Virtsatietulehdus !

Anonyymi

Mitä tehdä
jos joulun pyhien aikana sairastuu pissatautiin,
mistä vanhus saa vaivaan apua ja hoidon !?

Saako vanhukset normaali hoitoa pissatauteihin, vai pitääkö käsiä ja pikkuhiljaa kuolla pois kipuihin,

58

1529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhuksen on tosi vaikea hakeutua lääkäriin,
      ei kehtaa kehtais vaivat pyhien aikana lääkäreitä,
      miksi sairauksien hoito on niin vaikeaa vanhukselle,
      vanhus on kuin siili karvat pystyssä kun pitäis hakea apua lääkäristä

      muutenki vanhukset tuntee ittensä syrjityksi, hankalaksi potilaaksi, vanhus on kipee
      siistä jotuvaa kärtyisyys ja epätoivo näkyy päällepäin
      sitten hoitohenkilökunta tulee kärtysäksi, ylimieliseksi sairaita vanhuksia kohtaan,
      siinä ollaan sitten nokat vastakkain kärtysen hoitaja ja kärtysen sairaan vanhuksen kanssa, vanhuksella paha mieli ja hoitajalla vihanen yliote tilanteeseen, ei halua ymmärtää vanhuksen vaivoja,

      joskus tulee mieleen onko tommonen hoitaja oikealla alllaa, kun kärtyilee sairaalle vanhukselle !!??

    • Anonyymi

      Yleensäkki sairaana lääkäriin meno on korkean kynnyksen takana,

      miksi on tehty terveyspalvelut niin vaikeiksi,

      ensin jos sattuu huono tuuri
      joku kärtynen tai muuten sopeutumaton tehtäväänsä sairaanhoitaja kuulustelee sairasta kipeetä ihmistä,
      jos kokee potilaan itselleen vastenmieliseksi
      niin lääkäriin ohjaus vaikeaksi
      tai itse esiintyy kaikki tietävänä
      ja sairas vanhus jää pätevää hoitoa vaille,

      on tullu selkeä vaikutelma että
      YLI seitenkymppiset , kahdeksankymppiset EI ole enään hyvä asiallisen hoidon piirissä välttämättä,


      hyvällä tuurilla voi päästä palleatiiviseen hoidon piiriin,
      siis vain oireen mukaiseen sairauksien lievitykseen

      a h d i s t a a ,,,

    • Anonyymi

      Varautukaa hyvät ihmiset etukäteen kaikkeen mahdolliseen, kun tiedätte,
      että pissatautikin voi tulla. Tehkää asiat itsellenne mahdollisimman helpoksi.

      Minulla on aina näytepurkki valmiina kotona.Niitä saa terveyskeskuksista tai apteekista voi ostaa, hinta on alle eron.

      Vain soitto terveyskeskukseen ja hoitaja laittaa lähetteen laboratorioon.
      Näytteen voi lähteä viemään samantien ja saa tuloksen yleensä seuraavana päivänä.

      Yksityiseltä gynekologilta olen saanut varalle jopa antibioottireseptinkin
      etukäteen virtsatietulehdukseen.
      Tällä hetkellä minulla on yksi sähköinen resepti jäljellä
      ja yksi kuuri kotona, jos selvät pissatulehduksen oireet tulevat, aloitan kuurin heti.

      Joulunpyhinä ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin hankkiutua jonoon
      lähimmän sairaalan päivystyspoliklinikalle,
      mutta yksityisissä lääkärikeskuksissa voi myös olla päivystys,
      jos sellaisia paikkakunnallasi on. Se tietysti maksaa ja pyhinä tuplasti.

      Yrittäkää muistaa olla kaukaa viisaita.

      • Anonyymi

        Ei noin helppoa ole,
        soitin terv.keskuk. hoitaja oli heti änkyrä, ensimäiseksi sanoikseen sanoi
        olet noi vanha ijäkäs, ei siunulle voi antaa ja alko selittämään vaikka mitä,
        sukset meni heti ristiin änkyrä vanha kipee ja änkyrä ylimielinen työhnsä tympääntyny kaikkitietävä sairaanhoitaja , vastaanottoalpulainen,
        hyii kun tuli paha mieli jäin hoitoa vaille,

        --


        terveyskeskuksissa
        ilmeisesti vanhat monisairaat ihmiset on niille vastenmielisä hoidettavia

        vanha on kipee tulee änkyräksi jos ei saa asiallista suhtautumista

        hoitajasta tulee kansa heti änkytä, ylimielinen, kaikkitietävä, ja vanhus jää hoitoa vaille,
        kaksi änkyrää nokat vastakkain, teietnki terv keskus vie aina voiton ja sairas jää kipuineen hoitoa vaille,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin helppoa ole,
        soitin terv.keskuk. hoitaja oli heti änkyrä, ensimäiseksi sanoikseen sanoi
        olet noi vanha ijäkäs, ei siunulle voi antaa ja alko selittämään vaikka mitä,
        sukset meni heti ristiin änkyrä vanha kipee ja änkyrä ylimielinen työhnsä tympääntyny kaikkitietävä sairaanhoitaja , vastaanottoalpulainen,
        hyii kun tuli paha mieli jäin hoitoa vaille,

        --


        terveyskeskuksissa
        ilmeisesti vanhat monisairaat ihmiset on niille vastenmielisä hoidettavia

        vanha on kipee tulee änkyräksi jos ei saa asiallista suhtautumista

        hoitajasta tulee kansa heti änkytä, ylimielinen, kaikkitietävä, ja vanhus jää hoitoa vaille,
        kaksi änkyrää nokat vastakkain, teietnki terv keskus vie aina voiton ja sairas jää kipuineen hoitoa vaille,

        Ano 11:04.
        Voi ei, onpa sinulle käynyt huonosti. Noita änkyröitä on "rattaissa", ikävä kyllä.
        Iäkäs ihminen voidaan kokea "harminkappaleeksi", mutta hänen on oikeus saada apua
        niinkuin muittenkin.

        Minulla oli aikoinaan terveyskeskuksessa tosi pyttymäinen ja nokkava omahoitaja,
        jonka kanssa ei oikein sujunut mikään, vaikka kuinka ystävällinen oli itse.
        Hän luuli kai vähintään lääkäri olevansa. Hän oli kopea ja yhteistyökyvytön.

        Kerran kun hän taas oli kaiken päälle oikein p*rseeseen ammuttu",
        minua otti niin paljon päähän, että sanoin hänelle (täysin vastoin tapojani)
        että minä muitten veronmaksajien kanssa maksan sinun palkkasi
        ja sinun tehtäväsi terveydenhuollossa on toimia potilaan parhaaksi.
        Minä olen potilas, joka nyt tarvitsee apua, että pystytkö yhtään parempaan
        vai voitko antaa jonkun toisen hoitajan numeron, keneltä saan apua ?

        Vastentahtoisen tuntuisesti hän sitten otti asiani hoitaakseen.
        Tuntui aika masentavalta. Terveet harvemmin soittelevat terveyskeskukseen,
        luulisi henkilökunnan tajuavan sen ja asennoituvan sen mukaan.

        Olen kohdannut enemmän asiallisia ja mukavia hoitajia kuitenkin,
        mutta on raastavaa, jos "omahoitaja" suhtautuu asiakkaseensa kuin viholliseen.
        En saanut vaihdetuksikaan hoitajaa. Hoitaja oli lääkärikohtainen.
        Hän oli omalääkärini "hoitajakumppan".

        Luin muuten ihan äskettäin sellaisen jutun, että isot C-vitamiiniannokset voivat
        vähän auttaa virtsatulehdukseen,
        se tekee virtsan happamaksi, bakteerit eivät viihdy siinä.
        En ole koskaan kuullut C-vitamiinista tässä yhteydessä, happamista mehuista
        kylläkin ja niitä pitäisi juoda laimentamattomana (!) desilitra 2-3 kertaa päivässä,
        että niin se saattaisivat vähän auttaa.

        Kauhian pitkä tuli nyt, anteeksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 11:04.
        Voi ei, onpa sinulle käynyt huonosti. Noita änkyröitä on "rattaissa", ikävä kyllä.
        Iäkäs ihminen voidaan kokea "harminkappaleeksi", mutta hänen on oikeus saada apua
        niinkuin muittenkin.

        Minulla oli aikoinaan terveyskeskuksessa tosi pyttymäinen ja nokkava omahoitaja,
        jonka kanssa ei oikein sujunut mikään, vaikka kuinka ystävällinen oli itse.
        Hän luuli kai vähintään lääkäri olevansa. Hän oli kopea ja yhteistyökyvytön.

        Kerran kun hän taas oli kaiken päälle oikein p*rseeseen ammuttu",
        minua otti niin paljon päähän, että sanoin hänelle (täysin vastoin tapojani)
        että minä muitten veronmaksajien kanssa maksan sinun palkkasi
        ja sinun tehtäväsi terveydenhuollossa on toimia potilaan parhaaksi.
        Minä olen potilas, joka nyt tarvitsee apua, että pystytkö yhtään parempaan
        vai voitko antaa jonkun toisen hoitajan numeron, keneltä saan apua ?

        Vastentahtoisen tuntuisesti hän sitten otti asiani hoitaakseen.
        Tuntui aika masentavalta. Terveet harvemmin soittelevat terveyskeskukseen,
        luulisi henkilökunnan tajuavan sen ja asennoituvan sen mukaan.

        Olen kohdannut enemmän asiallisia ja mukavia hoitajia kuitenkin,
        mutta on raastavaa, jos "omahoitaja" suhtautuu asiakkaseensa kuin viholliseen.
        En saanut vaihdetuksikaan hoitajaa. Hoitaja oli lääkärikohtainen.
        Hän oli omalääkärini "hoitajakumppan".

        Luin muuten ihan äskettäin sellaisen jutun, että isot C-vitamiiniannokset voivat
        vähän auttaa virtsatulehdukseen,
        se tekee virtsan happamaksi, bakteerit eivät viihdy siinä.
        En ole koskaan kuullut C-vitamiinista tässä yhteydessä, happamista mehuista
        kylläkin ja niitä pitäisi juoda laimentamattomana (!) desilitra 2-3 kertaa päivässä,
        että niin se saattaisivat vähän auttaa.

        Kauhian pitkä tuli nyt, anteeksi !

        Kiitos , jotenki helpotti kuulla saman kohtelun kokeneita,

        tiedostan oikein hyvin oman kipakan luonteeni,
        kun olen kipee ja vastaanottaja suhteutuu heti negatiivisesti
        mulla heti kans kiehahtaa,

        siinä sitten ollaan napit vastakkain
        äkänen itsetietoinen hoitata
        ja sairas kipee vanha potilas,
        eihän siinä tilanteessa tule mitään hyvää,
        ainaki vanha potilas jää ilman asiallista hoitoa,

        tänään kuitenkin menin kauppaan, ostin karpalo-tapletteja ja karpalomehua,
        koitan niillä parantaa äkisti ilmaantunutta virsavaivaani,
        jospa pyhien jälkeen kehtaisi yrittää uudeleen kääkäriin,
        saa nähdä kuinka käy,

        kai terveyskeskuksessa on annettu määräys
        ettei vanhuksia enään hoideta asiallisesti,
        toivovat että me kuoltaisiin pian pois niitten vastuksilta,


      • Minulla on ollut virtsatientulehduksenestolääkitys jo yli kaksikymmentävuotta.
        Pilleri päivässä.
        Eihän sen kummempaa ole.
        Menet gynekologille ja pyydät kestolääkityksen toistuviin virtsatientulehduksiin
        Meillä ovat myös asiaa käsittelevät terveyspalstat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin helppoa ole,
        soitin terv.keskuk. hoitaja oli heti änkyrä, ensimäiseksi sanoikseen sanoi
        olet noi vanha ijäkäs, ei siunulle voi antaa ja alko selittämään vaikka mitä,
        sukset meni heti ristiin änkyrä vanha kipee ja änkyrä ylimielinen työhnsä tympääntyny kaikkitietävä sairaanhoitaja , vastaanottoalpulainen,
        hyii kun tuli paha mieli jäin hoitoa vaille,

        --


        terveyskeskuksissa
        ilmeisesti vanhat monisairaat ihmiset on niille vastenmielisä hoidettavia

        vanha on kipee tulee änkyräksi jos ei saa asiallista suhtautumista

        hoitajasta tulee kansa heti änkytä, ylimielinen, kaikkitietävä, ja vanhus jää hoitoa vaille,
        kaksi änkyrää nokat vastakkain, teietnki terv keskus vie aina voiton ja sairas jää kipuineen hoitoa vaille,

        Hoitoa vaille voi jäädä kun sairaalla on pissa väärässä päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 11:04.
        Voi ei, onpa sinulle käynyt huonosti. Noita änkyröitä on "rattaissa", ikävä kyllä.
        Iäkäs ihminen voidaan kokea "harminkappaleeksi", mutta hänen on oikeus saada apua
        niinkuin muittenkin.

        Minulla oli aikoinaan terveyskeskuksessa tosi pyttymäinen ja nokkava omahoitaja,
        jonka kanssa ei oikein sujunut mikään, vaikka kuinka ystävällinen oli itse.
        Hän luuli kai vähintään lääkäri olevansa. Hän oli kopea ja yhteistyökyvytön.

        Kerran kun hän taas oli kaiken päälle oikein p*rseeseen ammuttu",
        minua otti niin paljon päähän, että sanoin hänelle (täysin vastoin tapojani)
        että minä muitten veronmaksajien kanssa maksan sinun palkkasi
        ja sinun tehtäväsi terveydenhuollossa on toimia potilaan parhaaksi.
        Minä olen potilas, joka nyt tarvitsee apua, että pystytkö yhtään parempaan
        vai voitko antaa jonkun toisen hoitajan numeron, keneltä saan apua ?

        Vastentahtoisen tuntuisesti hän sitten otti asiani hoitaakseen.
        Tuntui aika masentavalta. Terveet harvemmin soittelevat terveyskeskukseen,
        luulisi henkilökunnan tajuavan sen ja asennoituvan sen mukaan.

        Olen kohdannut enemmän asiallisia ja mukavia hoitajia kuitenkin,
        mutta on raastavaa, jos "omahoitaja" suhtautuu asiakkaseensa kuin viholliseen.
        En saanut vaihdetuksikaan hoitajaa. Hoitaja oli lääkärikohtainen.
        Hän oli omalääkärini "hoitajakumppan".

        Luin muuten ihan äskettäin sellaisen jutun, että isot C-vitamiiniannokset voivat
        vähän auttaa virtsatulehdukseen,
        se tekee virtsan happamaksi, bakteerit eivät viihdy siinä.
        En ole koskaan kuullut C-vitamiinista tässä yhteydessä, happamista mehuista
        kylläkin ja niitä pitäisi juoda laimentamattomana (!) desilitra 2-3 kertaa päivässä,
        että niin se saattaisivat vähän auttaa.

        Kauhian pitkä tuli nyt, anteeksi !

        Minä olen 60v jatulin mielenkiinolla tälle palstalle jospa minäkin tiedän jotakin näistä asijoista, , suosittelisin Tyrni mehua 20ml päivässä olen huomannut että se huippu juoma, en jaksa selittää enempää kun tää menis liian pitkäs jaaaritteluksi, ,ps en olemarjatilallinen. Olen 40 sestä asti maistellut sitä, ,, tutuistuin tyrniin kun oli iho ongelmia ja aika paha agne että otsaa kuumotti!! se autto viikossa iho paranni! ja tää on tosi! varoitan älä juo lasillista, , tulee vetelät housuun, menee vatsa sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitoa vaille voi jäädä kun sairaalla on pissa väärässä päässä.

        ai jaaa, ja kukahan se näkee , määrittelee,

        taitaa silloin olla paremminki pissat päässä sillä vastaanottajalla,
        kun jättää sairaan hoitamatta,
        voi olla jopa rikos kysymyksessä, siis heitteillejättö,


    • Anonyymi

      Pyhät menevät mukavasti, jopa loppiainenkin, jos on varautunut niihin hankkimalla esim. 10 säkillistä Tena- vaippoja.

      • Anonyymi

        Annanpa vinkin: kotona ollessa kannattaa käyttää esimerkiksi Rainbow Super
        inkontinenssisuojia, ne on puolta halvempia.


    • Anonyymi

      Toimintamme on lohduttoman hidasta. Virtsanäyte. Tuloksen odottaminen kestää. Lekurin tuomio. Resepti ja lääkitys.
      Kahden kokemuksen jälkeen pidän käsillä myös matkoilla Monurol 3g pakkausta.
      Sisältää kaksi jauhepussia. Ensimmäinen sekoitetaan seteen ja juodaan. Toiselle pussille sama käsittely muutaman tunnin kuluttua ja oireet ovat poissa kohtuullisen ajan kuluttua.
      Omalla kohdallani otin ensimmäisen iltapäivän alussa ja toisen jonkin verran ennen nukkumaan menoa. Aamulla olin täysin oireeton.
      Ostin Espanjassa ilman reseptiä tai lääkärissä käynmistä Maksoi muutaman euron. ainakin alle kympin.
      Nykyinen varapakkaukseni on kulkenut mukanani muutaman vuoden ja pakkuksen ennen päiväys on 01 / 2022!

      • Anonyymi

        Hyvähän se niillä, jotka matkoilla voivat ostaa lääkkeitä, joita ei täällä edes vapaasti myytäisi.
        Mikähän tuon Monurolin vaikuttava aine on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se niillä, jotka matkoilla voivat ostaa lääkkeitä, joita ei täällä edes vapaasti myytäisi.
        Mikähän tuon Monurolin vaikuttava aine on ?

        Jos tavasin oikein espanjankielisen luntan niin se on joku fosfomysiini?
        Minulle on sanottu sen olevan meillä sairaalakäytössä ja tiputettuna? Tuntuu turhan juhlalliselle!


      • Anonyymi

        Herättääki suurta kysymystä,
        miksi suomessa sairauden hoidot on tehty niin vaikeiksi,

        espanjassa on antipiotti kuurit apteekin hyllyllä vaapaasti käytettävissä,

        MIKSI suomessa EI luoteta ihmisen omaan arvostelukykyyn hoitaa itsensä terveeksi silloin kun sairas ka kipee, ???

        kaikein hulluinta suomessa on kun sairasta ihmistä juoksutetaan ensin vastaanottoalulaisen luona, jos luonnevikanen vastaanottoapulinen ei anna lähettetä lääkärille sairas kipee jää hoitamatta hoitoa vaille,

        sitten jos pääsee lääkäriin, sairasta kipeetä juokutetaan laboratoriossa, ja tuloksia saa odottaa ties kuinka kauan,
        auta armias pissa tautinnen melkein kuolee kipuihinsa tuloksia ootelessa,

        sitten jos saa lääkekuurin, ensin annetaan LIIAN-LYHT kuuri, pissatauti EI parane,
        taas uudelleen lääkäriin, jumakauta ,,, siiten vasta saa kenties tarpeeksi jämäkän kuurin jos saa,
        ONKO toiveena että vanhukset saiarstuisvat pysyvästi ja kuolisivat pois,
        vai miksi suomessa vaikeutetaan ihmisen parantumista !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herättääki suurta kysymystä,
        miksi suomessa sairauden hoidot on tehty niin vaikeiksi,

        espanjassa on antipiotti kuurit apteekin hyllyllä vaapaasti käytettävissä,

        MIKSI suomessa EI luoteta ihmisen omaan arvostelukykyyn hoitaa itsensä terveeksi silloin kun sairas ka kipee, ???

        kaikein hulluinta suomessa on kun sairasta ihmistä juoksutetaan ensin vastaanottoalulaisen luona, jos luonnevikanen vastaanottoapulinen ei anna lähettetä lääkärille sairas kipee jää hoitamatta hoitoa vaille,

        sitten jos pääsee lääkäriin, sairasta kipeetä juokutetaan laboratoriossa, ja tuloksia saa odottaa ties kuinka kauan,
        auta armias pissa tautinnen melkein kuolee kipuihinsa tuloksia ootelessa,

        sitten jos saa lääkekuurin, ensin annetaan LIIAN-LYHT kuuri, pissatauti EI parane,
        taas uudelleen lääkäriin, jumakauta ,,, siiten vasta saa kenties tarpeeksi jämäkän kuurin jos saa,
        ONKO toiveena että vanhukset saiarstuisvat pysyvästi ja kuolisivat pois,
        vai miksi suomessa vaikeutetaan ihmisen parantumista !!

        Tuohon voi lisätä tiedon ja kysymyksen
        KUKA HULLU menisi ostamaan antipiotteja silloin kun on terve
        eikä tarvi niitä,

        EI KUKAAN


        espanjassa ne on tämän hoksanneet
        sillä luotetaan ihmiseen omaan terveeseen arvostelukykyyn,

        MIKSI SUOMESSA ITSE HOITO ON TEHTY MAHDOTTOMAKSI,

        jumakauta,
        halutaanko suomessa ihmisten kuolevan hoidon puuteeseen
        vaadimme vastauksia !`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se niillä, jotka matkoilla voivat ostaa lääkkeitä, joita ei täällä edes vapaasti myytäisi.
        Mikähän tuon Monurolin vaikuttava aine on ?

        Katteekksi käy espanjalaisia,
        ne voi ilman vaikeuksia ostaa lääkekuurin apteekin hyllyltä silloin ovat kipeenä,
        suomessa jostainsyystä vaikeutetaan vanhan sairaan kipeän ihmisen hoitoon pääsyä,

        miksi vastaanottoapulaiset EI tiedä kuinka paha on olla kipeenä
        miksi ne saataa olla ylimielisä,
        tietää paremmin potilaan kiputilat kuin sairas itse , voi vain ihmetellä piitaamatonta suhtautumista sairaisiin ihmisiin,


    • Anonyymi

      Ainahan voi googlata tuon lääkeen ja saada lisätietoja sieltä.

      Eräs työkaverini kertoi käyttävänsä karpaloa toistuviin virtsatie tulehduksiin, mutta oli hänellä joku kasvikin, jonka uutetta, siis teenä joi.

      Aloittajalle voisin vain suositella villapökät jalkaan ja sitten ei istuskella missään hautausmaan kivipenkeillä.

      Toivotan Rauhallista Joulua, eikä mitään tautipelkoja, koska ne taudit voi tulla jopa sen pelossa, että tuleekohan se?

      Minulle tuli viimeyönä unissani ja en saanut ilmaa hengitykseen "mukamas" ja unessani etsin meidän terkkaria, jota en löytänyt. Siihen heräsin, mutta hen gityksen vuoksi oli viellä vaikeuksia, joten ovesta ulos, että pystyin hengittämään.

      Siinä sitten haistelin ilmaa ja tunnustelin makuja. Kuumettakaan ei tuntunut olevan, joten "tupakan" verran istuin ja ei kun nukkumaan.

      Oli muuten karmaiseva uni, kun en saanut ilmaa ja kuvittelin, kuinka nämä korona potilaat kuolevat.

      • Anonyymi

        Googlaapa itse ja hämmästy aineesta ! Muuan muassa hinta 225 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaapa itse ja hämmästy aineesta ! Muuan muassa hinta 225 euroa.

        Fosfomycin infektopharm Terveyskirjasto
        on hyvä googlehaku


      • Anonyymi

        Tiedän tunteen, ,, leivän muru tai lehtevän joulutortun vetäsee väärään kurkkuun, koita siinä haukkoa happea,, maaalima mustenee jaa ksi varsia jomottaa, pakottaa ei ole mukava tunne, herne keitussakin jos jauhelihan murun vetää henkeen ei ole mukava ei.


    • Anonyymi

      Tarpeeks sanoo selvästi päivystykseen kun soittaa että pissaaminen sattuu niin kyllä sinne päivystykseen voi ihan varmasti päästä ihan iästä riippumatta!!.Malttia nyt vaan valitukseen!hyvät joulut!

      • Anonyymi

        heh jooo, pääsee, mutta onki eriasia saaho hoitoa,,,


      • Anonyymi

        Olen kokenut tuon pääsyn ja nopeuden.Ensin on saatava näytepurkki jonka saamisen menetelmästä en tiennyt ensimmäisellä kerralla mitään.
        Joo. Virtsa purkkiin ja näyte terveyskeskukseen.
        Sitten odotellaan. Väliin sattui viikon vaihde jonka ajan löysäilin virtsaa kehon lämpöisessä kylpyvedessä maaten. Usein. Tilkoittain.
        Menin itse kysymään terveyskeskuksesta. Vastaus oli, että näyte on koneessa. Odottelua.
        Kun pari tuntia oli mennyt niin tippaiita sanoi, että näte koneessa takoittaa tuloksen olevan tietokoneessa. Bravooooo!
        Odotusta lekurille. Antibioottoresepti. Taisi olla 5:n vuorokauden kuuri?
        Tehosi pikkuhiljaa, Kipristelin vain 5 vuorokautta ennen kuin ALKOI hellittämään.

        Espanjassa kirvely alkoi sunnuntaina aamupäivällä. Menin päivystävään apteekkiin. Selitin onnettomalla espanjallani ja elekielellä vaivani nuorelle naispäivystäjälle.
        Tyttö otti hyllystä yllä kuvaamani Monurol paketin ja seuraavana aamuna vaiva oli täysin poissa.
        Tarkistus. Paketissa on 3 pussia mutta kerran olen käyttänyt vain kaksi.
        Kaikkinensa, viimeisten parinkymmenen vuoden aikana olen tarvinnutko. droppia kahdesti.
        Tuon kotimaisen sekoilun lisäksi olen kipristellyt kerran irkuissa > sairaalakeikka, kerran Veronassa. Alkoi kotiin lähdön aamuna ja kerran Kuubassa kun olin istunut napaa myöten vedessä allasbaarissa. Tehokas lääke nopeasti turistipesoilla. Paljon kalliimpi kuin Espanjassa.
        En mene kylmään veteen ( 24 min. ) ja pidän keskiosan lämpimänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut tuon pääsyn ja nopeuden.Ensin on saatava näytepurkki jonka saamisen menetelmästä en tiennyt ensimmäisellä kerralla mitään.
        Joo. Virtsa purkkiin ja näyte terveyskeskukseen.
        Sitten odotellaan. Väliin sattui viikon vaihde jonka ajan löysäilin virtsaa kehon lämpöisessä kylpyvedessä maaten. Usein. Tilkoittain.
        Menin itse kysymään terveyskeskuksesta. Vastaus oli, että näyte on koneessa. Odottelua.
        Kun pari tuntia oli mennyt niin tippaiita sanoi, että näte koneessa takoittaa tuloksen olevan tietokoneessa. Bravooooo!
        Odotusta lekurille. Antibioottoresepti. Taisi olla 5:n vuorokauden kuuri?
        Tehosi pikkuhiljaa, Kipristelin vain 5 vuorokautta ennen kuin ALKOI hellittämään.

        Espanjassa kirvely alkoi sunnuntaina aamupäivällä. Menin päivystävään apteekkiin. Selitin onnettomalla espanjallani ja elekielellä vaivani nuorelle naispäivystäjälle.
        Tyttö otti hyllystä yllä kuvaamani Monurol paketin ja seuraavana aamuna vaiva oli täysin poissa.
        Tarkistus. Paketissa on 3 pussia mutta kerran olen käyttänyt vain kaksi.
        Kaikkinensa, viimeisten parinkymmenen vuoden aikana olen tarvinnutko. droppia kahdesti.
        Tuon kotimaisen sekoilun lisäksi olen kipristellyt kerran irkuissa > sairaalakeikka, kerran Veronassa. Alkoi kotiin lähdön aamuna ja kerran Kuubassa kun olin istunut napaa myöten vedessä allasbaarissa. Tehokas lääke nopeasti turistipesoilla. Paljon kalliimpi kuin Espanjassa.
        En mene kylmään veteen ( 24 min. ) ja pidän keskiosan lämpimänä

        Kaukomailta eri vesissä pulikoidessa, missä tuhansia ihmisiä eri maista uivat, on monet saaneet tuliaisensa loppuiäkseen.


      • Anonyymi

        Jos nyt se pissaaminen sattuu niin hirveästi, niin suosittelisen käyntiä ensiksi sukupuolitautien poliklikalle.T. Exdoctor.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt se pissaaminen sattuu niin hirveästi, niin suosittelisen käyntiä ensiksi sukupuolitautien poliklikalle.T. Exdoctor.

        Miksi ??????????

        eihän vanhuksilla ole seksiäkään ollu enään kolmeenkymmeneen neljäänkymmeneen vuoteen, heh,

        ?????????????????


    • Anonyymi

      haloo,
      kun moittii ja kertoo totuuksia suomen terveyden hoidosta suhteesta vanhuksien sairauksien hoitoon
      viesti EI lähde
      suomesssa pitäisi olla sanan vapaus laki vielä voimassa

      miksi viestit ei lähde !!??
      TOTUUS esille sairaitten vahusten hoidosta,

      • Anonyymi

        Onhan hyvä!


    • Anonyymi

      Yksi vaihtoehto:
      Jos sinulla on näytepurkki kotona (niitä saa siis ostaa apteekistakin alle eurolla, kannattaa pitää varalla kotona)
      purkin voi viedä suoraan yksityislabraan, katsoa kotona tuloksen netistä
      ja varata samantien ajan tai etäajanyleislääkärille, joka kirjoittaa reseptin.

      Etävastaanotto yksinkertaisimmillaan tarkoittaa sitä, että
      lääkäri soittaa tiettynä kellonlyömänä sinulle.
      Melkein kaikilla yleislääkäreillä on etävastaanotto.
      Viimeksi alle vartin etävastaanotto maksoi 70 euroa. Asia tuli hoidetuksi,
      Ei tarvinnut lähteä mihinkään.

      Viime vuoden kesällä olin tilanteessa, etten kunnallista lääkäriaikaa olisi saanut viikkoihin.
      Asia hoitui yksityisellä samana päivänä. Yksityisissä lääkärikeskuksissa oli vapaita yksityislääkäriaikoja ainakin sata sille päivälle. Sen kun nappaat sopivan ajan tai etäajan.
      (Hätätilanteessa on pakko maksaa yksityisestä, mutta mitä
      tekevät ne, joilla ei ole varaa. Tilanne on surkea joillain paikkakunnilla)

      • Anonyymi

        Ennen ihmiset hoitivat virtsatulehduksia apteekista saatavilla sianpuolukan lehdillä ja
        siitä valmistetulla teellä. Teen happamuus toi helpotusta vaivaan aivan samoin kuten
        puolukka- tai karpalomehukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen ihmiset hoitivat virtsatulehduksia apteekista saatavilla sianpuolukan lehdillä ja
        siitä valmistetulla teellä. Teen happamuus toi helpotusta vaivaan aivan samoin kuten
        puolukka- tai karpalomehukin.

        Mehut pitää olla tosi happamia. Parempi voi olla syödä puolukoita tai karpaloita sellaisenaan kuin sokeroituja kaupan mehuja, joissa on hyvin puolukkaa tai karpaloa.

        Potilaan Lääkärilehdessä naislääkäri totesi, että mehu tehoaisi yhtään sitä olisi juotava laimentamattomana desi kerrallaan.
        Mikä vain mikä muuttaa virtsan happamaksi jeesaa.
        Happamassa virstassa bakteerit eivät kasva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehut pitää olla tosi happamia. Parempi voi olla syödä puolukoita tai karpaloita sellaisenaan kuin sokeroituja kaupan mehuja, joissa on hyvin puolukkaa tai karpaloa.

        Potilaan Lääkärilehdessä naislääkäri totesi, että mehu tehoaisi yhtään sitä olisi juotava laimentamattomana desi kerrallaan.
        Mikä vain mikä muuttaa virtsan happamaksi jeesaa.
        Happamassa virstassa bakteerit eivät kasva.

        Olen ehkäisymielessä syönyt karpaloita ja juonut kylmäpuristettua, makeuttamatonta karpalomehua ( pirun kallista ) mutta luotan varauksetta tuohon espanjalaisten droppiin josta minulla on kaksi erinomaisen hyvää kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ehkäisymielessä syönyt karpaloita ja juonut kylmäpuristettua, makeuttamatonta karpalomehua ( pirun kallista ) mutta luotan varauksetta tuohon espanjalaisten droppiin josta minulla on kaksi erinomaisen hyvää kokemusta.

        Tänään ostin karpalomehua , myös luontaistuoteta karpalo-kapseleita
        joita saa ottaa 2 päivässä,
        tämän neuvon antoi tyttäreni joka tietää hieman lääketieteestä,
        jospa näillä saisin oireet poissa,
        jos ei ensiviikkoon mennessä parane, sitte kai pitää hakeutua oikeaan lääkäriin,


    • Anonyymi

      Muista juoda paljon niin pöpöt tulee kiihtyvää tahtia ulos.

    • Anonyymi

      Unohtuiko Villakalsarit ja sukat ??? Vehnäjyväpussi microon ja jalkojen välliin tai lämpötyyny .- Eikä ulkona saa kylmän päälle istua , mullakin eristetyyny mukana kun istahdan penkille sorsia syöttämään :)

      Gubbe 71

    • Anonyymi

      Kyllä se niin on, että jos on oikein kova pissatulehdus, niin pitää saada antibioottikuuri, ei sitä muuten kestä. Ja sen myös saa.

      Tuo kun Espanjassa saa tai kai sai aiemmin apteekista antibioottia ilman reseptiä, ja taisivat olla aika jämäköitä kuureja, niin se lisäsi antibiootti resistenssiä. Sitten ei enää tavallinen kuuri auttanutkaan niihin pöpöihin, kun olivat tottuneet niihin antibiootteihin. Tämähän teki sen, että tuli ongelmaksi, mistä löytää lääke, joka puree tauteihin. Siksi ei enää saa niin helpolla reseptiä esim. johonkin nuhaan tai yskään, koska kohta ei ole lääkettä joka auttaa koviin tulehduksiin.

      Tämä on jo ongelma pian maailmassa. Suomessakaan ei aina tulla lääkärin vastaanotolta resepti kourassa, mikä tietty suututtaa joitain henkilöitä.

      • Anonyymi

        03:49

        vieläkö ihmettelet jos helekutin kipeenä menet lääkäriin etkä saa lääkekuuria,
        joku ylimielinnen työhönsä kyllästyny tai sairaihin potilaisiin hoitaja vain tekee arviona asiasta,

        hulluksi on menny suomessaki varsinki vanhusten hoito,


      • Anonyymi

        1986v hankkimamme asunnon takana olevasta apteekista myydään minulle mitä tahansa.
        Henkilökunta vaihtuu hitaasti ja jäljellä on vielä yksi mamma tuolta ajalta.
        Ostin aikanaan aminohappo ampulleja muutaman tuhannen erissä. Sittemmin testosteroneja jota sain maksutta koska olin työttömyyseläkeläinen.
        Tehokasta yskänlääkettä. Efedriini kodeiini antihistamiini yhdistelmää.
        Ko. apteekin uudemmat työntekijät vilkaisevat kysyvästi tuttuun mammaan tai apteekkariin ja saan mitä haluan.

        Periaatteessa käytän lääkettä vain todelliseen tarpeeseen sen jälkeen kun neljään vuorokauteen virtsaa ei tullut kuin kylpyammeessa lojuen ja silloinkin pienin erin.
        Näiden vuosikymmenten aikana ole kahdesti ottanut nuo tehopussit.


    • Anonyymi

      Kohtahan joulu on ohi ?
      Mikä hätä teillä nyt on olevinaan, kun terv.keskus päivystykseen voi mennä 24/7

      Hyvin asiat on hoidossa!

      • Anonyymi

        Joku aina luulee, että koko Suomessa on kaikki samalla lailla. Teke-päivystys voi olla järjestetty vaikka kuinka kauas. Meillä se on samassa rakennuksessa kuin "lähin" sairaala joka ei ole lähellä ja päivystys päättyy klo 23. Sen jälkeen on mentävä yöksi jonoon sairaalan päivystykseen.


    • Anonyymi

      Ei meidän terveyskeskuksessa ole päivystystä. Pitää mennä kauemmas sairaalan päivystykseen.

      • Anonyymi

        Eikö kenellekään tule mieleen terveydenhoitoalan henkilökunnan olevan etualalla, koronaa vastaan kamppailtaessa ?
        Valitetaan ja vaaditaan - syytöksin.
        Huh huh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kenellekään tule mieleen terveydenhoitoalan henkilökunnan olevan etualalla, koronaa vastaan kamppailtaessa ?
        Valitetaan ja vaaditaan - syytöksin.
        Huh huh!

        Koronasta ei ollut ollenkaan puhe koko ketjussa.
        Koronasta huolimatta akuutteihin vaivoihinkin kuuluu saada hoitoa.
        Ne on eri henkilöt, jotka sairaaloissa hoitevat koronapotilaita.
        Terveyskeskushenkilökunnan kuuluu hoitaa perusterveydenhoito.
        Ilman antibioottia ei moni tavallinen ja yleinen vaiva hoidu.


    • Anonyymi

      Kaikkein kamalinta on kun just tämmösinä juhlapyhinä vanhus sairastuu tai kuka muu tahansa, ja pitäisi lääkäriin mennä
      EI KEHTAA MILLÄÄN MENNÄ,

      pelkää jo etukäteen tylyä kohtelua,
      kun hoitajat ja lääkärit ovat väsyneitä itse,
      se pelottaa etteivät kestä sairaita potilaita ympärillään kitisemässä,

      kyllä on ihmisen elämä vaikeeta varsinki suomessa,

    • Anonyymi

      No suomessahan se kamalan vaikeeta vasta onkin :(
      Ei etes Afrikassa tiedetä miten met saamma täällä kärsiä.

      Taijan muuttaa pojan luokse takaisin Ruotsiin.

    • Anonyymi

      Minkätakia suomessa terveyden hoito ON tehty niin helekutin vaikeeksi, hittaaksi, nihkeeksi,
      käsittämätöntä,
      mikä helekutti suomen terveydenhoitoa vaivaa, ??????????????

      miksi sekeässä tapauksessa ihmisten pitää kitua kärsiä tuskia, kun kuitenkin tiedtään jo etukäteen heti jos on pissavaiva se on helkutin kipee tauti,
      KUKA NAUTTII sairaitten vanhsten tuskasta ja MIKSI,


      onko joku terveydenhoitoyksikössä SADISTI vai mistä johtuu nihkeä suhtautuminen sairaihin vanhuksiin, oli sitten kysymyksessä mikä sairaus tahansa,
      miksi ei heti oteta asialliseen hoitoon ????

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys !?


      • Anonyymi

        Unohtuiko mummolta taas vakavampi uhka koko maailmalle ?
        corona corona corona joka vie heikoilta hengen.
        pisuvaivat kirvelee, ei tapa


    • Anonyymi

      Ei voi joskus olla ajattelematta, että eläkeläistä ei kohdella tasa-arvoisesti aina,
      ollaan vain taloudellinen rasite. Lääkäri sanoo helposti, että "se kuuluu ikään"
      ja sen perään "näkemiin".

      Tietysti moni asia kuuluu ikään, mutta kun on paha vaiva, se ei anna rauhaa, ei varsinkaan mielenrauhaa. Toivoisi, että sen verran tutkittaisi, että pahimmat epäilyt voisi poistaa. Monet syövätkin yleistyvät eläkeiässä.

    • Anonyymi

      Luetteko aloitusta edes kunnolla.
      Aloituksessa jossitellaan, jos tulee virtsatietulehdus jouluna?
      Jos, mutta sitten alkaa
      syyttelyt ja epåluulot rehoittamaan. Hoitohenkilökunnankin parjaaminen sadisteiksi ???
      Omien olettamuksien vyyhti vetää muita jälleen sotkuunsa, kun haukkumisesta tulee turha jo elämäntapa.
      Hyi hitsi mitä todellisuuden vääristelyä.

      • Anonyymi

        21:10

        " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "

        pistikö piikki omaantuntoon ?

        on totta suomessa usein vanhukset kokee syrjintää terveydenhoidossa,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21:10

        " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "

        pistikö piikki omaantuntoon ?

        on totta suomessa usein vanhukset kokee syrjintää terveydenhoidossa,,

        Olet sie kyllä aika mahoton mummeli! Ei voi muuta sannoo.


      • Anonyymi

        ÄLÄ valehtele,
        hyi hitsi minkälaisia vastaanotto apuliasia on,
        kipee vanhus saa tylyä kohtelua,
        ei välttämättä pääse edes hoidon piiriin,
        turha tulla kaunistekleen, totuus on usein ruma,

        opettele sinäki suhtautumaan sairaisiin oikein, jokaisella sairalla kipeällä vanhuksella on oikeus saada hoitoa,
        vaikka sinä et sitä näytä tajuavan

        komentissasi päätellen olet nokkava sairaita vanhuksia kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ valehtele,
        hyi hitsi minkälaisia vastaanotto apuliasia on,
        kipee vanhus saa tylyä kohtelua,
        ei välttämättä pääse edes hoidon piiriin,
        turha tulla kaunistekleen, totuus on usein ruma,

        opettele sinäki suhtautumaan sairaisiin oikein, jokaisella sairalla kipeällä vanhuksella on oikeus saada hoitoa,
        vaikka sinä et sitä näytä tajuavan

        komentissasi päätellen olet nokkava sairaita vanhuksia kohtaan

        Tämä taitaakin olla naisten , " mummeleitten" kommentti palsta? Mutta minäpä rikon rajoja puhun nyt miesten vaivoista, siitä eturauhas vaivasta jota jotuu höyläämään kun oire alkaa tosissaan vaivaamaan! Kuuntelin kerran 90 luvulla Kansanradiota, siinä eräs vanha herra kertoi että hänelle ois tullut tämä höyläys operaatio kesäloman aikana, olisi loma mennyt " vähän" pilalle. Oli jostakin saanut tietoa että kun juo herajuomaa joka päivä niin saa ihmeitä aikaan, , , no tämä mies aloitti herajuomaan tutustumisen Maalis -Huhtikuun tetämissä , kevät-talvella,, sit yks kaunispäivä Hutikuun lopulla kun meni pissille niin kuinkas ollakkaan niin virtsan mukana tuli joku " rökälle " ., , no , , h- hetki kun läheni , olis pitänyt alkaa höyläys operaatio niin lääkäri totes ihmeissään että ei tarvitsek kaan höyläs operaatiota suorittaa, ,, herajuoma oli tehnyt " parantavantempun". E mennyt kesäloman alku pilalle. ( kannattaa kuunella kansanratiota )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä taitaakin olla naisten , " mummeleitten" kommentti palsta? Mutta minäpä rikon rajoja puhun nyt miesten vaivoista, siitä eturauhas vaivasta jota jotuu höyläämään kun oire alkaa tosissaan vaivaamaan! Kuuntelin kerran 90 luvulla Kansanradiota, siinä eräs vanha herra kertoi että hänelle ois tullut tämä höyläys operaatio kesäloman aikana, olisi loma mennyt " vähän" pilalle. Oli jostakin saanut tietoa että kun juo herajuomaa joka päivä niin saa ihmeitä aikaan, , , no tämä mies aloitti herajuomaan tutustumisen Maalis -Huhtikuun tetämissä , kevät-talvella,, sit yks kaunispäivä Hutikuun lopulla kun meni pissille niin kuinkas ollakkaan niin virtsan mukana tuli joku " rökälle " ., , no , , h- hetki kun läheni , olis pitänyt alkaa höyläys operaatio niin lääkäri totes ihmeissään että ei tarvitsek kaan höyläs operaatiota suorittaa, ,, herajuoma oli tehnyt " parantavantempun". E mennyt kesäloman alku pilalle. ( kannattaa kuunella kansanratiota )

        Minä luotan kemian tuotteisiin. Päivittäin yksi pilleri rentouttavaa ja toinen tabu supistavaa takaavat keskeytymättömät yöunet kunhan ei le tankannut myöhään illalla liikaa.

        Tuo ylhäällä kuvaamani virtsatietulehdus on eri vaiva ja pirullinen kärsittävä. Viimeiseen Monurolin käyttööni on useita vuosia mutta pidän pakkausta aina saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä taitaakin olla naisten , " mummeleitten" kommentti palsta? Mutta minäpä rikon rajoja puhun nyt miesten vaivoista, siitä eturauhas vaivasta jota jotuu höyläämään kun oire alkaa tosissaan vaivaamaan! Kuuntelin kerran 90 luvulla Kansanradiota, siinä eräs vanha herra kertoi että hänelle ois tullut tämä höyläys operaatio kesäloman aikana, olisi loma mennyt " vähän" pilalle. Oli jostakin saanut tietoa että kun juo herajuomaa joka päivä niin saa ihmeitä aikaan, , , no tämä mies aloitti herajuomaan tutustumisen Maalis -Huhtikuun tetämissä , kevät-talvella,, sit yks kaunispäivä Hutikuun lopulla kun meni pissille niin kuinkas ollakkaan niin virtsan mukana tuli joku " rökälle " ., , no , , h- hetki kun läheni , olis pitänyt alkaa höyläys operaatio niin lääkäri totes ihmeissään että ei tarvitsek kaan höyläs operaatiota suorittaa, ,, herajuoma oli tehnyt " parantavantempun". E mennyt kesäloman alku pilalle. ( kannattaa kuunella kansanratiota )

        14:56

        hieno komentti

        mitä on herajuoma ja mistä sitä saa ??????

        varmaan olisi muittenki hyvä tietää,

        kiitos tiedosta jo etukäteen !


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe