Aihe

Ajoautomatiikka lisävaruste

Anonyymi

Toyotat, varsinkin Aurikset, ajavat 24/7 pimeässä, hämärässä, räntäsateessa, tunneleissa ym ym takavalot pimeänä! Ettekö osaa käyttää valoautomatiikkaa vai teillä ei ollut varaa siihen? Omassa Fordissa se on vakiovaruste. Kun sammutan auton, valoautomatiikkaa muuttuu perusasennoksi automatiikkaan seuraavalle matkalle vaikka olisin muuttanut asentoa ajon aikana (Mutta miksi edes koskea siihen). Tällä viikolla takavalot pitää olla koko ajan käytössä täällä etelässä, koska sataa vettä ja loskaa koko ajan. Autot häviävät vesisumuun. Tiet ovat märkiä ja päivälläkin on hämärää.

Takavalot ovat päällä kun mittaristossa palaa vihreää huomiovalo.

22

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit käynyt Specsaversilla.

      • Anonyymi

        Heh heh! Valon ja pimeyden erotan ilman lasejakin 😊


      • Anonyymi

        Toyotavaari hakeekin lasinsa siletä mistä saa pullonpohjat muutamalla kympillä. Siltikään ei osaa käyttää autonsa valoja oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotavaari hakeekin lasinsa siletä mistä saa pullonpohjat muutamalla kympillä. Siltikään ei osaa käyttää autonsa valoja oikein.

        Aamuliikenteessä on paljon pimeitä Toyotia. Olen alkanut katsoa kuka niitä ajaa: On myös paljon nuoria naisia.


    • Anonyymi

      Kia on toinen merkki, jolla ajellaan ilman ajovaloja hämärässä ja pelkässä tievalaistuksessa. Eikö sitä jo mittaristosta huomaa, ettei ajovalot ole päällä.

    • Anonyymi

      Se valoautomatiikka on suoraan sanoen tyhmä. Itsellä on 2018 vuoden Yaris ja hieman alkuun valot aiheutti ihmetystä. Aiempi auto oli Skoda Fabia, niin siinä ei tarvinnut valokatkaisimeen koskea. Riitti, että sen jätti AUTO -asentoon. Kirkkaalla paloivat päiväajovalot, ja heti, kun alkoi sataa tai tuli pimeää ajovalot syttyivät. Yaris ei valitettavasti tätä osaa tehdä. Ajovalot täytyy itse kääntää päälle, automatiikalla palavat ainoastaan päiväajovalot. Pimeys, sade tai muukaan muuttuva olosuhde ei sytytä täysiä ajovaloja. Tietty tuohon on tottunut. Itse ajan paljon pimeän aikaan, niin ajovalot kääntää päälle aina, kun autolla lähtee.

      • Anonyymi

        Niin tässä just on yksi Toyotan monesta surkeudesta ajo-ominsusuuden ja meluisuuden lisäksi! Normaaleidsa autossa automatiikka-asento riittää. Ajovalot syttyvät esimerkiksi kun pyhkimet ovat päällä. Toyota jatkaa jonon ensimmäisenä takavalot pimeänä kelissä kuin kelissä..


      • Anonyymi

        No eihän se sitten ole mikään automatiikka? Se on vain perinteinen OFF - Parkit - ON kytkin.


      • Anonyymi

        > Yaris ei valitettavasti tätä osaa tehdä. Ajovalot täytyy itse kääntää päälle, automatiikalla palavat ainoastaan päiväajovalot.

        Vitut siinä variksessa mitään automatiikkaa ole. Määräykset vaativat, että päiväajovalot palavat, jos moottori käy, eikä muita valoja ole päällä.

        Ajovaloautomatiikalla tarkoitetaan nykyään, että lähivalot + takavalot (jos eivät koko ajan päällä) syttyvät hämäräkytkimen ohjaamana. Tällaista automatiikkaa ei itäautoissa ole.

        Se perinteinen "ajovaloautomatiikkakin" oli huijaus. Pelkkä purukumiviritys, mikä sytytti lähivalot, kun sytystysvirta oli päällä ja valokytkin 0 -asennossa. Loogista?

        Tosin auto ei tiennyt, että ajovalot päällä, joten takasumuvaloa tai kaukovaloja ei saanut päälle ellei ensin kääntänyt valoja kytkimestä "oikeasti" päälle. Loogista?

        Ja sitten kun valot oli kytkimellä pakotettu päälle, niin nehän jäi päälle moottoria sammutettaessa, jos ei autossa ollut ajovalosummeria. Alkeellista.

        Noh, edelleen taitaa päälle jäänyt sisävalokin tyhjentää akun. Hypetyksissä tyhjenee 12 V akku, minkä jälkeen autoa ei saa käyntiin, vaikka ajoakussa olisikin virtaa. Sekä TM & Tuulilasi tämän havainneet.


    • Anonyymi

      Taas yksi Toyota pimeänä! Tällä kertaa Avensis farmari 16:30 Hartwall areenan kohdalla Triplan ohi tunneliin. Onneksi se jarrutti 80 % alamäestä (uskalsi ajaa vaan alle 30 km/h) niin jarruvalot paloivat taaksepäin. Itse jouduin ajaa kakkosella niin mottorijarrutuksella selvisin jarruttamatta.

      • Anonyymi

        Ei automaatti v ihteissa ole moottorijarrutusta

        Hybriideissä o n lataustoimin t o jarutettaessa esom rav nelonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei automaatti v ihteissa ole moottorijarrutusta

        Hybriideissä o n lataustoimin t o jarutettaessa esom rav nelonen

        > Ei automaatti v ihteissa ole moottorijarrutusta

        Ehkä 20 vuotta muita merkkejä perässä hiihtävän tojon automaateissa ei ole. Muunlaisissa on, osassa varsin tehokaskin.


    • Anonyymi

      Vuosi tasolla säästää polttoainetta pitkän pennin turhien valojen ollessa pois päältä

      • Anonyymi

        Tojotero on selvästi perseeseen pukkausta vailla, kun pitää ajella pimeällä ja/tai kaatosateessakin ilman takavaloja.

        Tosin jossain määrin ymmärrettävää. Tollolootan lähivalot ovat niin surkeat, että päiväajovaloillakin näkee eteensä yhtä huonosti.


    • Anonyymi

      Toyota käyttää autoissaan ylivoimaista hybridi- ja häivetekniikkaa.

      • Anonyymi

        Mutta ei edes takavaloja!


    • Anonyymi

      Pakko siellä takavalojen on palaa. Mitenkä muuten erottaisitte, että kyseessä on Toyota? Koska teillä itsellä ei ole ajovalot päällä. Pari kynttilää umpioissa lepattaa.

    • Anonyymi

      Kunhan poliisit viitsisivät kirjoitella noista pimeistä takavaloista sakkoja, niin eiköhän tyhmempikin kuski oppisi kyttämään valoja oikein. Poliisi ei vaan viitsi lähteä tuohon sakottamiseen kun sitten ei ehtisi tehdä mitään muuta työvuoron aikana.

      • Anonyymi

        Kunpa poliisi kirjoittelisi myös noista sumuvalojen turhasta käytöstä sakkoja. Alkaisikohan ne sitten sammua kenties. Niitä kun saa käyttää VAIN sumussa, ja lumisateessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa poliisi kirjoittelisi myös noista sumuvalojen turhasta käytöstä sakkoja. Alkaisikohan ne sitten sammua kenties. Niitä kun saa käyttää VAIN sumussa, ja lumisateessa!

        Jotkut luulee että ne "sumuvalot" ovat päiväajovalot. Aika moni mersu ajelee niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut luulee että ne "sumuvalot" ovat päiväajovalot. Aika moni mersu ajelee niillä.

        Mersuun pitää ostaa vilkut lisävarusteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut luulee että ne "sumuvalot" ovat päiväajovalot. Aika moni mersu ajelee niillä.

        Seniilit tojo- ja datsunpapat kahdehti bemareita yms. premiumeita 90-luvulla, jolloin vain niissä oli etusumuvalot.

        2000-luvulla etusumuvaloista on tullut aikalailla vakiovaruste, mutta kekkoslovakian aikaan mielestään elävien dementikkojen kuvitelmissa ne ovat edelleen kallis ja äärimmäisen harvinainen varuste, jota pitää esitellä tehdäkseen naapurit kateellisiksi.

        Tästä syystä etusumuvalot palaa nimenomaan 60 vee ikäisten akkojen ja mammojen autoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      236
      16131
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13605
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      296
      9611
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      44
      6823
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      262
      4105