Katsoiko kukaan "Aika on meidän" uuden kauden aloitusjaksoa ?

Anonyymi

Minulta meni ohi, näin vain 10 viimeistä minuuttia, jossa Kalle ja Nina menivät
uudestaan naimisiin. Mitä tapahtui Kallen vaimolle ja lapselle ?

21

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tänään se tulee klo 11. Olisiko se uusinta eiliseltä ?

    • Anonyymi

      Olisiko kaikki jaksot katsottavissa yle areenasta? Tutkailepa. 27.12 alkaa 4 jaksoa käsittävä kausi. Siinä eletään 1951 vuotta. Varmaan hyvä tuokin setti.

    • Anonyymi

      Katsoin äsken eilisen uusinnan eikä siinä asia selvinnyt. Jotain on tapahtunut jo aikaisemmissa jaksoissa. Ehkä Kallen vaimo otti eron ? Pitänee vanhoja väliin jääneitä jaksoja etsiä Areenasta. Muisti heittää. Luulin kaikki katsoneeni. Ei voi olla kehumatta
      kuinka hyvin ruotsalaiset osaavat tehdä sarjoja, näyttelijät ovat tosi hyviä ja kaikki muukin on tehty huolella ja uskottavasti.

    • Anonyymi

      Aika on meidän uudet neljä jaksoa sai tämän päivän Hesarissa täystyrmäyksen.
      Tarinan taso tipahtanut lässyksi.
      Klo 20 tänään tulee 1/4 osa.

      • Anonyymi

        Juoni on venkslattu niin, että suvun edesmennyt äitikin on "herätetty henkiin" yms.
        - epäuskottavaa siis.


      • Olemme katsoneet nyt kaksi ensimmäistä jaksoa, jotka sijoittuvat vuodelle 1951 ja Tukholman saaristoon. Kaunista ja hyvin tehtyä ihmissuhdedraamaa. Ninan leningit ovat aivan hurmaavia ja miljöö samoin.
        Minä luin myös hesarin kulttuurisivulta arvostelun, ja jäin miettimään että edellinen anonyymi tarkoitti varmaan jotain muuta, kuin tätä Leena Virtasen kirjoittamaa.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007701916.html


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olemme katsoneet nyt kaksi ensimmäistä jaksoa, jotka sijoittuvat vuodelle 1951 ja Tukholman saaristoon. Kaunista ja hyvin tehtyä ihmissuhdedraamaa. Ninan leningit ovat aivan hurmaavia ja miljöö samoin.
        Minä luin myös hesarin kulttuurisivulta arvostelun, ja jäin miettimään että edellinen anonyymi tarkoitti varmaan jotain muuta, kuin tätä Leena Virtasen kirjoittamaa.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007701916.html

        Ninan äiti kuoli jo ensimmäisen 10 jakson lopussa. Minulla on blackout.
        Tuliko niitten jälkeen toiset 10 jaksoa ?

        Tämä neliosainen sarja ei voi olla jatko viimeisille, vaan on menty ajassa taaksepäin
        vai mitä ihmettä ?

        En ole nähnyt sellaisia jaksojakaan, että Nina on naimissa miehen kanssa
        joka nyt lähti heidän tyttärensä kanssa Skåneen.
        Meni sekavaksi, mutta en jaksa Areenasta kaivaa vanhoja.

        Ensin luulin, että Kallea näyttelee uusi näyttelijä,
        kun edellisessä jaksossa Kalle ja Nina menivät uudestaan naimisiin.
        Nyt oli Ninalla eri mies.

        Alkaa naurattaa paitsi sarjan poukkoilu niin se kun on niin pihalla.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olemme katsoneet nyt kaksi ensimmäistä jaksoa, jotka sijoittuvat vuodelle 1951 ja Tukholman saaristoon. Kaunista ja hyvin tehtyä ihmissuhdedraamaa. Ninan leningit ovat aivan hurmaavia ja miljöö samoin.
        Minä luin myös hesarin kulttuurisivulta arvostelun, ja jäin miettimään että edellinen anonyymi tarkoitti varmaan jotain muuta, kuin tätä Leena Virtasen kirjoittamaa.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007701916.html

        Hs/Leena Virtanen:
        Suosikkisarjan kolmannesta kaudesta jäi tympeä maku,
        kun 1960-luvun kuvaus meni korniksi.
        Sarja päätettiin lopettaa toiveikkaampiin tunnelmiin
        ja sille tehtiin neljän jakson mittainen kausi,
        jossa palataan 1950-luvun alkuun.
        Vähän erikoinen ratkaisu.
        ......

        ...jaksot täydentävät tyylikkäästi ensimmäisten kausien kuningasideaa
        saippuadraaman ja lähihistorian yhdistämisestä....

        .....perheen äitikin on näihin jaksoihin voitu herättää takaisin henkiin.


    • Anonyymi

      Olen katsonut kaikki kaudet ja tämä uusin on käsittämätön suhteutettuna aikaisempiin.

      Aikaisemmin elettiin jo -70 luvulla ja tämä uusi kausi vei 1951 luvulle, ihan pimeetä.

      Sinänsä hyvin tehtyä ja viihdyttävää, mutta en yhtään ymmärrä tuota logiikkaa.

      • Sarjassahan oli aika suuri hyppäys ajassa ensimmäisen sesongin jälkeen ja tämä uusi neljän episodin kausi sijoittuu ajallisesti siihen. Nina on toipumassa itsemurhayrityksestään ja muuttamassa Skåneen miehensä Erikin ja tyttärensä Kristinan luo. Kalle on edelleen naimisissa Sonjan kanssa ja heillä on poika. Löwanderit ovat avanneet saaristossa ravintolat samalla saarella jossa on Löwandereiden kesäasunto.
        Parasta ruotsalaista sarjaa mitä olen nähnyt, alusta loppuun. Sopiva soppa keitetty ihmissuhde-ja ja ajankuvatapahtumista. Ei kovin syvällistä, mutta viihdyttävää ja charmikasta ruotsalaista saippuaa.


    • Anonyymi

      Tykkään tuosta sarjasta, enkä välitä vaikka nyt eletään 1950-luvun alkua. Kauniit merelliset maisemat ja ihanat vaatteet näillä naisilla. Kuitenkin muistaa myös niitä aiempia kausia. Se Rooskin hirtti itsensä pelivelkojen takia aiemmin. Tässä on taas jotenkin niin hauskana hovimestarina. Ja se pääkokki, joka heilastelee sen Helga Löwanderin kanssa, joka on näiden Ninan ja hänen veljiensä äiti.

      Menipäs sekamelskaksi tämä sepustus. Katsokaa itse, huomenna taas yksi jakso tulee.

      • Anonyymi

        Ano 22:39 samanlaiset muistikuvat on minulla kuin sinulla. Tätä uutta on siksi outo katsella.
        Tänään näyttää jo tulevan seuraava jakso.
        Tuntuu niinkuin olisi lukenut kirjasta ensin lopun (ratkaisun) ja aloittanut sitten alusta.
        Eihän se enää kiinnosta kun tietää miten käy.


    • Anonyymi

      Kallen vaimosta en tiedä, mutta lapsen adoptoi somaliperheen isä, jolla oli jo kolme vaimoa ja 16 lasta.

      • Anonyymi

        Olet sen perheen äiti ilmeisesti ?


    • Katsottu kaikki neljä jaksoa.
      Meni enemmän ihmissuhteiden puolelle ja idylliset, mutta ajankuvaan sopivat ratkaisut ja tarinan kehitys jotenkin kuitenkin stemmasivat. Koska en halua paljastaa juonta niineipä siitä sitten sen enempää. Selkeästi viime vuosien parasta tv-sarja-antia (vaatimaton mielipiteeni).
      Pari sesonkia lisää olisi toivottavaa.

      • Anonyymi

        Samoin minäkin olen katsonut kaikki nuo kaudet ja jaksot. Tykkään tästä sarjasta tosi paljon.
        Siinä on historia mukana, nimenomaan Tukholman kaupungin kehitys aikojen saatossa. Henkilöt sen mukana myös, heidän kehityskaarensa.
        Myös saisi olla vielä joitain lisäkausia, mutta kaikki hyvä päättyy aikanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minäkin olen katsonut kaikki nuo kaudet ja jaksot. Tykkään tästä sarjasta tosi paljon.
        Siinä on historia mukana, nimenomaan Tukholman kaupungin kehitys aikojen saatossa. Henkilöt sen mukana myös, heidän kehityskaarensa.
        Myös saisi olla vielä joitain lisäkausia, mutta kaikki hyvä päättyy aikanaan.

        Itse petyin uusiin jaksoihin, koska odotin, että sarja jatkuu siitä mihin se jäi.
        Nyt kuitenkin sarja peruuttikin aikaisempiin vuosiin.
        Aikuiset muuttuneet lapsiksi. Kuolleista herätty. Vaikutelma sekava.
        Aiemmat tuotantokaudet oli todella hienoja ja viihdyttäviä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Itse petyin uusiin jaksoihin, koska odotin, että sarja jatkuu siitä mihin se jäi.
        Nyt kuitenkin sarja peruuttikin aikaisempiin vuosiin.
        Aikuiset muuttuneet lapsiksi. Kuolleista herätty. Vaikutelma sekava.
        Aiemmat tuotantokaudet oli todella hienoja ja viihdyttäviä.

        Kun täällä oli jo mediassa kerrottu että nämä uudet jaksot ajoittuvat vuoteen '51 niin se ei tullut yllätyksenä että kuolleetkin oli herätetty ja että aivan sataprosenttista johdonmukaisuutta ei oltu tavoitettu juoneen. Kuitenkin tämä viimeinen kausi toimi käsikirjoituksen mukaan täydentämään aukkoa aikajanssa ja tapahtumienkehityksessä. Ei se oikeastaan ollut sen ihmeellisempää kun selata jotain vanhoja valokuva-albumeja.


    • Anonyymi

      Ei monikaan satu lukemaan ohjelmatietoja etukäteen.
      Epäloogista ja tarpeetonta oli tehdä tämä "välijakso",
      koska ihmisethän odottivat nimenomaan jatkoa viimeiselle jaksolle.
      Eipä haittaa, vaikka turhaan innostui.

    • Anonyymi

      Hyvä sarja.
      Myös minua ihmetytti tuo neljä en jakson hyppäys 50 luvun alkuun, kun edellisissä oli jo päästy 70 luvulle. No ei haittaa kun sen ymmärtää sijoituvan alkujaksojen väliin.
      Ja voi tajuta sarjan päättyvän 3 teen jaksoon, olisi kyllä voinut toivoa siihen jatkoa, mutta olisi ollut hankala, miten hoidetaan ihmisten vanhentuminen rooleissaan. Se sitä, kiitos!

      • Ilmankos en tajunnut sarjasta mitään, kun sanotte, että se kertoi takautuvasti parinkymmenen vuoden aikaa. Ihmettelin eka jaksoa ja unohdin kokonaan jatkot. Ei kai kovin suuri menetys ollut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe