Haave levyttävänä artistina.

Anonyymi

Hei! Olen 14-vuotias poika ja olen tässä viimeisen kahden vuoden ajan ollut todella kiinostunut musiikin tekemisestä ja etenkin sen esittämisestä ja olen myös opiskellut musiikkiteollisuudesta paljon. Noin vuoden verran olen kirjoitellut omia biisejä. Tanssitaustaa löytyy hyvinkin, joten uskoisin että siitäkin olisi hyötyä artisteudessa. Kirjoittamani musiikki on täynnä eri gendrejä, mutta vahvimpia ovat pop, edm, hiphop ja rap. Eli kirjoittamissani biiseissä laulan ja räppään.

Olisiko kenelläkään neuvoja antaa, miten jatkaisin musiikkiuraani?

6

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.tuleva muusikko.Etsi vain tietä musiikki maailmaan..Paras on minusta Elastinen...vaikka olen jo vanhempi hänen räpit iskee.Räpissä parasta on oikea sanoma...KOITAPA löytää sanoitus jolla löydät ne nuoret jotka ovat eksyneet kaduilla saataviin huumeisiin ja ne juuri tuhoavat nuoren aivotoimintaa..niin ettei pysty enää haaveissaan,esim.musiikki..ym..toimimaan.Aivot menee niin että harrastukset häviää...joka päivä pitäs saada jotain päähän.Ennen oli mun lapsella...voittoja runokilpailusta...soitti pianolla mitä vaan ja korvakuulolta eli ilman nuotteja...lauloi.Nyt taistelen että jaksaisi häntä auttaa.Tämä kaikki siksi ettet anna periksi,että luovuttaisit...Laitala Elalle vaikka viestiä...facessä tms...kyllä hän joissa ja vastaa...laita niin monta kertaa että vastaa...ONNEA OLE SINNIKÄS SE MUUTEN AUTTAA....

      • Mun puhelin kirjoittaa aina sanoja väärin...toivottavasti ymmärrät...


    • Anonyymi

      Alat vaan julkihomoksi, siinä patenttiratkaisu. Niin näyttää tehneen moni muukin pintaliitäjä.

    • Anonyymi

      Yritystä tarvitaan musiikkimaailmassa ja sitä, ettei luovuta epäonnistumisien myötä (esim. kappaletta ei soiteta radiossa, kappale tai levy ei pääse listoille, levy-yhtiöt tyrmää sinut, manageri ei ole tarpeeksi hyvä, esim. huijaa tai ei panosta tarpeeksi sinuun ja uraasi). Whitesnaken toinen alkuperäinen kitaristi ja yksi perustajajäsenistä, Bernie Marsden on sanonut, että kun häneltä kysytään neuvoja miten voisi pärjätä musiikkimaailmassa tai vanhemmat kysyy miten lapsi voisi pärjätä, että kannattaa ensin opiskella lakiasioita ja talouspuoleen liittyviä, ettei tule huijatuksi ja että tajuaa lukea ne sopimuksessa pienellä präntilläkin olevat tekstit. Whitesnakella (englantilainen rockbändi, perustettu 1978, laulaja David Coverdale) oli alkuvuosina manageri, joka huijasi heiltä rahaa eikä oikein kunnolla panostanut heidän viemiseen Usan markkinoille (sinun ei nyt kannata heti ajatella mitään ulkomaan markkinoita, kunhan ensin saa jotenkin musiikkia luotua ja sitten joitain keikkoja ja sitten jos onnistaa, niin kotimaan markkinat haltuun). Bändin jäsenet tekivät kovasti töitä, mutta he ihmettelivät, kun heille ei alkanut tulla oikein rahoja (lukuunottamatta kuukausittaista palkkaa, jonka manageritoimisto heille maksoi). Kannattaa olla valpas ja tarkkaan valita kenen kanssa rupeaa yhteistyöhön ja heti, kun vähänkin alkaa joku asia epäilyttää ottaa selvää mikä homman nimi nyt on. Ei pidä antaa itsensä tulla huijatuksi. Ja että kaikesta huolimatta menee eteenpäin.

      Myös markkinointipuoli on hyvä olla hallussa. Jos ei ole erikseen markkinointihenkilöä tai manageria, joka markkinoi, niin itse on sitten yritettävä eli markkinoinnin opiskelua.

      Musiikkibisnes ja muusikkona/laulajana olo on muutakin kuin vain laulamista, keikkoja ja valokeilassa paistattelua ja televisio-ja radio-ohjelmissa olemista. Se on myös bisnespuolen ymmärtämistä. Jos itse ei ymmärrä kauheasti bisnespuolesta tai ei ole siitä hirveästi kiinnostunut, niin silloin on hyvä olla henkilöitä, jotka sitä todella ymmärtävät (eivätkä huijaa).

      Musiikkia kannattaa kuitenkin ensisijaisesti tehdä laulamisen ja soittamisen ilosta. Jos ei ole iloa ja paloa asiaan, niin se on huono lähtökohta. Kaikki lähtee tunteesta. e on ensimmäinen ja viimeinen asia, jota on hyvä ajatella, kun alkaa tekemään musiikkia. Jos haluaa hyväksi muusikoksi, niin tunne on yksi asia mikä erottaa jyvät akanoista. Jos ei ole tunnetta, ei ole sielua. Kaikessa tekemisessä on hyvä olla sydän mukana, ainakin kaikessa sellaisessa josta aidosti pitää.

      • Tämä on mun kommentti. Unohin kirjautua.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tämä on mun kommentti. Unohin kirjautua.

        Eli tuo, joka alkaa "Yritystä tarvitaan musiikkimaailmassa ja sitä, ettei luovuta epäonnistumisien myötä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3277
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3104
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      24
      2047
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1932
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1844
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1681
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1420
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1243
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1163
    10. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      39
      1152
    Aihe