Hei! Mikä minua vaivaa? Olen hyvin tunteeton nykyään. Enne olin tuntrikas ja iloinen vaikka elämässä tuli suuriakin vastoinkäymisiä. Nykyään en koe juuri mitään tunteita. Musiikki herätti minussa ennen vahvoja tunteita nykyään se on vain jotain mitä kuuntrlen ajanvietoksi.
Tunteettomuus
8
184
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaisia vastoinkäymisiä on ollut, jotta immehän tuo on että on hengissä. Kaikki on käyty läpi.
- Anonyymi
Lisää tietysti on tulossa kunnes pää revitään irti.
- Anonyymi
Oletko masentunut?
Minulla on käynyt aiemmin samoin. Olen super herkkä ja minulla on mielettömän vahvat tunteet ja sen vuoksi olen intohimoinen musiikin kuuntelija, mutta joskus masennuksesta väsyneenä minulöe kävi niin, etten saanut musiikista mitään.
Ethän vain ole tukahduttanut tunteitasi tarkoituksella. - Anonyymi
En tunne,en uskalla liikkua, en jaksa herätä..
Näin käy kuik liian monet käyttää luonnettasi itseäsi vastaan. En ole katkera tatvin vain aikaa koota itseni ja tehdä niitä minun asioita mitkä tekee minusta minun. - Anonyymi
Itkuisuus paljastaa, kuinka tunneherkkä ihminen on. Jos ei itke koskaan, on jotenkin kylmettänyt omat tunteensa tai ei kykene suruun. Vastoinkäymiset lisäävät tunneherkkyyttä, mutta ne voi purkautua myös vihana ja pitkittyessään katkeruutena. Viha on tunne-elämän toinen ääripää. Lääkärikirjani, sivulta...
- Anonyymi
Apatia käsitteellä viitataan tunteiden puuttumiseen.
Syitä tunteiden katoamiseen voi olla monia,
Fyysisiä:
Anemia, tietyt tulehdukset, heikko immuunijärjestelmä, unen, liikunnan puute, kilpirauhasongelmat, dementia, aivovammat, aineiden väärinkäyttö
Psykologisia:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennus, dystymia, vakava ahdistuneisuus
Myös ympäristö jossa vain negatiivisia, stressaavia, epäkiinnostavia ärsykkeitä voi johtaa masennukseen ja apatiaan.
Mielenihmeet/apatia:..- Anonyymi
Ihmisiä kehotetaan muuttamaan ajattelusta päänsä, säätämään päätään, koska ympäröivä yhteiskunnallinen ja sosiaalinen todellisuus katsotaan luonnonlainomaiseksi faktaksi. Länsimainen uusliberaali demokratia on paras mahdollinen maailma, näin katsotaan olevan. Ulkoista maailmaa ei ole enää mahdollista muuttaa, joten ihmisen sisäisen on muututtava, sopeuduttava sietämättömään. Ihmisille on sälytetty loputon itsen huollon tehtävä liikunta, ravinto, luontoyhteys, meditaatio, innostus uuteen.Kognitiivisella psykoterapialla tähdätään mielen uudelleenrakentamiseen, myös lääkitys on mahdollinen apatian poistamiseen.
- Anonyymi
Minulla uhteen aikaan todella hyvän musiikin kuuntelu saattoi saamaan kyynelkanavat aukeamaan. Nyt pitkään aikaan en olekokenut samaa. Tunteva olen kuitenkin edelleen, vaikkeivat silmäni kostukaan niin herkästi kuin joskus. Mitään noista selityksistä tunteettomuuteen en kyllä suostu vastaanottamaan. :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483