"Elävä" ja "kuollut" usko?

Anonyymi

Eskoislestadiolaiset saarnaajat kertovat saarnoissaan kuulijoilleen , että vain "tässä siunatussa kristillisyydessä" on "elävä usko", kaikkein muiden usko on "kuollutta uskoa".

Voiko tuota toimintaa perustella Raamatun avulla? Vai mistä he siihen ovat perusteet ja voimansa saaneet ja saavat?

56

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eläpäs nyt huoli veliseni/sisareni.
      Kyllä siekin taivaaseen piäset, kunhan elät vaan sivveesti.
      Niin ekkäs karehi muita.

      • Anonyymi

        Sinunkaan siveytersi ei taivaaseen kanna, miksi petät itseäsi ja muitakin yrität harhauttaa.

        On vain yksi tie, - se on usko Herraan Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena syntien sovittajana.


    • Anonyymi

      Ei ole tuolle väitteelle raamatullista perustaa.

    • Anonyymi

      Peruste tuolle väitteelle on ainoastaan esikoislestadiolaisten usko tuollaisiin väitteisiin. Ne ovat siis ihmisoppia, ja kamalia siksi, koska herätysliike tekeytyy näillä väitteillään Kristukseksi, joka on järkyttävää Kristuksen pilkkaamista. Tämä tapahtuu kuitenkin hengellisen sokeuden seurauksena, kun liikkeessä on Raamatun tuntemus hyvin alkeellista, johtuen pääasiassa Jumalan sanan vääntelemisestä liikkeessä uskottuun korvasyyhyyn. Päävastuu on liikkeen julistajilla, jotka julistavat tällaista ihmislihaa tyydyttävää, ("olemme parempia kuin muut ihmiset"), väärennettyä Jumalan sanaa.

      • Anonyymi

        Senkö takia esikoiset erosivat esikoislestadiolaisuudesta, kun he ovat parempia kuin muut ihmiset?

        Esikoislestadiolaisessa ei ole koskaan niin opetettu, että olisimme parempia kuin muut ihmiset. Me olemme syntisiä ja saarnaajat ovatkin sanoneet, että kiittäkää Jumalaa siitä, että teillä on syntiset saarnaajat. Se ei tarkoita sitä, että he eläisivät ryöttä synneissä, vaan ovat syntinsä tuntevaisia ja tarvitsevat syntien anteeksiantamusta, eikä sitä saa muualta kuin Jeesuksen sovintoveren kautta. Vai oletko kuullut, että jonkun muun nimeen on saarnattu syntejä anteeksi?

        Olen monta kertaa kuullut sanottavan ja tiedän itsekkin, että maailmassa on paljon hyviä ihmisiä, paljon parempia kuin me, mutta hyvyys ei ole autuuden peruste. Kaikkien pitää tulla tuntemaan syntisyytensä ja saada syntinsä anteeksi.

        Sinä et tiedä raamatusta edes sen vertaa, että valehteleminen on syntiä. Sen opettaa sininulle valheen isä, joka on myös silmänkääntäjä ja näyttää elävän kristillisyyden kuolleeksi ja kuolleen kristillisyyden eläväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkö takia esikoiset erosivat esikoislestadiolaisuudesta, kun he ovat parempia kuin muut ihmiset?

        Esikoislestadiolaisessa ei ole koskaan niin opetettu, että olisimme parempia kuin muut ihmiset. Me olemme syntisiä ja saarnaajat ovatkin sanoneet, että kiittäkää Jumalaa siitä, että teillä on syntiset saarnaajat. Se ei tarkoita sitä, että he eläisivät ryöttä synneissä, vaan ovat syntinsä tuntevaisia ja tarvitsevat syntien anteeksiantamusta, eikä sitä saa muualta kuin Jeesuksen sovintoveren kautta. Vai oletko kuullut, että jonkun muun nimeen on saarnattu syntejä anteeksi?

        Olen monta kertaa kuullut sanottavan ja tiedän itsekkin, että maailmassa on paljon hyviä ihmisiä, paljon parempia kuin me, mutta hyvyys ei ole autuuden peruste. Kaikkien pitää tulla tuntemaan syntisyytensä ja saada syntinsä anteeksi.

        Sinä et tiedä raamatusta edes sen vertaa, että valehteleminen on syntiä. Sen opettaa sininulle valheen isä, joka on myös silmänkääntäjä ja näyttää elävän kristillisyyden kuolleeksi ja kuolleen kristillisyyden eläväksi.

        Kysyn, antavatko esikoissaarnaajat syntejä anteeksi? Jos niin millä vallalla?


      • Anonyymi

        ”Maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkö takia esikoiset erosivat esikoislestadiolaisuudesta, kun he ovat parempia kuin muut ihmiset?

        Esikoislestadiolaisessa ei ole koskaan niin opetettu, että olisimme parempia kuin muut ihmiset. Me olemme syntisiä ja saarnaajat ovatkin sanoneet, että kiittäkää Jumalaa siitä, että teillä on syntiset saarnaajat. Se ei tarkoita sitä, että he eläisivät ryöttä synneissä, vaan ovat syntinsä tuntevaisia ja tarvitsevat syntien anteeksiantamusta, eikä sitä saa muualta kuin Jeesuksen sovintoveren kautta. Vai oletko kuullut, että jonkun muun nimeen on saarnattu syntejä anteeksi?

        Olen monta kertaa kuullut sanottavan ja tiedän itsekkin, että maailmassa on paljon hyviä ihmisiä, paljon parempia kuin me, mutta hyvyys ei ole autuuden peruste. Kaikkien pitää tulla tuntemaan syntisyytensä ja saada syntinsä anteeksi.

        Sinä et tiedä raamatusta edes sen vertaa, että valehteleminen on syntiä. Sen opettaa sininulle valheen isä, joka on myös silmänkääntäjä ja näyttää elävän kristillisyyden kuolleeksi ja kuolleen kristillisyyden eläväksi.

        Miten teidän oppi eroaa vanhoillislestadiolaisuuesta? Heillähän on sama synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä. Miksi te kaksi liikettä ette voisi olla sama liike, jos oppi on sama?


    • Anonyymi

      Raamatussa on neuvo kaikille kristityille, ja se sopii tähän täydellisesti. Uskallan näin sanoa koska uskon Jumalan Sanan juuri niinkuin se Raamatussa kirjoitetaan. Se neuvo on tämä : älkää tuomitko niitä jotka ulkona ovat vaan ajakaat itse pois paha tyköänne. Itse tunnen että ei ole tarvetta tuomita toisia, vaan saa olla kiitollinen Jumalalle että saa itse olla Uskomassa. Me emme saa tuomita ketään, Jumalan Sana tuomitsee, joka ei sitä usko on jo tuomittu.

      • Anonyymi

        Raamatusta tuollaistra ei löydy. Kannattaa aina kopioida paikka Raamatusta, eikä keksiä omia Raamattuja.

        1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        Esikoislestadiolaisuudessa toimitaan aivan päinvastoin, liikkeen ulkopuolisia, ja sisällä olevia puhutellaan erittän arveluttavin mainesanoin. "Kalliit saarnaajat", "puhuu suurilla lahjoilla", "ensimmäinen ja paras työntekijä". Jeesusta pilkataan näin avoimesti esikoislestadiolaisuudessa, tajuamatta lainkaan mitä ollaan tekemässä.

        Kristinuskossa tunetaan vain YKSI kallis, Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja!!!

        1. Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,

        1. Piet. 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta tuollaistra ei löydy. Kannattaa aina kopioida paikka Raamatusta, eikä keksiä omia Raamattuja.

        1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        Esikoislestadiolaisuudessa toimitaan aivan päinvastoin, liikkeen ulkopuolisia, ja sisällä olevia puhutellaan erittän arveluttavin mainesanoin. "Kalliit saarnaajat", "puhuu suurilla lahjoilla", "ensimmäinen ja paras työntekijä". Jeesusta pilkataan näin avoimesti esikoislestadiolaisuudessa, tajuamatta lainkaan mitä ollaan tekemässä.

        Kristinuskossa tunetaan vain YKSI kallis, Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja!!!

        1. Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,

        1. Piet. 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

        En kirjoittanut sitä, johon vastasit, mutta aika hyvin muistista oli kirjoitettu. Miksi et lainannut seuraavaa jaetta? Aikaisemmista jakeista ilmenee, miksi Paavali näin kirjoitti:

        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        On väärin tuomita ulkopuolisia, joita ei tunne, kumpaakaan suuntaan. Sinä pidät veljenäsi kaikkia, jotka tunnustavat Jeesuksen, mutta vihaat seurakuntaa, josta jo isovanhampasi ovat jo hengen ja elämän saaneet ja menneet kunniaan. Uudesta tähän seurakuntaan pahentuneista ei ole tietoa, mihin menevät. Siis annat tuomiosi näkemättä ja tuntematta tarkemmin ihmistä.

        Laestadiuksesta sanotaan, että hän on tämän etsikkoajan ensimmäinen ja paras työntekijä. Esikoisetkin lukevat hänen saarnojaan. Miksi?

        Kun jostakin saarnaajasta sanotaan, että hänellä on kalliit lahjat, niin onko ne hänen omiaan? Ei, vaan Jumalalta saatuja. Kalliita ja rakkaita voi olla myös veljet ja sisaret. Ihmettelen, kuinka joku voi luopua heistä? Jeesus on kallis, mutta niin ovat hänen veljensä ja sisarensa. Raamatussa ei sanota, ettei ketään muuta saisi sanoa kalliiksi, kuin Jeesusta.

        Kristuksen oppi, jossa he ovat ennen olleet on tullut heille loukkauskiveksi ja pahennuksen kallioksi. He ovat loukkaaantuneet sanaan. Heille ei kelpaa muu kuin armo, mutta ei parannussaarna, jota Jeesus käski saarnata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut sitä, johon vastasit, mutta aika hyvin muistista oli kirjoitettu. Miksi et lainannut seuraavaa jaetta? Aikaisemmista jakeista ilmenee, miksi Paavali näin kirjoitti:

        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        On väärin tuomita ulkopuolisia, joita ei tunne, kumpaakaan suuntaan. Sinä pidät veljenäsi kaikkia, jotka tunnustavat Jeesuksen, mutta vihaat seurakuntaa, josta jo isovanhampasi ovat jo hengen ja elämän saaneet ja menneet kunniaan. Uudesta tähän seurakuntaan pahentuneista ei ole tietoa, mihin menevät. Siis annat tuomiosi näkemättä ja tuntematta tarkemmin ihmistä.

        Laestadiuksesta sanotaan, että hän on tämän etsikkoajan ensimmäinen ja paras työntekijä. Esikoisetkin lukevat hänen saarnojaan. Miksi?

        Kun jostakin saarnaajasta sanotaan, että hänellä on kalliit lahjat, niin onko ne hänen omiaan? Ei, vaan Jumalalta saatuja. Kalliita ja rakkaita voi olla myös veljet ja sisaret. Ihmettelen, kuinka joku voi luopua heistä? Jeesus on kallis, mutta niin ovat hänen veljensä ja sisarensa. Raamatussa ei sanota, ettei ketään muuta saisi sanoa kalliiksi, kuin Jeesusta.

        Kristuksen oppi, jossa he ovat ennen olleet on tullut heille loukkauskiveksi ja pahennuksen kallioksi. He ovat loukkaaantuneet sanaan. Heille ei kelpaa muu kuin armo, mutta ei parannussaarna, jota Jeesus käski saarnata.

        Lainaus: Sinä pidät veljenäsi kaikkia, jotka tunnustavat Jeesuksen, mutta vihaat seurakuntaa, josta jo isovanhampasi ovat jo hengen ja elämän saaneet ja menneet kunniaan.

        Sinä vihaat minua joka lausun julki todisteun totuuden esikoislestadiolaisuuden nykytilasta. Minulla ei ole mitään syytä vihata muita, kun korkeintaan muutamaa esikoislestadiolaisuuteen pesitynyttä lakihenkistä eksyttäjässaaraanajaa jotka hajoittivat liikkeen saivat liikkeen jäsenet vallanhimossaan vihaamaan periteitä jatkamaan jääneitä esikoisia.

        Missä vaiheessa aloit tietämään muiden asiat paremmin, kuin he itse? Siis aloit leikkimään Jumalaa? - Tuollainen usko on saatanasta. Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi.

        Esikoislestadiolaiset ry muuttui 2016 täysin eri seurakunnaksi, (vapaakirkoksi), mihin minua edeltäneet neljä polvea ovat kuuluneet.

        Päinvastoin, säälin heitä monia rakkaita veljiä ja sisaria, jotka ovat jääneet ihmisoppien ja oman vanhurskauden orjuuteen, - vallanhimosta sairastuneen esikoislestadiolaisen johdon alaisuuteen.

        Ne jäivät esikoislestadiolaiseen vapaakirkkoon, joille ei Kristuksen oppi lain orjuudesta vapautumisesta selvinnyt. Lapsesta asti opitut tavat, tottumukset ja kaverit vei voiton Kristuksen vapaudesta heidän elämässään. Säälin vaan siksi, että heidän tiensä lain orjuudessa, pelossa, häpeässä, epävarmuudessa ja "parannuksen" teoissa on raskas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: Sinä pidät veljenäsi kaikkia, jotka tunnustavat Jeesuksen, mutta vihaat seurakuntaa, josta jo isovanhampasi ovat jo hengen ja elämän saaneet ja menneet kunniaan.

        Sinä vihaat minua joka lausun julki todisteun totuuden esikoislestadiolaisuuden nykytilasta. Minulla ei ole mitään syytä vihata muita, kun korkeintaan muutamaa esikoislestadiolaisuuteen pesitynyttä lakihenkistä eksyttäjässaaraanajaa jotka hajoittivat liikkeen saivat liikkeen jäsenet vallanhimossaan vihaamaan periteitä jatkamaan jääneitä esikoisia.

        Missä vaiheessa aloit tietämään muiden asiat paremmin, kuin he itse? Siis aloit leikkimään Jumalaa? - Tuollainen usko on saatanasta. Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi.

        Esikoislestadiolaiset ry muuttui 2016 täysin eri seurakunnaksi, (vapaakirkoksi), mihin minua edeltäneet neljä polvea ovat kuuluneet.

        Päinvastoin, säälin heitä monia rakkaita veljiä ja sisaria, jotka ovat jääneet ihmisoppien ja oman vanhurskauden orjuuteen, - vallanhimosta sairastuneen esikoislestadiolaisen johdon alaisuuteen.

        Ne jäivät esikoislestadiolaiseen vapaakirkkoon, joille ei Kristuksen oppi lain orjuudesta vapautumisesta selvinnyt. Lapsesta asti opitut tavat, tottumukset ja kaverit vei voiton Kristuksen vapaudesta heidän elämässään. Säälin vaan siksi, että heidän tiensä lain orjuudessa, pelossa, häpeässä, epävarmuudessa ja "parannuksen" teoissa on raskas.

        Minun veljiäni ja sisariani ovat kaikki Jeesuksen Kristuksen lahjavanhurskaudella puetut kristityt, he jotka ovat pesseet vaateensa Kristuksen veressä.

        Ilm. 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        Ilm. 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee ->
        ***) -> meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu,
        ***) -> ja Karitsalta".

        On aika lopettaa kaikki nämä valehtelut esikoislestadiolaisten kyvyistä pelastaa ketään helvetistä. Jos Kristuksen vanhurskaus ei teille lahjaksi kelpaa, niin sitten on mentävä helvettiin. Niin kauan kun tuossa valheessa elätte, - ette totisesti voi hyvin!!!
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        Ilm. 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle:

        ***) -> "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat,

        -> ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        Ilm. 7:15
        ***) -> Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

        Esikoislestadiolaisuus ei kelpaa yhdellekkään ihmiselle autuuden perustaksi!
        On erittäin vaarallista elää tällaisissa ihmisopeissa. Sama koskee lähes kaikkia lestadiolaisryhmiä. Kuinka kauan te annatte pettää itseänne turhilla puheilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus: Sinä pidät veljenäsi kaikkia, jotka tunnustavat Jeesuksen, mutta vihaat seurakuntaa, josta jo isovanhampasi ovat jo hengen ja elämän saaneet ja menneet kunniaan.

        Sinä vihaat minua joka lausun julki todisteun totuuden esikoislestadiolaisuuden nykytilasta. Minulla ei ole mitään syytä vihata muita, kun korkeintaan muutamaa esikoislestadiolaisuuteen pesitynyttä lakihenkistä eksyttäjässaaraanajaa jotka hajoittivat liikkeen saivat liikkeen jäsenet vallanhimossaan vihaamaan periteitä jatkamaan jääneitä esikoisia.

        Missä vaiheessa aloit tietämään muiden asiat paremmin, kuin he itse? Siis aloit leikkimään Jumalaa? - Tuollainen usko on saatanasta. Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi.

        Esikoislestadiolaiset ry muuttui 2016 täysin eri seurakunnaksi, (vapaakirkoksi), mihin minua edeltäneet neljä polvea ovat kuuluneet.

        Päinvastoin, säälin heitä monia rakkaita veljiä ja sisaria, jotka ovat jääneet ihmisoppien ja oman vanhurskauden orjuuteen, - vallanhimosta sairastuneen esikoislestadiolaisen johdon alaisuuteen.

        Ne jäivät esikoislestadiolaiseen vapaakirkkoon, joille ei Kristuksen oppi lain orjuudesta vapautumisesta selvinnyt. Lapsesta asti opitut tavat, tottumukset ja kaverit vei voiton Kristuksen vapaudesta heidän elämässään. Säälin vaan siksi, että heidän tiensä lain orjuudessa, pelossa, häpeässä, epävarmuudessa ja "parannuksen" teoissa on raskas.

        Vihasi on näkynyt täällä jo yli kaksikymmentä vuotta, eli ennen kuin edes Ruotsissa alettiiin jakamaan ehtoollista omalla rukoushuoneella. Ketään ei ole kielletty osallistumasta kirkon ehtoolliselle, eikä ketään ole käsketty eroamaan kirkosta, vaikka "esikoiset" toisin väittävät.

        Oppi on sama, mikä se on aina ollut. E.H yritti muuttaa sitä ja hänen perskärpäset luulevatkin, että se on oikea oppi. G.J sanoi jo aikanaan, että voi tulla aika, että lähdemme kirkosta ja otamme janan ja sakramentit mukaamme.

        Sinä et ole ymmärtänyt oikein kristillisyyden oppia, joka on esikoislestadiolaisuudessa. Se ei ole ihmisoppia, eikä vanhimmat ole vallanhimoisia, vaan nöyriä. Emme ole orjuudessa, vaan vapaiden lasten laumassa, eikä meidän tarvitse pelätä, kuin niiden, joilla ei toivoa ole. Aina on myös saarnattu, että pois pelko ja epäilys Herran Siionissa, kaksinkertaisesti olemme saaneet Herran kädestä. Epävarmuudessa olisin, jos lähtisin pois tästä valittujen lasten laumasta.

        Paavali sanoi jo, että ette meissä ahtaalla ole, itsessänne te ahtaalla olette. Tätä syytetään ahtaaksi ja lakihenkiseksi, mutta parannussaarna tulee synninrakastajille laiksi.Hävetä saa ne, jotka ovat jättäneet tämän seurakunnan ja menneet joidenkin ihmisten perässä eriseuraan.

        Eikö teillä ole enää syntien anteeksi antamustakaa, parannussaarna on jo loppunut. Jeesus käski saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Yli sata vuotta sitten rauhanyhdistys lopetti parannussaarnan ja uusiheräys syntien anteeksiantamisen. Vanhat vanhimmat ovat sanoneet, että jos saarnataan vain parannusta ja ei syntien anteeksiantamusta, niin avataan tie helvettiin ja suljetaan se taivaaseen. Samoin käy, jos saarnataan vain syntien anteeksiantamista, mutta ei parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun veljiäni ja sisariani ovat kaikki Jeesuksen Kristuksen lahjavanhurskaudella puetut kristityt, he jotka ovat pesseet vaateensa Kristuksen veressä.

        Ilm. 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        Ilm. 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee ->
        ***) -> meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu,
        ***) -> ja Karitsalta".

        On aika lopettaa kaikki nämä valehtelut esikoislestadiolaisten kyvyistä pelastaa ketään helvetistä. Jos Kristuksen vanhurskaus ei teille lahjaksi kelpaa, niin sitten on mentävä helvettiin. Niin kauan kun tuossa valheessa elätte, - ette totisesti voi hyvin!!!
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        Ilm. 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle:

        ***) -> "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat,

        -> ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        Ilm. 7:15
        ***) -> Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

        Esikoislestadiolaisuus ei kelpaa yhdellekkään ihmiselle autuuden perustaksi!
        On erittäin vaarallista elää tällaisissa ihmisopeissa. Sama koskee lähes kaikkia lestadiolaisryhmiä. Kuinka kauan te annatte pettää itseänne turhilla puheilla?

        Mistä tiedä ketkä ovat pesseet vaatteensa Kristuksen veressä?

        Pilkkaat syntien anteeksiantamista, eli parannuksen tekoa, jota esikoislestadiolaisuudessa käytetään. Ettet vain pilkkaisi myös Pyhää Henkeä, kun sanot Kristuksen perustamaa seurakunta, jossa on hänen oppinsa, ihmisopiksi. Voitko mitenkään perustella?

        Mikä on tämä suuri vaiva, mistä he ovat tulleet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihasi on näkynyt täällä jo yli kaksikymmentä vuotta, eli ennen kuin edes Ruotsissa alettiiin jakamaan ehtoollista omalla rukoushuoneella. Ketään ei ole kielletty osallistumasta kirkon ehtoolliselle, eikä ketään ole käsketty eroamaan kirkosta, vaikka "esikoiset" toisin väittävät.

        Oppi on sama, mikä se on aina ollut. E.H yritti muuttaa sitä ja hänen perskärpäset luulevatkin, että se on oikea oppi. G.J sanoi jo aikanaan, että voi tulla aika, että lähdemme kirkosta ja otamme janan ja sakramentit mukaamme.

        Sinä et ole ymmärtänyt oikein kristillisyyden oppia, joka on esikoislestadiolaisuudessa. Se ei ole ihmisoppia, eikä vanhimmat ole vallanhimoisia, vaan nöyriä. Emme ole orjuudessa, vaan vapaiden lasten laumassa, eikä meidän tarvitse pelätä, kuin niiden, joilla ei toivoa ole. Aina on myös saarnattu, että pois pelko ja epäilys Herran Siionissa, kaksinkertaisesti olemme saaneet Herran kädestä. Epävarmuudessa olisin, jos lähtisin pois tästä valittujen lasten laumasta.

        Paavali sanoi jo, että ette meissä ahtaalla ole, itsessänne te ahtaalla olette. Tätä syytetään ahtaaksi ja lakihenkiseksi, mutta parannussaarna tulee synninrakastajille laiksi.Hävetä saa ne, jotka ovat jättäneet tämän seurakunnan ja menneet joidenkin ihmisten perässä eriseuraan.

        Eikö teillä ole enää syntien anteeksi antamustakaa, parannussaarna on jo loppunut. Jeesus käski saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Yli sata vuotta sitten rauhanyhdistys lopetti parannussaarnan ja uusiheräys syntien anteeksiantamisen. Vanhat vanhimmat ovat sanoneet, että jos saarnataan vain parannusta ja ei syntien anteeksiantamusta, niin avataan tie helvettiin ja suljetaan se taivaaseen. Samoin käy, jos saarnataan vain syntien anteeksiantamista, mutta ei parannusta.

        Ihana kirjoitus, jonka myötä on hyvä odottaa Vapahtajamme syntymäjuhlaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kirjoitus, jonka myötä on hyvä odottaa Vapahtajamme syntymäjuhlaa!

        Vai oli ihana kirjoitus? Kirjoitus, jossa myös esikoislestadiolaisuuden pimeä puoli tuli hyvin valoon.

        Ulkopuolinen näkee sen ehkä muunakin kuin ihanana kun kirjoitellaan : "Hävetä saa ne, jotka ovat jättäneet tämän seurakunnan ja menneet joidenkin ihmisten perässä eriseuraan."

        Jos tuota ei näe muuksi kuin ihanaksi, on esikoislestadiolaisuuden sokaisema.

        Kirjoittaja on hyvin perillä esikoislestadiolaisuudesta ja ilmeisesti uskoo siihen enemmän kuin Kristukseen? Taivaaseen pääsyn ehtona on esikoislestadiolaisuus, jossa kaikki tehdään oikein. Eikö häntä yhtään arveluta. Purnun oppia pitää ainoana oikeana taivastienä. Ei se ole mitään ainoaa oikeaa lestadiolaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kirjoitus, jonka myötä on hyvä odottaa Vapahtajamme syntymäjuhlaa!

        Tällaiset kirjoitukset ovat häpeäksi kirjoittajalle. Joo -miehistä esikoislestadiolaisuus koostuu.


    • Anonyymi

      Pop-uskonnollisuutta, polarisoitunutta, orientoinutta, priorisoitua. Sellaisenakin sitä voi pitää siunaantunutta uskoa.

      • Anonyymi

        Selitätkö hieman tarkoitustasi, ystävälllisesti pyydän.


    • Anonyymi

      Se on jo sinneppäin kun ollaan uskomassa, eli uskomaisillaan !

      siitä vain askel eteenpäin eli sisälle Jeesus-ovesta, turha sitä on arkin ovenpieliin nojailla esikoislippis otsalla!

    • On henkisesti kuolleita ja sitten eläviä... Mene kadulle ja katso kuka puhuu henkilökohtaisia suoraan tai kaikesta muusta.
      Siitä erotat.

      • Anonyymi

        Puheillakaan ei kukaan pelastu, puhuipa kuinka suoraan hyvänsä. Uskoa ei voi mistään itse ottaa, se on Jumalan lahja syntisille, jotka OMAKOHTAISESTI janoavat Jumalan armoa ja anteeksiantamusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puheillakaan ei kukaan pelastu, puhuipa kuinka suoraan hyvänsä. Uskoa ei voi mistään itse ottaa, se on Jumalan lahja syntisille, jotka OMAKOHTAISESTI janoavat Jumalan armoa ja anteeksiantamusta.

        Näet naamasta ja käytöksestä.
        Ihan sama mitä loruilet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puheillakaan ei kukaan pelastu, puhuipa kuinka suoraan hyvänsä. Uskoa ei voi mistään itse ottaa, se on Jumalan lahja syntisille, jotka OMAKOHTAISESTI janoavat Jumalan armoa ja anteeksiantamusta.

        Ja totta on, kiitollinen saa olla Isälle joka kaiken luonut on.
        Vaan näkee sen toisten naamoilta myös jos ei niin ajattele.


    • Anonyymi

      Olen aloittaja, luin kirjoitukset näin yömyöhällä. Kiitos kirjoittajille. Oli mielenkiitoisia ajatuksia puolesta ja vastaan esikoislestadiolaisuuden erehtymättömyydelle.

      Ehkä enemmän on niin sanottua "uskon voimaa" tuolla esikoislestadiolaisuuden puolustajalla. Jotenkin vaan toivon kuitenkin niin, että hän(kin) pääsisi siitä irti.

      Olen itsekin ollut esikoislestadiolainen.

      • Anonyymi

        Olet siis luopio, kieltänut uskosi ja tahdot, että toisetkin tekevät niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis luopio, kieltänut uskosi ja tahdot, että toisetkin tekevät niin?

        En kai ehkä ole koskaan edes uskonut esikoislestadiolaisuuteen tavallasi, joten olenko luopio, en tiedä Voi olla, että sinäkään et siihen pohjimmiltasi usko. Luulet vain uskovasi? Olet pakotettu?

        Uskoani en siis mielestäni ole kieltänyt. Enkä tahdo kenenkää kieltävän uskoaan, uskoipa hän vaikka sitten esimerkiksi esikoislestadiolaisuuteen tai joulupukkiin.

        Haluan vain, että jokainen ymmärtäisi sen, mihin hän uskoo, jos hän uskoo, että vain esikoislestadiolaisilla on "elävä usko" ja kaikilla muilla on "kuollut usko".

        Tuo esikoislestadiolaisuuden "perussanoma" paljastanee ehkä jotakin siitä, mistä on tässä ja vastaavanlaisissa "ainoina oikeassa olevissa" uskonnollisissa joukoissa on kysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis luopio, kieltänut uskosi ja tahdot, että toisetkin tekevät niin?

        Kyllä. Olen kieltänyt uskoni esikoislestadiolaisuuteen. En siis usko esikoislestadiolaisuuteen mutta en kuitenkaan tahdo kenenkään kieltävän uskoaan edes esikoislestadiolaisuuteen, puhumattakaan siitä, että tahtoisin kenenkään kieltävän uskoaan Kristukseen. Toivon kuitenkin, että ihmisille "kirkastuisi" se, mihin heidän pitää uskoa esikoislestadiolaisuudessa.


    • Anonyymi

      Pelastuksen toi Jeesus Kristus, ristillä Golgatalla maksoi syntivelkamme. Kukaan ihminen ei voi mitenkään parannella täydelliseksi tehtyä pelastusta.

      Ihmisluonto langennut on vaan sellainen että valmis pelastus ei millään tahdo kelvata, ei ennen kun kaikki itse ansaittu autuus on loppunut ja helvetti on ansaitusti avoinna edessä. Silloin jää vain yksi tie, avunhuuto Kristukselle, Jeesus Daavidin poika armahda minua. Armo maistuu vasta sitten hyvälle, kun synnit maistuvat oikeasti pahalle. Kun ei enään muuta mahdollisuutta pelastukseen ole.

    • Anonyymi

      Viimeisellä tuomiolla sanotaan, että tulkaa tänne minun Isäni siunatut jne. Kunka Isä muuten siunaa, kuin kristillisyyden kautta? Lutherkin neuvoi etsimään ensin seurakunnan.

      Mitä tekisimme kuolleella uskolla, sillä ei pääse taivaaseen. Vai elävällä uskolla pääsee. En minä ainakaan tiedä missä muualla olisi elävää uskoa, jos olisi, kai ne hyväksyisi meidät ja me hyväksyisimme, jos löytyisi samanlaista uskoa.

      Pietari kirjoittaa:
      Simon Pietari, Jesuksen Kristuksen palvelia ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet meidän kanssamme yhdenkaltaisen kalliin uskon vanhurskaudessa, jonka meidän Jumalamme ja Vapahtajamme Jesus Kristus antaa: 2Armo ja rauha lisääntyköön teille, Jumalan ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen tuntemisen kautta!

      ja jatkaa
      Niin ahkeroitkaat kaikella vireydellä teidän uskonne avua osoittamaan, ja avussa tointa, 6Ja toimessa kohtuullisuutta, ja kohtuullisuudessa kärsivällisyyttä, ja kärsivällisyydessä jumalisuutta, 7Ja jumalisuudessa veljellistä rakkautta, ja veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta. 8Sillä koska nämät täydellisesti teissä ovat, niin ei he teitä salli löydettää joutilaina eli hedelmättöminä meidän Herran Jesuksen Kristuksen tuntemisessa. 9Mutta jolla ei näitä ole, hän on sokia, ja ei näe mitään kaukaa, ja on unohtanut itsensä olleen puhdistetun entisistä synneistänsä. 10Sentähden, rakkaat veljet, ahkeroitkaat paremmin sitä, että te teidän kutsumisenne ja valitsemisenne vahvistaisitte; sillä jos te sen teette, niin ette suinkaan koskaan kompastu. 11Sillä teidän sallitaan alttiisti käydä sisälle meidän Herran ja Vapahtajan Jesuksen Kristuksen ijankaikkiseen valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Sinulle on veli hyvä vakuutettu esikoislestadiolaisten seuroissa niin kuin minullekin: "Vain meillä esikoislestadiolaisilla on elävä usko".

        Ja sitten "jos löytyisi samanlaista uskoa".

        Käsitä, että se on esikoislestadiolaisuuden menetelmä pitää ihmisiä esikoislestadiolaisuudessa.

        Älä usko kaikkea mitä Sinulle kerrotaan, käytä aivojasi. Järjen on antanut Jumala, käytä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on veli hyvä vakuutettu esikoislestadiolaisten seuroissa niin kuin minullekin: "Vain meillä esikoislestadiolaisilla on elävä usko".

        Ja sitten "jos löytyisi samanlaista uskoa".

        Käsitä, että se on esikoislestadiolaisuuden menetelmä pitää ihmisiä esikoislestadiolaisuudessa.

        Älä usko kaikkea mitä Sinulle kerrotaan, käytä aivojasi. Järjen on antanut Jumala, käytä sitä.

        Järkiusko on juuri sitä kuollutta uskoa. Elävä usko on sydämen eläviä tuntemisia.

        Ne jotka ei ole Jumalan valittuja eivät pysy elävässä uskossa. Järki kasvaa niin suureksi, että tallin haju ei enää kelpaa. Tarvitaan loistoa, jota maailma ja kuollut usko antaa.


    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa:
      3. Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
      4. Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
      5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
      6. Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.
      7. Mutta jokaiselle meille on armo annettu Kristuksen lahjan mitan jälkeen.

      hän jatkaa
      11. Ja hän on pannut muutamat apostoleiksi, muutamat prophetaiksi, muutamat evankelistaiksi, muutamat paimeniksi ja opettajiksi.
      12. Pyhäin täydellisyyteen, palveluksen työhön ja Kristuksen ruumiin rakennukseen,
      13. Siihenasti kuin me kaikki tulemme uskon ja Jumalan Pojan tuntemisen yhteydessä täydeksi mieheksi, Kristuksen täydellisen varren mitan jälkeen:
      14. Ettemme silleen lapset olisi, jotka horjuisimme ja kaikkinaisilta opetuksen tuulilta vieteltäisiin, ihmisten koiruuden ja kavaluuden kautta, jolla he meitä käyvät ympäri, saadaksensa pettää;
      15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
      16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.

      1. Pysykäät vahvana veljellisessä rakkaudessa.
      7. Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli.
      8. Jesus Kristus sama eilen ja tänäpänä ja myös ijankaikkisesti.
      9. Älkäät antako vietellä teitänne moninaisilla ja muukalaisilla opetuksilla; sillä se on hyvä, että sydän vahvistuu armolla ja ei rualla, joista ei ne mitään hyötyneet, jotka niissä vaelsivat.
      10. Meillä on alttari, Josta ei ole niiden lupa syödä, jotka majassa palvelevat.
      11. Sillä joiden eläinten veren ylimmäinen pappi vie pyhään syntein edestä, niiden ruumis ulkona leiristä poltetaan.
      12. Sentähden myös Jesus, että hän oli pyhittävä kansan omalla verellänsä, on ulkona portista kärsinyt.
      13. Niin menkäämme siis hänen tykönsä ulos leiristä, kantain hänen pilkkaansa.
      14. Sillä ei meillä tässä ole pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.

      18. Sillä ette ole käyneet sen vuoren tykö, johon ei ruveta saa, ja joka tulesta paloi, ette myös käyneet siihen synkeyteen ja pimeyteen, ja sen hirmuisen ilman tykö,
      19. Sen basunan kajauksen ja sanain äänen tykö, josta ne, jotka sen kuulivat, rukoilivat, ettei se sana pitänyt heille sanottaman.
      20. Sillä ei he voineet kärsiä niitä, mitkä siinä sanottiin, ja jos joku peto siihen vuoreen sattui, niin se piti kivitettämän eli nuolella ammuttaman lävitse.
      21. Niin hirmuinen sen näky oli, että Moseskin sanoi: minä olen hämmästyksissä ja vapisen.
      22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
      23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
      24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).
      25. Katsokaat, ettette häntä kiellä pois, joka puhuu; sillä jos ei ne paeta saaneet, jotka kielsivät sen, joka maan päällä käskyn antoi, paljoa vähemmin me, jos me sitä pyydämme karttaa, joka taivaasta puhuu,
      26. Jonka ääni silloin maata järisti; mutta nyt hän lupaa ja sanoo: vielä minä nytkin kerran tahdon järistää, en ainoastansa maata, mutta myös taivasta.
      27. Mutta kuin hän sanoo: vielä kerran, tahtoo hän osoittaa, että järiseväiset pitää muutettaman niinkuin ne, jotka rakennetut ovat, että järisemättömät pysyisivät.
      28. Sentähden saamme me sen valtakunnan, joka ei järistä taida, meillä on armo, jonka kautta me Jumalaa palvelemme, hänen mielensä nouteeksi, siveydellä ja pelvolla
      29. Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.

    • Anonyymi

      "Kunka Isä muuten siunaa, kuin kristillisyyden kautta? " Huh huh.

      Älä enää usko valheisiin. Kristillisyyden kautta ei tule mitään, mikä voisi helvetistä pelastaa. Vain uskomalla Jeesukseen omien syntiensä sovittajana, voi saada lahjaksi sen vanhurskauden joka kelpaa Jumalalle.

      Ja Lutherista on turha enään valehdella, kun kaikki Lutherin kirjoitukset löytyy sähköisesti alle sekunnin. Esikoislestadiolaisuudella ei ole mitään tekemistä Martti Lutherin opetusten kanssa. Se näennäinenkin luterilaisuus meni, liikkeen sanouduttua irti luterilaisen tunnustuskirjan mukaisesta tunnustuksesta.

      Kannattaa ottaa ensin selvää, mitä kautta ihminen voi periä iankaikkisen elämän, ennen kun laatii nettiin kopiorivistöä Raamatusta, jonka sisällöstä ei ymmärrä mitään.

      Ei ole, eikä koskaan tule muuta tietä taivaaseen, kun usko Kristukseen. Miksi te ihmisparat edelleen petätte itseänne "kristillisyydellä"?

      • Anonyymi

        Miksi siis tarvitsette lutteria, sitä paavin munkkia, en ymmärrä!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siis tarvitsette lutteria, sitä paavin munkkia, en ymmärrä!?

        Sinulla on tosi vanhaa tietoa. Luther luuli, että on oikein ryhtyä munkisi. Hän huomasi kuitenkin, että paavin usko oli väärä ja kirjoitti 95 teesiä, joka aiheutti sen, että paavi julisti Lutherin pannaan. Luther poltti kuitenkin tämän pannapullan.

        Sekin osoittaa, ettei hän ollut enää mukki, koska meni naimisiin entisen nunnan kanssa. Ilman Lutheria olisimme vielä paavin pimeydessä. Luther oli valittu ase Herran kädessä samoin kun Paavalikin.

        Kuten täällä kirjoitetaan valheita esikoislestadiolaisuudesta, samoin on lutherista kirjoitettu valheita. Hänen nimissää on kirjoitettu monia kirjoja jo hänen eläessään, joissa ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Jos uskoisit raamatun totuuteen, niin uskoisit myös Lutherin oppiin. Taidat uskoa vain johonkin unen näkijään? Tuo oppisi ja oppi-isäsi esiin, jos uskallat, äläkä vain hauku toisia.


      • Anonyymi

        Onko sulla muita hyviä juttuja? Suomen ev.lut kirkkoko luterilainen tunnustuskirja käytössä? Kyllä on, mutta sitä saa rikkoa muut, paitsi esikoislestadiolaiset. Se on kuitenkin lähinnä kirkon viroissa oleville ei sen ulkopuolisille.

        Miksi et hae Lutherin kirjoituksia, vaikka ne niin nopesti löytyy, vaan uskot siihen kaikkeen mitä kuolleessa uskossa ja väärässä vanhuskaudessa opetetaan?

        Etsi vaikka valituista teoksista: Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varmasiitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta sanasta, niin turhaan katsoa töllistele taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat sisällistä anteeksi antamista.

        Esim. tämä Lutherin oppi on esikoislestadiolaisuudessa käytössä. Jeesus asetti ehtoollisen omilleen ja se on nyt hänen omillaan, aiemmin oli ulkoistettuna. Raamatusta ei löydy paikkaa, missä sanottaisi, että se kuuluu papeille, eikä ainakaan, että vain Suomen ev,lut kirkon papit voisivat sen asettaa. Jeesus käski opetuslapsiaan myös kastaa, Nyt hänen opetuslapsensa kastavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tosi vanhaa tietoa. Luther luuli, että on oikein ryhtyä munkisi. Hän huomasi kuitenkin, että paavin usko oli väärä ja kirjoitti 95 teesiä, joka aiheutti sen, että paavi julisti Lutherin pannaan. Luther poltti kuitenkin tämän pannapullan.

        Sekin osoittaa, ettei hän ollut enää mukki, koska meni naimisiin entisen nunnan kanssa. Ilman Lutheria olisimme vielä paavin pimeydessä. Luther oli valittu ase Herran kädessä samoin kun Paavalikin.

        Kuten täällä kirjoitetaan valheita esikoislestadiolaisuudesta, samoin on lutherista kirjoitettu valheita. Hänen nimissää on kirjoitettu monia kirjoja jo hänen eläessään, joissa ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Jos uskoisit raamatun totuuteen, niin uskoisit myös Lutherin oppiin. Taidat uskoa vain johonkin unen näkijään? Tuo oppisi ja oppi-isäsi esiin, jos uskallat, äläkä vain hauku toisia.

        Oppi-isäni on Raamatun oppi, ei siinä ol e mitään uskaltamisen pulaa kertoa se!

        kerrotko muutaman lutterin nimissä kirjoitetun kirjan joilla ei ole tekemistä hänen kanssaan, pari kolme riittää aluksi ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla muita hyviä juttuja? Suomen ev.lut kirkkoko luterilainen tunnustuskirja käytössä? Kyllä on, mutta sitä saa rikkoa muut, paitsi esikoislestadiolaiset. Se on kuitenkin lähinnä kirkon viroissa oleville ei sen ulkopuolisille.

        Miksi et hae Lutherin kirjoituksia, vaikka ne niin nopesti löytyy, vaan uskot siihen kaikkeen mitä kuolleessa uskossa ja väärässä vanhuskaudessa opetetaan?

        Etsi vaikka valituista teoksista: Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varmasiitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta sanasta, niin turhaan katsoa töllistele taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat sisällistä anteeksi antamista.

        Esim. tämä Lutherin oppi on esikoislestadiolaisuudessa käytössä. Jeesus asetti ehtoollisen omilleen ja se on nyt hänen omillaan, aiemmin oli ulkoistettuna. Raamatusta ei löydy paikkaa, missä sanottaisi, että se kuuluu papeille, eikä ainakaan, että vain Suomen ev,lut kirkon papit voisivat sen asettaa. Jeesus käski opetuslapsiaan myös kastaa, Nyt hänen opetuslapsensa kastavat.

        Valehtelu esikoislestadiolaisten muita suuremmasta pyhyydestä siis jatkuu. Herra sinua auttakoon heräämään tuosta valheesta ja "pyhitetyn" lihan saastaisuudesta.
        Tuo tekopyhyyden röyhkeys on sainoinkuvaamatonta. Tulee päivä kun se loppuu.
        Toivon mukaan ennen kun lähtö tästä ajasta tulee. Herra heitä varjelkoon, joiden vanhempina tuollaiset tekopyhät ovat. Luther ei vastoin Raamattua opettanut, että syntejä tehtäisiin anteeksi. Tuo on täyttä valhetta. On sääli että luotetaan omaan vanhurskauteen kuin pässi suuriin sarviinsa ja hyljätään Kristuksen lahjavanhurskaus.


        2. Kor. 3:12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        2. Kor. 3:13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.

        ***) 2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

        2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;

        *) -> 2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

        2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla muita hyviä juttuja? Suomen ev.lut kirkkoko luterilainen tunnustuskirja käytössä? Kyllä on, mutta sitä saa rikkoa muut, paitsi esikoislestadiolaiset. Se on kuitenkin lähinnä kirkon viroissa oleville ei sen ulkopuolisille.

        Miksi et hae Lutherin kirjoituksia, vaikka ne niin nopesti löytyy, vaan uskot siihen kaikkeen mitä kuolleessa uskossa ja väärässä vanhuskaudessa opetetaan?

        Etsi vaikka valituista teoksista: Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varmasiitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta sanasta, niin turhaan katsoa töllistele taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat sisällistä anteeksi antamista.

        Esim. tämä Lutherin oppi on esikoislestadiolaisuudessa käytössä. Jeesus asetti ehtoollisen omilleen ja se on nyt hänen omillaan, aiemmin oli ulkoistettuna. Raamatusta ei löydy paikkaa, missä sanottaisi, että se kuuluu papeille, eikä ainakaan, että vain Suomen ev,lut kirkon papit voisivat sen asettaa. Jeesus käski opetuslapsiaan myös kastaa, Nyt hänen opetuslapsensa kastavat.

        Ovatko esikoislestadiolaiset Jeesuksen opetuslapsia?

        Mitä tämä "siunattu kristillisyys"on aikaansaanut aivopesemällä ihmisiä tuollaisiksi kuin tämä Tänään 21:42 kirjoitti?

        Miettikää sitä saarnaajat, ainakin lähetysmiesten kannattaisi mennä itseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelu esikoislestadiolaisten muita suuremmasta pyhyydestä siis jatkuu. Herra sinua auttakoon heräämään tuosta valheesta ja "pyhitetyn" lihan saastaisuudesta.
        Tuo tekopyhyyden röyhkeys on sainoinkuvaamatonta. Tulee päivä kun se loppuu.
        Toivon mukaan ennen kun lähtö tästä ajasta tulee. Herra heitä varjelkoon, joiden vanhempina tuollaiset tekopyhät ovat. Luther ei vastoin Raamattua opettanut, että syntejä tehtäisiin anteeksi. Tuo on täyttä valhetta. On sääli että luotetaan omaan vanhurskauteen kuin pässi suuriin sarviinsa ja hyljätään Kristuksen lahjavanhurskaus.


        2. Kor. 3:12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        2. Kor. 3:13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.

        ***) 2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

        2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;

        *) -> 2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

        2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

        Raamattunsa itse kirjoittaneet vääristelijät tulevat kerran tuomiolle, mutta voi niitä raukkoja jotka tällaisia kolpötöörejä uskovat ja heidän vuokseen ilman Kristusta lain alla joutuvat kärsimään, kenties koko elämänsä ajan.

        Jeesuksella on miljoona kertaa ihmisen tekemää vanhurskautta parempi ja varma vaihtoehto.

        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; ... s

        se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        *) Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Aamen. Omanvanhurskauden orjuudessa eläneenä tiedän, millaista rehellisen ihmisen on Persäter et kumppanien esikoislestadiolaisuudessa elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi-isäni on Raamatun oppi, ei siinä ol e mitään uskaltamisen pulaa kertoa se!

        kerrotko muutaman lutterin nimissä kirjoitetun kirjan joilla ei ole tekemistä hänen kanssaan, pari kolme riittää aluksi ok!

        Miksi et sitten usko siihen, mitä raamattuun on kirjoitettu. Jeesus perusti yhden seurakunnan, antoi siihen Pyhän Hengen ja syntien anteeksiantamisen vallan, käski kastamaan kaikki hänen opetuslapsikseen, opettamaan pitämään kaiken, minkä hän on käskenyt pitää. Pyhä Henki muistuttaa kaiken.

        Jos tämä on sinun uskosi, ilman seurakuntaa, ilman syntien anteeksi antamusta, niin se on ihan turha, eikä sinun sivistymättömän kanssa kannata keskustella. En tiedä ketään "lutteria."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten usko siihen, mitä raamattuun on kirjoitettu. Jeesus perusti yhden seurakunnan, antoi siihen Pyhän Hengen ja syntien anteeksiantamisen vallan, käski kastamaan kaikki hänen opetuslapsikseen, opettamaan pitämään kaiken, minkä hän on käskenyt pitää. Pyhä Henki muistuttaa kaiken.

        Jos tämä on sinun uskosi, ilman seurakuntaa, ilman syntien anteeksi antamusta, niin se on ihan turha, eikä sinun sivistymättömän kanssa kannata keskustella. En tiedä ketään "lutteria."

        Kyllä lutterin tunsivat ainakin he joilta meni henki ja pää tämän munkin takia.

        Lutherista sitten kerskuvat seuraajansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattunsa itse kirjoittaneet vääristelijät tulevat kerran tuomiolle, mutta voi niitä raukkoja jotka tällaisia kolpötöörejä uskovat ja heidän vuokseen ilman Kristusta lain alla joutuvat kärsimään, kenties koko elämänsä ajan.

        Jeesuksella on miljoona kertaa ihmisen tekemää vanhurskautta parempi ja varma vaihtoehto.

        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; ... s

        se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        *) Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Aamen. Omanvanhurskauden orjuudessa eläneenä tiedän, millaista rehellisen ihmisen on Persäter et kumppanien esikoislestadiolaisuudessa elää.

        No kerro, millaista se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tosi vanhaa tietoa. Luther luuli, että on oikein ryhtyä munkisi. Hän huomasi kuitenkin, että paavin usko oli väärä ja kirjoitti 95 teesiä, joka aiheutti sen, että paavi julisti Lutherin pannaan. Luther poltti kuitenkin tämän pannapullan.

        Sekin osoittaa, ettei hän ollut enää mukki, koska meni naimisiin entisen nunnan kanssa. Ilman Lutheria olisimme vielä paavin pimeydessä. Luther oli valittu ase Herran kädessä samoin kun Paavalikin.

        Kuten täällä kirjoitetaan valheita esikoislestadiolaisuudesta, samoin on lutherista kirjoitettu valheita. Hänen nimissää on kirjoitettu monia kirjoja jo hänen eläessään, joissa ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Jos uskoisit raamatun totuuteen, niin uskoisit myös Lutherin oppiin. Taidat uskoa vain johonkin unen näkijään? Tuo oppisi ja oppi-isäsi esiin, jos uskallat, äläkä vain hauku toisia.

        "Kuten täällä kirjoitetaan valheita esikoislestadiolaisuudesta, samoin on lutherista kirjoitettu valheita. Hänen nimissää on kirjoitettu monia kirjoja jo hänen eläessään, joissa ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Jos uskoisit raamatun totuuteen, niin uskoisit myös Lutherin oppiin. Taidat uskoa vain johonkin unen näkijään? Tuo oppisi ja oppi-isäsi esiin, jos uskallat, äläkä vain hauku toisia."

        Jos ihminen kirjoittaa, että täällä kirjoitellaan valheita esikoislestadiolaisuudesta, OLISI TOSI HYVÄ, jos antaisi yhden esimerkin! Minkä kirjoituksen hän on kokenut valheeksi?

        Esikoislestadiolaisuushan perustuu valheelliselle saarnapuheelle, jossa esikoislestadiolaisille kerrotaan, että vain tässä esikoislestadiolaisuudessa voi päästä taivaaseen? Olenko väärässä?

        Ja nyt taas ei niitä syntymättömien lapsien ja alle kouluikää kuolleiden -juttuja.

        Oletteko koskaan ajatelleen niitä, jotka koskaan eivät ole osanneet kirjoittaa tai lukea, miksi eivät myös he kuuluisi tavallaan esikoislestadiolaisuuteen?


    • Anonyymi

      Luin näitä kirjotuksia sieltä täältä ja huomasin, että nyt se on tapahtunut. Mun sydän on lopullisesti kylmennyt tälle ja kaikelle muulle uskontoihin liittyvälle hölynpölylle. Nää Jeesus pelastaa -jutut ei enää herätä mitään tunteita. Niitä onkin saanut kuulla silmät ja korvat täyteen aina lapsuudesta asti.

      Näyttäis nämä herätysliikkeet olevan hyvin samanlaisia. Siis lestadiolaiset, Herran kansalaiset, jehovan todistajat ym. Kaikki vielä käyttää itsestään nimitystä "meikäläiset", (nk. pyhien, valittujen joukko, jotka vaan pääsee taivaaseen). Me pyhät täällä ja nuo pahat, syntiset tuolla, matkalla kadotukseen.

      En muista kertaakaan nähneeni tai kokeneeni mitään suurta jumalan rakkautta tai johdatusta elämässäni. Kenen pää ylipäätään kestää vuosikymmenten mittaista uskovaisen elämää, jossa suurinpiirtein kaikki ihmisenä olemiseen liittyvä on jollain tavalla syntiä? Se jatkuva itsensä ruoskiminen ja ruoskittavana oleminen vie kaiken ilon elämästä. On vain alati jatkuva itsensä ja toisten syntien tuijottaminen ja syyllisyys. Välillä et edes tiedä, minkä takia tunnet syyllisyyttä. Siitä ja kaikesta kärsimyksen ihannoinnista on tullut keskeinen osa em herätysliikkeiden toimintaa.

      Jumala, mikäli sellainen on olemassa, on ankara, kaikkia elollisia mielivaltaisesti kohteleva, hillitön, epäoikeudenmukainen tyranni.

      • Anonyymi

        Jumala ei toimi ollenkaan mielivaltaisesti. Ihmiset toimivat, kuten sinäkin. Jumala on tosiaan ankara ja tuomitsee kaikki ansioidensa mukaisesti helvettiin. Ainut poikkeus ovat he, joilla on USKO KRISTUKSEEN, jotka ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne KARITSAN verellä.
        Et tiedä ihmisraukka, näetkö enään huomista päivää, älä jätä kuolematonta sieuasi tyhjän päälle ja iankaikkisen kadotustuomion omaksa. Sen sijaan huuda jo tänään Jeesusta Kristusta avuksesi, - hän KUULEE SINUA!!!

        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        Käydään tämä jälleen kerran lävitse, kun täällä on kirjoittajia joilla ei ole edes aavistusta siitä, millainen usko on kristinusko, ja millainen Jumalan meillä on?
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        1. Piat. 1:13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet
        - ja olkaa raittiit;
        - ***) ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.

        1. Piat. 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee,
        - älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1. Piat. 1:15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut,
        - tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.

        1. Piat. 1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

        1. Piat. 1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan,
        - niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        1. Piat. 1:18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        1. Piat. 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1. Piat. 1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu -> teitä varten,
        1. Piat. 1:21 -> jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

        22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        1. Piat. 1:23 te, jotka olette ...

        ***) ... uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        1. Piat. 1:24 Sillä:
        - "kaikki liha on kuin ruoho,
        - ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen;
        -ruoho kuivuu,
        - ja kukkanen varisee,


        1. Piat. 1:25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.


      • Anonyymi

        Jumalan olemassaolo ei voi mitenkään riippua siitä, että uskommeko vai emmekö usko. Jumala on. Jumala on, vaikka kaikki Hänet kieltäisivät. Jumala on niin paljon korkeammalla kuin ihmisen ajatus. Hän on kaiken Luoja.
        Jumala ei ole tyranni. Hänhän haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, ettei kukaan joutuisi kadotukseen kuolemansa jälkeen.
        Saatana on tyranni, jonka toiminta eräässä muodossa näkyy taas hyvin konkreettisena. Saatana, hänen enkelinsä ja orjansa sidotaan ja heitetään ikuiseen kadotukseen heti kun on Jumalan aika.
        Jumalalla on suunnitelma meitä varten. Hän katsoo meitä Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja niin me saamme olla hänen perheväkeänsä.
        Olemme keskenämme meikäläisiä, vaikka olemmekin kaukana toisistamme ja vaikka olemmekin eri seurakuntien jäseniä. Jeesus Kristus yhdistää meidät yhdeksi hengelliseksi Kristuksen eläväksi ruumiiksi, jonka jäseninä saamme olla.
        Täällä ajassa eläessämme olemme molenlaisten tunteiden ja olosuhteiden armoilla, mutta Jumalan armo on niiden yläpuolella ja se armo kuuluu sinullekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan olemassaolo ei voi mitenkään riippua siitä, että uskommeko vai emmekö usko. Jumala on. Jumala on, vaikka kaikki Hänet kieltäisivät. Jumala on niin paljon korkeammalla kuin ihmisen ajatus. Hän on kaiken Luoja.
        Jumala ei ole tyranni. Hänhän haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, ettei kukaan joutuisi kadotukseen kuolemansa jälkeen.
        Saatana on tyranni, jonka toiminta eräässä muodossa näkyy taas hyvin konkreettisena. Saatana, hänen enkelinsä ja orjansa sidotaan ja heitetään ikuiseen kadotukseen heti kun on Jumalan aika.
        Jumalalla on suunnitelma meitä varten. Hän katsoo meitä Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja niin me saamme olla hänen perheväkeänsä.
        Olemme keskenämme meikäläisiä, vaikka olemmekin kaukana toisistamme ja vaikka olemmekin eri seurakuntien jäseniä. Jeesus Kristus yhdistää meidät yhdeksi hengelliseksi Kristuksen eläväksi ruumiiksi, jonka jäseninä saamme olla.
        Täällä ajassa eläessämme olemme molenlaisten tunteiden ja olosuhteiden armoilla, mutta Jumalan armo on niiden yläpuolella ja se armo kuuluu sinullekin.

        Aamen.🙏✝


    • Anonyymi

      "Elävä" ja "kuollut" usko?
      Anonyymi
      19.12.2020 22:27

      Miksi sitten lesdatiolaiset saavat harrastaa
      pediofiiliaa ja antaa toisilleen syntejä anteeksi?

      (Raamattu on kansalliseepos, joten en usko siihen).
      Käsittääkseni raamatussa kuitenkin ilmoitetaan että
      ainoastaan jumala, jeesus ja pyhä-pietari voivat taivaanportilla
      antaa syntejä anteeksi?

      L-seurakunnista pakenee koko ajan ihmisiä ja
      syy on pedofiilia.

      • Anonyymi

        Eivät saa harrastaa, niin kuin et sinäkään.
        Jumala on ainoa joka antaa synnit anteeksi, mutta meillä on oikeus todistaa toisillemme, että näin on. Jeesus on sen oikeuden meille ihmisille antanut. Me saamme sen uskoa Jumalan anteeksiantamuksena.
        Mutta me voimme ja meidän tuleekin antaa anteeksi toinen toisillemme.
        Elämämme olisi aivan karmeeta, jos eläisimme maailmassa ilman anteeksiantamusta. Pahimmoillaan sen näemme nyt siinä mitä venäläiset tekevät Ukrainassa - se on julmaa. Se tauti voi eskaloitua ja silloin ei auta omaa oloaan yhtään, jos näkee vain muissa vikoja.
        Julmuus sattuu. Armo parantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saa harrastaa, niin kuin et sinäkään.
        Jumala on ainoa joka antaa synnit anteeksi, mutta meillä on oikeus todistaa toisillemme, että näin on. Jeesus on sen oikeuden meille ihmisille antanut. Me saamme sen uskoa Jumalan anteeksiantamuksena.
        Mutta me voimme ja meidän tuleekin antaa anteeksi toinen toisillemme.
        Elämämme olisi aivan karmeeta, jos eläisimme maailmassa ilman anteeksiantamusta. Pahimmoillaan sen näemme nyt siinä mitä venäläiset tekevät Ukrainassa - se on julmaa. Se tauti voi eskaloitua ja silloin ei auta omaa oloaan yhtään, jos näkee vain muissa vikoja.
        Julmuus sattuu. Armo parantaa.

        Kun joku väittää, että Jeesus on antanut VAIN esikoislestadiolaisille (maallinen rekisteröity yhdistys) oikeuden todistaa synnit anteeksi toisilleen niin, että se kestää viimeisellä tuomiolla, puhuuko hän totta?

        "Elämämme olisi aivan karmeeta, jos eläisimme maailmassa ilman anteeksiantamusta." Taidat nyt sotkea omat syntituntemuksesi ja niiden anteeksisaamisen mielikuvat perustavanlaatuiseen kysymykseen anteeksiantamuksesta.


      • Anonyymi

        Paskapuhetta jumalattomalta. Synninrakkaus ja maailmanrakkaus lestadiolaisuudesta nuorta väkeä vierottaa. Pedofiliaa on mediassa suurenneltu, sillä ei ole mitään tekemistä nuorten lankeamiseen pois uskosta Kristukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta jumalattomalta. Synninrakkaus ja maailmanrakkaus lestadiolaisuudesta nuorta väkeä vierottaa. Pedofiliaa on mediassa suurenneltu, sillä ei ole mitään tekemistä nuorten lankeamiseen pois uskosta Kristukseen.

        Kaikki nuoret tulevat lankeamaan pois esikoislestadiolaisuudesta.

        Ei ole kysymys synninrakkaudesta tai maailmanrakkaudesta.
        Nuo on keksitty lestadiolaisuudessa ihan vaan sen takia, että halutaan valtaa. Pitää ihmiset hallinnassa.

        'Jos tuota ei ymmärrä, on ymmärtämätön!!


    • Anonyymi

      Ei Kristukseen uskovana ole helppo elää tällaisessa maailmassa, joka henkeen ja vereen saakka vastustaa Jumalan sanaa ja sen todistajia.

      Toinen vihollinen on langennut lihamme, joka pyrkii monin eri tavoin pois Jumalan sanan vaikutuspiiristä.

      Kolmas vihollinen on itse perkele, - ovela valehtelija, kaiken pahan alku ja juuri.

      1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

      Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe