vainoharhaisuus

Anonyymi

moro, musta on alkanut tuntumaan siltä että mun vessassa ois jossain joku kamera ja että se kuvais mua. en pysty käydä vessassa tai suihkussa rauhassa sen takia, oon myös nähnyt parisen kertaa semmosen mustiin vaatteisiin pukeutuneen miehen...tietääkö kukaan onko tämä normaalia?

15

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei ole masennuksen oireita.vaikuttaa enemminkin skitsofrenian oireelta.

    • Anonyymi

      Erikoisista kokemuksista tai aistimuksista ei tarvitse ajatella, että ne olisivat minkään sairauden oireita, vaan ne ovat elämään kuuluvia asioita. Jos on paljon stressiä tai paineita, voivat havainnot heittää joskus niin että näkee ja kuulee olemattomia. Psykiatria tietysti mielellään tekee niistä sairauksia... Diagnosointi (ja stigmatisointi) ei kuitenkaan auta ihmistä selviytymään erikoisten kokemusten aiheuttamista peloista tms., eikä selvittämään niiden syitä.

      Onkohan aloittajan elämässä tapahtunut viime aikoina jotain tavallisuudesta poikkeavaa, kuten elämäntilanteen isoja muutoksia, tai jotain erityisen raskasta ihmissuhteissa tai työssä? Tai onko taustalla pitkäkestoinen stressi tai ahdistus? Ihmispsyyke saattaa suojautua ylivoimaisilta vaatimuksilta dissosioimalla muistikuvia. Tietoisuudesta pois työnnetyt asiat kuitenkin jossain vaiheessa pyrkivät mieleen takaisin, ja se voi tapahtua joidenkin kohdalla vaikka aistiharhoina. Vähän samaan tapaan, kuin jos ne kuvat tulisivat uniin. Ne unet vain voivat joskus tapahtua päiväsaikaankin.

      Myös jos on tullut valvottua pitkään, siitä voi seurata aistiharhoja ja muuten erikoisia mielentiloja. En nyt tarkoita, että sinulla aloittaja olisi mitään psykoosia tulossa, mutta joskus valtava stressi ja pitkä valvominen voi tuottaa jopa psykoosin. Siis tilan, jossa eletään vähän niin kuin omassa todellisuudessa eikä samassa kuin muut. Kannattaa huolehtia nukkumisesta, tarvittaessa vaikka unilääkkeillä, vaikka unilääkkeethän eivät pitkällä tähtäimellä ole hyväksi vaan heikentävät unen laatua. Jos ei millään saa unta, ne ovat kuitenkin parempi kuin ei mitään.

    • Anonyymi

      Ei ole normaalia mikä tarkoittaa sitä että tavallisesti ihmisellä ei käy noin että alkaa vältellä vessassa käyntiä epäiltyjen kameroiden takia.
      Kuulostaa vainoharhaiselta. Missä siellä kamera olisi ja kuka olisi laittanut?

    • Anonyymi

      Sanoman toimitus pahoitelee jos sinulle on tullut uutisistamme tällainen olo.

      Me olemme syypää.

    • Anonyymi

      Siis kuuluu elämään että kuvittelee että vessassa on kamera.Mulla ei ole ikinä ollut tollasia ajatuksia .olenko siis epänormaali kun en ole kuvitellut että minua kuvataan vessassa?

    • Anonyymi

      Jos luulee että vessassa on kuvaavia kameroita niin on se aika vainoharhaista ajattelua, huolimatta siitä mikä sen ajatuksen on aiheuttanut, stressi tai jokin muu.

      Pakkohan ihmisen on vessassa käydä ja välillä suihkussakin.
      Auttaisiko aloittajaa se kun menet sinne vessaan niin voisit vaikka vähän tutkiskella/katsella niitä kohtia siellä vessassa missä luulet mahdollisen kameran olevan.
      Sitten kun huomaat ettet löydä yhtäkään kameraa niin voit suorittaa tarpeesi vessassa tai ottaa suihkun.

      • Anonyymi

        Sinä ite laittelet kameroita sinne tänne. Kuvittelet niitä sitten olevan joka puolella.

        Luulet muidenkin olevan yhtä hulluja


    • Anonyymi

      Syitä voi olla monia, mutta en usko että kameraa on muualta löydettävissä kuin mielikuvituksestasi. Tämän kuvuttelun syynä voi olla joku asia joka painaa mieltä. Mutta kaikki voidaan ratkaista paremmin päin. Kertoisit joillekin ennekuin alat muuta outoa tekemään. Älä huoli.

    • Anonyymi

      Manses on vielä tosi vanhoi yhteyksii pitkält ajalt. Niit ei täs kiirees oo ennätetty voromatoia.

    • Anonyymi

      No ihan oikeesti: salakuvaus on maailmalla lisääntymään päin.
      Katsoin ohjelman Etelä-Koreasta.
      Siellä vessoihin asennettujen piilokameroiden tuotoksilla käydään kauppaa.
      Ilmiön nimi on molka.
      Ettei salakuvauksen pelko ole välttämättä pelkästään mitään sairaan mielen juttua!

      • Anonyymi

        Se että Etelä-Koreassa on salakuvausta niin ei tarkoita todellakaan sitä että jonkun satunnaisen suomalaisen ihmisen oman kodin vessaan vietäisiin jotain kuvauslaitteita.

        Tavallaan mietin jos minun takapuolta kuvattaisiin vessanpytyllä salaa ( johon en kylläkään usko ), niin eihän siellä näkyisi muuta kuin se ahteri, kukaan ei voisi tietää kenen se on.


    • Anonyymi

      Ei aivan liity aloittajan asiaan, mutta on ihmisiä joilla on ns. kuudes aisti. Itse vaistoan lähellä olevan ihmisen vaikka en näe tai kuule häntä, on kai jotain eläimen vaistoa. Samoin kadonneita asioita löydän helposti "arvaamalla", myös ihmisten käytöstä on helppo arvata etukäteen. Myös olemalla tarkkana voi nähdä ihmisten tekevän kummallisimpia asioita uteliaisuuttaan eli vakoilemalla lähimmäisiään. Voi miettiä, onko tunne kuvaamisesta syntynyt jonkin muun asian seurauksena.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa, siellä vessassa on kameroita. Etkö kuule kun ne kääntyilevät, niistä kuuluu silloin surinaa? Myös tummatmiehet käyvät aina sinun poissa ollessa tutkimassa paikkoja joten älä poistu kotoa.

    • Anonyymi

      On aivan normaalia jos aivot kehittävät vääriä aistimuksia jos olosuhteet ovat otolliset, esim pitkäaikainen eristyminen muusta maailmasta tai ihmisistä, sitä on tutkittu kyllä. Kun ihminen on suljetussa tilassa pitkään ilman mitään virikettä, alkavat aivot tuottaa itse tilalle jotain.
      Kun tapaa ihmisiä ja kuuntelee tai puhelee tai uppoutuu mielenkiintoiseen toimintaan niin aistimukset voi ohjata enemmän normaaliin uomiin.
      Johtuisiko tunne tarkkailun kohteena oleminen siitä, että on ollut aiemmin liiallisen kontrolloimisen alla esim. lapsena.
      Sinällään ei ole vaikeata löytää kameraa kylppäristä, niin pientä tuskin on ettei huomaisi.

    • Anonyymi

      Kummituksen näkeminen on aika tavallista, tunnen itse noin kymmenkunta tyyppiä jotka ovat nähneet ja he kaikki ovat enemmän järki-ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe