Aihe

Rahan hassausta

Anonyymi

https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/e81bbbbf-7829-4d90-ab67-ac5ac97dc834
Välille Anttola-Kulennoinen saatu 600 000 euroa pyörätiehen. Sillä lailla. Varmaan olisi ollut tarpeellisempiakin rahareikiä. Kulennoisista on Savonlinnaan 20 km, joten harvempi varmaan pyöräilee sitä matkaa. Muutenkaan seudulla ei ole juurikaan mitään, asukkaista puhumattakaan. Eiköhän nuo ensin kannata laittaa varsinaiset autotiet kuntoon ja sitten vasta lähteä suunnittelemaan pyöräteitä jonnekin hornan kuuseen. Semminkin vielä jos pyörätiellä on se kaks käyttäjää. Meidänkin seudulla autotiessä on asfaltissa ollut todella syviä ja vaarallisia kuoppia ainakin sen 20 vuotta. Nyt vasta vedettiin pieni pätkä asfalttia ja niin ohuelti, että on jo romahtanut joiden kuoppien kohdalla. En tiedä, onko tämä nyt ollut tietyn kerimäkeläisen kansanedustajan aivoitusta vai miten. Ilmoittakaa nyt hyvät ihmiset jatkossa kaupungin tekniseen toimeen lähikatujenne kunnosta että ei käy näin.

28

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja meni ohi kirkkaasti jo luvatuista jonossa olevista pyöräteistä.
      Tanhuvaaraan ja Haapalan suuntaan oli lupaus olla seuraavana.

      • Anonyymi

        Autoteiden kunnossapito on tärkeintä ja jos.... siis jos joskus on ylimääräistä rahaa (tällä hetkellähän sitä ei ole) niin voi puuhastella pyöräteiden parissa...


    • Anonyymi

      Eivät näköjään paljon asioiden taustoja tutki jotakin myöntäessään. Nyt Anttolan suunnassa pyörätie loppu 8,9 km päästä Savonlinnan keskustasta. Kuka kuolevainen EDES pyöräilee sen pidempää matkaa. Haapalan suuntaan pyörätie loppuu kun taajama loppuu eli Agrimarketin kohdalla. Tanhuvaaran tiestä en tiedä, mutta luulisi pyöräilijöitä olevan tulossa Tanhuvaaran urheiluopistolta. Köyhillä opiskelijoilla ei ole varaa pitää autoja, bussi ei taida kovin kulkea sitä väliä ja toisaalta urheilijat kyllä ajavat reippaasti sieltäkin saakka pyörällä.

      • Anonyymi

        Niin totta! Montakohan pyöräilijää liikkuu paivittäin ja edes kesällä väliä Savonlinna-Kulennoinen? Kaksi vai kolme? Tanhuvaaran kevyen liikenteen väylä olisi tarpeellisempi ja eritoten kelvottomassa kunnossa olevan Moinsalmentien peruskorjaus. Sen kunnossapito ei tosin taida kuulua kaupungille.
        Haapalan pyörätiehen en osaa ottaa kantaa, kun ei ole aavistustakaan pyöräilijöiden määrästä. Enpä muista montaa pyöräilijää siellä nähneeni, vaikka usein sillä suunnalla tulee käytyä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin totta! Montakohan pyöräilijää liikkuu paivittäin ja edes kesällä väliä Savonlinna-Kulennoinen? Kaksi vai kolme? Tanhuvaaran kevyen liikenteen väylä olisi tarpeellisempi ja eritoten kelvottomassa kunnossa olevan Moinsalmentien peruskorjaus. Sen kunnossapito ei tosin taida kuulua kaupungille.
        Haapalan pyörätiehen en osaa ottaa kantaa, kun ei ole aavistustakaan pyöräilijöiden määrästä. Enpä muista montaa pyöräilijää siellä nähneeni, vaikka usein sillä suunnalla tulee käytyä,

        Haapalan tiellä EI VOI pyöräillä, kun valkoisen sivuviivan jälkeen ei yksinkertaisesti ole tilaa missä pyöräillä ellei aja epätasaisella risuja täynnä olevalla soralla siinä sivussa ja ajaudu pöpelikköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haapalan tiellä EI VOI pyöräillä, kun valkoisen sivuviivan jälkeen ei yksinkertaisesti ole tilaa missä pyöräillä ellei aja epätasaisella risuja täynnä olevalla soralla siinä sivussa ja ajaudu pöpelikköön.

        Jep, olisi pitänyt ilmaista asia toisin. Siis mikä mahtaa olla Haapalan asukasluku ja moniko heistä todellisuudessa pyöräilisi Haapala-Savonlinna väliä.
        Tuskinpa monikaan lähtisi ainakaan huvikseen pyöräilemään Savonlinnasta Haapalaan, jossa ei ole mitään, eikä ketään. Jotenkin sellaainen fiilis, että Haapalan nykyinen asukasmäärä on luokkaa joitain kymmeniä, ei edes satoja. Heistäkin iso osa jo pyöräilyiän ohittaneita.

        Samalla periaatteella voisi vaatia pyörätien jatkamista vaikkapa Haapalasta Juvolaan, miksei samalla myös Enonkoskelle ja Oraviin:)


    • Anonyymi

      Jos SLN-Kulennoisten risteys kevyen liikenteen väylä toteutuu, niin näkisin siinä yhden edun.
      Saataisiin yhtenäinen n. 16km suuntaansa pitkä väylä, jossa kaikki jalankulkijat, rullasuksijat, rullaluistelijat, pyöräilijät ja mitä vielä, toteuttaa itseään aivan rauhassa.
      Jos sen jälkeen VT14 kohti kaakkoa olisi Mamil vapaata vyöhykettä.

      Näin ollen autoiljat saisi hetken ajaa turvassa.

      • Anonyymi

        Lähes kaikki kevyenliikenteen väylät rakennetaan - ikävä kyllä - niin huonosti, että muutaman vuoden kuluttua niille ei ole mitään asiaa rullaluistelijoilla, rullasukseilijoilla, eikä oikein pyöräilijöilläkään.
        Tervemenoa testaamaan esim. Kellarpellon kevyenliikenteen väylä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki kevyenliikenteen väylät rakennetaan - ikävä kyllä - niin huonosti, että muutaman vuoden kuluttua niille ei ole mitään asiaa rullaluistelijoilla, rullasukseilijoilla, eikä oikein pyöräilijöilläkään.
        Tervemenoa testaamaan esim. Kellarpellon kevyenliikenteen väylä.

        Suomessa rakennetaan päin perset*ä.... kävisivät ottamassa oppia Saksasta.... autoteissä asfaltin paksuus minimissään 40 cm.... ja kolmenlaista asfalttia. Pohjalla 0-55 mm murskeesta tehty asfalttimassa, paksuun noin 20 cm, sen päällä 0-16 mm murskeesta tehty asfalttikerros noin 10 cm ja pinnassa noin 10 cm asfalttikerros 0-10 mm murskeesta tehty asfaltti... eli ns. pienikivinen massa, ei lennä kiviä auton ikkunoihin, ei lähde silleen rengasmeteliä... ja kun siellä ei anneta raiskata teitä nastarenkain, ei tiet uraudu. Toisekseen, kun tiessä oon 40 cm asfalttia ja pohjalla karkeasta kivestä tehty massa, ei rekkojen painotkaan paina teihinuria. Tosin siellä maksimipainot (ilman erikoislupia noin 40 tonnin luokkaa)... Ai niin... ja niille jotka vikisee et Suomi on pitkien välimatkojen maa, niin Saksassakin on pitkät välimatkat. Siellä vain autoilijoilta kerätyillä rahoilla on luotu upea moottoritieverkosto ja pienemmistäkin teistä on huolehdittu. Niin ja kontit plus maan halki kulkevat rekkakuljetukset hoidetaankin junilla.... poissa teiltä.


    • Anonyymi

      Ottakaa selvää kuka päättäjistä tai heidän kavereistaan asuu kulennoisissa päin..

      Tanhuvaaraan sille olisi ollut suurempi tarve, jos nyt tarpeesta voi puhua kylässä jossa asuu lähinnä rollaattorilla eteneviä mummoja.

      Ihan eri asiana tuli mieleen, että tiedättekö kuinka paljon savonlinnan päättäjät käyttävät ensi kesänä rahaa itsensä viihdyttämiseen laivuripoju leinosen höyrypurkin kannella? Jännä juttu, että kun kaupungilla menee niin hienosti niin herroille ja muille loisille on kuitenkin varattu kokonainen huvialus edustuskäyttöön.

    • Anonyymi

      Laittasivat ensin kuntoon vaikka Hakatsun silta-Mertala välin pyörätien kuntoon!!!!

    • Anonyymi

      Haapalassa lapsiperheitä paljon. Oisi ollut suotavaa saada pyörätie edes lehtiniemen risteykseen. Pääsisivät lapset esim pyörällä turvallisesti kouluun. Kulennoisista ei varmasti yksikään lapsi tule pyörällä savonlinnaan kouluun. Pitkän pätkän olisi saanut tanhuvaaraan ja haapalaan päin samalla rahalla. Tehkää nyt sit samantien parikkalaan asti jos sattuu milloin raja aukeamaan niin pääsee igorit pyörällä suomeen.. *ittu mitä paskaa taas päättäjiltä...

      • Anonyymi

        "Haapalassa lapsiperheitä paljon". Ja paljon = ??


    • Anonyymi

      Asiasta on laitettu eduskuntaan palautetta. Samalla laitettu palautetta vuosia sitten turhaan kunnostetusta Savonlinna-Huutokoski-radasta. Siihenkin paloi varmaan miljoonia, eikä henkilöliikennettä edes tullut ja tavarajuna taisi ajaa ehkä kerran kuussa. Liikennettä ollut enemmän 70-luvulla. Nythän ratakin meni sitten poikki Laitaatsalmen kohdalta.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä jos annettu palautetta ja ihmettelen ex ministerin toimintaa, koska hän jos kuka tietää moinsalmentien tilanteen Tanhuvaaran asti.
        On myös Tanhuvaaran hallituksessa ainakin ollut mikäli ei enää, niin luulisi ymmärtävän ajaa tätä.
        Tosin minä en ymmärrä millä meriiteillä tämä ihminen valitaan joka paikkaan, kun ei näkyvää ole aikaiseksi saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä jos annettu palautetta ja ihmettelen ex ministerin toimintaa, koska hän jos kuka tietää moinsalmentien tilanteen Tanhuvaaran asti.
        On myös Tanhuvaaran hallituksessa ainakin ollut mikäli ei enää, niin luulisi ymmärtävän ajaa tätä.
        Tosin minä en ymmärrä millä meriiteillä tämä ihminen valitaan joka paikkaan, kun ei näkyvää ole aikaiseksi saanut.

        Varmaan hänet valitaan moneen paikkaan sen takia, kun äänestäjät ovat äänestäneet hänet kuntavaltuutetuksi ja kansanedustajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan hänet valitaan moneen paikkaan sen takia, kun äänestäjät ovat äänestäneet hänet kuntavaltuutetuksi ja kansanedustajaksi.

        No sitäpä ihmettelen kuinka sai niin paljon ääniä.
        Olen oikeasti seurannut, että mitä saa aikaiseksi ja vähissä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitäpä ihmettelen kuinka sai niin paljon ääniä.
        Olen oikeasti seurannut, että mitä saa aikaiseksi ja vähissä on.

        Väärin äänestetty.


      • Anonyymi

        Noh, siihen Huutokoskeen upposi vain 42 miljoonaa, että sillain.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, siihen Huutokoskeen upposi vain 42 miljoonaa, että sillain.....

        Siinä olisi rahtia jos olisi ratasilta. Mut 10 miljoonan takia... sen olisi ratasilta maksanut... Äänekoskelle menisi puuta... mutta ei. Suomalaiset on juntteja. Rekalla, rekalla pitää kaikki kuljettaa. Junat on tulevaisuutta. Onneksi Suomeen on vihdoin tullut kilpailua rautateillekin ainakin rahdin parissa, vuosia sitten aloittanut Fenniarail jonka uuden aikaisten dieselveturien energiankulutus on alhaisempi kuin VR:n sähkövetureiden... Viimeisimpänä virolainen Operail tuli tukistamaan VR:ää... HYVÄ! Lisää liikennettä radoille ja rahti pois maanteiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olisi rahtia jos olisi ratasilta. Mut 10 miljoonan takia... sen olisi ratasilta maksanut... Äänekoskelle menisi puuta... mutta ei. Suomalaiset on juntteja. Rekalla, rekalla pitää kaikki kuljettaa. Junat on tulevaisuutta. Onneksi Suomeen on vihdoin tullut kilpailua rautateillekin ainakin rahdin parissa, vuosia sitten aloittanut Fenniarail jonka uuden aikaisten dieselveturien energiankulutus on alhaisempi kuin VR:n sähkövetureiden... Viimeisimpänä virolainen Operail tuli tukistamaan VR:ää... HYVÄ! Lisää liikennettä radoille ja rahti pois maanteiltä.

        Olisko? Vaikka silta olikin, niin eipä radalla montaa junaa kulkenut. Muistelen nähneeni junan vain yhden kerran:(


    • Anonyymi

      "Eduskunnan ”joululahjarahoja” jaettiin ministeri Jari Lepän kotitilan viereisen tien kunnostukseen 300 000 euroa"

      Savonlinnan edustaja homamsi sentään 600 000e, joten voitto kotiin... ;)

    • Anonyymi

      Kannatas varmaan laittaa moisalmentien pyörätie välillä Hakatsun silta-Mertala kuntoon!!!!

    • Anonyymi

      Juu oishan noita teitäkin ollut päällystettäväksi.... Kerimäki-Kulennoinen.... Tanhuvaaraan Savonlinnasta menevä tie.... Savonlinna-Enonkoski välillä tosi huono päällyste.... Savonranta-Säimen.... Enonkoski-Heinävesi.... listaa voisi jatkaa.... mut eihän siinä mitään... kupataan autoilijoita ja rakennellaan pyöräteitä....

    • Anonyymi

      "...voitto kotiin..." Siis niinkuhhhh..??? Kulennoinen ON keskellä ei mitään! Ei kai se toinen näistä meidän edustajista asu vain siinä lähistöllä? Tietääkö joku?

    • Anonyymi

      Järvinen ja Kosonen saivat sentään jotain aikaan eduskunnassa. Nyt pääsevät hekin pyöräilemään turvallisesti kotimökeiltään Savonlinnaan ja tämähän oli hankkeen tarkoituskin.

      • Anonyymi

        Nyt turha marina pois sillä sln meni asia oikein. Kun lukee esim Länsi savoa siellä sanotaan että koirakiventie sai 300000 €. Elykeskuksen päällikkö ihmeissään ku ei tarvii moista summaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt turha marina pois sillä sln meni asia oikein. Kun lukee esim Länsi savoa siellä sanotaan että koirakiventie sai 300000 €. Elykeskuksen päällikkö ihmeissään ku ei tarvii moista summaa.

        Ai meni oikein, että rakennetaan pyörätie mille minimaalinen käyttöaste?
        Tanhuvaaraan olisi oikeasti tarpeellinen, koska kiemuraisella tiellä kävijät Tanhuvaarassa aiheuttaa vaaratilanteita ajamalla keskellä tietä ja siinä, kun vielä väistää pyöräilijää...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      357
      26691
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14284
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      336
      12057
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      99
      8958
    5. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      570
      6134