Maskisuositus

Anonyymi

Katsoin videon (https://twitter.com/helsinkiuni/status/1330930421102743553) jossa helsingin yliopiston rehtori suosittelee kasvomaskia.

Helsingin yliopiston rehtorilla ei ole kasvomaskia ko videolla.

Onko videon kuvannut hän itse vai onko kameran takana joku toinen henkilö ja jos on, onko turvavälit tässä tilanteessa olleet kunnossa?

Vaaralliselta näyttää. Olen huolissani kuvaajasta

120

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ulkona ovat ja ulkotilassa. Kyllä turvaväliä on riittämiin. Molempiin suuntiin. Sisätiloissa ja tungoksessa sen sijaan on syytä käyttää maskia. Itse en ole kuvaajasta huoiissani juurikaan tässä nimenomaisessa kuvaustilanteessa. Kuvaajalla on maski kasvoillansa. Kuvausetäisyys ja kuvausjärjestelykin on useita metrejä. Huomaathan takkiin kiinnitetyn mikrofonin. Kannattaa keskittyä enemmänkin itse viestiin eikä mahdollisiin virheisiin viestintätilanteessa,

      • Anonyymi

        Hei anonyymi,

        Sinun pitää päättää virke pisteeseen, ei pilkkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei anonyymi,

        Sinun pitää päättää virke pisteeseen, ei pilkkuun.

        Viimeiseen lauseeseen saat toki laittaa jatkoa. Huomasit olennaisen eli virheen. Solen skiner och fåglar sjunger. Kiitos.


      • Anonyymi

        ROhtori ei kyllä ole oikea henkilö soittamaan että oppiskelijat karanteeniin!
        Mutta jos Ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, Sari ikään kuin sätkynukkermaisesti toistaisi
        näitä THL:n / Nohnekin vinkkejä twitterissä. Onneksi Jumala antoi Sarille vapaan tahdon,
        ja levittää tärkeää, omilla aivoillaan asiantuntijayhteistyössä tuotettua korvaamattoman tärkeää ohjeistusta, vaikkei työsopimus niin määrää.

        Onneksi HY:n oppilaat pukeutuvat aina asianmukaisesti luennoille ja suojelevat toisiaan omasta tahdostaan eikä välttämättömyyden edessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeiseen lauseeseen saat toki laittaa jatkoa. Huomasit olennaisen eli virheen. Solen skiner och fåglar sjunger. Kiitos.

        Andvänd munskydd.


      • Anonyymi

        Porthanian pihalla myös käytettävä vaippaa, ettei tule koronavirus (d)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porthanian pihalla myös käytettävä vaippaa, ettei tule koronavirus (d)

        Muistakaa peittää ainakin Porthanian pihalla vaippojen saumat ihoteipillä, ettei saumat vuoda ja tule koronavirus.

        Suosittelemme seurueiden välisen turvavälin muistamista; yhdessä tästä selvitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porthanian pihalla myös käytettävä vaippaa, ettei tule koronavirus (d)

        Aiaiai, pitää yrittää tiistaihin saakka pysyä terveenä. Oioioioioi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiaiai, pitää yrittää tiistaihin saakka pysyä terveenä. Oioioioioi

        Suosittelemme kasvomaskin käyttämistä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Intian virumuunnos tarttuu herkästi ulkona. Vain yhdessä, kasvomaskia päärakennuksen ovilla käyttämällä, voimme estää leviämisen sitoen maskin napakkaan, kuppimaiseen muotoon.


      • Anonyymi

        Ettei tule deltamuunnos:
        - kasvovaippaa käytettävä ulkotiloissa
        - käsien pesu
        - turvaväli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intian virumuunnos tarttuu herkästi ulkona. Vain yhdessä, kasvomaskia päärakennuksen ovilla käyttämällä, voimme estää leviämisen sitoen maskin napakkaan, kuppimaiseen muotoon.

        On tärkeää, että vaippa puetaan napakasti, ja että lisätään ihoteippiä rakoon poskien kohdalle, ettei tule koronavirus. On kiellettyä sairastua koronavirukseen


      • Anonyymi

        käytäthän kasvomaskia kasvomaskia


    • Anonyymi

      EI OLE hedelmällistä. Kasvomaskin käyttö aiheuttaa hapenpuutetta aivoissa, minkä seuraukset voivat olla vakavat, kertovat tutkijat.

      • Anonyymi

        eli kaikki jotka jo ennen pandemiaakin ovat käyttäneet maskia ovat aivoinvaliideja


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hyvät opiskelijat, koronan leviämisen estämiseksi, suosittelemme vahvasti, että yskitte kertakäyttönenäliinaan.

      • Anonyymi

        käytithän kasvonmaskia kasvonmaskia?


    • Anonyymi

      suositus käsidesin käyttöön

    • Anonyymi

      lataamalla koronavilkun ja pitämällä sitä päällä minä suojelen sinua - sinä suojelet minua. suosittelemme, että sinä suojelet minua - minä suojelen sinua. Yhdessä minä suojelen koronavilkulla sinua - sinä suojelet koronavilkulla minua

      • Anonyymi

        Huom. että kyse on yksityisajattelusta, ei sara suositellut koronavilkkua


    • Anonyymi

      "Vietnamin valtiomedia tiedottaa, että maasta on löytynyt uusi koronavirusvariantti, joka vaikuttaa olevan Intian ja brittimuunnoksen yhdistelmä."

      Nyt on ensiarvoisen tärkeää, että opiskelijat noudattavat kolmen metrin turvaväliä, ettei

      • Anonyymi

        tule korona


    • Anonyymi

      Hyvät opiskelijat,
      pidetään huolta toisistamme. Let's take care of each other!

      Suosittelemme vahvasti maskin käyttöä. Kiitos.

      • Anonyymi

        Etenkin tänään on ensiarvoisen tärkeää, että käytät kasvomaskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin tänään on ensiarvoisen tärkeää, että käytät kasvomaskia.

        Suositukset päivitettävä. Emme ole enää kiihtymisvaiheessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suositukset päivitettävä. Emme ole enää kiihtymisvaiheessa!

        Ilman vaippapakkoa, elämme


    • Anonyymi

      Koronavirusmuunnosten takia suositellaan välttämään lähikontaktia yli 70-vuotiaiden kanssa ja että yli 70-vuotiaat karanteeniin

    • Anonyymi

      Nyt on aika pukea maski tyylillä: napakkaan, kuppimaiseen muotoon. 1. käsien pesu 2. aseta lenkit korvien taakse 3. kiepauta lenkit niin, että ne menevät ristiin korvien edellä

      Napakasta, kuppimaisesta muodosta plussaa

    • Anonyymi

      On korvaamattoman tärkeää:
      - käsien pesu
      - turvaväli
      - koronavilkku

      Muista. Pysytään terveinä ja pestään niitä käsiä

      • Anonyymi

        Tähän päivään mennessä ei ole pystytty osoittamaan minkäälaisia todisteita maskin hyödyistä. Suomessakin eroon koronasta -ryhmä kirjoittelee mielipiteitään tosiasioina.
        Sosiaali- ja terveysministeriön sivulla olevassa professori Marjukka Mäkelän katsauksessa sanotaan aika suoraan tämä asia. Katsauksen johtopäätöksessä sanotaan: "Kodin ulkopuolella käytettävien kasvosuojusten vaikutus pisaravälitteisten hengitystieinfektioiden leviämiseen väestössä on vähäinen tai olematon" Myös THL:n Kirsi Varhila sanoi maskeja lähinnä kosmeettiseksi toimenpiteeksi, ja Varhila edustaa hyvin korkeaa auktoriteettiä.

        Huvittaa kuinka helposti ihmiset saadaan peloteltua, ja kuinka herranpelkoisia kritiikittömiä lampaita suomalaiset ovat. Pelottelu on mennyt niin hyvin perille, että jatkuvasti näkee ihmisiä polkemassa fillarilla yksin maski naamalla. Melko säälittävää.

        Ok, pestään käsiä, pidetään turvaväli, otetaan rokote. Itse sain jo yhden annoksen.
        Mutta koronavilkku on totaalinen haitake, joka antaa liikaa vääriä ja turhia hälytyksiä. Kuka suostuu jäämään esim töistä palkattomalle vapaalle koronavilkun takia.
        https://yle.fi/uutiset/3-11816114
        https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007835868.html

        Maski on vielä enemmän elämää haittaava turhake, jota en tule käyttämään vain sen takia kun kaikki muutkin.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maskikohun-aiheuttaneen-eroon-koronasta-ryhman-selvitys-on-lahinna-mielipidekirjoitus-tyrmaa-asiantuntija-ryhma-myontaa-yllattaen-puutteet/8126390#gs.38a9t6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään mennessä ei ole pystytty osoittamaan minkäälaisia todisteita maskin hyödyistä. Suomessakin eroon koronasta -ryhmä kirjoittelee mielipiteitään tosiasioina.
        Sosiaali- ja terveysministeriön sivulla olevassa professori Marjukka Mäkelän katsauksessa sanotaan aika suoraan tämä asia. Katsauksen johtopäätöksessä sanotaan: "Kodin ulkopuolella käytettävien kasvosuojusten vaikutus pisaravälitteisten hengitystieinfektioiden leviämiseen väestössä on vähäinen tai olematon" Myös THL:n Kirsi Varhila sanoi maskeja lähinnä kosmeettiseksi toimenpiteeksi, ja Varhila edustaa hyvin korkeaa auktoriteettiä.

        Huvittaa kuinka helposti ihmiset saadaan peloteltua, ja kuinka herranpelkoisia kritiikittömiä lampaita suomalaiset ovat. Pelottelu on mennyt niin hyvin perille, että jatkuvasti näkee ihmisiä polkemassa fillarilla yksin maski naamalla. Melko säälittävää.

        Ok, pestään käsiä, pidetään turvaväli, otetaan rokote. Itse sain jo yhden annoksen.
        Mutta koronavilkku on totaalinen haitake, joka antaa liikaa vääriä ja turhia hälytyksiä. Kuka suostuu jäämään esim töistä palkattomalle vapaalle koronavilkun takia.
        https://yle.fi/uutiset/3-11816114
        https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007835868.html

        Maski on vielä enemmän elämää haittaava turhake, jota en tule käyttämään vain sen takia kun kaikki muutkin.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maskikohun-aiheuttaneen-eroon-koronasta-ryhman-selvitys-on-lahinna-mielipidekirjoitus-tyrmaa-asiantuntija-ryhma-myontaa-yllattaen-puutteet/8126390#gs.38a9t6

        Uskon että koronavilkku kyllä saataisiin laajaan käyttöön Suomessa, jos viestintään satsattaisiin. Tarvitaan massiivinen asenteenmuutokseen tähtäävä kampanja. Koronavilkun ympärillä on ollut paljon kiemurtelua viranomaisilta. Ei mikään ihme, että porukka ei sitoudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään mennessä ei ole pystytty osoittamaan minkäälaisia todisteita maskin hyödyistä. Suomessakin eroon koronasta -ryhmä kirjoittelee mielipiteitään tosiasioina.
        Sosiaali- ja terveysministeriön sivulla olevassa professori Marjukka Mäkelän katsauksessa sanotaan aika suoraan tämä asia. Katsauksen johtopäätöksessä sanotaan: "Kodin ulkopuolella käytettävien kasvosuojusten vaikutus pisaravälitteisten hengitystieinfektioiden leviämiseen väestössä on vähäinen tai olematon" Myös THL:n Kirsi Varhila sanoi maskeja lähinnä kosmeettiseksi toimenpiteeksi, ja Varhila edustaa hyvin korkeaa auktoriteettiä.

        Huvittaa kuinka helposti ihmiset saadaan peloteltua, ja kuinka herranpelkoisia kritiikittömiä lampaita suomalaiset ovat. Pelottelu on mennyt niin hyvin perille, että jatkuvasti näkee ihmisiä polkemassa fillarilla yksin maski naamalla. Melko säälittävää.

        Ok, pestään käsiä, pidetään turvaväli, otetaan rokote. Itse sain jo yhden annoksen.
        Mutta koronavilkku on totaalinen haitake, joka antaa liikaa vääriä ja turhia hälytyksiä. Kuka suostuu jäämään esim töistä palkattomalle vapaalle koronavilkun takia.
        https://yle.fi/uutiset/3-11816114
        https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007835868.html

        Maski on vielä enemmän elämää haittaava turhake, jota en tule käyttämään vain sen takia kun kaikki muutkin.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maskikohun-aiheuttaneen-eroon-koronasta-ryhman-selvitys-on-lahinna-mielipidekirjoitus-tyrmaa-asiantuntija-ryhma-myontaa-yllattaen-puutteet/8126390#gs.38a9t6

        Muistathan ottaa myös Helsingin ja Itä-Suomen yliopistojen yhteistyössä valmistaman nenäsumutekoronarokotteen mahdollisimman pian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että koronavilkku kyllä saataisiin laajaan käyttöön Suomessa, jos viestintään satsattaisiin. Tarvitaan massiivinen asenteenmuutokseen tähtäävä kampanja. Koronavilkun ympärillä on ollut paljon kiemurtelua viranomaisilta. Ei mikään ihme, että porukka ei sitoudu.

        Mitä eroa on aivopesulla ja "massiivisella asenteenmuutokseen tähtäävällä kampanjalla"?


    • Anonyymi

      Kulku kirjastoon kasvomaskin kera

      • Anonyymi

        Muista, että yliopistossa käytetään kasvomaskia


    • Anonyymi

      Intian virusvariantti huolestuttaa sinua. Minä olen huolestunut intian virusvariantista. Sinä suojelet intian virusvariantilta minua. Minä suojelen intian virusvariantilta sinua. Intian virusvariantilta suojaudumme turvaväliä noudattaen. Minä noudatan turvaväliä. Sinä noudatat turvaväliä - Sisätiloissa ja ulkotiloissa - minä noudatan turva väliä suojellakseni sinua. Sinä noudatat 2.5 metrin turvaväliä suojellaksesi minua.

    • Anonyymi

      Yli 70-vuotiaiden kaupassa käynnin ajoittaminen klo kahdeksaksi korvaamattoman tärkeää. Muistakaa käyttää kasvomaskia, ettei tule koronavirus

    • Anonyymi

      Vietnamivariantista ei NYT oikein puhuta tarpeeksi, vaan siitä pitäisi puhua enemmmmän. Onko tutkittu, pitäisikö kasvojen pesua suositella?

    • Anonyymi

      Muista: kolmen metrin turvaväli,
      maskin käyttö,

      Et saa osallistua luennolle, jos sinulla on:
      flunssaoireita, vatsaoireita

      Pysy poissa aleksandriasta, unicafésta ja vietä kirjastossa niin vähän aikaa, kuin mahdollista. Myös rokotettu voi levittää tautia. Pysytään terveenä!

    • Anonyymi

      Trondheimista löytynyt huolestuttava virusmuunnos. Norjan kansanterveysviranomainen huolestunut. Turvaväli 4 metriä. Jos flunssa- tai vatsaoireita, pääsy kielletty yliopistoon, vaikka olisi kasvomaski. Hissiä käytettävä yksi opiskelija kerrallaan

    • Anonyymi

      Kirjastojen järjestyksenvalvojat voisivat maskihuomautusten lisäksi huomauttaa tiettyjä riskiryhmiä heidän käytöksestään. Ihminen ei voi nuoreta 70-vuotiaasta 60-vuotiaaksi, mutta voi lopettaa tupakoinnin tai laihduttaa. Olen nähnyt luennoilla monia opiskelijoita sekä henkilökuntaan kuuluvia, jotka ovat sen näköisiä, että heillä on painonhallintaan liittyviä ongelmia.

      Vahtimestarit voisivat valistaa tämän näköisiä asiakkaita YTHS:n palveluista, joista apua painonhallintaan. Myös tupakkapaikka mahdollinen koronalinko: tehohoitoon joutumisen riskiä pienennettävä. Kyse ei ole vain sinusta, vaan käytökselläsi on vaikutusta meihin kaikkiin.

    • Anonyymi

      Muistithan:
      - Pitää välimatkaa.
      - Käyttää kasvomaskia.
      - Desinfioida kädet.
      - Yskiä hihaasi?

      • Anonyymi

        Vaippa unohtui sekä käsien desinfioiminen. On tärkeää, että vaippojen käyttöä lisätään tämän takia, ettei tule koronavirus


    • Anonyymi

      Muistakaa käyttää kasvomaskia, ettei tule koronavirus

    • Anonyymi

      En minä halua teholle tai sairastua covidiin. Siksi kaikissa yliopiston tiloissa olisi sitä maskia syytä käyttää. Myös rehtorin kuuluisi käyttää.

    • Anonyymi

      Suosittelemme kasvomaskin käyttöä

    • Anonyymi

      Helsingin yliopiston opiskelijat ja henkilökunta käyttävät kasvomaskia.

    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää kasvomaskia, ettei tule koronavirus

    • Anonyymi

      On suositeltavaa käyttää kasvomaskia.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan yliopistossa opiskeleva olisi niin vähä-älyinen, että sitä pitäisi tällä tavalla paimentaa käyttämään luennoilla kasvomaskia?

    • Anonyymi

      Suojele itseäsi ja läheisiäsi, käytä kasvomaskia ja noudata turvaväliä!

    • Anonyymi

      Hyvä opiskelija tai sellainen vähemmän lahjakas pääaineen vaihtaja:
      sinun pitää käyttää kasvomaskia

      • Anonyymi

        Pahoittelut, nyt en ehdi kun on muuta


    • Anonyymi

      Elokapina masinoinut koronalingon Unioninkadulle on korvaamattoman tärkää, että Metsätalolla, päärakennuksessa, Porthaniassa ja Kaisa-talossa käytetään kahta kasvomaskia sekä visiiriä joiden käyttäminen korvaamattoman tärkeää

    • Anonyymi

      Miten sitten pitäisi kohdata kasvomaskiton opiskelija? Mielestämme olennaista on yrittää toimia huomaavaisesti . Pysähdy opiskelijan luo ja sano itsellesi sopivimmin sanoin: ”Hei, sinulla on nyt jotain
      hullusti.” Anna opiskelijalle aikaa reagoida. Osoita kehonkielelläsi, että hänen pitää käyttää kasvomaskia. Voit tehdä tämän esimerkiksi laskemalla laukkusi maahan. Myös kasvojen keskittynyt ilme ja kehon aktiivinen asento
      vaikuttavat siihen, kokeeko opiskelija, että paneudut asiaan. Asennoidu
      kuuntelemaan opiskelijaa hetki. Voi olla, ettei opiskelija saa aluksi sanotuksi mitään. Jos hänellä ei ole kasvomaskia, tarjoa kasvomaskia. Muista, että myös hiljaisuus on kommunikaatiota ja että välittäminen voi välittyä parhaiten vain
      läsnäololla.

    • Anonyymi

      Suosittelemme kasvovaipan käyttöä

    • Anonyymi

      Etelä-Afrikan virusmuunnoksen leviämisen ehkäisemiseksi suosittelemme kasvovaipan käyttöä myös ulkona

    • Anonyymi

      Hyvä opiskelija, on hyvin tärkeää, että käytät kasvovaippaa

    • Anonyymi

      Kasvonpiirteidenne takia suosittelemme kasvovaipan käyttämistä

    • Anonyymi

      Tiedätkö, kuka on yliopiston tärkein henkilö?

      Yliopiston tärkein henkilö on:

      Kasvovaipankäyttäjä

    • Anonyymi

      Video on huonosti tekstitetty (videon nainen puhuu välimatkasta ja tekstityksessä lukee turvavälistä), joten se pitää tehdä uudelleen.

      Lisäksi videolle voisi valita jonkun oikean korona-asiantuntijan eikä psykologirehtoria, ja tämä asiantuntija voisi myös käyttää kasvovaippaa, ja videon katsojat voivat sitten suojautua kasvovaipoin deltaplusmuunnosta vastaan. Muistetaan seurueiden väliset turvavälit ja kotona pysyminen, sekä koronavilkun käyttäminenkin.

      • Anonyymi

        Juttu on siinä, että minun vaipankäyttöni suojaa muita, ei minua. Vaipasta on hyötyä vain jos mahdollisimman moni käyttää sitä.


      • Anonyymi

        Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että myös pipariohjeiden kääntäjät ovat hyvin kiinnostuneita virusten proteiineihin liittyvistä tutkimuksista. Kielitieteilijät/äidinkielenopettajat myös hyviä valintoja Helsinginyliopiston uuteen koronavalistusvideoon sitten, kun on aika syksyllä käyttää kahta vaippaa ja ihoteippiä, ettei tule korounavajrus.

        Vai pitäisikö Helsingin yliopiston palkkalistojen sijaan uuteen korounavajrusvideoon hankkia esimerkiksi Smoukahontas? Entä onnistuisiko Roni Bäck takomaan fuksien kalloon, että heidän täytyy käyttää kasvovaippaa ja ihoteippiä? Myös tubettajat/vloggaajat mahdollisia hyviä tulevia opiskelijoita.


    • Anonyymi

      "Noin 70 prosenttia korkeakouluopiskelijoista kokee opintojen vaikeutuneen koronan vuoksi - joka viides kokee opiskelun helpottuneen.

      Tulokset ovat alustavia ja lopulliset tulokset saadaan loppuvuodesta.

      Tutkimusta tekemässä ollut THL:n kehittämispäällikkö Suvi Parikka sanoo tiedotteessa, että on selvitettävä lisää yksinäisyyden kokemuksen ja psyykkisen kuormittavuuden välistä yhteyttä. On hyvin mahdollista, että koronan vuoksi etäopetuksessa vuoden olleet opiskelivat oireilevat jo siksi, että heiltä puuttuvat kasvokkaiset sosiaaliset kontaktit."

      Voi ei!

      Tällaiset tutkimukset eivät kuitenkaan ole hyödyllisiä yhteiskunnalle; nenäsumutekoronarokoteen tutkimukselle on suurempi tarve. Ei yliopiston tarkoitus ole tehdä opiskelijoista ystäviä vaan sen tarkoitus on tuottaa yhteiskuntaa hyödyttäviä tutkimuksia (jollainen tämä ei ole ) sekä saada opiskelijat käyttämään kasvovaippaa.

    • Anonyymi

      käytät kasvovaippaa

    • Anonyymi

      Vaipan tulee peittää sekä suu että nenä; vaipan on pysyttävä kasvoilla, napakasti, minkä takia suosittelemme pukemaan vaipan napakkaan, kuppimaiseen muotoon. Napakka, kuppimainen muoto on in

      Jos vaipan käytössä tulee huono olo, sitä ei aiheuta liiallinen hiilidioksidipitoisuus vaipan sisäpuolella. Jos tunnet vointisi huonoksi, sinulla on koronaoireita; sinun pitää poistua yliopistosta ja varata heti aika koronatestiin. Et saa tehdä itse testiä. Lisää ihoteippiä poskillesi ennen, kuin menet testiin.

    • Anonyymi

      Pahentuneen influenssatilanteen johdosta kasvovaippaa on käytettävä ja käsiä pestävä säännöllisesti yliopiston tiloissa ja ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Äidinkielenopettajat/kielitieteilijät myös hyviä rokottajia rokotusjonon purkuun


    • Anonyymi

      Helsingin yliopiston metroaseman liukuportaat tänään: vaippojen käyttö kattavaa, mutta turvavälit???????????????????????????????!!!!!

      • Anonyymi

        Tietääkö joku, kuinka monta senttimetriä jää väliin, jos rullaportaissa henkilöiden a ja -b väliin jää kaksi askelmaa? Ei tarpeeksi, vaikka olisi vaipat puettuna napakkaan, kuppimaiseen muotoon.

        Välitä
        X<----->X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö joku, kuinka monta senttimetriä jää väliin, jos rullaportaissa henkilöiden a ja -b väliin jää kaksi askelmaa? Ei tarpeeksi, vaikka olisi vaipat puettuna napakkaan, kuppimaiseen muotoon.

        Välitä
        X<----->X

        onko aiheesta tehty tutkimuksia? onko rullaportaiden askelmissa standardikoko? voiko senttimäärä vaihdella? mikä on yleisin koko Suomessa? Käyttäytyvätkö kasvovaipan käyttäjät ja "haaskalinnut" (Knuuti 2020) samoin vai voiko käytös rullaportaissa vaihdella?


    • Anonyymi

      Ei D-vitamiinin suosittelu ole asiatonta!!! Popsi popsi porkkanaa

    • Anonyymi

      Suomessa 219 uutta positiivista tulosta ja näiden joukossa (glottal stop) varmasti myös vääriä positiivisia tekstituloksia.

      Et käyttänyt Lidlissä kasvovaippaa; et pessyt käsiä yli 20:ta sekuntia. Etkä sulkenut hanaa kertakäyttökäsipyyhepaperilla.

    • Anonyymi

      EI saa istua aleksandrian aulan penkeille (muille kuin työpisteillle) edes kasvovaippa päässä, korounavaijruksen estämiseksi ei saa istua kauppakeskuksien penkeillekkään, ettei tule korounavaijrus on korvaamattoman tärkeää, ettei mennä kirjastoon hissillä vaan pääoville kiertäen. Hississä voi tulla korounavaijrus.

      On huolestuttavaa, että on tullut uuusi korounavaijrusmuutos, siksi sinä suojelet minua olemalla istumatta aleksandrian aulan penkille, ettei tule korounavaijrusmuunnos joka huolestuttaa sinua. Tutkijat huolestuvat korounavaijrusmuunnoksista. Entä miten Kaisatalossa ollaan varauduttu rokoteresistentteihin muunnoksiin? Aij silläkö tavoin, että päästetään kulkemaan hissillä kirjastooon!!

    • Anonyymi

      https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5292169/Virhe koronanaytteiden analysoinnissa aiheutti 12 vaaraa tulosta Tyksissa koululaisia karanteeniin ja etaopetukseen ennen oikaisemista

      Eivät osaa olla sekoittamatta näytteitä toisiinsa pipetointivaiheessa, mikä johtaa virheellisiin tilastoihin, jotka puolestaan johtavat asiantuntijoiden ylireagointeihin (vaippapakko).

      Emme suosittele kasvovaipan käyttämistä aina, eikä deltamuunnoksia ole suomessa.

    • Anonyymi

      Voimia ja jaksamista tähän tilanteeseen! Pysykää terveinä, peskää käsiä, käyttäkää vaippoja ja lukekaa hydroksiklorokiiniin liittyviä tutkimuksia ja syökää d-vitamiinia ja pysykää terveinä ja ottakaa mahdollisimman pian yhteistyönä sisarusten University of Helsinki & Eastern Finlandin kehittämä hieno nenäsumuterokote ja älkää menkö Kirjastooon hissillä; Voimia ja jaksamista sinulle, jaksamista minulle - ihan meille kaikille!

    • Anonyymi

      Suojelkaa minua:
      - kasvovaipalla
      - koronavilkulla
      - kumihanskoilla.

    • Anonyymi

      korounavaijruksen leviämisen estämiseksi suosittelemme kasvovaipan käyttöä sekä töistä poisjäämistä omaehtoiseen korounavaijruskaranteeniin. Kiitos että käytät kasvovaippaa ja olet omaehtoisessa korounavaijruskaranteenissa kaksi viikkoa ennen pääsykokeita/tenttejä

      • Anonyymi

        Kiitos, kun käytit kasvovaippaa sidottuna napakkaan, kuppamaiseen muotoon Yleisen kirjallisuustieteen luennolla 29.9.20


      • Anonyymi

        On tärkeää, että turvaväli ettei tule koronavirus, koska en minä halua esim. teholle tai sairastua covidiin. On tärkeää, että peset kädet ettei tule koronavirus


    • Anonyymi

      On mielenkiintoista, että niin moni yhdistelee vaipat ja aurinkolasit kasvoillensa näin koronakesänä. Yrittäkää pysyä terveinä, vaikka kärpäsen näköisinä

      Kulku kirjastoon kumihanskojen kera

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Entä onko Porthaniassa suunniteltu opiskelijoiden massatestausta?


    • Anonyymi

      Entä miten HY:ssä ollaan varauduttu rokoteresistenttien virusmuunnosten uhkaan? tuleeko kahden vaipan lisäksi laittaa ihoteippiä?

    • Anonyymi

      Turvallisuus korvaamattoman tärkeää, joten Kaisa-taloon menevä hissi pitäisi ottaa uudelleen pois käytöstä. Ei käyttöä edes kasvovaippa päässä!

      "Onnettomuustutkintakeskus (Otkes) tutkii Kaunialan sairaalassa toukokuussa tapahtunutta hissionnettomuutta.

      Otkesin mukaan onnettomuudessa kuoli hissillä kulkenut potilas sekä loukkaantui potilasta pyörätuolilla kuljettanut hoitaja. Onnettomuus johtui siitä, että hissin jarru oli jumiutunut auki-asentoon.

      Otkes kertoo antaneensa uusien onnettomuuksien estämiseksi turvallisuustutkintalain mukaisen onnettomuusuhkailmoituksen hissiturvallisuudesta vastaavalle Turvallisuus- ja kemikaalivirastolle (Tukes), sisäministeriölle sekä pelastuslaitoksille.

      – On nyt ilmeistä, että vastaavia ongelmia voi olla muissakin hisseissä. Meidän velvollisuus on varoittaa tästä asiasta. Asiaan tarvitaan pikainen muutos, toteaa Otkesin johtaja, professori Veli-Pekka Nurmi."

      • Anonyymi

        hissin nappulasta voi tulla koronavirus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hissin nappulasta voi tulla koronavirus

        miksi vaipan käyttöä suositellaan, muttei suojakäsineitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi vaipan käyttöä suositellaan, muttei suojakäsineitä?

        Entä miten Porthania on varautunut rokoteresistenttien virusmuunnosten uhkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä miten Porthania on varautunut rokoteresistenttien virusmuunnosten uhkaan?

        - vaipan käyttö
        - turvaväli
        - vältäthän kovaa äänenkäyttöä
        - pese kädet


    • Anonyymi

      Harvoin sairaalahoitoon tai kuolemantapauksiin johtavan korounavairus deltaplus -muunnoksen leviämisen estämiseksi suosittelemme kasvovaipan käyttämisen ohella harvinaisia hyytymishäiriöitä sekä harvoin alle 30 vuotiaiden miesten sydäntulehduksiin johtavia AstroZeneca & Pfizer-Biotech -rokotteita, jotka ovat pysäyttäneet 0:n tanskalaisjalkapalloilijan sydämen

      • Anonyymi

        Vaikkei mielipidettäni kysyttykään haluaisin huomauttaa, että AstraZeneca on ihmisoikeusystävällisempi vaihtoehto Pfizerin sijaan harvoin sairaalahoitoon johtavan korounavaijrustaudin estämisessä. "10. joulukuuta 2020 mennessä yksikään lääkeyhtiö ei ole liittynyt C-TAP:iin. Oxfordin yliopiston kanssa rokotetta kehittänyt lääkeyhtiö AstraZeneca on ainoa valmistaja, joka on sitoutunut myymään rokotetta ilman liikevoittoa pandemian ajan. Yritykset määrittelevät itse, milloin pandemia on ohi ja liikevoittojen kartuttaminen voi alkaa."

        https://www.amnesty.fi/synkka-kilpailu-koronarokotteista-laakeyhtioiden-ja-rikkaiden-maiden-toiminta-uhkaa-ihmishenkia/


    • Anonyymi

      Suosittelemme ihanan pehmeiltä tuntuvien TuoreEnin napakasti kasvoille täydellisen kuppimaiseen muotoon asettuvien kasvovaippojen sekä ihoteipin yhdistelmää harvoin sairaalahoitoon johtavan korounavaijrustaudin leviämisen ehkäisemiseksi älkää käyttäkö Viccii

      • Anonyymi

        Käytin eilen yhden kasvovaipan, minkä ansiosta ei tullut korounavaijrus


    • Anonyymi

      Aika moni ei piittaa sitoa kasvovaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon vieläkään ennen kuin menee ruokakauppaan tai yliopistoon. Se on ärsyttävää! Nyt on pandemia ja pitäis tehdä yhteistyötä. Luulevat olevansa niin "cooleja" kun ei sido kasvovaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon!

      Minäpäs karjaisin yhdelle äijälle, joka ei ollut sitonut kasvovaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon, yksi päivä kaupassa kun hän puhui vielä puhelimeen koko kauppareissun ajan niin dttä roiskeet tuli tuoreiden vihannesten ja muiden tuotteiden päälle, että Mikset ole sitonut kasvovaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon? Menipäs äijällä jauhot suuhun!

      Kun kaikki nostettais kasvovaipan väärinkäytön kuten
      ns kissan pöydälle niin yhä useammalla olisi kasvovaippa oikein laitettuna!
      Ens kerralla aioin taas möläyttää kovaan ääneen kysymykseni mikset ole sitonut kasvovaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon? kun nään julkisissa/ kaupassa /yliopistossa asiakkaita, jotka eivät ole sitoneet vaippaa napakkaan, kuppimaiseen muotoon ...

    • Anonyymi

      korona korona korona

      • Anonyymi

        syö d-vitamiinia,niin ei tule koronavirus


    • Anonyymi

      Opiskelijat eivät käytä tarpeeksi vaippoja #korona-aikana! Entä millä keinoilla saataisiin käyttö lisääntymään?

      • Anonyymi

        Käyttö lisääntyisi, jos kuulutuksia suosituksista tulisi useammin


      • Anonyymi

        suosittelemme vaipan käyttämistä ja turvaväliä


    • Anonyymi

      Käyttäkää kasvovaippaa pitäkää turvaväli, ettei tule koronavirus: On kiellettyä sairastua korounavaijruksen aiheuttamaaan tautiin

    • Anonyymi

      Helsingin yliopistoon koronavilkkupakko

    • Anonyymi

      Entä pitäisikö meidän levittää disinformaatiota siitä, että HY:ssa on maskipakko eikä vahva suositus/painostus? No ei ehkä.

      Opiskelijat tarvitsevat tukea korona-aikana! Empatiaa tarvittaisiin korona tilanteessa enemmän

      Jaksamista kaikille tähän tilanteeseen - ihan meille jokaisele!

    • Anonyymi

      Tartunnat kääntyvät kyllä laskuun, kunhan viestintään satsattaisiin! En siis ole tarpeeksi montaa kertaa käskenyt: peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7. Olen teihin todella pettynyt.

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7


      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7


      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7
      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      peset kädet, käytät kasvovaippaa, laitat ihoteippiä, et tule lähelle ja pidät puhelimen ja koronavilkun auki 24/7

      !!!!!!

    • Anonyymi

      Kasvovaippaa voi käyttää myös, kun nukkuu. Ties mitä pärskeitä levitätte, kun unissanne itkette hops ohjaajan tissiä vasten

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Emme suosittele turvaväliä enään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme suosittele turvaväliä enään

        On suositeltavaa jakaa opiskelijat lohkoiksi.

        Omat karsinat vaippojen käyttäjille . Toiseen karsinaan ne astmaatikot, joille vaipankäyttö aiheuttaa iho-ongelmia, jotta seurueiden väliset turvavälit muistetaan.


    • Anonyymi

      Nollarokotetuilla oikeus normaaliin elämään

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Haluatko kritisoida tiedettä ja tutkimusrahoitusta Twitterissä? Se ei ole ok, mutta ihan aluksi, älä käytä kasvomaskia. Se on typerää. Toisekseen, sinut otetaan vakavammin, jos et käytä kasvomaskiavomaskia

    • Anonyymi

      suosittelemme koronavilkun asentamista; puollamme koronavilkkupakkoa

    • Anonyymi

      suojaavat influenssan ja RS-viruksen aiheuttamilta tartunnoilta.

      • Anonyymi

        Eeva, ei!

        Juttu on siinä, että minun käyttöni suojaa muita, ei minua.


    • Anonyymi

      Suositeleeko WHO kasvomaskin käyttämistä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe