Ozempic 0,25 mg kynästä

Anonyymi

Moikka,
aloitin tänään Ozempicin ja luin ohjeet huolellisesti. Tuttu on Lantus -kynä, joten tämäkään kynä ei tuntunut haastavalta. Testipisara tuli hienosti neulan kärkeen, naksuttelin 0,25 lukeman kohdalle ja painoin mäntää kunnes palautui nollaan. Odotin vielä hetken neula mahanahkassa, kuten ohjeessa sanotaan. Kun poistin neulan, kärjessä näkyi pieni pisara. Eli kaikki piti mennä mielestäni oikein. Pistoskohtakin aavistuksen kutisi hetken aikaa pistoksen jälkeen. Vaan kynän ikkunasta ei vielä näytä nestemäärä huvenneen lainkaan? Onko nämä kynät sellaisia, että niissä on tätä ainetta yli tarpeen?

Kiitos asiallisista vastauksista :)

33

27504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki kynät ovat samanlaisia eli 0.25 mg kynässä on "vain" nelinkertainen määrä ainetta.

      • Anonyymi

        Miten se ensimmäinen annos näkyy kynän annosikkunassa? Vajoaako kynän sisältö selkeästi ensimmäisen annoksen jälkeen vai ei?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ensimmäinen annos näkyy kynän annosikkunassa? Vajoaako kynän sisältö selkeästi ensimmäisen annoksen jälkeen vai ei?

        Kyllä se hupenee mutta määrä on pieni.


      • Anonyymi

        Ei kai hvp27 nyt vaan ole väärässä?
        0,25 mg kynässä on neljä annosta.
        Kierrä nuppia ja ruuttaa nahkaan, uusi annos tulee kääntämällä nuppia uudelleen.
        1mg kynästä saa annoksen määriteltyä kiertämällä nuppia esim 50 napsua ja annos on n. 0,5 mg, kiertämällä loppuun saa 1 mg annoksen, ja toisen annoksen taas kiertämällä, annoksia tulee neljä kynästä.


    • Anonyymi

      Ap tässä.
      En saanut vastausta kysymykseeni täältä, mutta siltä varalta jos joku muukin asiaa pähkäilee, niin db-hoitaja sanoi annoksen olevan niin pieni määrä, ettei mahdollisesti näy ikkunassa nesteen vajauksena. Muilta osin tuntemukset ovat olleet sellaiset, että uskon aloittaneeni lääkityksen :)

      • Niin kuin kirjoitin, kaikissa Ozempic-kynissä on sama määrä nestettä mitta mäntä kiertyy vähemmän pienemmillä annoksilla. 0.25 mg annoksella kynään jää sitten 3/4 nesteestä käyttämättä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Niin kuin kirjoitin, kaikissa Ozempic-kynissä on sama määrä nestettä mitta mäntä kiertyy vähemmän pienemmillä annoksilla. 0.25 mg annoksella kynään jää sitten 3/4 nesteestä käyttämättä.

        Onko siis niin että kynässä on mekaanisesti estetty useamman kuin neljän annoksen saanti, vaikka lääkettä olisi paljonkin jäljellä? Tuohan on lääkeaineen tuhlausta ja hankalaa kun kynät loppulääkkeineen pitää viedä apteekkiin lääkejätteenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis niin että kynässä on mekaanisesti estetty useamman kuin neljän annoksen saanti, vaikka lääkettä olisi paljonkin jäljellä? Tuohan on lääkeaineen tuhlausta ja hankalaa kun kynät loppulääkkeineen pitää viedä apteekkiin lääkejätteenä.

        Jeps. Syynä luonnollisesti se, että uuden kynän suunnittelu olisi hankalaa ja suurimmassa osassa lääkkeitä itse lääkeaineen valmistuskustannukset eivät ole suuret mutta kehityskustannukset ovat valtavat. Apteekki, maahantuoja ja valmistaja saavat saman
        hyödyn kun kynä maksaa saman annoksesta riippumatta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Syynä luonnollisesti se, että uuden kynän suunnittelu olisi hankalaa ja suurimmassa osassa lääkkeitä itse lääkeaineen valmistuskustannukset eivät ole suuret mutta kehityskustannukset ovat valtavat. Apteekki, maahantuoja ja valmistaja saavat saman
        hyödyn kun kynä maksaa saman annoksesta riippumatta.

        Aloitin Ozempicin ja siellä yli puolet jäljellä 4:n annoksen jälkeen ja äsken tuli sitten vielä se viides ainakin ihan hienosti ja olen sairaanhoitaja, joka tosiaan osaa kanssa pistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin Ozempicin ja siellä yli puolet jäljellä 4:n annoksen jälkeen ja äsken tuli sitten vielä se viides ainakin ihan hienosti ja olen sairaanhoitaja, joka tosiaan osaa kanssa pistää.

        Eli tarkoittaako että 0,25mg annoksella kynään jää vielä ainetta niin voiko sitä vielä käyttää? Suhteellisen kallis kynä kuitenkin niin ajattelin josko siitä kynästä saisi ainakin 5 tai 6 kertaa vaikka 4 jo otettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin Ozempicin ja siellä yli puolet jäljellä 4:n annoksen jälkeen ja äsken tuli sitten vielä se viides ainakin ihan hienosti ja olen sairaanhoitaja, joka tosiaan osaa kanssa pistää.

        Minulla tuli 8 annosta 0,25.👍🏻


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps. Syynä luonnollisesti se, että uuden kynän suunnittelu olisi hankalaa ja suurimmassa osassa lääkkeitä itse lääkeaineen valmistuskustannukset eivät ole suuret mutta kehityskustannukset ovat valtavat. Apteekki, maahantuoja ja valmistaja saavat saman
        hyödyn kun kynä maksaa saman annoksesta riippumatta.

        Kynästä voi ihan hyvin käyttää 6 annosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis niin että kynässä on mekaanisesti estetty useamman kuin neljän annoksen saanti, vaikka lääkettä olisi paljonkin jäljellä? Tuohan on lääkeaineen tuhlausta ja hankalaa kun kynät loppulääkkeineen pitää viedä apteekkiin lääkejätteenä.

        ei sitä mitenkkän ole estetty,siitä saa 8 kertaa sen 0.25mg annoksen,siinä sama määrä tavaraa,ja on vain aloitus annos ko.lääkkeelle.


    • Anonyymi

      Minulle diabeteshoitaja sanoi, että 0,25 mg kynästä saa 6 annosta. Vahvemmista sitten sen 4 annosta. Pistin tänään kuudennen annoksen ja tulin tänne etsimään tietoa onko joku saanut seitsemännenkin kun näytti että kynään jäi edelleen ainetta jäljelle.

    • Anonyymi

      Itse sain kynästä 8(!) annosta. Kynän ”ikkunassa” alkaa näkyä harmaa mäntä, kun annokset alkavat vähentyä. Parin ekan pistoksen aikana mäntä ei vielä näy! Käytin siis aloitussnnostusta pitempään ja siirryin vasta sitten suurempaan kynään. Säästän selvää rahaa ja keho ehtii mukautua paremmin. Vielä en ole ehtinyt nähdä kuinka monta ylimääräistä annosta saa 0.5 ja 1 Mg: n kynistä. Joka tapauksessa jokaisessa kynästä on hieman ekstraa, joka kannattaa käyttää, koska lääke on niin kallista. Toki annostusten manipulointiin pitää kysyä lupa lääkäriltä, koska kehomme ovat erilaisia!

    • Anonyymi

      Moro,
      Kuinka monta kertaa piti 1mg:n kynää piti kääntää (montako napsua), jotta on 0,25mg:n annos?

      Samoin, montako napsua jotta 0,5mg?

      Kiitos tiedosta!

      • Anonyymi

        18 naksahdusta on 0,25 Mg ja 36 naksahdusta 0,5 Mg


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Iso Kiitos!

        T. edellisen kysymyksen esittänyt A-nonyymi


    • Anonyymi

      Tyhmä kysymys - olen juuri aloittanut Ozempicin käytön.

      Miten miten annostellaan toinen 0.25 mg annos 1 mg kynästä? (Vain 1mg kyniä saatavilla, kai viimeksi viime jouluna tullut 0.25 kyniä)

      Tarvitaan 18 napsua.

      Laskenko alusta vai siitä mihin edellinen jäi? Jollain videolla näin että lasku piti aloittaa siitä kohtaa, mihin edellinen 0.25 mg jäi

      • Kynä nollaa itsensä kun ottaa annoksen eli 18 napsua alusta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kynä nollaa itsensä kun ottaa annoksen eli 18 napsua alusta.

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Mistä olette saaneet kynään ylimääräisiä neuloja? Apteekista?

      • Anonyymi

        Sama neula kuin insuliinikyniin käy ozempiv ruiskuunkin.


      • Anonyymi

        Apteekki myy irrallisia neuloja


      • Anonyymi00029

        ite olen saanu terveysasemalta neuloja lisää, ei tarvi osataa apteekista


    • Anonyymi

      Olen ottanut 6 ja kynä meni edelleen 25mg eli sen mukaan siitä tulee ainakin vielä 7.

      • Anonyymi

        Aloitettu kynä säilyy hyvänä vain kuusi viikkoa, joten 7 annosta on maksimi, vaikka ainetta olisi jäljellä.


    • Anonyymi

      Hei,
      Jos haluat tarkistaa viralliset käyttöohjeet ja annostiedot, voit katsoa ne esimerkiksi täältä https://medilux.fi/ozempic/ Kuulostaa siltä, että olet tehnyt kaiken juuri ohjeiden mukaan. Ozempic-kynissä on yleensä valmistajan laittama ylimääräinen määrä lääkeainetta, joten pienen aloitusannoksen (0,25 mg) jälkeen nestemäärä ikkunassa ei välttämättä huomattavasti vähene. Tämä on normaalia, koska yksi kynä sisältää useamman annoksen ja tilaa myös testipisaroille.

      Pieni kutina pistoskohdassa on melko tavallista ja yleensä ohimenevää. Jos pistos sujui ilman kipua ja neste liikkui neulan läpi, lääke on todennäköisesti mennyt oikein.

    • Anonyymi

      ontää ihme 4 kerta 0.25 nyt vedetty ja ruisku pitäs olla tyhjä ja ainaki 3 jälellä vielä,vetäsin toisen satsin kaupanpäälle;eli tuplat ja vieläki jälellä varmaa pari annosta:)on riittosaa:eli kynästä saa enemmän kun 4 annosta

    • Anonyymi

      Jep, minäkin tosiaan ihmettelin, neljä annosta mielestäni pistänyt oikein ja jäljellä oli melkein koko Kynä, tuntemuksen kyllä kuin luvattiin ruokahalu vähentynyt.kiitos vastauksista

    • Anonyymi00028

      Hei, onko muilla samaa ongelmaa. Otin suoraan 1mg kynän, laitoin neulan ja testasin ja ja laskin 18 napsautusta eli annnos sen 0,25. Nyt, kun toisen kerran aloitin pistämisen, laitoin neulan ja tein testin sitä ainetta tuli reilustu, ei mitään pientä pisaraa. Laskin sen jälleen 18 napsautusta ja pistin, mäntä liikkui normaalisti. Mutta mitä ihmettä, miksi ainetta tuli testauksessa niin paljon? Voiko vaikuttaa , kun en ottanut ns täyttä annosta?

      • Anonyymi00030

        ei sitä tarvi testata kuin vain silloin kun sen ottaa ekan kerran käyttöön. =)
        ei ennen jokaista pistosta.
        Itse tein kynään merkit 0,25mg kohdalle, 0,33mg kja o,5mg kohdille, ei tarvitse joka kerta napsutella ja laskea..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe