Miten hinta muodostuu?

Anonyymi

Mikko Myyjä laittaa osakkeet myyntiin hintaan alaraja 1,23 euroa.
Ossi Ostaja haluaa ostaa osakkeita ja maksaa korkeintaan 1,65 euroa.

Mikä hinnan Mikko saa osakkeistaan? Jos Ossi olisi valmis maksamaan enemmän, kuin alaraja, olisi kohtuullista, että Mikko saisi sen, mitä toinen on valmis maksamaan. Ostaja on silti tyytyväinen.

Minkä hinnan Ossi maksaa osakkeistaan? Jos Mikko on valmis myymään Ossin tarjousta halvemmalla, olisi kohtuullista, että Ossi saisi osakkeet halvemmalla. Myyjä olisi silti tyytyväinen.

Mikä kauppahinnan määrää? Tätä tietoa ei löydy mistään esitteistä!

TV: Outi Oppilas

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riipuu siitä kumpi tekee toimeksiannon ensin. Jos Mikko laittaa osakkeensa ensin myyntiin 1,23 e/kpl niin sitten ne myydään sillä hinnalla riippumatta siitä mitä Ossi tarjoaa, kunhan tarjous on vähintään 1,23 e.

    • Anonyymi

      ei tuolla nordnetissä ainakaan ole mitään ala- ja ylärajoja. Myyjä asettaa osakkeet myyntiin toivomallaan hinnalla ja ostaja asettaa myös toivomansa hinnan osakkeille ja kaipa meklarit sitten siinä välissä laittavat nämä toiveet kohtaamaan.

      • Anonyymi

        Sen olen kyllä kirotun tuurin miehenä huomannut, että jos havittelet jotain osaketta, hinta karkaa koko ajan ylöspäin, mutta kun kerkeät ostaa, niin hinta putoaa heti alaspäin.
        Jos taas olet myymässä, niin hinta putoaa koko ajan masentavasti alaspäin, mutta heti kun kerkeät myydä, hinta nouseekin heti ylöspäin :/ Teitpä niin tai näin, häviät AINA!!


      • Anonyymi

        Meklarit eivät muuta hintoja (ellei ole erityisesti sovittu että meklari hoitaa toimeksiannon asiakkaan puolesta). Jos myyntilaita on korkeampi kuin ostolaita niin kauppoja ei synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meklarit eivät muuta hintoja (ellei ole erityisesti sovittu että meklari hoitaa toimeksiannon asiakkaan puolesta). Jos myyntilaita on korkeampi kuin ostolaita niin kauppoja ei synny.

        Nuokin ostajien ja myyjien määrät toimivat epäloogisesti, luulisi että jos ostajia on enemmän kuin myyjiä, hinta nousisi, mutta eipä noin näytä käyvän. Tai jos myyjiä onkin enemmän, niin hinta laskisi. Ehkä jotkut laittaa osakkeet myyntiin korkeaan hintaan lähinnä kokeeksi ja jos kauppaa ei synny, niin ei sitten, eivät halua myydä alennetulla hinnallakaan pois niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuokin ostajien ja myyjien määrät toimivat epäloogisesti, luulisi että jos ostajia on enemmän kuin myyjiä, hinta nousisi, mutta eipä noin näytä käyvän. Tai jos myyjiä onkin enemmän, niin hinta laskisi. Ehkä jotkut laittaa osakkeet myyntiin korkeaan hintaan lähinnä kokeeksi ja jos kauppaa ei synny, niin ei sitten, eivät halua myydä alennetulla hinnallakaan pois niitä?

        "Ehkä jotkut laittaa osakkeet myyntiin korkeaan hintaan lähinnä kokeeksi ja jos kauppaa ei synny, niin ei sitten, eivät halua myydä alennetulla hinnallakaan pois niitä?"

        Juurikin näin, ja sama toisinpäin. Näitä tarjoustasoja kutsutaan osto- ja myyntilaidoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen olen kyllä kirotun tuurin miehenä huomannut, että jos havittelet jotain osaketta, hinta karkaa koko ajan ylöspäin, mutta kun kerkeät ostaa, niin hinta putoaa heti alaspäin.
        Jos taas olet myymässä, niin hinta putoaa koko ajan masentavasti alaspäin, mutta heti kun kerkeät myydä, hinta nouseekin heti ylöspäin :/ Teitpä niin tai näin, häviät AINA!!

        Vain jos olet poikkeuksellisen huono sijoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain jos olet poikkeuksellisen huono sijoittaja.

        no kun ei osaa, ei ole tuuria, tai jotain mitä en edes ymmärrä, niin en mahda sille mitään. En ole menestynyt elämässä millään tavalla, joten pitäisikö minun vain kuolla pois, siksi etten pärjää tällaisessa systeemissä jota en ymmärrä selvästikään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kun ei osaa, ei ole tuuria, tai jotain mitä en edes ymmärrä, niin en mahda sille mitään. En ole menestynyt elämässä millään tavalla, joten pitäisikö minun vain kuolla pois, siksi etten pärjää tällaisessa systeemissä jota en ymmärrä selvästikään?

        Olen nyt myynyt kaikki osakkeeni pois, ja usein on käynyt niin, että heti kun minä olen myynyt osakkeeni pois, kurssikäyrä on noussut heti korkeammalle kuin koskaan koko omistusaikana.
        Keskon tapauksessa odotin tuloksen julkistukseen. Kesko ilmoitti tehneensä ennätystuloksen. Kurssikäyrä tipahti silti alaspäin.
        Verkkokaupan kohdalla möin osakkeeni pois jo ennen tuloksen julkistamista, kun arvelin, että kurssi putoaa senkin kohdalla. Näinpä ei käynytkään, vaan kurssi on tänään vahvan tuloksen julkistamispäivänä noussut yli kahdeksan euron.

        Näin pahalla karmalla on ihan sama mitä teen tai olen tekemättä, häviän jokatapauksessa :/ Tyhjän saa kyllä pyytämättäkin ja vähemmällä vaivalla kun ei tee mitään...


    • Anonyymi

      Tappioita tai voittoja ei osakekaupassa synny suhteessa markkinahintaan vaan myydessä omaan ostohintaan. Muu on kuvitelmaa, sen olen oppinut. Mutta en vieläkään ymmärrä tuota miten hinta muodostuu? Kauppoja syntyy satoja sekunneissa, ei siinä katsota kumpi ehti ensin, ostaja vai myyjä. Minusta selkein hinta on ostaa päivän hintaan, ilman rajoja, mutta onko se mahdollista? Selittäkää joku tai laittakaa linkki, pliis.
      O.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2290
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1261
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1073
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe