pyykki

janne

miten saan pyykistä pehmeää?melkein uusi kone,joten huuhtelu pitäisi toimia.annostelen pesuaineen ja huuhteluaineen ohjeiden mukaisesti,mutta pyykistä tulee kivikovaa!!!käytän ariel coloria ja huuhteluun miniriskiä.auttakaa pientä poikamiestä!asun vantaalla,joten jos joku tietää onko täällä pehmeä vai kova vesi?!

10

1889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iris

Tulee mieleeni ettet linkoa pyykkejäsi liian kovalla nopeudella. Sitten vielä, kai ravistelet ja auot pyykkisi ilmavaksi, eli eivät ole kangas toisissaan kiinni. Vaikea selittää, toivottavasti ymmärsit.

• minä

kierrosta on linkous.ja auon pyykit.kokeilin 700 kierroksella ja ihan yhtä kovia!pitäsköhän laittaa enemmän huuhteluainetta?

• iris
        minä kirjoitti:

kierrosta on linkous.ja auon pyykit.kokeilin 700 kierroksella ja ihan yhtä kovia!pitäsköhän laittaa enemmän huuhteluainetta?

Hain Vantaan veden kovuuttaa, se on 5,9. Pehmeä vesi on 0-6. Kokeile lisäämällä hiukan pesuainetta. Katso pesuainepussista annostusta.

Löydät täältä kovuudet ym.
        www.minirisk.fi/pesuohjeet

Oletko koskaan laittanut huuhteluveteen etikkaa. Kokeile joskus esim. urheiluvaatteisiin, 1 dl huuhteluainelokerikkoon.(jos urheilet) Sitä ei sovi käyttää joka kerta, sillä etikka jatkuvassa käytössä haurastuttaa vaatteita.

• Anonyymi

Vanha kansa sen jo tiesi, etikka ja pyykki ne yhteen soppii. Sen voi valmistaa itse viimeinen huuhtelu =ei pehmentäviä litkuja vaan pyykkietikka:
        Åposaa pesuana jäämät, kirkastaa värejä, tekee helpoksi jälkikässittelyn. :
        0,5 l lasipullo korkkeineen
        4 dl väkiviinaetikkaa
        1 dl vettä
        eteeristä öljyä vapaavalintaisella tuoksulla (esim. sitruuna, laventeli, greippi, ruusu…) 10-25 tipppaa per laaki. .
        Lisätään huuhteluainelokeroon koneelliseen noin 0,5 dl.
        Sility-suihke =pyykin kostutus : Vaihda etikan ja veden määrä keskenään (1 dl etikkaa/4 dl vettä) muutama tippa eteeristä öljyä. Silitysrauta liukuu onnellisena.. Ssaat myös siivoussuihkeen, Nyt raikas sitruuna tms

• kuivausrumpua

Minä en käytä huuhteluainetta ollenkaan,mutta kuivaan kuivausrummussa ja tulee pehmeää.

• mimmu

koitas käyttää huuhteluaineena softlania- nimikin kertoo aika paljon :)paitsi että pyykki on ihanan pehmeää- tuoksu on huumaava!

• just!

Just niin... "tuoksu on huumaava"!!!

Terveisin hajuste allerginen.

• Anonyymi

Käytän peseks pyykinpesuliinoja ovat käteviä.

• Anonyymi

En ole vuosikymmeniin käyttänyt huuhteluaineita kun en löytänyt sellaista millä tulisi raikas tuoksu pyykkiin. Sitten kokeilin etikkaa ja sen jälkeen muuta en ole tarvinnut. Tuoksuton nestemäinen pesuaine + etikka = lyömätön yhdistelmä pyykkihuoltoon herkkänenäiselle tuoksuyliherkälle ja konekin pysyy puhtaana :)

Kaikkein kamalin haju mihin päivittäin törmää on vaatteista tuleva pesu- ja huuhteluaineen haju sekoitettuna hajuvedellä.

• Anonyymi

Ei kanata pestä liian kuumassa, mikään huuhteluaine ei auta jos pesee yli 60 asteessa, 40-60 ei tarvitse mitään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5574
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      199
      3635
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2438
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2385
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1278
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      67
      1078
    7. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1069
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      89
      1051
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1032
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      975
    Aihe