Jos pakko luopua

Niin astmani tai ahtaus on pahentunut. Haluaisin miettiä etukäteen jos pakko luopimisesta on edessä seuraavia seikkoja:

Lopetus vai toiseen kotiin pyrkiminen.
Omalta kohdaltani lopetus olisi helpoin. Hän olisi kerralla pois. Kuitenkin koira on vasta 3 vuotta ja 3 kuukautta vanha. Sen miinuspuoli on se että se ei ole ollut koskaan kolmea tuntia pitempää yksinään. Se kolme tuntiakin oli se kun hautasimme poikamme. Muuten se on ollut aina mukana tai joku kotona.

Antaa tai myydä: Ensikiksi tuo että luin jostain ohjeen että ei saisi antaa vaan aina pitäisi saada joku raha eläimestä, oli sitten kissa tai koira. Uusi omistaja sitoutuisi varmemmin ko eläimen hoitoon.
Omalta kannaltani miettisin varmaan läpi elämäni sitä miten se voi, pidetäänkö hyvin jne.

Meidän koira on sen näköinen että en ekaks laittaisi sen kuvaa ilmoitukseen. Se on keskikokoa hieman pienempi mutta sen ulkonäköä kommentoidaan ja ihastellaan tuon tuosta.
Muutenkin se on kiltti mutta hieman arka. Uudet ihmiset eivät heti saa luokseen ja lapsista se on hyvin kiinnostunut mutta pelkää. Naiset ja vanhat mummot (kuin itsekin) on sen mielestä luotettavimpia.

Rakastan sitä valtavasti mutta jos tilanteeni vaatii olisi olla edes joku suunnitelma.
Auttakaa, miten itse toimisitte?

2

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

etsisin hyvän kodin. en antaisi ekalla kyselijälle, vaan haastattelisin useampia. Ja kyllä se kuva on tarpeen ilmoksessa, samoin sanoasat, eli arka, pelkää lapsia, ei ole tottunut yksioloo. Voit sopai ottajan kanssa, että saat koirasi kuulumisia edelleenkin

• Niin noinhan se menisi normaalisti. Mistä kuitenkaan tiedän että koira voi hyvin, sitä ei lyödä eikä pidetä nälässä. Ja että se saa hellyyttä, se on kova sen perään.
        Mistä tiedän että uusi omistaja ei valehtele.

Nuo asiat ovat mulle sellaisia että jotenkin pitäisi saada takuut mutta se on mahdotonta.

Tuosta miesarkuudesta seuraavaa: Tänään lähdettiin illalla ulos ja perässämme alatasanteelta tuli huoltomies. Menimme ekana ovesta ja hän tuli takanamme. Kun päästiin pihalle koira kääntyi ja lähestyi miestä. Mies meni kyykkyyn ja sanoi että tule vaan. Koira meni, haisteli ja kun mies tarjosi naamansa lähelle koira lipaisi hänen nenäänsä ja kavereita oltiin.

Joskus on näinkin kun kemiat ovat kohdallaan. Yleensä se haukku on varattu miehille mutta nyt ei ääntäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe