Covid- 19 on koronaviruksen Sars CoV2 viruksen aiheuttama tauti

Anonyymi

Koronaviruksia on useita ja virukset ovat saaneet nimensä ulkomuotonsa mukaan. numero 19 on taudin ilmestymisvuosi cov- alku tulee corona-sanasta ja virus sanasta ja d on disease eli tauti. Useimpien virustautien kohdalla taudin nimi on eri kuin viruksen nimi. Virukset nimetään niiden teknisyyden pohjalta. Kirjoitan siksi, että aiemman kirjoittajan tekstiä ei ole oikein noteerattu. Vastauksia hylätty ja ilmoitettu että ei vastattu.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpi on tehokkaampi suoja ?
      1. Kaupassa toista maskit naamalla päin toisen naamaa yskivät
      vai
      2. Henkilö, jolla ei ole maskia, mutta joka huolellisesti ei koskaan yski eikä aivasta eikä puhu kovaäänisesti samoissa tiloissa toisten kanssa ?

      • Anonyymi

        jatkuu...
        itse pitäisin jälkimmäisistä. Ällöttää kaupassa keppaset maskit naamalla päin toisen naamaa yskivät.

        Itse kävin joskus ilman maskia, mutta en tee koskaan mitään präiskivää toisten läsnäollessa.
        Oonko suurempi riski, jos teen noin vai ne maskiyskijät?
        No nyt mulla on maskikin. Mutta kuitenkin tämä kysymys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu...
        itse pitäisin jälkimmäisistä. Ällöttää kaupassa keppaset maskit naamalla päin toisen naamaa yskivät.

        Itse kävin joskus ilman maskia, mutta en tee koskaan mitään präiskivää toisten läsnäollessa.
        Oonko suurempi riski, jos teen noin vai ne maskiyskijät?
        No nyt mulla on maskikin. Mutta kuitenkin tämä kysymys

        Ihmiset vaikuttaa ajattelevan, että kun on maski voi präiskiä se naamalla vaikka kiinni toisen naamassa melkeen. Onko tuommosesta maskikäytöstä jotain hyötyä joka tolleen höllentää yskimiskäytöksen rennoksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset vaikuttaa ajattelevan, että kun on maski voi präiskiä se naamalla vaikka kiinni toisen naamassa melkeen. Onko tuommosesta maskikäytöstä jotain hyötyä joka tolleen höllentää yskimiskäytöksen rennoksi ?

        Oikeastaan suurin tarve maskille on silloin kun puhuu toisen ihmisen kanssa. Käytin välillä pelkkää visiiriä asiakkaiden kanssa ja vaikka puhuminen rajoittui vajaaseen pariin tuntiin, sanoilla "kiitos" ja "ole hyvä" niin visiirin sisäpinnassa oli runsaasti kuivuneita sylkiroiskeita, vaikka en itse edes huomannut roiskineeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset vaikuttaa ajattelevan, että kun on maski voi präiskiä se naamalla vaikka kiinni toisen naamassa melkeen. Onko tuommosesta maskikäytöstä jotain hyötyä joka tolleen höllentää yskimiskäytöksen rennoksi ?

        Molempi parempi. Meillä on jostakin syystä pudonnut turvaetäisyyskin puoleen, muihin maihin verrattuna. Muualla se on 2 metria eikä metri. Maski suojaa tosiaan, kokeilkaa vaikka itse. Laitoin pelkän vessapaperipalan suuni eteen ja puhalsin hiljaa, Puhallus tuntui selvästi muutaman 10cm päähän ilma paperia, mutta ei lainkaan vessapaperinpalasen lävitse. Ero on todella selvä. Voi kuvitella mikä ero syntyy laualessa ja aivastaessa. Maski etäisyys pitäisi olla jo määräys esim. kauppojen kassoillakin. Maskia ei tarvittu vielä esim Pirkanmaalla aikaisemmin, kun tartuntaluvut olivat hyvin pieniä ja siis mahdollisuus saada koronavirus . Nyt on tilanne ihan selvästi toinen ja jokainen joka varoo auttaa paitsi itseään, läheisiä ihmisä myös yhteiskuntaa selviytymään.


      • Anonyymi

        Puhukaa sisäänpäin hengittäen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe