Aihe

DSG ei kestä vieläkään-miksi ei?

Anonyymi

Näin sanoo autobild lehti

86

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      DSG on osin suunniteltu väärin-ne on rakennettu niin että kuluvat,joten korjaamot ovat hukkua niiden tulvaan.MM audin ja porshen dsg...

      Autobild 2 / 2019 korjaaja Majid Barsegar sanoo

      eikö oikeaa tietoa saa sanoa?

      hyvää Joulua skoota

      • Anonyymi

        Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus kyllä tiedetään. Älä ole turhaan huolissasi. Hyvää Joulua sinnekin.

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..

        Tosi vanhoissa oli ongelmaa, mutta uudemmissa ei enää vuosiin.
        Toyotan omapoika yrittää vaan paniikissaan pitää yllä ikivanhoja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo kyse vanhoista DSG laatikoista uudet kestää hyvin..

        juuri autobild väittää muuta-uudetkin susia---


      • Anonyymi

        laenoo kirjastosta tai varaa hyvää tietoa


    • Anonyymi

      huono

    • Anonyymi

      Poliisilla, viranomaisilla ja todella paljon ammattiajossa on ja on ollut noita DSG laatikoita ja hyvin ne siellä ovat kestäneet.

      • Anonyymi

        Jouluna luotetaan DSG-laatikoihin. Myös lanttulaatikko on kova sana.


      • Anonyymi

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa

        Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobild ajoi VW ja DSG laatikolla 150 tkm ja purki laatikon ja moottorin, ei missään mitään ylimääräistä kulumista havaittu ja toiminta niin moottorin kun vaihteiston osalta moitteeton.. Eli turha vanhoja juttuja kirjoitella kun totuus on toinen.

        Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( +2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.

        Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että dsg laatikoiden paljon kalliimpi huolto ja korjauskulu ( +2000eur) esim auton eliniän aikana verrattuna manuaaliin on vw lle ja esim merkkiliikkeille hyödyksi. Koska jokainen korjaus on korkealla voitolla, osat ja työssä varsinkin joka tuo suuret voitot. Ja jos auto jää liikenteestä aikaisemmin niin sekin plussaa autokaupalle.

        Koska suurin osa on sellaisia jotka ei ajattele itse niin korjauttajia on paljon, sekä kaksoiskytkin "automaattien ostajia"

        Voit unohtaa nuo manuaalit, ei kukaan enää sellaisia halua.
        Poliisit ajavat DSG vaihteisilla Skodilla ja Volkkareilla 450tkm ja sitten ne myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kestää ne jos korjataan 50000km välein-kyllä valtiolla rahaa riittää ja sopimus kattaa

        Sulla on varmaankin faktaa tuosta asiasta?


    • Anonyymi

      paha maa VW alla haaa

    • Anonyymi

      Poliisi, puolustusvoimat ja rajavartiosto ovat kusessa vag raatojen kanssa. Siksi tulee tilalle mersuja ja Fordeja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        kannattaa ostaa ja lukea

        kirjastosta tilata

        ei sitten tule korjauslasku yllätyksenä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Santtu
      12.12.2015 14:03

      Skoda Superb 1,8 TSi vm 2009 7-lovisella DSG:llä, 15 tkm kohdalla mekatroniikkayksikkö vaihtoon täysin takuuna ja sitten 70 tkm ajettuna toinen kytkimistä alkoi ravistamaan, taas tuli maahantuoja hyvin vastaan mutta jäi itsellekin maksettavaa. 80 tkm huollossa kampanjana öljyjen vaihto (juu, seiska on kuivilla kytkimillä mutta siellä on perusvoitelu ;>) "toimivuuden varmistamiseksi". Sitten alkoikin moottori syömään öljyä litran tonnilla mutta se onkin jo toinen tarina... Mukava auto mutta jos renkaat kestää kauemmin kuin moottori ja vaihteisto niin jossain on säästetty liikaa. Merkkiä on nyt vaihdettu eikä ole VAG-konsernista.

      TM yleisö palsta

    • Anonyymi

      Toyotan omapojalle on joulun aika kovin raskasta kun ei ole omaisia lähellä, vain hoitolaotoksen väkeä ja sen kyllä huomaa.
      DSG on hyvä vaihteisto jota on parannettu jo 22vuotta ja nyt on menossa neljäs täysin parannettu versio ja se on niittänyt mainetta testeissä ja kestotesteissä ympäri maailmaa.

    • Anonyymi

      höpö puhetta-kyllä se 30000km jyskyttää ja ravistaa

      • Anonyymi

        Krapula taitaa jyskyttää ja ravistaa.


    • Anonyymi

      autobild sen kertoi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      se ei ole tehty tahallaan kestäväksi

      korjaamot tuo voiton?

    • Anonyymi

      Miksi TM ei sano mitään?

    • Anonyymi

      muovit tuppaa kestämään vain rajatun ajan

      tehdas kyllä tietää mitä teki

      huijaus ja jälkimarkkinat toimii

    • Anonyymi

      DSG-laatikko toimii omassa Fabiassa hienosti. Autolla on nyt ajettu 56 tkm. Jos tulee ongelmia, niin raportoin niistä kyllä tällä palstalla.

    • Anonyymi

      Dsg vaihteisto käyttää paljon enemmän vaihteita normaalilla ajolla verrattuna manuaaliin, eli kytkin kuluu puolet nopeammin. Eli sen uusimisen tulee paljon nopeammin vastaan.

      Myös muita osia jotka kuluvat.

      Eli laatikko vaatii korjausta

      • Anonyymi

        Onko sulla omia kokemuksia tuosta kulumisesta?


      • Anonyymi

        Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
        Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalin kytkimen kesto on hyvin paljon käyttäjästä kiinni ja manuaalilla kuski ei osaa käyttää moottoria optimaalisella kierrosalueella.
        Sitä paitsi, kukaan ei halua enää manuaalia.

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.

        Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalivaihteiston kytkinlevy kestää kulutusta normaalissa käytössä n 300 000km tai enemmän, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole koska on yksinkertainen. Kytkinlevy on halpa ja helppo uusia. Ei ole kauan kun vaihdoin uuden kytkinpaketin sachs 120eur pihalla.

        Kaksoiskytkin automaatit ja muut, siellä on niin paljon enemmän tavaraa mikä kuluu ja jopa sähköä, hydrauliikkaa. Vianetsintä ja testipenkit, sekä tiedettävä läpikotaisin koko automaatin toiminta jotta ei mene sormien pyörittelyksi vianetsintä ja korjaus.

        Manuaalissahan ei tule koskaan vikavaloja tai drive train erroreita tai tekstiä että ota yhteys lähimpään huoltopisteeseen tai nykimisiä.

        Manuaalivaihteisto on varmasti kaikille tuttu, mutta tässä keskustelussa kysellään kokemuksia DSG-vaihteistosta. Siis omia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivakytkimellisessä DSG laatikossa ei ole muuta kuin kolme ongelmaosaa: Kytkin, megatroniikka ja itse laatikko. Siinä ne pääpiirteittäin ovat. Käyttäminen vaatisi insinöörikoulutuksen ja juristin varallisuuden mutta maalaisjärki laittaa hälytyskellot soimaan.

        Kun on koulutusta ja parempi palkka, niin on varaa panostaa mukavuuksiin.


    • Anonyymi

      jälkimarkkinat pitää toimia-sutta tahallaan tehtaalta?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näyttäisi siltä, että DSG-vaihteisto kestää pienempien moottorien yhteydessä. Ajotavalla toki merkitystä, mutta tolkun kuski tuskin rikkoo Skodansa DSG-laatikkoa. Vääntävämpien moottoreiden kanssa DSG lienee ongelmallisempi. Revittelemällä kaiken saa hajoamaan.

      • Anonyymi

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Portaaton planeettapyörästövaihteisto ei nyi eikä pätki eikä arpo vaihteita. Nerokasta, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Tolkun kuski pärjää Skodallakin. Hyvät ajo-ominaisuudet ja pieni kulutus.


      • Anonyymi

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Mikä Skoda sulla oli ja paljonko jouduit pulittamaan vaihteistoremontista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmissä on vielä heikommat monilevykytkimet.isommissa malleissa ja tehokkaammissa versioissa on sentään märkä kytkimet.
        Kuluvaa tavaraa, ja tietää huoltokuluja. Ja jos ei kyllä uusita ajoissa, tulee isompia vaihteisto-ongelmia.

        Ei sitten ollutkaan omia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hih

        eli osta auto jossa ei tarvi aatella miten käytät-toyota

        Sanoisin kuitenkin, että kannattaa vähän ajatella, miten autoa käyttää.


    • Anonyymi

      se on huonosti tehty sanoo AUTOBILD

      • Anonyymi

        Selvä. Aion kuitenkin selvittää, miten tuo toimii normaalissa ajossa. Toistaiseksi toimii hyvin.


      • Anonyymi

        Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Saksassa maahanmuttajien korjaamo korjasi noita ja keskeisissä osissa sitten liaan heikot materiaalit jotka korvattu sitten teräksellä ja pronssilla yms.

        Tottakai me sinua uskomme, olethan Toyotan omapoika.


    • Anonyymi

      pahaa huijaamista jos osat jo huonoja tehtaalta saakka-muovia

    • Anonyymi

      huonosti tehty..

    • Anonyymi

      murhe skodavw on

    • Anonyymi

      Eihän ne kestä ajoa kuin 450tkm poliisin käytössä.

      • Anonyymi

        paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paljonko osia vaihdettu? 10000 e edestä?

        Kysy poliisilta.


    • Anonyymi

      saksalainen kehitys

    • Anonyymi

      huonosti tehty tehtaalla sanoo autobild

    • Anonyymi

      se vain on totta sanoo saksalainen autolehti ja saksalainen korjaaja--

      hahhahahahahperskeikkaaVWmoktar

    • Anonyymi

      ostaminen on valintoja ja tieto kulkee

      • Anonyymi

        Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
        Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
        Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi on hyvä esimerkki kuinka hyvin DSG kestää kun hoitaa huollot.
        Tuskin poliisille olisi hankittu noita vuosien varrella tuollaisia määriä jos niissä olisi ollut kovasti harmia ja kuluja.
        Toyotan omapoika se vaan jaksaa trollata samoilla vanhoilla jutuilla, vaikka ne on todettu valheiksi.

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        varmaan noin se menee

        omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaan noin se menee

        omaan käyttöön pitää pyytää VWskodaan 10 vuoden takuu

        Voi sua Toyotan omapoikaa. Uskotko että takuu on neuvottelu asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        Niinkö uskot, et tiedä mitään muuta provoilla osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla kuten liisarifirmoilla on hiukan erilainen suhde maahantuojaan kuin meillä yksityisillä. Nuo instanssit osaa heti sata autoa ja jatkossa lisää.

        Jos DSGeitä porsii niin maahantuoja hoitaa ne kuntoon vaikka takuu olisi ummessa. Muutaman laatikon vaihto on pikku juttu siinä business casessa eikä isoa asiakasta haluta karkoitaa pikkumaisuudella.

        Me tavikset ollaan sitten eria asia. Eikä meille ole tarve osoittaa liikaa hyvää tahtoa.
        Ei siis oikein voida verrata isoa instanssia ja yksityistä autovalinnoissa,.

        Saksan ja Brittien poliisilla on myös Skodaa paljon. Työsuhdeautoina suosituin vuosia, ei työautot voi seisoa remontissa.


    • Anonyymi

      pakkasella naks muoviosat?

      • Anonyymi

        Poliisi ajaa kelillä kuin kelillä ja myös Lapissa ja hyvin DSG on kestänyt 450tkm ja nyt uusilla omistajilla.


    • Anonyymi

      autobild asia lehti TM mainoslehti?

      ei uskalla sanoa suoraan?

    • Anonyymi

      soon outopaikka?

    • Anonyymi

      suattaa muovit kulluu

    • Anonyymi

      oi sentään

    • Anonyymi

      korjaamot myhäilee?

      VW korruptio?

    • Anonyymi

      hih

      ammattilaisten ilosanomaa omistajille

    • Anonyymi

      mikä on VW ajatus kun tehdasvikaa pukkaa?

    • Anonyymi

      Autobildin mukaan Skodaan ei saa enää aseentaa dsg-laatikoiden uudempia versioita, koska USA:n antama lupa myydä länsiteknologiaa itään oli Donald Trumpin valtakauteen sidottu diili.

      Voi voi teitä komukoita!

      MAGA

    • Anonyymi

      ei siihen anneta vastusta kuin ammattilaisen suusta

      autobild

      älä osta

    • Anonyymi

      kas kun ihmiset ei tiedä mitä ostaa?

    • Anonyymi
      UUSI

      VW hehkulamppuhuijaus?

      • Anonyymi
        UUSI

        "Tuleehan manuaalissakin ongelmia, jos palanutta kytkinlevyä ei vaihdeta. Lisäksi paineasetelma väsyy."

        Ei oikeissa kunnon automaateissa ole mitään kytkinlevyjä eikä paineasetelmia. Vain antiikin aikaisissa kansanautoissa ja halpuutettuna!


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      235
      15986
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13578
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      295
      9559
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      42
      6782
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      250
      4067