moi! oon 14v, 160pitkä ja painan 45kg. sairastan ehkä jonkulaista anoreksiaa. haluisin apua siihen( syömiseen), mutta en tiiä miten ja kelle kertoisin asiasta, ja että oonko edes tarpeeks ”laiha” saamaan apua? joten jos joku anoreksiaa sairastava/ siitä parantuva osais auttaa ja kertoa miten ite haki apua, vai huomasko joku vaan sen asian, niin ois kiva :)
mitä tehdä???
4
153
Vastaukset
- Anonyymi
oletko käynyt kouluterveydenhoitajalla?
- Anonyymi
oon käynyt niissä tarkastuksissa mikä kaikilla on joka vuosi, mutta en oo erikseen uskaltanu mennä juttelemaan
- Anonyymi
jos sairastat anoreksiaa nii sä ansaitset apua riippumatta sun painosta kosk siin on kyse siit ajattelutavasta mut siis mul itel on ollu jaksoja kun oon yrittäny parantuu ja sillon oon vaan yrittäny syödä miettimättä sitä et mä oikeesti syön kunnes siitä tulee tapa. oon myös yrittäny aatella sitä et miten paljon paremmin mä osaan keskittyy koulussa ku syön ja miten paljon paremmin mä jaksan mut nyt kun tää on taas pahentunu nii se ei oikein auta mua enää haha mut ensimmäiseks pitää olla se oma halu parantuu.
- Anonyymi
Hienoa, että koet tarvetta saada apua! Itse olen sairastanut nuorena hoitamattoman syömishäiriön, ja se on muiden ongelmien kanssa yhdessä vaikuttanut koko elämääni. Eli suosittelen todella hankkimaan apua, kyse on tulevaisuudestasi.
Normaali hormonitoiminta on tärkeä naiselle. Sinun ikäisillä yleensä kuukautiset jo ovat. Jos kuukautiset jäävät pois syömishäiriön vuoksi, niin siitä on haittaa terveydelle. Esimerkiksi luut heikkenevät. Jo siitäkin syystä asia pitää hoitaa.
Anorektinen käyttäytyminen on psyykkinen ongelma. Toivon, että saat sellaista apua, jolla sinusta kasvaa henkisesti vahva aikuinen. Sinulla on siihen vielä hyvät mahdollisuudet, koska olet nuori, ja nuoret ovat joustavia ja toipumiskykyisiä. Onnea elämän matkallesi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446