Aihe

Toyotan uudet solid state -akut murskaavat Teslan Li-Ion patterit.

Anonyymi

Toyotan tulevan Solid State -akun odotetaan olevan paljon ylivoimaisempi kuin Teslan nykyiset litiumioniakut, kertoo Torque News Toyota -toimittaja Peter Neilson ja lisää, että Tesla on oikeaan suuntaan, mutta Toyotan kapasiteetti tulee olemaan ylivoimainen.

https://www.youtube.com/watch?v=oICWJ9fTi1k

71

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monelta suunnalta on tulossa näitä kiinteä elektrolyyttisiä akkuja autokäyttöön, mielenkiinnolla odotamme

      • Anonyymi

        Ne Tulevat kuitenkin vain TRoyotalta. Muiden jutut ovat osoittautuneet täysin perättömiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne Tulevat kuitenkin vain TRoyotalta. Muiden jutut ovat osoittautuneet täysin perättömiksi.

        Mersulla on jo. Mercedes on kehittänyt kiinteäelektrolyyttisen akkuteknologian. Toyotakin maksaa mersulle lisenssimaksuja kun alkaa joskus näitä käyttämään.


    • Anonyymi

      Toyota ei saa noita akkuja koskaan muuten kuin ostamalla muilta.

      • Anonyymi

        Muut maksavat sillä Toyotalla on yli 1000 solid state akkujen patentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut maksavat sillä Toyotalla on yli 1000 solid state akkujen patentteja.

        Ongelmana vain ettei Toyotan patenteilla mitään tee eikä niitä kukaan tarvitse.
        Kovasti kokeilivat hybridipatentteja myydä mutta hankalaa oli kun ei myöhemmin kelvanneet ilmaiseksikaan.
        Eli pitäisi ensin saada aikaiseksi jotain markkinakelpoista.


    • Anonyymi

      Voit olla varma, että ne samat akut ilmestyvät kaikille samaan aikaan sähköautoihin. Paitsi tietysti ei niille, joilla ei ole sähköautoja mallistossa.

      • Anonyymi

        ...ja maksavat patenttimaksuja Toyotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja maksavat patenttimaksuja Toyotalle.

        Ei vaan maksavat Mercedekselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan maksavat Mercedekselle.

        Topyotalla on 1000 patenttia eikä niitä voi maksamatta käyttää. Mersedeksen bussi on osoittautunut huijaukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Topyotalla on 1000 patenttia eikä niitä voi maksamatta käyttää. Mersedeksen bussi on osoittautunut huijaukseksi.

        Mersun sähköbussi on olemassa ja myynnissä, solid state akuilla.
        Toyotalla ei ole millään akkutekniikalla sähköautoja myytävänä.


    • Anonyymi

      Tuskin Panasonic panttaa niitä akkuja siihen, kun Toyota saa sähköauton myyntiin. Sehän myy heti niitä kaikille halukkaille ja lisensoi tekniikkansa muille akkuvalmistajille,

      • Anonyymi

        Maaliskuussa tulee se Toyotan auto ja ne ovat siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaliskuussa tulee se Toyotan auto ja ne ovat siinä.

        Joku yksi prototyyppi?


      • Anonyymi

        Ei ne ole Panasonicin akkuja vaan Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole Panasonicin akkuja vaan Toyotan.

        Toyota valmistaa autoja, Panasonic akkuja. Toyota on käyttänyt no nykyisissä autoissaan Panasonicin akkuja, Tosin yleensä NiMh akkuja, ja vasta lataushybrideissä uudempia litiumakkuja. Se että akkukennon päällä lukee Toyota, ei tee siitä akkuvalmistajaa.


    • Anonyymi

      Jäitä hattuun solid state akkujen kanssa. Suurin osa kokeellisissa solid-state-akuissa käytetyistä keramiikoista on ollut liian hauraita kestämään yli muutaman kymmentä lataussykliä.

      • Anonyymi

        .....ja sinähän sen tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .....ja sinähän sen tiedät.

        Lukisit, niin tietäisit itse.


      • Anonyymi

        Mersun tuotantomalleissa jo solid-state akkutekniikka käytössä ja tilattavissa.

        Toyota suunnittelee, ensin autoa ja sitten siihen sopivia akkuja. Tämä vie niin kauan, että homman saa silloin aloittaa jo uudestaan.


    • Anonyymi

      Tojolla ei ole sähköauto minkäänlaisilla akuilla. Muilla on.

      • Anonyymi

        Mercedes on keksinyt ja kehittänyt solid-state akut ja Toyotakin saa ne käyttöönsä, tosin korvausta vastaan.
        Mersulla on jo uusin tekniikka käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes on keksinyt ja kehittänyt solid-state akut ja Toyotakin saa ne käyttöönsä, tosin korvausta vastaan.
        Mersulla on jo uusin tekniikka käytössä.

        Mersun juttu on osoittautunut valeeksi. Samoin Fiskerin.


    • Anonyymi

      teslat palaa taas sanoo uutiset

      • Anonyymi

        Mihin ne palaa?


    • Anonyymi

      Solid state akut tulevat ekana kännyköihin. Ne ovat liian kalliita autoihin alussa.
      Niin oli Lion akkujenkin kanssa.

      • Anonyymi

        Helmi- maaliskuussa Toyota esittelee auton jossa on nåmä uudet akut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helmi- maaliskuussa Toyota esittelee auton jossa on nåmä uudet akut.

        Mikä vuosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vuosi?

        2025


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2025

        Pikemmenkin 2026-2027 ja silloinkin vasta kalleimpiin malleihin. Tavisautoihin joskus 2030-luvun puolessa välissä. Sinne saakka mennään Teslan viitoittamaa tietä.


    • Anonyymi

      Mercedes, Fisker ja Dyson juttuineen täyttä huuhaata. Yrittävät Toyotaa saada julkaisemaan jo kauan sitten valmiina olleet akkunsa.

      • Anonyymi

        Mersulla solid-state akku tuotannossa ja tilattavissa.
        Toyota käyttää tulevissa malleissa lisenssillä Mercedeksen tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersulla solid-state akku tuotannossa ja tilattavissa.
        Toyota käyttää tulevissa malleissa lisenssillä Mercedeksen tekniikkaa.

        Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?

        Mersu kehittää tekniikkaa, eikä lehtijuttuja.
        Toyotalla toisinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu kehittää tekniikkaa, eikä lehtijuttuja.
        Toyotalla toisinpäin.

        On siinä meillä apostoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersun juttu on täysin huuhaata. Toyota kehitti akkuaan lehtitietojen mukaan jo kymmenen vuotta sitten. Mersuko repäisi sen seinästä?

        Toyotalla jäänyt kaikki vähän kehittelyn asteelle. Sen verran Mersun homma on huuhata että ne ovat markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla jäänyt kaikki vähän kehittelyn asteelle. Sen verran Mersun homma on huuhata että ne ovat markkinoilla.

        Mutta...Toyotallakin on ihan hyvät lehtijutut.
        Juttuja kehitellään kaiken aikaa.


    • Anonyymi

      Kertoo jotain aloittajan tietotasosta, että kuvittelee Teslassa olevan pattereita.

      Jos et mistään mitään tiedä, älä myöskään mitään kirjoittele.

      • Anonyymi

        Siinä on vain muutama AAA-paristo, Perkele.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sillä aikaa ajamme Teslalla. Katsotaan, jos Toyota joskus jotain ulos saa. Epäilen suuresti.


      • Anonyymi

        Tuo kaveri vain kertoi millainen solid state akku on. Sanoi että monet kehittelevät sellaista, ei mitään erityistä Toyotasta.
        Se mitä hän sanoi Toyotasta oli vastaus kaverille joka valitteli että hänen uuden Corollansa vaihdelaatikko toimii päin prstä. Kaveri sanoi että tuollainen on aivan normaalia uudessa mallissa, epäili että softassa jotain pielessä ja kehoitti odottamaan uutta softaversiota.

        Nim. Puolivalmiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kaveri vain kertoi millainen solid state akku on. Sanoi että monet kehittelevät sellaista, ei mitään erityistä Toyotasta.
        Se mitä hän sanoi Toyotasta oli vastaus kaverille joka valitteli että hänen uuden Corollansa vaihdelaatikko toimii päin prstä. Kaveri sanoi että tuollainen on aivan normaalia uudessa mallissa, epäili että softassa jotain pielessä ja kehoitti odottamaan uutta softaversiota.

        Nim. Puolivalmiste.

        On siinä meillä kielinero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä kielinero.

        Jokainen voi käydä itsekuuntelemassa mitä kaveri sanoo.
        Ensin kertoo yleisesti mitä etuja kiinteissä akuissa on. Ei kerro mitään sellaista minkä perusteella tojolla olisi jotain etulyöntiasemaa vaan toteaa että monet pelurit kehittävät akkuja tahollaan.
        Sitten vastaa yleisökysymykseen tojon jojolaatikosta. Sanoo että tuollaiset toimintahäiriöt ovat uusissa autoissa yleisiä ja korjaantuvat yleensä softapäivityksellä.
        Sen pidemmälle en jaksanut katsoa.


      • Anonyymi

        Kyllä oli harvinaisen pihalla oleva kaveri, Scotty Kilmer nimittäin. Tai sitten maksettu puhumaan paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli harvinaisen pihalla oleva kaveri, Scotty Kilmer nimittäin. Tai sitten maksettu puhumaan paskaa.

        Tun kaverin jäljiltä on kymmeniä videoita, joilla hän julistaa omaa erinomaisuuuttaan kotimonttöörin ammattitaidolla. Täydellä tietämättömyyden varmuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä kielinero.

        Niin, onko sulta iteltä jääny koulut puolitiehen.
        Yleensä tojokuskeilla on jääny. Koulutetuilla on jokin parempi merkki.


    • Anonyymi

      Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa.

      Pitäisi tehdä akkuja joiden kennot on helppoja uusia, eli vaihtaa koska sieltä vikaantuu niitä ja samalla koko akku voi mennä liian huonoksi.

      • Anonyymi

        "Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."

        No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?

        Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."

        No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?

        Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen.

        Oops, piti sanoa Teslan NCA LiNi(0,84)Co(0,12)Al(0,04)O2-kemiaa. NMC 811 on yleisempi vähäkobolttinen kemia, joka siis ei ole Teslan kehittämä. NCA:ssa on NMC 811:takin vähemmän kobolttia ja myös sen spesifinen energia (Wh/kg) on suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teslan akut tehty noista normaalin patterin näköisista akkukennoista joita on ollut kohta 20 vuotta erilaisissa laitteissa, akkuporakoneista lähtien ja kannettavissa tietokoneissa."

        No voi hyvää päivää. Kerropa YKSIKIN toinen laite, joka käyttää Teslan kehittämää (ja Panasonicin valmistamaa) NMC 811 kemiaa? Yksikin?

        Jos et mistään mitään tiedä, jätä höpinät sikseen.

        Ota selvää tuosta nmc 811 akusta ja höpise vähemmän. Siinä ei ole todellakaan ole mitään erikoista ja hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota selvää tuosta nmc 811 akusta ja höpise vähemmän. Siinä ei ole todellakaan ole mitään erikoista ja hyvää.

        Joo, mutta kun puhuttiin NCA-akuista.


    • Anonyymi

      Epäilen että oikeat akkuvalmistajat kuin Panasonic, Sony, Samsung omistamat ja kehittävät juuri akkuja ja patentoivat itselleen.

      • Anonyymi

        Näinhän se. Autonvalmistajat kyhäilevät sitten kulkuneuvoja niiden ympärille. Toiset siinä sitten onnistuvat paremmin kuin toiset.


      • Anonyymi

        Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein. Kaikki uudet akut ovat tulleet ensin pienempiin laitteisiin missä katteet ovat PALJON auton akkuja paremmat.
        Niin käy takuuvarmasti Solid state akkujenkin kanssa. Meillä on solid state kännykät paljon ennen solid state autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein. Kaikki uudet akut ovat tulleet ensin pienempiin laitteisiin missä katteet ovat PALJON auton akkuja paremmat.
        Niin käy takuuvarmasti Solid state akkujenkin kanssa. Meillä on solid state kännykät paljon ennen solid state autoja.

        "Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein."

        Autoteollisuus käytti tänä vuonna 81% kaikista akuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autoteollisuus on vain yksi ala joka käyttää akkuja eikä lähellekään se tärkein."

        Autoteollisuus käytti tänä vuonna 81% kaikista akuista.

        Hmm. Ensinnäkin epäilen tuota prosenttiosuutta kaikesta akkutuotannosta. Mikä tietolähde siinä on takana?
        Toisekseen uskon että autonakkujen teko on huonokatteista hommaa / kWh verrattuna kännyköihin yms. Tarkoittaa sitä että autojen tärkeys akunvalmistajille on reilusti voluumin prosenttiosuutta pienempi.


    • Anonyymi

      Riittääkö aineena tällainen solid state ? se on jokin uusi aines? toyota solid state siis varastoi sähköä?
      Voisiko solid state ainetta laittaa minne vaan ? vaikka kengänpohjiin, niin lataisi kävellessä?
      Itse lataava toyota varmaan kulkee solid state aineella +?

      Suomen vihreät voisi verotta suomalaisia ja pakottaa hankkimaan solid state ainetta niin maailman pelastuisi ?

    • Anonyymi

      Toyota:
      "Tulee olemaan".
      Toyotalla on niin paljon ollut viime vuosina tulossa ja on tulossa edelleen.
      Kannattaa retostella vasta sitten kun käy ja kukkuu, kuten Tesla.

      • Anonyymi

        Jos terot kertoisivat siitä millaisia autoja Tojo on saanut markkinoille niin eipä olisi paljoa puhuttavaa.
        Näistä tyhjistä lupauksista riittää kerrottavaa vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille.
      Taannoin juttelin ns "autotietäväisen" kanssa, jolle takavetoinen oli se ainoa oikea vetotapa menopelissä, eli hänen "premium" BMW merkki ei etuvetoon sortuisi, kuinka kävikään.
      No hybrideistä kuulin samaa, ja jälleen kuinka kävi. Yleistyvät siis.
      Puheeksi tuli MB, kun eihän kyseinen merkki valmista kuin "ylellisiä premium" autoja takavedolla tai nelivedolla ja valmistivat sitten tila-auton ja kuinkas kävi, no surullisen kuuluisasti ei hyvin, mutta paransivat sentään seuraavat mallit pysymään mutkissa paremmin pystyssä.
      Niin se vaan menee, että jonkun on oltava se ensimmäinen. ja rohkeasti kohdattava lastentaudit, mikäli esiintyy, ompa muilla matkijoilla helpompaa.
      Tässäkin tulee käymään vastaavasti. Kilpailija tulee mahdollisesti markkinoimaan hieman parempaa suorituskykyä, mutta vähemmällä testauksella ei pysty lupaamaan tuntuvaa takuuta saati luotettavuutta.

      • Anonyymi

        Toyotakin siirtyy uudessa Miraissa takavetoon. On samalla viivalla sitte premiumien kanssa vetotavassa.


      • Anonyymi

        "Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille."

        Etuveto: Etuvedot on kehitetty nimenomaan Euroopassa ja Tojo siirtyi etuvetoon vasta paljon eurooppalaisia myöhemmin. Esim Corolla oli takavetoinen vielä pitkälle 80-lukua kun VW Golf oli etuvetoinen jo esittelystään alkaen 70-luvun alusta. Toistakymmentä vuotta oli tojon takamatka tuossakin tapauksessa. Minit, Citikat, Rellut yms olivat etuvetoisia jo kauan ennen ensimmäistäkään tojon etuvetoa. Tojo peesasi euroopalaisia tässäkin asiassa.

        Hybridit ovat tojon ikioma harhapolku jota ollaan kuoppaamassa. Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä ja viimeinen naula tojon latauskelvottomien arkkuun oli Japanin ilmoitus kieltää tojon latauskelvottomien myynti muiden polttisten kanssa. Voi sitä itkun määrää Tokiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi teitä, Toyota on edelläkävijänä monelle autonvalmistajalle, myös näille ns premiumeille."

        Etuveto: Etuvedot on kehitetty nimenomaan Euroopassa ja Tojo siirtyi etuvetoon vasta paljon eurooppalaisia myöhemmin. Esim Corolla oli takavetoinen vielä pitkälle 80-lukua kun VW Golf oli etuvetoinen jo esittelystään alkaen 70-luvun alusta. Toistakymmentä vuotta oli tojon takamatka tuossakin tapauksessa. Minit, Citikat, Rellut yms olivat etuvetoisia jo kauan ennen ensimmäistäkään tojon etuvetoa. Tojo peesasi euroopalaisia tässäkin asiassa.

        Hybridit ovat tojon ikioma harhapolku jota ollaan kuoppaamassa. Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä ja viimeinen naula tojon latauskelvottomien arkkuun oli Japanin ilmoitus kieltää tojon latauskelvottomien myynti muiden polttisten kanssa. Voi sitä itkun määrää Tokiosta.

        Alä valehtele. Ei ole Japani mitään kieltänyt ja suunnitelmissakin se on vasta 2035.
        Kansanautokonserni kyllä ehtii viidessätoista vuodessa valmistamaan tapansa mukaan paljon sutta ja sekundaa ja huijaamaan paljon asiakkaita Toyotan mielenrauhan naatiskelioiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alä valehtele. Ei ole Japani mitään kieltänyt ja suunnitelmissakin se on vasta 2035.
        Kansanautokonserni kyllä ehtii viidessätoista vuodessa valmistamaan tapansa mukaan paljon sutta ja sekundaa ja huijaamaan paljon asiakkaita Toyotan mielenrauhan naatiskelioiksi.

        " Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"

        Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"

        Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.

        Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin merkit kun verrataan sitä isojen poikien kisaa missää liikkuu eniten rahaa.
        Merkki ja mallikohtaiset luvut ovat näpertelyä joka ei kiinnosta kuin ruohonjuuritasolla.
        Ei paljoa lohduta Japanissa jos Suomessa ostetaan 5.000 Corollaa kun samaan aikaan VW;n valmistamia autoja ostetaan 22.000 kappaletta.
        Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"

        Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.

        Minä ainakin ohitin Toyota lataushybridit hyvin nopeasti, ja päädyin ostamaan Bemarin lataushybridin. Olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani. Sopivan kokoinen ja sopivan tehoinen. Eihän Toyotalla ollut tuolloin tarjollakaan muuta kuin tuo tehoton Prius Plugin pulkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin merkit kun verrataan sitä isojen poikien kisaa missää liikkuu eniten rahaa.
        Merkki ja mallikohtaiset luvut ovat näpertelyä joka ei kiinnosta kuin ruohonjuuritasolla.
        Ei paljoa lohduta Japanissa jos Suomessa ostetaan 5.000 Corollaa kun samaan aikaan VW;n valmistamia autoja ostetaan 22.000 kappaletta.
        Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia.

        "Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia."

        Itsepähän et ymmärrä kumpi on ostajan kannalta tärkeämpää, ostaa laatua ja luotettavuutta vai vilppikonsernin sutta ja sekundaa. Ensi viikolla Trafi kertoo totuuden taas kerran. Maanantai tuo trollille surun ja murheen puseroon kun ynnäilee vilppikonserniin kuuluvia sinttimerkkejä yhteen niska punaisena, otsasuonet pullistellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei niin tyhmää olekaan etteikö ymmärrä kumpi on tärkeämpi asia."

        Itsepähän et ymmärrä kumpi on ostajan kannalta tärkeämpää, ostaa laatua ja luotettavuutta vai vilppikonsernin sutta ja sekundaa. Ensi viikolla Trafi kertoo totuuden taas kerran. Maanantai tuo trollille surun ja murheen puseroon kun ynnäilee vilppikonserniin kuuluvia sinttimerkkejä yhteen niska punaisena, otsasuonet pullistellen.

        "Tottakai mukaan lasketaan kaikki VW-konsernin merkit ja Toyota-konsernin"

        Vain trolli laskee, oma tilasto!
        Maanantaina tulee trafilta virallinen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaikki muut tekevät ladattavia hybridejä"

        Moniko niistä pärjää Toyotalle haluttavuudessa ja myynnissä? Konsernitrollipellekin joutuu laskemaan kaikki konserniin kuuluvat eri merkit yhteen itkiessään huijausmoodin vaikutusta.

        Suomi ei ole koko maailma tai eurooppa.

        Luuletko tosiaan, että autoilun sivistysmaissa, (USA ei ole sivistysmaassa) ketään on Toyotasta kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ei ole koko maailma tai eurooppa.

        Luuletko tosiaan, että autoilun sivistysmaissa, (USA ei ole sivistysmaassa) ketään on Toyotasta kiinnostunut.

        Mercedes on tällä hetkellä suomen suosituin automerkki.
        Toyotakin tulee kakkosena tai kolmosena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      19150
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      318
      5528
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2960
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      249
      2878