pyykki

janne

miten saan pyykistä pehmeää?melkein uusi kone,joten huuhtelu pitäisi toimia.annostelen pesuaineen ja huuhteluaineen ohjeiden mukaisesti,mutta pyykistä tulee kivikovaa!!!käytän ariel coloria ja huuhteluun miniriskiä.auttakaa pientä poikamiestä!asun vantaalla,joten jos joku tietää onko täällä pehmeä vai kova vesi?!

7

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iris

      Tulee mieleeni ettet linkoa pyykkejäsi liian kovalla nopeudella. Sitten vielä, kai ravistelet ja auot pyykkisi ilmavaksi, eli eivät ole kangas toisissaan kiinni. Vaikea selittää, toivottavasti ymmärsit.

      • minä

        kierrosta on linkous.ja auon pyykit.kokeilin 700 kierroksella ja ihan yhtä kovia!pitäsköhän laittaa enemmän huuhteluainetta?


      • iris
        minä kirjoitti:

        kierrosta on linkous.ja auon pyykit.kokeilin 700 kierroksella ja ihan yhtä kovia!pitäsköhän laittaa enemmän huuhteluainetta?

        Hain Vantaan veden kovuuttaa, se on 5,9. Pehmeä vesi on 0-6. Kokeile lisäämällä hiukan pesuainetta. Katso pesuainepussista annostusta.

        Löydät täältä kovuudet ym.
        www.minirisk.fi/pesuohjeet

        Oletko koskaan laittanut huuhteluveteen etikkaa. Kokeile joskus esim. urheiluvaatteisiin, 1 dl huuhteluainelokerikkoon.(jos urheilet) Sitä ei sovi käyttää joka kerta, sillä etikka jatkuvassa käytössä haurastuttaa vaatteita.


      • Anonyymi

        Vanha kansa sen jo tiesi, etikka ja pyykki ne yhteen soppii. Sen voi valmistaa itse viimeinen huuhtelu =ei pehmentäviä litkuja vaan pyykkietikka:
        Åposaa pesuana jäämät, kirkastaa värejä, tekee helpoksi jälkikässittelyn. :
        0,5 l lasipullo korkkeineen
        4 dl väkiviinaetikkaa
        1 dl vettä
        eteeristä öljyä vapaavalintaisella tuoksulla (esim. sitruuna, laventeli, greippi, ruusu…) 10-25 tipppaa per laaki. .
        Lisätään huuhteluainelokeroon koneelliseen noin 0,5 dl.
        Sility-suihke =pyykin kostutus : Vaihda etikan ja veden määrä keskenään (1 dl etikkaa/4 dl vettä) muutama tippa eteeristä öljyä. Silitysrauta liukuu onnellisena.. Ssaat myös siivoussuihkeen, Nyt raikas sitruuna tms


    • kuivausrumpua

      Minä en käytä huuhteluainetta ollenkaan,mutta kuivaan kuivausrummussa ja tulee pehmeää.

    • mimmu

      koitas käyttää huuhteluaineena softlania- nimikin kertoo aika paljon :)paitsi että pyykki on ihanan pehmeää- tuoksu on huumaava!

      • just!

        Just niin... "tuoksu on huumaava"!!!

        Terveisin hajuste allerginen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe