Viinan juonti omalla pihalla

Anonyymi

Onko tosiaan niin, että omalla pihallaan saa juoda viinaa ilman että lain puitteissa voidaan asiaan puuttua? Jos ei mölyä. Ei ehkä talvella kannata, kun on aika kolakat kelit.

Voikos omalla pihallaan vapaasti piereksiä? Onko pihalla pierentä jakamaton kansalaisoikeus? Minä ainakin pieren kun pierettää, kotona ja pihalla ja lenkillä. Eikö se ole ihan inhimillistä. Yhdellä työpaikallakin pierin, sitä vähän oudoksuivat.

Mitä aulapoliisi vastaa? Että normijuntti juo ja pieree vain kotonaan , kun on ikkunat ja kaihtimet suljettuina? Haiskaa jouluna!

14

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä tahansa saa juoda viinaa, jos käyttäytyy ihmisiksi.

    • Anonyymi

      Erikoinen keskustelunaloitus. Hmm.

      Tosin nk. edellinen jo tuossa vastasikin, niin kysymykseen on selvä vastaus: kyllä.

      Saa siis juoda, ja piereä omassa kodissa ja pihalla.

    • Anonyymi

      Itse asiassa, piereskely tulisi liittää korona-ajan yleisiin käytänteisiin, ikään kuin hajulla osoittaa väenpaljoudessa verrantoa- jos haistat, voit olla altistunut koronalle-
      Itse pierusta korona tuskin leviää, lasketaanhan se useimmiten jonkinlaisen 'maskin' läpi.

    • Anonyymi

      Onko sinulla keskustelun aloittaja ollut joitakin ongelmia esim. yleisissä tiloissa?
      Kun toit esille kirjoituksessasi "aulapoliisin"? Tarkoititko kenties termillä vartijaa?

      Julkisilla paikoillahan juomista ei, ilmeisesti lain mukaan, sallita ja hyväksytä.
      Kotona ja baareissa asia on erikseen. Ja jotkut pitävät julkista juopottelemista paheksuttavana. - Tosin kyllä senkin harjoittamista kotonakin harrastettuna.
      Mitäpä se kotona kännääminen kenellekään kuuluu, jos ei tuota häiriötä muilla ja tuota sen enempää ääntä.
      Pitäisivät jokainen enemmän huolta omista asioistaan. Niissäkin on ihan tarpeeksi.

      Älä suotta vihastu, jos jotakin on omalle kohdallesi sattunut. Unohda ne huonot kokemukset. Niin kannattaa tehdä. Hyvää joulua ja onnellisempaa uutta vuotta niin sinulle, kuin kaikille muillekin!

    • Anonyymi

      Jos olet ottanut alkoa rattijuopumuksen promillerajan yli, et saa mennä auton kuljettajanpaikalle edes omalla pihalla.

      • Anonyymi

        Eikös ajamimen ole hankalaa muilta kuin kuskin paikalta?


      • Anonyymi

        Eiköhän se (päivänselvä) vastaus kysymykseen ole, että kyllä saa kännätä omassa kodissa ja pihassa.

        Itse olen tällä hetkellä ns. tipattomalla. Joten ei tule ainakaan enempiä hölmöiltyä, eikä joudu ambulanssin kyydissä KYS: laan, tai sitten poliisi maijan kyytiin vähemmän loistokkaisiin olosuhteisiin.

        Lienenkö viisastunut? En tiedä. Tuohon vastannee joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se (päivänselvä) vastaus kysymykseen ole, että kyllä saa kännätä omassa kodissa ja pihassa.

        Itse olen tällä hetkellä ns. tipattomalla. Joten ei tule ainakaan enempiä hölmöiltyä, eikä joudu ambulanssin kyydissä KYS: laan, tai sitten poliisi maijan kyytiin vähemmän loistokkaisiin olosuhteisiin.

        Lienenkö viisastunut? En tiedä. Tuohon vastannee joku muu.

        Ed. lisäten: Siis ei joudu poliisiauton kyydissä juoppoputkaan. Vaikka poliisit käyttävät siitä ilmaisua "selviämisasema". Outo ilmaisu. Kerta kaikkiaan. Ja sitä paitsi, miksi ihmeessä sairaskohtauksen saanut ja hätäkeskukseen siitä apua itselleen soittanut viedään putkaan?
        Sekö nyt sitten ihmistä todellakaan auttaa mitenkään?
        Näitä ihmetellen, ja tätä maailmanmenoa.
        Kuten sanoin, itse olen kärsinyt hengenahdistuksesta viimeisen puolen vuoden aikana ainakin 50 kertaa. Tosin huomattavasti vähemmän silloin, kun en ota ollenkaan alkoholia. Mutta silti. Kyllä se luottamus tähnä yhteiskuntaan, terveydenhuoltoon, lääkäreihin ja kaikkiin järjestelmiin ja niiden todella toimimiseen on kadonnut kokonaan.

        Koska ne, jotka voivat huonosti, esim. terveyden osalta, eivät välttämättä saa itselleen sitä apua silloin, kuin tarvitsisivat.

        No, nyt sitä sitten ollaan sillä tipattomalla. Saa nähdä, miten kauan se kestää. Toivottavasti loppuun saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ed. lisäten: Siis ei joudu poliisiauton kyydissä juoppoputkaan. Vaikka poliisit käyttävät siitä ilmaisua "selviämisasema". Outo ilmaisu. Kerta kaikkiaan. Ja sitä paitsi, miksi ihmeessä sairaskohtauksen saanut ja hätäkeskukseen siitä apua itselleen soittanut viedään putkaan?
        Sekö nyt sitten ihmistä todellakaan auttaa mitenkään?
        Näitä ihmetellen, ja tätä maailmanmenoa.
        Kuten sanoin, itse olen kärsinyt hengenahdistuksesta viimeisen puolen vuoden aikana ainakin 50 kertaa. Tosin huomattavasti vähemmän silloin, kun en ota ollenkaan alkoholia. Mutta silti. Kyllä se luottamus tähnä yhteiskuntaan, terveydenhuoltoon, lääkäreihin ja kaikkiin järjestelmiin ja niiden todella toimimiseen on kadonnut kokonaan.

        Koska ne, jotka voivat huonosti, esim. terveyden osalta, eivät välttämättä saa itselleen sitä apua silloin, kuin tarvitsisivat.

        No, nyt sitä sitten ollaan sillä tipattomalla. Saa nähdä, miten kauan se kestää. Toivottavasti loppuun saakka.

        Pyydä terveysasemalta happiviikset ja pullo kun ryhdyt ryyppäämään. Voi ottaa sitten enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä terveysasemalta happiviikset ja pullo kun ryhdyt ryyppäämään. Voi ottaa sitten enemmänkin.

        Enpä taida. Se alkoholin juominen kun ei taida, ainakaan minun kohdallani, enää ollenkaan kannattaa.

        Vielä 10 vuotta sitten saattoi juoda vaikka miten paljon tahansa, eikä tullut tavanomaista aamuista krapulaa sen kummempia oireita.

        Joskus saattoi kuvitella alkoholin auttavan johonkin. Piristävän, tai parantavan masennusta, tai jotakin sellaista. Mutta näin tarkemmin ajatellen, sekin taisi olla ajatusharha. Enää ei halua kokea sitä, että soittaessasi hätäkeskukseen, sinut joko köijätään poliisin putkaan, tai KYS: ssa kohdellaan huonosti. No, ö-luokan kansalaisia tässä kai on oltu jo pidemmän aikaa, viimeiset 30 vuoden ajan. Mutta silti.

        Toisaalta en halua kärsiä joka kerta niin hirvittävistä hengenahdistuskohtauksista, että jalat menee alta, ei pysty lainkaan kävelemään; koska ne eivät kohtauksen tultua jostakin syystä toimi, tai siitä, että juomista seuraavana päivänä joutuu kirjaimellisesti taistelemaan, että pysyy elossa.

        Minun juhlimiset on tässä elämässä juhlittu.

        Mutta juhlikaa te ja ne, jotka voivat! Jotka ovat vielä terveitä ja hyvässä kunnossa. Kohtuudella tietysti.

        Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!


    • Anonyymi

      Meillä täällä pöljällä saa maata alasti pihalla ja juoda korvaa piereskellen.

    • Anonyymi

      Täällä siilissä on todella paljon holisteja. Taitaapa olla muissakin pienissä sisäsiittosissa kylissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe