Oletko jaksanut uskoa?

Anonyymi

Näin olen kuullut kehotettavan uskonveljiltä ja -sisarilta kysymään kun tavataan tai soitellaan. Onko tuo tuttu kehotus?

No jos on tuttu kehotus, mitä ajattellet siitä, mihin olisi pitänyt jaksaa uskoa?

Epäilyksistä ja niiden synnillisyydestä myös monesti saarnataan. Mitä epäilyksiä mahdetaan tarkoittaa? Onko kysymys epäilyksistä tuon uskon suhteen, mihin pitäisi vain jaksaa uskoa? Vai siitä , että minä en täytä tuon ainoan oikean uskon vaatimuksia?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristillinen usko tarkoittaa täydellistä luottamusta siihen, että Jeesus Kristus on minun koko syntivelkani maksanut. Olen autuas pyhä ja puhdas Kristuksessa Jeesuksessa.

      Jos tuo olisi vähänkin omassa jaksamisessa, niin saisi jättää hyvstit toivolle taivaaseen pääsystä.

      Onneksi näin ei ole, vaan Kristus itse pitää meistä kiinni, edellyttäen ettemme itse irtisano suhdettamme häneen.

      Usko myös pitää sisällään tosiaan tuon luottamuksen, että Jumala pitää minusta huolen, niin nukkuessani kuin valvoessanikin.

      Jumala auttakoon että kaikki elämän tielle lähteneet saisivat elää rauhassa Jumalan kanssa, Kristuksesta kokonaan riippuvaisina.

    • Anonyymi

      Jos jollakin on vielä luottamus kristillisyyteen tai lapinvanhimpiin, hän rukoilkoon parannuksen armoa omalle kohdalleen, että saisi armo kohdata Jeesuksen Kristuksen ainoanan tienään taivaaseen, omana henkilökohtaisena Vapahtajana ja syntiensä sovittajana.

      Sillä tämä kristillisyys tai lapinluottamus ei valitettavasti riitä alkuunkaan tuomiopaivana oikealle puolelle pääsemiseen.

    • Anonyymi

      JOS ihminen on olemassa, paljonko pitää ponnistella että jaksaa uskoa siihen että aamulla naama näkyy peilistä!

      JOS ihminen on uudestisyntynyt, paljonko pitää ponnistella että uskoo olevansa uudestisyntynyt, kun joka hetki Pyhä Henki sydämessä vakuuttaa, Abba , ISÄ !

      eli koittakaa nyt lestalaiset jo viimeinkin päästä siihen oppiin mitä Raamattu tarjoaa niin yksinkertaisessa paketissa että kuusvuotias sen tajuaa jos tahtoo !

    • Anonyymi

      Kysymys kuuluu: Miten olet jaksanut uskoa. Kysymys ei koske tietenkään kristillisyyttä, kuten ne joilta luottamus on mennyt siihen, ajattelevat sokeassa järjessään, vaan niin kuin uskosta on sanottu, että se on luja luottamus siihen, jota toivotaan, eikä näkymättömistä epäile.

      Kun esittää tämän kysymyksen, niin silloin on oiva tilaisuus kannella vihollisen päälle miten se on kiusannut ja voi vaikka anoa syntejään anteeksi. Vihollinen tuo kristitylle usein myös epäilyksiä, kuten kirjailijakin on kertonut "Kristityn vaelluksessa" epäilyksen suosta. Sieltä ei pääse ylös ilman toisen apua.

      Tänne kirjoittavat kristillisyyden pilkkaajat ovat vahvoja uskossaan. He eivät epäile uskostaan ja heidän uskonsa kestää mitä vain. Miksi? Koska vihollinen ei kiusaa omiaan.

      • Anonyymi

        Jopas oli omituinen irjoitus kaikkine ristiriitoineen.

        j a lopussa tuo tavanomainen varma tieto kuka on se pilkkaaja ja kuka on vihollisen oma!

        siis käsittämättön on lestadiolaisen ajatuksenkulku. Raamatun saa lukea läpi vaikka kuinka usein, niin sieltä ei tule samanlaista omituista tunnetta kuin näiltä lestadiolaisten sivuilta, ei ollenkaan.
        muuten Raamatun läpi lukeminen kestää 84 tuntia saarnatuolivauhdilla !

        Ketä Apostolia minun pitäisi lukea että saan kuivan siitä kuinka ollaan epäilyksen suossa ja kuinka sieltä ei nousta ilman että toinen samanlainen tai jonkunlainen vajaa ihminen tulee nostamaan!

        Mihin Jumalan Pyhä henki unohtui?


      • Anonyymi

        Kysymys on kuulunut juuri niin, että "Oletko jaksanut uskoa?" Ei niin, että "Miten olet jaksanut uskoa?"

        Onko minun järkeni sokeampi kuin Sinun järkesi, joka sanoo Sinulle, että eihän se uskominen tarkoita kristillisyyteen uskomista? Järkesi sen sinulle kertoo sen pohjalta mitä olet esikoislestadiolaisuudessa kuullut saarnattavan. Eikö uskosi esikoislestadiolaisuuteen ole aika vahva?

        Tänne kirjoittavat kristillisyyden puolustajat ovat vahvoja uskossaan. He eivät epäile uskostaan ja heidän uskonsa kestää mitä vain. Miksi? Koska heidät on saatu uskomaan eskoislestadiolaisuuteen.


    • Anonyymi

      Minulta kysyi kerran helluntaisaarnaaja: "Oletkko jaksanut riippua armossa kiinni?"

      • Anonyymi

        Olen kastettu, olen pelastuva, sanoi tämä suuri suomalaisten pelastaja Luther kuolinvuoteellaan !

        Ei siinä paljoa Hengen Voimaa ollut miehellä eikä Raamatullista totuutta senkään vertaa, siis käsittämätöntä kertakaikkiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kastettu, olen pelastuva, sanoi tämä suuri suomalaisten pelastaja Luther kuolinvuoteellaan !

        Ei siinä paljoa Hengen Voimaa ollut miehellä eikä Raamatullista totuutta senkään vertaa, siis käsittämätöntä kertakaikkiaan!

        Onko kellään muistissa jotakin siitä, mitä Lars Levi Laestadius sanoi kuolinvuoteellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään muistissa jotakin siitä, mitä Lars Levi Laestadius sanoi kuolinvuoteellaan?

        No ei ainakaan esikoislestadiolaisuudesta käskenyt kiinni pitämään. Eikä tämä ole mitään pilkkaa,ettei joku nyt uhriudu uskonsa esikoislestadiolaisuuteen takia. Ymmärsitkö? Jouluyö, juhlayö .... Rauhallista Joulua kaikille "kristityille" ja suruttomille tasapuolisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään muistissa jotakin siitä, mitä Lars Levi Laestadius sanoi kuolinvuoteellaan?

        Valitettavasti ketään ei ole enään elossa, jotka olivat hänen kuolinvuoteensa vierellä. Siitä on kyllä muistelmia kirjoitettuna, mutta en viitsi niitä lainata, kun ette kuitenkaan usko.

        Siihenkin aikaan oli monia, jotka pilkkasivat häntä ja haastoivat käräjille, mutta hautajaisissa nekin itkivät, ettei ollut yhtään kuivaa silmää koko hautajaisväessä. Muistopuheitakaan ei kuulunut sen itkun tähden joka saattoväen joukossa oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kastettu, olen pelastuva, sanoi tämä suuri suomalaisten pelastaja Luther kuolinvuoteellaan !

        Ei siinä paljoa Hengen Voimaa ollut miehellä eikä Raamatullista totuutta senkään vertaa, siis käsittämätöntä kertakaikkiaan!

        Luther ei ole ainostaan suomalaisten, vaan monien muiden pelastaja paavin pimeydestä. Luther käänsi Raamatun kansan kielelle, miksi tämä jumaluusopin tohtori ei olisi ymmärtänyt mitä kirjoitti? Hän on kirjoittanut esipuheita ja selityksiä moniin raamatun osiin ja pitänyt monia saarnoja raamatun teksteistä, mutta eihän ne kelpaa sellaisille omavanhurskaudelle ja kuolleenuskon tunnustajilla kuin sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ketään ei ole enään elossa, jotka olivat hänen kuolinvuoteensa vierellä. Siitä on kyllä muistelmia kirjoitettuna, mutta en viitsi niitä lainata, kun ette kuitenkaan usko.

        Siihenkin aikaan oli monia, jotka pilkkasivat häntä ja haastoivat käräjille, mutta hautajaisissa nekin itkivät, ettei ollut yhtään kuivaa silmää koko hautajaisväessä. Muistopuheitakaan ei kuulunut sen itkun tähden joka saattoväen joukossa oli.

        "Siitä on kyllä muistelmia kirjoitettuna, mutta en viitsi niitä lainata, kun ette kuitenkaan usko."
        Mistä sinä voit tietää, mitä joku voisi uskoa tai olla uskomatta?

        Muistelmat ovat muistelmia, toisen sanoja tai tapahtuneita asioita on voitu muistaa tai käsittää väärin tai jopa vääristellä edelleen kerrottaessa.
        Mitä ajattelet siitä, että niin paljon itkivät hänen hautajaisissaan? Mistä se saattoi johtua tai mitä merkitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä on kyllä muistelmia kirjoitettuna, mutta en viitsi niitä lainata, kun ette kuitenkaan usko."
        Mistä sinä voit tietää, mitä joku voisi uskoa tai olla uskomatta?

        Muistelmat ovat muistelmia, toisen sanoja tai tapahtuneita asioita on voitu muistaa tai käsittää väärin tai jopa vääristellä edelleen kerrottaessa.
        Mitä ajattelet siitä, että niin paljon itkivät hänen hautajaisissaan? Mistä se saattoi johtua tai mitä merkitä?

        Tämä pilkkaajien joukko ei usko mitään, tekee pilkkaa vain joka asioista. Elävät kristityt voivat itse lukea muistelmia kristillisyyden kirjoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pilkkaajien joukko ei usko mitään, tekee pilkkaa vain joka asioista. Elävät kristityt voivat itse lukea muistelmia kristillisyyden kirjoituksista.

        Eikös ne ole nämä esikoislestadiolaiset ole lainkaan pilkkaajia?

        Otaksuttavasti tänäkin jouluna on Jällivaarassa saarnoisa paneteltu ihmisjärkeen vedoten, kaikkea muuta kristinuskoa kuin länsi- ja esikoislestadiolaisuutta , "kuolleeksi uskoksi"! Erehdyinkö, eikö näin tehty tällä kertaa?

        Ja väitetty, että VAIN näiden eri maissa toimivien maallisten yhdistysten toimesta ihmisellä voi olla "elävä usko", "elävä kristillisyys". Sen kautta voit pelastua, muualla et? Onko tuttua?

        Tämäkin "Anonyymi 26.12.2020" kirjoittaa "Elävät kristityt voivat itse lukea muistelmia kristillisyyden kirjoituksista".

        Miksi hän on tuossa tilassa, hengellisesti umpisokeana puolustamassa sellaista oppia, jonka muutamat miehet ovat Lars Levi Laestadiuksen aloittaman hengellisen heräyksen pohjalta perustaneet noin 40 vuotta hänen kuolemansa jälkeen?

        Onko tämä pilkkaa? Herää Sinäkin KaidanTienKulkija.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe