hullugaani

Satu

..mitä sinulle nykyään kuuluu??

13

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hullugaani

      Onpa hauskaa että joku muistaa vielä nimimerkkini täällä. Luen kyllä yhä tätäkin palstaa, mutta en ole enää juuri mitään kommentteja tänne kirjoitellut.

      Viime vuoden loppu meni synkissä merkeissä, mutta sitten sain helmikuulla kuntoutustukipäätöksen ja stressi alkoi helpottamaan. Olen siis eläkkeellä nykyisin ja melko paljon sitä tulee vieläkin netissä roikuttua varsinkin kun ei ole mitään muuta tekemistä.

      Mietimme juuri omahoitajan kanssa minulle kuntouttavaa toimintaa etten olisi ihan jumissa kämpässäni. Tällä viikolla pitäisikin mennä tutustumaan klubitalolle omahoitajan kanssa ja ehkä sitten alan käymään siellä. Lääkitystäni pitäisi antipsykootin osalta vähentää. Toisaalta ehkä pyydän jotain ahilääkettä, jos siitä olisi minulle vaikka jotain hyötyä.

      Psykoottisesta masennuksesta toipuminen on kyllä tuntunut välillä vaikealta mutta ei enää sentäs aivan mahdottomalta. Kevät ei ole minua juuri piristänyt, mutta onhan se toisaalta hienoa että kelit lämpenevät jne. Kotitöiden tekeminen tuntuu ylivoimaiselta ja olen mielestäni melko saamaton kun ei sitä saa itsestään oikein mitään irti. Unirytmi on kans aika lailla sekaisin kun ei ole mitään säännöllistä päiväohjelmaa. No toivottavasti tässä tilanne vähitellen kohenee kun kesäkin lähestyy.

      Jaksamista vaan kaikille masennuksen kanssa tappeleville!

      • Arvin

        juttus. Ositain kuulostaa samalta, ku sullakin!
        Paitsi että mä oon ollu eläkkeellä jo 8vuotta.

        Kotityöt ja unirytmi???

        Niimpä ollaan täällä paraikaa!

        Munkin on pitäny, vaan en oo saanu aikaseks ku käydä tutustumassa klubitaloon ( sanottakoon, että Järvenpään ) ja siihen se jäi. Shit!!!

        Millä sais puhtia itteensä, vaikka kaikki maailman aika on käytettävissä???

        Uskallatko kertoa, onko kyseessä Järvenpään klubitalo, jos vaikka voitais sielä tutustua?

        Kumminkin tsemppiä kans itelles!!!


      • hullugaani
        Arvin kirjoitti:

        juttus. Ositain kuulostaa samalta, ku sullakin!
        Paitsi että mä oon ollu eläkkeellä jo 8vuotta.

        Kotityöt ja unirytmi???

        Niimpä ollaan täällä paraikaa!

        Munkin on pitäny, vaan en oo saanu aikaseks ku käydä tutustumassa klubitaloon ( sanottakoon, että Järvenpään ) ja siihen se jäi. Shit!!!

        Millä sais puhtia itteensä, vaikka kaikki maailman aika on käytettävissä???

        Uskallatko kertoa, onko kyseessä Järvenpään klubitalo, jos vaikka voitais sielä tutustua?

        Kumminkin tsemppiä kans itelles!!!

        Tampereella asun. Minusta on hyvä juttu kun mennään yhdessä omahoitajan kanssa tutustumaan klubitaloon, niin tulee sitten ainakin mentyä sinne. Kävin jo vuosi sitten pöpilästä tutustumassa klubitaloon mutta en sitten kumminkaan alkanut käymään siellä. Nyt klubitalolla on uudet avarat tilat täällä ja se onkin nyt varmaan paljon viihtysämpi paikka.

        Olen nyt sen verran erakoitunut, että seuraa tässä ehkä hieman päivisin kaipaa ja toivottavasti sitä klubitalolta löytyy.


      • Arvin
        hullugaani kirjoitti:

        Tampereella asun. Minusta on hyvä juttu kun mennään yhdessä omahoitajan kanssa tutustumaan klubitaloon, niin tulee sitten ainakin mentyä sinne. Kävin jo vuosi sitten pöpilästä tutustumassa klubitaloon mutta en sitten kumminkaan alkanut käymään siellä. Nyt klubitalolla on uudet avarat tilat täällä ja se onkin nyt varmaan paljon viihtysämpi paikka.

        Olen nyt sen verran erakoitunut, että seuraa tässä ehkä hieman päivisin kaipaa ja toivottavasti sitä klubitalolta löytyy.

        jonkun omaishoitajan. Ite kun en saa aikaseks lähettyä mihinkään!

        Voitko kertoa, miten tommosen omaishoitajan saa???


      • hullugaani
        Arvin kirjoitti:

        jonkun omaishoitajan. Ite kun en saa aikaseks lähettyä mihinkään!

        Voitko kertoa, miten tommosen omaishoitajan saa???

        Tarkoitan omahoitajalla mielenterveystoimiston erikoissairaanhoitajaa eli terapeuttiani. Käyn kahden viikon välein omahoitajani vastaanotolla. Välillä tosin olen ollut niin väsynyt etten ole jaksanut käydä edes mtt:lla.

        Etkö sinä ole sitten missään hoidon piirissä Arvin?

        Kannattaisi soittaa ja kysyä tutustumismahdollisuutta sinne klubitalolle, jos kerta se toiminta kiinnostaa sinua. Ainakin minusta olisi mukava päästä jutteleen ja tavata vertaisiani mt-kuntoutujia jossain. Syksyllä minun piti aloittaa käymään päiväsairaalassa, mutta siellä en sitten kumminkaan viihtynyt, kun se tuntui niin sairaalamaiselta paikalta ja ohjelma oli siellä lähinnä laulua ja leikkiä. Jotain sisältöä tässä meikäläinen kyllä päiviin kaipaa ja toivottavasti viihtyisin klubitalolla sitten paremmin kuin päiväsairaalassa. Olen ainakin innostunut lähtemään toimintaan mukaan ja toivon mukaan aika kuluu sitten mukavasti klubitalolla. Tuskin tosin jaksan klubitalollakaan käydä, jos siellä käyminen tuntuu tuskalliselta ja turhauttavalta.


      • Arvin
        hullugaani kirjoitti:

        Tarkoitan omahoitajalla mielenterveystoimiston erikoissairaanhoitajaa eli terapeuttiani. Käyn kahden viikon välein omahoitajani vastaanotolla. Välillä tosin olen ollut niin väsynyt etten ole jaksanut käydä edes mtt:lla.

        Etkö sinä ole sitten missään hoidon piirissä Arvin?

        Kannattaisi soittaa ja kysyä tutustumismahdollisuutta sinne klubitalolle, jos kerta se toiminta kiinnostaa sinua. Ainakin minusta olisi mukava päästä jutteleen ja tavata vertaisiani mt-kuntoutujia jossain. Syksyllä minun piti aloittaa käymään päiväsairaalassa, mutta siellä en sitten kumminkaan viihtynyt, kun se tuntui niin sairaalamaiselta paikalta ja ohjelma oli siellä lähinnä laulua ja leikkiä. Jotain sisältöä tässä meikäläinen kyllä päiviin kaipaa ja toivottavasti viihtyisin klubitalolla sitten paremmin kuin päiväsairaalassa. Olen ainakin innostunut lähtemään toimintaan mukaan ja toivon mukaan aika kuluu sitten mukavasti klubitalolla. Tuskin tosin jaksan klubitalollakaan käydä, jos siellä käyminen tuntuu tuskalliselta ja turhauttavalta.

        tarkoitin, ettei saa aikaiseksi yksin lähdettyä!
        Ois oltava joku, joka sinne vie.

        Kaikki lähteminen mihinkään on yhtä tuskaa ja siksi oon vaan himassa ja teen sen vähän, minkä pystyn! Nyt vaan meni taas rytmit ihan sekasin, ku oon ollu tässä koneen ääressä koko yön, milloin milläkin palstalla, oikeastaan vain alkoholi, tupakka, terveys, lääkkeet, masennus ja mielenterveys!

        Kyllä mä kävin kerran tutustumassa paikkaan, mutta niinkuin sanoin, en saa sinne lähdettyä!

        Hoidossa olen paikallisessa mtt:ssa, mutta kukapa minut sieltä klubitalolle veisi???

        Ja niinkuin sanoit, voi käyminen tuntua vähintäänkin tuskalliselta!

        Tsemppiä silti, toivoo " Arvin " !


      • hullugaani
        Arvin kirjoitti:

        tarkoitin, ettei saa aikaiseksi yksin lähdettyä!
        Ois oltava joku, joka sinne vie.

        Kaikki lähteminen mihinkään on yhtä tuskaa ja siksi oon vaan himassa ja teen sen vähän, minkä pystyn! Nyt vaan meni taas rytmit ihan sekasin, ku oon ollu tässä koneen ääressä koko yön, milloin milläkin palstalla, oikeastaan vain alkoholi, tupakka, terveys, lääkkeet, masennus ja mielenterveys!

        Kyllä mä kävin kerran tutustumassa paikkaan, mutta niinkuin sanoin, en saa sinne lähdettyä!

        Hoidossa olen paikallisessa mtt:ssa, mutta kukapa minut sieltä klubitalolle veisi???

        Ja niinkuin sanoit, voi käyminen tuntua vähintäänkin tuskalliselta!

        Tsemppiä silti, toivoo " Arvin " !

        Aattelin nyt ainakin mennä katsomaan minkälaista meininkiä siellä klubitalolla kun omahoitaja otti asiakseen viedä minua sinne tutustumaan. Voi tietenkin olla etten siellä pitkään viihdy, mutta se on sitten sen ajan murhe.

        Minullakin meni yö valvoessa ja netissä. Nukuin eilen päivän ja unirytmini on jo pitkään ollut hieman sekaisin. No minulle on tietenkin ihan sama kans milloin sitä nukkuu, mutta ei se niin mukavaa ole aina öitä valvoa. Nyt lähden kauppareissulle heti kun kaupat aukee ja taidan ostaa samalla muutaman kaljan tähän ahdistukseeni.

        www.Tukiasema.net on muuten hyvä vertaistukisivusto jos et ole vielä tietoinen siitä.


      • Satu

        ..ja huh huh, jopa helpotti kuulla sinusta. Minun elämä on taas enemmän ja vähemmän solmussa ja säikähdin että ainut "samankaltainen olento" on kadonnut tältä planeetalta :'( Jotenkin vaan aloin pitää sinusta sen Robbie Williams jutun takia :))

        Itse pystyn käymään töissä, mutta unettomuus ja masennus vaivaa parisuhdeongelmista johtuen... no ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä, mutta pohjattoman yksinäiseksi tunnen välillä itseni. Siksi onkin aika lohduttavaa tietää että sinä ole siellä jossakin.


      • hullugaani
        Satu kirjoitti:

        ..ja huh huh, jopa helpotti kuulla sinusta. Minun elämä on taas enemmän ja vähemmän solmussa ja säikähdin että ainut "samankaltainen olento" on kadonnut tältä planeetalta :'( Jotenkin vaan aloin pitää sinusta sen Robbie Williams jutun takia :))

        Itse pystyn käymään töissä, mutta unettomuus ja masennus vaivaa parisuhdeongelmista johtuen... no ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä, mutta pohjattoman yksinäiseksi tunnen välillä itseni. Siksi onkin aika lohduttavaa tietää että sinä ole siellä jossakin.

        En kyllä ole viitsinyt kyllä netissäkään juuri kertoa kaikkia syitä psykoosiini, kun tunnen edelleen häpeää niin paljon toilailujeni takia. Sinulla taisi olla Satu sitten vähän samanlaisia harhoja kuin meikäläiselläkin, jos en nyt aivan väärin muista.

        En ihan tarkkaan muista mitä kaikkea olen tänne kirjoittanut, mutta välillä on tuntunut aika vaikealta. Nyt tosin tilanne vaikuttaa hieman valoisammalta niin kuin tuossa jo edellä kerroinkin.


      • Satu
        hullugaani kirjoitti:

        En kyllä ole viitsinyt kyllä netissäkään juuri kertoa kaikkia syitä psykoosiini, kun tunnen edelleen häpeää niin paljon toilailujeni takia. Sinulla taisi olla Satu sitten vähän samanlaisia harhoja kuin meikäläiselläkin, jos en nyt aivan väärin muista.

        En ihan tarkkaan muista mitä kaikkea olen tänne kirjoittanut, mutta välillä on tuntunut aika vaikealta. Nyt tosin tilanne vaikuttaa hieman valoisammalta niin kuin tuossa jo edellä kerroinkin.

        ..jos tunnet häpeää, niin muista myös, että sen takia sinusta voidaan MYÖS PITÄÄ. Sitäpaitsi ROBBIE ON minun idolini :) kun sen musiikkiin liittyy parikin tosi suloisen huikeaa muistoa.

        Sitäpaitsi toilailevat ne ns. järjissäänkin olevat ihmiset. Jos vilkaiset vaikka tuonne "tunnustusten luolaan", niin omat toilailut voivat alkaa tuntumaan aika hepposilta.

        No en minäkään netissä kaikkea ole kertonut. Sehän se vielä tästä puuttuisi *no huh huh*. Lähinnä tämä on vain jonkinlainen kanava huutaa ulos pahaa oloaan. Mutta hyvä niin.. koska muuten olen aika pokerinaama pitämään kaiken pahan olon sisälläni.

        Minä taidan kyllä olla hieman huonommassa kunnossa kuin kuvittelin. En saanut eilen vastatuksi, vaikka olisin halunnut. Mutta lueskelen tätä palstaa aika ajoi, tavallisesti silloin kun on kaikkein hankalinta. Jaksellaan :)


      • hullugaani
        Satu kirjoitti:

        ..jos tunnet häpeää, niin muista myös, että sen takia sinusta voidaan MYÖS PITÄÄ. Sitäpaitsi ROBBIE ON minun idolini :) kun sen musiikkiin liittyy parikin tosi suloisen huikeaa muistoa.

        Sitäpaitsi toilailevat ne ns. järjissäänkin olevat ihmiset. Jos vilkaiset vaikka tuonne "tunnustusten luolaan", niin omat toilailut voivat alkaa tuntumaan aika hepposilta.

        No en minäkään netissä kaikkea ole kertonut. Sehän se vielä tästä puuttuisi *no huh huh*. Lähinnä tämä on vain jonkinlainen kanava huutaa ulos pahaa oloaan. Mutta hyvä niin.. koska muuten olen aika pokerinaama pitämään kaiken pahan olon sisälläni.

        Minä taidan kyllä olla hieman huonommassa kunnossa kuin kuvittelin. En saanut eilen vastatuksi, vaikka olisin halunnut. Mutta lueskelen tätä palstaa aika ajoi, tavallisesti silloin kun on kaikkein hankalinta. Jaksellaan :)

        Juu kai se oli sitten Robbie joka meinasi tulla kylään meikän kämpälle, kun sillä oli silloin Suomen konsertti juuri kun olin psykoosissa.

        Onhan jotkut sekoilut näin jälkeenpäin ihan hauskojakin, mutta vielä en ole silti täysin pystynyt hyväksymään kaikkia psykoosinaikaisia sekoilujani. Nettiin voi mielestäni melko huoletta kirjoittaa omia kokemuksiaan anonyyminä, mutta tietenkin joku voi teoriassa yhdistää kirjoitukseni menneisiin hullutteiluihini. No eipä minulla toisaalta mitään salattavaa sekoilujeni suhteen ole, kun raskaimmat muistot liittyvät juuri minun sanomisiini enkä ole sen pahemmin sitten mokaillutkaan ja onneksi niin.

        Mitä olen netissä keskustelua seurannut, niin aika harva on kirjoittanut psykoosikokemuksistaan. En tiedä sitten pelkäävätkö ihmiset jakaa kokemuksiaan vai mikä siinä sitten on? Keskustelupalstoilla minua ottaa lisäksi päähän, kun ihmiset kyllä uteliaana lukevat kirjoituksia, mutta eivät sitten viitsi kirjoittaa minkäänlaista vastausta.

        Koitetaan jaksella vaan.


      • Arvin
        hullugaani kirjoitti:

        Juu kai se oli sitten Robbie joka meinasi tulla kylään meikän kämpälle, kun sillä oli silloin Suomen konsertti juuri kun olin psykoosissa.

        Onhan jotkut sekoilut näin jälkeenpäin ihan hauskojakin, mutta vielä en ole silti täysin pystynyt hyväksymään kaikkia psykoosinaikaisia sekoilujani. Nettiin voi mielestäni melko huoletta kirjoittaa omia kokemuksiaan anonyyminä, mutta tietenkin joku voi teoriassa yhdistää kirjoitukseni menneisiin hullutteiluihini. No eipä minulla toisaalta mitään salattavaa sekoilujeni suhteen ole, kun raskaimmat muistot liittyvät juuri minun sanomisiini enkä ole sen pahemmin sitten mokaillutkaan ja onneksi niin.

        Mitä olen netissä keskustelua seurannut, niin aika harva on kirjoittanut psykoosikokemuksistaan. En tiedä sitten pelkäävätkö ihmiset jakaa kokemuksiaan vai mikä siinä sitten on? Keskustelupalstoilla minua ottaa lisäksi päähän, kun ihmiset kyllä uteliaana lukevat kirjoituksia, mutta eivät sitten viitsi kirjoittaa minkäänlaista vastausta.

        Koitetaan jaksella vaan.

        vähintäänkin sensuhteen, etteivät viitsi vastata!
        Itselläni on pahimpana ongelmana vastaamattomuuteen tämä kymmensormijärjestelmän ( jossa kaksi kirjoittaa ja kahdeksan lepää ), hitaus, sekä se, että tässä olis muitakin palstoja pähkäiltävänä!

        Kaiken ku kerkeis, ni sit ei ois ainakaan aikaa mihinkään muuhun ku netissä roikkumiseen!

        Sorry siis, jos olen ollut äänessä, eikä kommentteja kuulu!

        Muuten ois kiva, ku porukka rekisteröityis, että näkis likimain, kummosen tyypin kanssa ollaan juttusilla; toki omakin profiilini on aika valju
        ja voihan siitä tosiaan tehdä jotain johtopäätöksiä, jos sinne takempia tietoja pistää!


      • hullugaani
        Arvin kirjoitti:

        vähintäänkin sensuhteen, etteivät viitsi vastata!
        Itselläni on pahimpana ongelmana vastaamattomuuteen tämä kymmensormijärjestelmän ( jossa kaksi kirjoittaa ja kahdeksan lepää ), hitaus, sekä se, että tässä olis muitakin palstoja pähkäiltävänä!

        Kaiken ku kerkeis, ni sit ei ois ainakaan aikaa mihinkään muuhun ku netissä roikkumiseen!

        Sorry siis, jos olen ollut äänessä, eikä kommentteja kuulu!

        Muuten ois kiva, ku porukka rekisteröityis, että näkis likimain, kummosen tyypin kanssa ollaan juttusilla; toki omakin profiilini on aika valju
        ja voihan siitä tosiaan tehdä jotain johtopäätöksiä, jos sinne takempia tietoja pistää!

        Minulla menee juuri suurin aika päivästä siihen kun luen keskustelupalstoja ja chattaan.

        Vilkkaita keskusteluita on mielestäni mielenkiintoisempaa lukea kuin kahden nimimerkin vuoropuhelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe