Jos pakko luopua

Niin astmani tai ahtaus on pahentunut. Haluaisin miettiä etukäteen jos pakko luopimisesta on edessä seuraavia seikkoja:

Lopetus vai toiseen kotiin pyrkiminen.
Omalta kohdaltani lopetus olisi helpoin. Hän olisi kerralla pois. Kuitenkin koira on vasta 3 vuotta ja 3 kuukautta vanha. Sen miinuspuoli on se että se ei ole ollut koskaan kolmea tuntia pitempää yksinään. Se kolme tuntiakin oli se kun hautasimme poikamme. Muuten se on ollut aina mukana tai joku kotona.

Antaa tai myydä: Ensikiksi tuo että luin jostain ohjeen että ei saisi antaa vaan aina pitäisi saada joku raha eläimestä, oli sitten kissa tai koira. Uusi omistaja sitoutuisi varmemmin ko eläimen hoitoon.
Omalta kannaltani miettisin varmaan läpi elämäni sitä miten se voi, pidetäänkö hyvin jne.

Meidän koira on sen näköinen että en ekaks laittaisi sen kuvaa ilmoitukseen. Se on keskikokoa hieman pienempi mutta sen ulkonäköä kommentoidaan ja ihastellaan tuon tuosta.
Muutenkin se on kiltti mutta hieman arka. Uudet ihmiset eivät heti saa luokseen ja lapsista se on hyvin kiinnostunut mutta pelkää. Naiset ja vanhat mummot (kuin itsekin) on sen mielestä luotettavimpia.

Rakastan sitä valtavasti mutta jos tilanteeni vaatii olisi olla edes joku suunnitelma.
Auttakaa, miten itse toimisitte?

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      etsisin hyvän kodin. en antaisi ekalla kyselijälle, vaan haastattelisin useampia. Ja kyllä se kuva on tarpeen ilmoksessa, samoin sanoasat, eli arka, pelkää lapsia, ei ole tottunut yksioloo. Voit sopai ottajan kanssa, että saat koirasi kuulumisia edelleenkin

      • Niin noinhan se menisi normaalisti. Mistä kuitenkaan tiedän että koira voi hyvin, sitä ei lyödä eikä pidetä nälässä. Ja että se saa hellyyttä, se on kova sen perään.
        Mistä tiedän että uusi omistaja ei valehtele.

        Nuo asiat ovat mulle sellaisia että jotenkin pitäisi saada takuut mutta se on mahdotonta.

        Tuosta miesarkuudesta seuraavaa: Tänään lähdettiin illalla ulos ja perässämme alatasanteelta tuli huoltomies. Menimme ekana ovesta ja hän tuli takanamme. Kun päästiin pihalle koira kääntyi ja lähestyi miestä. Mies meni kyykkyyn ja sanoi että tule vaan. Koira meni, haisteli ja kun mies tarjosi naamansa lähelle koira lipaisi hänen nenäänsä ja kavereita oltiin.

        Joskus on näinkin kun kemiat ovat kohdallaan. Yleensä se haukku on varattu miehille mutta nyt ei ääntäkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4101
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3001
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2117
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1955
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe