Miksi lapsi ei lähde?

Anonyymi

Narsistivanhempi pitää lapsen "elämän työkalut" itsellään eikä jaa niitä lapselle jolle ne oikeasti kuuluisivat. Hän hyötyy niiden pitämisestä itsellään koska niissä on jotain "työkaluja" jotka häneltä puuttuvat ja hän saa niiden avulla (uhri toteuttajana) paremman elämän itselleen. Se on saavutettu etu ja hyöty josta narsistivanhempi pitää lujasti kiinni. Se on maksu lapselta vanhemmalle siitä että lapsi on saanut häneltä elämän. Sen kuuluu maksaa. Narsisti on itse niin surkea ja huono että hän alentuu jopa varastamaan oman lapsensa elämästä. Sieltä on helppo ottaa. Lapsen työkalupakki on aina tyhjä miten hän voisi selvitä yksin? Elämässäkin tarvitaan keinoja ja välineitä että kykenee aloittamaan oman riippumattoman elämänsä, ei lapsi, jonka narsistiäiti omistaa, kykene mitenkään lähtemään mihinkään. Siihen tarvittaisiin jokin ulkopuolinen voima joka tempaisisi lapsen irti vahinkoa tekevästä vanhemmasta lopullisesti.

64

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oisko lähteitä?

    • Anonyymi

      Ei mikään tule ulkopuolelta.

      • Anonyymi

        ..aika usein nuo lapset lähtevät heti kun kykenevät ja mahdollisimman kauas.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvin kirjoitettu aloittajalta!

      Tyypillisesti nämä kirjoituksessa kuvatut ihmiset ovat isä-haavaisia äitejä jotka tekevät lapsilleen henkistä väkivaltaa.

    • Anonyymi

      Osuvasti kirjoitettu aloitus tosiaankin. Minulla tuo pätee kumpaankin vanhempaan, valitettavasti. Isäni oli avoimesti narsistinen, äiti peitellysti. Kumpikin hyvin vaarallinen. Ainoan sisarukseni he trianguloivat lentäväksi apinakseen. (Nämä kielikuvat ovat nykyään yleistynyttä kielenkäyttöä narsismiskeskustelussa... vähän kärjistävää, mutta osuvaa...) Olisin kuollut, varmaan ihan fyysisestikin itsetuhon kautta, ellen olisi hakeutunut oma-aloitteisesti terapiaan jo nuorena.

      Monesti olen huomannut nyt aikuisena, ja vanhempieni narsistisuudesta osittain toipuneena (en ole heidän kanssaan missään tekemisissä enää) , kuinka minulta jäi puuttumaan ns. työkaluja. Tietoa, malleja, opastusta. Minulta tosiaan pihdattiin niitä. Ei ymmärretty että olisin tarvinnut, kun heidän huomionsa pyöri aina oman navan ympärillä. Ja joskus selvästi tahallisestikin, varsinkin isäni puolelta, pantattiin tietoa, joka olisi voinut auttaa minua eteenpäin elämässä. Tehdä minusta vahvemman. Hän ei halunnut että onnistuisin missään.

      Ne, joilla on ollut normaalit vanhemmat, jotka haluavat lapsensa parasta, eivät voi mitenkään ymmärtää tällaista. Eristyneisyyden tunne on aina ollut minulla suurta. Ei voi kertoa avoimesti juuri mitään perheestään. Silloinkin, kun on ystäviä, suuri osa elämästäni jää heiltä piiloon. Useimmat asiat, jotka lapsuudenperheeseen liittyvät, kuuluvat eri maailmaan kuin mistä heidän kanssaan voi puhua. Sellainen ohentaa ystävyyssuhteita. He tuntevat vain pienen osan minusta.

      Joskus tunnen itseni hölmöksi ja huonoksi, kun huomaan jonkun tiedon tai taidon, minkä joku muu on saanut tai saamassa vanhemmiltaan, ja jota minä en ole koskaan saanut, enkä siksi vielä osaa. Tai, jonka olen joutunut opettelemaan yrityksen ja erehdyksen kautta, pitkän, tukalan prosessin kuluessa elämän varrella. Tuntuu kurjalta huomata joskus vaikka ystäväperheen elämää seuratessa, kuinka joku nuori oppii äidiltään asioita, joita minä pähkäilen vieläkin, että kuinka ne tehdään. Ne voivat olla sosiaalisen kanssakäymisen kuvioita, tai maailman realiteetteja, tai jotain käytännön juttuja vaikka pukeutumisessa tai työelämässä toimimisessa... monenlaista asiaa. Kateus ja suru pistävät sydämessäni.

      • Anonyymi

        Tutulta tuntuu.
        Isäni oli lukossa jotenkin. Ei juurikaan ollut tekemisissä perheensä kanssa. Ei myöskään omiin sisaruksiinsa pitänyt yhteyttä.

        Äiti taas oli todennäköisesti narsisti tms. Hän kiusasi sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulin.
        Hän ei suosinut lasten ystävystymistä keskenään vaan käytti valtaa ja sai toisen toistaan vastaan. Kaikki olivat loukattuina ja lyötyinä yksin.

        En todellakaan saanut kasvuuni tarvittavaa tukea vanhemmiltani. Lähdin pois kun pystyin.
        Jouduin hakeutumaan terapiaan ja se pelasti mielenterveyteni.

        Aikuisena olen joutunut rakentamaan terveet rajat. Se on ollut tärkein ja vaikein läksy.
        Yhä opettelen.

        Terveiden perheiden näkeminen aiheuttaa katkeruutta ja surua. Koetan päästä pinnalle.

        Näitä ei tosiaankaan voi edes ymmärtää sellainen joka ei ole vastaavaa kokenut.


      • Anonyymi

        Se on hankala lähtökohta elämälle kun omat vanhemmat eivät usko sinuun ja kykyihisi pärjätä esim. opinnoissa, työelämässä tai sosiaalisesti.

        Kaikki perheen ulkopuolinen elämä pitää opetella yrityksen ja erehdyksen kautta, kotoa ei saa kuin huonosti toimivia käyttäytymismalleja ja sitten on vielä samoilta vanhemmilta saatu geneettinen painolasti päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hankala lähtökohta elämälle kun omat vanhemmat eivät usko sinuun ja kykyihisi pärjätä esim. opinnoissa, työelämässä tai sosiaalisesti.

        Kaikki perheen ulkopuolinen elämä pitää opetella yrityksen ja erehdyksen kautta, kotoa ei saa kuin huonosti toimivia käyttäytymismalleja ja sitten on vielä samoilta vanhemmilta saatu geneettinen painolasti päällä.

        Näin on.
        Parasta on pysytellä erossa, mikäli mahdollista. Aina ei ole.

        Kirjoista minä sain hyvin paljon normaalin elämän malleja. Tajusin jo hyvin nuorena että jotain on pahasti pielessä lapsuuden kodissa.


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus.

      Vaikeinta on jättää vanhempi ilman niitä varastettuja työkaluja. Tulee niin sääli vanhempaa.

      "pouyhhhh"

      • Anonyymi

        Sinä et kyl oo ihan kartalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kyl oo ihan kartalla...

        Kyse on siitä, että "kärsin" hyvin voimakkaasta empatiasta, Kerroin siitä jo alkuun kriisipuhelimeenkin. Siitä on mainittu neurologisissa tutkimuksissakin. Mutta asiaa ei ole ymmärretty.

        "ppouyhhhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, että "kärsin" hyvin voimakkaasta empatiasta, Kerroin siitä jo alkuun kriisipuhelimeenkin. Siitä on mainittu neurologisissa tutkimuksissakin. Mutta asiaa ei ole ymmärretty.

        "ppouyhhhjhj"

        Ei se liity mitään kartalla oloon että on henkilä joka kokee niin voimakasta empatiaa että kadottaa itsensä ja kokee toisen paikallaan.

        "ppouhghghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se liity mitään kartalla oloon että on henkilä joka kokee niin voimakasta empatiaa että kadottaa itsensä ja kokee toisen paikallaan.

        "ppouhghghhh"

        Kyseessä on korostunut emotionaalinen empatia, mikä on joskus tyypillistä autistisille.

        Siis kerran yksi mies koitti huijata minua. Saatuani hänet ajoissa kiinni, aloin tuntea voimakasta empatiaa pettymyksestään, ettei minun huijaamiseni onnistunut.
        Koin siis voimakasta pettymystä, ettei minua onnistuttu huijaamaan.

        "ppouhhghjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on korostunut emotionaalinen empatia, mikä on joskus tyypillistä autistisille.

        Siis kerran yksi mies koitti huijata minua. Saatuani hänet ajoissa kiinni, aloin tuntea voimakasta empatiaa pettymyksestään, ettei minun huijaamiseni onnistunut.
        Koin siis voimakasta pettymystä, ettei minua onnistuttu huijaamaan.

        "ppouhhghjhj"

        Koen myös äitini emotionaalisesti yli voimakkaasti empaattisesti ja kun siihen vielä päälle koko kriisipuhelin tuntui väittävän ettei se ole riittävästi ongelma räjähti huippuunsa.

        "ppuhyhhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen myös äitini emotionaalisesti yli voimakkaasti empaattisesti ja kun siihen vielä päälle koko kriisipuhelin tuntui väittävän ettei se ole riittävästi ongelma räjähti huippuunsa.

        "ppuhyhhhj"

        Mutta outoa asiassa oli ettei edes kriisiupuhelin välittänyt edes äitini kokemuksesta, ettei hän edes halua sellaista mitä kriisipuhelin halusi minulta hänelle., Siihenmeni 7 vuotta painostettuna hermostovauriossa.

        "ppuyhggghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta outoa asiassa oli ettei edes kriisiupuhelin välittänyt edes äitini kokemuksesta, ettei hän edes halua sellaista mitä kriisipuhelin halusi minulta hänelle., Siihenmeni 7 vuotta painostettuna hermostovauriossa.

        "ppuyhggghhh"

        Mä olin ihan kunnossa ennen sitä hermostiovauriota, mutta vain hyvin hyvin empaattinen ihminen, jota syyllistettiin ettei empatia siltikään ollut riittävää äärimmäisyyksissäkään. Menin huonoon kuntoon tuosta ja ihmissuhteet lakkasi toimimasta järjettömän suurella empartialla johon minut painostettiin.

        "ppojhhhhjjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin ihan kunnossa ennen sitä hermostiovauriota, mutta vain hyvin hyvin empaattinen ihminen, jota syyllistettiin ettei empatia siltikään ollut riittävää äärimmäisyyksissäkään. Menin huonoon kuntoon tuosta ja ihmissuhteet lakkasi toimimasta järjettömän suurella empartialla johon minut painostettiin.

        "ppojhhhhjjhj"

        Mutta mullle on tuosta empatiakyvystä hyötyä taiteessa ja ajattelussa, Mulle tulee mieleen asioita joita muille ei tule mieleen-.

        "ppouggghhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mullle on tuosta empatiakyvystä hyötyä taiteessa ja ajattelussa, Mulle tulee mieleen asioita joita muille ei tule mieleen-.

        "ppouggghhjj"

        enkä siten halua ominaisuudestani luopua, se on mun ominaisuus ja mulla on kauhea olo myös painostettuna olemaan ilman sitä niinkuin äitini yrittää tehdä minusta epäempaattisen-

        "ppouyyggghhg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enkä siten halua ominaisuudestani luopua, se on mun ominaisuus ja mulla on kauhea olo myös painostettuna olemaan ilman sitä niinkuin äitini yrittää tehdä minusta epäempaattisen-

        "ppouyyggghhg"

        Yliempatia tuottaa Tukholman syndrooma kaltaisia tilanteita.

        "ppoiuhhhhhjh"


    • Anonyymi

      Kiintymyssuhdehäiriössä on kyse siitä kun lapsi ei ole saanut vanhemmalta sitä mitä terveiden aikuisten lapset.
      Eli jotain turvallisuudentunnetta, vakautta on jäänyt puuttumaan. Läheisriippuvina sitten odotetaan sitä puuttumaan jäänyttä turvaa ja hyväksytyksi tulemista, mitä ei koskaan tule.

      • Anonyymi

        On surullista että lapsia saa kuka tahansa laittaa vaikka ei ole edellytyksiä hoitaa.

        Niitä häiriöitä paikkaillessa menee kauan.
        Tuleeko koskaan valmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On surullista että lapsia saa kuka tahansa laittaa vaikka ei ole edellytyksiä hoitaa.

        Niitä häiriöitä paikkaillessa menee kauan.
        Tuleeko koskaan valmista.

        Olen eri mieltä.
        Olen paljon mieluummin narsistien lapsi kuin en olemassa ollenkaan.
        En valita Jumalan tahdosta,

        "ppoughghghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä.
        Olen paljon mieluummin narsistien lapsi kuin en olemassa ollenkaan.
        En valita Jumalan tahdosta,

        "ppoughghghh"

        Ei siinä ole mitään surullista.
        Onneksi lapsia saa hankkia narsistit ja psykopaatitkin.
        Heidän lapsistaan voi tulla esimerkiksi totuuden puhujia.

        "pouyhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On surullista että lapsia saa kuka tahansa laittaa vaikka ei ole edellytyksiä hoitaa.

        Niitä häiriöitä paikkaillessa menee kauan.
        Tuleeko koskaan valmista.

        Ei tule koskaan valmista juuri tuolla ruikutusasenteella.
        Ei ihminen ole niin riippuvainen psykologisista teorioista lapsen kehityksestä.
        On Jumalakin.

        "ppuyhhyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule koskaan valmista juuri tuolla ruikutusasenteella.
        Ei ihminen ole niin riippuvainen psykologisista teorioista lapsen kehityksestä.
        On Jumalakin.

        "ppuyhhyhhh"

        Jouduin kriisipuhelimessa tuollaisen ruikutusasenteen uhriksi alkuksi.
        Ei narsistista vanhemmasta välttämättä lapsenkehitykselle ole haittaa, voi olla päinvastoinkin erittäin kehittävää monin tavoin. Kuten DR Ramana kertoo narsistinen väärinkäyttö kehittää kohteessa kärsivällisyyttä, sietokykyä ja monia ominaisuuksia,

        "ppouyyhhhhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin kriisipuhelimessa tuollaisen ruikutusasenteen uhriksi alkuksi.
        Ei narsistista vanhemmasta välttämättä lapsenkehitykselle ole haittaa, voi olla päinvastoinkin erittäin kehittävää monin tavoin. Kuten DR Ramana kertoo narsistinen väärinkäyttö kehittää kohteessa kärsivällisyyttä, sietokykyä ja monia ominaisuuksia,

        "ppouyyhhhhjh"

        Ongelma oin että kuinka vanhempi pärjää. ilman lasta

        "pphyhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma oin että kuinka vanhempi pärjää. ilman lasta

        "pphyhhhh"

        Esim. minä kestän tätä kauheeta rääkkiä koska mulla on kauhee pelko että vanhempani kuolee jos ei saa hyväksikäyttää henkistä energiaani.


        "ppouhghghhg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. minä kestän tätä kauheeta rääkkiä koska mulla on kauhee pelko että vanhempani kuolee jos ei saa hyväksikäyttää henkistä energiaani.


        "ppouhghghhg"

        Koska he ei osaa hakea henkistä energiaa suoraan Jumalalta vaan tarvii jonkun ihmisen energiaa,


        "ppouyuhyhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska he ei osaa hakea henkistä energiaa suoraan Jumalalta vaan tarvii jonkun ihmisen energiaa,


        "ppouyuhyhh"

        Mut joo ehkä minun pitäisikin lähteä filosofioimaan someen.
        Lähetin sinne perusajatukseni filosofiasta ja minuutissa neljä miestä taiteilijoita ja kirjailijoita oli tykännyt ajatuksestani. Inspiroi jatkamaan tuota filosofointia. :)
        Täällä en oo oikeen huudossa,

        "ppuuyyhyhyhhy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut joo ehkä minun pitäisikin lähteä filosofioimaan someen.
        Lähetin sinne perusajatukseni filosofiasta ja minuutissa neljä miestä taiteilijoita ja kirjailijoita oli tykännyt ajatuksestani. Inspiroi jatkamaan tuota filosofointia. :)
        Täällä en oo oikeen huudossa,

        "ppuuyyhyhyhhy"

        Somessa oletan kesään mennessä minulla on jo aika monta tuhatta nettiseuraajaa

        "ppuiyughgg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska he ei osaa hakea henkistä energiaa suoraan Jumalalta vaan tarvii jonkun ihmisen energiaa,


        "ppouyuhyhh"

        Aika monta kertaa on jo käynyt että äiti vaikuttanut heikolle ja kesällä kävinkin luonaan yrittämässä antaa energiaa ja kohta hän jo hieman voimaantuneena kiukkuaa minulle, Niin mun on vaikea jättää tämä tehtävä.

        "ppuyghgghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monta kertaa on jo käynyt että äiti vaikuttanut heikolle ja kesällä kävinkin luonaan yrittämässä antaa energiaa ja kohta hän jo hieman voimaantuneena kiukkuaa minulle, Niin mun on vaikea jättää tämä tehtävä.

        "ppuyghgghh"

        Isähän sanoi silloin kun olin pahiten vammautunut että olisihan se hyvä jos paikallani olisi nyrkkeilysäkki. Mä vaan ihmettelin kun kriisipuhelinkannatti kaikkia tuommoisiakin lausuntoja.

        "ppiuyuhghhg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isähän sanoi silloin kun olin pahiten vammautunut että olisihan se hyvä jos paikallani olisi nyrkkeilysäkki. Mä vaan ihmettelin kun kriisipuhelinkannatti kaikkia tuommoisiakin lausuntoja.

        "ppiuyuhghhg"

        Kuten myös mummonio lausuntoa että vanhempani vaikuttavat haluan laittaa minut arkun muotoiseen koppiin pystyasentoon, jotta se on sitten helppo vaan kääntää makuulleen.

        Toikin vain nauratti.

        "ppuyhyhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten myös mummonio lausuntoa että vanhempani vaikuttavat haluan laittaa minut arkun muotoiseen koppiin pystyasentoon, jotta se on sitten helppo vaan kääntää makuulleen.

        Toikin vain nauratti.

        "ppuyhyhjjj"

        Mä olin s illoinitse katkaisemassa yhteyttä mutta kriisipuhelin ei suostunut tuolloin tukemaan. Nyt suostuu puhumaan kontaktin vähentämisen suuntaan. Mikä on nyt vaikeempaa koska mä alan olla vahvempi kuin vanhempani. Olisi tuntunut eettisemmältäö katkaista yhteys kun olin kuolemaisillani ja vanhemmat vahvoja. .

        "ppuiuyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin s illoinitse katkaisemassa yhteyttä mutta kriisipuhelin ei suostunut tuolloin tukemaan. Nyt suostuu puhumaan kontaktin vähentämisen suuntaan. Mikä on nyt vaikeempaa koska mä alan olla vahvempi kuin vanhempani. Olisi tuntunut eettisemmältäö katkaista yhteys kun olin kuolemaisillani ja vanhemmat vahvoja. .

        "ppuiuyhhh"

        Tuolloinkriisipuhelin vainb ymmörsi sitä että luonnollisesti vanhempani ovat väsyneet minuun kun olen niin vammainen . (saatuani toksista kemikaalia)

        "ppyyghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolloinkriisipuhelin vainb ymmörsi sitä että luonnollisesti vanhempani ovat väsyneet minuun kun olen niin vammainen . (saatuani toksista kemikaalia)

        "ppyyghhh"

        Ja edelleenkin menen kontaktissa vanhempiini niin huonoon kuntoon että voi alkaa se näytelmä että kaikessa on kysymys vain väsymyksestä minun huonoon kuntooni.

        "pphhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleenkin menen kontaktissa vanhempiini niin huonoon kuntoon että voi alkaa se näytelmä että kaikessa on kysymys vain väsymyksestä minun huonoon kuntooni.

        "pphhhhhh"

        Uskon vakaasti ongelman johtuvan siitä että Jumala ja rakkaus on tuomittu muka väärinä asioina, joten asiat ovat kääntyneet päälaelleen ja siten helvetin kauhut pilkottavat.
        Mielestäni on kyse siitä.

        "ppouyyhhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon vakaasti ongelman johtuvan siitä että Jumala ja rakkaus on tuomittu muka väärinä asioina, joten asiat ovat kääntyneet päälaelleen ja siten helvetin kauhut pilkottavat.
        Mielestäni on kyse siitä.

        "ppouyyhhhj"

        Ehkä ihmiset jotka ei usko Jumalaan ei ymmärrä mitä se on jos täytyy valita Jumala ja rakkaus tai äiti, mutta molempia ei voi saada jos äiti vastustaa Jumalaa ja rakkautta jo ihan teoriatasolla.
        Miten tossa voi olla epäselvää mikä on kenenkin etu ?
        Onhan se selvää että mun etu on Jumala ja rakkaus. Enhän mä voi hyötyä äidistä joka yrittää pilata kulkuni tuolla tiellä. Mä ihmettelen kuinka tuo asia voi olla edes epäselvää.
        Kyse on tietenkin siitä, että kun minä uskon Jumalaan jsa Rakkauteen, että kuinka huolehtisin eettisimmin äidistä joka ei usko.


        "ppuyyghhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ihmiset jotka ei usko Jumalaan ei ymmärrä mitä se on jos täytyy valita Jumala ja rakkaus tai äiti, mutta molempia ei voi saada jos äiti vastustaa Jumalaa ja rakkautta jo ihan teoriatasolla.
        Miten tossa voi olla epäselvää mikä on kenenkin etu ?
        Onhan se selvää että mun etu on Jumala ja rakkaus. Enhän mä voi hyötyä äidistä joka yrittää pilata kulkuni tuolla tiellä. Mä ihmettelen kuinka tuo asia voi olla edes epäselvää.
        Kyse on tietenkin siitä, että kun minä uskon Jumalaan jsa Rakkauteen, että kuinka huolehtisin eettisimmin äidistä joka ei usko.


        "ppuyyghhjjj"

        Minä haluan olla tyyni ja henkinen ja äiti käyttäytyy kuin teini-ikäinen kapinallinen jota ärsyttää jos ei saa minua menettämään tyynyttäni.
        Miten voi olla epäselvää tämä asia?

        "ppughghhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan olla tyyni ja henkinen ja äiti käyttäytyy kuin teini-ikäinen kapinallinen jota ärsyttää jos ei saa minua menettämään tyynyttäni.
        Miten voi olla epäselvää tämä asia?

        "ppughghhjjj"

        Ja sitä paitsi mä olin tämmönen jo teini-ikäisenä, kenties henkisempikin. Meditoin kaiket päivät.


        "pohyffghjjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä paitsi mä olin tämmönen jo teini-ikäisenä, kenties henkisempikin. Meditoin kaiket päivät.


        "pohyffghjjjk"

        Mutta aivovaurio voi vaurioittaa näkyviä henkisiä kykyjä.

        "ppugghjjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aivovaurio voi vaurioittaa näkyviä henkisiä kykyjä.

        "ppugghjjjk"

        Esim olin treenannut minulle erinomaisen itsehillinnän mutta aivovauriossa koko keho tuntui riistätyneen käsisitä ja vuosikymmenien henkiset harjoitteet menneen hukkaan. Se siinä oli kauheinta.

        "ppoyhgfghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim olin treenannut minulle erinomaisen itsehillinnän mutta aivovauriossa koko keho tuntui riistätyneen käsisitä ja vuosikymmenien henkiset harjoitteet menneen hukkaan. Se siinä oli kauheinta.

        "ppoyhgfghgh"

        Ei muka ollut tuo edes kriisi ?
        Jumala saattaisi olla toista mieltä.

        "popugghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muka ollut tuo edes kriisi ?
        Jumala saattaisi olla toista mieltä.

        "popugghh"

        Psykologisesti ihmisen emotionaalista elämää tarkastellaan olettaen ihmisen samaistuneen egoonsa sitten että tunnereaktiot pyörivät egon ympärillä. Siksi en pidä terapiaa itselleni järkevälle koska en ole kiinnostunut edes sellaisesta tunne-elämästä.

        "pohgghjhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologisesti ihmisen emotionaalista elämää tarkastellaan olettaen ihmisen samaistuneen egoonsa sitten että tunnereaktiot pyörivät egon ympärillä. Siksi en pidä terapiaa itselleni järkevälle koska en ole kiinnostunut edes sellaisesta tunne-elämästä.

        "pohgghjhjj"

        Ennen tätä vammautumista luin sufi psykologiaa,


        "ppojhhhhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen tätä vammautumista luin sufi psykologiaa,


        "ppojhhhhjhj"

        Länsimaalainen psykologia oli mulle uutta mitä luulin kohdanneeni minulle uutena kulttuurina kriisipuhelimessa kunnes minulle selvisi ettei se ollut samaa kuin tieteellisen tutkimuksen psykologia mitä minulle puhelimessa puhuttiin.

        "ppoiuhygghhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimaalainen psykologia oli mulle uutta mitä luulin kohdanneeni minulle uutena kulttuurina kriisipuhelimessa kunnes minulle selvisi ettei se ollut samaa kuin tieteellisen tutkimuksen psykologia mitä minulle puhelimessa puhuttiin.

        "ppoiuhygghhj"

        Se on erilaista jos emootio kietoutuu egoon kuin jos se kietoutuu sydämeen kuin jos se kietoutuu henkeen.

        "ppihgfghgjhjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on erilaista jos emootio kietoutuu egoon kuin jos se kietoutuu sydämeen kuin jos se kietoutuu henkeen.

        "ppihgfghgjhjjk"

        Mutta aivovauriossa tökkii koko emootio.

        "ppuhhhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aivovauriossa tökkii koko emootio.

        "ppuhhhjj"

        Minä olen lukenut sufi psykologiaa 17 vuotiaasta asti ja mun psyyke toimii enemmän sen kuin länsimaalaisen psykologian mukaan. Siksikin mulle ei tavallinen terapia toimi, koska psyykeni on vuosikymmeniä rakentunut toisin.


        "ppouyhggggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lukenut sufi psykologiaa 17 vuotiaasta asti ja mun psyyke toimii enemmän sen kuin länsimaalaisen psykologian mukaan. Siksikin mulle ei tavallinen terapia toimi, koska psyykeni on vuosikymmeniä rakentunut toisin.


        "ppouyhggggg"

        Mulle nämä psykologiset puheet kuulostaa ylipäätään joltakin mihin en luonnostaan samaistu. ..ja mun on tosi rankkaa irtautua itsestäni pyörittelemään niitä päässäni ilman että ne liittyy minuun. Mun äiti kyllä tässä nää kriisipuhelinvuodet pilkallisesti hoki mulle : "Ei ne liity sinuun". Isä sanoi kanssa tuota: "Ei ne liity suhun".

        "pphyghghhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle nämä psykologiset puheet kuulostaa ylipäätään joltakin mihin en luonnostaan samaistu. ..ja mun on tosi rankkaa irtautua itsestäni pyörittelemään niitä päässäni ilman että ne liittyy minuun. Mun äiti kyllä tässä nää kriisipuhelinvuodet pilkallisesti hoki mulle : "Ei ne liity sinuun". Isä sanoi kanssa tuota: "Ei ne liity suhun".

        "pphyghghhghh"

        Ja muutenkin jos telee koko ajan jotakin oman sisimpänsä vastaisesti eläytyen jonkun toisen tilanteeseen jonka vieläpä kokee olevan aivan väärässä, niin .tottakai siitä tulee jatkuva pelko eksyksiin ja kadoksiin joutumisesta omalla tiellään.

        "ppiuhyhhjhjhjh"


    • Anonyymi

      Olen sivusta seurannut tuttavaperhettä jossa narsistinen äiti ja kaksi tytärtä. Vanhempi tytär elää jonkinlaisessa "symbioosissa" äitinsä kanssa ja nuorempi taas on ollut äidille enemmän yhdentekevä. Vanhempi on joutunut olemaan hyvin itsenäinen ja joutunut huolehtimaan nuoremmasta siskostaan, äitiä kun lapsista huolehtiminen ei kiinnosta.

      Vanhempi lapsi tuskin kuitenkaan koskaan lähtee kotoa. On lähtenyt muutaman kerran, mutta hänellä on todettu sairaus jonka kanssa eläminen muualla kuin äidin luona ei tunnu luonnistuvan. Itse vahvasti epäilen, että sairaus on äidille se kahle jolla hän pitää fiksun ja muuten kyllä pärjäävän lapsen luonaan. Psyykkinen puoli on sairaudessa vahvasti mukana ja luulen, että lapsi uskoo itsekin että kodin ulkopuolella tilanne oletusarvoisesti pahenee. Sairaudesta on tullut kohtuuttoman määräävä tekijä lapsen elämään, eikä asiaa auta että äiti luonteensa mukaisesti dramatisoi sairauden, kuten kaiken muunkin aina. Äiti on antanut lapsen ne muutamat lähtöyrityksen tehdä, mutta uskallus lähteä on huvennut epäonnistumisten jälkeen.

      Uskon myös, että vanhemman tyttären velvollisuudentunto pitää hänet myös kotona. Äitikin sairastelee ja vaatii huomiota koko ajan lisää. Hän siirtää töitään yhä enemmän tyttären vastuulle ja sitoo näin hänet kotiin. Nuorempi tytär on ujo ja arka ja hänelläkin kuuluu olevan monenmoista terveysongelmaa. Kavereita tai harrastuksia hänellä ei juurikaan ole. Suhde isosiskoon on hyvin vahva, onhan isosisko ainoa joka oikeasti on koskaan huolehtinut ja välittänyt.

      Ulospäin, tilannetta tuntemattomille, näyttää että uhrautuva ja kaikkensa antava äiti elää kahden lahjakkaan lapsen kanssa onnellista ja rakkaudentäyteistä elämää. On vain huonoa tuuria että perheessä sairastetaan niin paljon, ja sairauksia jotka ovat kovasti harvinaisia , vaikeita ymmärtää, invalidisoivia, vaihtelevia ja ilman kunnon hoitokeinoja. Eli siis sairauksia joiden todellisesta tilasta ei kukaan pysty ottamaan mitään selvää. Sairauksia jotka estävät, ja sitten taas eivät estä, asioita ilman mitään logiikkaa.

      • Anonyymi

        Hirveää. Luulisi, että joka tapauksessa, terveydenhuollon ja sosiaalipuolen taholta koetettaisiin järjestää heille kaikille jokin itsenäinen asumismuoto. Etteivät aikuiset lapset jäisi äitinsä luo asumaan. Kai sellaista ihmeteltäisiin viranomaistahollakin, kun he varmaan saavat jotain julkisesti korvattavia palveluitakin sairauksiinsa, ja ovat siten tekemisissä ammattilaisten kanssa, jotka kartoittavat heidän tarpeitaan ja kokonaistilannettaan? Joka tapauksessa aikuistuvien lasten pitäisi ehdottomasti päästä muuttamaan pois kotoa, vaikka olisivat kuinka sairaita.

        Kyllähän jopa vaikeasti vammaisille ja kehitysvammaisillekin koetetaan järjestää itsenäinen asuminen poissa vanhempien luota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää. Luulisi, että joka tapauksessa, terveydenhuollon ja sosiaalipuolen taholta koetettaisiin järjestää heille kaikille jokin itsenäinen asumismuoto. Etteivät aikuiset lapset jäisi äitinsä luo asumaan. Kai sellaista ihmeteltäisiin viranomaistahollakin, kun he varmaan saavat jotain julkisesti korvattavia palveluitakin sairauksiinsa, ja ovat siten tekemisissä ammattilaisten kanssa, jotka kartoittavat heidän tarpeitaan ja kokonaistilannettaan? Joka tapauksessa aikuistuvien lasten pitäisi ehdottomasti päästä muuttamaan pois kotoa, vaikka olisivat kuinka sairaita.

        Kyllähän jopa vaikeasti vammaisille ja kehitysvammaisillekin koetetaan järjestää itsenäinen asuminen poissa vanhempien luota.

        Siis esim. minä en kylläkään ole asunut vanhempien luona vuosikymmeniin. Kysymys on emotionaalisesta hallinnasta puhelimen välityksellä manipuloimalla. Lähes kaikki ongelmani ovat tulleet puhelimitse.


        "ppuhhjjkk".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis esim. minä en kylläkään ole asunut vanhempien luona vuosikymmeniin. Kysymys on emotionaalisesta hallinnasta puhelimen välityksellä manipuloimalla. Lähes kaikki ongelmani ovat tulleet puhelimitse.


        "ppuhhjjkk".

        Se on tuota "mind controllia"

        "ppouyyghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuota "mind controllia"

        "ppouyyghh"

        Sen onnistumiseksi voi riittää 3 minuuttia viikottain puhelimitse. Ei sen tiiviimmästä yhteydestä ole ollut kyse vuosiin.

        "ppuihhghjkjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen onnistumiseksi voi riittää 3 minuuttia viikottain puhelimitse. Ei sen tiiviimmästä yhteydestä ole ollut kyse vuosiin.

        "ppuihhghjkjk"

        Kurjaa hukata elämä jonkun 3 minuutin puheluiden takia.


        "poiyhghjjkj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurjaa hukata elämä jonkun 3 minuutin puheluiden takia.


        "poiyhghjjkj"

        Mutta kun siitä tuntui tulevan lähestulkoon yhteiskunnallinen asia saako se puhelinlangan katkaista.

        "ppjghghjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun siitä tuntui tulevan lähestulkoon yhteiskunnallinen asia saako se puhelinlangan katkaista.

        "ppjghghjkk"

        Olen samaa mieltä, vammaisia ei pidä alistaa vanhemmilleen.
        Se oli kaameaa kokea. Vaikka itse olin vakavammin vammainen vain väliaikaiset 8 vuotta.-


        "ppiyhgghhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, vammaisia ei pidä alistaa vanhemmilleen.
        Se oli kaameaa kokea. Vaikka itse olin vakavammin vammainen vain väliaikaiset 8 vuotta.-


        "ppiyhgghhjj"

        Ihmiset sai jostain päähänsä että olisin aina ollut sellainen vammainen vaikka ensimmäiset 40 vuotta en ollut.

        "ppiyhghghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset sai jostain päähänsä että olisin aina ollut sellainen vammainen vaikka ensimmäiset 40 vuotta en ollut.

        "ppiyhghghj"

        Tuosta syystäö oliskin tärkeää omata someprofiili. Itselläni ei ollut 40 vuoteen.
        Kun olin vannoutunut somesta kieltätyjä. Mutta kokemus osoitti sellainen pitäisi olla ihan vaikka todisteena elämänkulusta,

        "ppiugfgghhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta syystäö oliskin tärkeää omata someprofiili. Itselläni ei ollut 40 vuoteen.
        Kun olin vannoutunut somesta kieltätyjä. Mutta kokemus osoitti sellainen pitäisi olla ihan vaikka todisteena elämänkulusta,

        "ppiugfgghhhj"

        Mun m,ielestä ongemia korjaantuisi tarkemmin eeettiä sääntäjä noudattamalla, että kuinbka esim vammaisia ei saa alistaa tai syrjiä. Heitä varmasti alistetaan koska jopa muakin joka en ole aina ollut silleen vammainen ja suht älyllinen olen.


        "ppouiyhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun m,ielestä ongemia korjaantuisi tarkemmin eeettiä sääntäjä noudattamalla, että kuinbka esim vammaisia ei saa alistaa tai syrjiä. Heitä varmasti alistetaan koska jopa muakin joka en ole aina ollut silleen vammainen ja suht älyllinen olen.


        "ppouiyhhhh"

        eettisiä sääntöjä.
        Ne on tärkeitä ja oleellisia

        "ppihjhhhjjkj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää. Luulisi, että joka tapauksessa, terveydenhuollon ja sosiaalipuolen taholta koetettaisiin järjestää heille kaikille jokin itsenäinen asumismuoto. Etteivät aikuiset lapset jäisi äitinsä luo asumaan. Kai sellaista ihmeteltäisiin viranomaistahollakin, kun he varmaan saavat jotain julkisesti korvattavia palveluitakin sairauksiinsa, ja ovat siten tekemisissä ammattilaisten kanssa, jotka kartoittavat heidän tarpeitaan ja kokonaistilannettaan? Joka tapauksessa aikuistuvien lasten pitäisi ehdottomasti päästä muuttamaan pois kotoa, vaikka olisivat kuinka sairaita.

        Kyllähän jopa vaikeasti vammaisille ja kehitysvammaisillekin koetetaan järjestää itsenäinen asuminen poissa vanhempien luota.

        Jos aikuinen lapsi asuu vapaaehtoisesti äitinsä kanssa, niin eihän se kenellekään kuulu. Narsistihan ei todellakaan kiellä lasta lähtemästä, voi julkisesti jopa kannustaa. Homman ydin on, että lapsi itse kokee ettei voi lähteä, kiitos äidin manipuloinnin.

        On ihan narsistin perustyökalusetissa se, kuinka sitoa ihminen ilman että kukaan tajuaa sitä. Puoliso saa lähteä kavereiden kanssa kaljalle, häntä kannustetaan siihen, mutta kun lähtemisestä seuraa aina jokin draama , ei lähde enää.

        Pois muuttanuta lapsi laitetaan tuntemaan huonoa omaatuntoa kun ei ole kotona auttamassa. Äiti voivottelee vaivojaan, töitään yms. Kaikki jotenkin on niin kovin vaikeaa kun lapsi on maailmalla. Kun tuohon lisää sairauden joka pahenee stressitilanteessa, lapsi äkkiä luovuttaa ja palaa kotiin. Äiti on tyytyväinen vaikka ei toki myönnä sitä.

        Lapsen sairaudesta voi vääntää draamaa, jolla taas saa huomiota. Itsenäisestä ja pärjäävästä lapsesta ei äiti saa draamaa revittyä eikä siis huomiota ITSELLEEN. Oma pikku kotiorja on ihan kiva, kunhan se on riittävän nöyrä. Ja jos kotiorja kuitenkin pystyy tienaamaan rahaa, niin aina parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe