Pian todennäköisesti alkavat dieseleiden laajat takaisinkutsut
Käytännössä "lämpöikkuna" toimii niin, että dieselmoottorin päästöjä puhdistetaan sitä vähemmän mitä kylmemmässä lämpötilassa autolla ajetaan. Toisin sanoen esimerkiksi Suomen talvioloissa Volkswagenit ovat tupruttaneet päästöjä ilmeisen valtoimenaan.
Ja tässä tuleekin vastaan autoteollisuuden seuraava kuolemanlaakso. Vastaavaa "lämpöikkunaa" käyttävät dieseleissään monet autonvalmistajat.
Pian todennäköisesti alkavat dieseleiden laajat takaisinkutsut ja kiireiset korjaukset. Joissakin ensiarvioissa EU-päätöksen arveltiin jopa johtavan "dieselmoottoreiden kuolemaan Euroopassa".
Aina kärkkään ympäristöjärjestön T&E:n edustaja Jens Müller heitti heti löylyä kiukaalle.
– Tämä on historiallinen ratkaisu tuomioistuimelta. Autonvalmistajien taloudelliset voitot eivät tämän jälkeen enää mene ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edelle. Autonvalmistajilla ei enää ole tekosyytä tai pakotietä olla kantamatta vastuutaan dieseleiden päästöistä, sanoi Müller.
Autot ja liikenne Volkswagen AG Ajoneuvojen ja perävaunujen valmistus Dieselmoottori Euroopan unioni
ote KSML
53
222
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on varmaankin joku tuore linkki asiaan?
- Anonyymi
kommentoi nyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kommentoi nyt?
Voipi olla jälleen paljon Teron intoa ja niin kaukana todellisuudesta.
- Anonyymi
toyota tais aikanaan leskea oikein?
- Anonyymi
ja volvo...tiesivätkö saksalaisten huijaamisesta?
- Anonyymi
Tojota tekin niin heikkoja kertakäyttödieseleitä, että pilasi lopullisesti maineensa tässä. Toisaalta kävi myös tuuri, kun ei päässyt näihin huijauspeleihin mukaan. Huijaushan tällä merkillä on verissä. Japaninponit ovat käsite ja tutuksi on japsien mielenlaatu tullut myös bugisen moottorinohjauksen aiheuttamista hallitsemattomista kiihtymisistä sekä takatan ilmapussukoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekin niin heikkoja kertakäyttödieseleitä, että pilasi lopullisesti maineensa tässä. Toisaalta kävi myös tuuri, kun ei päässyt näihin huijauspeleihin mukaan. Huijaushan tällä merkillä on verissä. Japaninponit ovat käsite ja tutuksi on japsien mielenlaatu tullut myös bugisen moottorinohjauksen aiheuttamista hallitsemattomista kiihtymisistä sekä takatan ilmapussukoista.
Toyota on myös tehnyt ja tekee erittäin kestäviä dieseleitä. Se 2.2L oli susi mutta 2.4L on erittäin kestävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekin niin heikkoja kertakäyttödieseleitä, että pilasi lopullisesti maineensa tässä. Toisaalta kävi myös tuuri, kun ei päässyt näihin huijauspeleihin mukaan. Huijaushan tällä merkillä on verissä. Japaninponit ovat käsite ja tutuksi on japsien mielenlaatu tullut myös bugisen moottorinohjauksen aiheuttamista hallitsemattomista kiihtymisistä sekä takatan ilmapussukoista.
Sittenhän samalla tavalla myös mm. BMW on huijari koska silläkin on niitä Takatan tyynyjä.
Myös Bemarilla on huijaus verissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän samalla tavalla myös mm. BMW on huijari koska silläkin on niitä Takatan tyynyjä.
Myös Bemarilla on huijaus verissä.Takata huijasi bemaria myymällä ala-arvoista itälaatua.
Huijaus on japseilla verissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja volvo...tiesivätkö saksalaisten huijaamisesta?
tais olla niin
- Anonyymi
vauuu
- Anonyymi
rahaaaaa tai korjausta
- Anonyymi
upeaa vastuullisuutta pakon edessä
- Anonyymi
montako miljardia vw on huijannut maailmalla?
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
jumala siis on olemassa
- Anonyymi
hienoa
- Anonyymi
hienoa tdi asiaa
- Anonyymi
upeaaa
- Anonyymi
upeaa ja vastuullista EU politiikkaa
- Anonyymi
EU-tuomioistuimen dieselpäätöksen sivujuonteena paljastui myös se, että laittomilla tietokoneohjelmilla on luotu niin sanottuja lämpöikkunoita. Kylmissä sääoloissa on pakokaasujen päästöjä puhdistettu vähemmän, koska niiden määrää ei ole kukaan ollut tienvarsilla mittailemassa. Riitta Kumpulainen
Timo Nieminen
Euroopan unionin tuomioistuin antoi torstaina päätöksen asiassa C-693/18 CLCV. Numero- ja kirjainyhdistelmä on sinänsä täysin mitäänsanomaton, mutta melko pitkää päätöslausumaa on autoalalla luettu hampaita kiristellen.
Päätös hautaa lopullisesti Volkswagenin yritykset päästä tulevista korvausvastuistaan dieselskandaalissa. Volkswagen oli toivonut tuomioistuimelta lausuntoa, jossa sen asentamien ja päästöjä vääristäneiden tietokoneohjelmien olisi myös todettu lisäävän dieselmoottoreiden käyttöikää.
ote ksml - Anonyymi
mahtavaa ja taas vw pomoja linnaan?
- Anonyymi
upeaa ja töitä kansalle
- Anonyymi
hyvä asia
- Anonyymi
PROVOA PROVOA TROLLAUSTA TROLLAUSTA palsta täynnä. Ajokortiton autoton laitoshoirokki trollaa n 20h vrk 365. . PROVOA PROVOA TROLLAUSTA TROLLAUSTA palsta täynnä ja te ruokitte TROLLIA TROLLIA TROLLIA.
- Anonyymi
ai EU tason päätös on jo trollia?
- Anonyymi
hahhahahhahalaaaaatua
- Anonyymi
Mitä välii. Kaikkihan haluavat kuitenkin aina vaan Audei, Mersui, Bemarei, Opelei, Volkkarei.
- Anonyymi
Mie ajan vaan mukavasti diesel mersulla.
- Anonyymi
juu maksellaan niitä muutama vuosi
sitten vetyasemat pystyyn
anttonen sano st 1 - Anonyymi
taas mennään
- Anonyymi
hienoa EU-siksi äänestimme
kuluttajansuoja - Anonyymi
Mistä on kyse?
Autojen järjestelmät sallivat mekaniikan suojelun, vaikka se johtaisi hetkelliseen päästöjen kohoamiseen. Volkswagen Group yritti käyttää tätä pykälää avukseen. Yhtiön autoissa typenoksidipäästöjä (NOx) vähentävää pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmää (EGR) käytettiin viranomaistesteissä riittävän tehokkaasti, mutta todellisessa ajotilanteessa EGR:n käyttöä vähennettiin, mikä johti typenoksidipäästöjen kohoamiseen yli sallittujen rajojen.
Volkswagen Group perusteli pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän liian vähäistä käyttöä moottorin kestävyydellä: riittävän suuri EGR-järjestelmän käyttö olisi uhannut moottorin toimintaa karstaamalla paikkoja tukoksiin.
Oikeuden mielestä pitkäaikainen typenoksidirajojen ylittäminen liian vähäisellä pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ei siten täytä lakipykäliä, jotka on luotu moottorin suojelemiseksi hetkellisissä käyttötilanteissa.
ote moottori lehti - Anonyymi
sama homma kuin Usassa
- Anonyymi
kehittyvä premium-audi
- Anonyymi
montakos biljoonaa VW kerkesi tienaamaan saastehuijauksella?
- Anonyymi
hyvä asia
- Anonyymi
näillä mennään VW
- Anonyymi
oikein lämpöikkuna...
- Anonyymi
vw on kupla
- Anonyymi
autoliitto ajaa asiaa suomessa?
- Anonyymi
EU teki ratkaisevan päätöksen
- Anonyymi
vw kurimus jatkuu
- Anonyymi
hih tdi too tööö
- Anonyymi
rahhoo koronatyöttömille tarjoo VWkonserni
- Anonyymi
premium rahaa takaisin kuluttajaille
jälkimarkkinat se on VW alaa - Anonyymi
taas mennään vwmoktar
- Anonyymi
lämpöikkuna maksaa 100 miljardia on arvio
- Anonyymi
tilattu audi tdi saksasta ja sitten saa tdi huijaus rahaa lisäksi?
- AnonyymiUUSI
vautsi ja rahaa
- AnonyymiUUSI
kuluttajansuoja napsahti kohilleen EU
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Liikenne topissa
Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio488010Miksei työ kelpaa suomalaisille?
Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia4795556Maisa se jaksaa valehdella
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma1604279Naisen vessakäynti suhteen alussa
Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin954233Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta
"Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis1742768