DSG ei kestä vieläkään-miksi ei?

Anonyymi

Näin sanoo autobild lehti

194

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      DSG on osin suunniteltu väärin-ne on rakennettu niin että kuluvat,joten korjaamot ovat hukkua niiden tulvaan.MM audin ja porshen dsg...

      Autobild 2 / 2019 korjaaja Majid Barsegar sanoo

      eikö oikeaa tietoa saa sanoa?

      hyvää Joulua skoota

      • Anonyymi

        Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..

        Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..

        juuri autobild väittää muuta-uudetkin susia---


      • Anonyymi

        laenoo kirjastosta tai varaa hyvää tietoa


      • Anonyymi

        nuorille töitä tuumaa valmistaja?

        mainoksella saadaan kahelit kaupoille


    • Anonyymi

      huono

    • Anonyymi

      Poliisilla, viranomaisilla ja todella paljon ammattiajossa on ja on ollut noita DSG laatikoita ja hyvin ne siellä ovat kestäneet.

      • Anonyymi

        Jouluna luotetaan DSG-laatikoihin. Myös lanttulaatikko on kova sana.


      • Anonyymi

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa

        Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.

        Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( 2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.

        Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( 2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.

        Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia"

        Voit unohtaa nuo manuaalit, ei kukaan enää sellaisia halua.
        Poliisit ajavat DSG vaihteisilla Skodilla ja Volkkareilla 450tkm ja sitten ne myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa

        Sulla on varmaankin faktaa tuosta asiasta?


    • Anonyymi

      paha maa VW alla haaa

    • Anonyymi

      Poliisi, puolustusvoimat ja rajavartiosto ovat kusessa vag raatojen kanssa. Siksi tulee tilalle mersuja ja Fordeja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        kannattaa ostaa ja lukea

        kirjastosta tilata

        ei sitten tule korjauslasku yllätyksenä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Santtu
      12.12.2015 14:03

      Skoda Superb 1,8 TSi vm 2009 7-lovisella DSG:llä, 15 tkm kohdalla mekatroniikkayksikkö vaihtoon täysin takuuna ja sitten 70 tkm ajettuna toinen kytkimistä alkoi ravistamaan, taas tuli maahantuoja hyvin vastaan mutta jäi itsellekin maksettavaa. 80 tkm huollossa kampanjana öljyjen vaihto (juu, seiska on kuivilla kytkimillä mutta siellä on perusvoitelu ;>) "toimivuuden varmistamiseksi". Sitten alkoikin moottori syömään öljyä litran tonnilla mutta se onkin jo toinen tarina... Mukava auto mutta jos renkaat kestää kauemmin kuin moottori ja vaihteisto niin jossain on säästetty liikaa. Merkkiä on nyt vaihdettu eikä ole VAG-konsernista.


      TM yleisö palsta

    • Anonyymi

      Toyotan omapojalle on joulun aika kovin raskasta kun ei ole omaisia lähellä, vain hoitolaotoksen väkeä ja sen kyllä huomaa.
      DSG on hyvä vaihteisto jota on parannettu jo 22vuotta ja nyt on menossa neljäs täysin parannettu versio ja se on niittänyt mainetta testeissä ja kestotesteissä ympäri maailmaa.

    • Anonyymi

      höpö puhetta-kyllä se 30000km jyskyttää ja ravistaa

      • Anonyymi

        Krapula taitaa jyskyttää ja ravistaa.


    • Anonyymi

      autobild sen kertoi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      se ei ole tehty tahallaan kestäväksi

      korjaamot tuo voiton?

    • Anonyymi

      Miksi TM ei sano mitään?

    • Anonyymi

      muovit tuppaa kestämään vain rajatun ajan

      tehdas kyllä tietää mitä teki

      huijaus ja jälkimarkkinat toimii

    • Anonyymi

      DSG-laatikko toimii omassa Fabiassa hienosti. Autolla on nyt ajettu 56 tkm. Jos tulee ongelmia, niin raportoin niistä kyllä tällä palstalla.

    • Anonyymi

      Dsg vaihteisto käyttää paljon enemmän vaihteita normaalilla ajolla verrattuna manuaaliin, eli kytkin kuluu puolet nopeammin. Eli sen uusimisen tulee paljon nopeammin vastaan.

      Myös muita osia jotka kuluvat.

      Eli laatikko vaatii korjausta

      • Anonyymi

        Onko sulla omia kokemuksia tuosta kulumisesta?


      • Anonyymi

        Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
        Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
        Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.

        Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.

        Manuaalivaihteisto on varmasti kaikille tuttu, mutta tässä keskustelussa kysellään kokemuksia DSG-vaihteistosta. Siis omia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.

        Kun on koulutusta ja parempi palkka, niin on varaa panostaa mukavuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
        Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.

        Kädettömät ei osaa vaan ajaa manuaalilla tosin kalliit automaatit toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kädettömät ei osaa vaan ajaa manuaalilla tosin kalliit automaatit toimii hyvin.

        Mikä on kallis automaatti

        audin automaatin korjauksessa on puhuttu 10000e summista..sanoo autobild lehti lisää


    • Anonyymi

      jälkimarkkinat pitää toimia-sutta tahallaan tehtaalta?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näyttäisi siltä, että DSG-vaihteisto kestää pienempien moottorien yhteydessä. Ajotavalla toki merkitystä, mutta tolkun kuski tuskin rikkoo Skodansa DSG-laatikkoa. Vääntävämpien moottoreiden kanssa DSG lienee ongelmallisempi. Revittelemällä kaiken saa hajoamaan.

      • Anonyymi

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Portaaton planeettapyörästövaihteisto ei nyi eikä pätki eikä arpo vaihteita. Nerokasta, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Tolkun kuski pärjää Skodallakin. Hyvät ajo-ominaisuudet ja pieni kulutus.


      • Anonyymi

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Mikä Skoda sulla oli ja paljonko jouduit pulittamaan vaihteistoremontista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Ei sitten ollutkaan omia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Sanoisin kuitenkin, että kannattaa vähän ajatella, miten autoa käyttää.


    • Anonyymi

      se on huonosti tehty sanoo AUTOBILD

      • Anonyymi

        Selvä. Aion kuitenkin selvittää, miten tuo toimii normaalissa ajossa. Toistaiseksi toimii hyvin.


      • Anonyymi

        Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.

        Tottakai me sinua uskomme, olethan Toyotan omapoika.


    • Anonyymi

      pahaa huijaamista jos osat jo huonoja tehtaalta saakka-muovia

    • Anonyymi

      huonosti tehty..

    • Anonyymi

      murhe skodavw on

    • Anonyymi

      Eihän ne kestä ajoa kuin 450tkm poliisin käytössä.

      • Anonyymi

        paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?

        Kysy poliisilta.


    • Anonyymi

      saksalainen kehitys

    • Anonyymi

      huonosti tehty tehtaalla sanoo autobild

    • Anonyymi

      se vain on totta sanoo saksalainen autolehti ja saksalainen korjaaja--


      hahhahahahahperskeikkaaVWmoktar

    • Anonyymi

      ostaminen on valintoja ja tieto kulkee

      • Anonyymi

        Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
        Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
        Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
        Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
        Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi.

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        varmaan noin se menee

        omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaan noin se menee

        omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuu

        Voi sua Toyotan omapoikaa. Uskotko että takuu on neuvottelu asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        Niinkö uskot, et tiedä mitään muuta provoilla osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        Saksan ja Brittien poliisilla on myös Skodaa paljon. Työsuhdeautoina suosituin vuosia, ei työautot voi seisoa remontissa.


    • Anonyymi

      pakkasella naks muoviosat?

      • Anonyymi

        Poliisi ajaa kelillä kuin kelillä ja myös Lapissa ja hyvin DSG on kestänyt 450tkm ja nyt uusilla omistajilla.


    • Anonyymi

      autobild asia lehti TM mainoslehti?

      ei uskalla sanoa suoraan?

    • Anonyymi

      soon outopaikka?

    • Anonyymi

      suattaa muovit kulluu

    • Anonyymi

      oi sentään

    • Anonyymi

      korjaamot myhäilee?

      VW korruptio?

    • Anonyymi

      hih

      ammattilaisten ilosanomaa omistajille

    • Anonyymi

      mikä on VW ajatus kun tehdasvikaa pukkaa?

    • Anonyymi

      Autobildin mukaan Skodaan ei saa enää aseentaa dsg-laatikoiden uudempia versioita, koska USA:n antama lupa myydä länsiteknologiaa itään oli Donald Trumpin valtakauteen sidottu diili.

      Voi voi teitä komukoita!

      MAGA

    • Anonyymi

      ei siihen anneta vastusta kuin ammattilaisen suusta

      autobild

      älä osta

    • Anonyymi

      kas kun ihmiset ei tiedä mitä ostaa?

    • Anonyymi

      VW hehkulamppuhuijaus?

      • Anonyymi

        "Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy."

        Ei oikeissa kunnon automaateissa ole mitään kytkinlevyjä eikä paineasetelmia. Vain antiikin aikaisissa kansanautoissa ja halpuutettuna!


    • Anonyymi

      Kyllä se kestää kunhan ettepäästä ämmiä rattiin.

    • Anonyymi

      hehkulamppuhuijaus?

    • Anonyymi

      kuuluko naps DSG laatikosta?

      muoviosat sanoo Autobild suomi

    • Anonyymi

      Itsellä huonot kokemukset kyseisestä laatikosta. Ensimmäinen kesti Vokkelossa 30 000 ja seuraava 110 000. Kolmatta en enää halunnut kokeilla. Kannattaa valita tarkkaan ja pysyä DSG:stä erillään.

    • Anonyymi

      autobild teki sivuillaan selvityksen

      kirjastosta voi lehden tilata

      • Anonyymi

        Ihanko totta? Olen lueskellut tätä palstaa, mutta tuota en tiennytkään.


      • Anonyymi

        Varakkaammat jopa voivat ostaa lehden, 6,90€/kpl. Toki tällä palstalla tähän pystyviä ei valitettavasti ole. Itsekin käyn Skodalla leipäjonossa ja luen vain viisi vuotta vanhoja Tiedonantajia, jota Toverit ovat antaneet.


    • Anonyymi

      TM ei uskalla kertoa asiaa?

    • Anonyymi

      osta ja kadu

    • Anonyymi

      lehti puhuu palturia?

    • Anonyymi

      aina roskaa

      • Anonyymi

        Älä tojotan omapoika puhu potaskaa. Dsg on hienoa ja toimivaa teknologiaa. Toistan, on hienoa ajaa dsg vokkelolla.


    • Anonyymi

      niin kysymys

    • Anonyymi

      laitappa googleen -dsg viat

      kaikki valehtelee?

      • Anonyymi

        Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:

        Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.

        Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.

        Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).

        Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:

        Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.

        Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.

        Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).

        Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.

        Täyttä satua puhut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoodissa DSG:t eivät tahdo kestää ja syykin on selvä:

        Periaatteessahan koko VWG-konsernin tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.

        Esimerkiksi nuo VWG-konsernin DSG-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan.

        Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skoodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).

        Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.

        Noinhan se menee, korkeammalle asemoituihin merkkeihin tulee korkealaatuisemmat osat. Ei pitäisi olla yllätys kenellekään.


    • Mikään ei ole muuttunut. Viat korjattiin aina "aiemmin" ja uusista ollaan hiljaa mahdollisimman pitkään

      2010: Nää korjattiin jo 2007
      2011: Nää korjattiin jo 2008
      2012: Nää korjattiin jo 2009
      2013: Nää korjattiin jo 2010
      2014: Nää korjattiin jo 2011
      2015: Nää korjattiin jo 2012
      2016: Nää korjattiin jo 2013
      2017: Nää korjattiin jo 2014
      2018: Nää korjattiin jo 2015
      2019: Nää korjattiin jo 2016
      2020: Nää korjattiin jo 2017
      2021: Nää korjattiin jo 2018

    • Anonyymi

      mikäs siinä kushastassa on vaihteet?

    • Anonyymi

      yhtiö pyörii jälkimarkkinavoitoilla?

    • Anonyymi

      hanki auto joka kestää

      toyota

    • Anonyymi

      kts.seat suomi24

    • Anonyymi

      outo valmistaja

    • Anonyymi

      niin se sanoo-älä osta

    • Anonyymi

      öljynsyönnistä löydät enemmän audisuomi24-samat moottorit on

    • Anonyymi

      kaikki ei osaa

      kuin Sipilän johtajuus

    • Anonyymi

      autobild kertoo juu

    • Anonyymi

      uudetkaan ei kestä kertoo autobild

      miksi kehitys ei kehity VWskoda?

    • Anonyymi

      autobild kertoo asian suoraan

    • Anonyymi

      skodaliikkeen pitää vetää autobild oikeuteen

      väittämä lienee väärä kun skodaa myydään paljon

    • Anonyymi

      jokos autobild oikeudessa vastaamassa?

    • Anonyymi

      autobild sen kertoi 2020

    • Anonyymi

      autobild sanoo noin

    • Anonyymi

      Toyotan omapojan aamuspämmit on niin hauskoja.

    • Anonyymi

      kts. moottori lehti 4/21

      VWskoda 2009 kestotesti käytetyllä tdi

      missä DSG korjaamot suomessa

    • Anonyymi

      jälkimarkkinat ja sijoitukset?

    • Anonyymi

      aika uusi lehti juu 2020

    • Anonyymi

      juttu poistettiin vaikka autobildissä pitkä tarina DSG tuhoista

    • Anonyymi

      koska tietää milloin on DSG vika kun se nykii ja ryntäilee jo uusissa VW autoissa?

      käyttötestit kertoo niin

      • Anonyymi

        Sitten kun saat ajokortin, niin voit itse kokeilla.


    • Anonyymi

      uusien autojen esittelyjä katsoo niin muissa merkeissä on momentinmuunnin automaatti eli kestää!

    • Anonyymi

      lukekaa

    • Anonyymi

      autobild varmaan valehtelee?

    • Anonyymi

      seon VW...

    • Anonyymi

      Vw autoja aina ollut kun niin hyviä mutta dsg /stronic laatikkoista en ostaisi koskaan, kuten en mersun dct ja muiden merkkien automaatteja.

      Mukava kun tietää että laatikon takia ei koskaan tule vikaa, häiröitä, vikavaloja, kallista korjauttamista.

    • Anonyymi

      paha

    • Anonyymi

      valehtelee autolehdet?

    • Anonyymi

      niin kertokaa?

      • Anonyymi

        Mielestäni autolehdet valehtelee, sillä oma DSG-Skoda toimii loistavasti.


    • Anonyymi

      niinsano?

    • Anonyymi

      2020 Autobild ja mikä olikaan no?

    • Anonyymi

      hauskaa ja nopeaa kehitystä

    • Anonyymi

      Paljon vaihteita vaihtavaa ajoon kaksoiskytkin automaatti ei ole hyvä. Koska vikaantuu nopeammin

      • Anonyymi

        Hihii, kovin heikko provo.


    • Anonyymi

      DSG on paras.

      • Anonyymi

        Dsg on paras vilppivagenautomaatti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dsg on paras vilppivagenautomaatti!

        Voi voi, hönö tuo vähäinen veljemme on taas vapaana.


    • Anonyymi

      DSG toimii hyvin ja on kestävä.

      • Anonyymi

        Näinhän se on, mutta Toyotan omapoika jaksaa yrittää kymmenen vuotta vanhaa juttua pitää hengissä. Pitääkin alkaa muistelemaan Toyotan vanhempia ongelmia urakalla, niitä nimittäin löytyy kyllä. D4-D, VVTi, jakopäät, kuolemankusut jne...


      • Anonyymi

        Voi olla mutta ainakin mun B9 mallin A4ssä S-tronic nyki vaihtaessa. Jyrisytti ylämäissä liian isolla vaihteella ja risteyksiniin hiljentämisen jälkeen kesti pitkään ennen kuin reagoi mitenkään kaasun painamiseen.
        Voimalinjan käyttöominaisuudet aikas heikot 55ke hintaiselle uudesta ostetulle autolle.

        ymmärrän kyllä jos DSG on ensimmäinen automaatti niin se voi olla hieno kokemus mutta jos ajanut mehulingoilla tai sähköautolla niin aika surkea esitys DSG on.


    • Anonyymi

      Bemarin steptronicilla tuli aikoinaan ajettua paljon. Olihan se kieltämättä jotenkin hienostuneempi, mutta DSG on tarpeeksi hyvä.

    • Anonyymi

      googlaa moottori.fi

      käytetty jetta käyttötesti-DSG täys susi

    • Anonyymi

      Hyvin kestää dsg vieläkin.

    • Anonyymi

      Mersunkin vaihteisto hajos mut dsg vaan kestää ja kestää...

    • Anonyymi

      ja miljoonat skoda TDI mallit huijauskorvausten piirissä?

    • Anonyymi

      mikähän oli no?

      2020 vuosi

    • Anonyymi

      tahallaan tehdään sutta ja sekundaa jälkimarkkinoille?

      • Anonyymi

        "Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."

        Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."

        Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan.

        "Dsg on paras vilppivagenautomaatti!"

        Naulankantaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."

        Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan.

        Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.

        DSG = Deuze segunda gear!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo kannattaa itse testata, eikä uskoa tämän palstan jorinoihin. Itsellä on 60tkm ajettu 6-vuotias Skoda Fabia DSG-vaihteistolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä. Tosin en ole testannut vanhan Avensiksen ominaisuuksia.

        140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti

        Nyt ajo on niin halpaa, että tuohon mennessä rahaa on jäänyt säästöön yllinkyllin. Tuskin edes omistan autoa enää tuolloin, mutta pidän asian kyllä mielessä. Hyvää kesää ja opetelkaa uimaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        140 000 km niin viimeistään tuhansien remontti

        Sulla on varmaankin vahva näyttö asiasta ja varsinkin uudemmista kun nostat tätä ketjua joka päivä?
        Laita jotain linkkiä ja testituloksia.
        Kovasti tuota vaihteistoa ollaan todellisuudessa kehuttu viime vuodet ja hönö muistelee jotain yli 10 vuotta vanhoja juttuja tuttuun tapaansa, mutta laulun sanoin "kaikki valuu hukkaan" sanoi suden raiskaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja."

        Kuusi vuotiaan 60 tuhatta ajetun Goffin kuskina oltiin juhannuksena. Kyllä oli melkoinen pettymys. Muoviratti ja DSG vaihteisto. Penkit oli melko laadukkaan tuntuiset mutta aivan liian kovat. Melko hyvin se muuten sopii käteen mutta se DSG:n toiminta oli kyllä melkoinen pettymys toimivuudeltaan verrattuna mihin automaattiin tahansa ja se peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen. Ei mistään joujevuudesta voi ainakaan puhua. Kyllä oli aivan samanlaista mitä jotkut täällä ovat kuvailleet. Ei ensi tuntuma ainakaan lisännyt kiinnostusta eikä mennyt huijaus- ja vikahistoriakaan ainakaan lisää sitä. Kyllä vanha Avensis tuntui miellyttävältä laatuautolta nahkaratteineen portaattoman vaihteiston kanssa. sentin tarkkudella pystyi kätevästi peruuttelemaan.

        "peruutus parkkiin loivaan ylämäkeen jonka takana oli vielä kivimuuri, yhtä helvettiä, puolen metrin syöksyineen."

        Et vaan osaa. Jalka jarrulle ja pakki päälle. Sitten käsijarru pois napista. Kun löysäät jarrua niin auto ryömii nätisti vaikka puoli senttiä kerrallaan, kaasuun ei tarvitse koskea lainkaan. Jos hyppyytät autoa niin se se on sun taitamattomuutta, ei auton vika.


    • Anonyymi

      Ei sillä ole mitään omaa näyttöä asiasta. Se vetoaa vaan lehtien juttuihin.

      • Anonyymi

        Tästä on ollut faktaa kaikissa lehdissäkin. Varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä. Niin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on ollut faktaa kaikissa lehdissäkin. Varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä. Niin se vain on.

        Faktaa on. Skoda ei kestä. Onhan se venäläinen vikavariantti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa on. Skoda ei kestä. Onhan se venäläinen vikavariantti.

        Voi kun sinun provosi on aina niin surkeita. Asioissa pitäisi olla edes vähän totuutta mukana, muuten ne on kuin kusisit omille nilkoillesi, sinua lämmittää pienen hetken, mutta muut nauraa sinulle.


    • Anonyymi

      Hähähähähähähäääää. Mulla on DSG Golffi. Pelaa kuin Buikki. Hähähähähähähäääö

    • Anonyymi

      Ketään ei kiinnosta kestääkö DSG tai joku toyop*ska.

      • Anonyymi

        Ehkä niitä joilla on kyseinen laite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä niitä joilla on kyseinen laite?

        Keskustelun aloittajaa kiinnostaa, vaikka hänellä ei ole kyseistä laitetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelun aloittajaa kiinnostaa, vaikka hänellä ei ole kyseistä laitetta.

        laita googleen DSG viat hakuun

        nauti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laita googleen DSG viat hakuun

        nauti

        Enimmäkseen trollausta kuten tämäkin keskustelu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      laatu ja skoda ei kuulu yhteen

      VW

    • Anonyymi

      kovaa peliä kuluttajien kustannuksella

      • Anonyymi

        Krimillä teillä r'ssillä on kovaa peliä, vapauden kustannuksella, Pietarissa on hyvä kirjoittaa p'skaa tänne ja mv-lehteen, kun jonnet ei tajua...


    • Anonyymi

      huh

    • Anonyymi

      moottori.fi myös

    • Anonyymi

      niin? juu VW se on

    • Anonyymi

      Toyotassa on paljon paremmat vaihdelaatikot.

    • Anonyymi

      näkyy uusien myynnissä viat?

      • Anonyymi

        Ei näy, kun niitä ostetaan eniten.


    • Anonyymi

      Vag tekeleisiin olisi pitänyt jo vuosia sitten laittaa joku valmistevero tai muu haitta vero.
      Kaikki huonolaatuiset tuotteet saataisiin pois valmistuksesta ja häviämään jos ei valmistaja kykene tai halua tehdä kestäviä tuotteita.
      Paskat huonolaatuiset tuotteet saastuttavat eniten.

    • Anonyymi

      kestää se 50000-140000km

      sitten onkin tuhansien e menoja

    • Anonyymi

      kaikki lehdet

      mm-moottori.fi

    • Anonyymi

      moottori.fi käyttötestiautosta hajosi DSG käytetty VWskoda

      2000e remontti 2000e autoon juu

    Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe