Linux maailmassa ei olisi haittaohjelmia

Anonyymi

Jos kaikki tietokoneet ja puhelimet käyttäisivät Linuxia, niin haittaohjelmia ei olisi, koska kaikki haittaohjelmat ovat vain androidille ja windowsille,

No, joo, no, voisihan ne macit ja iphonet olla siinä rinnalla... sen verran turvallisia kyllä ovat...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Androidille on linux ;)

      • Anonyymi

        Tarkoitin siis että android on linux. Joten puhuit itsesi pussiin kun ensin sanot että linuksilla ei ole haittaohjelmia, mutta heti seuraavassa lauseessa sanot että sille onkin. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin siis että android on linux. Joten puhuit itsesi pussiin kun ensin sanot että linuksilla ei ole haittaohjelmia, mutta heti seuraavassa lauseessa sanot että sille onkin. ;)

        Android on oma kustomoitu versio Linuxista, joka sisältää elementtejä jotka helpottavat sovellusen tekemistä sille, mikä mahdollistaa haittaohjelmien käytön androidissa. Näihin elementteihin sisältyvät myös mahdollisuudet käyttäjän toimien ja talletettujen tietojen seurantaan. (eli vakoilu)

        Linux -puhelinkäyttöjärjestelmiä ovat mm. Sailfish OS ja Ubuntu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android on oma kustomoitu versio Linuxista, joka sisältää elementtejä jotka helpottavat sovellusen tekemistä sille, mikä mahdollistaa haittaohjelmien käytön androidissa. Näihin elementteihin sisältyvät myös mahdollisuudet käyttäjän toimien ja talletettujen tietojen seurantaan. (eli vakoilu)

        Linux -puhelinkäyttöjärjestelmiä ovat mm. Sailfish OS ja Ubuntu.

        "Android on oma kustomoitu versio Linuxista..."

        No voithan itse kääntää tuon androidin jos haluat olla varma ettei se vakoile mitään. Onhan se opensource.

        "sovellusen tekemistä sille, mikä mahdollistaa haittaohjelmien käytön androidissa. "

        No ei sitä tarvitse kaikkea roskaa asennella puhelimeen. Se on applen laitteiden käyttäjien tapa. :)

        Itse asiassa Sailfish OS on rakennettu hyvin samanlainen kuin android. Pystyyhän sillä ajamaan myös android ohjelmia. Se on myös hyväksytty venäjällä, joten se ei varmaan vakoile käyttäjää.... ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Android on oma kustomoitu versio Linuxista..."

        No voithan itse kääntää tuon androidin jos haluat olla varma ettei se vakoile mitään. Onhan se opensource.

        "sovellusen tekemistä sille, mikä mahdollistaa haittaohjelmien käytön androidissa. "

        No ei sitä tarvitse kaikkea roskaa asennella puhelimeen. Se on applen laitteiden käyttäjien tapa. :)

        Itse asiassa Sailfish OS on rakennettu hyvin samanlainen kuin android. Pystyyhän sillä ajamaan myös android ohjelmia. Se on myös hyväksytty venäjällä, joten se ei varmaan vakoile käyttäjää.... ;D

        Ei, Sailfish EI ole android; Ja EI, sillä EI pysty ajamaan android ohjelmia ELLEI siihen asenna ENSIN tämän mahdollistavaa erillistä sovellusta, joka sitten pitää android sovellukset ihan tasan tarkkaan omassa pikku hiekkalaatikossa josta ne EIVÄT pääse valloittamaan koko puhelinta.


    • Anonyymi

      "Jos kaikki tietokoneet ja puhelimet käyttäisivät Linuxia"

      Jos kaikki tietokoneet ja puhelimet käyttäisivät Linuxia niin kyllä haittaohjelmia tunkisi ovista ja ikkunoista.

      • Anonyymi

        Niin, sitten Linux olisi haittaohjelmien tekijöillekin kiinnostava kohdeympäristö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe