Mitä teet jouluna jokaisen ajatus

Anonyymi

Vähän jouluruokaa, lenkkeily, koirat, punaviini

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen viettänyt joulut yksin jo yli parikymmentä vuotta. Yllättävää joka kerta on, että viihdyn. Laitan hirveän jouluhärdellin, sillä olen ns. jouluihminen. Laitan laatikot alusta asti itse (tänä jouluna en jaksanut, oli stressiä), vohkin lähimetsästä kuusen ja kannan sen kotiin, koristelen lapsuusaikaisilla perinnekoristeilla. Juon viiniä, olutta ja siideriä - en liikaa, mutta sen verran kuin normaali perhejouluilija joisi pitkän aterian ja lahjojenaukaisun lomassa. Sitten tietysti avaan lahjat. Minulla saattaa jokunen joskus ollakin, tänä vuonna läheinen ystäväni oli ostanut jotain vaikka olimme puolin ja toisin kieltäneet (minäkin tietysti olin ostanut hänelle). Kortit lämmittävät mieltä.

      Olen hyvin harras jouluihminen. Minulla ei ole uskontoa, mutta olen avoin henkisyydelle. En tee mitään oletuksia. Jouluna kuitenkin mieleni on muualla kuin tässä maailmassa, ja uskon elämän jatkuvuuteen.

      Rauhaa kaikille.

      • Anonyymi

        Siltä varalta että joku minua enemmän yksinäisyyttä kokeva lukee tätä, voin kertoa, että minulla on ollut paljon jouluja, jotka olen viettänyt itsekseni ilman yhtään korttia tai edes joulutoivotusta. Menetin perheeni aikoinaan, koska se oli narsistinen yhteisö ja olin toisten syntipukki. Se oli hyvin pelottava kokemus, enkä lapsuudestani ja nuoruudestani selvittyäni helposti luota ihmisiin.

        Olen kuitenkin saanut elämäni varrella vahvuutta ihmisistä, jotka ovat välittäneet minusta. Ne muistot auttavat pysymään lujana, vaikka elämäni on vieläkin vaikeaa. Toivon, että joskus minulla olisi isompi porukka ympärilläni jouluna kuin vain minä itse ja lemmikkieläimeni. Mutta en ole valmis huolimaan mitä tahansa. Vaikka olen yksin, en tunne itseäni nykyään enää yksinäiseksi. Päinvastoin uskon, että moni perheissä jouluaan viettävä kokee suurempaa yksinäisyyttä kuin minä.

        Musiikki on muuten valtava lahja...Ja aito kuusi... Kunpa joulu olisi useammin:)


      • Anonyymi

        Sinulla on hyvä olla. Itse kaipaisisin jotain ystävää, olkapäätä, kainaloa mutta onhan minulla ystävät koirat. Muuten ei juurikaan elämää ole.. Hyvää jatkoa sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä varalta että joku minua enemmän yksinäisyyttä kokeva lukee tätä, voin kertoa, että minulla on ollut paljon jouluja, jotka olen viettänyt itsekseni ilman yhtään korttia tai edes joulutoivotusta. Menetin perheeni aikoinaan, koska se oli narsistinen yhteisö ja olin toisten syntipukki. Se oli hyvin pelottava kokemus, enkä lapsuudestani ja nuoruudestani selvittyäni helposti luota ihmisiin.

        Olen kuitenkin saanut elämäni varrella vahvuutta ihmisistä, jotka ovat välittäneet minusta. Ne muistot auttavat pysymään lujana, vaikka elämäni on vieläkin vaikeaa. Toivon, että joskus minulla olisi isompi porukka ympärilläni jouluna kuin vain minä itse ja lemmikkieläimeni. Mutta en ole valmis huolimaan mitä tahansa. Vaikka olen yksin, en tunne itseäni nykyään enää yksinäiseksi. Päinvastoin uskon, että moni perheissä jouluaan viettävä kokee suurempaa yksinäisyyttä kuin minä.

        Musiikki on muuten valtava lahja...Ja aito kuusi... Kunpa joulu olisi useammin:)

        Yksin sinäkin.. elämä on rankkaa moni ei sitä ymmärrä. En minäkään kaipaa hirveästi 1 ystävä riittäisi iltaa kanssani viettämään. Yksin suru aina pukkaa puseroon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin sinäkin.. elämä on rankkaa moni ei sitä ymmärrä. En minäkään kaipaa hirveästi 1 ystävä riittäisi iltaa kanssani viettämään. Yksin suru aina pukkaa puseroon

        Elämä heittelee eteesi paljon kaikkea mihin et pysty vaikuttamaan, eikä yksinäisyyteen aina voi vaikuttaa.. Ei sitä tiedä/ymmärrä jos ei ole itse kokenut tätä kolikon kääntöpuolta.. Itse päätin että haen ensivuonna muutosta nykytilanteeseen, aika näyttää kuinka käy


    • Anonyymi

      Yllättävää että kyllästyin jo radion ja television joulujaaritteluun, onneksi on Jouluradio joka soi tuolla taustalla tauottomasti joululauluja. Minä rakastan joululauluja, enkä saa niistä yliannostusta vaikka nämä muutaman päivän soikin koko ajan.

      Yksin on ihan mukava olla vaan rennosti, ei tarvitse edes tehdä älytöntä joulusiivousta kun koronan takia ei ole porukkaa tunkemassa kyläilemään.

      Alkoholia ei tarvitse ryystää jouluna, eilen joulusaunan jäähyllä parvekkeella istuessani join juhlan kunniaksi lasillisen vodka-colaa kynttilöiden palaessa ja siihen se jäi. Jouluateriallakin juomaksi kelpasi raikas vesi.

      Onneksi ei ole noita kotieläimiä joiden vuoksi pitäisi lähteä ulos räntäsateeseen lenkille, lenkiksi riitti hautausmaalla käynti ja kynttilän sytyttäminen poikani haudalle.

    • Anonyymi

      Joululaulut on kuultu ja kyllä niitä on tullutkin. Missä ne kaikki kivat joulufilmit on piilossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe