Näin sanoo autobild lehti
DSG ei kestä vieläkään-miksi ei?
194
1953
Vastaukset
- Anonyymi
DSG on osin suunniteltu väärin-ne on rakennettu niin että kuluvat,joten korjaamot ovat hukkua niiden tulvaan.MM audin ja porshen dsg...
Autobild 2 / 2019 korjaaja Majid Barsegar sanoo
eikö oikeaa tietoa saa sanoa?
hyvää Joulua skoota- Anonyymi
Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.
Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..
Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..
juuri autobild väittää muuta-uudetkin susia---
- Anonyymi
laenoo kirjastosta tai varaa hyvää tietoa
- Anonyymi
nuorille töitä tuumaa valmistaja?
mainoksella saadaan kahelit kaupoille
- Anonyymi
huono
- Anonyymi
Poliisilla, viranomaisilla ja todella paljon ammattiajossa on ja on ollut noita DSG laatikoita ja hyvin ne siellä ovat kestäneet.
- Anonyymi
Jouluna luotetaan DSG-laatikoihin. Myös lanttulaatikko on kova sana.
- Anonyymi
kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa
Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.
Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( 2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.
Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( 2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.
Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia"Voit unohtaa nuo manuaalit, ei kukaan enää sellaisia halua.
Poliisit ajavat DSG vaihteisilla Skodilla ja Volkkareilla 450tkm ja sitten ne myydään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa
Sulla on varmaankin faktaa tuosta asiasta?
- Anonyymi
paha maa VW alla haaa
- Anonyymi
Poliisi, puolustusvoimat ja rajavartiosto ovat kusessa vag raatojen kanssa. Siksi tulee tilalle mersuja ja Fordeja.
- Anonyymi
https://www.lehtiluukku.fi/ostoskori
sieltä se pitkä DSG juttu löytyy- Anonyymi
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/474684/dsg-vaihteistojen-ongelmat
lukekaas tarkkaan - Anonyymi
kannattaa ostaa ja lukea
kirjastosta tilata
ei sitten tule korjauslasku yllätyksenä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/474684/dsg-vaihteistojen-ongelmat
lukekaas tarkkaanEi sulla vanhempaa juttua löytyisi?
- Anonyymi
Santtu
12.12.2015 14:03
Skoda Superb 1,8 TSi vm 2009 7-lovisella DSG:llä, 15 tkm kohdalla mekatroniikkayksikkö vaihtoon täysin takuuna ja sitten 70 tkm ajettuna toinen kytkimistä alkoi ravistamaan, taas tuli maahantuoja hyvin vastaan mutta jäi itsellekin maksettavaa. 80 tkm huollossa kampanjana öljyjen vaihto (juu, seiska on kuivilla kytkimillä mutta siellä on perusvoitelu ;>) "toimivuuden varmistamiseksi". Sitten alkoikin moottori syömään öljyä litran tonnilla mutta se onkin jo toinen tarina... Mukava auto mutta jos renkaat kestää kauemmin kuin moottori ja vaihteisto niin jossain on säästetty liikaa. Merkkiä on nyt vaihdettu eikä ole VAG-konsernista.
TM yleisö palsta - Anonyymi
Toyotan omapojalle on joulun aika kovin raskasta kun ei ole omaisia lähellä, vain hoitolaotoksen väkeä ja sen kyllä huomaa.
DSG on hyvä vaihteisto jota on parannettu jo 22vuotta ja nyt on menossa neljäs täysin parannettu versio ja se on niittänyt mainetta testeissä ja kestotesteissä ympäri maailmaa. - Anonyymi
höpö puhetta-kyllä se 30000km jyskyttää ja ravistaa
- Anonyymi
Krapula taitaa jyskyttää ja ravistaa.
- Anonyymi
autobild sen kertoi
- Anonyymi
Toyotan mainokset perustuvan autoa koskevaan positiiviseen tietoon, sen korkeaan laatuun ja luotettavuuteen mutta saksalaiskonserni pitää yllä pelkästään mielikuvia ja puhuu laatuvaikutelmasta kun autosta ei ole mitään positiivista kerrottavaa.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.3wb6e5k
pitkään huijannut ihmisiä - Anonyymi
se ei ole tehty tahallaan kestäväksi
korjaamot tuo voiton? - Anonyymi
Miksi TM ei sano mitään?
- Anonyymi
muovit tuppaa kestämään vain rajatun ajan
tehdas kyllä tietää mitä teki
huijaus ja jälkimarkkinat toimii - Anonyymi
DSG-laatikko toimii omassa Fabiassa hienosti. Autolla on nyt ajettu 56 tkm. Jos tulee ongelmia, niin raportoin niistä kyllä tällä palstalla.
- Anonyymi
Dsg vaihteisto käyttää paljon enemmän vaihteita normaalilla ajolla verrattuna manuaaliin, eli kytkin kuluu puolet nopeammin. Eli sen uusimisen tulee paljon nopeammin vastaan.
Myös muita osia jotka kuluvat.
Eli laatikko vaatii korjausta- Anonyymi
Onko sulla omia kokemuksia tuosta kulumisesta?
- Anonyymi
Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.
Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.
Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.
Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.
Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.
Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.
Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.Manuaalivaihteisto on varmasti kaikille tuttu, mutta tässä keskustelussa kysellään kokemuksia DSG-vaihteistosta. Siis omia kokemuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.
Kun on koulutusta ja parempi palkka, niin on varaa panostaa mukavuuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.Kädettömät ei osaa vaan ajaa manuaalilla tosin kalliit automaatit toimii hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kädettömät ei osaa vaan ajaa manuaalilla tosin kalliit automaatit toimii hyvin.
Mikä on kallis automaatti
audin automaatin korjauksessa on puhuttu 10000e summista..sanoo autobild lehti lisää
- Anonyymi
jälkimarkkinat pitää toimia-sutta tahallaan tehtaalta?
- Anonyymi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto
porno ei kestä - Anonyymi
http://www.autowiki.fi/index.php/BorgWarner_Inc.
juuu-eipä kestä DSG kun Usassa tehty... - Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mekaaninen-katastrofi-fordin-vaitetaan-puskeneen-autoihinsa-viallisia-vaihteistoja-insinoorien-varoituksista-huolimatta/7661806#gs.p1npq8
juu autobild suomi kertoo että muutkin merkit sutta ja sekundaa DSG - Anonyymi
Näyttäisi siltä, että DSG-vaihteisto kestää pienempien moottorien yhteydessä. Ajotavalla toki merkitystä, mutta tolkun kuski tuskin rikkoo Skodansa DSG-laatikkoa. Vääntävämpien moottoreiden kanssa DSG lienee ongelmallisempi. Revittelemällä kaiken saa hajoamaan.
- Anonyymi
hih
eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hih
eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyotaPortaaton planeettapyörästövaihteisto ei nyi eikä pätki eikä arpo vaihteita. Nerokasta, vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hih
eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyotaTolkun kuski pärjää Skodallakin. Hyvät ajo-ominaisuudet ja pieni kulutus.
- Anonyymi
Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.Mikä Skoda sulla oli ja paljonko jouduit pulittamaan vaihteistoremontista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.Ei sitten ollutkaan omia kokemuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hih
eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyotaSanoisin kuitenkin, että kannattaa vähän ajatella, miten autoa käyttää.
- Anonyymi
se on huonosti tehty sanoo AUTOBILD
- Anonyymi
Selvä. Aion kuitenkin selvittää, miten tuo toimii normaalissa ajossa. Toistaiseksi toimii hyvin.
- Anonyymi
Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.
Tottakai me sinua uskomme, olethan Toyotan omapoika.
- Anonyymi
pahaa huijaamista jos osat jo huonoja tehtaalta saakka-muovia
- Anonyymi
huonosti tehty..
- Anonyymi
murhe skodavw on
- Anonyymi
Eihän ne kestä ajoa kuin 450tkm poliisin käytössä.
- Anonyymi
paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?
Kysy poliisilta.
- Anonyymi
saksalainen kehitys
- Anonyymi
huonosti tehty tehtaalla sanoo autobild
- Anonyymi
se vain on totta sanoo saksalainen autolehti ja saksalainen korjaaja--
hahhahahahahperskeikkaaVWmoktar - Anonyymi
ostaminen on valintoja ja tieto kulkee
- Anonyymi
Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi.Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.
Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.
Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.
Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.
Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.varmaan noin se menee
omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
varmaan noin se menee
omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuuVoi sua Toyotan omapoikaa. Uskotko että takuu on neuvottelu asia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.
Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.
Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.Niinkö uskot, et tiedä mitään muuta provoilla osaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.
Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.
Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.Saksan ja Brittien poliisilla on myös Skodaa paljon. Työsuhdeautoina suosituin vuosia, ei työautot voi seisoa remontissa.
- Anonyymi
pakkasella naks muoviosat?
- Anonyymi
Poliisi ajaa kelillä kuin kelillä ja myös Lapissa ja hyvin DSG on kestänyt 450tkm ja nyt uusilla omistajilla.
- Anonyymi
autobild asia lehti TM mainoslehti?
ei uskalla sanoa suoraan? - Anonyymi
soon outopaikka?
- Anonyymi
suattaa muovit kulluu
- Anonyymi
oi sentään
- Anonyymi
korjaamot myhäilee?
VW korruptio? - Anonyymi
hih
ammattilaisten ilosanomaa omistajille - Anonyymi
mikä on VW ajatus kun tehdasvikaa pukkaa?
- Anonyymi
Autobildin mukaan Skodaan ei saa enää aseentaa dsg-laatikoiden uudempia versioita, koska USA:n antama lupa myydä länsiteknologiaa itään oli Donald Trumpin valtakauteen sidottu diili.
Voi voi teitä komukoita!
MAGA - Anonyymi
ei siihen anneta vastusta kuin ammattilaisen suusta
autobild
älä osta - Anonyymi
kas kun ihmiset ei tiedä mitä ostaa?
- Anonyymi
VW hehkulamppuhuijaus?
- Anonyymi
"Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy."
Ei oikeissa kunnon automaateissa ole mitään kytkinlevyjä eikä paineasetelmia. Vain antiikin aikaisissa kansanautoissa ja halpuutettuna!
- Anonyymi
Kyllä se kestää kunhan ettepäästä ämmiä rattiin.
- Anonyymi
hehkulamppuhuijaus?
- Anonyymi
kuuluko naps DSG laatikosta?
muoviosat sanoo Autobild suomi - Anonyymi
Itsellä huonot kokemukset kyseisestä laatikosta. Ensimmäinen kesti Vokkelossa 30 000 ja seuraava 110 000. Kolmatta en enää halunnut kokeilla. Kannattaa valita tarkkaan ja pysyä DSG:stä erillään.
- Anonyymi
autobild teki sivuillaan selvityksen
kirjastosta voi lehden tilata- Anonyymi
Ihanko totta? Olen lueskellut tätä palstaa, mutta tuota en tiennytkään.
- Anonyymi
Varakkaammat jopa voivat ostaa lehden, 6,90€/kpl. Toki tällä palstalla tähän pystyviä ei valitettavasti ole. Itsekin käyn Skodalla leipäjonossa ja luen vain viisi vuotta vanhoja Tiedonantajia, jota Toverit ovat antaneet.
- Anonyymi
TM ei uskalla kertoa asiaa?
- Anonyymi
osta ja kadu
- Anonyymi
lehti puhuu palturia?
- Anonyymi
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-vikavalo-saikaytti-ja-dsg-vaihteisto-oireilee-lievasti-mutta-matka-ei-ole-katkennut-kertaakaan/
juupa juu DSG-kohta 3000e lasku... - Anonyymi
aina roskaa
- Anonyymi
Älä tojotan omapoika puhu potaskaa. Dsg on hienoa ja toimivaa teknologiaa. Toistan, on hienoa ajaa dsg vokkelolla.
- Anonyymi
niin kysymys
- Anonyymi
laitappa googleen -dsg viat
kaikki valehtelee?- Anonyymi
Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:
Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.
Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.
Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).
Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:
Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.
Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.
Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).
Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.Täyttä satua puhut..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:
Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.
Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.
Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).
Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.Noinhan se menee, korkeammalle asemoituihin merkkeihin tulee korkealaatuisemmat osat. Ei pitäisi olla yllätys kenellekään.
Mikään ei ole muuttunut. Viat korjattiin aina "aiemmin" ja uusista ollaan hiljaa mahdollisimman pitkään
2010: Nää korjattiin jo 2007
2011: Nää korjattiin jo 2008
2012: Nää korjattiin jo 2009
2013: Nää korjattiin jo 2010
2014: Nää korjattiin jo 2011
2015: Nää korjattiin jo 2012
2016: Nää korjattiin jo 2013
2017: Nää korjattiin jo 2014
2018: Nää korjattiin jo 2015
2019: Nää korjattiin jo 2016
2020: Nää korjattiin jo 2017
2021: Nää korjattiin jo 2018- Anonyymi
mikäs siinä kushastassa on vaihteet?
- Anonyymi
yhtiö pyörii jälkimarkkinavoitoilla?
- Anonyymi
hanki auto joka kestää
toyota - Anonyymi
kts.seat suomi24
- Anonyymi
outo valmistaja
- Anonyymi
niin se sanoo-älä osta
- Anonyymi
öljynsyönnistä löydät enemmän audisuomi24-samat moottorit on
- Anonyymi
kaikki ei osaa
kuin Sipilän johtajuus - Anonyymi
autobild kertoo juu
- Anonyymi
uudetkaan ei kestä kertoo autobild
miksi kehitys ei kehity VWskoda? - Anonyymi
autobild kertoo asian suoraan
- Anonyymi
skodaliikkeen pitää vetää autobild oikeuteen
väittämä lienee väärä kun skodaa myydään paljon - Anonyymi
jokos autobild oikeudessa vastaamassa?
- Anonyymi
autobild sen kertoi 2020
- Anonyymi
autobild sanoo noin
- Anonyymi
Toyotan omapojan aamuspämmit on niin hauskoja.
- Anonyymi
kts. moottori lehti 4/21
VWskoda 2009 kestotesti käytetyllä tdi
missä DSG korjaamot suomessa - Anonyymi
jälkimarkkinat ja sijoitukset?
- Anonyymi
aika uusi lehti juu 2020
- Anonyymi
juttu poistettiin vaikka autobildissä pitkä tarina DSG tuhoista
- Anonyymi
koska tietää milloin on DSG vika kun se nykii ja ryntäilee jo uusissa VW autoissa?
käyttötestit kertoo niin- Anonyymi
Sitten kun saat ajokortin, niin voit itse kokeilla.
- Anonyymi
uusien autojen esittelyjä katsoo niin muissa merkeissä on momentinmuunnin automaatti eli kestää!
- Anonyymi
lukekaa
- Anonyymi
autobild varmaan valehtelee?
- Anonyymi
seon VW...
- Anonyymi
Vw autoja aina ollut kun niin hyviä mutta dsg /stronic laatikkoista en ostaisi koskaan, kuten en mersun dct ja muiden merkkien automaatteja.
Mukava kun tietää että laatikon takia ei koskaan tule vikaa, häiröitä, vikavaloja, kallista korjauttamista. - Anonyymi
paha
- Anonyymi
valehtelee autolehdet?
- Anonyymi
niin kertokaa?
- Anonyymi
Mielestäni autolehdet valehtelee, sillä oma DSG-Skoda toimii loistavasti.
- Anonyymi
niinsano?
- Anonyymi
2020 Autobild ja mikä olikaan no?
- Anonyymi
hauskaa ja nopeaa kehitystä
- Anonyymi
Paljon vaihteita vaihtavaa ajoon kaksoiskytkin automaatti ei ole hyvä. Koska vikaantuu nopeammin
- Anonyymi
Hihii, kovin heikko provo.
- Anonyymi
DSG on paras.
- Anonyymi
Dsg on paras vilppivagenautomaatti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dsg on paras vilppivagenautomaatti!
Voi voi, hönö tuo vähäinen veljemme on taas vapaana.
- Anonyymi
DSG toimii hyvin ja on kestävä.
- Anonyymi
Näinhän se on, mutta Toyotan omapoika jaksaa yrittää kymmenen vuotta vanhaa juttua pitää hengissä. Pitääkin alkaa muistelemaan Toyotan vanhempia ongelmia urakalla, niitä nimittäin löytyy kyllä. D4-D, VVTi, jakopäät, kuolemankusut jne...
- Anonyymi
Voi olla mutta ainakin mun B9 mallin A4ssä S-tronic nyki vaihtaessa. Jyrisytti ylämäissä liian isolla vaihteella ja risteyksiniin hiljentämisen jälkeen kesti pitkään ennen kuin reagoi mitenkään kaasun painamiseen.
Voimalinjan käyttöominaisuudet aikas heikot 55ke hintaiselle uudesta ostetulle autolle.
ymmärrän kyllä jos DSG on ensimmäinen automaatti niin se voi olla hieno kokemus mutta jos ajanut mehulingoilla tai sähköautolla niin aika surkea esitys DSG on.
- Anonyymi
Bemarin steptronicilla tuli aikoinaan ajettua paljon. Olihan se kieltämättä jotenkin hienostuneempi, mutta DSG on tarpeeksi hyvä.
- Anonyymi
googlaa moottori.fi
käytetty jetta käyttötesti-DSG täys susi - Anonyymi
Hyvin kestää dsg vieläkin.
- Anonyymi
Mersunkin vaihteisto hajos mut dsg vaan kestää ja kestää...
- Anonyymi
ja miljoonat skoda TDI mallit huijauskorvausten piirissä?
- Anonyymi
mikähän oli no?
2020 vuosi - Anonyymi
tahallaan tehdään sutta ja sekundaa jälkimarkkinoille?
- Anonyymi
"Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."
Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."
Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan."Dsg on paras vilppivagenautomaatti!"
Naulankantaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."
Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan.Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.
DSG = Deuze segunda gear!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.
140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti
Nyt ajo on niin halpaa, että tuohon mennessä rahaa on jäänyt säästöön yllinkyllin. Tuskin edes omistan autoa enää tuolloin, mutta pidän asian kyllä mielessä. Hyvää kesää ja opetelkaa uimaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti
Sulla on varmaankin vahva näyttö asiasta ja varsinkin uudemmista kun nostat tätä ketjua joka päivä?
Laita jotain linkkiä ja testituloksia.
Kovasti tuota vaihteistoa ollaan todellisuudessa kehuttu viime vuodet ja hönö muistelee jotain yli 10 vuotta vanhoja juttuja tuttuun tapaansa, mutta laulun sanoin "kaikki valuu hukkaan" sanoi suden raiskaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."
Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan."peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen."
Et vaan osaa. Jalka jarrulle ja pakki päälle. Sitten käsijarru pois napista. Kun löysäät jarrua niin auto ryömii nätisti vaikka puoli senttiä kerrallaan, kaasuun ei tarvitse koskea lainkaan. Jos hyppyytät autoa niin se se on sun taitamattomuutta, ei auton vika.
- Anonyymi
Ei sillä ole mitään omaa näyttöä asiasta. Se vetoaa vaan lehtien juttuihin.
- Anonyymi
Tästä on ollut faktaa kaikissa lehdissäkin. Varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä. Niin se vain on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä on ollut faktaa kaikissa lehdissäkin. Varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä. Niin se vain on.
Faktaa on. Skoda ei kestä. Onhan se venäläinen vikavariantti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa on. Skoda ei kestä. Onhan se venäläinen vikavariantti.
Voi kun sinun provosi on aina niin surkeita. Asioissa pitäisi olla edes vähän totuutta mukana, muuten ne on kuin kusisit omille nilkoillesi, sinua lämmittää pienen hetken, mutta muut nauraa sinulle.
- Anonyymi
Hähähähähähähäääää. Mulla on DSG Golffi. Pelaa kuin Buikki. Hähähähähähähäääö
- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta kestääkö DSG tai joku toyop*ska.
- Anonyymi
Ehkä niitä joilla on kyseinen laite?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä niitä joilla on kyseinen laite?
Keskustelun aloittajaa kiinnostaa, vaikka hänellä ei ole kyseistä laitetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aloittajaa kiinnostaa, vaikka hänellä ei ole kyseistä laitetta.
laita googleen DSG viat hakuun
nauti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laita googleen DSG viat hakuun
nautiEnimmäkseen trollausta kuten tämäkin keskustelu.
- Anonyymi
Joko alkaa kestämään?
https://intermin.fi/suomen-lippu/liputuspaivat - Anonyymi
laatu ja skoda ei kuulu yhteen
VW - Anonyymi
kovaa peliä kuluttajien kustannuksella
- Anonyymi
Krimillä teillä r'ssillä on kovaa peliä, vapauden kustannuksella, Pietarissa on hyvä kirjoittaa p'skaa tänne ja mv-lehteen, kun jonnet ei tajua...
- Anonyymi
huh
- Anonyymi
moottori.fi myös
- Anonyymi
niin? juu VW se on
- Anonyymi
Toyotassa on paljon paremmat vaihdelaatikot.
- Anonyymi
näkyy uusien myynnissä viat?
- Anonyymi
Ei näy, kun niitä ostetaan eniten.
- Anonyymi
Vag tekeleisiin olisi pitänyt jo vuosia sitten laittaa joku valmistevero tai muu haitta vero.
Kaikki huonolaatuiset tuotteet saataisiin pois valmistuksesta ja häviämään jos ei valmistaja kykene tai halua tehdä kestäviä tuotteita.
Paskat huonolaatuiset tuotteet saastuttavat eniten. - Anonyymi
kestää se 50000-140000km
sitten onkin tuhansien e menoja - Anonyymi
kaikki lehdet
mm-moottori.fi - Anonyymi
moottori.fi käyttötestiautosta hajosi DSG käytetty VWskoda
2000e remontti 2000e autoon juu
Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838