Minun koneessani on huippunopea SSD mutta siinä on vain 512 gigaa tilaa ja kaikki tietävät ettei nykyaikaisia pelejä tuohon kovin monta mene kun kaikki pakollinenkin vie jo 100 gigaa aluksi. Mutta ulkoisia kovalevyjä löytyy noin 10 teran edestä. Hidastuuko pelin pelaaminen merkittävästi jos asennan sen tuollaiselle ja sitten ajan sieltä?
Pelin asentaminen ulkoiselle kovalevylle
11
9463
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se pelaaminen hidastu. Latausajat pitenevät.
- Anonyymi
Hidastuu ja paljonkin.
- Anonyymi
Riippuu siitä, millainen niiden ulkoisten levyjen datankäsittely ja siirtonopeus on, ja kuinka itensiivisesti peli käyttää kovalevyä. Aikanaan pelit oli paljon kevyempiä, joten HD:n nopeus riitti. Nykyisten pelien kanssa HD:t tuppaa lähes väistämättä aiheuttamaan suorituskykyongelmia. Mulla oli kanssa tuo sama ongelma, mutta ratkaisin sen ostamalla toisen SSD-tikun, kun emolla on kaksi paikkaa niille.
- Anonyymi
Sanotaan vaikka jos haluaa uusimman Hitman-pelin asentaa sellaiselle joka on jotain 120GB. Niin tuleeko ongelmia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan vaikka jos haluaa uusimman Hitman-pelin asentaa sellaiselle joka on jotain 120GB. Niin tuleeko ongelmia?
Hei, asensin noin ja ihan hyvin toimii. Käytän huippunopeita USB-portteja. En juurikaan huomaa eroa siihen että peli on asennettuna SSD:lle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, asensin noin ja ihan hyvin toimii. Käytän huippunopeita USB-portteja. En juurikaan huomaa eroa siihen että peli on asennettuna SSD:lle.
Eikä toimi..
- Anonyymi
Ei ainakaan turvallisessa ja ilmaisessa Ubuntu 21.10 käyttöjärjestelmässä pelit hidastu, vaikka ajaa niitä CD/DVD-asemalta, taikka USB-tikulta. Sieltähän se puskuroi etukäteen kaiken tietokoneen välimuistiin, joka on niin nopea, että ei nykytekniikkka sitä voi käsitellä.
- Anonyymi
Sims 4 lataskn koneelle ja koneen oma muisti meni ihan täyteen. Ostin sitten ulkoisen ssd kovalevyn ja latasin pelin sinne sillä oletuksella että ei vie kaikkea tilaa koneelta… mutta nyt tullut ongelma että peli toimii hetken ja pysähtyy ja heittää koko pelin kiinni. Ainakin rakennus tilassa näin. Voiko syy olla nyt siinä että se tulee ulkoiselta kova levyltä… tai tikkujahan nuo nykyään näköjään on.
- Anonyymi
"koneen oma muisti meni ihan täyteen"
Muisti ja tallennustila ovat eri asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918318
- 926435
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586284Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344911- 453331
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573162- 442859
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 502791