun ei muuten pääse aukomaan päätään, niin sitten yhteisen facekaverin sivulla. Mainitsin ohimennen eilen ystävälle tuosta, hän neuvoi minua ohittamaan koko jutun. Ei vaan ole mukavaa asua kunnassa, jossa tiedän, että minusta puhutaan ja levitetään valheita. Kaiken lisäksi tiedän "heistä" vaikka mitä asioita, mutten ole koskaan ollut sellainen, että nauttisin toisten mustamaalaamisesta tai juorujen levittämisestä. Ihmisten ilkeys sattuu jollain lailla aina. Ei siihen totu, vaikkei sitä ulospäin näyttäisikään.

Ja edellisessä viestissä kerroin, ettei tunnu missään. Olen oppinut torjumaan ikävät asiat ja tunteet mulla tulee siis jälkijunassa. Haluaisin tietysti, että ei tuntuisi missään. No tavallaan nosti tosiaan pienellä viiveellä isompia juttuja pintaan. Kai minulla on jokin kiusatun identiteetti, josta on hyvin vaikea irtautua. Se mitä tänä päivänä voin asialle tehdä, on välttää ilkeiden ihmisten seuraa ja valita niitä mukavia kavereita. Mutta jotenkin tuntuu, että olen joutunut jo maksamaan liian kovan hinnan.. :(

• Anonyymi

En onneksi ole koskaan ollut facessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En onneksi ole koskaan ollut facessa.

Mullakin rajoittuu lähinnä tietyissä ryhmissä olemiseen. Kavereiden kanssa yhteys toisella tavalla. Ainakin taas aion rajoittaa sitä muuta, kun pahoinvoivat käyvät kimppuun, heti kun löytävät mut jostain 🙄😂

• Anonyymi

Olin itse nuorenpana ilkeä ihminen. Harvoin vasten kasvoja mutta saatettiin juoruilla ja haukkua ystävien kanssa muita. Ja joskus kun olin epävarma itseni kanssa tai tunsin itseni vain huonoksi, niin saatoin haukkua jotain ja olla ilkeä nostattaakseni omaa egoani. Nyt vanhempana hävettää oma käytös ja näkee ihmisistä sen kateuden läpi jos alkaa käyttäytyä ilkeästi tai toista loukaten. Minusta se ei kuulu fiksuihin ja aikuismaisiin käytöstapoihin ja itsellä ei ainakaan tulisi mieleenkään ilkeillä ja haukkua ketään tuttuja. Ei vaikuta minun elämääni mitenkään negatiivisesti muiden ihmisten asiat pidän huolen omistani ja haluan lähtökohtaisesti kaikille hyvää enkä pahaa.

• Anonyymi

Vanhempanakin, jos oman aikaisemman käytöksen on tajunnut, voi jälkikäteen pyytää anteeksi ja tunnustaa, mikä siellä taustalla on ollut. Monella se on tuo epävarmuus ja kateus. Toisaalta usein ilkeilyyn vastataan ilkeilyllä tai vähintäänkin loukkaantumisella. Moni myös muistaa toisen ilkeilyt ja muut loukkaamiset vuosikausien päähän eikä välttämättä koskaan unohda.

• Anonyymi

No eläpä taas. Valehtele ap. Nostat taas ittees, vaik olet itte kiusaaja mustamaalaa ja vainoaja seuraaja pahantekijä. 😠

• Anonyymi

Ilkeys on sitä, että halutaan pahoittaa toisen mieli. Jos tyhmyyttään loukkaa muita, niin se ei ole ilkeyttä vaan pelkkää tyhmyyttä. Ilkeydessä on aina se tavoite, että toiselle tulisi paha mieli.

• Anonyymi

Totta tuo, että noilla kahdella on eroa. Joku voi päästää suustaan "sammakoita", mutta ei siis varsinaisesti ole ilkeä. Ilkeä ihminen haluaa painaa toisen ihmisen alas ja nostaa sitä kautta itsensä ylös.

• Anonyymi

Ilkeys on tahallista, tietoista halua loukata toista. Suoruus ja suorapuheisuudesta ei itsellään ole ilkeyttä yhtään sen enempää kuin hiljaisuus, mutta suorapuheinen voi olla ilkeällä tavalla.

• Anonyymi

Kyllä itse olen luokitellut asian niin että ilkeät voivat olla myös niitä suorapuheisia, tarkoituksena on loukata toista ja ehkä ei osata olla empaattisia sitä ihmistä kohtaan.
        Esim. Ylipainoiselle ihmiselle sanotaan että olet niin ruma ja ällöttävän näköinen kannattaisiko laihduttaa
        Tuo on ilkeä kommentti ja sillä pyritään loukkaamaan toista ja se on henkistä väkivaltaa jota kukaan ei ansaitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä itse olen luokitellut asian niin että ilkeät voivat olla myös niitä suorapuheisia, tarkoituksena on loukata toista ja ehkä ei osata olla empaattisia sitä ihmistä kohtaan.
        Esim. Ylipainoiselle ihmiselle sanotaan että olet niin ruma ja ällöttävän näköinen kannattaisiko laihduttaa
        Tuo on ilkeä kommentti ja sillä pyritään loukkaamaan toista ja se on henkistä väkivaltaa jota kukaan ei ansaitse.

Mutta toisaalta ei ole suorapuheisuutta ylipainoinen ihminen ei ole aina ällöttävä tai ruma... osaan nimetä montakin naista jotka ovat ylipainoisia ja todella kauniita ja itsevarmoja.
        Tuommoinen kommentti olisi todella häijyä ihan keneltä tahansa. Tulee itsellekkin ihan etova olo kun mietin tilannetta jossa joku sanoisi noin ylipainoiselle. Kertoo ehkä enemmänkin sanojasta itsestään kun siitä mistä puhutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta toisaalta ei ole suorapuheisuutta ylipainoinen ihminen ei ole aina ällöttävä tai ruma... osaan nimetä montakin naista jotka ovat ylipainoisia ja todella kauniita ja itsevarmoja.
        Tuommoinen kommentti olisi todella häijyä ihan keneltä tahansa. Tulee itsellekkin ihan etova olo kun mietin tilannetta jossa joku sanoisi noin ylipainoiselle. Kertoo ehkä enemmänkin sanojasta itsestään kun siitä mistä puhutaan.

Ylipaino ei määrittele geenikauneutta. Ylipainoisissa-lihavissa on kaikennäköisiä: ei-fyysisesti-viehättäviä siis ei-kauniita tai rumia, mitä sanaa nyt haluaa käyttää, keskivertoulkonäöllä varustettuja ja kauniita. Ylipaino tai lihavuus ei määrittele ulkonäön tasoa mutta toki vaikuttaa siihen negatiivisesti. Ihmiset ovat geenikauneutensa puolesta vertailukykyisiä normaalipainoisina, jolloin ne itsekunkin piirteet tulee esiin. Minkä tahansa näköinen ihminen voi olla myös sisäisiltä ominaisuuksiltaan kaunis tai ruma. Ulkoinen ja sisäinen kauneus ovat eri asioita. Vastenmielisiä ihmisiä on kaikennäköisissä.

• Anonyymi

Tämän määritelmän allekirjoitan.

• Anonyymi

Ilkeimmät kommentit tulee loppujen lopuksi läheisiltä, haukutaan huoraksi, saamattomaksi paskakasaksi, usein päissään, katkerana uhratusta elämästä.
      Suora palaute asiasta, jonka toinen voi korjata, ei ole ilkeilyä, mutta tunneälykäs osaa hoitaa senkin taidokkaan tahdikkaasti viemättä toisen toimintamotivaatiota töksäyttelyllään.
      Aspergerin kuuluu suorapuheisuus, ei osata kertoa kautta rantain tai asiaa lieventäen, sosiaalinen etikettikin voi olla hukassa, vieraille ihmisille laukovat päin naamaa totuuksia. Kuuluu häiriöön, jotain käyttäytymiterapiaa taidettu käyttää fiksuimmilla.
      Jotkut ihmiset pitävät harrastuksenaan hienovaraista vittuilua toisten ulkonäön, sivistyksen puutteen, tyhmyyden kustannuksella. Yleensä sen kaikki ymmärtää, vain ilkimys itse luulee käyvänsä jotain metakeskustelua muiden yläpuolella.

• Anonyymi

Vaikka osaisikin ilmaista asiat rakentavasti ja pehmeästi, tietyntyyppisille ihmisille on hyvä olla mahdollisemman suora tai tietyntyyppisille ihmisille on ainoa rakentava keino on olla erittäin jämäkkä ja suora. Johonkin ihmistyyppiin kautta rantain tai pehmeästi ei vaan tuota minkäänlaista tulosta. Usein tuollaiset ihmiset ovat itsekin suoria tai suorastaan tietoisesti ilkeitä tai jopa henkisesti sairaita. Osaan itse kyllä olla palautteen annossa ihmistyypistä tai ihmisestä riippuen olla dynaaminen (eli mukautuva eli ymmärrän, kuinka vastata kenellekin). Sosiaalinen älykkyys ja tunneälykkyys on kykyä olla dynaaminen ja tunnistaa se, kuinka tulee käyttäytyä minkäkinlaisen ihmistyypin tai -yksilön kohdalla.

Ei voi myöskään alkaa mielistelemään tai nuoleskelemaan vakavien asioiden kanssa. Suoraan puhuminen säästää kaikkien aikaa ja tekee asian selväksi ja asian vakavuuden selväksi. Voi opetella olemaan rakentavasti suora ja vastaamaan tarvittavalla jämäkkyydellä takaisin, jos tilanne vaatii sen.

En puhuisi aina aspergeriydestä suorapuheisuuden kohdalla. Ne ovat eri asioita. Asperger ei ymmärrä sosiaalista koodistoa ja sanattomia vihjeitä tai tulkitsee ne väärin. Suorapuheinen voi olla myös ihminen, joka on kauan ollut alaspainettu ja seinä on tullut vaan vastaan: enää ei jaksa mielistellä, enää ei jaksa olla kynnysmatto, enää ei halua olla rikottu, enää ei jaksa olla hyväksikäytetty, enää ei jaksa uhrata itseään muiden puolesta, enää ei halua vaieta. Moni, joka aikaisemmin vain hiljeni tai myötäili, on voinut löytää vahvuutensa suoraan puhumisen kanssa. Itse koen näin. Se todellakin joissakin tapauksissa säästää aikaa ja on ainoa keino toimia tietynlaisten ihmisten kanssa. Jos olet ollut sotanorsujen murjomana sotanorsujen maailmassa ja pelisäännöillä, ei heiveröinen huokaus tai hiljeneminen auta, menet vain enemmän rikki ja katkeroidut. Olen ollut itse kärsinyt tuollaisesta asetelmista joissakin ihmissuhteissa tai tilanteissa, erittäin vakavissakin sellaisissa. Silloin ei vaan auta se, että alistuu toisten kynnysmatoksi. Silloin on itse omalla käytöksellä ja myös suorapuheisuudella tuotava se oma jämäkkyys ja rajat ja oikeudet kuuluvasti!

Hienovaraiseen vittuiluun voi vastata mahdollisimman realistisesti. Jos ihminen arvostelee tai on arvostellut toisen ulkonäköä tai mitä tahansa ominaisuuksia joko päin naamaa tai selän takana, hän antaa luvan itsensä arvosteluun. Tietysti raukkamaisin kiusaamisen muoto on porukalla yksittäistä ihmistä vastaan. Moni ei kestä kuitenkaan realistista arvostelua ja arviointia itsestä, vaikka olisi itse arvostellut muita. Silloin tosiaan kannattaa miettiä, kuka arvosteli ensin ja miten ja kuka ilkeilyn tai kiusaamisen aloitti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka osaisikin ilmaista asiat rakentavasti ja pehmeästi, tietyntyyppisille ihmisille on hyvä olla mahdollisemman suora tai tietyntyyppisille ihmisille on ainoa rakentava keino on olla erittäin jämäkkä ja suora. Johonkin ihmistyyppiin kautta rantain tai pehmeästi ei vaan tuota minkäänlaista tulosta. Usein tuollaiset ihmiset ovat itsekin suoria tai suorastaan tietoisesti ilkeitä tai jopa henkisesti sairaita. Osaan itse kyllä olla palautteen annossa ihmistyypistä tai ihmisestä riippuen olla dynaaminen (eli mukautuva eli ymmärrän, kuinka vastata kenellekin). Sosiaalinen älykkyys ja tunneälykkyys on kykyä olla dynaaminen ja tunnistaa se, kuinka tulee käyttäytyä minkäkinlaisen ihmistyypin tai -yksilön kohdalla.

Ei voi myöskään alkaa mielistelemään tai nuoleskelemaan vakavien asioiden kanssa. Suoraan puhuminen säästää kaikkien aikaa ja tekee asian selväksi ja asian vakavuuden selväksi. Voi opetella olemaan rakentavasti suora ja vastaamaan tarvittavalla jämäkkyydellä takaisin, jos tilanne vaatii sen.

En puhuisi aina aspergeriydestä suorapuheisuuden kohdalla. Ne ovat eri asioita. Asperger ei ymmärrä sosiaalista koodistoa ja sanattomia vihjeitä tai tulkitsee ne väärin. Suorapuheinen voi olla myös ihminen, joka on kauan ollut alaspainettu ja seinä on tullut vaan vastaan: enää ei jaksa mielistellä, enää ei jaksa olla kynnysmatto, enää ei halua olla rikottu, enää ei jaksa olla hyväksikäytetty, enää ei jaksa uhrata itseään muiden puolesta, enää ei halua vaieta. Moni, joka aikaisemmin vain hiljeni tai myötäili, on voinut löytää vahvuutensa suoraan puhumisen kanssa. Itse koen näin. Se todellakin joissakin tapauksissa säästää aikaa ja on ainoa keino toimia tietynlaisten ihmisten kanssa. Jos olet ollut sotanorsujen murjomana sotanorsujen maailmassa ja pelisäännöillä, ei heiveröinen huokaus tai hiljeneminen auta, menet vain enemmän rikki ja katkeroidut. Olen ollut itse kärsinyt tuollaisesta asetelmista joissakin ihmissuhteissa tai tilanteissa, erittäin vakavissakin sellaisissa. Silloin ei vaan auta se, että alistuu toisten kynnysmatoksi. Silloin on itse omalla käytöksellä ja myös suorapuheisuudella tuotava se oma jämäkkyys ja rajat ja oikeudet kuuluvasti!

Hienovaraiseen vittuiluun voi vastata mahdollisimman realistisesti. Jos ihminen arvostelee tai on arvostellut toisen ulkonäköä tai mitä tahansa ominaisuuksia joko päin naamaa tai selän takana, hän antaa luvan itsensä arvosteluun. Tietysti raukkamaisin kiusaamisen muoto on porukalla yksittäistä ihmistä vastaan. Moni ei kestä kuitenkaan realistista arvostelua ja arviointia itsestä, vaikka olisi itse arvostellut muita. Silloin tosiaan kannattaa miettiä, kuka arvosteli ensin ja miten ja kuka ilkeilyn tai kiusaamisen aloitti.

Lisäys. Raukkamaista on myös kaksinaamaisuus eli selän takana olet eri ihminen kuin kasvokkain ja selän takana puhut eri tavalla kuin kasvokkain. Kaikki, mitä sanot toisesta selän takana muille, tulisi voida olla mahdollista sanoa henkilölle itselleen kasvokkain.

• Anonyymi

Tylytystä vit*umaisella vivahteella.
      Jatkuvaa sanan säilän takomista, pienesti siellä, pienesti tuolla. Sanallinen rajattomuus - siis epäasiallisten aiheiden käsittely toistuvasti vaikka raja on määritelty merkitsemällä --------.

Jatkuvalla vitsailuksi hunnutetulla kettuilulla saa kenet tahansa palauttamaan sanalliset loukkaukset tökerösti. Tarkoittanee sitä että ilkeily on syytä lopettaa, mitta on täynnä.

• Anonyymi

Mulle on sanottu suoraan ett olen luontaantyöntävän näköinen ja sen sanoi mulle mun yks entinen tuttava. Hänellä oli niin pirullinen ilme, kun sai kertoa mulle ett oli yhden toisen yhteisen tuttumme kans keskustellut mun ulkonäöstä ja kummatkin oli kuulema ollut samaa mieltä asiasta ett olen luontaantyöntävän näköinen ja nauroi paskasesti päälle tuon sanottuaan. Kyllä ihmiset ilkeilee ja sanoo suoraan mitä mieltä on toisen ulkonäöstä tai vaatteista jne.. Kerran olin laihtunut ja tietenkin olin iloisempi kuin ennen, niin yks tuttu tokaisi mulle ettei mun kannata enempää laihduttaa, koska en tule sen kummemman näköiseksi ja katsoi mua vinosti päästä varpaisiin. Tarkoitti ettei mun ulkonäkö parane laihtumallakaan. Tottahan nuo sanomiset olivat, en mä mikään kaunis tai nätti ole, joten miks olisivat muuta sanoneet.

• Anonyymi

No onpa ikävä kokemus. On minuakin haukuttu päin naamaa ja selän takana. Siitä on muutama vuosi, kun olin syömässä eräässä hampurilaisketjussa pk-seudulla isossa ostoskeskuksessa ja maahanmuuttajamies, jolla oli muutakin seuraa siinä mukana, alkoi hyräilemään siinä ihan tarkoituksella "I'm a big big girl in a big big world"-laulua minulle, kun söin. Kyllä minua huvitti. Olisi tehnyt mieli kysyä, kenen maksamilla verorahoilla hänkin vetää naamaan kavereineen hampurilaisia. Uskallan epäillä, että suomalaisten verorahoilla maksamilla hampurilaisilla siinä massua täytettiin. Ei ollut muuten keskivertoa paremmannäköinen se mies. Olisi puhunut edes suomeksi suomalaiselle, kun kerran tähän maahan on muuttanut elämään ja hyvin luultavasti vielä tämän maan kansalaisten verorahoilla tai jättänyt tulemasta ihan reilusti. Joistakin kulttuureista tulevat miehet tosiaan luulee, että mies saa käyttäytyä Suomessa samalla tavalla naisia alistavasti kuin siellä lähtömaassaan ja vielä niin, että suomalaisten verovaroin elättämänä. Ei ainoastaan toiset naiset vaan myös miehet, arvostelevat naisten ulkonäköä.

Aina kannattaa laihduttaa, jos on vähintäänkin lievän ylipainon ylärajalla tai merkittävästi ylipainoinen , koska siinä ne terveyshyödyt on niin mittavat. Jos ihmisellä on 15 kiloa tai enemmän ylipainoa, siinä ollaan usein jo esidiabeteksessä ja diabeteksen riski on ja se onkin sitten jo todella vakavaa. Laihduttamisessa se tärkein fokus tulisi olla siis ensisijaisesti terveyshyödyissä ja vasta sen jälkeen ulkonäköasioissa. Tiedän tuon itse, sillä olen itse lihava.

Naisilla kateus voi näkyä monella tavalla. Naispuoliset ystävät voivat kokea sen uhkana, jos toinen laihtuu ja saa enemmän huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Tuonkin olen joskus itse kokenut, kun olen ollut normaalipainoinen-hoikka laihtumisen jälkeen. Todella huvittavaa ja koomista. Tuota esiintyy enemmän nuorilla aikuisilla naisilla mutta joskus vanhemmilla.

Itse olen aina kannustanut kaikkia laihduttamaan ja tuen siinä kyllä jatkossakin, vaikka ihmisen ulkonäkö ei muuttuisikaan paljon laihduttamisen seurauksena. Se on ihan totta, että se ei kaikilla muutu paljon. Normaalipainoisena loppuelämä on kuitenkin terveempää ja voi välttää joitakin vakavai sairauksia. Ihmisillä on silti eri tavoitteet laihduttamisen suhteen: joillekin riittää se, että on lievästi ylipainoinen tai saa itsensä lievästi ylipainoiseksi, jos on paljon kiloja, toiset tähtää normaali BMI:hin, toiset normaali BMI:n ala-keskirajalle, toiset jäntevyyteen ja lihaksikkuuteen normaalipainon lisäksi. Jokainen saa myös asettaa painonpudotustavoitteet itse, sitä ei voi toinen ihminen päättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onpa ikävä kokemus. On minuakin haukuttu päin naamaa ja selän takana. Siitä on muutama vuosi, kun olin syömässä eräässä hampurilaisketjussa pk-seudulla isossa ostoskeskuksessa ja maahanmuuttajamies, jolla oli muutakin seuraa siinä mukana, alkoi hyräilemään siinä ihan tarkoituksella "I'm a big big girl in a big big world"-laulua minulle, kun söin. Kyllä minua huvitti. Olisi tehnyt mieli kysyä, kenen maksamilla verorahoilla hänkin vetää naamaan kavereineen hampurilaisia. Uskallan epäillä, että suomalaisten verorahoilla maksamilla hampurilaisilla siinä massua täytettiin. Ei ollut muuten keskivertoa paremmannäköinen se mies. Olisi puhunut edes suomeksi suomalaiselle, kun kerran tähän maahan on muuttanut elämään ja hyvin luultavasti vielä tämän maan kansalaisten verorahoilla tai jättänyt tulemasta ihan reilusti. Joistakin kulttuureista tulevat miehet tosiaan luulee, että mies saa käyttäytyä Suomessa samalla tavalla naisia alistavasti kuin siellä lähtömaassaan ja vielä niin, että suomalaisten verovaroin elättämänä. Ei ainoastaan toiset naiset vaan myös miehet, arvostelevat naisten ulkonäköä.

Aina kannattaa laihduttaa, jos on vähintäänkin lievän ylipainon ylärajalla tai merkittävästi ylipainoinen , koska siinä ne terveyshyödyt on niin mittavat. Jos ihmisellä on 15 kiloa tai enemmän ylipainoa, siinä ollaan usein jo esidiabeteksessä ja diabeteksen riski on ja se onkin sitten jo todella vakavaa. Laihduttamisessa se tärkein fokus tulisi olla siis ensisijaisesti terveyshyödyissä ja vasta sen jälkeen ulkonäköasioissa. Tiedän tuon itse, sillä olen itse lihava.

Naisilla kateus voi näkyä monella tavalla. Naispuoliset ystävät voivat kokea sen uhkana, jos toinen laihtuu ja saa enemmän huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Tuonkin olen joskus itse kokenut, kun olen ollut normaalipainoinen-hoikka laihtumisen jälkeen. Todella huvittavaa ja koomista. Tuota esiintyy enemmän nuorilla aikuisilla naisilla mutta joskus vanhemmilla.

Itse olen aina kannustanut kaikkia laihduttamaan ja tuen siinä kyllä jatkossakin, vaikka ihmisen ulkonäkö ei muuttuisikaan paljon laihduttamisen seurauksena. Se on ihan totta, että se ei kaikilla muutu paljon. Normaalipainoisena loppuelämä on kuitenkin terveempää ja voi välttää joitakin vakavai sairauksia. Ihmisillä on silti eri tavoitteet laihduttamisen suhteen: joillekin riittää se, että on lievästi ylipainoinen tai saa itsensä lievästi ylipainoiseksi, jos on paljon kiloja, toiset tähtää normaali BMI:hin, toiset normaali BMI:n ala-keskirajalle, toiset jäntevyyteen ja lihaksikkuuteen normaalipainon lisäksi. Jokainen saa myös asettaa painonpudotustavoitteet itse, sitä ei voi toinen ihminen päättää.

Ja sitten nämä rassukat matut vetävät aina sen rasisti kortin esille joka paikkaan. Aikoinaan oli kova vääntö alakerran kanssa, kun jatkuvasti oli vastaanottokeskuksesta parikymmentä heppua kylässä pienessä yksiössä. Taistelin tuon heebon kanssa häätöönsö asti. Avomies ei uskaltanut puuttua koko hommaan, vaan minä mimmi jouduin olemaan taas se perheenpää, että saatiin öisin nukkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten nämä rassukat matut vetävät aina sen rasisti kortin esille joka paikkaan. Aikoinaan oli kova vääntö alakerran kanssa, kun jatkuvasti oli vastaanottokeskuksesta parikymmentä heppua kylässä pienessä yksiössä. Taistelin tuon heebon kanssa häätöönsö asti. Avomies ei uskaltanut puuttua koko hommaan, vaan minä mimmi jouduin olemaan taas se perheenpää, että saatiin öisin nukkua.

Voihan siinä alkaa aina englantia murtaen puhumaan haukkujan oletetulla murteella ja tehdä ilkeä käytös sillä selväksi ja antaa kuitti. Tietysti jos osaa henkilön äidinkieltä, vielä parempi. Googlen kääntäjäsovelluksellakin saa käännettyä kaiken tarvittaessa henkilön omalle kielelle, jos haluaa sillä kuitata takaisin. Saattaa sillä tavalla mennä viesti parhaiten perille. Itse osaan puhua usealla murteella englantia ja vedän tuon kortin kyllä jatkossa, jos minua enää ikinä kohdellaan noin.

Haluan kuitenkin muistuttaa, että suurin osa maahanmuuttajista on erittäin hyvin käyttäytyviä, ahkeria ja tunnollisia ihmisiä. Suomi myös tarvitsee ahkeria ja koulutettuja maahanmuuttajia. Heidän työpanos on nyt jo suuri palvelualoilla ja arvostan heidän antamaa työpanosta. He myös rikastuttavat suomalaista yhteiskuntaa kulttuurisesti ja henkisesti parhaimmassa tapauksessa. Hädänalaisia tulee myös hyvinvointivaltioiden auttaa Suomessa ja ulkomailla. Minulla on myös itselläni maahanmuuttajaystäviä ja olen asunut ulkomailla myös itse maahanmuuttajana, joten tiedän, mitä kaikkea siihen voi liittyä hyvässä ja pahassa. Kaikkia ihmisiä tulee kohdella aina lähtökohtaisesti hyvin ja kunnioituksella. Ilkeys ei katso taustaa, joka kansakunnasta tulee mulqvistejä. Tausta ei myöskään määrittele sitä, onko ihminen huonosti käyttäytyvä vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan siinä alkaa aina englantia murtaen puhumaan haukkujan oletetulla murteella ja tehdä ilkeä käytös sillä selväksi ja antaa kuitti. Tietysti jos osaa henkilön äidinkieltä, vielä parempi. Googlen kääntäjäsovelluksellakin saa käännettyä kaiken tarvittaessa henkilön omalle kielelle, jos haluaa sillä kuitata takaisin. Saattaa sillä tavalla mennä viesti parhaiten perille. Itse osaan puhua usealla murteella englantia ja vedän tuon kortin kyllä jatkossa, jos minua enää ikinä kohdellaan noin.

Haluan kuitenkin muistuttaa, että suurin osa maahanmuuttajista on erittäin hyvin käyttäytyviä, ahkeria ja tunnollisia ihmisiä. Suomi myös tarvitsee ahkeria ja koulutettuja maahanmuuttajia. Heidän työpanos on nyt jo suuri palvelualoilla ja arvostan heidän antamaa työpanosta. He myös rikastuttavat suomalaista yhteiskuntaa kulttuurisesti ja henkisesti parhaimmassa tapauksessa. Hädänalaisia tulee myös hyvinvointivaltioiden auttaa Suomessa ja ulkomailla. Minulla on myös itselläni maahanmuuttajaystäviä ja olen asunut ulkomailla myös itse maahanmuuttajana, joten tiedän, mitä kaikkea siihen voi liittyä hyvässä ja pahassa. Kaikkia ihmisiä tulee kohdella aina lähtökohtaisesti hyvin ja kunnioituksella. Ilkeys ei katso taustaa, joka kansakunnasta tulee mulqvistejä. Tausta ei myöskään määrittele sitä, onko ihminen huonosti käyttäytyvä vai ei.

Juu juu. Ahkeria muslimeja Afganistanista, Somaliasta, Iranista ja Irakista. Jihadisti riskiainesta. Mieluummin voisi tulla vaikka niitä kristittyjä Nigerialaisia, joita on Boko Haramin toimesta tapettu ja häädetty kodeistaan kymmeniä tuhansia. Jaajuu, he ovat niitä hädänalaisia, jotka eivät oikeasti pääse lähtemään, toisin kuin nuo elintasomatkaajat...

• Anonyymi

Eräs muisto ilkeästä ihmisestä, entisessä työyhteisössä. Hän lihava, kovaääninen, eräs vaikea päivänsä, tehden kaikkea mahdollista kiusaa. Kun mikään ei tehonnut, hän ovenpieleen nojaten tuijottamaan. Saihan siinä seisoa,kun oli toinen ovi kulkea, eikä toisen pahoinvointia pystynyt auttamaan, monesti yritettynä. Oli vain keskityttävä omaan työhön ja mielialaan. Kun ei saanut riitakaveria, paloi hänen pinnansa työpäivän päättyessä ja tuli tokaisu ilveillen, 'mitenkäs sitä tänään on irvistelty'. Kyseessä aikuinen, itseänsä sivistyneenä pitävä ihminen ajalta, jolloin kiusaamiseen ei vielä osattu toimia.

• Anonyymi

Ihmisen ulkonäkö muuttuu koko elämän ajan, arki ja juhlatilanteet samoin. Puhtaus on aina kauneutta tuova ominaisuus. Ihminen on kuin paketti, ulkonäkö on kuori, joka kätkee salaisuuden sisällöstä. Paketin päällinen ei kerro sisällön arvosta. Suora sanominen, miten haluaisin epäkohdat, epäonnistumisen itselleni sanottavan.

• Anonyymi

Ihmisen ulkonäkö muuttuu osalla paljon, osa pysyy aika samannäköisenä läpi elämänsä. Toiset ovat luonnostaan hyväihoisia, nuorekkaita jne. Ulkonäön raamit antaa jokaiselle ulkonäkögeenit. Kun ihminen on fyysisesti terve ja normaalipainoinen, hän on ulkoisesti parhaimmillaan, vaikka ei olisikaan fyysisesti viehättävä luonnollisilla avuillaan.

Puhtaus ei yksin kyllä tuota kauneutta mutta puhtauden puute vaikuttaa ulkonäköön. Vaikka ihminen olisi normaalipainoinen ja puhdas, ei hän silti välttämättä ole fyysisesti viehättävä ja kaunis. Jokaisen kannattaa silti pyrkiä normaalipainoon ja pitää hygieniastaan huolta, vaikka se ei ulkonäköön paljon vaikuttaisi. Se vaikuttaa kuitenkin itsetuntoon, terveyteen ja hygienia ylipäätään siihen, että voi olla toisen kanssa samassa tilassa. Normaalipaino vaikuttaa sekä fyysiseen ja psyykkiseenkin terveyteen. Hygienianhuolto kuuluu perusasioihin. On totta, että meikeillä ja hiusväreillä, vaatteilla ja kaikella muulla saa kyllä useammasta naisesta huolitellumman näköisen, jos se perusta on kunnossa (siis terve ja normaalipainoinen vartalo ja kauniit tai edes keskivertokauniit kasvonpiirteet). Kauniin niillä vain sellaisen, joka on normaalipainoinen ja geenikaunis, jolla on siis se kauneuden perusta jo olemassa.

• Anonyymi

Loukkaa yksityisyyttä ja tekee tiettäväksi

• Anonyymi

Sellainen, joka kokee olevansa parempi kuin muut ja on sokea omalle toiminnalleen ja olemiselleen.
      Kokee myös oikeudekseen satuttaa tai olla pahantahtoinen eikä ymmärrä muiden ihmisten tunteita.

• Anonyymi

Tunnettu luonto sanoo padan soimaavan kattilaa.

• Anonyymi

Minkä olen itse huomannut.. Jos ihminen on heikoilla, niin kimppuun käyminen tapahtuu helpommin. Tuolla aiemmin kirjoitin, että kun en enää kohtaa tiettyä ihmistä, on kiusaaminen siirtynyt näköjään nettiin. Ja hakee juuri hyväksyntää tuolla tavoin muilta, uskaltamalla veetuilla minulle. Edellisen kerran kun törmättiin, huomautti laihtumisestani ja kysyi kaikkien kuullen, onko minulla jokin sairaus... Ja tuskin oli huolissaan.

• Anonyymi

Ilkeä ihminen pyrkii sanoillaan tai teoillaan tietoisesti loukkaamaan toista. Jotkut verhoavat sen sarkasmiin tai muka vitsikkyyteen, mutta päämäärä on toisen loukkaaminen.
      Hyvällä itsetunnolla ja sydämellä varustetulla ihmisellä ole ei tarvetta painaa toista alas.

• Anonyymi

Mun pikkusisko harrasti tuollaista minua kohtaan silloin kun hän oli nuorempi. Arvatakaa miksi en kaipaa hänen seuraansa. Häntä oli kehuttu kauniiksi ja oli vissiin siksi kusi noussut päähän.

• Anonyymi

Ilkeä ihminen ei ole sellainen, joka sanoo toiselle, mitä hänestä ajattelee. Ilkeä ihminen on jatkuva vittuilija, jos mollaa toisen alimpaan kastiin joka näkemällä. Pitää tätä alempiarvoisena ja vähättelee tämän saavutuksia muiden kuullen. Nauraa ja ilkkuu. Puhuu pahaa (paskaa) takanapäin. Tämä on totuus.

• Anonyymi

Yleensä ilkeä ihminen, on jostain kateellinen toiselle! Sairas myös kun yrittää, pahoittaa toisen mielen! Itserakas, joka ajattelee omaa parasta. Pitää pysyä kaukana, tälläisestä ihmisestä!

• Anonyymi

Tuollaiset myös valehtelee, nanipuloi ja mustamaalailee toisia niin täällä palstoilla kuin oikeassa elämässäkin. Kunhan saavat aiheutettua mahdollisimman paljon mielipahaa. Yrittävät myös käännyttää muitakin uhriaan vastaan mitä ihmeellisimmillä jutuilla...

• Anonyymi

No mä törmäsin vanhusyyössä ollessani ilkeään ihmiseen: hän laittoi paperirullan plydällä niin että pyörätuolissa oleva ei ylettynynyt ottamaan sitä... siinä sitä ilkeyttä...

• Anonyymi

huomaa äänestä, mitä sanoo ja mitä tekee

• Anonyymi

onneksi se sama ei ole ilkeä muille ollenkaan.kumpa ei olisi koskaan minullekkaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5737
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1094
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1083
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      967
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      892
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe