Muistisairaus !

Anonyymi

TV1 esitti
muistisairautta esiintyy entistä nuoremmissa ikäpolvissa,
jopa hiukan yli viisikymppisissä,

kovin oli masenta ohjelma,
puolisoni kuoli alzhaimerin runtelemana.

aikoinaan työelämässä ainaki minulla oli loppuaikoina kummalinen olo, mistään ei tahtonu tulla mitään, kai olin tressaantunu,

nyt kuitenki olen komeesti yli kahdeksankymppinen silti vielä elossa,
aika outo juttu.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohjelma oli hyvä ja koskettava ja herätti huolta, miten itselle käy.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten joku okkultismi ja raamattu liittyy asiaan ???
      Ei kannattaisi tuollaisia linkkejä laittaa.

      • Anonyymi

        Uskon jumalalla on suojeleva vaikutus ihmiseen

        koska olen vielä hengissä,
        saanu elää piiiiiiitkän elämän,

        monet muut paljon nuoremmatki ovat tuonpuoleisessa,

        en vaan ymmärrä miksi minä olen vielä elossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon jumalalla on suojeleva vaikutus ihmiseen

        koska olen vielä hengissä,
        saanu elää piiiiiiitkän elämän,

        monet muut paljon nuoremmatki ovat tuonpuoleisessa,

        en vaan ymmärrä miksi minä olen vielä elossa,

        Jumala on suojellut sinua
        mutta ei nuorempia
        jotka ovat tuonpuoleisessa.
        miksi ?
        Mitä pahaa ne nuoremmat
        teki ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon jumalalla on suojeleva vaikutus ihmiseen

        koska olen vielä hengissä,
        saanu elää piiiiiiitkän elämän,

        monet muut paljon nuoremmatki ovat tuonpuoleisessa,

        en vaan ymmärrä miksi minä olen vielä elossa,

        Miksi Jumala lähetti koronan tappamaan pääasiassa puolustuskyvyttömiä vanhuksia ja maapallomme köyhää tiheästi asuttua väestön osaa?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi Jumala lähetti koronan tappamaan pääasiassa puolustuskyvyttömiä vanhuksia ja maapallomme köyhää tiheästi asuttua väestön osaa?

        jumalan " aivoitukset " tiet on ihmiseltä salattu,
        se on raamatussa sanottu, ihminen ei koskaan saavuta samaa tietoisuutta kuin jumalalla on,
        mutta
        kaikella on tarkoituksensa,
        se valkenee joskus ihmiskunnallekki,
        vaikka tällähetkellä onkin salattu,

        uskon ja tiedän miksi jeesus syntyi maailmaan,

        sanompa vieläkerran :

        siksi
        että ihmiskunta tajuaisi oman pahuutensa,
        ja totuuden olemassa olon,


      • Anonyymi kirjoitti:

        jumalan " aivoitukset " tiet on ihmiseltä salattu,
        se on raamatussa sanottu, ihminen ei koskaan saavuta samaa tietoisuutta kuin jumalalla on,
        mutta
        kaikella on tarkoituksensa,
        se valkenee joskus ihmiskunnallekki,
        vaikka tällähetkellä onkin salattu,

        uskon ja tiedän miksi jeesus syntyi maailmaan,

        sanompa vieläkerran :

        siksi
        että ihmiskunta tajuaisi oman pahuutensa,
        ja totuuden olemassa olon,

        Mooseksen kirjan mukaan...

        "Herra Jumala sanoi ihmiselle: ”Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.”


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi Jumala lähetti koronan tappamaan pääasiassa puolustuskyvyttömiä vanhuksia ja maapallomme köyhää tiheästi asuttua väestön osaa?

        Sinäkin voisit suojautua ja suojata vielä vanhempaa haurasta vanhusta, kun et viettäisi joulua muualta tulleen porukan kanssa ja siitä niin suuriäänisesti julkisesti toitotat. Selkeä vetoomus on, että jouluna kokoontuu vain ydinperhe, joka tarkoittaa samassa taloudessa asuvia. Olet edesauttamassa taudin leviämistä toimillasi. Turha Jumalaa sotkea omiin juttuihisi. Aika outoa nuoriltakin, että tulevat riskeeraamaan vanhusten hengen. Vaikka kuinka osaavat pestä kätensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin voisit suojautua ja suojata vielä vanhempaa haurasta vanhusta, kun et viettäisi joulua muualta tulleen porukan kanssa ja siitä niin suuriäänisesti julkisesti toitotat. Selkeä vetoomus on, että jouluna kokoontuu vain ydinperhe, joka tarkoittaa samassa taloudessa asuvia. Olet edesauttamassa taudin leviämistä toimillasi. Turha Jumalaa sotkea omiin juttuihisi. Aika outoa nuoriltakin, että tulevat riskeeraamaan vanhusten hengen. Vaikka kuinka osaavat pestä kätensä.

        Olet väärässä ketjussa, tässä ketjussa keskustellaan muistisairaudesta ja jumalan rakkaudesta 😁

        Hyväksy ratkaisusi ja elä niiden mukaan ja anna muiden elää omien ratkaisujensa mukaan.

        Joulurauhaa ystäväni ☃️


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi Jumala lähetti koronan tappamaan pääasiassa puolustuskyvyttömiä vanhuksia ja maapallomme köyhää tiheästi asuttua väestön osaa?

        Ei jumalaa lle olemassa eikä se ole lähettänyt mitään,


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mooseksen kirjan mukaan...

        "Herra Jumala sanoi ihmiselle: ”Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.”

        Mitä horiset ? Ei sovi aiheeseen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet väärässä ketjussa, tässä ketjussa keskustellaan muistisairaudesta ja jumalan rakkaudesta 😁

        Hyväksy ratkaisusi ja elä niiden mukaan ja anna muiden elää omien ratkaisujensa mukaan.

        Joulurauhaa ystäväni ☃️

        Älä tule taas määräilemään mistä muut saavat kirjoittaa.
        Ei aloituksessa ole jumalasta mitään.
        "Hurskastako" nyt yrität esittää ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet väärässä ketjussa, tässä ketjussa keskustellaan muistisairaudesta ja jumalan rakkaudesta 😁

        Hyväksy ratkaisusi ja elä niiden mukaan ja anna muiden elää omien ratkaisujensa mukaan.

        Joulurauhaa ystäväni ☃️

        Ystäväksi nimittelet, tuskin niitä täällä pn kuin yksi. Äläkä määräile, mitä saa kirjoittaa!
        Vastuullinen ihminen ei tee ratkaisuja vastoin terveysviranomaisten vahvoja vetoomuksia. Jos vanhan ihmisen on vaikea ymmärtää realiteetteja ja riskejä, luulisi nuorempien olevan fiksumpia ja pysyvän kotonaan.


    • Anonyymi

      Muistisairaus voi alkaa jo 20 vuotta ennen kuin elämää vakavasti haittaavia oireita
      tulee.

    • Anonyymi

      Muistisairaus voi iskeä odottamatta nuoreenkin ihmiseen. Tauteja on moninaisia, ja muistinsa menettänyt ihminen voi elää vuosikymmenet, koska on fyysisesti hyvässä kunnossa. Omaishoitaja nääntyy ennen hoidettavaa.
      Kuitenkaan ei raatsita toimittaa potilasta hoivakotiin, vaikka hän ei itse sitä edes ymmärtäisi. Omaiset ovat usein velvollisuudentunnossaan armottomia itseään kohtaan.

      • Anonyymi

        Ei hoivakoteihin tahdo enää edes päästä. Tuttuni 93v. monisairas muistisairas on kotihoidon varassa kotona, kun "ei ole vielä riittävän huonossa kunnossa".
        Se on aivan hirveää "kohellusta" yksin melko toimintakyvyttömänä.
        Sairaalareissuja ambulanssilla on tullut jo monia, puolet tapaturmien, kaatumisten jne.
        takia.

        Sairaalasta voidaan laittaa yölläkin esim. pään tikkauksen jälkeen yksin taksilla kotiin,
        vaikka ihminen tuskin ymmärtää mikä touhu on menossa ja tuskin pystyssä pysyy.

        Toisaalta yksityiset hoivaketjut,"esperit"ja "attendot" on niin masentavia paikkoja,
        että kuka niihin haluaa. Kunnilla ei ole paljon omia hoivakoteja,
        palvelut ostetaan yksityisiltä ja kun niitten täytyy tuottaaomistajilleen mahdollisimman paljon voittoa, hoivan laatu ja taso kärsii.


      • Anonyymi

        Mitä hemmettiä höpiset? On olemassa kaikenlaista muistamattomuutta, mutta oikea muistisairaus etenee, mikä tarkoittaa sitä, ettei sairas elä monia vuosikymmeniä, vaikka koko sairauden kuva voi noin kymmenisen vuotta kestääkin. - Nm. Eteneminen vaikuttaa myös fysiikkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hemmettiä höpiset? On olemassa kaikenlaista muistamattomuutta, mutta oikea muistisairaus etenee, mikä tarkoittaa sitä, ettei sairas elä monia vuosikymmeniä, vaikka koko sairauden kuva voi noin kymmenisen vuotta kestääkin. - Nm. Eteneminen vaikuttaa myös fysiikkaan

        Koita ymmärtää lukemaasi.
        Ei kukaan ole väittänyt ettei muistisairaus etenisi
        eikä kukaan ole väittänyt, että sairas eläisi monia vuosikymmeniä,
        mutta eräskin muistisairautta poteva elää sairauden kanssa kolmatta vuosikymmentä.
        Oireet alkoivat reilusti alle 70-vuotiaana, kohta lähestyy 90-vuotispäivät.

        On sairauksia, jotka voivat olla piilevinä kymmenenkin vuotta.
        Esim. Lewyn kappale tauti.
        Toisaalta muistisairas voi kuolla "melko nuorena".
        Alzheimeria sairastava ystäväni kuoli 72-vuotiaana.
        Muistisairaus etenee yksilöllisesi ja sen alkamisaika vaihtelee.
        Tilastollisesti joka kolmannella 83-vuotta täyttäneellä on alkanut tai diagnosoitu
        muistisairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita ymmärtää lukemaasi.
        Ei kukaan ole väittänyt ettei muistisairaus etenisi
        eikä kukaan ole väittänyt, että sairas eläisi monia vuosikymmeniä,
        mutta eräskin muistisairautta poteva elää sairauden kanssa kolmatta vuosikymmentä.
        Oireet alkoivat reilusti alle 70-vuotiaana, kohta lähestyy 90-vuotispäivät.

        On sairauksia, jotka voivat olla piilevinä kymmenenkin vuotta.
        Esim. Lewyn kappale tauti.
        Toisaalta muistisairas voi kuolla "melko nuorena".
        Alzheimeria sairastava ystäväni kuoli 72-vuotiaana.
        Muistisairaus etenee yksilöllisesi ja sen alkamisaika vaihtelee.
        Tilastollisesti joka kolmannella 83-vuotta täyttäneellä on alkanut tai diagnosoitu
        muistisairaus.

        Mitä nuorempana muistisairaus alkaa, sen nopeammin se hautaan vie. - Nm. Tiedä enemmän, luulet vähemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nuorempana muistisairaus alkaa, sen nopeammin se hautaan vie. - Nm. Tiedä enemmän, luulet vähemmän

        Ihan totta ?! nm. Olipa älykäs huomio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe