Tunteettomuus

Anonyymi

Hei! Mikä minua vaivaa? Olen hyvin tunteeton nykyään. Enne olin tuntrikas ja iloinen vaikka elämässä tuli suuriakin vastoinkäymisiä. Nykyään en koe juuri mitään tunteita. Musiikki herätti minussa ennen vahvoja tunteita nykyään se on vain jotain mitä kuuntrlen ajanvietoksi.

8

52

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellaisia vastoinkäymisiä on ollut, jotta immehän tuo on että on hengissä. Kaikki on käyty läpi.

      • Anonyymi

        Lisää tietysti on tulossa kunnes pää revitään irti.


    • Anonyymi

      Oletko masentunut?

      Minulla on käynyt aiemmin samoin. Olen super herkkä ja minulla on mielettömän vahvat tunteet ja sen vuoksi olen intohimoinen musiikin kuuntelija, mutta joskus masennuksesta väsyneenä minulöe kävi niin, etten saanut musiikista mitään.

      Ethän vain ole tukahduttanut tunteitasi tarkoituksella.

    • Anonyymi

      En tunne,en uskalla liikkua, en jaksa herätä..

      Näin käy kuik liian monet käyttää luonnettasi itseäsi vastaan. En ole katkera tatvin vain aikaa koota itseni ja tehdä niitä minun asioita mitkä tekee minusta minun.

    • Anonyymi

      Itkuisuus paljastaa, kuinka tunneherkkä ihminen on. Jos ei itke koskaan, on jotenkin kylmettänyt omat tunteensa tai ei kykene suruun. Vastoinkäymiset lisäävät tunneherkkyyttä, mutta ne voi purkautua myös vihana ja pitkittyessään katkeruutena. Viha on tunne-elämän toinen ääripää. Lääkärikirjani, sivulta...

    • Anonyymi

      Apatia käsitteellä viitataan tunteiden puuttumiseen.
      Syitä tunteiden katoamiseen voi olla monia,
      Fyysisiä:
      Anemia, tietyt tulehdukset, heikko immuunijärjestelmä, unen, liikunnan puute, kilpirauhasongelmat, dementia, aivovammat, aineiden väärinkäyttö

      Psykologisia:
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennus, dystymia, vakava ahdistuneisuus

      Myös ympäristö jossa vain negatiivisia, stressaavia, epäkiinnostavia ärsykkeitä voi johtaa masennukseen ja apatiaan.
      Mielenihmeet/apatia:..

      • Anonyymi

        Ihmisiä kehotetaan muuttamaan ajattelusta päänsä, säätämään päätään, koska ympäröivä yhteiskunnallinen ja sosiaalinen todellisuus katsotaan luonnonlainomaiseksi faktaksi. Länsimainen uusliberaali demokratia on paras mahdollinen maailma, näin katsotaan olevan. Ulkoista maailmaa ei ole enää mahdollista muuttaa, joten ihmisen sisäisen on muututtava, sopeuduttava sietämättömään. Ihmisille on sälytetty loputon itsen huollon tehtävä liikunta, ravinto, luontoyhteys, meditaatio, innostus uuteen.Kognitiivisella psykoterapialla tähdätään mielen uudelleenrakentamiseen, myös lääkitys on mahdollinen apatian poistamiseen.


    • Anonyymi

      Minulla uhteen aikaan todella hyvän musiikin kuuntelu saattoi saamaan kyynelkanavat aukeamaan. Nyt pitkään aikaan en olekokenut samaa. Tunteva olen kuitenkin edelleen, vaikkeivat silmäni kostukaan niin herkästi kuin joskus. Mitään noista selityksistä tunteettomuuteen en kyllä suostu vastaanottamaan. :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe