Aihe

VW on Euroopan ykkönen sähköautoissa

Anonyymi

VW on ylivoimaisesti suosituin sähköautojen valmistaja Euroopassa.
Q3/2020 kertoo VW:n sähköautomyynniksi 35.000 kpl. Myyntiluvut ovat vahvassa nousussa kun VW:n sähköautotehtaat saavat tuotantonsa täyteen vauhtiin. Pelkästään Saksan ID-tehdas tuottaa ensi vuonna 330.000 sähkövolkkaria ja siihen Skodat, Porschet, Audit yms. päälle.

https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-ev-phev/

104

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä kiusaa Toyotan omapoikaa, se sekoaa täysin ja kohta Suoli pursuaa mitä älyvapaimmista aivopieruista.

    • Anonyymi

      Euroopan väkiluku on 742,5 miljoonaa
      Suomen väkiluku 5,5 miljoonaa

      VW "myynyt" euroopassa 35 tuhatta sähköautoa 2020, näistä 30 tuhatta on ID.3 autoja, jotka ennakkotilattiin jo toukokuussa 2019 ja toimitettiin massiivisten softaongelmien takia yli vuoden myöhässä keskeneräisinä tänä syksynä lojuttuaan talven yli saksalaisilla pelloilla ulkovarastossa, useilla autot olleet viikkokausia korjaamolla kun käynnistysakku on hyytynyt, autossa edelleen 23 softabugia toimitushetkellä. Ja näitä ne myy uusina???

      35 tuhatta volkkarin romua on kärpäsen paskaa sen rinnalla mitä Toyota myy Hybridejä miljoonia viikossa :)

      Kyllä nyt on K-Auton väki juonu liian väkevää glögiä tänä jouluna, vituttaahan se kun paskan myivät, ei kannata lopettaa juomista, selvänä teitä vituttaa vielä enempi. K-Auton väki tarttis hashas hasaa että ilo irtois edes vähän.

      • Anonyymi

        Relaa vähän. Sulta katkeaa kohta suoni päästä tuon vitutuksen takia. On se hassu homma että jonkun toisen menestys voi vituttaa noin paljon.


      • Anonyymi

        "Toyota myy miljoonia hybridejä viikossa" ihan pikkuisen liioittelet.
        Montako sähköautoa Toyota on myynyt tänä vuonna?
        Usein tehtaalta tulleet autot varastoidaan ihan ulkosalla, mutta ei varmasti missään pelloilla.
        VW:n sähköautotuotanto kasvaa kokoajan ja kysyntää on kokoajan enemmän mitä pystytään tekemään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        EGolf siirtyi ansaitulle eläkkeelle. Se raivasi menesyksekkäästi tietä uudelle sähkövolsujen sukupolvelle. Juuri eGolfin tekemän pohjatyön takia VW on nyt Euroopan ykkönen sähköautoissa. Tätä menrstystä on rakennettu jo kohta kymmenen vuotta.
        Tojolta on se ensimmääinenkin askel ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EGolf siirtyi ansaitulle eläkkeelle. Se raivasi menesyksekkäästi tietä uudelle sähkövolsujen sukupolvelle. Juuri eGolfin tekemän pohjatyön takia VW on nyt Euroopan ykkönen sähköautoissa. Tätä menrstystä on rakennettu jo kohta kymmenen vuotta.
        Tojolta on se ensimmääinenkin askel ottamatta.

        VW:n uusi sukupolvi on näköjään vielä huonompi, kuin tuo entinen.....

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo range riittää tuolla berliinissä siihen lähimpään olutkapakkaan menoon, ja takaisin....

        Ja range riittää Norjassa 1.000km taipaleeseen vähän päälle 10 tunnissa.

        https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

        Voi lopettaa nillityksen sähköautosta pitkällä taipaleella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n uusi sukupolvi on näköjään vielä huonompi, kuin tuo entinen.....

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/

        Se pieni hetki on jo kulunut ja ID.3 on kerännyt kysyntää huimasti enemmän mitä autoja saadaan tuotettua. Kun tehdään oikea sähköauto, niin se on suunniteltu alusta alkaen siihen tarkoitukseen, siksi eGolfin tuotanto lopetettiin, järkikin sen sanoo, paitsi Terolle jolla yläkotelon toiminta on hiukan rajoittunutta ja takkuilee kuin Toyotan turvavarusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pieni hetki on jo kulunut ja ID.3 on kerännyt kysyntää huimasti enemmän mitä autoja saadaan tuotettua. Kun tehdään oikea sähköauto, niin se on suunniteltu alusta alkaen siihen tarkoitukseen, siksi eGolfin tuotanto lopetettiin, järkikin sen sanoo, paitsi Terolle jolla yläkotelon toiminta on hiukan rajoittunutta ja takkuilee kuin Toyotan turvavarusteet.

        eGolf tuli markkinoille jo seitsemän vuotta sitten ja se oli sen ajan mukaisesti polttisauto josta muokattiin sähköauto.
        Tojo on nyt vuonna 2021 tuomassa markkinoille samaan konseptiin perustuvan Lexuksen kun VW on tehnyt alusta asti pelkästään sähköautoksi suunniteltuja ID.3:sia ja muitakin malleja jo reilun vuoden.


    • Anonyymi

      Wv : n etujoukko bidee3 floppas. Muut menevät kirkkaasti ohitte sähköautoissa ja hybrideissää.

    • Anonyymi

      Vuonna 1933 Saksassa valtaan noussut Adolf Hitler oli luonut ajatuksen yksinkertaisesta ja ennen kaikkea jokaisen työtätekevän perheen ulottuvilla olevasta henkilöautosta. Automallin suunnittelulle määrättiin tarkat reunaehdot, muun muassa se että valmis auto sai maksaa enintään 1000 RM kappaleelta. Auton ostoon oli siis mahdollisuus jokaisella työtä tekevällä perheellä erityisen säästämisohjelman puitteissa tuon ajan Saksan taatuilla työsuhteilla ja palkkatasolla. Kansanautoajatukseen liittyi myös tavoite luoda maahan laaja autobahnien verkosto. Suunnittelija Ferdinand Porschella oli ollut mielessään samantyyppisen automallin luominen ja hän sai maassa valtaapitäneet kiinnostumaan ideastaan.

      • Anonyymi

        Ja liittyy asiaan?


      • Anonyymi

        Onneksi autolle ei annettu nimeksi AdolfAuto, HitlerAuto tai NatsiAuto vaan KansanAuto. Nuo edelliset olisi nykypäivänä aikamoinen ongelma. Porschekin kunnostautoi muunlaistein autojen tuottajana


    • Anonyymi

      nin niin

      ja kohta huomaamme että VW viat johtavia taas

      VW ay väki varoitti että autoja ei testata tarpeeksi-mitä tuohon sanoo EU kuluttajaviranomaiset? Nyt vasta tulee maksettavaksi myös TDI saasteet VW

      https://www.ksml.fi/teemat/3196332

      • Anonyymi

        Taitaa juhlapyhät olla tiukka paikka laitoshoidokille. Voi sinua Toyotan omapoikaa kun et uusia juttuja keksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa juhlapyhät olla tiukka paikka laitoshoidokille. Voi sinua Toyotan omapoikaa kun et uusia juttuja keksi.

        Eihän volsusta tarvi mitään keksiä. Riittää kun pitää mielessään muistaen kaiken koheltamisen ja suhmuroinnin , lopez-laadun ja törkeän suunnitellun huijaamisen ja kusetuksen , niin ymmärtää pysyä riittävän etäällä ongelmista, Miksi pitäisi vielä ostaa niitä, en ymmärrä. Volsulla vaan on hirvittävät paineet myydä sähköautoja kun eu-päästösakot painaa päälle kun on pöllytetty ja eletty kuin sika pellossa ja nyt paniikissa yritetään suorittaa puolivalmisteilla jotain viherpesua. Säälittävää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän volsusta tarvi mitään keksiä. Riittää kun pitää mielessään muistaen kaiken koheltamisen ja suhmuroinnin , lopez-laadun ja törkeän suunnitellun huijaamisen ja kusetuksen , niin ymmärtää pysyä riittävän etäällä ongelmista, Miksi pitäisi vielä ostaa niitä, en ymmärrä. Volsulla vaan on hirvittävät paineet myydä sähköautoja kun eu-päästösakot painaa päälle kun on pöllytetty ja eletty kuin sika pellossa ja nyt paniikissa yritetään suorittaa puolivalmisteilla jotain viherpesua. Säälittävää !

        Maailman suurin hallitsee myös Euroopan sähköautomarkkinoita usealla mallillaan. Tottukaa uuteen näkyyn Suomenkin maanteillä. VWn sähköautoja näkyy yhä useammin liikenteessä.


    • Anonyymi

      Niin, VW:n juhlaa, kunnes Tesla saa valmiiksi Euroopan tehtaansa. Autoja ei suuren kysynnän vuoksi ole riittänyt tänne asti.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan on niin että Toyota vie meillä Suomessa ja Maailmassa ja muut vaan vikisee. Meillä vanhana Ladamaana Skoda luonnollisestikin saavuttaa hopiasijoituksen häpiän saattelemana.
        Toyotan suosion saavuttamiseen tarvitaan kokonainen lauma lopezlaatuisia konsernimerkkejä.
        Mutta, kyllä nyt muutama tuhat puolivalmistesähköauto kaikkine vikoineen ja puutteineen mullistaa markkinoita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on niin että Toyota vie meillä Suomessa ja Maailmassa ja muut vaan vikisee. Meillä vanhana Ladamaana Skoda luonnollisestikin saavuttaa hopiasijoituksen häpiän saattelemana.
        Toyotan suosion saavuttamiseen tarvitaan kokonainen lauma lopezlaatuisia konsernimerkkejä.
        Mutta, kyllä nyt muutama tuhat puolivalmistesähköauto kaikkine vikoineen ja puutteineen mullistaa markkinoita!

        "Tottukaa uuteen näkyyn Suomenkin maanteillä. VWn sähköautoja näkyy yhä useammin liikenteessä."
        No,tuota, ei ainakaan meidän nurkilla ole vielä yhtään näkynyt. Eikös VW tunneta siitä että seisoo tien vieressä konepelti pystyssä tai hinurin lavalla? Toyotan hybridejä tosin tulee vastaan solkenaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottukaa uuteen näkyyn Suomenkin maanteillä. VWn sähköautoja näkyy yhä useammin liikenteessä."
        No,tuota, ei ainakaan meidän nurkilla ole vielä yhtään näkynyt. Eikös VW tunneta siitä että seisoo tien vieressä konepelti pystyssä tai hinurin lavalla? Toyotan hybridejä tosin tulee vastaan solkenaan

        Voit olla satavarma että sinäkin bongaat Volsun sähköauton ennenkuin näet ekan sähkötojon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla satavarma että sinäkin bongaat Volsun sähköauton ennenkuin näet ekan sähkötojon.

        Toyotat ovat jo pääosin hybridejä. Autoja tähän päivään joita valmistetaan aivan eri määriä kuin jotain volkkarin sähköharjoitelmia. tilastot kertoo ja silmät näkee. Se vaan on näin. Volkkarien bongaaminen ei ketään kiinnosta. Harmaita vikaisia laatikoita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ovat jo pääosin hybridejä. Autoja tähän päivään joita valmistetaan aivan eri määriä kuin jotain volkkarin sähköharjoitelmia. tilastot kertoo ja silmät näkee. Se vaan on näin. Volkkarien bongaaminen ei ketään kiinnosta. Harmaita vikaisia laatikoita!

        Halusit tai et joudut katselemaan sähkövolkkareita enemmän joka vuosi ja latauskelvottomia tojoja yhä vähemmän.
        Toiset on nousussa, toiset auringonlaskun tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ovat jo pääosin hybridejä. Autoja tähän päivään joita valmistetaan aivan eri määriä kuin jotain volkkarin sähköharjoitelmia. tilastot kertoo ja silmät näkee. Se vaan on näin. Volkkarien bongaaminen ei ketään kiinnosta. Harmaita vikaisia laatikoita!

        "Toyotat ovat jo pääosin hybridejä. "

        Latauskelvottomia fossiilipolttimia jotka ovat samalla kieltolistalla muiden polttisten kanssa. Jopa Japanikin on kieltämässä niiden myynnin. Samoin Kalifornia kuin useat Euroopan maat.

        Juuri tämän takia tojon pääjohtaja on itkenyt julkisesti kun tojon valtava strategiamoka on räjähtämässä käsiin. Tyhmintä osaa kuluttajista voi kusettaa puheilla sähköisistä kilometreistä mutta ei asiantuntijoita jotka vetävät maidensa linjan päästöjen vähentämiseksi. Tojolla on paha mustapekka kädessään ja siksi iso itku.


      • Anonyymi

        Eikö teslalta pitänyt tulla joku kansan auton hintaluokkainen auto?


    • Anonyymi

      Myykö K-Auto volkkareita juutalaisille, toisaalta saako juutalaiset ajaa volkkareilla, mitä sanoo takuuehdot?

      • Anonyymi

        Tulipa taas hyvin konkreettinen esimerkki VW-dissaajan arvomaailmasta ja älystä. Tätä kaveria ei tarvitse alkaa dissaamaan tai tuomitsemaan. Riittää kun antaa lisää köyttä niin se hirttää itse itsensä juttuihinsa.
        Hyvin sä vedät. Lisää kierroksia peliin. Nyt jätät homman vähän puolitiehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa taas hyvin konkreettinen esimerkki VW-dissaajan arvomaailmasta ja älystä. Tätä kaveria ei tarvitse alkaa dissaamaan tai tuomitsemaan. Riittää kun antaa lisää köyttä niin se hirttää itse itsensä juttuihinsa.
        Hyvin sä vedät. Lisää kierroksia peliin. Nyt jätät homman vähän puolitiehen.

        Et sitten vastannut suoraan kysymykseen. Eikös volkkarin pääsuunnittelijalla ollut lämpimät suhteet juutalaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vastannut suoraan kysymykseen. Eikös volkkarin pääsuunnittelijalla ollut lämpimät suhteet juutalaisiin?

        "Latauskelvottomia fossiilipolttimia jotka ovat samalla kieltolistalla"

        Vain Konsernissa tiedetään, mitä ajo- ja käyttökielto satojen tuhansien vilppivaakenien kanssa voi merkitä kymmenien miljardien sakkojen ja korvausten saattelemana? Trollipelle vaan tuskassaan yrittää laatia jotain kieltolistoja muille merkeille kun huijaava idoli on kussut silmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vastannut suoraan kysymykseen. Eikös volkkarin pääsuunnittelijalla ollut lämpimät suhteet juutalaisiin?

        Kuten sanoin niin sinä hirtät itsesi kun sulle vain antaa tarpeeksi köyttä. Todistat sen joka kirjoituksellasi. Elät ajatusmaailmassa joka on kuopattu jo vuosikymmeniä sitten.
        Tuollaisia kortteja heiluttavat ovat olleet jo kauan netin pellejä ja esimerkkejä siitä miten älyllisesti nurkkaan ajetut rotat käyttäytyvät. Se n-kortti on viimeinen puolustuslinja kun äly ei riitä enempään.
        ei tarvitse paljoa selata kun löydät sadoittain esimerkkejä itsesikaltaisista älyllisistä luusereista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Latauskelvottomia fossiilipolttimia jotka ovat samalla kieltolistalla"

        Vain Konsernissa tiedetään, mitä ajo- ja käyttökielto satojen tuhansien vilppivaakenien kanssa voi merkitä kymmenien miljardien sakkojen ja korvausten saattelemana? Trollipelle vaan tuskassaan yrittää laatia jotain kieltolistoja muille merkeille kun huijaava idoli on kussut silmään.

        Polttisautojen myyntikiellot tulevat aivan muualta kuin tämän palstan kirjoituksista. Tässä tarinaa Japanista.
        https://www.japantimes.co.jp/news/2020/12/03/business/economy-business/japan-gasoline-cars-ban/#:~:text=Japan is closer to a,reduce climate change-causing emissions.

        Tämä uutinen aiheutti suuren itkun tojotalla jonka latauskelvottomat hybridit kielletään sen kotimaassa. Aikaisemmin saman päätöksen ovat tehneet jo UK ja Kalifornian osavaltio. Kaikki tärkeitä tojotan markkina-alueita. Ei ihme että tojotalla käydään kuumana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa taas hyvin konkreettinen esimerkki VW-dissaajan arvomaailmasta ja älystä. Tätä kaveria ei tarvitse alkaa dissaamaan tai tuomitsemaan. Riittää kun antaa lisää köyttä niin se hirttää itse itsensä juttuihinsa.
        Hyvin sä vedät. Lisää kierroksia peliin. Nyt jätät homman vähän puolitiehen.

        Halusit tai et, niin volkkarilla on vahva natsi kytkös ja se on fakta, niin kuin mb ja bmw ja useilla muillakin tämänpäivän laitteilla saksan maalla tekevillä.

        Paras on maatalous laitteiden valmistaja Engel, ken tuntee historiaa tietää myls Engel nimisen Adolfin organisaation hemmon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusit tai et, niin volkkarilla on vahva natsi kytkös ja se on fakta, niin kuin mb ja bmw ja useilla muillakin tämänpäivän laitteilla saksan maalla tekevillä.

        Paras on maatalous laitteiden valmistaja Engel, ken tuntee historiaa tietää myls Engel nimisen Adolfin organisaation hemmon.

        Toki on ja kaikki sen tietävät. Samoin kuin Japanilaisten natsikytkökset ja hirmuteot Kiinassa. Se vaan on niin loppuunkaluttu juttu ja n-kortin käyttäminen on jo vuosikymmeniä pidetty osoituksena erittäin alhaisesta älykkyydestä. Kun ei enää muuta keksi niin aina voi heittää n-kortin.
        Ja sitten kaikki kartallaolevat vetävät....

        https://i.stack.imgur.com/jiFfM.jpg


    • Anonyymi

      Toyotalta saa erinomaisia itsestään lataavia täyshybridejä.

      • Anonyymi

        Eli polttomoottoriautoja. Ei mene jatkoon, saastuttaa liikaa.


      • Anonyymi

        Se että tekee sähköä polttamalla bensaa ei eroa mitenkään muusta bensanpolttamisesta. Siksi tojot ovat samalla myyntikieltolistalla muiden polttisten kanssa.
        Nyt Tojon johto itkee omaa tyhmyyttään kun on satsannut latauskelvottomiin ja ne kielletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että tekee sähköä polttamalla bensaa ei eroa mitenkään muusta bensanpolttamisesta. Siksi tojot ovat samalla myyntikieltolistalla muiden polttisten kanssa.
        Nyt Tojon johto itkee omaa tyhmyyttään kun on satsannut latauskelvottomiin ja ne kielletään.

        " Elät ajatusmaailmassa joka on kuopattu jo vuosikymmeniä sitten."

        Mikököhän se sellainen ajatusmaailma olisi? Mikä ajatusmaailma on jo " vuosikymmeniä sitten" kuopattu? Onko sinulla nyt varmasti ihan kaikki hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Elät ajatusmaailmassa joka on kuopattu jo vuosikymmeniä sitten."

        Mikököhän se sellainen ajatusmaailma olisi? Mikä ajatusmaailma on jo " vuosikymmeniä sitten" kuopattu? Onko sinulla nyt varmasti ihan kaikki hyvin?

        Koliko konsernijohdolta nerokaskin päätös satsata nokivasaran päästöhuijausohjelmaan, kärähtää siitä ja maksaa kymmeniä miljardeja euroja? Menettää maineensa ja luotettavuutensa, kunniasta nyt puhumattakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Elät ajatusmaailmassa joka on kuopattu jo vuosikymmeniä sitten."

        Mikököhän se sellainen ajatusmaailma olisi? Mikä ajatusmaailma on jo " vuosikymmeniä sitten" kuopattu? Onko sinulla nyt varmasti ihan kaikki hyvin?

        Näiden käyttämiesi korttien käyttäminen on on ollut erittäin noloa jo vuosikymmeniä. Siitä on sadoittain vitsejäkin olemassa. Yleisin on heittää
        http://unicode.org/mail-arch/unicode-ml/y2011-m03/att-0004/01-facepalm.jpg
        kun joku vetää noin nolon ja vanhentuneen kortin esiin. Osoitus siitä että aivotoiminta puuttuu kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koliko konsernijohdolta nerokaskin päätös satsata nokivasaran päästöhuijausohjelmaan, kärähtää siitä ja maksaa kymmeniä miljardeja euroja? Menettää maineensa ja luotettavuutensa, kunniasta nyt puhumattakaan?

        Ei ollut ja siksi ne päätökset tehneet saivat välittömästi kenkää ja nyt VW on johtava sähköauton tekijä.
        Tojon typerykset istuvat edelleen johdossa vaikka ovat ajaneet tojon erittäin typerälle polulle ja itkevät nyt suureen ääneen ääneen kun kun tulee typeryyksien maksun aika. Siinä ero VW:n ja Tojon välillä. Tojossa sama johto jatkaa vaikka tekisi kuinka typeriä päätöksiä.


      • Anonyymi

        Montako kilometriä lataa itseään 100km matkaalla keskimäärin?

        Olen seurannut omassa sähköautossani tuota itselataavutta eli jarrutus energian latausta akkuihin, niin se jää melko mitättömäksi, mikäli ajaa jouhevasti ja ennakoiden.

        Jos taas ajaa tyylillä kovaa kiihdyttelyä ja kovaa jarruttelua, niin kerää toki virtaa ja kilometrejä, mutta hyöty sähkön keräyksestä häviää kiihdytyksiin ja huonompaan hyötysuhteeseen kerätä energiaa takaisin. Omassa autossa renegeroidaan noin max 35 kW teholla, eli aika hyvin.

        Millä kW Toyota kerää jarutusta akkuihinsa itselataavissa malleisa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kilometriä lataa itseään 100km matkaalla keskimäärin?

        Olen seurannut omassa sähköautossani tuota itselataavutta eli jarrutus energian latausta akkuihin, niin se jää melko mitättömäksi, mikäli ajaa jouhevasti ja ennakoiden.

        Jos taas ajaa tyylillä kovaa kiihdyttelyä ja kovaa jarruttelua, niin kerää toki virtaa ja kilometrejä, mutta hyöty sähkön keräyksestä häviää kiihdytyksiin ja huonompaan hyötysuhteeseen kerätä energiaa takaisin. Omassa autossa renegeroidaan noin max 35 kW teholla, eli aika hyvin.

        Millä kW Toyota kerää jarutusta akkuihinsa itselataavissa malleisa?

        Jarrutusenergian talteenotto on vain sivujuonne tojon latauskelvottomissa. Ne lataavat akkuja pääasiassa siten että bensaa poltetaan enemmän kuin mitä auton liikuttaminen vaatii ja tästä yli tarpeen poltetusta bensasta tehdään sähköä akkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut ja siksi ne päätökset tehneet saivat välittömästi kenkää ja nyt VW on johtava sähköauton tekijä.
        Tojon typerykset istuvat edelleen johdossa vaikka ovat ajaneet tojon erittäin typerälle polulle ja itkevät nyt suureen ääneen ääneen kun kun tulee typeryyksien maksun aika. Siinä ero VW:n ja Tojon välillä. Tojossa sama johto jatkaa vaikka tekisi kuinka typeriä päätöksiä.

        Konsernilla on menossa yhä edelleen typeryyden maksun aika eikä edes loppua ole vielä näkyvissä, Kuinka idiootti pitäisi olla että lähtisi kriminaalimerkin sähköharjoitelmia ja puolivalmisteita ostamaan? Kerran huijari -aina huijari! On tapana sanoa. Hermostuttaako kun Trafi kertoo heti vuoden alkajaisiksi kuinka paljon Toyotaa on haluttu ja ostettu enemmän kuin huijarivalmistajan vikavakenia koko vuoden aikana? Eihän sitä uutta vikavakenin patteriautoa edes koeajaja suositellut ostamaan kun ei oikein mikään toiminut edes uudessa autossa. Ei se nyt ainakaan lisää luottamusta jo ennestäänkin pohjamudissa kyntävään vilppivalmistajaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut ja siksi ne päätökset tehneet saivat välittömästi kenkää ja nyt VW on johtava sähköauton tekijä.
        Tojon typerykset istuvat edelleen johdossa vaikka ovat ajaneet tojon erittäin typerälle polulle ja itkevät nyt suureen ääneen ääneen kun kun tulee typeryyksien maksun aika. Siinä ero VW:n ja Tojon välillä. Tojossa sama johto jatkaa vaikka tekisi kuinka typeriä päätöksiä.

        "Ei ollut ja siksi ne päätökset tehneet saivat välittömästi kenkää ja nyt VW on johtava sähköauton tekijä."

        Niinpä, Linnasta käsin on hankala tehdä yhtään mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernilla on menossa yhä edelleen typeryyden maksun aika eikä edes loppua ole vielä näkyvissä, Kuinka idiootti pitäisi olla että lähtisi kriminaalimerkin sähköharjoitelmia ja puolivalmisteita ostamaan? Kerran huijari -aina huijari! On tapana sanoa. Hermostuttaako kun Trafi kertoo heti vuoden alkajaisiksi kuinka paljon Toyotaa on haluttu ja ostettu enemmän kuin huijarivalmistajan vikavakenia koko vuoden aikana? Eihän sitä uutta vikavakenin patteriautoa edes koeajaja suositellut ostamaan kun ei oikein mikään toiminut edes uudessa autossa. Ei se nyt ainakaan lisää luottamusta jo ennestäänkin pohjamudissa kyntävään vilppivalmistajaan.

        "Kerran huijari -aina huijari!"

        Tuolla asenteella myös Toyota jää ostamatta. Toyota nimittäin huijasi ja valehteli oikeudessa tappavasta turvallisuusviasta. Tooyotan sisäiset memot kertoivat että Toyta tiuesi viasta ja silti se huijasi viranomaisia ja ja valehteleli ettei autoissa olisi mitään vikaa. Siitä Tojo maksoi 1,2 miljardia.
        Tässä tarinaa kuinka toyota kärähti valehtelemisesta.
        https://www.timesofisrael.com/high-price-but-no-regrets-for-israels-gutsy-toyota-whistle-blower/

        Eikä tuo ole edes ainoa kerta kun Toyota on kusettanut asiakkaitaan. Nyt Tojo korjailee 1,5 miljoonaa läpiruostunutta rotiskoaan oikeuden määräyksen pakottamana. Tojo yritti ensin maksattaa korjaukset asiakkaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernilla on menossa yhä edelleen typeryyden maksun aika eikä edes loppua ole vielä näkyvissä, Kuinka idiootti pitäisi olla että lähtisi kriminaalimerkin sähköharjoitelmia ja puolivalmisteita ostamaan? Kerran huijari -aina huijari! On tapana sanoa. Hermostuttaako kun Trafi kertoo heti vuoden alkajaisiksi kuinka paljon Toyotaa on haluttu ja ostettu enemmän kuin huijarivalmistajan vikavakenia koko vuoden aikana? Eihän sitä uutta vikavakenin patteriautoa edes koeajaja suositellut ostamaan kun ei oikein mikään toiminut edes uudessa autossa. Ei se nyt ainakaan lisää luottamusta jo ennestäänkin pohjamudissa kyntävään vilppivalmistajaan.

        "Kerran huijari-aina huijari!"

        Tästä Toyotalla pitkä perinne, suljettiin mm-sarjasta jo -90 luvulla huijauksen takia.


    • Anonyymi

      Hei kuulkaahan tätä, nyt ne hullut jo laittelee uusiin ID.3 sähkäreihin madallusjousia hahahahahahaa

      Pitääkö siihen vaihtaa kaikki osat että siitä saa ajokelpoisen 😀

    • Anonyymi

      niin oli diesel autoissakin

      nyt takaisinkutsuu kaikki?

    • Anonyymi

      Makeit ominaisuuksii ID.3 rotiskossa

      - ovet aukee itekseen rosmoille kun käyt ärrällä tai lähikaupassa tai jos pihaparkkis on liian lähellä taloa, on nää VW softat veikeitä otuksia, näitä voi kutsua jo bugeiksi :)

      Käyttökokemuksia:
      "se vie akkua ja avaa autosi ovet ellet ole tarpeeksi pitkällä autosta. esim. itselläni jos auto on talon vieressä niin hyvin avautuu ovet kun liikkuu talon sisällä. toki jos auto on pidemmällä avaimesta jatkuvasti niin sitten tuskin on ongelmia

      otin kaikki noi welcome light yms automaatti höpötykset pois päältä, muutenkin se toimii miten sattuu, välillä valot aktivoituvat ja välillä ei."

      "Tänään haettu ID.3 ja samaa ihmettelin kunnes huomasin tämän,että avaa vaan toisen puolen,mutta mites tämä automaattiavaus kun ei toimi toiseen suuntaan eli ei sulje ovia autolta poispäin mentäessä"

      Joku epäili aukeaako ovet muka itekseen, tää vastas että aukee ne:
      "auto ikkunan toisella puolella ja avaimet taskussa niin kyllä avaa. valoja aktivoi jatkuvasti kun liikut talossa avaimien kanssa. ilmeisesti tuo systeemi perustuu siihen miten auton ja avaimen välinen kantavuus muuttu josta se päättelee että lähestyt autoa"

      Kyllä VW osaa tehdä paskaa.

      • Anonyymi

        On nbäköjään mennyt VW:n sähköautot oikein kunnolla ihon alle kun joutuu väijymään Vagareenaa ja copy-pasteamaan kirjoituksia sieltä tänne. Kovasti näköjään sähköautot kiinnostaa. Odota vielä pari-kolme vuotta niin löytyy tojoltakin joku sähkökyhäelmä hehkutettavaksi. Siihen asti joudut norkoilemaan muiden merkkien sähköauto-forumeilla.
        Älä lannistu, ei se kolme vuotta niin pitkä aika ole kuin miltä se saattaa nyt tuntua.

        https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-ev-phev/

        Tuossa tuoreimmat luvut Euroopan sähköautoista. VW vahvistaa johtoaan laajalla mallistollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On nbäköjään mennyt VW:n sähköautot oikein kunnolla ihon alle kun joutuu väijymään Vagareenaa ja copy-pasteamaan kirjoituksia sieltä tänne. Kovasti näköjään sähköautot kiinnostaa. Odota vielä pari-kolme vuotta niin löytyy tojoltakin joku sähkökyhäelmä hehkutettavaksi. Siihen asti joudut norkoilemaan muiden merkkien sähköauto-forumeilla.
        Älä lannistu, ei se kolme vuotta niin pitkä aika ole kuin miltä se saattaa nyt tuntua.

        https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-ev-phev/

        Tuossa tuoreimmat luvut Euroopan sähköautoista. VW vahvistaa johtoaan laajalla mallistollaan.

        Kyllä paskalaadun vahtiminen käy työstä vai mitä VW Trolli


    • Anonyymi

      niin oli myös dieseleissä ennenkuin huijaus paljastui....

    • Anonyymi

      Tosi surkee varustelu volkkarissa, jengi joutuu ostaa jopa matot ite, mulla oli fordissa kangas- ja kumimatot vakiovarusteena, talvirenkaat vanteineen kaupam päälle.

      • Anonyymi

        Ehkä Ford laittaa omiin VW MEB-pohjaisiin sähköautoihinsa matot kaupan päälle. Matot on kuitenkin aivan sikatärkeä juttu autossa.
        Tämähän voisi olla se killer-solution Fordilta joka eriyttää Fordin MEB-autot Volsun vastaavista.
        "Osta Ford, saat matot kaupanpäälle!!"
        Varmasti toimisi.


    • Anonyymi

      Volkkarin ostajat on planeetan tyhmintä jengiä, eivät osaa etsiä netistä tietoa paskalaadusta ennen ostopäätöstä vaikka tietoa tarjolla rajsttomasti, sitten ne itkee netissä ja julkasee vikalistoja ja pyytää muilta apua ja vertaistukea 😀

      Toyota on maailman paras!

      • Anonyymi

        Ainakin sähköautoissa toyotat ovat täysin viattomia. Ei yhtään vikaa koko maailmassa koska ei ole yhtään tojon sähköautoa johon voisi tulla vikaa.
        No ehkä kolmen vuoden päästä sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sähköautoissa toyotat ovat täysin viattomia. Ei yhtään vikaa koko maailmassa koska ei ole yhtään tojon sähköautoa johon voisi tulla vikaa.
        No ehkä kolmen vuoden päästä sitten...

        Sähköautoja ei tarvita vielä 30 vuoteen, mitä sä höpiset hourupää? VW lähti sähköautoihin kun mokas Diesel unelman huijaamalla viranomaisia ja miljoonia asiakkaita, sähkis oli ainoa oljenkorsi volkkarille, Toyota pärjää hyvin ilman sähkiksiä, Hybridit on paljon luotettavampia ja kätevämpiä kuin sähkikset.

        Meillä oli 80 luvulla tehtaan varastossa sähkötrukit, siihen sähöt sopi hyvin eikä ollu pakokaasuja varastossa.

        VW bugiset sähköroiskeet ei sovi kuin tyhmille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja ei tarvita vielä 30 vuoteen, mitä sä höpiset hourupää? VW lähti sähköautoihin kun mokas Diesel unelman huijaamalla viranomaisia ja miljoonia asiakkaita, sähkis oli ainoa oljenkorsi volkkarille, Toyota pärjää hyvin ilman sähkiksiä, Hybridit on paljon luotettavampia ja kätevämpiä kuin sähkikset.

        Meillä oli 80 luvulla tehtaan varastossa sähkötrukit, siihen sähöt sopi hyvin eikä ollu pakokaasuja varastossa.

        VW bugiset sähköroiskeet ei sovi kuin tyhmille

        ", Toyota pärjää hyvin ilman sähkiksiä, Hybridit on paljon luotettavampia ja kätevämpiä kuin sähkikset."

        Jos pärjää niin miksi Toyota on jo monta vuotta uhonnut tuovansa sähköautot markkinoille ja käyttänyt miljoonia ja miljoonia niiden kehittämiseen?
        Kyllä Tojokin on yrittänyt kovasti ja luvannut sähköauton viimeistään viime kesän olympialaisiin. On vain jäänyt tojolta tekemistä vaille valmiiksi tämä projekti.

        No nyt onneksi PSA teki tojolle sähköpakun niin on edes jotain mitä voi myydä Tojon merkki keulassa. Vaikka aito ranskalainen onkin.

        Tahtoa ja yritystä sähköautoihin tojolla on ollut jo vuosia, vain osaaminen on puuttunut. Nyt pitkän turaamisen jälkeen asia ratkaistiin riihikuivalla rahalla ja PSA myy tojolle sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ", Toyota pärjää hyvin ilman sähkiksiä, Hybridit on paljon luotettavampia ja kätevämpiä kuin sähkikset."

        Jos pärjää niin miksi Toyota on jo monta vuotta uhonnut tuovansa sähköautot markkinoille ja käyttänyt miljoonia ja miljoonia niiden kehittämiseen?
        Kyllä Tojokin on yrittänyt kovasti ja luvannut sähköauton viimeistään viime kesän olympialaisiin. On vain jäänyt tojolta tekemistä vaille valmiiksi tämä projekti.

        No nyt onneksi PSA teki tojolle sähköpakun niin on edes jotain mitä voi myydä Tojon merkki keulassa. Vaikka aito ranskalainen onkin.

        Tahtoa ja yritystä sähköautoihin tojolla on ollut jo vuosia, vain osaaminen on puuttunut. Nyt pitkän turaamisen jälkeen asia ratkaistiin riihikuivalla rahalla ja PSA myy tojolle sähköautoja.

        VW se on jo vuosia uhonnut tuovansa markkinoille Teslan tappajan Golfin hinnalla, ei tullut Teslan tappajaa, tulikin Golfin tappaja, buginen romu ID.3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW se on jo vuosia uhonnut tuovansa markkinoille Teslan tappajan Golfin hinnalla, ei tullut Teslan tappajaa, tulikin Golfin tappaja, buginen romu ID.3

        Uudet omistajat häpeissään kyselee mikä vikana, hävettäöhän niitä kun innostuivat hypetyksessä ostamaan paskan, luulivat jäävänsä ilmsn jos eivät heti tilaa ennakkoon, todella tyhmää jengiä.

        Fiksu odottelee vähintään pari vuotta ennenkuin ostaa kokonaan uuden automallin, niissä voi olla vaikka mitä vikoja. Kaikkein fiksuimmat ei ikinä osta volkkaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet omistajat häpeissään kyselee mikä vikana, hävettäöhän niitä kun innostuivat hypetyksessä ostamaan paskan, luulivat jäävänsä ilmsn jos eivät heti tilaa ennakkoon, todella tyhmää jengiä.

        Fiksu odottelee vähintään pari vuotta ennenkuin ostaa kokonaan uuden automallin, niissä voi olla vaikka mitä vikoja. Kaikkein fiksuimmat ei ikinä osta volkkaria.

        Moni vaihto paskasta vagginesta paskempaan, kuten esim. neliveto Cupra kuski joka makso nelivedosta yli 50 tonnia, moottori sökö jo alle 40 tkm ajettuna, ei uskaltanu enää pitää itellään eikä muut autoliikkeet huolinu vaihdossa 😁🏆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW se on jo vuosia uhonnut tuovansa markkinoille Teslan tappajan Golfin hinnalla, ei tullut Teslan tappajaa, tulikin Golfin tappaja, buginen romu ID.3

        Katsopa tuota linkattua myyntitilastoa. VW johtaa Teslaa ylivoimaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa tuota linkattua myyntitilastoa. VW johtaa Teslaa ylivoimaisesti.

        Ja mitäköhän käytännön merkitystä, kun Teslalla ei ole RIITTÄNYT Euroopan markkinoille tuotantoa? Katsotaanpa uudestaan, kun Teslan Berliinin tehdas alkaa puskemaan autoja ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa tuota linkattua myyntitilastoa. VW johtaa Teslaa ylivoimaisesti.

        Ja maailmanlaajuisesti Tesla myy ainakin kolminkertaisesti VW:n täyssähköautomäärän.


    • Anonyymi

      Kyllä VW myyjää itkettää tänään, myynti ei riittäny, sanktiot tulossa.

      • Anonyymi

        Oletko lukenut uusimman TM:n? VW olisi välttänyt sanktiot jos olisi halunnut, mutta valitsi itse toisin.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/1b-2021/peruttu-autovuosi-kuluikin-vilttiketjussa/

        TM:"Koronaepidemian alkaessa puskea päälle nopeimmat ehtivät jo manaamaan päästörajat autoteollisuuden tuhon avaimiksi, ja maaliskuun lopulla neljä suurta ajoneuvoteollisuuden järjestöä lähetti EU komissiolle yhteisen kirjeen, jossa kierrellen ja kaarrellen pyydettiin lakien muuttamista.

        Yllättäen EU:n raja-arvot saivat kuitenkin tukea BMW:ltä, Daimlerilta ja Volkswagenilta. Niiden lausunnoissa annettiin ymmärtää, että rajoista luopuminen toisi etua sellaisille autovalmistajille, jotka eivät ole valmistautuneet vakavissaan muutokseen. Mielipiteen painoarvoa nostaa se, että Daimler ja Volkswagen ovat näillä näkymin jäämässä omista rajoistaan ja joutuvat siten maksamaan EU:lle sakkoa."


    • Anonyymi

      Bensaa myydään vielä 30 vuotta, sähköauton ostaminen nyt on lähes hulluutta

      • Anonyymi

        Bensalla ajo maksaa vuonna 2020 jo 4-5 kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen. Saahan sitä bensaa vielä ostaa 30 vuotta mutta miksi maksaa itsensä kipeäksi pumpulla kun voi ajaa halvalla kotoa ladatulla sähköllä?
        Oma valinta toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla ajo maksaa vuonna 2020 jo 4-5 kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen. Saahan sitä bensaa vielä ostaa 30 vuotta mutta miksi maksaa itsensä kipeäksi pumpulla kun voi ajaa halvalla kotoa ladatulla sähköllä?
        Oma valinta toki.

        Konsernissa on hätä kun EU kurittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa on hätä kun EU kurittaa.

        "Katsopa tuota linkattua myyntitilastoa. VW johtaa Teslaa ylivoimaisesti."

        Myykö VW patteriauto myös ylivoimaisesti enemmän USA:ssa kuin Tesla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa on hätä kun EU kurittaa.

        EUn kuritukset ei vaikuta mun sähkölaskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsopa tuota linkattua myyntitilastoa. VW johtaa Teslaa ylivoimaisesti."

        Myykö VW patteriauto myös ylivoimaisesti enemmän USA:ssa kuin Tesla?

        Sen aika on vielä edessäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla ajo maksaa vuonna 2020 jo 4-5 kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen. Saahan sitä bensaa vielä ostaa 30 vuotta mutta miksi maksaa itsensä kipeäksi pumpulla kun voi ajaa halvalla kotoa ladatulla sähköllä?
        Oma valinta toki.

        Mullon rahaa maksaa, mikään ei voita bensaa, ei mikään!!!


    • Anonyymi

      K-Auton mannekiinit roikkuu netissä, joka ikinen viesti jonks olen kirjoittanut on heidän taholta kommentoitu js pyritty vesittämään.

      Mutta eivät vastaa mitään kun kysyn miksi ID.3 jarrut syttyy palamaan jos vähän tiukemmin jarruttaa. Akkupslot voi kestää päivien ajan ja jopa aiheuttaa valtavan räjähdyksen, joten mikään pikkubugi ei ole kyseessä.

      • Anonyymi

        K-Autossa töissä huijareita, eihän huijarit salli että joku estelee huijaamisia.


      • Anonyymi

        On sulle kerrottu monestikin että kaikilla autoilla joissa on asbestivapaat (organic) jarrupalat ne saa kuumennettua niin että se syttyvät kuten videossa.
        Kaveri videolla teki tuon tahallaan showtemppuna. Miten luulet että kamera oli valmiina sillä levikkeellä odottamassa?
        Tämä kerrottiin myös ko videon kommenteissa.
        Apinoita koijataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulle kerrottu monestikin että kaikilla autoilla joissa on asbestivapaat (organic) jarrupalat ne saa kuumennettua niin että se syttyvät kuten videossa.
        Kaveri videolla teki tuon tahallaan showtemppuna. Miten luulet että kamera oli valmiina sillä levikkeellä odottamassa?
        Tämä kerrottiin myös ko videon kommenteissa.
        Apinoita koijataan.

        Kaveri on muka ajanut rataa. Jos olisi niin tietäisi tuollaiset perusasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulle kerrottu monestikin että kaikilla autoilla joissa on asbestivapaat (organic) jarrupalat ne saa kuumennettua niin että se syttyvät kuten videossa.
        Kaveri videolla teki tuon tahallaan showtemppuna. Miten luulet että kamera oli valmiina sillä levikkeellä odottamassa?
        Tämä kerrottiin myös ko videon kommenteissa.
        Apinoita koijataan.

        sappi kiehuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri on muka ajanut rataa. Jos olisi niin tietäisi tuollaiset perusasiat.

        Kuka kaveri, onks sun kaverit ajanu rataa, Karvis 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sappi kiehuu

        Vain sinun sappi. Oletko huomannut että vain sun kirjoitukset pursuavat mahtipontista uhoa ilman mitään tekemistä? Valtavaa uhamista monta vuotta ja tekemisen saralla on täysi nolla, mitä sinä olet oikesti tehnyt saadaksesi sen mitä sulle kuuluu?


    • Anonyymi

      Mutta kun se löytyi ATK:sta niin se on totuus.
      Ei ihme jos opettajat ovat huolissaan oppilaitten tulevaisuudesta kun ne tenavat eivät ole opiskelleet edes sen vertaa että osaisivat valikoida netistä todellisuutta, eikä vain niitä juttuja joita sattuu löytymään ja sopimaan omaan mieleen. Ensin pitää opiskella ja hankkia oikeita kokemuksia ja sitten vasta osaa löytää netistä todellisia ja faktoja.

    • Anonyymi

      Voi kauheeta, nyt VW menee konkkaan.

    • Anonyymi

      Suomeen tarvitaan kriisikeskus ja auttava puhelin VW katastrofin uhreille. Nyt kuulemma valmistaja ja maahantuoja suosittelevat lataamaan ID.3 autojen akuston vain 80 % täyteen. Tämä tietenkin syö rangea reippaasti, jolloin ei voida testata toteutuuko valmistajan js maahantuojan katteettomat lupaukset.

      Toisaalta noinkin ronski latausrajoitus viittaa selvästi ongelmiin räjähdysherkkyyden kanssa, aivan selvästi pelätään että ylilataus räjäyttää paskan taivaan tuuliin.

      • Anonyymi

        Sinua alkoi taas VW:n menestys kalvamaan jo heti aikaisin aamusta. VW:n sähköautot ovat Euroopan myyntitilaston ykkköspaikalla ja Jenkeissä ja Kiinassa rakennetaan täyttä häkää uusia VW:n tehtaita joissa rakennetaan pelkästään sähkövolsuja. Kun nuo tehtaat ovat valmiit niin VW on taas askeleen lähempänä olla sähköautojen ykköspeluri koko maailmassa.
        Saatko siinä vaiheessa nukuttua ollenkaan vai joudutko notkumaan yötkin VagArenalla?
        Hauska katsoa miten tämä kalvaa sinua sisältäpäin.


    • Anonyymi

      ID.3 päivitys epäonnistui, ei yllätä.

      • Anonyymi

        12V akkujen tyhjentyminen jatkuu, auto "kuolee" ja korjaamo kutsuu.

        Päivityksessä autot sai pelkän softamuutoksen, jonka avulla auto käyttää entistä enemmän korkeajänniteakkuja käynnistysakun lataamiseen, tästä tietenkin seuraa rangen romahdus ja siksi suositus on ladata auton akut vain 80 % täyteen, siten rangen romahdus tuntuu luonnolliselta 😀

        Tuo korjaus muistuttaa venyneen TSI jakoketjun korjausta, jossa ketjunkiristimen tappi vaihdettiin pidempään ja ketjun rallatus loppui, takuuajan jälkeen asiakkaan laskuun vaihdettiin sitten uusi jakoketju ja muut kilkkeet 😀

        ID.3 korjaukset taattua VW takuulaatua 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akkujen tyhjentyminen jatkuu, auto "kuolee" ja korjaamo kutsuu.

        Päivityksessä autot sai pelkän softamuutoksen, jonka avulla auto käyttää entistä enemmän korkeajänniteakkuja käynnistysakun lataamiseen, tästä tietenkin seuraa rangen romahdus ja siksi suositus on ladata auton akut vain 80 % täyteen, siten rangen romahdus tuntuu luonnolliselta 😀

        Tuo korjaus muistuttaa venyneen TSI jakoketjun korjausta, jossa ketjunkiristimen tappi vaihdettiin pidempään ja ketjun rallatus loppui, takuuajan jälkeen asiakkaan laskuun vaihdettiin sitten uusi jakoketju ja muut kilkkeet 😀

        ID.3 korjaukset taattua VW takuulaatua 😁

        Tiedän omasta kokemuksesta että puhut roskaa TSI-ketjuremonteista. Mulle VW teki seitsemän vuotta vanhaan Golfiin ketjun mittauksen ja vaihtoi siihen uudenlaisen jakopään. Aika iso remontti ja paljon uutta osaa. Kustannu mulle li tasan nolla euroa.
        Ei oltu huollettu merkkiliikkeessä vaan yleishuoltofirmassa. Yksi huolto oli 1.500km myöhässä, mutta mahtui 10% toleranssiin jonka VW sallii ilman virhevastuun raukeamista.

        Mulle on turha tulla kertomaan tuollaisia nettisatujuttuja kun on oikean elämän kokemusta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän omasta kokemuksesta että puhut roskaa TSI-ketjuremonteista. Mulle VW teki seitsemän vuotta vanhaan Golfiin ketjun mittauksen ja vaihtoi siihen uudenlaisen jakopään. Aika iso remontti ja paljon uutta osaa. Kustannu mulle li tasan nolla euroa.
        Ei oltu huollettu merkkiliikkeessä vaan yleishuoltofirmassa. Yksi huolto oli 1.500km myöhässä, mutta mahtui 10% toleranssiin jonka VW sallii ilman virhevastuun raukeamista.

        Mulle on turha tulla kertomaan tuollaisia nettisatujuttuja kun on oikean elämän kokemusta asiasta.

        Vittu ihme nillitystä, laiton tiedoksi tässä ID.3 aiheisessa keskustelussa ettei ID.3 kovasti hypetetty päivitys korjannut akkuongelmaa niin joku idiootti ottaa nokkiinsa jakoketjukirjaus huijauksesta jota K-Auto suoritti vuosien ajan, tuo pikafiksi on ihan tehtaan virallinen purkkakorjaus, turha selitellä omiaan.

        ID.3 päivitys epäonnistui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu ihme nillitystä, laiton tiedoksi tässä ID.3 aiheisessa keskustelussa ettei ID.3 kovasti hypetetty päivitys korjannut akkuongelmaa niin joku idiootti ottaa nokkiinsa jakoketjukirjaus huijauksesta jota K-Auto suoritti vuosien ajan, tuo pikafiksi on ihan tehtaan virallinen purkkakorjaus, turha selitellä omiaan.

        ID.3 päivitys epäonnistui.

        Mikä meni pieleen VW? Kaikkiko? Kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä meni pieleen VW? Kaikkiko? Kaikki.

        Joo 12 V akun purkua estetään nyt lataamalla sitä enempi auto pääakuilla, sekään ei ongelmaa poustanut kokonaan vaan akku tyhjenee kun auto on ylläpito tilassa, sitten sitä ei enää saa käyntiin eikä ovia auki kaukolla.

        Päivitys muutti myös rangea, nyt käynnistysakun jatkuva lataus vie sitä virtaa jolla pitäisi ajaa, toisaalta ylilaatamisen ja räjähdysvaaran takia pääakkuja ei suositella ladattavan yli 80 %, tämä tietenkin lyhentää rangea ja tihentää lataustarvetta.

        Fiksu asiakas vaatisi jo nyt rahat takaisin ja ostaisi oikean auton, VW lelut on leluja, ne toimii vsin papereissa ja myymtiesitteissä sekä ihanissa Passat mainoksissa.

        En vihaa volkkaria, mutta en myöskään voi sietää huijaamista.


    • Anonyymi

      Joo ihannoimatta millään lailla rellua, mutta se on euroopassa myynniltään sähköautojen ykkönen tällä hetkellä. Meillä tosin marginaalivehje.

      • Anonyymi

        Riipppu laskeeko yhden automallin myyntiä vaan valmistajan sähköautojen myyntiä yhteensä. Rellulla on käytännössä vain yksi malli mutta VW:llä on useampi malli joita se myy.
        Zoe on myydympi kuin yksittäiset VW:n mallit, mutta VW tekee huomattavasti enemmän sähköautoja kuin Renault.
        Kumpikin asia on totta yhtäaikaa. Vänkä maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riipppu laskeeko yhden automallin myyntiä vaan valmistajan sähköautojen myyntiä yhteensä. Rellulla on käytännössä vain yksi malli mutta VW:llä on useampi malli joita se myy.
        Zoe on myydympi kuin yksittäiset VW:n mallit, mutta VW tekee huomattavasti enemmän sähköautoja kuin Renault.
        Kumpikin asia on totta yhtäaikaa. Vänkä maailma.

        Entäs Tesla, myy eniten sähkiksii, nyt jopa saksaan, VW:n kotimaahan puuhataan jättitehdasta. VW tietty vastustaa 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Tesla, myy eniten sähkiksii, nyt jopa saksaan, VW:n kotimaahan puuhataan jättitehdasta. VW tietty vastustaa 😀

        Eikse olis helppo tappaa Tesla omalka maaperällä, mikä uhka tossa on? No kun saksalaiset kärsi eniten Diesel huijauksesta, niin ovat hylänneet volkkarin täysin. Uhka on valtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikse olis helppo tappaa Tesla omalka maaperällä, mikä uhka tossa on? No kun saksalaiset kärsi eniten Diesel huijauksesta, niin ovat hylänneet volkkarin täysin. Uhka on valtava.

        Joo koko kansantalous meni kuralle volkjarin takia, nyt saavat rahhoo kun koronan varjolla elvytellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo koko kansantalous meni kuralle volkjarin takia, nyt saavat rahhoo kun koronan varjolla elvytellään.

        Jep, liian isot pamput kärsi huijauksesta, koronalla paikko EU maksaa alijäämät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Tesla, myy eniten sähkiksii, nyt jopa saksaan, VW:n kotimaahan puuhataan jättitehdasta. VW tietty vastustaa 😀

        "Entäs Tesla, myy eniten sähkiksii,"

        Maailmanlaajuisesti Tesla on suurin, mutta Euroopassa VW on suurempi. Ainakin tämä vuosi mennään VW:n johdolla sillä Zwickaun tehdas tuottaa 330.000 ID.3/ID.4:sta kun Teslan gigatehdas jää paljon pienempiin lukemiin.
        Vuosi 2022 menee tiukaksi jos Teslan tuotanto saavuttaa suunnitellun 500.000 autoa. Saa nähdä mikä on VW:n vastaus. Kuinka monta tehdasta Zwickaun lisäksi tekee MEB-pohjaisia Audeja, Skodia, Seateja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Entäs Tesla, myy eniten sähkiksii,"

        Maailmanlaajuisesti Tesla on suurin, mutta Euroopassa VW on suurempi. Ainakin tämä vuosi mennään VW:n johdolla sillä Zwickaun tehdas tuottaa 330.000 ID.3/ID.4:sta kun Teslan gigatehdas jää paljon pienempiin lukemiin.
        Vuosi 2022 menee tiukaksi jos Teslan tuotanto saavuttaa suunnitellun 500.000 autoa. Saa nähdä mikä on VW:n vastaus. Kuinka monta tehdasta Zwickaun lisäksi tekee MEB-pohjaisia Audeja, Skodia, Seateja jne.

        "330.000 ID.3/ID.4:sta kun Teslan gigatehdas jää paljon pienempiin lukemiin.
        Vuosi 2022 menee tiukaksi jos Teslan tuotanto saavuttaa suunnitellun 500.000 autoa."

        Tesla valmisti 509000 autoa vuonna 2020. Ensi vuonna n. miljoona.


    • Anonyymi

      KL:"Volkswagen uhmasi joulukuun hiljaiseloa reippaasti yli tuhannella ensirekisteröinnillä.

      Mallipuolen kiinnostavin muutos lienee kahden täyssähköauton paluu takaisin ensirekisteröintien kärkikymmenikköön. Volkswagenin ID-mallisto sijoittui kahdeksanneksi 193 auton voimin."

      Kuluttajan lompakkoäänestys takaa ID-perheen menestystarinan. ID jatkaa Kuplan ja Golfin jalanjäljissä.

    • Anonyymi

      Tänä vuonna ID.3 ja ID.4 tulevat nostamaan myyntiä reippaasti työsuhdeautojen veronalennuksen myötä. Paikka top-10ssä ei varmasti jäänyt viimeiseksi kerraksi.

    • Anonyymi

      2019 ennakkotilauksia 30 tuhatta tosta määrästä, siis vain 5000 autoa myyty 2020, tosi monet.perui ennakkotilauksen softabugien ja laatuvirheiden takia.

      K-Auton omakehu haisee paskalta, kauppa ei käy, Kesko ylläpitää toimintaa. Laakkonen ja Länsiauto hylkäsivät huijarin.

    • Anonyymi

      Vw on ykkönen ja toyota viimeinen nolllalla sähköautolla.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Henkirikos Tohmajärvellä

      En ole paikkakuntalainen joten jääköön arvailut tekijöistä sikseen, vaikka tiettyyn suuntaan ne on syytä yhdistääkin.. Poliisi sai lauantaina aamuyöl
      Tohmajärvi
      33
      1951