Jonkinlaista hormonikiertoa kuitenkin?

Anonyymi

Viimeiset menkat oli kolme vuotta sitten. Sen jälkeen oli pahahko vaihdevuosijakso, eli kiukkusuus, itkuisuus, kuumat aallot yms. ne vakiovaivat. Luontaistuotteilla sain oireet kuriin. Nyt viimeisen vuoden enää harvakseen aaltoja ja kuivuutta johon vagifem.

Se mikä tässä mietityttää on kun jonkinlainen hormonikierto kuitenkin on. On itkuisuusjakso, himojakso yms. joita oli kun oli menkat. Tissitkin turpoo välillä kuten ennen. Olen sinkkuna mutten uskalla edes ajatella seksiä kun alapää vielä välillä kuivankipeä ja tuon hormonikierron oireiden takia pelkään raskautta. Hullua kyllä, mutta pää nyt on muutenkin sekaisin tässä iässä...

4

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kosteuttavia suppoja liukuvoidetta ja varovaista, hidasta seksiä.

• Anonyymi

Miten tämä vastaa kysymykseen hormonikierrosta???

• Anonyymi

Aloittaja vastaa otsikon kysymykseen kyllä itse, lauseessa "Se mikä tässä mietityttää, on KUN JONKINLAINEN HORMONIKIERTO KUITENKIN ON."
        Tektistä ei oikein erota mitään varsinaista kysymystä, enimmäkseen pohdintaa eri asioihin, johon ystävällisesti yritin tuoda vinkkejä. Anteeksi, jos en osannut vastata otsakkeen kysymykseen. Kolme kysymysmerkkiä tuo vaikutelman suuttumuksesta, ärsyyntymisestä ja halveksunnasta. On tämä kiva palsta.

• Anonyymi

Käy gynekologilla. Asia selviää nopeasti. Ultrassa näkyy, onko kehittyviä munasoluja. Naisen luonnollinen hormonikierto perustuu käytännössä munasoluihin. Mukana on toki aivolisäkkeen hormonit (FSH), mutta ilman munasarjoja tai munasoluja homma ei toimi. Vaihdevuodet perustuvat siihen, että munasolut ovat vanhentuneet ja kuluneet loppuun, jolloin kuukautiset loppuvat, hormonikierto loppuu ja raskaus ei voi enää alkaa ilman lahjoitettua munasolua.

Eli gynekologi voi antaa selvityksen siitä, mikä tilanteesi on. Käytännössä lisääntymisen parasta ennen ikä päättyy 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Viimeisten hedelmällisten vuosien aikana munasolujen laatu on niin huono, ettei yleensä raskaus niillä enää onnistu. Eli käytännössä monen naisen hedelmällisyys on jo huomattavasti heikentynyt paljon ennen vaihdevuosia.

En usko, että pystyisit tulemaan raskaaksi. Sinun on silti hyvä käydä lääkärissä selvittämässä, mikä oireesi aiheuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7838
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3752
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1886
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1053
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1003
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      750
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe