mitä tehdä???

Anonyymi

moi! oon 14v, 160pitkä ja painan 45kg. sairastan ehkä jonkulaista anoreksiaa. haluisin apua siihen( syömiseen), mutta en tiiä miten ja kelle kertoisin asiasta, ja että oonko edes tarpeeks ”laiha” saamaan apua? joten jos joku anoreksiaa sairastava/ siitä parantuva osais auttaa ja kertoa miten ite haki apua, vai huomasko joku vaan sen asian, niin ois kiva :)

4

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oletko käynyt kouluterveydenhoitajalla?

      • Anonyymi

        oon käynyt niissä tarkastuksissa mikä kaikilla on joka vuosi, mutta en oo erikseen uskaltanu mennä juttelemaan


    • Anonyymi

      jos sairastat anoreksiaa nii sä ansaitset apua riippumatta sun painosta kosk siin on kyse siit ajattelutavasta mut siis mul itel on ollu jaksoja kun oon yrittäny parantuu ja sillon oon vaan yrittäny syödä miettimättä sitä et mä oikeesti syön kunnes siitä tulee tapa. oon myös yrittäny aatella sitä et miten paljon paremmin mä osaan keskittyy koulussa ku syön ja miten paljon paremmin mä jaksan mut nyt kun tää on taas pahentunu nii se ei oikein auta mua enää haha mut ensimmäiseks pitää olla se oma halu parantuu.

    • Anonyymi

      Hienoa, että koet tarvetta saada apua! Itse olen sairastanut nuorena hoitamattoman syömishäiriön, ja se on muiden ongelmien kanssa yhdessä vaikuttanut koko elämääni. Eli suosittelen todella hankkimaan apua, kyse on tulevaisuudestasi.

      Normaali hormonitoiminta on tärkeä naiselle. Sinun ikäisillä yleensä kuukautiset jo ovat. Jos kuukautiset jäävät pois syömishäiriön vuoksi, niin siitä on haittaa terveydelle. Esimerkiksi luut heikkenevät. Jo siitäkin syystä asia pitää hoitaa.

      Anorektinen käyttäytyminen on psyykkinen ongelma. Toivon, että saat sellaista apua, jolla sinusta kasvaa henkisesti vahva aikuinen. Sinulla on siihen vielä hyvät mahdollisuudet, koska olet nuori, ja nuoret ovat joustavia ja toipumiskykyisiä. Onnea elämän matkallesi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe