Näytätkö ihastumesi, jos/kun näet hänet ja miten näytät sen?

Anonyymi

Vai piilotatko tunteesi visusti sisällesi?

69

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakkautta ei piiloon saa, laulaa Laura Voutilainen. Toinen näkee sen heti sinusta.

    • Anonyymi

      Ei ole kyse valinnasta, että voisin valita näytänkö vai en. Olen käyttäytynyt varmasti niin oudosti, että sen kyllä huomaa. Välillä hymyilen kuin vähämielinen, välillä panikoin ja jäykistelen, punastelen. Tuijotan häntä aina kun näen.

    • Anonyymi

      Miten ihastuminen näkyy? Itse kyllä sen tietää ja tuntee, mutta ei tiedä miltä se näyttää muiden silmissä.

      Toisaalta se on noloa ja siksi ehkä sen haluaa piilottaakin.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ei sitä halua näyttää toiselle, jos kokee tai ajattelee ettei toinen välttämättä koe samoin ja saattais jopa tykätä huonoa, jos huomaa jonkun ei-kiinnostavan ihastuneen itseensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei sitä halua näyttää toiselle, jos kokee tai ajattelee ettei toinen välttämättä koe samoin ja saattais jopa tykätä huonoa, jos huomaa jonkun ei-kiinnostavan ihastuneen itseensä

        Noin itsekin ajattelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin itsekin ajattelen.

        Samoin minä ajattelen, ei mukavaa jos toinen kiusaantuu. Onneksi ikäraja tuli vastaan eikä enään tilaisuutta nähdä.


    • Anonyymi

      En tiedä, kun en tiedä missä ja milloin näemme. Jos näemme siellä missä yleensä, joudun hillitsemään itseäni sen minkä pystyn. Tekisi mieli halata ja sanoa. että on ikävä... Voi olla, että alan itkeä ilosta tai loistan kilometrin päähän.

      Jos näkisimme jo nyt, jos hän olisikin täällä käymässä ja kutsuisi minut kahville. En ujostelidi kahden vaan sanoisin, että on ollut järjetön ikävä ja kysyisin saako halata. Jos saisin, silittäisin selkää ja poskea. Katsoisin syvälle silmiin. Jatko riippuisi hänen vartalon kielestään ja eleistään. Jos hän näytäisi vihreää, olisi paljon rohkeampi. Antaisin mennä niin pitkälle kun se hänestä tuntuisi hyvältä. Ei minulla ole tarvetta pelata tai säästellä hellyyden osoituksia.

      • Anonyymi

        Tykkään tästä kirjoituksesta :)


      • Anonyymi

        Ihanaa. Saisipa tään kokea.


      • Wau. Kirjoitus, puhumattakaan siitä että se toteutuisi, ei kyllä jättäisi ketään kylmäksi. Toivon totisesti että näet kaivattusi, ja voit tuon haaveesi toteuttaa.

        Tosin multa varmaan tippuis jalat alta jos kaipaamani ihminen näin toimisi. Itse en ole tunteitani näyttänyt ensin arkuuden, ja sitten näkemättömyyden takia.

        Näin jälkikäteen harmittaa etten tehnyt tai sanonut mitään silloin kun oli mahdollisuus, mutta tuskinpa mua kukaan kaipaa. Ehkä parempikin etten mitään sanonut. En tiedä.


      • Anonyymi

        ” Jos hän näytäisi vihreää, olisi paljon rohkeampi.”

        Vihreää pitää näkyä kummastakin suunnasta.


      • Anonyymi

        Kivasti kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        Wau. Kirjoitus, puhumattakaan siitä että se toteutuisi, ei kyllä jättäisi ketään kylmäksi. Toivon totisesti että näet kaivattusi, ja voit tuon haaveesi toteuttaa.

        Tosin multa varmaan tippuis jalat alta jos kaipaamani ihminen näin toimisi. Itse en ole tunteitani näyttänyt ensin arkuuden, ja sitten näkemättömyyden takia.

        Näin jälkikäteen harmittaa etten tehnyt tai sanonut mitään silloin kun oli mahdollisuus, mutta tuskinpa mua kukaan kaipaa. Ehkä parempikin etten mitään sanonut. En tiedä.

        Omalla hänellä, miehellä, olisi ollut mahdollisuus, johon hän ei tarttunut. Olemme molemmat sisältä ujoja ja varovaisia, mutta kumpikin osaa yllättää rohkeudella. Hänkin on sen tehnyt minulle monta kertaa, kauan sitten. Silloin en hämmennykseni ja elämäntilanteeni takia osannut reagoida tunteitteni mukaan.

        Minusta ujous ei näy päällepäin ja saan yleensä helposti kontaktin ihmisiin. Hän saa myös kontaktin ihmisiin, mutta taitaa itse olla valikoivampi kenen kanssa antaa sen tapahtua ja milloin on mielummin taaemmalla, ehkä?

        Jos sinulla oli mahdollisuus, miksi et palaa siihen vaikka edes tunnustellen varovaisesti? Jos kaduttaa, saat ehkä tilaisuuden oikaista asiaan? Suuri rakkaus on aina nöyrä ja ymmärtäväinen. Jos se on sitä teidän välillänne, saat toisen mahdollisuuden. Jos tunteet on syvät ja pysyvät ei ne noin vaan häviä edes ajan kanssa.


    • Anonyymi

      Visusti kyllä !

      • Anonyymi

        Äläppä yritä yhtään siinä!


    • Anonyymi

      Vedän oman takin lievettä alemmas ettei ihastuminen näkyisi minusta niin selvästi kun hänen uhkeat muodot erottuvat pinkeässä ulkotakissa niin kutsuvasti.

    • Anonyymi

      No kyllä minä olen niin lukkoon mennyt ihan yrittämättäkin, että varmaan on huomannut. Vaikka noin muuten en ujo ihminen olekaan. AWKWARD 100%.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä piilotan ihan vaistomaisesti, koska olen niin ujo ja pelkään myös tulevani torjutuksi. Inhoan omaa arkuuttani. Toki aina etsin hänet katseellani, onko hän paikalla, mutta sen jälkeen en uskalla enää vilkaistakaan. Lähelle "joutuessa" hermostun kyllä niin paljon, että sen saattaa vaikka huomatakin.

      • Anonyymi

        Jos haluat hänet, on ujous jossain kohtaa voitettava. Haluatko sinä? Ilman rohkeutta et tule saamaan häntä. Rohkealla on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on onnistuminen. Jos lähestymisen tekee tyylikkäästi ja maltilla, ei se oman kokemukseni mukaan pilaa välejä. Jos vastapuolelle tulee kuva, että alat stalkkaamaan häntä tai vaadit rakkautta (jota hän ei välttämättä pysty antamaan) tai ylitulkitset toista omien tunteiden kertomisen sijaan, välttely voi olla ainoa selviytymiskeino. Hienotunteinen, kaunis ja kysyvä tapa ei samaa tee.

        Oma rakkaus on myös ujo, mutta kahden saamme usein jutun hyvin luistamaan joskus tieteestä koskia jostain henkilökohtaisemmasta aiheesta. Vaikka hän on ujo, on hän selkeästi joskus hyvinkin rohkea. Kaikki meistä menee joskus lukkoon, kun on tosi kyseessä, Se ei haittaa, seuraavalla kerralla voi toimia toisin. Tai voi itse lähestyä takaisin päin kun toinen on tullut kohti ja ujous on vienyt sillä kertaa sanat.

        Oikea rakkaus jaksaa hieman odottaakin, kunhan toivo säilyy edes jotenkin. Jos toisesta välittää, ja hänet haluaa, ihmisen pitäisi omalta osaltaan antaa toivolle sijaa. Silti emme aina toimi niin kuin olisi parasta, koska olemme ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat hänet, on ujous jossain kohtaa voitettava. Haluatko sinä? Ilman rohkeutta et tule saamaan häntä. Rohkealla on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on onnistuminen. Jos lähestymisen tekee tyylikkäästi ja maltilla, ei se oman kokemukseni mukaan pilaa välejä. Jos vastapuolelle tulee kuva, että alat stalkkaamaan häntä tai vaadit rakkautta (jota hän ei välttämättä pysty antamaan) tai ylitulkitset toista omien tunteiden kertomisen sijaan, välttely voi olla ainoa selviytymiskeino. Hienotunteinen, kaunis ja kysyvä tapa ei samaa tee.

        Oma rakkaus on myös ujo, mutta kahden saamme usein jutun hyvin luistamaan joskus tieteestä koskia jostain henkilökohtaisemmasta aiheesta. Vaikka hän on ujo, on hän selkeästi joskus hyvinkin rohkea. Kaikki meistä menee joskus lukkoon, kun on tosi kyseessä, Se ei haittaa, seuraavalla kerralla voi toimia toisin. Tai voi itse lähestyä takaisin päin kun toinen on tullut kohti ja ujous on vienyt sillä kertaa sanat.

        Oikea rakkaus jaksaa hieman odottaakin, kunhan toivo säilyy edes jotenkin. Jos toisesta välittää, ja hänet haluaa, ihmisen pitäisi omalta osaltaan antaa toivolle sijaa. Silti emme aina toimi niin kuin olisi parasta, koska olemme ihmisiä.

        Kiitos sinulle kivasta ja rohkaisevasta vastauksesta! :)


    • Anonyymi

      Katsomalla häntä, jos tunnistan, että se on hän. Hän mies usein katsoo minua takaisin, joten siitä voi jo päätellä.

      • Anonyymi

        Näin on nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on nainen.

        Ihmettelen silti miksi mies ei ole lähestynyt minua, jos tietää kuka olen. Kasvotusten kyllä, mutta ei muuten. Huomaan, että häntä kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Jos vielä näen hänet ja saan olla hetken rauhallisessa ympäristössä ilman keskeytyksiä aion olla rohkeampi kuin mitä olin.

      • Anonyymi

        Samat sanat. Ja panostan vähän enempi hetkeen. Viime kerralla aika ei ollut oikea. Siitä jo aikaa kulunut. Elämä on yksi suuri mysteeri. Kaunis polku, jossa joskus karikkoistakin ja sihiseviä käärmeitä.


      • Anonyymi

        Kuin myös. Mun uudenvuodenlupaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat. Ja panostan vähän enempi hetkeen. Viime kerralla aika ei ollut oikea. Siitä jo aikaa kulunut. Elämä on yksi suuri mysteeri. Kaunis polku, jossa joskus karikkoistakin ja sihiseviä käärmeitä.

        Noin elämään pitäisi suhtautua, mysteerinä josta haluaa ottaa selvää. Alan uskoa että sillä oikeasti oli tässäkin mielessä tarkoitus että päädyin sinne missä kohtasimme. Tosin siitä ei ole kovin kauan aikaa.


    • Anonyymi

      En näytä, vaikka saatankin antaa itsestäni kaverillisen kuvan heti. Tunteita en muutenkaan vieraille herkästi näytä, kerron kyllä melko herkästi mielipiteeni. Jos mua lähestytään liian innokkaasti niin peräännyn.... Nainen olen.

    • Anonyymi

      Yritän piilottaa. En niinkään häneltä kuin muilta. Onnistun siinä huonosti, luulen, että tunteeni näkyvät kilometrin päähän.

      • Anonyymi

        856 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        856 m.

        No ehkä suunnilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä suunnilleen.

        Siispä mitataan


    • Anonyymi

      Se vähän riippuu, jos kohde on kielletty, niin en kovin, mutta uskon, että toinen vaistoaa kyllä.

    • Anonyymi

      Näin naisen katseesta, joka kohdistui silmiini, että katse oli lämmin, intensiivinen ja liimautui minuun. Sitten kun se vielä toistui, olin jo aika varma, että tässä naisessa on mulle sitä jotain.

      • Anonyymi

        Mutta usein pelkkä katse ei riitä, jos ei tutustu.


    • Anonyymi

      Sellaset ihmiset, jotka tuntee mut, huomaa sen varmasti. Mä olen avoimempi ja puheliaampi ja osotan huomattavasti enemmän kiinnostusta hänen juttujaan kohtaan, kuin ihmisten yleensä. Hän ei kuitenkaan tunne mua kovinkaan hyvin. Hän saattaa siis hyvinkin kuvitella, että mä vaan olen luonnostani just sellanen.

      Sama ongelma toisin päin. En tunne häntä kovin hyvin, eli vaikea lukea mikä on mahdollista kiinnostusta ja mikä täysin tavanomaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Tätä olen myös miettinyt, kun toista ei tunne hyvin niin ei voi tietää puhuuko hän kaikille samalla tavalla. Minulle taisi käydä näin.. kauan elin suuressa ristitiidassa puhui ilmeisesti kanssani eri tavoin. Viimeksi kun puhuttiin alkoi tulemaan niitä "pakollisia ajankohtaisia" puheenaiheita ja puhelin oli kiinnostavampi kun läsnäolo. Sellaisen että hän puhuu nyt vaan kohteliaisuuttaan mutta kiinnostus minun kanssa puhumiseen oli nolla. Olin aivan hulluna häneen ja sitten menikin maku.
        -n


      • Anonyymi

        Minä mietin myös tätä samaa hänestä. Onko hän kaikille samanlainen kuin minulle? Koska silloin se, mitä ajattelin kiinostukseksi minua kohtaan, onkin ystävällisyyttä ja olen ylitulkinnut sen.

        Hänen kanssaan minun täytyy pidätellä itseäni, koska jos en yhtään pidättelisi ja antaisin innostukseni viedä paljastuisi tunteeni hyvin pian. Ja se voisi olla hänestä kiusallista.

        Katseita ja hymyjä en ole pystynyt suodattamaan, ne tulee niin refleksinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mietin myös tätä samaa hänestä. Onko hän kaikille samanlainen kuin minulle? Koska silloin se, mitä ajattelin kiinostukseksi minua kohtaan, onkin ystävällisyyttä ja olen ylitulkinnut sen.

        Hänen kanssaan minun täytyy pidätellä itseäni, koska jos en yhtään pidättelisi ja antaisin innostukseni viedä paljastuisi tunteeni hyvin pian. Ja se voisi olla hänestä kiusallista.

        Katseita ja hymyjä en ole pystynyt suodattamaan, ne tulee niin refleksinä.

        Ihmiset on kaikki erillaisia, itse kyselen paljon, muistan asioita ja se piirre minussa aiheuttaa joskus muissa ahdistusta. Minusta tietää että olen kiinnostunut jos jään puhumaan edes hetkeksi vaikka selkeästi on kiire ja spontaani hymy heti nähdessä ja en oikeen tiedä mihin katseeni kohdistaisin.

        Yhden miehen kohdalla sanon ihan mitä sattuu, äänenkorkeus heittelee, änkytän, kompuroin ja punastelen. Hän varmaan tietää että olen kiinnostut.. tai sitten vaan jotenkin vajaaälyinen. Hänestä se varmasti on kiusallista koska ei ole kiinnostunut minusta millään tavoin mutta onneksi on inhimillinen ja ymmärtäväinen. Minun oli helppo puhua hänen kanssaan ennenkuin ihastuin kunnolla.

        Tunteitaan vaan on turha peitellä ja pahoitella vaikka vaistomaisesti moni tekeekin niin. Minäkin mukamas vielä huomaan että hän olisi vähän kiinnostunut, hymy ja katse, vaikka tiedän että näin asia ei ole. Jos tunteita ei näytä ei mitään voi saada ja jos ne tunteet ei kohtaa niin irtautumisprosessi nopeutuu. Voitto voitto.


    • Anonyymi

      Toiselta pitää tulla aika selvää viestiä kiinnostuksesta ennen kuin annan itselleni luvan ihastua, saati sitten näyttää sen. Se on ehkä huonoa itsetuntoa, ei usko että joku voisi kiinnostua itsestä. Siksi en myöskään itse ole aloitteellinen ihastuja, siis että kiinnostuisin ensin ja saisin toisen vieteltyä ihastumaan. Siis ainakaan tietoisesti en tätä tee, voi tietenkin olla että minusta näkee tunteeni, että olen sillä tavalla läpinäkyvä toisille. Flirttailun tunnistan kyllä, en ota sitä vakavasti.

    • En varmaan pystyisi, vaikka yrittäisinkin.

      • Anonyymi

        Saanut sinusta erittäin ulospäinsuuntautuvan kuvan. Mutta oletko irl tilanteissa kuitenkin ujo/arka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saanut sinusta erittäin ulospäinsuuntautuvan kuvan. Mutta oletko irl tilanteissa kuitenkin ujo/arka?

        Ehkä vähän. Ja sivusta seuraaja. Ihastuksen suhteen ei ole mitään tehtävissä, joten parempi olla mahdollisimman neutraali, jos joskus törmätään.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Ehkä vähän. Ja sivusta seuraaja. Ihastuksen suhteen ei ole mitään tehtävissä, joten parempi olla mahdollisimman neutraali, jos joskus törmätään.

        Ymmärrettävää. Neutraalitilanteessa on helppo ottaa pienin elein lähestymistä, kun tulee oikea ihastus kohdalle oikeaan aikaan.


    • Anonyymi

      Änkytän. Punastun. Ahdistun. Pudottelen tavaroita. Puhun sekavia ja nopeasti, jos puhun. Kaikkein mieluiten juoksisin kovaa vauhtia karkuun.

      Suojaton ja avuton olo, jos joutuu paljastamaan itsestään liikaa ja kontrolli oman käytöksen hallintaan katoaa. Miettikää hyvänen aika, ei aikuinen nainen saisi enää punastua!

    • kyllä yhdessä vaiheessa, katseilla.

      viimeks oli hieman huono hetki, kummallakin sanotaanko näin.

    • Anonyymi

      Tunteita en näytä kovin useasti, sen kiinnostuksen osoitan sitten teoilla ja tarkkailen myös toista enemmän, miten käyttäytyy, mitä puhuu, analysoin kokoajan mitä toinen tekee ja teen useamman teorian siitä kunnes saan lisää informaatiota tukemaan jotain niistä teorioista.

      Jossain vaiheessa kun hetki on sitten otollinen, niin voin kertoa mitä olen mieltä.

      • Anonyymi

        Välillä voisi vaihtaa vapaalle ja just go with the flow. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä voisi vaihtaa vapaalle ja just go with the flow. 😊

        Eipä se helppoa ole mulle vaihtaa vapaalle, loogikko kun olen niin logiikka määrää miten mennään. Muutenkin hitaasti syttyvä eli menee kuukausia vähintään toiseen tutustuessa jne.


    • Anonyymi

      Tietääkseni en mitenkään, pitäisi ennemmin kysyä häneltä. Näkyykö? 😶

      • Anonyymi

        No en jättäisi oman tulkintani varaan siksi toivon että mies kertoo tai elekielestä ei jäisi epäilystä kuten kosketus tai intensiivinen katse niin voin varmistua


    • Anonyymi

      En tiedä mitä tapahtuu, kun näen hänet. Kyllä mä aiemmin olen sitä vähän peitellyt, mutta on se sieltä pulpahdellut uloskin, suusta pääsee sanoja, joita jälkeenpäin itsekin ihmettelee. Mutta ensi kerta? Jää nähtäväksi. Kyllä se siitäkin riippuu miten hän, mies käyttäytyy.

    • Anonyymi

      Kyllä ja ei. Multa tulee varmaan ailahtelevaa käytöstä. Vähän nukkuneena en mee niin kipsiin, ihastuminen vähenee. Silloin saatan olla aika tavallisesti tai äreästi. Sitten toisena päivänä on sellainen kupliva siideri olo. Hymyä vaan pukkaa vaikka perusilme on surullinen mopsi. Häkellyn jos toinen osoittaa kiinnostusta et varmaan ujostelua, noloutta omista tunteista ja sellaista sijaistoimintaa. Kännykän näpläämistä ja vähän töksäytettyjä lauseita.

    • Anonyymi

      se on lumous, ei sitä voi piilottaa

      • Anonyymi

        Tämä.


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Nuorena kyllä yritin vähän piilottaa, mutta varmaan kaikki sen näki silti. Nyt en enää edes yritä enkä halua. Antaa näkyä vain. Paitsi jos ympärillä on muita ihmisiä, joiden takia täytyy piilottaa. Huonosti se kyllä onnistuu.


    • Anonyymi

      Näytän vain himoni häntä kohtaan 😘

    • Anonyymi

      Erinäisistä syistä johtuen piilossa pysyy.

      • Anonyymi

        Ootko nainen jonka silmistä sen näkee?


      • Anonyymi

        Paljon parempi antaa hänen luulla että ihastui yksipuolisesti mieheen joka ei hänestä oikeasti välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon parempi antaa hänen luulla että ihastui yksipuolisesti mieheen joka ei hänestä oikeasti välitä.

        Väärin :)


    • Sellainen ikuisen pessimistin lähtökohta eli tunteet on aina hyvä piilottaa, ettei aiheuta toiselle ahdistusta ja noloja tilanteita eikä itselleen lisää ongelmia.
      Koitan vältellä suoraan silmiin katsomista, ne saattavat paljastaa

    • Anonyymi

      Teeskentelen tunteita kun haluun vähän vaihtelua seksiin

      • Anonyymi

        Eli sulla ei ole kumpaakaan elämässäsi. Voi voi ja juustoleipä.


    • Anonyymi

      Jotain

      • Anonyymi

        Mitä?


    • Anonyymi

      Sillä että hakeudun hänen lähelleen usein kun näen, se tuntuu hyvältä ❤️

    • Anonyymi

      Niin äärettömän noloa. Piilottaisin jos osaisin. En hitto soikoon osaa, tulipahan taas todistettua

    • Anonyymi

      Näytän yleensä jos ollaan kahden. Jos muita paikalla niin yritän piilottaa tunteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe