Kuokan alihankkijaksi?

Anonyymi

Maksaako hyvin?
Saako hyvin kuskeja ja tarviiko niille maksaa tessin mukaan?

67

7201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö nämä alihankkija-asiat neuvotella eikä kysellä täällä. Kuljettajille pitää maksaa tes:sen mukaan ja jos meinaat saada niitä kuljettajia kannattaa maksaa jopa vähän enemmän. Aika naurettava aloitus, siis kertoo, että et osaa mitään.

    • Anonyymi

      Polakkia on tulossa vaikka kuinkapaljon maksaa 5€ tunti.

      • Anonyymi

        Polakkia ei ole tulossa ei todellakaan. Suomalaiset yritykset eivät halua paikallisjakeluun ketään sellaista henkilö joka ei hallitse suomenkieltä vähintään tyydyttävästi.
        Panimoyritys KOFF yritti pyörittää hommaa puolalaisilla "yrittäjäjillä" jotka oli olivat käyneet
        kuljetusalan yrittäjäkurssit KOFF:in ja Keravan kaupungin tuella Suomessa. Ensin puolen vuoden työvelvoite ja sitten lopulta 1 vuoden työvelvoite jottei joudu koulutusta itse maksamaan. Eipä jäänyt yksikään polski Suomeen vaan lähti kurssit käytyään vetelemään irtoperiä keski-eurooppaan. Olivat muuten v- mäisiä kavereita tuolla kauppojen takapihoilla kun tekivät mitä halusivat ja eivät ymmärtäneet tai eivät haluneet ymmärtää sitä vaikka yritti koulu- englannilla kertoa miten Suomessa töitä tehdään ja huomioidaan myös muut ihmiset. No ongelma poistui kun Suomen posti hoitaa kaljan jakelun ja hyllytyksen.


    • Anonyymi

      Kuokalla muuten hauska joulukalenteri fb sivuillaan.
      Hienoa että ovat päässeet jaloilleen miljoonatappioistaan huolimatta

    • Anonyymi

      Lounasseteli per päivä!🤶🤶🤶

    • Anonyymi

      Kaikki pitkään alalla toimineet pääkaupunkiseudun kuskit tietävät Esa Kuokan tuon legendaarisen miehen joka oli mukana Nordgård kuljetusyrityksessä joka ajoi mm. Lohta Norjasta Suomeen. Tämän jälkeen hän oli mukana legendaarisessa pääkaupunkiseudun kuljetusyrityksessä TEHOJAKELU OY ja lopulta hän otti koko paketin hoitaakseen ja perusti Esa Kuokka OY:n Tehojakelun raunioille. Hyvä firma palkat kohdillaan ja vanhat papat sanovat ,että oli konttorilla jopa perjantaisin kakkua ja kahvia tarjolla ja todella hyvä henki. No Esa jäi eläkkeelle ja möi firman pois.
      Nyt sijoitusyhtiö ja uudet tuulet ja kas kummaa pula kuskeista. Jos nyt joku haluaa alihankkijaksi niin on päivänselvää,että jos meinaa bisneksen toimivan niin kuskien palkat pitää olla kohdillaan. Tottakai pitää maksaa TESSin mukaan ja aika paljon päälle bonusta kun ollaan sentään pääkaupunkiseudulla.Hyvä ja luotettava kuski on kullanarvoinen aarre yrittäjälle.

      • Anonyymi

        Koiran hommaa, ei kiitos.


      • Anonyymi

        Hyvä kun valaisit asiaa. Nämä Nordgådin sinivalkoiset on/oli tuttu täällä muuallakin aikoinaan. Olen huomannut muissakin kuljetusliikkeissä samaan viittaavia asioita. Ennen oli paljon asioita jotka olivat paljon paremmin kun nykyisin. Ei tarvinnut ennen ruikuttaa joka-asiasta ja sitä tarjoilua aika usein myös kuljettajille työpaikalla. Puhun kuitenkin 45v kokemuksella. (kaveripiirissä oli aikoinaan Nordgådin entinen Mersu)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun valaisit asiaa. Nämä Nordgådin sinivalkoiset on/oli tuttu täällä muuallakin aikoinaan. Olen huomannut muissakin kuljetusliikkeissä samaan viittaavia asioita. Ennen oli paljon asioita jotka olivat paljon paremmin kun nykyisin. Ei tarvinnut ennen ruikuttaa joka-asiasta ja sitä tarjoilua aika usein myös kuljettajille työpaikalla. Puhun kuitenkin 45v kokemuksella. (kaveripiirissä oli aikoinaan Nordgådin entinen Mersu)

        Tällä hetkellä voi olla paikallaan pidättäytyä tekemästä sopimuksia kuokan suuntaan.
        Kuokalla juuri viime kuulla oli oman kuljetuksen yt:t, tuloksista en tiedä.
        Koronan myötä tappiot pelkästään viime vuodelta miljoonaluokkaa, pääasiassa pk-seudun sakanneen ravintola/viihdepuolen johdosta.
        Lisäksi työn alla ollut muuttaa alihankkijoiden kilometri/tuntipohjainen hinnoittelu kilojen mukaan tapahtuvaksi, millä tuskin on ainakaan tarkoitus kasvattaa alihankkijoiden tilipussia.
        Vuoden vaihteessa voimaan tuli firman nimenmuutos Kylmästi paras Oy:ksi, vielä kun tuo peliliike toisi jostain rahaa ja kadottaisi velat jonnekin. Melkoinen työsarka on edessä, jos ehtivät tilanteen pelastaa ennen koronan hellittämistä.
        Tähän ei ihan riitä roposet, kuten esim. lempäälän terminaalin ovimattosopimuksen lopettaminen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä voi olla paikallaan pidättäytyä tekemästä sopimuksia kuokan suuntaan.
        Kuokalla juuri viime kuulla oli oman kuljetuksen yt:t, tuloksista en tiedä.
        Koronan myötä tappiot pelkästään viime vuodelta miljoonaluokkaa, pääasiassa pk-seudun sakanneen ravintola/viihdepuolen johdosta.
        Lisäksi työn alla ollut muuttaa alihankkijoiden kilometri/tuntipohjainen hinnoittelu kilojen mukaan tapahtuvaksi, millä tuskin on ainakaan tarkoitus kasvattaa alihankkijoiden tilipussia.
        Vuoden vaihteessa voimaan tuli firman nimenmuutos Kylmästi paras Oy:ksi, vielä kun tuo peliliike toisi jostain rahaa ja kadottaisi velat jonnekin. Melkoinen työsarka on edessä, jos ehtivät tilanteen pelastaa ennen koronan hellittämistä.
        Tähän ei ihan riitä roposet, kuten esim. lempäälän terminaalin ovimattosopimuksen lopettaminen...

        Niin käykö tässä niin,että firma kaatuu omaan suuruutensa. Kun Esa Kuokka omisti yrityksen niin homma toimi ja firma pelitti loistavasti. Sitten uusi omistaja,sijoitusyhtiö ja ei osaamista Suomen hankalilla kuljetusmarkkinoilla. Viimeksi Radio Novalla viime viikolla toitotettiin,että Kylmästi paras yritys ajelee valtatiellä takaovet ja perälauta auki.
        Olihan se Tehojakelukin lopussa Nordnet logistic ja vaikka oli todella iso ja mahtava niin loppu tuli vaikka ei olisi kukaan kuljetusalan ammattilainen uskonut.


    • Anonyymi

      Trolli oli tämä keskustelun aloittanut henkilö. Tyhmä kuin saapas( vanha suomalainen sanonta) Yksikään todellinen yrittäjä jolla on jo itsellä koko omaisuus pelissä ja paljon velkaa kysele näin tyhmiä asioita nyky- Suomessa koskien kuskien palkkaamista.
      Oikein harmittaa kun ammatilaisfoorumilla tällaista sontaa viljellään.......

    • Anonyymi

      Esa Kuokka Oy (2165858-1) liikevaihto oli 21,9 miljoonaa euroa 2019 ja työllisti 183 henkilöä. Liikevaihto laski 0,8 %. Liiketoiminnan tappio oli -1 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli -4,3 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 2 %

      • Anonyymi

        Ei ole vuoden 2019 talousluvut hyvällä mallilla ja silloin ei vielä ollut edes korona-virus olemassa. Mitkä ovat sitten talousluvut vuodelle 2020 ??? Niitä ei ole vielä julkaistu koko kansan luettavaksi . Korona alkoi, ravintolat kiinni, hotellit kiinni tai kituen auki pienellä asiakaskunnalla tästä johtuen myös pikatukku toiminta talousahdingossa. Ei ole asiakkaita niin tavarat eivät liiku. Juuri nämä alat jotka rankaisee kylmäkuljetukseen erikoistuneita yrityksiä tällaisen pandemian kurimuksessa.Tukeeko valtio apupaketeilla kuljetusalaa... ei tietenkään!
        Mitä yrityksen nimenvaihtoon uuteen tulee niin uskoisin ,että edellinen yrittäjä on sopinut
        myydessään yrityksen ,että ostaja saa tietyn siirtymäkauden käyttää vanhaa nimeä jotta asiakkaat tottuvat uuteen yrittäjään. Onhan molemmat nimet jo jonkin aikaa ollut autojen kyljessä. Viestiketjun aloittajalle tiedoksi. Alihankintasopimuksista ja niiden sisällöistä ei yksikään yrittäjä puhu julkisesti ja jos asiallisen luotettavan kuljettajan haluaa palkata niin palkkaus pitää olla asiallinen työehtosopimuksen mukainen tai parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vuoden 2019 talousluvut hyvällä mallilla ja silloin ei vielä ollut edes korona-virus olemassa. Mitkä ovat sitten talousluvut vuodelle 2020 ??? Niitä ei ole vielä julkaistu koko kansan luettavaksi . Korona alkoi, ravintolat kiinni, hotellit kiinni tai kituen auki pienellä asiakaskunnalla tästä johtuen myös pikatukku toiminta talousahdingossa. Ei ole asiakkaita niin tavarat eivät liiku. Juuri nämä alat jotka rankaisee kylmäkuljetukseen erikoistuneita yrityksiä tällaisen pandemian kurimuksessa.Tukeeko valtio apupaketeilla kuljetusalaa... ei tietenkään!
        Mitä yrityksen nimenvaihtoon uuteen tulee niin uskoisin ,että edellinen yrittäjä on sopinut
        myydessään yrityksen ,että ostaja saa tietyn siirtymäkauden käyttää vanhaa nimeä jotta asiakkaat tottuvat uuteen yrittäjään. Onhan molemmat nimet jo jonkin aikaa ollut autojen kyljessä. Viestiketjun aloittajalle tiedoksi. Alihankintasopimuksista ja niiden sisällöistä ei yksikään yrittäjä puhu julkisesti ja jos asiallisen luotettavan kuljettajan haluaa palkata niin palkkaus pitää olla asiallinen työehtosopimuksen mukainen tai parempi.

        Tuskin se alkuperäinen yhtiön nimi poistuu ainakaan yrityksen sivuilla ei asiasta ollut mitään mainintaa asiasta.


    • Anonyymi

      Ei taida kesää nähdä

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Tehojakelun perustaja pappa kääntyisi haudassaan jos tietäisi mitä hänen unelmalleen on käymässä. Esa Kuokka hoiti todella hyvin osansa. Tämä sijoitus/konsultointi yritys on tyrinyt hommat täysin. Ahneus on synneistä pahin ja olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa ettei yritys näe kesää jos ei tahti muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tehojakelun perustaja pappa kääntyisi haudassaan jos tietäisi mitä hänen unelmalleen on käymässä. Esa Kuokka hoiti todella hyvin osansa. Tämä sijoitus/konsultointi yritys on tyrinyt hommat täysin. Ahneus on synneistä pahin ja olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa ettei yritys näe kesää jos ei tahti muutu.

        Tehojakelu oy tuo yritys ennen sellaista aikaa jolloin kaikki vapautettiin kilpailulle. Se oli hienoa aikaa kun rauhassa sai jokainen duunari tehdä työnsä. Autot toimivat tai ei ,mutta silti oli hyvä meininki. Asiakkaillakin riitti ymmärrystä "jos tilanne oli päällä" jos Tehojakelu tulee "hieman myöhässä" Voi noita aikoja. Se oli sitä vanhaa hyvää aikaa jolloin ei joka asiasta heti valitettu.Esa Kuokalta kun kyseli autoa kiireapuun niin 2 tunnin sisällä oli auto laiturissa sellainen oli legendaarinen Tehojakelu oy. Firma joka piti sanansa kirjaimellisesti.
        Kun Esa Kuokka otti hommat hoidettavaksi niin sama asenne hoitui mallikkaasti.
        Nyt sitten on mitä on ??? en kommentoi kun olen jo itse eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tehojakelun perustaja pappa kääntyisi haudassaan jos tietäisi mitä hänen unelmalleen on käymässä. Esa Kuokka hoiti todella hyvin osansa. Tämä sijoitus/konsultointi yritys on tyrinyt hommat täysin. Ahneus on synneistä pahin ja olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa ettei yritys näe kesää jos ei tahti muutu.

        Niin, onko ongelma rahoittajassa vai kenties uudessa toimitusjohtajassa.. rahaa on helppo hukata. Jos kulut ovat suuremmat kuin tulot niin lopputuloksen ymmärtäminen on ihan ala-asteen matikkaa. Ei se Koronan syytä ole jos johto sössii hommansa. Korona sitten hieman vauhdittaa muutenkin nopeaa syöksyä. Ensin pitäisi ymmärtää busineksesta ja sitten vielä välittää työntekijöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tehojakelun perustaja pappa kääntyisi haudassaan jos tietäisi mitä hänen unelmalleen on käymässä. Esa Kuokka hoiti todella hyvin osansa. Tämä sijoitus/konsultointi yritys on tyrinyt hommat täysin. Ahneus on synneistä pahin ja olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa ettei yritys näe kesää jos ei tahti muutu.

        Toiminta tuli aikoinaan tutuksi yhteystyökumppanin muodossa ja omistajanvaihdos kun tuli niin toiminta muuttui todella sekavaksi. Kuljettajat olivat sekalaista seurakuntaa ja aikataulut, sekä toimitukset sakkasivat pahasti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuokan torpariksi, Ei ikuna!


      • Anonyymi

        Kylmästi paras on todella sitä itteä. Eli ei mitään hyvää kuskille ei edes sille joka painaa paina hiessä pitkää päivää. Sellaista on olla töissä sijoitusyhtiön leivissä. Samaan aikaan iso kansainvälinen elintarvikejätti hakee kuskeja hyviin duuneihin pääkaupunkiseudulla ja kaikki
        henkilöstöedut ja autot eli työkalut on kohdillaan. Palkkakin on todella asiallinen ,mutta kiinnostus mahdollisten uusien kuskien osalta säälittävä,surkea. Mikä on vikana kun julkisessa haussa olevat todella hyvät työpaikat eivät kiinnosta??? onko kuskeissa itsessä vika??? En anna vinkkiä, etsikää ihan itse?? Kuten legendaarinen Turun poika sanoi paskoihin työpaikkoihin ei kannata mennä..... mutta jos kunnon duunia olisi tarjolla.....................


    • Anonyymi

      Laitonta orjuutamista.

      • Anonyymi

        Niin kun Esa Kuokka isännöi eli omisti yrityksensä niin kaikki Tehojakelu oy:n kuskit jotka vanhoina työntekijöinä siirtyivät uuteen Esa Kuokka Oy ;n kiittelivät todella hyvää työilmapiiriä. Perjantaisin taisi olla jopa kakkua ja kahvia tarjolla konttorilla näin on minun tuntemani yli 30 vuotta alalla olleet entiset Tehojakelun kuskit kertoneet.. Sitten ihan oikeutetusti Esa Kuokka jäi hyvin ansaitulle eläkkeelle ja myi menestyvän yrityksen sijoitusyhtiölle. Sen jälkeen muutoksen tuulet ovat puhaltaneet rajusti. Nykyinen kuljettajakunta on täysin uutta ja vierasta. Pitkän linjan alihankintayrittäjät ovat lopettaneet,koska he ovat ennen lopettamista kertoneet tuolla tiellä ja turuilla meille muille,että kaikki asiat käyvät täysin sietämättömäksi tässä yrityksessä.. Mutta ... mutta
        Esa Kuokka oli todella hyvä tyyppi. Tehojakelun aikaan kun olin jakeluesimiehenä elintarvikealan yrityksessä niin kun rimpauttelin Tehojakeluun niin Esahan sieltä vastaili
        ja 2 tunnin sisällä auto oli laiturissa valmiina viemään kuormaa.. Ne oli hyviä aikoja ei onnistu enää nykyisin. Ne oli niitä 1990-luvun kultaisia alkuvuosia. Ne ei enää koskaan palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun Esa Kuokka isännöi eli omisti yrityksensä niin kaikki Tehojakelu oy:n kuskit jotka vanhoina työntekijöinä siirtyivät uuteen Esa Kuokka Oy ;n kiittelivät todella hyvää työilmapiiriä. Perjantaisin taisi olla jopa kakkua ja kahvia tarjolla konttorilla näin on minun tuntemani yli 30 vuotta alalla olleet entiset Tehojakelun kuskit kertoneet.. Sitten ihan oikeutetusti Esa Kuokka jäi hyvin ansaitulle eläkkeelle ja myi menestyvän yrityksen sijoitusyhtiölle. Sen jälkeen muutoksen tuulet ovat puhaltaneet rajusti. Nykyinen kuljettajakunta on täysin uutta ja vierasta. Pitkän linjan alihankintayrittäjät ovat lopettaneet,koska he ovat ennen lopettamista kertoneet tuolla tiellä ja turuilla meille muille,että kaikki asiat käyvät täysin sietämättömäksi tässä yrityksessä.. Mutta ... mutta
        Esa Kuokka oli todella hyvä tyyppi. Tehojakelun aikaan kun olin jakeluesimiehenä elintarvikealan yrityksessä niin kun rimpauttelin Tehojakeluun niin Esahan sieltä vastaili
        ja 2 tunnin sisällä auto oli laiturissa valmiina viemään kuormaa.. Ne oli hyviä aikoja ei onnistu enää nykyisin. Ne oli niitä 1990-luvun kultaisia alkuvuosia. Ne ei enää koskaan palaa.

        Ennen tehojakelua oli sama firma nimillä kyytipoika ja kylmäkuljetus.
        Tämä oli 70 luvun lopulla oli kusiset valion maidon ajot tahti aivan älytön ja kantopaikat mm.helsingin keskustaan 2 kuormaa päivässä 12tunnin päivä.
        Oli myös lihan ja makkaran ajoa ja tukon ajoja .
        Maidon ajon takia otin nopeasti loparit siellä oli jo alle 30v kavereita selkäleikkauksesss kun työ raskas ja paikkoja älyttömästi.


    • Anonyymi

      Mitään uutta rintamalla?
      Ei ole enää Facebookissakaan😂

      • Anonyymi

        Peli on pelattu................. Moondokuljetus vie keikat niin Kilon osuusautolta kuin Kylmästi paras yhtiöltä. Moondo kuljetus oy kuskaa jopa lantaa maatiloilta. Moondo tulee siellä vastaan ja taas täällä ja vaikka millä tiellä. Soraa lavalla ja paskaa...... mikä tämä yritys oikein on.
        Olen ollut 40 vuotta alalla ja yht´äkkiä tällainen yritys on syntynyt kuin tyhjästä varsinkin erikoistunut SOK:N ja Hok Elannon ajoihin. Uusia autoja hemmetisti valoilla koristeltuja . Osaako kukaan kertoa miten tällainen yritys on syntynyt kun firman omilta sivuilta ei löydy vastausta miten tällainen valtavan pääomaa vaativa yritys on saatu pystyyn kuin tyhjästä.Yrittäjien taikasauvaa kun ei ole mielestäni keksitty. Mikä on tämän yrityksen historia olisi todella mielenkiintoista kuulla.


    • Anonyymi

      Minkälainen alihankkija talo on kylmästi paras!?
      Kaipaisin neuvoja ja kokemuksia

      • Anonyymi

        Kuskaa kaljaa, se on eritäin hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskaa kaljaa, se on eritäin hyvä asia.

        Kaljaa koneeseen.


      • Anonyymi

        No kaikki kokeneet yrittäjät juoksevat pois sieltä minkä jaloistansa irti saavat.


    • Anonyymi

      Lempäälässä alkaa ainakin olla toiminnalle stoppi lähellä. Koffit lähtivät jo lokakuulla ja myös maakuntalenkkien selkäranka Arla on irtisanottu, joten vuoden alusta alkaen enää odotellaan koska lähtee loputkin. Seuraavaksi herääkin kysymys, että onko Vantaan päässä edessä sama kohtalo.

    • Anonyymi

      Onko mjj-kuljets Salosta mennyt nurin? oli valoja ja koristeputkia, ja siniset pölykapselit, ja tekemisen meininki, mutta ei auttanut nekään😔

      • Anonyymi

        Puutui michelin ukot.


      • Anonyymi

        mjj-kuljetus keskustelija on ihan väärässä viestiketjussa. Tingeltangelilla ei nykyelämässä mennä yhtään mihinkään. Ainoastaan todella hyvä taloushallinto, tulevaisuuden visioihin
        paneutunut yrittäjä joka osaa katsoa hyvät saumat yrittämisessä pärjää nyky-maailman todella raadollisessa kuljetusalan kilpailussa. Peli on niin raakaa ,että jos olisin nuori niin en missään tapauksessa lähtisi yrittäjäksi jos ainoa perusta on kuorma-auton rakentelu mieleiseksi menopeliksi. Itse asiassa fiksu nuori etsii hyvä maineiset yritykset, hyvät talousluvut(löytyy tilinpäätös luvut netistä) ja pyrkisin pääsemään sellaiseen töihin.
        Varma työpaikka,kohtuullinen sopimusten mukainen palkka eli hyvä eläke virka. Näin kun toimii niin jää aikaa siihen tärkeimpään eli omaan elämään ja perheen perustamiseen.
        Näin se nyt vaan on nyky-Suomessa.


    • Anonyymi

      Miten niin väärässä?
      Kuokan alihankkijana tuo näkyi olleen

      • Anonyymi

        Siten niin väärässä ,jos viestiketjun aihe on: Esa Kuokan alihankkijaksi? Niin se tarkoittaa keskustelua kannattaako pyrkiä Esa Kuokka oy:n alihankkijaksi. Jos joku tingeltangel MJJ-kuljetus yrittäjä pölykapseleineen on talousvaikeuksissa ja on töissä tässä Kylmästi Paras yrityksessä niin se on ihan hänen oma tarina. Pysytään me lukutaitoiset ihmiset alkuperäisessä aiheessa . Kun kunnioitettu Esa Kuokka on eläkeläinen ja yrityksensä myynyt
        pitkän linjan kuljetusneuvos niin jättäkäämme hänet rauhaan. Eli pääotsikon pitäisi olla KYLMÄSTI PARAS, alihankkijaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten niin väärässä ,jos viestiketjun aihe on: Esa Kuokan alihankkijaksi? Niin se tarkoittaa keskustelua kannattaako pyrkiä Esa Kuokka oy:n alihankkijaksi. Jos joku tingeltangel MJJ-kuljetus yrittäjä pölykapseleineen on talousvaikeuksissa ja on töissä tässä Kylmästi Paras yrityksessä niin se on ihan hänen oma tarina. Pysytään me lukutaitoiset ihmiset alkuperäisessä aiheessa . Kun kunnioitettu Esa Kuokka on eläkeläinen ja yrityksensä myynyt
        pitkän linjan kuljetusneuvos niin jättäkäämme hänet rauhaan. Eli pääotsikon pitäisi olla KYLMÄSTI PARAS, alihankkijaksi?

        Näin on .Hyvä ,että sentään joku oikaisee virheen. Ei ole olemassa enää Esa Kuokka oy:tä on vain Kylmästi paras oy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on .Hyvä ,että sentään joku oikaisee virheen. Ei ole olemassa enää Esa Kuokka oy:tä on vain Kylmästi paras oy

        Ja jokainen jantteri juuri liikenneluvat saanut kaiffari pysy kaukana tällaisista yrityksistä,sillä tulee tosi tyly loppu unelmillesi. Ei ole hyvä diili tämä Kylmästi Paras.
        Itse nuorena yli 35 vuotta sitten unelmoin omasta yrityksestä. Onneksi työpaikkani kuljetuspäällikkö sanoi minulle ettei minun kannata haaveilla kyseisestä urasta yrittäjänä koska olen niin hyvä kuski,että minulle löytyy aina töitä. Hyvä vinkki päivääkään en ole katunut. Liksa on kohdillaan ja eläke päivät häämöttää jo 7 vuoden kuluttua. Sama yritys edelleen työllistää minut. Nyky nuoren kannattaa ryhtyä yrittäjäksi ainoastaan jos on selkeä suunnitelma miten toteutan oman unelman,jokin erityiskuljetustoiminta idean jossa ei ole kilpailua. Perusajatuksena nämä helpot kuljetusalan toimijat ajavat sinut hetkessä yrittäjyyden köyhällistöön,jossa voit ainoastaan kehua,että vaimo/ tyttöystävän tuloilla tässä syödään.Se ei ole mikään kehumisen aihe,sillä kyllä äijän pitää tuoda leipä pöytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen jantteri juuri liikenneluvat saanut kaiffari pysy kaukana tällaisista yrityksistä,sillä tulee tosi tyly loppu unelmillesi. Ei ole hyvä diili tämä Kylmästi Paras.
        Itse nuorena yli 35 vuotta sitten unelmoin omasta yrityksestä. Onneksi työpaikkani kuljetuspäällikkö sanoi minulle ettei minun kannata haaveilla kyseisestä urasta yrittäjänä koska olen niin hyvä kuski,että minulle löytyy aina töitä. Hyvä vinkki päivääkään en ole katunut. Liksa on kohdillaan ja eläke päivät häämöttää jo 7 vuoden kuluttua. Sama yritys edelleen työllistää minut. Nyky nuoren kannattaa ryhtyä yrittäjäksi ainoastaan jos on selkeä suunnitelma miten toteutan oman unelman,jokin erityiskuljetustoiminta idean jossa ei ole kilpailua. Perusajatuksena nämä helpot kuljetusalan toimijat ajavat sinut hetkessä yrittäjyyden köyhällistöön,jossa voit ainoastaan kehua,että vaimo/ tyttöystävän tuloilla tässä syödään.Se ei ole mikään kehumisen aihe,sillä kyllä äijän pitää tuoda leipä pöytään.

        Ihan itkettää tämä edellinen kirjoitus " tyttöystävän tuloilla tässä syödään" niin se menee elämässä. unelmat ovat unelmia. Todellisuus on ihan muuta. Itse pitäisin Kylmästi parasta sellaisena yhtiönä,että karttaisin tämän unelmien kohteen hyvin pois minun elämästä.


    • Anonyymi

      Ex alihankkijana kehun itse esa kuokkaa paras pomo ja toimeksiantaja. Mutta kylmästiparas Oy ei suositusta saa tehdä hulluna yrittäjät töitä Sekä nyky johto on ammattitaidotonta ja kuljettajia Sekä yrittäjiä syytetään jatkuvasti. Mikäli et lähe lisä hommiin potkut tulee näin ei toimittu Esan aikana.

      Maksupolitiikkaan maksetaan vaan mitä on aivan pakko.

      • Anonyymi

        Unelmahomma Kuokalle torpariksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unelmahomma Kuokalle torpariksi.

        Eikös se Kylmästi paras ole menettänyt paljon ajohommia,kun ei tuolla tienpäällä näe juurikaan autoja ja jos näkee niin ei tuttuja naamoja ainoastaan maahanmuuttaja taustaisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Kenkää sai reilu vuosi sitten suurin osa, että ei kai siellä enää kovin montaa kuskia ole..
      Sana on kiirinyt jo niin pitkälle, että ammattilaiset osaa välttää kyseistä firmaa.

      Tosi harmi että niin hyvä firma kuin tuo oli, on nyt osaamattomissa käsissä ja tuossa jamassa. RIP

      • Anonyymi

        Onko Kuokan autoissa alkolukot? tahtoo tietää?


    • Anonyymi

      Onko tämä yhtiö vielä toiminnassa? Siis Kylmästi Paras? Taloustietoja ei löydy viime vuodelta ja nettisivutkin on vielä esakuokka.fi kautta eli ei ole taidettu hetkeen päivittää...

    • Anonyymi

      Kai se on, tänään bongasin tai kai sekin jonkun torpparin oli.
      VMP, että tuli tuokin nähtyä ja koettua, ei tiedä itkeäkö vai nauraako.

      • Anonyymi

        Kun Kylmästi paras yrityksen autojen siisteyttä katsoo,niin ei ole aikoihin pesty. Esa Kuokan aikaan autot olivat aina todella puhtaita ,oikein mallikelpoisia. Ei ole Kylmästi paras autoja muutenkaan juuri enää nähty tuolla liikenteessä ja jos on nähty niin ratissa on afrikka-taustainen tai lähi-itätaustainen henkilö. Esa Kukan luottopelaajat vanhat konkarit ovat jättäneet uppoavan laivan. Näin se on ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Kylmästi paras yrityksen autojen siisteyttä katsoo,niin ei ole aikoihin pesty. Esa Kuokan aikaan autot olivat aina todella puhtaita ,oikein mallikelpoisia. Ei ole Kylmästi paras autoja muutenkaan juuri enää nähty tuolla liikenteessä ja jos on nähty niin ratissa on afrikka-taustainen tai lähi-itätaustainen henkilö. Esa Kukan luottopelaajat vanhat konkarit ovat jättäneet uppoavan laivan. Näin se on ikävä kyllä.

        Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.

        Antakaa Esa Kuokalle synninpäästö,hän oli todella hyvä työnantaja.Kun kirjoitatte jotain tänne niin osoittakaa se yritykselle Kylmästi paras oy. Esa on todella hyvin ansaitulla eläkkeellä ja hänellä ei ole mitään tekemistä kuljetusalan kanssa. Eli kaikki moitteet ja kiitokset kohdennetaan yritykselle Kylmästi Paras oy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa Esa Kuokalle synninpäästö,hän oli todella hyvä työnantaja.Kun kirjoitatte jotain tänne niin osoittakaa se yritykselle Kylmästi paras oy. Esa on todella hyvin ansaitulla eläkkeellä ja hänellä ei ole mitään tekemistä kuljetusalan kanssa. Eli kaikki moitteet ja kiitokset kohdennetaan yritykselle Kylmästi Paras oy.

        Yhdyn tähän kirjoitukseen esa on ollut uransa aikana kaikille paras pomo mitä työntekijä voi odottaa. . Kylmästi paras kovaa vauhtia menossa nurin kun ajajat loppuu.


    • Anonyymi

      Kylmästi Paras Palvelu Oy
      3285014-9
      AKTIIVINEN

      Yrityksen perustiedot
      Y-tunnus:

      3285014-9 (YTJ)
      Yhtiömuoto:

      Osakeyhtiö (YTJ)
      Kotipaikka:

      VANTAA (YTJ)
      Postiosoite:

      c/o Kylmästi Paras Oy Varpukalliontie 2, 01530 VANTAA (YTJ)
      Käyntiosoite:

      Varpukalliontie 2, 01530 VANTAA (YTJ)
      Katso sijainti kartalta

    • Anonyymi

      Kuljettajia hakevat . Yhden alihankkijan saivat lisää alas . Välttäkää tätä.

    • Anonyymi

      Kaikista edellisistä huolimatta kylmästi paras lempäälän terminaalista siivottu paskat (koff/posti ja arla) pois ja nyt on tekemisen meininkiä. Ainakin tällä hetkellä on mukava tehdä töitä.

      • Anonyymi

        Koff /Posti ymmärrän täyttä potaskaa. Mutta se ,että Arla liitetään tähän sakkiin ... en voi ymmärtää. Arla entiseltä nimeltään Ingman on ollut meillä täällä Tampereella aina merkittävä tekijä ja toimija yli 100 vuotta. Se jos Kylmästi paras ryssii kaikki sovitut asiat ei ole asiakkaan vika. Se on tosiasia ,että Arla on yksi luotettavimmista tavarantoimittajista Suomessa,muuten ei olisi koskaan Stockmann palkinnut yritystä vuosi sitten parhaana tavaran toimittajana.
        On surullista ,että Arla/ Ingman ulkoisti oman jakelu täällä Tampereella aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koff /Posti ymmärrän täyttä potaskaa. Mutta se ,että Arla liitetään tähän sakkiin ... en voi ymmärtää. Arla entiseltä nimeltään Ingman on ollut meillä täällä Tampereella aina merkittävä tekijä ja toimija yli 100 vuotta. Se jos Kylmästi paras ryssii kaikki sovitut asiat ei ole asiakkaan vika. Se on tosiasia ,että Arla on yksi luotettavimmista tavarantoimittajista Suomessa,muuten ei olisi koskaan Stockmann palkinnut yritystä vuosi sitten parhaana tavaran toimittajana.
        On surullista ,että Arla/ Ingman ulkoisti oman jakelu täällä Tampereella aikoinaan.

        Niin Ingmannin omat kuskit olivat Suomen parhaat ja Stockmann palkitsi monen monta vuotta sitten ei vuosi sitten sorry kirjoitusvirheestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Ingmannin omat kuskit olivat Suomen parhaat ja Stockmann palkitsi monen monta vuotta sitten ei vuosi sitten sorry kirjoitusvirheestä.

        Niin tuohon edelliseen halusin kommentoida. Ei ole kuljetusyritykselle koskaan hyvä asia,että asiakkaat lähtevät pois. Posti, Koff,Arla kaikki merkittäviä asiakkaita kuljetusyritykselle. Hyvä Kylmästi paras oy:n kuljettaja, ehkä sinulla on tällä hetkellä tosi voittaja fiilis ,kun nämä rasittavat asiakkaat poistuivat,mutta todennäköisesti joudut hankkimaan uuden työpaikan.Pyhällä hengellä ei kuljetusalan töitä hoideta tänä päivänä varsinkin kun Esa Kuokan eläkkeelle jäämisen jälkeen on ollut pelkkää alamäkeä,kuten kylmästi paras yrityksen kuljettajat tuolla teillä ja turuilla kertovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuohon edelliseen halusin kommentoida. Ei ole kuljetusyritykselle koskaan hyvä asia,että asiakkaat lähtevät pois. Posti, Koff,Arla kaikki merkittäviä asiakkaita kuljetusyritykselle. Hyvä Kylmästi paras oy:n kuljettaja, ehkä sinulla on tällä hetkellä tosi voittaja fiilis ,kun nämä rasittavat asiakkaat poistuivat,mutta todennäköisesti joudut hankkimaan uuden työpaikan.Pyhällä hengellä ei kuljetusalan töitä hoideta tänä päivänä varsinkin kun Esa Kuokan eläkkeelle jäämisen jälkeen on ollut pelkkää alamäkeä,kuten kylmästi paras yrityksen kuljettajat tuolla teillä ja turuilla kertovat.

        Niin kyllä olo työpaikalla helpottuu kun isot asiakkaat lähtevät pois,mutta se työn helppous ja ilo on hyvin lyhytaikaista kuten edellinen kirjoittaja mainitsi. Tänä päivänä autojen pitää olla täynnä jos meinaa saada pitää työpaikkansa kuljettajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä olo työpaikalla helpottuu kun isot asiakkaat lähtevät pois,mutta se työn helppous ja ilo on hyvin lyhytaikaista kuten edellinen kirjoittaja mainitsi. Tänä päivänä autojen pitää olla täynnä jos meinaa saada pitää työpaikkansa kuljettajana.

        Joopa joo.... Kyllä yrityksissä seurataan todella tarkasti juuri tuota autojen täyttöastetta. Se pitäisi olla aina lähellä 100 % . Varsinkin elintarvikepuolella viikkovaihtelu voi olla todella suurta. maanantai lähes 100 % sitten alkaa alamäki täyttöaste 50... 40... 30 % kunnes tulee tuo perjantai jolloin 100 % täyttyy ja siihen lauantai 110 %. Kuljetusyrityksien palavereissa
        pähkäillään tätä asiaa ja kuskejakin hiostetaan asian tiimoilta, vaikka koko hankaluuden on aiheuttaneet asiakkaat. Ei ole kuskien vika se,että asiakkaiden ( K ja S kaupat) automaattiset tilausjärjestelmät on ohjelmoitu näin surkeasti tavaroiden tilaamisen kauppoihin. Ja kaikki tavaroiden eli teollisuuden toimijat ovat täysin munattomia pitämään omia puoliaan tukkuliikkeitä vastaan. pitää olla kokoajan Yes yes nöyriä kun kyseessä on Kesko tai S-ryhmä. Sitten tämän ruletin maksaa jokainen kuski selkänahassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo.... Kyllä yrityksissä seurataan todella tarkasti juuri tuota autojen täyttöastetta. Se pitäisi olla aina lähellä 100 % . Varsinkin elintarvikepuolella viikkovaihtelu voi olla todella suurta. maanantai lähes 100 % sitten alkaa alamäki täyttöaste 50... 40... 30 % kunnes tulee tuo perjantai jolloin 100 % täyttyy ja siihen lauantai 110 %. Kuljetusyrityksien palavereissa
        pähkäillään tätä asiaa ja kuskejakin hiostetaan asian tiimoilta, vaikka koko hankaluuden on aiheuttaneet asiakkaat. Ei ole kuskien vika se,että asiakkaiden ( K ja S kaupat) automaattiset tilausjärjestelmät on ohjelmoitu näin surkeasti tavaroiden tilaamisen kauppoihin. Ja kaikki tavaroiden eli teollisuuden toimijat ovat täysin munattomia pitämään omia puoliaan tukkuliikkeitä vastaan. pitää olla kokoajan Yes yes nöyriä kun kyseessä on Kesko tai S-ryhmä. Sitten tämän ruletin maksaa jokainen kuski selkänahassaan.

        aivan hyvä mielipide,jota kannatan täysillä,mutta ei unohdeta leipomoalan kuljetuksia.
        Nykyisin ollaan huolissaan kaupan alan työpaikoista ja nimenomaan asiasta joka koskee työaikoja kaupan alalla. osa-aikaisia on todella paljon. Kukaan ei ole huolissaan leipomoalan kuljettajista joille suuri muutos viimeisen 20 vuoden aikana on ollut todella raju.
        Vanhaan hyvän aikaan leipiä ajettiin asiakkaille 2 - 3 vuorossa leipomoista.
        Aamulla aikaisin ruokaleivät ja iltapäivällä pullatavara ja viinerit. Työpäivä tehtiin ja aina tuo 8 tuntia täyttyi. Nykyisin leipomoiden autot ajelevat 1 -vuoron ja työpäivä on korkeintaan 6 tuntia. Joo ymmärrän maailma muuttuu ja myymälöissä on paistopisteet ja isoimmissa jopa Vaasan tai Fazerin minileipomot. Miksi kukaan pitkän linjan leipäkuski ei ole noussut tällaista surkeaa kehitystä vastaan?? Ammatti nimikkeenä pullakuski on varaassa joutua sukupuuttoon. 1980- 1990 luvun alussa sentään Radio- Cityllä oli , PULLAKUSKEILLA ihan oma ohjelma jota veti Sleepy Sleepersin hemmot mm. Mato Valtonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan hyvä mielipide,jota kannatan täysillä,mutta ei unohdeta leipomoalan kuljetuksia.
        Nykyisin ollaan huolissaan kaupan alan työpaikoista ja nimenomaan asiasta joka koskee työaikoja kaupan alalla. osa-aikaisia on todella paljon. Kukaan ei ole huolissaan leipomoalan kuljettajista joille suuri muutos viimeisen 20 vuoden aikana on ollut todella raju.
        Vanhaan hyvän aikaan leipiä ajettiin asiakkaille 2 - 3 vuorossa leipomoista.
        Aamulla aikaisin ruokaleivät ja iltapäivällä pullatavara ja viinerit. Työpäivä tehtiin ja aina tuo 8 tuntia täyttyi. Nykyisin leipomoiden autot ajelevat 1 -vuoron ja työpäivä on korkeintaan 6 tuntia. Joo ymmärrän maailma muuttuu ja myymälöissä on paistopisteet ja isoimmissa jopa Vaasan tai Fazerin minileipomot. Miksi kukaan pitkän linjan leipäkuski ei ole noussut tällaista surkeaa kehitystä vastaan?? Ammatti nimikkeenä pullakuski on varaassa joutua sukupuuttoon. 1980- 1990 luvun alussa sentään Radio- Cityllä oli , PULLAKUSKEILLA ihan oma ohjelma jota veti Sleepy Sleepersin hemmot mm. Mato Valtonen.

        Nyt eletään vuotta 2020 ja kaikki pullakuskit on ihan uuno turhapuro osastoa. Hankkikaa oma elämä ja sitä ei synny leipomoiden laituripaikoilta. Opiskelkaa... opiskelkaa jokin hyvä ammatti ihan aikuisten oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt eletään vuotta 2020 ja kaikki pullakuskit on ihan uuno turhapuro osastoa. Hankkikaa oma elämä ja sitä ei synny leipomoiden laituripaikoilta. Opiskelkaa... opiskelkaa jokin hyvä ammatti ihan aikuisten oikeasti.

        Siis tarkoitat ,että leipomot on syvältä ei kelpaa edes maahanmuutajien ammatiksi.
        No ei kelpaa aiavan liian paljon odottelua ja pelkkään ikävää palautetta.


    • Anonyymi

      Hiostetaan, näin tehdään sanat, diili versio, rakennusmestari.

      • Anonyymi

        Pitkän päivätyön tehneenä kuljettajana uraa nyt takana yli 40 vuotta. Pullakuskina aloitin ja siitä sitten etenin kylmätuotejakelun pariin. Se on kylmä tosiasia ,että leipomoiden pullakuskeille on 2000 -luku on ollut todella tylyä aikaa. 1990 luvulla tulivat nämä kauppojen paistopisteet isoihin myymälöihin Citymarket /Prisma ja 2000 -luvulla pienempiin myymälöihin. 1982 vuonna esimerkiksi Helsingin asematunnelin K-markettiin (ainoa kauppa Suomessa joka oli auki joka päivä). Tähän kauppaan toimitettiin tavaraa joka päivä myös sunnuntaisin. Kuljettaja toimitti tavarat laittoi esille ja todella särmästi. Silloin oli ajat toiset kuskikin sai ihan hyvän palkan tuosta viikonlopputyöstä joka piti tosin hoitaa tosi särmästi.Maailma on muuttunut ja nykypäivänä en edes tiedä kuka tuo leipiä kauppoihin? onhan se tosi ikävää ettei sellaista perinteistä pullakuskia ole enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän päivätyön tehneenä kuljettajana uraa nyt takana yli 40 vuotta. Pullakuskina aloitin ja siitä sitten etenin kylmätuotejakelun pariin. Se on kylmä tosiasia ,että leipomoiden pullakuskeille on 2000 -luku on ollut todella tylyä aikaa. 1990 luvulla tulivat nämä kauppojen paistopisteet isoihin myymälöihin Citymarket /Prisma ja 2000 -luvulla pienempiin myymälöihin. 1982 vuonna esimerkiksi Helsingin asematunnelin K-markettiin (ainoa kauppa Suomessa joka oli auki joka päivä). Tähän kauppaan toimitettiin tavaraa joka päivä myös sunnuntaisin. Kuljettaja toimitti tavarat laittoi esille ja todella särmästi. Silloin oli ajat toiset kuskikin sai ihan hyvän palkan tuosta viikonlopputyöstä joka piti tosin hoitaa tosi särmästi.Maailma on muuttunut ja nykypäivänä en edes tiedä kuka tuo leipiä kauppoihin? onhan se tosi ikävää ettei sellaista perinteistä pullakuskia ole enää.

        On niitä pullakuskeja vieläkin olemassa , pitää olla ripeä , koska leipomohommiin on varattu korkeintaan se 5-6 tuntia. Sitten mennään Postin, Schenkerin tai jonkun muun tahon ajoon loppupäiväksi, jotkut kuskaavat jopa IKEAN tai jonkun muun toimijan huonekaluja , kodinkoneita koteihin. Eli nykyajan pullakuskin päivä saattaa venyä 12 tuntiin ,kun "vanhaan hyvään aikaan" pullakuskit vetivät 2-3 keikkaa leipää ja lähtivät 8 tunnin jälkeen kohti kotia. Kyllä se perinteinen oli paljon parempaa aikaa. Ehti hyvin seurustella myymälöissä friidujen kanssa, nyt on tuli perseessä kokoajan.Pakko painaa pitkää päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä pullakuskeja vieläkin olemassa , pitää olla ripeä , koska leipomohommiin on varattu korkeintaan se 5-6 tuntia. Sitten mennään Postin, Schenkerin tai jonkun muun tahon ajoon loppupäiväksi, jotkut kuskaavat jopa IKEAN tai jonkun muun toimijan huonekaluja , kodinkoneita koteihin. Eli nykyajan pullakuskin päivä saattaa venyä 12 tuntiin ,kun "vanhaan hyvään aikaan" pullakuskit vetivät 2-3 keikkaa leipää ja lähtivät 8 tunnin jälkeen kohti kotia. Kyllä se perinteinen oli paljon parempaa aikaa. Ehti hyvin seurustella myymälöissä friidujen kanssa, nyt on tuli perseessä kokoajan.Pakko painaa pitkää päivää.

        Naulan kantaan kerrottu totuus "pullakuskien työpäivästä" joka koostuu nykyisin monen moisista duuneista ,jotta se palkka jolla pitäisi pärjätä saadaan edes jotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naulan kantaan kerrottu totuus "pullakuskien työpäivästä" joka koostuu nykyisin monen moisista duuneista ,jotta se palkka jolla pitäisi pärjätä saadaan edes jotenkin.

        Palataan nyt sitten aiheeseen eli Kylmästi Paras oy:n touhuihin. Jotain erikoista säätöä on siellä juuri nyt meneillään koskien alihankkijoita kun yksi alihankkijan kuski tuolla lastauslaitureilla kertoi hyvin avoimesti, että nyt tehdään näin tai hommat loppuu kokonaan. Minua vanhana konkarina suunnattomasti naurattaa kaikki nämä puheet.
        Perhana herrat ne jauhaa paskaa, kuski ajaa ei huolen häivää,yksi duuni loppuu ja toinen alkaa, töitä piisaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe