J-pop rantautui Suomeen?

Mira Morgan

Satuin eilen kuulemaan sivu korvalla että top40 musiikki ohjelmassa puhuttiin jotain japanilaisesta Dir en Grey bändistä. Olin heti mitä O_o Dir en Grey, missäh, mutta ohjelma loppui juuri. Huomasin sitten myöhemmin samana päivänä jutun nettisivulla että Dir en Grey on Suomen listalla sijalla 31...Tarkastin asian ja kappas, niinhän se olikin. Kaiken lisäksi heidän kappalettaan soitettiin tänään Ylexällä mutta totta kai unohdin kuunnella -__-
Sattuiko kukaan muu huomaamaan tätä, onko j-pop nyt rantautumassa jopa tänne takapajulaan?
Mitä kummaa täällä tapahtuu O_o

12

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hotaru

      Jos näin on, niin sehän on kiva juttu. ^^ Jos jpop-artistien levyjäkin alkaisi tulemaan Suomeen niin jee. :)

    • ...

      olis kyllä hirviätä jos j-poppi saavuttais suomessa suuren yleisön suosion. sama juttu jos näin kävis animen tai mangan kanssa. en pidä massahurmiojutskista ja silloin en voisi hyvällä omatunnolla tyksiä näitä asioita. kartan kaikkea muodikasta. ymmärrän että tämän ei tarvitsisi vaikuttaa minuun, mutta olen silti tarpeeksi lapsellinen ollakseni tekemättä suhtautumiselleni mitään. i will remain childish.

      • Mira Morgan

        En usko että jokainen Suomen teini alkaa tässä fanittamaan japanilaisia bändejä. Jos muistelee niin on tässä ollu viime vuosina muitakin ulkomaalaisia artisteja (esim Italiasta) jotka ovat saavuttaneet suosiota mutta kuinka ollakkaan, ne ovat nyt kadonneet. Maailma kansainvälistyy ja avaa myös uusia ovia musiikkiteollisuudelle, mutta en usko että j-poppi tulee jäädäkseen Suomen listaykkösiksi. Tämäkin Anime huuma mikä nyt villitsee on ohi menevää suuremmalla osalla ja lopulta sekin laskeutuu.
        En minäkään nimittäin toivo tästä muotiteini ilmiötä, mutta uudet fanit ovat tervetulleita.


      • Laiska-Galaxia

        olen samaa mieltä.Ei olisi enää "ainutlaatuinen". Vaikka olisi se tavallaan kivaa jos j-poppia jostain saisi eikä tarvitsisi tuntikaupalla etsiä.


      • Mira Morgan
        Laiska-Galaxia kirjoitti:

        olen samaa mieltä.Ei olisi enää "ainutlaatuinen". Vaikka olisi se tavallaan kivaa jos j-poppia jostain saisi eikä tarvitsisi tuntikaupalla etsiä.

        Vaikka itsekkin tykkään olla niitä harvoja jotka kuuntelevat j-poppia, mutta olisi ihan tyhmää estää bändiä saamasta uusia faneja, se vaan tekisi hallaa heille. Minulle se on ihan sama tuleeko levyjä kauppoihin kun en koskaan osta niitä kovan hinnan takia, mutta se olisi todella mahtavaa jos tämän takia eri bändit pääsisivät tekemään keikkojaan Suomeen. Musiikkiahan se vaan on, ei muita voi estää sitä kuuntelemasta, vaikka itseänikin hiukan ketuttaa kun kaverini pikkusisko kuuntelee Gacktia :P


    • Me-chan

      kaverini repisi pelihousunsa, jos kuulisi dirua kutsuttavan j-pop -bändiksi.. itse en dirusta välitä pieruakaan kamalien laulajien takia, mutta olisi mahtavaa, jos esim ayumi hamasakia tulisi suomen kauppoihin puhumattakaan anime soundtrackeista... ainahan saa unelmoida .____.

      • Mira Morgan

        No en minäkään Dir en Greyta kutsuisi j-popiksi mutta kun ei jaksa alkaa täsmentää pikkutarkasti kaikkea ja otsikolla oli tarkoitus saada useamman huomio ja suurempi osaa tunnistaa nimityksen j-pop :) siksi näin. Kaverisi voi siis jättää raivoamisen sikseen. Yleensä kun puhun j-popista, tarkoitan japanilaista "nuorten musiikkia" ja se on minusta tällainen yleinen nimitys toisin kuin esim visual kei sulkee pois osan musiikista...Nyt menen minäkin ihan sekaisin selittelyissä ^^;;


      • _:-.,

        mineekin jäi häiritseen tuo että kutsutaan jpopiksi. poppipoo on niin jotenkin inhottava nimitys tälle bändille. jrockia se ennemminkin on... visual keitä vieläkin ennemmin voisi sitä kutsuttavan.

        Niin ja oletko Me-chan käynyt koskaan Blippo nimisessä putiikissa helsingin foorumissa. Siellä kassalla oli jotain Ayumi Hamasakin levyjä. ja jotain Utada Hikaruakin siellä oli. En tiedä onko ne sitten jo ostettu pois, mutta viimekerralla kun siellä kävin, niin oli..
        Anime Soundtrackeja puolestaan kannattaa etsiä Fennica Comicsista... helsingissä sekin.

        ~toivottavasti auttoi...


      • Me-chan
        _:-., kirjoitti:

        mineekin jäi häiritseen tuo että kutsutaan jpopiksi. poppipoo on niin jotenkin inhottava nimitys tälle bändille. jrockia se ennemminkin on... visual keitä vieläkin ennemmin voisi sitä kutsuttavan.

        Niin ja oletko Me-chan käynyt koskaan Blippo nimisessä putiikissa helsingin foorumissa. Siellä kassalla oli jotain Ayumi Hamasakin levyjä. ja jotain Utada Hikaruakin siellä oli. En tiedä onko ne sitten jo ostettu pois, mutta viimekerralla kun siellä kävin, niin oli..
        Anime Soundtrackeja puolestaan kannattaa etsiä Fennica Comicsista... helsingissä sekin.

        ~toivottavasti auttoi...

        onko blipossa ayumi hamasakia!?!? äääkkk!!! pitää äkkiä päästä hesaan!!! nyt kun muistutit niin olihan siellä fennica comicsissa niitä soundtrackejä, mutta en parilla käyntikerralla niihin niin paljon kiinnittänyt huomiota... isot mangahyllyköt vain vilisivät silmissä ^^

        niin niistä blipon levyistä vielä: osaatko arvioida hintaa? tietäisi varautua jos pääsisi täältä takapajulasta sinne jossain vaiheessa shoppailemaan...


      • Mira Morgan
        _:-., kirjoitti:

        mineekin jäi häiritseen tuo että kutsutaan jpopiksi. poppipoo on niin jotenkin inhottava nimitys tälle bändille. jrockia se ennemminkin on... visual keitä vieläkin ennemmin voisi sitä kutsuttavan.

        Niin ja oletko Me-chan käynyt koskaan Blippo nimisessä putiikissa helsingin foorumissa. Siellä kassalla oli jotain Ayumi Hamasakin levyjä. ja jotain Utada Hikaruakin siellä oli. En tiedä onko ne sitten jo ostettu pois, mutta viimekerralla kun siellä kävin, niin oli..
        Anime Soundtrackeja puolestaan kannattaa etsiä Fennica Comicsista... helsingissä sekin.

        ~toivottavasti auttoi...

        Yritän korjata virheeni, mutta en todellakaan tarkoittanut viestissäni että Dir en Grey olisi jpoppia, vaan se oli yleinen toteamus että olisiko jpop nyt tulossa Suomeen tai siis japanilainen nuorten musiikki mistä käytän nopsaa lyhennettä jpop.


      • MeiChan

        olen kanssasi aivan samaa mieltä..... Diru ei oo jpoppia, mutta se olis toooooosi kivaa jos Ayumin levyjä tulis suomeen.... Ite oon kauhee Ayumi fani ja olis se kyl ihan kivaa jos ei tarttis niit biisejä aina kauheen hien kans etsiä....


    • Anonyymi

      J-pop on parasta ikinä. 😎👍🤘🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe