Hei! Mikä minua vaivaa? Olen hyvin tunteeton nykyään. Enne olin tuntrikas ja iloinen vaikka elämässä tuli suuriakin vastoinkäymisiä. Nykyään en koe juuri mitään tunteita. Musiikki herätti minussa ennen vahvoja tunteita nykyään se on vain jotain mitä kuuntrlen ajanvietoksi.
Tunteettomuus
8
184
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaisia vastoinkäymisiä on ollut, jotta immehän tuo on että on hengissä. Kaikki on käyty läpi.
- Anonyymi
Lisää tietysti on tulossa kunnes pää revitään irti.
- Anonyymi
Oletko masentunut?
Minulla on käynyt aiemmin samoin. Olen super herkkä ja minulla on mielettömän vahvat tunteet ja sen vuoksi olen intohimoinen musiikin kuuntelija, mutta joskus masennuksesta väsyneenä minulöe kävi niin, etten saanut musiikista mitään.
Ethän vain ole tukahduttanut tunteitasi tarkoituksella. - Anonyymi
En tunne,en uskalla liikkua, en jaksa herätä..
Näin käy kuik liian monet käyttää luonnettasi itseäsi vastaan. En ole katkera tatvin vain aikaa koota itseni ja tehdä niitä minun asioita mitkä tekee minusta minun. - Anonyymi
Itkuisuus paljastaa, kuinka tunneherkkä ihminen on. Jos ei itke koskaan, on jotenkin kylmettänyt omat tunteensa tai ei kykene suruun. Vastoinkäymiset lisäävät tunneherkkyyttä, mutta ne voi purkautua myös vihana ja pitkittyessään katkeruutena. Viha on tunne-elämän toinen ääripää. Lääkärikirjani, sivulta...
- Anonyymi
Apatia käsitteellä viitataan tunteiden puuttumiseen.
Syitä tunteiden katoamiseen voi olla monia,
Fyysisiä:
Anemia, tietyt tulehdukset, heikko immuunijärjestelmä, unen, liikunnan puute, kilpirauhasongelmat, dementia, aivovammat, aineiden väärinkäyttö
Psykologisia:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennus, dystymia, vakava ahdistuneisuus
Myös ympäristö jossa vain negatiivisia, stressaavia, epäkiinnostavia ärsykkeitä voi johtaa masennukseen ja apatiaan.
Mielenihmeet/apatia:..- Anonyymi
Ihmisiä kehotetaan muuttamaan ajattelusta päänsä, säätämään päätään, koska ympäröivä yhteiskunnallinen ja sosiaalinen todellisuus katsotaan luonnonlainomaiseksi faktaksi. Länsimainen uusliberaali demokratia on paras mahdollinen maailma, näin katsotaan olevan. Ulkoista maailmaa ei ole enää mahdollista muuttaa, joten ihmisen sisäisen on muututtava, sopeuduttava sietämättömään. Ihmisille on sälytetty loputon itsen huollon tehtävä liikunta, ravinto, luontoyhteys, meditaatio, innostus uuteen.Kognitiivisella psykoterapialla tähdätään mielen uudelleenrakentamiseen, myös lääkitys on mahdollinen apatian poistamiseen.
- Anonyymi
Minulla uhteen aikaan todella hyvän musiikin kuuntelu saattoi saamaan kyynelkanavat aukeamaan. Nyt pitkään aikaan en olekokenut samaa. Tunteva olen kuitenkin edelleen, vaikkeivat silmäni kostukaan niin herkästi kuin joskus. Mitään noista selityksistä tunteettomuuteen en kyllä suostu vastaanottamaan. :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761737
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471298- 671197
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html196952- 45915
- 55817
- 69788
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244538738- 119674
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79650