Pilaanko ystävyyden jos kerron tunteistani? Jos yksipuolista.

Anonyymi

Ottakaa kantaa aivan rehellisesti. Mitä jos ystävänne paljastaisi tunteensa ja itse ette tunne samoin, meneekö siinä ystävyys samalla?

52

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riskihomma, pahimmassa tapauksessa ystävyys menee sen sileän tien. En lähtisi tunnustamaan tunteitani ystävälle, jos en olisi jo varma molemminpuolisuudesta sanattoman vuorovaikutuksen perusteella, katseet, eleet, ääni jne. Jos noita ei SELVÄSTI ole, ei kannata ottaa riskiä, todennäköisesti juttu elää vain sun päässä.

      • Anonyymi

        Mitkä katseet ja eleet on selviä merkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä katseet ja eleet on selviä merkkejä?

        Tämän minäkin haluaisin tietää. Ei toisen katseista ja eleistä voi tehdä muuta kuin arvailuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä katseet ja eleet on selviä merkkejä?

        Avoin ja lähestyvä elekieli, myötäilevät liikkeet, itsen sukiminen, pitkät kiinteät katseet, ns. lemmikkikoiran katse (palvova, omistautuva), eroottinen katse (dynaaminen, edellistä hyökkäävämpi), pehmeä madaltuva ääni, lepertely, siinä joitakin selviä merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän minäkin haluaisin tietää. Ei toisen katseista ja eleistä voi tehdä muuta kuin arvailuja.

        Totta mooses voi ja tehdäänkin jatkuvasti. Sanallinen viestintä on vain murto-osa ihmisten välistä vuorovaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoin ja lähestyvä elekieli, myötäilevät liikkeet, itsen sukiminen, pitkät kiinteät katseet, ns. lemmikkikoiran katse (palvova, omistautuva), eroottinen katse (dynaaminen, edellistä hyökkäävämpi), pehmeä madaltuva ääni, lepertely, siinä joitakin selviä merkkejä.

        En saa kunnolla kuvaa näistä, ehkeivät ole tavallisia tässä vaiheessa meillä kun ei ole suhdetta ja ystävinä on oltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoin ja lähestyvä elekieli, myötäilevät liikkeet, itsen sukiminen, pitkät kiinteät katseet, ns. lemmikkikoiran katse (palvova, omistautuva), eroottinen katse (dynaaminen, edellistä hyökkäävämpi), pehmeä madaltuva ääni, lepertely, siinä joitakin selviä merkkejä.

        Hän teki nämä kaikki kanssani.. Ja se tuntui aivan järjettömän ihanalta.. Kuinka häntä kaipaankaan.. Rakastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän teki nämä kaikki kanssani.. Ja se tuntui aivan järjettömän ihanalta.. Kuinka häntä kaipaankaan.. Rakastan.

        Mikä toope olenkaan ollut 😖😭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avoin ja lähestyvä elekieli, myötäilevät liikkeet, itsen sukiminen, pitkät kiinteät katseet, ns. lemmikkikoiran katse (palvova, omistautuva), eroottinen katse (dynaaminen, edellistä hyökkäävämpi), pehmeä madaltuva ääni, lepertely, siinä joitakin selviä merkkejä.

        Mie en pitäs näitä(kään) minkäänlaisina selvinä merkkeinä, enkä tiiä onko semmosia ees olemassa. Joskus muinoin kun olin ihastunut työkaveriini oli meidän välillä vaikka minkälaista katsetta, pitkiä katseita ja niistä hämilleen menoa, pitkää katsetta hymyilyn kera ja ainakin kerran kolmannen henkilön jutellessa meille tuijoteltiin sen koko juttelun ajan vaan toisiamme ja hymyiltiin. Hän tuli monesti ihan liki ja kirjaimellisesti myös paidalle, silitteli ja nojailikin. Mie lähinnä taisin vain punastella 😅 Kuvissa oli myös hiusten pyörittelyä, vaatteiden sukimista ja jonkin sortin lepertelyä sekä livenä että viesteissä. Tunteistani en koskaan kertonut ja epäilen, että yksipuolisia olivat.


    • Anonyymi

      Saatat pilata tai ainakin aiheuttaa välillenne kiusallisuuden joksikin aikaa. Ystäväsi alkaa katsoa sinua uusin silmin ja tarkkailla, eikä ehkä enää ole yhtä luonnollinen kanssasi tai kerro kaikkia asioitaan. Haluaisin mielelläni sanoa, ettei se mitään vaikuta mutta ei se ole niin.

      • Anonyymi

        Miksi arvelet ettei ystävä enää kertoisi asioitaan, en näe syytä miksi siihen vaikuttaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi arvelet ettei ystävä enää kertoisi asioitaan, en näe syytä miksi siihen vaikuttaisi?

        Siksi koska silloin hän tietää, että sinulla on jokin päämäärä hänen suhteensa.

        Oletko muuten varma, ettei hän ole jo huomannut? Ehkä hän tietää, mutta ei halua sinun tietävän että hän tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska silloin hän tietää, että sinulla on jokin päämäärä hänen suhteensa.

        Oletko muuten varma, ettei hän ole jo huomannut? Ehkä hän tietää, mutta ei halua sinun tietävän että hän tietää.

        Ei tässä ole mitään sen enempää päämäärää, toivoisin meidän vain lähentyvän. Uskon ettei hän ole vielä arvannut, mutta en ole siitä ollenkaan varma.. mutta miksei hän haluaisi että tiedän, kuulostaa ehkä vähän kaukaa haetulta koska en ole suoraan näyttänyt mitään enkä vaatinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole mitään sen enempää päämäärää, toivoisin meidän vain lähentyvän. Uskon ettei hän ole vielä arvannut, mutta en ole siitä ollenkaan varma.. mutta miksei hän haluaisi että tiedän, kuulostaa ehkä vähän kaukaa haetulta koska en ole suoraan näyttänyt mitään enkä vaatinut.

        Lähentyminen on se päämäärä. En voi tietää miksi hän ei haluaisi, mutta ehkä sinä tiedät.


    • Anonyymi

      Varmasti aiheuttaa muutoksia suhteisiinne jatkossa. Ehkä etäsyydenottoa toiselta, näin olen itse tehnyt kun vastaavia tunteita ei ole ollut omalta puolelta. Joskus välit voi katketa lähes kokonaan, etukäteen on paha sanoa.

      • Anonyymi

        Itse olen vastaavassa tilanteessa sopinut, että kaikki vuorovaikutus minun puoleltani on ollut ystävyyttä ja sanon sanoin suoraan hänelle, jos tilanne muuttuu. Silloin mun ei tartte arvailla miten tulkitsee mun viestit ym. jatkossa. Mua kohtaan ystävän käytös on muuttunut tavallisen ystävyyden käytökseksi ja mun ei ole tarvinnut arvailla mitä tarkoittaa.


      • Anonyymi

        Väliaikaisen etäisyyden ottamisen voisi ehkä kestää, jos nyt uskallan kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen vastaavassa tilanteessa sopinut, että kaikki vuorovaikutus minun puoleltani on ollut ystävyyttä ja sanon sanoin suoraan hänelle, jos tilanne muuttuu. Silloin mun ei tartte arvailla miten tulkitsee mun viestit ym. jatkossa. Mua kohtaan ystävän käytös on muuttunut tavallisen ystävyyden käytökseksi ja mun ei ole tarvinnut arvailla mitä tarkoittaa.

        Tämä kuulostaa hyvältä, onnistuukohan usein toteuttaa käytännössä. Arveluttaa kertoa jos sössin koko ystävyyden. Silti pieni toivo itää, jos onkin molemminpuolista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuulostaa hyvältä, onnistuukohan usein toteuttaa käytännössä. Arveluttaa kertoa jos sössin koko ystävyyden. Silti pieni toivo itää, jos onkin molemminpuolista..

        Muista en osaa sanoa, mutta omassa elämässä on onnistunut monta kertaa, mutta asia on todellakin keskusteltu. Tunteiden kertominen on niin iso juttu, että arvostan todella niistä kertojaa. Onhan se imartelevaakin, että toisella on tunteita vaikka itsellä ei olisi. Muutenkin keskustelua on mielestäni liian vähän ihmisten välillä. Vain puhumalla asiat selkeytyy. Mun asenteisiin vaikuttaa varmasti se, että tunnen itseni hyvin ja olen sinut itseni kanssa. Silloin toisten tunteille on tilaa ja niitä pystyy käsitteleen rakentavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista en osaa sanoa, mutta omassa elämässä on onnistunut monta kertaa, mutta asia on todellakin keskusteltu. Tunteiden kertominen on niin iso juttu, että arvostan todella niistä kertojaa. Onhan se imartelevaakin, että toisella on tunteita vaikka itsellä ei olisi. Muutenkin keskustelua on mielestäni liian vähän ihmisten välillä. Vain puhumalla asiat selkeytyy. Mun asenteisiin vaikuttaa varmasti se, että tunnen itseni hyvin ja olen sinut itseni kanssa. Silloin toisten tunteille on tilaa ja niitä pystyy käsitteleen rakentavasti.

        Totta, imartelevaahan sen luulisi olevan. Kuulostat kypsältä ja järkevältä ihmiseltä, en pysty arvioimaan suhtautuisiko ystäväni yhtä rakentavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista en osaa sanoa, mutta omassa elämässä on onnistunut monta kertaa, mutta asia on todellakin keskusteltu. Tunteiden kertominen on niin iso juttu, että arvostan todella niistä kertojaa. Onhan se imartelevaakin, että toisella on tunteita vaikka itsellä ei olisi. Muutenkin keskustelua on mielestäni liian vähän ihmisten välillä. Vain puhumalla asiat selkeytyy. Mun asenteisiin vaikuttaa varmasti se, että tunnen itseni hyvin ja olen sinut itseni kanssa. Silloin toisten tunteille on tilaa ja niitä pystyy käsitteleen rakentavasti.

        Samaa mieltä. Minä ainakin arvostaisin, jos toinen kertoisi tunteistaan, vaikka samanlaisia tunteita ei itselläni olisikaan. Varsinkin, jos kyseessä olisi ihminen, josta muutenkin välittäisin, niin ei siinä omalla kohdallani olisi mitään riskiä, että sössisi ystävyyden.


    • Anonyymi

      Toisaalta pilaa tai ei pilaa, mutta jos et kerro niin ystävyytenne perustuu valheelle.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että olisin velvollinen kertomaan? Miksi näin kun en ole vaatinut mitään?


      • Anonyymi

        Aika vihamielinen asenne sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että olisin velvollinen kertomaan? Miksi näin kun en ole vaatinut mitään?

        Ei ole pakko kertoa, jos ei halua. Kyllä sen voi päättää mitä omien tunteiden kanssa tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko kertoa, jos ei halua. Kyllä sen voi päättää mitä omien tunteiden kanssa tekee.

        Sitä arvelinkin, en ole valehdellut hänelle.


      • Anonyymi

        Mä loukkaannuin vähän kun eräs uudehko kaverini kertoi puolen vuoden jälkeen että hänellä on tunteita minua kohtaan. Minusta hän olisi voinut kertoa sen aikaisemmin, sillä olin viettänyt hänen kanssaan välistä päivittäinkin aikaa. Itselläni ei ollut tunteita eikä minkäänlaista vetoa häntä kohtaan, enkä edes ymmärtänyt että hän pitää myös naisista. Harmitti sillä olin etsin uutta kaveria hänestä ja sitten hän halusikin muuta. Tuntui että olin satsannut kaverisuhteen luomiseen turhaan.. Koin etten voisi luottaa häneen vaikeahkossa elämäntilanteessa johon hain ympäriltä tukea. Kerroin toki heti etten tuntenut muuta kuin kaveruutta häntä kohtaan. Hän otti sen ok ja jatkoimme kaverilinjalla, mutta koen että hän on puolueellinen, enkä voi tukeutua häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko kertoa, jos ei halua. Kyllä sen voi päättää mitä omien tunteiden kanssa tekee.

        Jos ei kerro, niin sitten ei kannata ainakaan esittää luottamuksellista ystävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kerro, niin sitten ei kannata ainakaan esittää luottamuksellista ystävää.

        Miksi ei voisi olla silti luottamuksellinen ystävä, en ymmärrä. Eihän se sitä poissulje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voisi olla silti luottamuksellinen ystävä, en ymmärrä. Eihän se sitä poissulje.

        Onhan sitä. Ei vaan ole helppoa, jos tunteet säilyvät läpi elämän. Ysstävyydestä on vaikea palata muuhun. Jokainen päättää elämästään itse. Jos päättää, että ei seksisuhdetta ystävän kanssa niin oma valinta sekin on. Kun tunteet pitää omana tietonaan, niin miksi se olis toiselta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä. Ei vaan ole helppoa, jos tunteet säilyvät läpi elämän. Ysstävyydestä on vaikea palata muuhun. Jokainen päättää elämästään itse. Jos päättää, että ei seksisuhdetta ystävän kanssa niin oma valinta sekin on. Kun tunteet pitää omana tietonaan, niin miksi se olis toiselta pois.

        Nehän on helppo pitää omana tietona kun tietää ettei toinen saa tietää ellei itse asiaa paljasta.
        Mutta on se hieman valheellista esittää sydänystävää ja olla itse samaan aikaan lääpällään eikä kerro sitä. Samaan aikaan kun toinen kertoo luottamuksellisesti omista sydämen asioistaan.
        Mut kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on helppo pitää omana tietona kun tietää ettei toinen saa tietää ellei itse asiaa paljasta.
        Mutta on se hieman valheellista esittää sydänystävää ja olla itse samaan aikaan lääpällään eikä kerro sitä. Samaan aikaan kun toinen kertoo luottamuksellisesti omista sydämen asioistaan.
        Mut kukin tyylillään.

        Miten niin esittää sydänystävää? Eihän ne ole toisiaan poissulkevia asioita, jos olisi ihastunut ystäväänsä. Mihin se ystävyys sen myötä katoaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin esittää sydänystävää? Eihän ne ole toisiaan poissulkevia asioita, jos olisi ihastunut ystäväänsä. Mihin se ystävyys sen myötä katoaa?

        Itse näen hyvin edellisen kirjoittajan pointin, ystävyys saa väistämättä eri sävyn jos toisella on romanttisia tunteita. Se vaikuttaa ystävään suhtautumiseen, vaikka ystävyys ei sinänsä katoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse näen hyvin edellisen kirjoittajan pointin, ystävyys saa väistämättä eri sävyn jos toisella on romanttisia tunteita. Se vaikuttaa ystävään suhtautumiseen, vaikka ystävyys ei sinänsä katoa.

        Kyllä, ja ihastuksen kohde voisi tuntea itsensä jollain tasolla petetyksi jos saisi tietää. Ja se ei tilannetta kaunista että ei saa koskaan tietää.

        Parempi olla rehellinen etenkin jos on ystävästä kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on helppo pitää omana tietona kun tietää ettei toinen saa tietää ellei itse asiaa paljasta.
        Mutta on se hieman valheellista esittää sydänystävää ja olla itse samaan aikaan lääpällään eikä kerro sitä. Samaan aikaan kun toinen kertoo luottamuksellisesti omista sydämen asioistaan.
        Mut kukin tyylillään.

        Mikä sun pointti on. Ystävän säästäminen ihastusasioilta, jos hänellä on tunteita sinuun? Se on mulla ainakin viimeinen asia mitä haluan. Mua auttaa asiassa, että tiedän ystävän seurusteluasioista. Jospa se auttais ihastuksen yli. Ystävyys mielessä alkuun olen tutustunut. Miten se muuttuu ystävyyden näyttelemiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä. Ei vaan ole helppoa, jos tunteet säilyvät läpi elämän. Ysstävyydestä on vaikea palata muuhun. Jokainen päättää elämästään itse. Jos päättää, että ei seksisuhdetta ystävän kanssa niin oma valinta sekin on. Kun tunteet pitää omana tietonaan, niin miksi se olis toiselta pois.

        Missä välissä keksitte että olen yrittämässä seksisuhdetta, en todellakaan ole. Aidoista tunteista on kyse eikä mistään muusta. Mikä näitä palstoja vaivaa kun kaikki käännetään seksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja ihastuksen kohde voisi tuntea itsensä jollain tasolla petetyksi jos saisi tietää. Ja se ei tilannetta kaunista että ei saa koskaan tietää.

        Parempi olla rehellinen etenkin jos on ystävästä kyse.

        Miten olen pettänyt ja ollut epärehellinen, en nyt kyllä enää ymmärrä tätä keskustelua. Aletaan syytellä ties mistä vaikka neuvoa täältä kysyin. Onko kaikilla muillakaan sen täydellisemmin asiat, eikö täällä ole muitakin joilla on herännyt tunteita ystävään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olen pettänyt ja ollut epärehellinen, en nyt kyllä enää ymmärrä tätä keskustelua. Aletaan syytellä ties mistä vaikka neuvoa täältä kysyin. Onko kaikilla muillakaan sen täydellisemmin asiat, eikö täällä ole muitakin joilla on herännyt tunteita ystävään.

        Samaa ihmettelen, ihan outoa keskustelua täällä. Ei nyt luulisi kovin epätavallista olevan, jos tulee tunteita ystävää kohtaan. On minullakin niin käynyt, ei nyt mikään kovin läheinen ystävä, mutta jonkinlainen kaveri kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelen, ihan outoa keskustelua täällä. Ei nyt luulisi kovin epätavallista olevan, jos tulee tunteita ystävää kohtaan. On minullakin niin käynyt, ei nyt mikään kovin läheinen ystävä, mutta jonkinlainen kaveri kuitenkin.

        Kaveri on ihan eri asia kuin ystävä, eihän niistä voi puhua samana päivänäkään, koska ystävyys on paljon läheisempi ja luottamuksellisempi suhde. Jos suhde on jo vakiintunut ystävyydeksi, on mielestäni ihan ymmärrettävää että toisen kertoessa yhtäkkiä romanttisista tunteista, toisella herää ainakin aluksi negatiivisiakin tunteita kuten pettymystä ja suuttumusta. Niilläkin tunteilla on yhtä suuri oikeus olla olemassa kuin toisen romanttisia tunteilla, ei kukaan voi edellyttää voivansa edestakaisin muutella ihmissuhteitaan ilman, että muut siihen reagoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olen pettänyt ja ollut epärehellinen, en nyt kyllä enää ymmärrä tätä keskustelua. Aletaan syytellä ties mistä vaikka neuvoa täältä kysyin. Onko kaikilla muillakaan sen täydellisemmin asiat, eikö täällä ole muitakin joilla on herännyt tunteita ystävään.

        Kysymyksesi jo paljastaa sen: "pilaanko ystävyyden jos paljastan tunteeni". Onhan se jonkin tason epärehellisyyttä jos jätät totuuden kertomatta. Jos kyse siis ystävästä. Jos on kaveri tai tuttu niin, ei niin merkitysellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri on ihan eri asia kuin ystävä, eihän niistä voi puhua samana päivänäkään, koska ystävyys on paljon läheisempi ja luottamuksellisempi suhde. Jos suhde on jo vakiintunut ystävyydeksi, on mielestäni ihan ymmärrettävää että toisen kertoessa yhtäkkiä romanttisista tunteista, toisella herää ainakin aluksi negatiivisiakin tunteita kuten pettymystä ja suuttumusta. Niilläkin tunteilla on yhtä suuri oikeus olla olemassa kuin toisen romanttisia tunteilla, ei kukaan voi edellyttää voivansa edestakaisin muutella ihmissuhteitaan ilman, että muut siihen reagoivat.

        Kaveri ja ystävä ovat synonyymejä, joten ovat sama asia.


    • Ei menisi ystävyys, mikäli toinen ymmärtäisi sen etteivät tunteet ole molemminpuolisia. Jos taas ei ymmärtäisi, niin saattaisi siinä ystävyys kärsiä. Itse koin aikoinaan isoja omantunnon tuskia, kun olin ihastunut työkaveriini enkä hänelle asiasta kertonut. Oltiin yhteyksissä muutenkin kuin työpaikalla ja meillä oli tosi hyvät välit. Koin raskaana sen, etten voinut tunteistani kertoa ja jotenkin tuntui siltä, että petin hänen luottamuksensa...

    • Anonyymi

      Ite en ainakaan pahastuisi, jos kaveri olisi minuun ihastunut. Eikä ystävyys menisi pilalle, jos toinen ymmärtäisi, ettei tunteet ole molemminpuoleisia. Eli omalla kohdallani ystävyyden jatkuminen olisi ihastuneesta osapuolesta kiinni.

      • Anonyymi

        Ei sentään kaikki tuomitse, vaikka useimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentään kaikki tuomitse, vaikka useimmat.

        "Ottakaa kantaa aivan rehellisesti" Kuka tässä ketjussa muka on tuominnut, halusit mielipiteitä ja sait niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ottakaa kantaa aivan rehellisesti" Kuka tässä ketjussa muka on tuominnut, halusit mielipiteitä ja sait niitä.

        Niinpä, miksi ensin kysyy ja sitten ei hyväksy asiallisia vastauksia. Turha kysellä mitään jos ei kestä kuulla erilaisia mielipiteitä, eikä sellaisesta keskustelusta ole edes mitään hyötyä missä kaikki vaan toistavat samaa.


    • Anonyymi

      No omalla kohdallani ei menisi, mutta jos sanoisin että en ajattele sinua romanttisessa mielessä mutta tykkään ystävänä, niin hyvlksyisitkö Sinä sen ä, että jatkaisimme ystävinä/kavereina?

    • Anonyymi

      Olen ollut tilanteessa, jossa ystävä oli ihastunut minuun. Ei tullut mieleenkään pahastua siitä. Eikä hän edes kertonut siitä minulle itse ja ymmärrän senkin hyvin. Varmasti pelotti, koska ei ollut saanut vastakaikua tunteilleen. Se ystävä siinä oli heikoilla, koska sai ehkä sydänsuruja, en minä. Miksi minä olisin ollut petetty, pettynyt tai mitään muutakaan negatiivista ystävääni kohtaan?

      • Anonyymi

        Kyllä ystävyys voi mennä pilalle, jos toinen ei jaa samoja ajatuksia. Minä olen ollut ihastunut ystävääni, joka ei ajatellut samoin. Se ystävyys meni piloille, olemme aika etäisiä nykyään.


    • Anonyymi

      Voi mennä kiusalliseksi, jos toinen ei tunne samoin. Ei kuitenkaan välttämättä, riippuu monesta asiasta.

      Siinä tapauksessa taas kannattaa puhua suoraan tunteista, jos niitä on molemmilla, mutta syystä tai toisesta suhde ei ole mahdollinen. Silloin molemmat ymmärtävät tilanteen ja ystävyys voi jatkua ilman jännitteitä.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään. Nykyinen ystäväni kertoi olevansa ihastunut minuun... Siitä on noin 7 vuotta. Lähennyttiin, mutta vain ystävinä. Ollaan edelleen parhaita ystäviä ja hän on päässyt tunteistaan yli. Seurustellut monen muun kanssa ja lapsenkin synnyttänyt.

      • Anonyymi

        Oletko kysynyt, onko hän päässyt tunteistaan yli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe