Jos on ollut korona, niin ei kai tartte enää rokotusta?

Anonyymi

Onko näin?

Vai pitääkö silti ottaa?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotona tai kylillä ei tartte jos ei halua,

      se on vapaaehtoista.

    • Anonyymi

      Ei ole korona kun vältämme sitä, en viime aikoina juuri miettinyt nyt sitä, hyvin on menny ja hyvillään kun jossain vaiheessa tulee rokotus.
      Kirjoituksenne on korona voittoista, kuin alkoholistilla viina.

      • Anonyymi

        "...alkoholistilla viina."

        Ei tarvi rokottaa kun pannu pulputtaa yli 80%sta, kippis vaan.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan immuniteetti säilyy korona sairastumisen jälkeen ?
      Suomessakin on ainakin parikymmentä, jotka on saaneet uudestaan koronan.

      • Anonyymi

        Uskon että siihen asti kun kirstun pohja taas kiiltää, siis kun herrojen rahat tarve taas yltyy..
        Johan ne viimeinkin YLEssä eileen kertoivat miten kauhiaa on Venäjällä, eikä sputnik laske venäläisten vaikeuksia ?


    • Anonyymi

      Monilla ihmisillä on kokemuksia näistä inhottavista kausiflunssa tapauksista.
      Itse epäilee ettei se vaan ole nyt "sitä", eli pahaa covid-19. Ei ollut, oireetkin lievemmät.

    • Anonyymi

      Yks kaveri kirjoitti nettipalstalla kuulleensa varmalta taholta, että kovassa saunanlöylyssä koronavirus kuolee.
      Tähän vaaditaan kirjoittajan mukaan 80 asteen lämpötila runsasta hikoilua.

      Kun suomalaiset ovat saunahullua kansaa, tässäkö on suhteellisen pienien korona tartunnan saajien määrän suomessa?

      • Anonyymi

        Alkukysymys uudelleen:
        Jos on ollut korona, niin tartteeko ottaa rokotus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkukysymys uudelleen:
        Jos on ollut korona, niin tartteeko ottaa rokotus?

        THL ei vastaa suomi24:ssä.


      • Anonyymi

        Saunassa ihmisen kehon lämpötila ei voi nousta niin korkealle. Taitaa pysytellä siellä 37 asteessa, vaikka ottaisi kuinka kovat löylyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunassa ihmisen kehon lämpötila ei voi nousta niin korkealle. Taitaa pysytellä siellä 37 asteessa, vaikka ottaisi kuinka kovat löylyt.

        Kun vetää keuhkoihin 100 asteista ilmaa, ehkä virus keuhkoissa tuupertuu ja itsekin...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunassa ihmisen kehon lämpötila ei voi nousta niin korkealle. Taitaa pysytellä siellä 37 asteessa, vaikka ottaisi kuinka kovat löylyt.

        Huoneenlämpö vaikuttaisi myös olevan koronaviruksen kannalta sopiva, lämpötilan noustessa yli 30 asteeseen sen selviäminen vaikeutuu.

        22 tutkimuksen analyysi paljastaa, että ihmisen koronavirukset, kuten vakavan akuutin hengitystieoireyhtymän (SARS-CoV-2) koronavirus, Lähi-idän hengitystieoireyhtymän (MERS) koronavirus tai endeemiset ihmisen koronavirukset (HCoV), voivat jatkua elottomilla pinnoilla, kuten metallilla, lasissa tai muovissa jopa 9 päivän ajan, mutta voidaan inaktivoida tehokkaasti pinnan desinfiointimenetelmillä 62–71% etanolia ( Mut, oma lisäys! 2X lurutettua ponttikkaa, siis tulee yli 80%sta! Ku sitä pirtua ei hallinto jaa vaan juovat senkin itse ?) , 0,5% vetyperoksidia tai 0,1% natriumhypokloriittia 1 minuutin kuluessa.biosidiaineet, kuten 0,05–0,2% bentsalkoniumkloridia tai 0,02% klooriheksidiinidiglukonaattia, ovat vähemmän tehokkaita.
        (Journal of Hospital Infection) On lähde


    • Anonyymi

      Mitä se corona kenraali Sanna Marin meinaa, jos se pitää rokoite ottaa uuden tattumisen edistämiseksi. Tarttuuhan se, eikä tarttumista voida estää, eikä ole tarkoituskaan estää.
      Että jatkuisi niin kauan,että MINÄ Sanna Marin pääsen presidentiksi.

      • Anonyymi

        Tietää joku englantilainen tai afriikkalainen rahastaa kertomalla miten hyvin Marin hoitelee coronaa, suomalaisille hölmöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietää joku englantilainen tai afriikkalainen rahastaa kertomalla miten hyvin Marin hoitelee coronaa, suomalaisille hölmöille.

        Menenkin illalla saunaan ja otan kunnon löylyt!

        Oon kuullut samaa aikaisemminkin että sauna auttaa.
        On pikkanen mahdollisuus että olisin voinut saada koronan. Jouluna olin sukulaisissa, kaikki muut olivat sairastaneet koronan. Pitäis tulla oireet ylihuomenna, jos sattuisi niin.
        Kuulun O-veriryhmään, syön D-vitamiinia ja en oo vuosiin sairastanut flunssia.

        Ainoita vaivoja on ollut kun kaaduin liukkaalla ja polvet on kipeinä.
        Rupeen harrastamaan liikuntaa uudelta vuodelta.

        On muuten kumma kun kukaan ei oo kertonut että tartteeko ottaa rokotus, jos on sairastanut koronan. Eikös sitä oo silloin immuuni?
        Joo, - joku on sairastunut kaksi kertaa, mutta hyvin harvoja ovat ne tapaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menenkin illalla saunaan ja otan kunnon löylyt!

        Oon kuullut samaa aikaisemminkin että sauna auttaa.
        On pikkanen mahdollisuus että olisin voinut saada koronan. Jouluna olin sukulaisissa, kaikki muut olivat sairastaneet koronan. Pitäis tulla oireet ylihuomenna, jos sattuisi niin.
        Kuulun O-veriryhmään, syön D-vitamiinia ja en oo vuosiin sairastanut flunssia.

        Ainoita vaivoja on ollut kun kaaduin liukkaalla ja polvet on kipeinä.
        Rupeen harrastamaan liikuntaa uudelta vuodelta.

        On muuten kumma kun kukaan ei oo kertonut että tartteeko ottaa rokotus, jos on sairastanut koronan. Eikös sitä oo silloin immuuni?
        Joo, - joku on sairastunut kaksi kertaa, mutta hyvin harvoja ovat ne tapaukset.

        Raportoinpa saman tien.

        Olin saunassa, mittari ei kyllä noussut kuin 70 asteeseen.
        Oon hankkinut jo uuden kiukaan, mutta en oo ehtinyt laittaa= laitattaa sitä paikoilleen.
        Saas nährä nyt, jos ilmestyy koronaoireet ylihuomenna!

        Meen saunaan huomennakin.
        On se niin että jos sauna ja terva ei auta, niin kyllä tauti iskee päälle.
        On minulla tervaakin jossain kaapissa, mutta miten sitä käytetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportoinpa saman tien.

        Olin saunassa, mittari ei kyllä noussut kuin 70 asteeseen.
        Oon hankkinut jo uuden kiukaan, mutta en oo ehtinyt laittaa= laitattaa sitä paikoilleen.
        Saas nährä nyt, jos ilmestyy koronaoireet ylihuomenna!

        Meen saunaan huomennakin.
        On se niin että jos sauna ja terva ei auta, niin kyllä tauti iskee päälle.
        On minulla tervaakin jossain kaapissa, mutta miten sitä käytetään?

        "On minulla tervaakin jossain kaapissa, mutta miten sitä käytetään?!

        Jossainpäin Suomea myivät terva-jäätelöä,(Siis ihan oikeasti.) joten ei ku aamupuuron sekaan vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On minulla tervaakin jossain kaapissa, mutta miten sitä käytetään?!

        Jossainpäin Suomea myivät terva-jäätelöä,(Siis ihan oikeasti.) joten ei ku aamupuuron sekaan vaan.

        Esanssitervaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esanssitervaa.

        Sellaista tervaako se olisi ? Onhan tuollaistakin saatavilla kun tervagraavattu lohi.

        2010 on ollut tuollaista myynnissä ku "Pirkka tervajäätelöä ", olisiko vielä sitä, tiedä en ?


    • Anonyymi

      Hyvät karhunjäsenet, jos ei ota maskia viedään paketointilaitteeseen eristettäväksi muoviin ja hukutetaan perämeren pohjaan. Kontio odottaa siellä jo.

      • Anonyymi

        Ei kun se on sellaista oikeaa tervaa, mikä on tehty Kainuussa.


    • Anonyymi

      Corona,tuo lepakkojen klaaneissa elävä firus pölkää suunnatomasti erikoisesti mäntysuopaa.
      Helppo mun on tohon uskoo; lepakot eivät ole innokkaita kylpijöitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe