Toyotan tulevan Solid State -akun odotetaan olevan paljon ylivoimaisempi kuin Teslan nykyiset litiumioniakut, kertoo Torque News Toyota -toimittaja Peter Neilson ja lisää, että Tesla on oikeaan suuntaan, mutta Toyotan kapasiteetti tulee olemaan ylivoimainen.
https://www.youtube.com/watch?v=oICWJ9fTi1k
Toyotan uudet solid state -akut murskaavat Teslan Li-Ion patterit.
75
98
Vastaukset
- Anonyymi
Monelta suunnalta on tulossa näitä kiinteä elektrolyyttisiä akkuja autokäyttöön, mielenkiinnolla odotamme
- Anonyymi
Ne Tulevat kuitenkin vain TRoyotalta. Muiden jutut ovat osoittautuneet täysin perättömiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne Tulevat kuitenkin vain TRoyotalta. Muiden jutut ovat osoittautuneet täysin perättömiksi.
Mersulla on jo. Mercedes on kehittänyt kiinteäelektrolyyttisen akkuteknologian. Toyotakin maksaa mersulle lisenssimaksuja kun alkaa joskus näitä käyttämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersulla on jo. Mercedes on kehittänyt kiinteäelektrolyyttisen akkuteknologian. Toyotakin maksaa mersulle lisenssimaksuja kun alkaa joskus näitä käyttämään.
Mwersulla ei ole. Osoittautui valheeksi.
- Anonyymi
Toyota ei saa noita akkuja koskaan muuten kuin ostamalla muilta.
- Anonyymi
Muut maksavat sillä Toyotalla on yli 1000 solid state akkujen patentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut maksavat sillä Toyotalla on yli 1000 solid state akkujen patentteja.
Ongelmana vain ettei Toyotan patenteilla mitään tee eikä niitä kukaan tarvitse.
Kovasti kokeilivat hybridipatentteja myydä mutta hankalaa oli kun ei myöhemmin kelvanneet ilmaiseksikaan.
Eli pitäisi ensin saada aikaiseksi jotain markkinakelpoista.
- Anonyymi
Voit olla varma, että ne samat akut ilmestyvät kaikille samaan aikaan sähköautoihin. Paitsi tietysti ei niille, joilla ei ole sähköautoja mallistossa.
- Anonyymi
...ja maksavat patenttimaksuja Toyotalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja maksavat patenttimaksuja Toyotalle.
Ei vaan maksavat Mercedekselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan maksavat Mercedekselle.
Topyotalla on 1000 patenttia eikä niitä voi maksamatta käyttää. Mersedeksen bussi on osoittautunut huijaukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Topyotalla on 1000 patenttia eikä niitä voi maksamatta käyttää. Mersedeksen bussi on osoittautunut huijaukseksi.
Mersun sähköbussi on olemassa ja myynnissä, solid state akuilla.
Toyotalla ei ole millään akkutekniikalla sähköautoja myytävänä.
- Anonyymi
Tuskin Panasonic panttaa niitä akkuja siihen, kun Toyota saa sähköauton myyntiin. Sehän myy heti niitä kaikille halukkaille ja lisensoi tekniikkansa muille akkuvalmistajille,
- Anonyymi
Maaliskuussa tulee se Toyotan auto ja ne ovat siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaliskuussa tulee se Toyotan auto ja ne ovat siinä.
Joku yksi prototyyppi?
- Anonyymi
Ei ne ole Panasonicin akkuja vaan Toyotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne ole Panasonicin akkuja vaan Toyotan.
Toyota valmistaa autoja, Panasonic akkuja. Toyota on käyttänyt no nykyisissä autoissaan Panasonicin akkuja, Tosin yleensä NiMh akkuja, ja vasta lataushybrideissä uudempia litiumakkuja. Se että akkukennon päällä lukee Toyota, ei tee siitä akkuvalmistajaa.
- Anonyymi
Jäitä hattuun solid state akkujen kanssa. Suurin osa kokeellisissa solid-state-akuissa käytetyistä keramiikoista on ollut liian hauraita kestämään yli muutaman kymmentä lataussykliä.
- Anonyymi
.....ja sinähän sen tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....ja sinähän sen tiedät.
Lukisit, niin tietäisit itse.
- Anonyymi
Mersun tuotantomalleissa jo solid-state akkutekniikka käytössä ja tilattavissa.
Toyota suunnittelee, ensin autoa ja sitten siihen sopivia akkuja. Tämä vie niin kauan, että homman saa silloin aloittaa jo uudestaan.
- Anonyymi
Tojolla ei ole sähköauto minkäänlaisilla akuilla. Muilla on.
- Anonyymi
Mercedes on keksinyt ja kehittänyt solid-state akut ja Toyotakin saa ne käyttöönsä, tosin korvausta vastaan.
Mersulla on jo uusin tekniikka käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes on keksinyt ja kehittänyt solid-state akut ja Toyotakin saa ne käyttöönsä, tosin korvausta vastaan.
Mersulla on jo uusin tekniikka käytössä.Mersun juttu on osoittautunut valeeksi. Samoin Fiskerin.
- Anonyymi
teslat palaa taas sanoo uutiset
- Anonyymi
Mihin ne palaa?
- Anonyymi
Solid state akut tulevat ekana kännyköihin. Ne ovat liian kalliita autoihin alussa.
Niin oli Lion akkujenkin kanssa.- Anonyymi
Helmi- maaliskuussa Toyota esittelee auton jossa on nåmä uudet akut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmi- maaliskuussa Toyota esittelee auton jossa on nåmä uudet akut.
Mikä vuosi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vuosi?
2025
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025
Pikemmenkin 2026-2027 ja silloinkin vasta kalleimpiin malleihin. Tavisautoihin joskus 2030-luvun puolessa välissä. Sinne saakka mennään Teslan viitoittamaa tietä.
- Anonyymi
Mercedes, Fisker ja Dyson juttuineen täyttä huuhaata. Yrittävät Toyotaa saada julkaisemaan jo kauan sitten valmiina olleet akkunsa.
- Anonyymi
Mersulla solid-state akku tuotannossa ja tilattavissa.
Toyota käyttää tulevissa malleissa lisenssillä Mercedeksen tekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersulla solid-state akku tuotannossa ja tilattavissa.
Toyota käyttää tulevissa malleissa lisenssillä Mercedeksen tekniikkaa.Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?
Mersu kehittää tekniikkaa, eikä lehtijuttuja.
Toyotalla toisinpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersu kehittää tekniikkaa, eikä lehtijuttuja.
Toyotalla toisinpäin.On siinä meillä apostoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?
Toyotalla jäänyt kaikki vähän kehittelyn asteelle. Sen verran Mersun homma on huuhata että ne ovat markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla jäänyt kaikki vähän kehittelyn asteelle. Sen verran Mersun homma on huuhata että ne ovat markkinoilla.
Mutta...Toyotallakin on ihan hyvät lehtijutut.
Juttuja kehitellään kaiken aikaa.
- Anonyymi
Kertoo jotain aloittajan tietotasosta, että kuvittelee Teslassa olevan pattereita.
Jos et mistään mitään tiedä, älä myöskään mitään kirjoittele.- Anonyymi
Siinä on vain muutama AAA-paristo, Perkele.
- Anonyymi
Kohrta lävähtää:
https://www.youtube.com/watch?v=G4syOLdv2UE- Anonyymi
Sillä aikaa ajamme Teslalla. Katsotaan, jos Toyota joskus jotain ulos saa. Epäilen suuresti.
- Anonyymi
Tuo kaveri vain kertoi millainen solid state akku on. Sanoi että monet kehittelevät sellaista, ei mitään erityistä Toyotasta.
Se mitä hän sanoi Toyotasta oli vastaus kaverille joka valitteli että hänen uuden Corollansa vaihdelaatikko toimii päin prstä. Kaveri sanoi että tuollainen on aivan normaalia uudessa mallissa, epäili että softassa jotain pielessä ja kehoitti odottamaan uutta softaversiota.
Nim. Puolivalmiste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kaveri vain kertoi millainen solid state akku on. Sanoi että monet kehittelevät sellaista, ei mitään erityistä Toyotasta.
Se mitä hän sanoi Toyotasta oli vastaus kaverille joka valitteli että hänen uuden Corollansa vaihdelaatikko toimii päin prstä. Kaveri sanoi että tuollainen on aivan normaalia uudessa mallissa, epäili että softassa jotain pielessä ja kehoitti odottamaan uutta softaversiota.
Nim. Puolivalmiste.On siinä meillä kielinero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä meillä kielinero.
Jokainen voi käydä itsekuuntelemassa mitä kaveri sanoo.
Ensin kertoo yleisesti mitä etuja kiinteissä akuissa on. Ei kerro mitään sellaista minkä perusteella tojolla olisi jotain etulyöntiasemaa vaan toteaa että monet pelurit kehittävät akkuja tahollaan.
Sitten vastaa yleisökysymykseen tojon jojolaatikosta. Sanoo että tuollaiset toimintahäiriöt ovat uusissa autoissa yleisiä ja korjaantuvat yleensä softapäivityksellä.
Sen pidemmälle en jaksanut katsoa. - Anonyymi
Kyllä oli harvinaisen pihalla oleva kaveri, Scotty Kilmer nimittäin. Tai sitten maksettu puhumaan paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä oli harvinaisen pihalla oleva kaveri, Scotty Kilmer nimittäin. Tai sitten maksettu puhumaan paskaa.
Tun kaverin jäljiltä on kymmeniä videoita, joilla hän julistaa omaa erinomaisuuuttaan kotimonttöörin ammattitaidolla. Täydellä tietämättömyyden varmuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä meillä kielinero.
Niin, onko sulta iteltä jääny koulut puolitiehen.
Yleensä tojokuskeilla on jääny. Koulutetuilla on jokin parempi merkki.
- Anonyymi
Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa.
Pitäisi tehdä akkuja joiden kennot on helppoja uusia, eli vaihtaa koska sieltä vikaantuu niitä ja samalla koko akku voi mennä liian huonoksi.- Anonyymi
"Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."
No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?
Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."
No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?
Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen.Oops, piti sanoa Teslan NCA LiNi(0,84)Co(0,12)Al(0,04)O2-kemiaa. NMC 811 on yleisempi vähäkobolttinen kemia, joka siis ei ole Teslan kehittämä. NCA:ssa on NMC 811:takin vähemmän kobolttia ja myös sen spesifinen energia (Wh/kg) on suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."
No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?
Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen.Ota selvää tuosta nmc 811 akusta ja höpise vähemmän. Siinä ei ole todellakaan ole mitään erikoista ja hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää tuosta nmc 811 akusta ja höpise vähemmän. Siinä ei ole todellakaan ole mitään erikoista ja hyvää.
Joo, mutta kun puhuttiin NCA-akuista.
- Anonyymi
Epäilen että oikeat akkuvalmistajat kuin Panasonic, Sony, Samsung omistamat ja kehittävät juuri akkuja ja patentoivat itselleen.
- Anonyymi
Näinhän se. Autonvalmistajat kyhäilevät sitten kulkuneuvoja niiden ympärille. Toiset siinä sitten onnistuvat paremmin kuin toiset.
- Anonyymi
Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein. Kaikki uudet akut ovat tulleet ensin pienempiin laitteisiin missä katteet ovat PALJON auton akkuja paremmat.
Niin käy takuuvarmasti Solid state akkujenkin kanssa. Meillä on solid state kännykät paljon ennen solid state autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein. Kaikki uudet akut ovat tulleet ensin pienempiin laitteisiin missä katteet ovat PALJON auton akkuja paremmat.
Niin käy takuuvarmasti Solid state akkujenkin kanssa. Meillä on solid state kännykät paljon ennen solid state autoja."Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein."
Autoteollisuus käytti tänä vuonna 81% kaikista akuista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein."
Autoteollisuus käytti tänä vuonna 81% kaikista akuista.Hmm. Ensinnäkin epäilen tuota prosenttiosuutta kaikesta akkutuotannosta. Mikä tietolähde siinä on takana?
Toisekseen uskon että autonakkujen teko on huonokatteista hommaa / kWh verrattuna kännyköihin yms. Tarkoittaa sitä että autojen tärkeys akunvalmistajille on reilusti voluumin prosenttiosuutta pienempi.
- Anonyymi
Riittääkö aineena tällainen solid state ? se on jokin uusi aines? toyota solid state siis varastoi sähköä?
Voisiko solid state ainetta laittaa minne vaan ? vaikka kengänpohjiin, niin lataisi kävellessä?
Itse lataava toyota varmaan kulkee solid state aineella ?
Suomen vihreät voisi verotta suomalaisia ja pakottaa hankkimaan solid state ainetta niin maailman pelastuisi ? - Anonyymi
Toyota:
"Tulee olemaan".
Toyotalla on niin paljon ollut viime vuosina tulossa ja on tulossa edelleen.
Kannattaa retostella vasta sitten kun käy ja kukkuu, kuten Tesla.- Anonyymi
Jos terot kertoisivat siitä millaisia autoja Tojo on saanut markkinoille niin eipä olisi paljoa puhuttavaa.
Näistä tyhjistä lupauksista riittää kerrottavaa vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille.
Taannoin juttelin ns "autotietäväisen" kanssa, jolle takavetoinen oli se ainoa oikea vetotapa menopelissä, eli hänen "premium" BMW merkki ei etuvetoon sortuisi, kuinka kävikään.
No hybrideistä kuulin samaa, ja jälleen kuinka kävi. Yleistyvät siis.
Puheeksi tuli MB, kun eihän kyseinen merkki valmista kuin "ylellisiä premium" autoja takavedolla tai nelivedolla ja valmistivat sitten tila-auton ja kuinkas kävi, no surullisen kuuluisasti ei hyvin, mutta paransivat sentään seuraavat mallit pysymään mutkissa paremmin pystyssä.
Niin se vaan menee, että jonkun on oltava se ensimmäinen. ja rohkeasti kohdattava lastentaudit, mikäli esiintyy, ompa muilla matkijoilla helpompaa.
Tässäkin tulee käymään vastaavasti. Kilpailija tulee mahdollisesti markkinoimaan hieman parempaa suorituskykyä, mutta vähemmällä testauksella ei pysty lupaamaan tuntuvaa takuuta saati luotettavuutta.- Anonyymi
Toyotakin siirtyy uudessa Miraissa takavetoon. On samalla viivalla sitte premiumien kanssa vetotavassa.
- Anonyymi
"Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille."
Etuveto: Etuvedot on kehitetty nimenomaan Euroopassa ja Tojo siirtyi etuvetoon vasta paljon eurooppalaisia myöhemmin. Esim Corolla oli takavetoinen vielä pitkälle 80-lukua kun VW Golf oli etuvetoinen jo esittelystään alkaen 70-luvun alusta. Toistakymmentä vuotta oli tojon takamatka tuossakin tapauksessa. Minit, Citikat, Rellut yms olivat etuvetoisia jo kauan ennen ensimmäistäkään tojon etuvetoa. Tojo peesasi euroopalaisia tässäkin asiassa.
Hybridit ovat tojon ikioma harhapolku jota ollaan kuoppaamassa. Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä ja viimeinen naula tojon latauskelvottomien arkkuun oli Japanin ilmoitus kieltää tojon latauskelvottomien myynti muiden polttisten kanssa. Voi sitä itkun määrää Tokiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille."
Etuveto: Etuvedot on kehitetty nimenomaan Euroopassa ja Tojo siirtyi etuvetoon vasta paljon eurooppalaisia myöhemmin. Esim Corolla oli takavetoinen vielä pitkälle 80-lukua kun VW Golf oli etuvetoinen jo esittelystään alkaen 70-luvun alusta. Toistakymmentä vuotta oli tojon takamatka tuossakin tapauksessa. Minit, Citikat, Rellut yms olivat etuvetoisia jo kauan ennen ensimmäistäkään tojon etuvetoa. Tojo peesasi euroopalaisia tässäkin asiassa.
Hybridit ovat tojon ikioma harhapolku jota ollaan kuoppaamassa. Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä ja viimeinen naula tojon latauskelvottomien arkkuun oli Japanin ilmoitus kieltää tojon latauskelvottomien myynti muiden polttisten kanssa. Voi sitä itkun määrää Tokiosta.Alä valehtele. Ei ole Japani mitään kieltänyt ja suunnitelmissakin se on vasta 2035.
Kansanautokonserni kyllä ehtii viidessätoista vuodessa valmistamaan tapansa mukaan paljon sutta ja sekundaa ja huijaamaan paljon asiakkaita Toyotan mielenrauhan naatiskelioiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alä valehtele. Ei ole Japani mitään kieltänyt ja suunnitelmissakin se on vasta 2035.
Kansanautokonserni kyllä ehtii viidessätoista vuodessa valmistamaan tapansa mukaan paljon sutta ja sekundaa ja huijaamaan paljon asiakkaita Toyotan mielenrauhan naatiskelioiksi." Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"
Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"
Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin merkit kun verrataan sitä isojen poikien kisaa missää liikkuu eniten rahaa.
Merkki ja mallikohtaiset luvut ovat näpertelyä joka ei kiinnosta kuin ruohonjuuritasolla.
Ei paljoa lohduta Japanissa jos Suomessa ostetaan 5.000 Corollaa kun samaan aikaan VW;n valmistamia autoja ostetaan 22.000 kappaletta.
Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"
Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.Minä ainakin ohitin Toyota lataushybridit hyvin nopeasti, ja päädyin ostamaan Bemarin lataushybridin. Olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani. Sopivan kokoinen ja sopivan tehoinen. Eihän Toyotalla ollut tuolloin tarjollakaan muuta kuin tuo tehoton Prius Plugin pulkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin merkit kun verrataan sitä isojen poikien kisaa missää liikkuu eniten rahaa.
Merkki ja mallikohtaiset luvut ovat näpertelyä joka ei kiinnosta kuin ruohonjuuritasolla.
Ei paljoa lohduta Japanissa jos Suomessa ostetaan 5.000 Corollaa kun samaan aikaan VW;n valmistamia autoja ostetaan 22.000 kappaletta.
Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia."Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia."
Itsepähän et ymmärrä kumpi on ostajan kannalta tärkeämpää, ostaa laatua ja luotettavuutta vai vilppikonsernin sutta ja sekundaa. Ensi viikolla Trafi kertoo totuuden taas kerran. Maanantai tuo trollille surun ja murheen puseroon kun ynnäilee vilppikonserniin kuuluvia sinttimerkkejä yhteen niska punaisena, otsasuonet pullistellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia."
Itsepähän et ymmärrä kumpi on ostajan kannalta tärkeämpää, ostaa laatua ja luotettavuutta vai vilppikonsernin sutta ja sekundaa. Ensi viikolla Trafi kertoo totuuden taas kerran. Maanantai tuo trollille surun ja murheen puseroon kun ynnäilee vilppikonserniin kuuluvia sinttimerkkejä yhteen niska punaisena, otsasuonet pullistellen."Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin"
Vain trolli laskee, oma tilasto!
Maanantaina tulee trafilta virallinen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"
Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.Suomi ei ole koko maailma tai eurooppa.
Luuletko tosiaan, että autoilun sivistysmaissa, (USA ei ole sivistysmaassa) ketään on Toyotasta kiinnostunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei ole koko maailma tai eurooppa.
Luuletko tosiaan, että autoilun sivistysmaissa, (USA ei ole sivistysmaassa) ketään on Toyotasta kiinnostunut.Mercedes on tällä hetkellä suomen suosituin automerkki.
Toyotakin tulee kakkosena tai kolmosena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes on tällä hetkellä suomen suosituin automerkki.
Toyotakin tulee kakkosena tai kolmosena.Älä valehtele.
- Anonyymi
"odotetaan olevan"
Niin aina.- Anonyymi
Vain konserni huijaa, muista se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta
Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri171455- 281295
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka631192Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha111082Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651036Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.271025Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?91013Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan30989Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se6981Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus
YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha1980