Villiviini

tikru

Miten sen villiviinin saikaan kasvamaan? Olen joskus laittanut oksasta pihalle alun, mut nyt en enää muista miten onnistuin...

4

4432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • tarkoitit vai ...

        Jos tarkoitit villiviiniä etkä viiniköynnöstä , niin ota pistokkaita veteen , pian niissä on juuret.Myös taivukkaista juurtuvat kesällä nopeasti.


      • tikru
        tarkoitit vai ... kirjoitti:

        Jos tarkoitit villiviiniä etkä viiniköynnöstä , niin ota pistokkaita veteen , pian niissä on juuret.Myös taivukkaista juurtuvat kesällä nopeasti.

        juu tarkoitin villiviiniä.. Sitä just jota monessa paikassa...


      • onnistuu
        tikru kirjoitti:

        juu tarkoitin villiviiniä.. Sitä just jota monessa paikassa...

        Jos on pidempi oksa, laita suurin osa mullan alle, vaikka vaakatasoon. Aika hidasta on ensialkuun, mutta kun juurtuu, sitten kasvaa hyvin.
        Itse otin kerran oksia sisälle juurtumaan....., tuli kirvoja ja oli heitettävä ulos.
        Aiemmin, kun leikkasin villiviiniä ja heitin oksat 'kasaan', osa juurtui ja lähti kasvamaan, ihan ilman mitään 'hoitoja'.

        Mm. Alppikärhöä voi lisätä pistokkaasta, hyvin lähtee, pistokas otetaan keväällä. Olen istuttanut maahan jo syksyllä. Ts. kasvatin ensin ruukussa, esim kukkapenkissä (suojaa ja varjoa paahteelta).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe