Tunteettomuus

Anonyymi

Hei! Mikä minua vaivaa? Olen hyvin tunteeton nykyään. Enne olin tuntrikas ja iloinen vaikka elämässä tuli suuriakin vastoinkäymisiä. Nykyään en koe juuri mitään tunteita. Musiikki herätti minussa ennen vahvoja tunteita nykyään se on vain jotain mitä kuuntrlen ajanvietoksi.

8

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellaisia vastoinkäymisiä on ollut, jotta immehän tuo on että on hengissä. Kaikki on käyty läpi.

      • Anonyymi

        Lisää tietysti on tulossa kunnes pää revitään irti.


    • Anonyymi

      Oletko masentunut?

      Minulla on käynyt aiemmin samoin. Olen super herkkä ja minulla on mielettömän vahvat tunteet ja sen vuoksi olen intohimoinen musiikin kuuntelija, mutta joskus masennuksesta väsyneenä minulöe kävi niin, etten saanut musiikista mitään.

      Ethän vain ole tukahduttanut tunteitasi tarkoituksella.

    • Anonyymi

      En tunne,en uskalla liikkua, en jaksa herätä..

      Näin käy kuik liian monet käyttää luonnettasi itseäsi vastaan. En ole katkera tatvin vain aikaa koota itseni ja tehdä niitä minun asioita mitkä tekee minusta minun.

    • Anonyymi

      Itkuisuus paljastaa, kuinka tunneherkkä ihminen on. Jos ei itke koskaan, on jotenkin kylmettänyt omat tunteensa tai ei kykene suruun. Vastoinkäymiset lisäävät tunneherkkyyttä, mutta ne voi purkautua myös vihana ja pitkittyessään katkeruutena. Viha on tunne-elämän toinen ääripää. Lääkärikirjani, sivulta...

    • Anonyymi

      Apatia käsitteellä viitataan tunteiden puuttumiseen.
      Syitä tunteiden katoamiseen voi olla monia,
      Fyysisiä:
      Anemia, tietyt tulehdukset, heikko immuunijärjestelmä, unen, liikunnan puute, kilpirauhasongelmat, dementia, aivovammat, aineiden väärinkäyttö

      Psykologisia:
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennus, dystymia, vakava ahdistuneisuus

      Myös ympäristö jossa vain negatiivisia, stressaavia, epäkiinnostavia ärsykkeitä voi johtaa masennukseen ja apatiaan.
      Mielenihmeet/apatia:..

      • Anonyymi

        Ihmisiä kehotetaan muuttamaan ajattelusta päänsä, säätämään päätään, koska ympäröivä yhteiskunnallinen ja sosiaalinen todellisuus katsotaan luonnonlainomaiseksi faktaksi. Länsimainen uusliberaali demokratia on paras mahdollinen maailma, näin katsotaan olevan. Ulkoista maailmaa ei ole enää mahdollista muuttaa, joten ihmisen sisäisen on muututtava, sopeuduttava sietämättömään. Ihmisille on sälytetty loputon itsen huollon tehtävä liikunta, ravinto, luontoyhteys, meditaatio, innostus uuteen.Kognitiivisella psykoterapialla tähdätään mielen uudelleenrakentamiseen, myös lääkitys on mahdollinen apatian poistamiseen.


    • Anonyymi

      Minulla uhteen aikaan todella hyvän musiikin kuuntelu saattoi saamaan kyynelkanavat aukeamaan. Nyt pitkään aikaan en olekokenut samaa. Tunteva olen kuitenkin edelleen, vaikkeivat silmäni kostukaan niin herkästi kuin joskus. Mitään noista selityksistä tunteettomuuteen en kyllä suostu vastaanottamaan. :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe