Ozempic kokemuksia

Saron

Olen 2 tyypin diabeetikko ja lääkäri kirjoitti Ozempic reseptin. Onko kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

182

7737

Vastaukset

• Ozempic®-valmistetta käytetään:

yksinään, jos verensokeriasi ei pystytä riittävästi alentamaan pelkän ruokavalion ja liikunnan avulla etkä voi käyttää metformiinia (toinen diabeteslääke)

Ja mitä neuvoja sait lääkäriltä ruokavaliosta verensokerin alentamiseksi???

• Myös 2 tyypin diabeetikko; olen käyttänyt Ozempicia nyt 5 vko:a, ja olen todella tyytyväinen sekä yllättynyt! Näin lyhyessä ajassa olen päässyt jo melkein kokonaan eroon Lantuksesta(insuliini), jota jouduin pistämään ennen uuden lääkityksen aloitusta 70 yksikköä/pv. Samaan aikaan kyllä vaihdettiin myös Januvia Jardianceen. Liekö sitten yhteisvaikutuksen ansiota näin nopea teho... Plussana lisäksi paino pudonnut 1kg/vko!

• Mulle vaihtoivat viikko sitten Diformiinin Janumettiin 2x 50 mg/1000mg. Ei ainakaan vielä mitään eroa paastosokereissa 6,7-7,3 samat oli Diformiinilläkin siinä annos oli 2x500mg kahdesti päivässä. Tiedä näistä mut seurataan!

• janumettiä kirjoitti:

Mulle vaihtoivat viikko sitten Diformiinin Janumettiin 2x 50 mg/1000mg. Ei ainakaan vielä mitään eroa paastosokereissa 6,7-7,3 samat oli Diformiinilläkin siinä annos oli 2x500mg kahdesti päivässä. Tiedä näistä mut seurataan!

Metformiiniannostuksesi pysyi ennallaan ja lisäksi tuli tuo sitagliptiini, joten olisi olettanut edes jonkinmoista verensokerin alenemaa.
        Minulla Januvia ei vaikuttanut kummemmin metformiinin "kaverina" (minulla oli eri pillerit, Janumetissa lääkeaineet ovat yhdessä).

• Minuakin kiinnostaa myös kokemukset tästä lääkkeestä. Lääkäri suositteli Ozempicia tablettilääkityksen lisäksi, auttaisi kai myös painonhallinnassa. En ole vielä tehnyt päätöstä aloittamisesta. On uusi lääke, niin arvelluttaa nuo sivuvaikutukset ja kokemukset.

• Kiitos vastauksestasi. Mulla menee Ozempicin lisäksiLantus 90 (vaihdettiin Levemirin tilalle) ja Diformiinia 4x500mg/vrk ja sitten Novorapid pitäis ottaa aterioilla. Mulla on alkanut tulen hypoja yöllä kun tota lääkitystä rukattiin, en tiedä mistä johtuu. Nyt olen 3 kertaa pistänyt Ozempicia ja iltasyöminen on jäänyt pois mutta paino ei ole tippunut grammaakaan. Oon jotenkin ihan hukassa näiden lääkitysten kanssa en tiedä mitä pitäis vähentää . Oletko muuten saanut Freestyle Libren käyttöösi? Mä pyysin sitä lääkäriltä mutta torppaa toiveen heti koska olen 2 tyyppiä.

• Saron kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Mulla menee Ozempicin lisäksiLantus 90 (vaihdettiin Levemirin tilalle) ja Diformiinia 4x500mg/vrk ja sitten Novorapid pitäis ottaa aterioilla. Mulla on alkanut tulen hypoja yöllä kun tota lääkitystä rukattiin, en tiedä mistä johtuu. Nyt olen 3 kertaa pistänyt Ozempicia ja iltasyöminen on jäänyt pois mutta paino ei ole tippunut grammaakaan. Oon jotenkin ihan hukassa näiden lääkitysten kanssa en tiedä mitä pitäis vähentää . Oletko muuten saanut Freestyle Libren käyttöösi? Mä pyysin sitä lääkäriltä mutta torppaa toiveen heti koska olen 2 tyyppiä.

Aika kovat lääkitykset sinulla. Hypoja aiheuttaa liian suuret insuliini-annostukset syötyihin hiilihydraatteihin verrattuna. Tottahan säädät Novorapidia tarkasti aterioittesi perusteella ja jos et syö illalla niin silloinhan Novorapid jää pois. Lantusta voi olla liikaa koska nuo muutkin lääkkeet alentaa verensokeria. Itselläni tuli joskus aamuyön hypoja kun käytin vielä Lantusta ja pistin sen illalla. Kun siirryin Toujeoon ja pistän sen aamulla, hypoja ei ole enää ollut. Joskus on tullut mitattua aamuyölläkin verensokeri niin olen huomannut että silloin sokerit ovat normaalilukemissa.

• Nyt reilu kuukausi mennyt Ozempicia. Paino pudonnut vain pari kiloa, mutta verensokeri jonkun verran laskenut sekä hypot lisääntyneet. Mulle tuli pahoinvointi ja jonkinlainen huimaus kun annos nousi 0.5, mutta matkapahoinvointilääke auttoi. Ylihuomenna otan töistä kertaa tuon 0.5 annoksen ja ajattelin ottaa pahoinvointilääkkeen suosiolla samaan aikaan. Positiivista on se että ruokahalu on selkeesti heikentynyt eikä iltaisin tee mieli napostella mitään ylimääräistä.

• Outoa toimintaa! Hypoglykemiaa aiheuttavasta lääkityksestä ei saa varoittaa. Mitä sääntöjen vastaista siinä on?

• Arkalainen kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa myös kokemukset tästä lääkkeestä. Lääkäri suositteli Ozempicia tablettilääkityksen lisäksi, auttaisi kai myös painonhallinnassa. En ole vielä tehnyt päätöstä aloittamisesta. On uusi lääke, niin arvelluttaa nuo sivuvaikutukset ja kokemukset.

Olen käyttänyt Ozempicia viisi viikkoa. Tänään otin ensimmäisen 5mg ruiskeen 2.5mg sijjaan. Paino tuntuu putoavan n. kilon viikkovauhtia. Veren sokeri 10.5:stä yhdeksään tämän pienen annoksen avulla. Katsotaan nyt, mitä suurempi annos tuo tullessaan. Käytän saman-aikaisesti metformiinia. Rohkeasti vaan kokeilemaan.

• Saron kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Mulla menee Ozempicin lisäksiLantus 90 (vaihdettiin Levemirin tilalle) ja Diformiinia 4x500mg/vrk ja sitten Novorapid pitäis ottaa aterioilla. Mulla on alkanut tulen hypoja yöllä kun tota lääkitystä rukattiin, en tiedä mistä johtuu. Nyt olen 3 kertaa pistänyt Ozempicia ja iltasyöminen on jäänyt pois mutta paino ei ole tippunut grammaakaan. Oon jotenkin ihan hukassa näiden lääkitysten kanssa en tiedä mitä pitäis vähentää . Oletko muuten saanut Freestyle Libren käyttöösi? Mä pyysin sitä lääkäriltä mutta torppaa toiveen heti koska olen 2 tyyppiä.

Mulla on vaikka oon kakkonen

• Arkalainen kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa myös kokemukset tästä lääkkeestä. Lääkäri suositteli Ozempicia tablettilääkityksen lisäksi, auttaisi kai myös painonhallinnassa. En ole vielä tehnyt päätöstä aloittamisesta. On uusi lääke, niin arvelluttaa nuo sivuvaikutukset ja kokemukset.

Alkuun saatanallinen närästys, menee ohi. Mutta tuo painon lasku on kyllä huomattavaa 1kg / viikossa. Ruokaa ei mee enää kuin murtoosa.

• Ozempic aloitettu ja hyvältä näyttää. Ruokahalu on vähentynyt. Tosin muutenkin katson annoskoa ruokaa lautaselle laittaessa ja yritän liikkua . Olen muutenkin täysin pistoshoidossa.

• Ozempic 1 mg pistetty nyt kolme kertaa ja tuntuu ettei toimi ollenkaan. Lantus tiputettiin 50 yksikköön kun aloitin ozempicin mutta aamu sokeri edelleen ysin luokkaan vaikka nostanut lanutuksen jo 54 yksikköön. Diformin ja forxica syön myös

• Ozempic 1 meni eilen 2 krt. Paino pudonnut hoidon alusta 6kg. Ruokahalu hävinnyt, kaikki napostelut jääny pois. Pistoksen laittamis päivänä vähän huonoa oloa. Lisäksi metformin maksimi annoksella eli 1g/3tabl pvä.

• Minulla vaihdettiin eilen Victoza Ozempic ja samalla nostettiin Metformiini annosta, vähän arveluttaa kuten aina uuden läákkeen aloittamisessa. Victoza toimi minulla hyvin melkein kymmenen vuotta, mutta sitten sain kortisoni kuurin reuman vuoksi ja silloin alkoi glukoosit nousemaan eikä enáá normalisoituneet. Kiitos kaikille jakamistanne kokemuksista, kai sitten uskallan aloittaa kun teillä on mennyt aika hyvin. Silmänpohjan mahdollisia muutoksia kuulemma seurataan Ozempic lääkityksen aikana enemmän, tähän asti on otettu retinografia vain kerran vuodessa.

• Ozempic ollut käytössä toukokuusta lähtien ja paino on pudonnut kolme kiloa. Ruokahalu on vähentynyt joka kuuluu asiaan nimenomaan tämän lääkkeen käyttäjillä. Olen muutenkin yrittänyt muuttaa ruokailutapoja sekä liikkunut venemmän...

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Vekun trollauksia

• Olen käyttänyt Ozempiciä nyt 5kk ja olen erittäin tyytyväinen, painoni on pudonnut 8kg, on jo alle nuoruudenpainon. Tätä tosin tukee Coco-koira tytteli jonka kanssa tulee ulkoiltua kolmisen tuntia päivässä. Tranjenta on jäänyt pois, Jardiance puolitettu, verenpainelääkitystä vähennetty puoleen, Metforminia menee 3x500mg vrk. Ainoa, voisko sanoa "ikävä" vaikutus on se että jos livahtaa runsaammin hiilareita nassuun niin vatsa on kuralla, tuleepahan oltua tarkempi niiden kanssa. Kaiken kaikkiaan olen siis erittäin tyytyväinen, myös mieliala kohentunut hyvien vaikutusten myötä.

• Niin jäi ylläolevasta se tärkein seikka mainitsematta, eli sokeri kun pysytteli tiukasti 15-20mmol/l on nyt välillä 5.0-7,5mmol/l ja se suunnaton kestoväsymys on tiessään.

• Viisi viikkoa olen käyttänyt Ozempicia. Lisänä Diformin 2x1000. Vasta yhden kerran olen pistänyt 0,5 -annosta. Vatsanväänteitä on, mutta ei niin paljon kuin alussa. Hiukan aamusokeri on laskenut. Paino on laskenut 1,5 kg, mutta se on muutenkin laskenut viime aikoina kihtidieetin takia, kun jätin punaisen lihan yms.pois. Seuraan tilannetta.

• Kuudes viikko menossa Ozempicia, annostukset aloittiin 0,25:lla. Ja nyt siis pistän toista kertaa 0,5 annoksen. Väsymys on joinakin päivinä aivan tolkuton. Pistospäivä on perjantaina ja yleensä siitä seuraavat päivät tiistaihin asti väsyttävät, loppuviikosta sitten taas tuntuu että energiaa riittää hvyinkin. Paino pudonnut vasta kolmisen kiloa, mihinkä olen hieman pettynyt. Mielestäni lääke lupasi isompaakin pudotusta. No, ehkä sitten kun päästään isoimpaan annokseen. Vatsanväänteitä tulee kyllä herkästi jos syö vähänkin jotain "vääränlaista" ruokaa tai liian paljon. Napostelu iltaisin on jäänyt kokonaan pois. Lääkkeistä on jo jätetty pois Januvia ja 2 x 500 mg Metforem sekä verenpainelääkkeet, nämä siis tämän Ozempicin ansiota. Kaiken kaikkiaan olen lääkkeeseen hyvin tyytyväinen.

• Toinen annos 0,25 mg. Pitäisikö männän olla jo näkyvissä eli nyt näkyy hieman, mutta luulisi että se olisi puolessa välissä?

• Ozempic'ia on kolmentyyppistä kynää: 4 x 0,25 mg. 0,5 mg ja 1 mg. Oletko todellakin saanut tuon ensimmäisen kynätyypin?

Vasta nyt tuli katsottua lääkkeen hinta - n. 140 euroa/kynä (4 viikkoa). Yritän sinnitellä entisellä lääkityksellä.

• Joo kyllä, aina aloitetaan 0,25 mg jota otetaan 4 kertaa viikon välein, sitten siirrytään 0,5 mg viikon välein, tarvittaessa 1,0 mg. Kiinnitti vain että onko mäntä liikkunut "tarpeeksi"

• Muistelen että siinä 0,25 mg annostuksessa mäntä ei liikkunut niin pitkälle kuin isommassa.

Itse olen käyttänyt nyt kohta kolme kuukautta, paino pudonnut 5-6 kg ja verensokerikin laskenut. Jardiance ja Diformin Retard on myös käytössä. Kohta lääkärille, katsotaan saako verenpainelääkitystä laskea. Ainoa haitta tuntuu olevan, että tulee huono olo kun tekee jotain fyysistä, noin tunti tekemisen aloittamisesta. Siivotessa ihan kevyttä huonoa oloa, nyt vähän enemmän rehkiessä meinasi laatta lentää. Olo menee kyllä aina nopsasti ohi, mutta onhan tuo vähän epämiellyttävää. En kyllä halua lääkkeestä luopua, aika pieni hinta siitä että verensokeri on nyt paremmalla tasolla ja paino vihdoin laskee.

• Anonyymi kirjoitti:

Ozempic'ia on kolmentyyppistä kynää: 4 x 0,25 mg. 0,5 mg ja 1 mg. Oletko todellakin saanut tuon ensimmäisen kynätyypin?

Vasta nyt tuli katsottua lääkkeen hinta - n. 140 euroa/kynä (4 viikkoa). Yritän sinnitellä entisellä lääkityksellä.

Ozempician käyttö: 4 viikko 0,25mg, 4viikko 0,5mg, 4 viikko 1mg. Pikkuhiljaa siirrytään tuohon isoimpaan annokseen haittavaikutusten takia. Ozempicilla on 40% korvattavuus. Teho mulla tosi hyvä. Käytön myötä sokerit laskeneet, rasva-arvot laskeneet, paino tippunut 3kk/7kg. Ozempicin lisäksi otan iltaisin 1g diforminia. Ennen otin myös aamuisin, nyt jätetty pois. Ennen ozempicin tilalla oli Januvia, ei merkittävää tehoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä, aina aloitetaan 0,25 mg jota otetaan 4 kertaa viikon välein, sitten siirrytään 0,5 mg viikon välein, tarvittaessa 1,0 mg. Kiinnitti vain että onko mäntä liikkunut "tarpeeksi"

Minulla nyt 4. Pistos aloitusannoksella 0,25 ja vielä kylässä ainetta jäljellä yli puolet kynässä..olenko ottanut väärän annoksen??

• Olen käyttänyt nyt 2,5 kk ozempic viikkopistosta. Eka kuukausi 0.25 sitten 0.5 ja nyt alkoi viikko sitten 1mg. Ruokahalu on lähes poissa. Alkupäivinä pistoksesta on huono olo mutta vähenee muutamassa päivässä. Joskus täytyy syödä käskemällä itseään. Lisäksi Jardiance 10mg. Ozempiciin vaihdettiin koska diformin aiheutti jatkuvaa ripulia. Tämä puoli nyt kunnossa ja veren sokerit nyt tosi hyvät👍

• Tänään aloitin Ozempicin, eka pistos, mulla oli sama juttu että diformin sai mahan sekaisin, jatkuva ripuli mullakin. Oli kiva lukea täällä käyttäjien kokemuksia, toivon laihtuvani.

• Mulla tullut taas koko ajan nälkä. Pistospäivä aivan kaameen päivä. Tänään nostin annoksen 0.5 mg ja mahaa särki silleen ihan kuin synnyttäisin ja olo aivan kamala, nosti lämmön 37.4 nyt. Huomenna nähdään oliko ohimenevä vaikutus. Paino tippunut sen 3.5 kg neljän piikin myötä, vaikka syön.

• Moni kirjoittaa että sokeri-arvot ovat nyt hyvät, jopa tosi hyvät, mutta vain yksi kirjoittaja on sanonut arvojen olevat 5-7,5.
      Olisi kiva tietää paljon aamusokeri on sekä ruokailun jälkeinen sokeriarvo.

• Aamusokeri pistospäivän jälkeen 4.7 pari ekaa päivää. Ja ruokailun jälkeen n. 6.6-7.5 välillä.
        Mutta pari vikaa päivää aamut n. 6.0-6.2 ja ruokailun jälkeen yli 8.5-9.6.

Paremmaksi ne on muuttuneet

• Aamusokeri 6.7 aamupalan jälkeen 7.4 lounasta ennen 7.5 lounaan jälkeen 6.6

• Kuinka paljon te juotte vettä päivän aikana?

• Ihan tavallisesti, ehkä puolitoista litraa.

• Ozempic ollut käytössä 6 viikkoa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen käyttöön.
      Huomenna 3ktr 0,5mg annoksella. Lähtöpaino oli 122,5kg ja nyt 110kg eli painonpudotusta 12,5kg. Ruokahalu pienentynyt huomattavasti. sivuvaikutuksia ei ole ollut lainkaan. Ainoa miinus on tuotteen hinta mutta muiden lääkkeiden kanssa tulee lääkekatto nopeasti täyteen.

• Miten on jatkunut painon kanssa? Sain itse tämän lääkkeen tukemaan painonpudotusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten on jatkunut painon kanssa? Sain itse tämän lääkkeen tukemaan painonpudotusta.

Nyt on menossa 1mg annos 3krt paino tällä hetkellä 104kg painonpudotus 18,5kg Lääkkeen aloitus 4.9.2019. Lääke toimii minulla todella hyvin:) mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut.

• Myrkky74 kirjoitti:

Nyt on menossa 1mg annos 3krt paino tällä hetkellä 104kg painonpudotus 18,5kg Lääkkeen aloitus 4.9.2019. Lääke toimii minulla todella hyvin:) mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut.

Vau. Hieno painonpudotus. Minulla huomenna vasta toka piikki, yksi viikko silloin takana. Lääke pienentää kyllä hyvin annoskokoa. Ei mitään sivuvaikutuksia minullakaan. - 1 kg viikossa. En noudata mitään ruokavaliota

• Anonyymi kirjoitti:

Vau. Hieno painonpudotus. Minulla huomenna vasta toka piikki, yksi viikko silloin takana. Lääke pienentää kyllä hyvin annoskokoa. Ei mitään sivuvaikutuksia minullakaan. - 1 kg viikossa. En noudata mitään ruokavaliota

Ihmettelen sitä, kun minä aloitan huomenna pistään tätä lääkettä ja annodtus on suoraan 1mg. Aiemmin olen käyttänyt Trulicityä ja lisäksi menee Levemir 20y iltaisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen sitä, kun minä aloitan huomenna pistään tätä lääkettä ja annodtus on suoraan 1mg. Aiemmin olen käyttänyt Trulicityä ja lisäksi menee Levemir 20y iltaisin.

Mitä ihmettelet?

• Upeeta!! tuo painon pudotus. Itelläni alkaa tänään Ozempicin käyttö ja lähtöpaino on vielä 10 ennemmän kun mitä sulla oli. Innolla odotan että en pysty syömään "hevosta" ja sitä tunnetta että ei olisi nälkä. Tsemppiä jatkoon :)

• Anonyymi kirjoitti:

Mäkin aloitin 1mg kynällä..noin 18 naksausta kerran viikos neljä viikkoo..sit annos nosto 36naksaukseen..

• Kesäkuusta olen käyttänyt Ozempicia puhtaaksi laihdutus tarkoituksessa, paino pudonnut 12,5kg - aloitin 0,25mg annostuksella, 2 viikon välein nostanut aina puolella, nyt maksimiannos 2,4mg menee. Toki lääke on todella kallis tuolla annostuksella, mutta auttaa tosi hyvin laihdutuksessa! Olen todella tyytyväinen.

Ainoa minus pistopaikan kirvely, joka kyllä yleensä häviää muutamassa tunnissa.

• Luulin että 1mg on max.annoskoko. pistätkö 2,5kynää kerralla? kun kynä on 1mg
        Lääkkeellä kyllä laihtuu nyt 25,9kg Ozempicin aloitus 4.9.2019

• Myrkky74 kirjoitti:

Luulin että 1mg on max.annoskoko. pistätkö 2,5kynää kerralla? kun kynä on 1mg
        Lääkkeellä kyllä laihtuu nyt 25,9kg Ozempicin aloitus 4.9.2019

Ozempicia on myynnissä kolmea annoskokoa: 4 x 0,25 mg; 4 x 0,5 mg ja 4 x 1 mg.

• Anonyymi kirjoitti:

Ozempicia on myynnissä kolmea annoskokoa: 4 x 0,25 mg; 4 x 0,5 mg ja 4 x 1 mg.

Niinpä tietysti! tuli taas työpäivän päätteeksi aivopieru. ozempic kynä 1mg.
        Ozempic 1 mg injektioneste, liuos
        Yksi ml liuosta sisältää 1,34 mg semaglutidia*. Yksi esitäytetty kynä sisältää 4 mg semaglutidia* 3,0 ml:ssa liuosta. Jokainen annos sisältää 1 mg semaglutidia 0,74 ml:ssa liuosta.

• Ozempic ollut käytössä muutaman kuukauden. Nyt annos 1mg
      Iltaisin särkee päätä, onko muille tehnyt samaa?

• Olen käyttänyt puolivuotta Ozempiciä eikä ole tullut päänsärkyä tai muita oireita.

• Tänään aloitin Ozempici 0.25mg.
      Lisäksi menee Diformin 2x500mg ja Lantus pudotettiin 120 yksikköön (aiemmin 150y).
      Januvia jäi myös pois.
      Forziga oli kokoilussa ja se toimi hyvin, paino outos ja sokerit, mutta puski niin pahasti hiivaa että piti lopettaa.
      Painoa nyt n. 120kg.

Otin ekan pistoksen aamulla. En tiedä kuvittelenkö vai haluaako mieli kuvitella, että vaikuttaisi jo. Ei ole yhtään nälkä ja päätä särkee.
      Janottaa lisäksi.

• Noniin. Kohta viikko takana ensimmäisestä pistoksesta. Sokerit ja paino entisellään. Vaikuttanee se, että olen sairaslomalla fyysisestä työstä.
        Iltanaposteleminen loppu, ei juuri näläntunnetta, vesi maistuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Noniin. Kohta viikko takana ensimmäisestä pistoksesta. Sokerit ja paino entisellään. Vaikuttanee se, että olen sairaslomalla fyysisestä työstä.
        Iltanaposteleminen loppu, ei juuri näläntunnetta, vesi maistuu.

Toinen viikko menossa. Sokerit junnaa aikalailla paikoillaan, ihan pientä laskua.
        1,5 viikkoa takana ja painoa lähtenyt 2kg.
        Ei vaan pysty syömään, eikä ole oikein ruokahalua. Makeat menis kyllä jos siihen lähtis. Iltaisin menee edelleen vettä ja appelsiinit tms. raikas maistuu.
        Edelleen pientä pyörrytystä ja syönnin jälkeen varpuset lentää.

• Anonyymi kirjoitti:

Toinen viikko menossa. Sokerit junnaa aikalailla paikoillaan, ihan pientä laskua.
        1,5 viikkoa takana ja painoa lähtenyt 2kg.
        Ei vaan pysty syömään, eikä ole oikein ruokahalua. Makeat menis kyllä jos siihen lähtis. Iltaisin menee edelleen vettä ja appelsiinit tms. raikas maistuu.
        Edelleen pientä pyörrytystä ja syönnin jälkeen varpuset lentää.

Minulle tuli Ozempikistä. Paha maku suuhun, 5 PV oksentelu ja ripuli. Päänsärky. Valtavat vatsakivut. Turvotusta kasvon alueelle. Huimausta. Kädet alkoivat polttaa ja iho punainen. Nyt kk sairaslomalla. Aina syönnin jälkeen vatsa polttaa. Nyt lääke katkolla. 7 kg kolmessa viikossa laihduin. Olen aivan huonossa kunnossa. Hyvää on että sokerit 6

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle tuli Ozempikistä. Paha maku suuhun, 5 PV oksentelu ja ripuli. Päänsärky. Valtavat vatsakivut. Turvotusta kasvon alueelle. Huimausta. Kädet alkoivat polttaa ja iho punainen. Nyt kk sairaslomalla. Aina syönnin jälkeen vatsa polttaa. Nyt lääke katkolla. 7 kg kolmessa viikossa laihduin. Olen aivan huonossa kunnossa. Hyvää on että sokerit 6

Toisaalta lääkkeen teho perustuu ruokahaluttomuuteen, mutta noin rankat oireet osoittavat allergiaa lääkeaineelle tai jollekin oheisaineelle. Olisi pitänyt lopettaa lääkkeen käyttö heti kun tuli vakavia oireita.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle tuli myös nuo oksennus, ripuli, päänsärky, väsymys vatsakramppi oireet Ozempicista. Lisäksi kuivat silmät. Kerkesin pistää ja kärsiä 6 viikkoa, ennen kun älysin että lääke on lopetettava.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla tekee samaa tää isoin annos pistos päivänä

• Itsekin hyppään Osempic-junan kyytiin. Sinänsä verensokerit ovat oikein hyvällä mallilla eli paastot 6 mmol/l ja aterian jälkeiset 7.5 mmol/l mutta tuo voisi auttaa laihdutuksessa.

• Nyt Ozempic ollut käytössäni 5kk paino pudonnut 122,5kg- 92,1kg yht. 30,5kg.
      Sain uudet työvaatteet kokoa L. viimeksi ollut L koon vaatteet joskus 15 vuotta sitten.
      Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut lainkaan. Fiilis todella mahtava ja jalka liikkuu kuin nuorena. vielä on painotavoiteeseeni matkaa mutta ei kiirettä. vielä 2015 painoin 153kg sitten alotin Victozan sillä lähti 45kg lopetin lääkkeen ja tupakan kiloja tuli 10 takaisin ja nyt Ozempic pudottaa loputkin kilot. ei haittaa pätkääkään että on kallis lääke tulokset ja fiilis puhuvat puolestaan.

• Itse en saanut erityiskorvattavuutta mutta onneksi lääkekatto tulee aika nopeasti ja jos laihdun niin pääsen siitäkin eroon.

• hvp27 kirjoitti:

Itse en saanut erityiskorvattavuutta mutta onneksi lääkekatto tulee aika nopeasti ja jos laihdun niin pääsen siitäkin eroon.

Siis kertyykö vuosiomavastuu, vaikka ei saa erityiskorvattavuutta?

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät hyväksyneet edes peruskorvattavuutta perusteena liian hyvät verensokeriarvot mutta valitin tuosta koska minulla on ollut paljon hypoja. Ilman peruskorvattavuutta ei kasvata omavastuutakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kertyy jos yleensä Kelakorvattava, jos ei mitään Kelakorvausta ei kerrytä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kertyy jos yleensä Kelakorvattava, jos ei mitään Kelakorvausta ei kerrytä!

Ainakaan minulla ei kerryttänyt omavastuuta silloin, kun ei ollut erityiskorvattava. Sain erityiskorvattavuuden vasta kahden valituksen jälkeen ja maksoin aluksi itse koko korkean hinnan. Välillä piti käyttö jo lopettaa kalleuden takia, mutta sitten toinen valitus Kelalle toi lopulta myönteisen päätöksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan minulla ei kerryttänyt omavastuuta silloin, kun ei ollut erityiskorvattava. Sain erityiskorvattavuuden vasta kahden valituksen jälkeen ja maksoin aluksi itse koko korkean hinnan. Välillä piti käyttö jo lopettaa kalleuden takia, mutta sitten toinen valitus Kelalle toi lopulta myönteisen päätöksen.

Oliko silloin lääkkeellä edes peruskorvattavuus käytössäsi? Silloin olisi kerryttänyt omavastuuta, mutta jos maksoit koko hinnan ilman mitään korvausluokkaa, ostoksia ei laskettu omavastuun keräytymiseen.

• Olen aloittanut 6 viikkoa sitten.
      Silloin jätettiin galvus pois samalla. Lantusta pistin 100 yks.
      Lantusta olen jo vähentänyt 80:een ja aamusokeri on 5.6.

• ...jatkoa...paino ei ole pudonnut, se on pettymys, mutta ruokahalu on lähes poissa.
        Sokeriarvojen normalisoituminen on kyllä suuri asia, ne ovat olleet ihan pielessä, kun jouduin vaihtamaan lääkkeitä ( vatsani ei alkuunkaan siedä metformiinia).
        Jospa se painokin alkaisi tippua kun ainainen väsymys helpottaa.

• Neitiorava kirjoitti:

...jatkoa...paino ei ole pudonnut, se on pettymys, mutta ruokahalu on lähes poissa.
        Sokeriarvojen normalisoituminen on kyllä suuri asia, ne ovat olleet ihan pielessä, kun jouduin vaihtamaan lääkkeitä ( vatsani ei alkuunkaan siedä metformiinia).

No nyt on alkanut painokin pudota kun annostus nostettiin 1mg. Noin 5 kg lähtenyt kaikenkaikkiaan. Pahoinvointia on ajoittain, mutta se onneksi vähentynyt.
        Lantustakin vähentelen pikkuhiljaa.

• Neitiorava kirjoitti:

...jatkoa...paino ei ole pudonnut, se on pettymys, mutta ruokahalu on lähes poissa.

Minulla oli aikaisemmin metforminin kanssa vatsaongelmia. Sitten joku kirjoitti ViSiblinin (apteekista) auttavan tilanteeseen. Otan yhden pakkauksen mukana tulevan mitallisen aamuisin ja vatsa kestää Metformiinin

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli aikaisemmin metforminin kanssa vatsaongelmia. Sitten joku kirjoitti ViSiblinin (apteekista) auttavan tilanteeseen. Otan yhden pakkauksen mukana tulevan mitallisen aamuisin ja vatsa kestää Metformiinin

Minulla on tilanne muuttunut ongelmaksi. Metformiini piti vatsani ja suolistoni säännöllisessä toiminnassa, aamuistunto sujui kuin kellolla ajastaen. Nyt kun painon vähentyessä ja verensokerien laskiessa olen vähentänyt metformiinia, on alkanut esiintyä ummetusta jota joutuu siis hoitamaan erikseen.

• Onko joku joka olisi käyttänyt Ozempicia pidempään ja osaisi kertoa pidempikestoisesta käytöstä. Vanhana victozan käyttäjänä mietin lääkkeen omakustannehintaan huomioiden, tyssääkö teho jossain vaiheessa kuten victozalla, annoskoot alkaa kasvaa huomaamatta ja painon putoaminen tyssää?

Kertyykö lääkekatto itsemaksettavista lääkkeistä?

• Lainaus Kelan sivulta:
        "Vuosiomavastuu kertyy, kun ostat reseptillä korvausjärjestelmään kuuluvia lääkkeitä, kliinisiä ravintovalmisteita ja perusvoiteita. "
        Ozempic'illa on sairausluokasta riippuen perus- tai alempi erityiskorvattavuus. Jos olet saanut korvauksen Victozasta, sairausluokka on sama (katso kelakortistasi).

• Myös tuo monen mainitsema väsymys huolestuttaa.

• Muakin kiinnostais miten nopsaa alkaa paino tippumaan ozempicilla

• Ozempic ollut käytössä syyskuun alusta siis reilu 7kk.paino on pudonnut -35,5kg
        122,5-87kg .painon putoaa tasaisesti.On kyllä vähän hidastunut mutta kohta ei ole mistä ottaa kiloja. olen todella tyytyväinen lääkkeeseen. kaikki on mennyt täydellisesti. Jatkan samaan malliin eteenpäin. vielä muutama kilo tavoiteeseeni.

• Myrkky74 kirjoitti:

Ozempic ollut käytössä syyskuun alusta siis reilu 7kk.paino on pudonnut -35,5kg
        122,5-87kg .painon putoaa tasaisesti.On kyllä vähän hidastunut mutta kohta ei ole mistä ottaa kiloja. olen todella tyytyväinen lääkkeeseen. kaikki on mennyt täydellisesti. Jatkan samaan malliin eteenpäin. vielä muutama kilo tavoiteeseeni.

Olen käyttänyt ozempiciä nyt 9 viikkoa, mitään ihmeellisempiä sivuoireita ei ole ollut. Sokerit hyvällä mallilla ja painoakin varmaan tippunut, kun vaatteet alkaa roikkua😁ens kuussa on diabeteshoitajan luona kontrollikäynti, itse en omista vaakaa. Ja pitää sanoa, että liikkuminen on tullut ihan tavaksi, eikä jääkaapin ovi käy enää entiseen tahtiin, joten suosittelut tulee ainakin minulta ozempicille👌

• Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt ozempiciä nyt 9 viikkoa, mitään ihmeellisempiä sivuoireita ei ole ollut. Sokerit hyvällä mallilla ja painoakin varmaan tippunut, kun vaatteet alkaa roikkua😁ens kuussa on diabeteshoitajan luona kontrollikäynti, itse en omista vaakaa. Ja pitää sanoa, että liikkuminen on tullut ihan tavaksi, eikä jääkaapin ovi käy enää entiseen tahtiin, joten suosittelut tulee ainakin minulta ozempicille👌

Tosi hienoja tuloksia molemmilla! Alkoiko vaikuttaa teillä miten pian? Itse pistin eilen toisen annoksen (aloitin suoraan 0,5 annoksella koska aiemmin ollut victoza käytössä), vielä ei mitään muutoksia ruokahalussa tai missään muussakaan. Paitsi älytön väsymys muutaman päivän. Aikanaan victozalla tippui ensimmäisinä kuukausina lähes 20kg ja ruokahalu katosi. Annokset olivat ruokailussa pieniä. Nyt kummastuttaa tämä kun syötättää vaan. Harmittaa kallis lääke itse maksettuna ellei tehoa. Onnea teille, epäilemättä on hyvä fiilis!

• Myrkky74 kirjoitti:

Ozempic ollut käytössä syyskuun alusta siis reilu 7kk.paino on pudonnut -35,5kg

Onpa reiluja tuloksia. Lääkitys alkoi alkusyksynä 19 ja paino on pudonnut vain 6-7 kg.
        Ruokahalu on selkeästi alentunut, joten annoskoot pienenevät kohtuullisiksi.
        Aika arvokasta on Ozempic-kokeilu, kun muiden lääkitysten kanssa yhdessä lääkekatto tulee jo täyteen loppukesästä, mutta ei haittaa. Sokerit on laskeneet aloittamisesta
        eli 10-12 arvoista 6-7 lukemiin. Lisälääkitys on Metform x 4/vrk ja Forziga 1/vrk.
        Kaipa se siitä hiljakseen korjaantuu. (Trajenta on nyt tauolla Ozempicin vuoksi )

• Anonyymi kirjoitti:

Onpa reiluja tuloksia. Lääkitys alkoi alkusyksynä 19 ja paino on pudonnut vain 6-7 kg.
        Ruokahalu on selkeästi alentunut, joten annoskoot pienenevät kohtuullisiksi.
        Aika arvokasta on Ozempic-kokeilu, kun muiden lääkitysten kanssa yhdessä lääkekatto tulee jo täyteen loppukesästä, mutta ei haittaa. Sokerit on laskeneet aloittamisesta
        eli 10-12 arvoista 6-7 lukemiin. Lisälääkitys on Metform x 4/vrk ja Forziga 1/vrk.
        Kaipa se siitä hiljakseen korjaantuu. (Trajenta on nyt tauolla Ozempicin vuoksi )

Tuoreempi punnitus ilmoitti kuitenkin että painoa lähtenyt 9-10 kg, korjataan se arvo.

• Aloitin viikko sitten Ozempicin annoksella 0,25 mg. Väsymystä on todella paljon, nukun enemmän kuin vuosiin. Onneksi olen eläkkeellä ja karanteenissa joten voi aivan rauhassa nukkua. Väsymystä, ripulia, etovaa oloa ja päänsärkyä kaikkia näitä haittavaikutuksia on ollut jo ensimmäisen kerran jälkeen. Sokeriarvot on nyt aivan vähän laskeneet ja Trajenta on jätetty pois, olen siis pelkästään Ozempicin varassa. Minulla on toisena lääkkeenä metforemiini, mutta sen haitat oli sitä luokkaa että olen ollut pelkästään Trajentan varassa. Aiemmin sokeriarvot oli suht siedettäviä mutta viimeisen flunssan/influenssa tms. lieneekään ollut eivät arvot ole pudonneet samoin pitkäaikaissokeri noussut 50 54 aivan lyhyessä ajassa. Painoa en vielä ole tarkkaillut, mutta varsinkaan illalla ei maistu mikään, painoa on liikaa. Olen entinen jojolaihduttaja ja nyt jo noin 15vuotta ollut samassa painossa en liho enkä laihdu, painoa on kuitenkin liikaa noin 25-30kg. Voiko muuten tämän lääkkeen aikana nauttia viiniä tai yleensä alkon tuotteita?

• Lääkkeistä kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja lukea niiden mukana toimitettu läpyskä. Samat tiedot saa lääkeinfosta.

Itse en pääse käyttämään osempic:ia jos valitukseni ei mene läpi koska painoindeksini on nyt 30 ja laskemaan päin. Insuliini saattaa jäädä pois kesäkuussa tms..

• Minulla lääke aloitettiin mrkkaskuussa 2019 ja nyt painoa tippunut 31,1 kg. Verensokerit normalisoituneet täysin. Olen todella tyytyväinen. Totta kai ruokavalio on muuttunut lääkkeen aloituksen jälkeen, pyrin syömään terveellisesti ja liikkuminen omien voimien rajoissa. Lääke auttaa hyvin mielitekoihin ja vatsa tulee "täyteen" pienemmällä annoksella ruokaa. Vielä noin - 10 kg tavoitteeseen. Lähtö painoni oli 116 kg.

• Kesällä tulee täyteen vuosi kun aloitin ozempicin. Aika pian jäi pois jardiance ja diformin. Veren tasapaino on ihan jäätävän hyvä. Aluksi oli tosi paha olo mutta alkoi pikkuhiljaa lyhentyä. Nykyään 4 päivän sijaan on ehkä hiukan huono olo piikistä seuraavana päivänä. Käytössä siis viikko piikki. Paino on laskenut pikkuhiljaa n. 8 kg. Jotenkin pitää ns muistaa syödä ja olenkin huomannut että tulee paha olo jos ei syö 4-5tunnin välein👍 olen kyllä Super tyytyväinen tähän lääkkeeseen😊

• Maaliskuussa aloitin.nyt 1mg ...paino pudonnut noin 10kg..pientä pahoinvointia silloin tällöin ja vatsa kovana..6krt viikossa treenaan 3 krt punttii ja 3krt juoksua..sokerit 7-8..hyvä lääke tälläselle iltasyöjälle.Silloin tällöin 1mg metformiini ja lelesteroli lääke aamuisin..hinta miinuspuoli

• Kiitos tästä ketjusta ja kirjoituksistanne. Itse aloitin tänään lääkkeen käytön 0,25mg painonhallintaan. Painoindeksi 30. Paino nousee pikkuhiljaa joka vuosi ja yritystä sen hallitsemiseen on todella ollut, mutta huonolla tuloksella. Toivottavasti tästä saisin apua normaalipainoon pääsemiseksi ja sitten tietysti siinä pysymiseksi.

Ihanaa kesäaikaa kaikille!

• Erittäin hyvä lääke ainakin laihduttamiseen, toimii useimmilla. Muistaakseni 15%:lla ei toimi, 35%:lla toimii tod. hyvin ja muut siltä väliltä, mutta edellyttää pitkäaikaista käyttöä, paino nousee kun lääkityskin loppuu, jos elämäntavat ei muutu. Itse laihdutin sillä reilu 15 kg, diabetesta ei ole, ei mitään haittoja. Hidastaa mahan tyhjenemistä ja vei napostelun pois, eli täytyn pienestä ja pitkäksi aikaa, ruokavaliota en ole muuttanut. Hyvä toki myös diabeteksen lisänä, usein insuliinin annostusta päästään laskemaan ja insuliinihan lihottaa. Suosittelen. terv. lekuri

• Käyttänyt 4kk 1mg, paino plus miinus 1kg eli ei mitään tulosta. Vatsa jatkuvasti ummella ja turvonnut olo, epänormaali olotila, vie nälän tunteen mutta ei mielihaluja. Ei toimi minulla. Rahat menevät hukkaan.

• Mitens verensokerit?

• mulle sanottiin ettei se vie mielihaluja eikä sokerinhimoa pois, vaan ruokahalut vähenee. mulla se kyll teki niin ett jos syön jäätelön niin maistuu ällön makealle ettei tee makeeta mieli. nyt söin hilloa lettujen kaa ja voi kuinka oksennus meinas lentää kun se oli todella makeeta vaikka sitä oli tippa siinä lettujen päällä.

• Nyt viikko käyttöä takana (25mg). Paino - 1,7kg. Painon pudotuksesta olen todella iloinen, mutta vielä iloisempi siitä, että ruoka ja syöminen ei ole koko ajan mielessä. Ennen jokainen ateria on ollut periaatteessa tahtojen taistelua, olisin aina syönyt enemmän kun voi. Nyt ruokaillessa tulee enemmänkin sellainen olo, että miten jaksan tämän kaiken. Tosiaan mielihaluja ei ole. Itsekään en oikeestaan ole ruokavaliota niinkään muuttanut, melko terveellisenä se on ollut ennenkin. Jos näin jatkuu, niin aivan huippua 👍

Osaako joku kertoa, että onko kynässä tasan neljä annosta? Mulla siis 25mg/viikko. Onnistuin nyt toisella pistoskerralla hämäämään ja painamaan yhden annoksen hukkaan. Mitä siis kannattaa tehdä?
      Nim Tepsu

P.s. sama tyyppi, ku tossa pari kirjoitusta ylempänä, mut en hoksannu laittaa nimimerkkiä..

• Pistin perjantaina ensimmäisen pistini 0,25..Jä tämä väsymys on aivan järkyttävä! Aamulla olen pirteä, mutta jo klo. 11:00 meinaa tipahtaa suorilta jaloilta. Onkohan ohi menevää? En edes ajo kuntoinen tämän väsymyksen taki.. Ja sitten neljän piikin jälkeen pitäisi siirtyä 0.05..??

• Anonyymi kirjoitti:

Pistin perjantaina ensimmäisen pistini 0,25..Jä tämä väsymys on aivan järkyttävä! Aamulla olen pirteä, mutta jo klo. 11:00 meinaa tipahtaa suorilta jaloilta. Onkohan ohi menevää? En edes ajo kuntoinen tämän väsymyksen taki.. Ja sitten neljän piikin jälkeen pitäisi siirtyä 0.05..??

.. Siis kysymyksessä ozempic pistos. Tuohon edelliseen postaukseen..

• Kynässä on neljä pistosta.. Oikeestaan et voi sohia sitä liikaa, koska sinun olisi aloitettava se kiertäminen uudestaan.. Siis kynän. Tuskin on mennyt sitä liikaa. Itse en mennyt siihen koulutukseen ja kotona erittäin rauhassa ja tarkasti luin käyttöohjeen ja desifioin vatsassa kohdan johon pistin. Hyvin se menee kun keskittyy, ei tähtitiedettä.

• Hei, mulla on toinen viikko menossa ozenpic 0.25 ja todella outu väsymys, varskinkin kun käyn ulkona kävelemassa.Välille ihan uupunut olo ja väsymys liikkaa, ihan kun olis semmonen vatsatauti tai ruokamyrkytys olo,kun vatsa on herkkä ja pahanvointi ja väsymys. Osako joku sanoa että menekö see joskus ohi ja milloin ,tai jääkö semmonen olo koko ajan???Harkitsen lopetta jos see jatku kauana. Kiitos kun jaksate vastaa:)

• Pistin eilen aamulla ekan annoksen Ozempic 0,25mg ja sen jälkeen on vaan väsyttänyt. Tänään varsinki ihan hulluna, vois vaan nukkua koko ajan. Lisäksi haluttaa syyä kaikkea ja kaikki koko ajan, liekö vaikuttaa ku samaan aikaan alko kuukautiset.. toivottavasti tämä väsymys on ohimenevää ja tuo ruokahalukin. Odotukset on korkealla!

• Jos jaksat sinnitellä niin itselläni tuo vatsataudin tunne meni ohi kun elimistö tottui lääkkeeseen. 1mg loppuannos oli itselleni pahin koettelemus mutta toisella viikolla se ei aiheuttanut enää mitään oireita. Väsymystä en ole itse kokenut lääkehoidon aikana vaikka sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa joka tunnetusti tuottaa väsymystä jos TSH arvot "terveyskeskuslääkärien normeissa".

• Anonyymi kirjoitti:

Jos jaksat sinnitellä niin itselläni tuo vatsataudin tunne meni ohi kun elimistö tottui lääkkeeseen. 1mg loppuannos oli itselleni pahin koettelemus mutta toisella viikolla se ei aiheuttanut enää mitään oireita. Väsymystä en ole itse kokenut lääkehoidon aikana vaikka sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa joka tunnetusti tuottaa väsymystä jos TSH arvot "terveyskeskuslääkärien normeissa".

Väsymys laantui onneksi parissa päivässä, samoin etova ällöttävä olo. Ripulia tai pahoinvointia ei tullut. Huomenna olisi seuraava pistos aamulla. Ruokahaluun en osaa sanoa onko vielä vaikuttanut, se nyt muutenki on hukassa aika usein. En nyt ainakaan koe, että haittavaikutuksia olisi yhtään enempää kuin muissakaan lääkkeissä. Lisänä menee vielä forxiga aamulla ja metforem illalla. Januvia jätettiin pois ku Ozempic aloitettiin. Eniten haittavaikutuksia on ollut metforemista, kauheat vatsakivut - nekin kyllä helpottuneet ajan saatossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Väsymys laantui onneksi parissa päivässä, samoin etova ällöttävä olo. Ripulia tai pahoinvointia ei tullut. Huomenna olisi seuraava pistos aamulla. Ruokahaluun en osaa sanoa onko vielä vaikuttanut, se nyt muutenki on hukassa aika usein. En nyt ainakaan koe, että haittavaikutuksia olisi yhtään enempää kuin muissakaan lääkkeissä. Lisänä menee vielä forxiga aamulla ja metforem illalla. Januvia jätettiin pois ku Ozempic aloitettiin. Eniten haittavaikutuksia on ollut metforemista, kauheat vatsakivut - nekin kyllä helpottuneet ajan saatossa.

Olen käyttänyt ozempicia 1,5 vuotta ja ensimmäisen 8 kk aikana paino putosi 15 kiloa ja sokeriarvot normalisoituivat: B -HbA1c laski 57:sta 38:an
        Lisälääkityksenä 2 krt vuorokaudessa Synjardy 12,5/850
        Viimeisen 10 kk aikana painon pudotus on ollut enää 2 kiloa.
        Sivuvaikutuksia on lievä ummetus eli suoli tyhjenee noin kaksi kertaa viikossa.
        Laihtumisen syy on nopeasti tuleva kylläisyyden tunne ruokailtaessa, tämän jälkeen lopetan syömisen enkä ahda itseäni vanhaan tapaan ähkyyn asti.
        Suosittelen lääkettä ehdottomasti, mutta painonpudotus vaatii oman elimistön kylläisyystunteen mukaan syömistä!

• Olen 1. tyypin diabeetikko ja viimeisen vuoden aikana olen käyttänyt tätä Ozempic lääkitystä sokerien tasapainotteluun ja painonhallintaan.
      Omat kokemukset ovat ristiriitaiset. Sokerit pysyvät kurissa mutta painoa ei ole vuodessa paljoa tippunut kuin 4kg ja siihen pysähtyi. Lääkkeen käyttö alkoi 0,25mg annoksella ja se aiheutti huonoa vointia aina pistoksesta pari päivää. Jatkoin kuitenkin käyttöä ja 0,5mg nousussa olotila paheni ja tuli vatsataudin kaltaisia oireita. Kuten arvelinkin lopullinen 1mg annos oli sitten kaikkein vaikein kokemus. 2 päivää makasin pedissä ja välillä vessaan ravaten. Olo oli juuri samanlainen kuin noroviruksessa. Tästä kuitenkin selvittiin ja lievää pahoinvointia on ollut vain harvakseltaan. Itselleni tämä lääke aiheuttaa ummetusta ja ripulia eli lääkkeen otosta menee ummelle ja viikkoannoksen loppua kohden ripulille. Lääke myös aiheuttaa itselleni jatkuvan täyden olon tunteen eli ruokahalu ei ole järin suurta mutta makeita kyllä voisi syödä rajatta.

On todella vaikea lähteä suosittelemaan tätä muille omien kokemusten perusteella. Lääke on todella kallis vaikka siitä nykään saakin korkeamman kelakorvauksen. Toisaalta jokainen olemme yksilöitä ja toiselle tämä voi toimia paremmin.

• Kiitoksia postauksestasi. Verikokeet ensi viikolla ja jos pitkä sokeri on yli 53 niin yritän saada reseptin Osempiciin.

• hvp27 kirjoitti:

Kiitoksia postauksestasi. Verikokeet ensi viikolla ja jos pitkä sokeri on yli 53 niin yritän saada reseptin Osempiciin.

Käytät mielestäni jo nyt aivan liikaa lääkkeitä. Lue vaikka ”Tie lääkkeettömään elämään”.

• Anonyymi kirjoitti:

Käytät mielestäni jo nyt aivan liikaa lääkkeitä. Lue vaikka ”Tie lääkkeettömään elämään”.

Et kai tarkoita Heikkilän 'Lääkkeetön elämä' -kirjaa? Surullisenkuuluisa opus joka teilataan esimerkiksi rässä artikkelissa: 'Tavoitteena lääkkeetön elämä'.

• hvp27 kirjoitti:

Et kai tarkoita Heikkilän 'Lääkkeetön elämä' -kirjaa? Surullisenkuuluisa opus joka teilataan esimerkiksi rässä artikkelissa: 'Tavoitteena lääkkeetön elämä'.

Heikkilän sivuilla kirjoittelee aika paljon onnellisia ja lääkkeettömiä diabeetikkoja. Sen sijaan toisella palstalla kirjoittelee hukassa olevia ihmisiä, vaikka elävät käypä hoito ohjeiden mukaan

• Anonyymi kirjoitti:

Heikkilän sivuilla kirjoittelee aika paljon onnellisia ja lääkkeettömiä diabeetikkoja. Sen sijaan toisella palstalla kirjoittelee hukassa olevia ihmisiä, vaikka elävät käypä hoito ohjeiden mukaan

Heikkilä on saanut varoituksen Valviralta epäasiallisen lääkärintoimen harjoittamisesta. En ottaisi tuollaisella lääketieteellisiä neuvoja enkä näe mitään järkeä uskoa hänen kirjoihinsa joissa on satamäärin virheitä. Viimeisen kirjan julkaisija ei edes pidä sitä tieteeseen perustuvana.

Kakkosesta pääsee eroon laihduttamalla, ihan sama millä tavalla laihduttaa.

• hvp27 kirjoitti:

Heikkilä on saanut varoituksen Valviralta epäasiallisen lääkärintoimen harjoittamisesta. En ottaisi tuollaisella lääketieteellisiä neuvoja enkä näe mitään järkeä uskoa hänen kirjoihinsa joissa on satamäärin virheitä. Viimeisen kirjan julkaisija ei edes pidä sitä tieteeseen perustuvana.

Siinäpä sitä fakiirin hommaa onkin. Ei oo ravintopersteipin neuvot auttaneet vaan on paino noussut.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä sitä fakiirin hommaa onkin. Ei oo ravintopersteipin neuvot auttaneet vaan on paino noussut.

En oikein tiedä onko ravitsemusterapeuteista hyötyä. Jokainen tietänee kuinka pitäisi syödä vaan mieliteot ovat voimakkaampia.

• hvp27 kirjoitti:

Kumpi homma on sulla kesken? Laihdutus vai lääkkeetömyys?

Lienee molemmat ku väärin toiuhutaan.

• hvp27 kirjoitti:

Heikkilä on saanut varoituksen, Eiran sairaala purki yhteistyösopimuksen, nämä tiedetään.

Jos olet facebookissa, esim db2 vertaistukiryhmässä, luet sieltä eri aloituksia ja kommentteja, niin miltä se näyttää?

Kun luet Heikkilän ohjeilla tai sinnepäin ravintoaan noudattaneita, ovat vähentäneet, tai päässeet lääkkeistä eroon. Mutta se tärkein asia on, että ihmiset siellä ovat suoraviivaisia, selkeällä hoitolinjalla ja hoito pelaa. Skarppeja, eivät ole hukassa, tai elä epätietoisuudessa ja ne sokeriarvot terveen tasolla.

En puolusta Heikkilää, enkä lukisi hänen kirjaansa sanatarkalleen, mutta tottahan se on että laihduttaminen, kuten sanoitkin, vapauttaa kakkosesta. Ei tosin kaikkia, mutta ison osan. Heikkilän ravinto-ohjeet sopii db2-epäilyn ja -sairauden hoitoon sillä tavalla monille hyvin, että näitä ruokia löytyy kansanperimän suosikkilistoilta. Sitä ei vaan moni matkan varrella tajunnut että ne voi laihduttaa. Saat nopeita tuloksia, ja sinä aikana tosiaan voi haalia reppuun erilaisia reseptejä ettei maistu yksitoikkoiselle. Ja omakohtaisesti, kuten olen tänne kirjoittanut omasta VHH:sta, niin sinne kuuluu niitä herkkupäiviä.

Mutta pääfunktiohan on; kohtuus kaikessa ja syö vain mitä kulutat, sama se koskee hiilareihinkin, jos vedät kovan treenin salilla, niin vaikka suklaapalalla voi ottaa buustia. Sen sijaan jos on toimistopäivä, eikä liikuntaa laisinkaan, en ainakaan kokonaista levyä vetäisi naamaan. Ja kahta litraa kokista perään.

• Anonyymi kirjoitti:

Heikkilä on saanut varoituksen, Eiran sairaala purki yhteistyösopimuksen, nämä tiedetään.

Jos olet facebookissa, esim db2 vertaistukiryhmässä, luet sieltä eri aloituksia ja kommentteja, niin miltä se näyttää?

Kun luet Heikkilän ohjeilla tai sinnepäin ravintoaan noudattaneita, ovat vähentäneet, tai päässeet lääkkeistä eroon. Mutta se tärkein asia on, että ihmiset siellä ovat suoraviivaisia, selkeällä hoitolinjalla ja hoito pelaa. Skarppeja, eivät ole hukassa, tai elä epätietoisuudessa ja ne sokeriarvot terveen tasolla.

En puolusta Heikkilää, enkä lukisi hänen kirjaansa sanatarkalleen, mutta tottahan se on että laihduttaminen, kuten sanoitkin, vapauttaa kakkosesta. Ei tosin kaikkia, mutta ison osan. Heikkilän ravinto-ohjeet sopii db2-epäilyn ja -sairauden hoitoon sillä tavalla monille hyvin, että näitä ruokia löytyy kansanperimän suosikkilistoilta. Sitä ei vaan moni matkan varrella tajunnut että ne voi laihduttaa. Saat nopeita tuloksia, ja sinä aikana tosiaan voi haalia reppuun erilaisia reseptejä ettei maistu yksitoikkoiselle. Ja omakohtaisesti, kuten olen tänne kirjoittanut omasta VHH:sta, niin sinne kuuluu niitä herkkupäiviä.

Mutta pääfunktiohan on; kohtuus kaikessa ja syö vain mitä kulutat, sama se koskee hiilareihinkin, jos vedät kovan treenin salilla, niin vaikka suklaapalalla voi ottaa buustia. Sen sijaan jos on toimistopäivä, eikä liikuntaa laisinkaan, en ainakaan kokonaista levyä vetäisi naamaan. Ja kahta litraa kokista perään.

Vähäenergiaisuus laihduttaa, ei vähähiilihydraattisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Harmillista ettet ole pystynyt laihduttamaan terapeutin ohjeista huolimatta. Itse olen hiljalleen pudottanut painoa pelkästään ruokamäärää vähentämällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Heikkilän ryhmät ovat hankalia koska sieltä bannataa kaikki jotka ovat kriittisiä. Antaa siis aivan liian positiivisen kuvan sekä hänestä että hänen dieetistään.

Lisäksi tuossa on harha eli jos 3000 diabeetikko aloittaa karppauksen mutta kahden vuoden päästä tuota dieettiä jatkaa 30 diabeetikko jotka ovat päässeet eroon lääkkeistään niin tulee kuva että karppaus on kovinkin tehokas keino diabetestä vastaan.

Kolesteroliarvoja kannattaa seurata tuolla dieetillä koska ne voivat nousta paljon. Minulla nousi LDL 50% mutta HDL ei yhtään. Se onkin ollut minulla ollut aina hyvä.

Ei Heikkilän ruuat kyllä mitään perinneruokia ole. 1900-luvun alussa suomalaiset söivät noin 15 kg lihaa mutta perunaa ja viljaa meni paljon.

• hvp27 kirjoitti:

Heikkilän ryhmät ovat hankalia koska sieltä bannataa kaikki jotka ovat kriittisiä. Antaa siis aivan liian positiivisen kuvan sekä hänestä että hänen dieetistään.

Lisäksi tuossa on harha eli jos 3000 diabeetikko aloittaa karppauksen mutta kahden vuoden päästä tuota dieettiä jatkaa 30 diabeetikko jotka ovat päässeet eroon lääkkeistään niin tulee kuva että karppaus on kovinkin tehokas keino diabetestä vastaan.

Kolesteroliarvoja kannattaa seurata tuolla dieetillä koska ne voivat nousta paljon. Minulla nousi LDL 50% mutta HDL ei yhtään. Se onkin ollut minulla ollut aina hyvä.

Ei Heikkilän ruuat kyllä mitään perinneruokia ole. 1900-luvun alussa suomalaiset söivät noin 15 kg lihaa mutta perunaa ja viljaa meni paljon.

En tiennyt että Heikkilä raakkaa vastalauseet pois.

10 vuotta sitten karppasin n. 2 vuotta ja laihdutin 50 kiloa pois. Samalla kävin kuukausittain verikokeissa ja koko ajan kaikki veriarvot kolesteroleja myöten parani. Vaikkakaan koleissa ei ollut alkujaankaan sanomista. Olisiko niin, että joka ruhossa on omat heikkoutensa ja toisilla erivahvuisina kuin toisilla.

Perinneruoista sen verran, että sukuni on ollut 300 vuotta maanviljelijöitä, ja karppaajilta löytyy reseptejä noihin ruokiin, jättäen vehnän, sokerin ja perunan pois. Karjalanpaisti salaatin kanssa ei hiilareita paljon sisällä ja ilman perunalisuketta aivan yhtä maistuva. Sukuni tosin on mättänyt noita hh-pitoisia reilusti, mutta yhtään diabeetikkoa ei ole ollut suvussa.

• Anonyymi kirjoitti:

En tiennyt että Heikkilä raakkaa vastalauseet pois.

10 vuotta sitten karppasin n. 2 vuotta ja laihdutin 50 kiloa pois. Samalla kävin kuukausittain verikokeissa ja koko ajan kaikki veriarvot kolesteroleja myöten parani. Vaikkakaan koleissa ei ollut alkujaankaan sanomista. Olisiko niin, että joka ruhossa on omat heikkoutensa ja toisilla erivahvuisina kuin toisilla.

Perinneruoista sen verran, että sukuni on ollut 300 vuotta maanviljelijöitä, ja karppaajilta löytyy reseptejä noihin ruokiin, jättäen vehnän, sokerin ja perunan pois. Karjalanpaisti salaatin kanssa ei hiilareita paljon sisällä ja ilman perunalisuketta aivan yhtä maistuva. Sukuni tosin on mättänyt noita hh-pitoisia reilusti, mutta yhtään diabeetikkoa ei ole ollut suvussa.

Joo. Tuo on eräänlainen uskonlahko netissä myöskin tuolta osalta.

Kolesteroliarvot ovat hyvin yksilöllisiä eli riippuvat geeneistä. Minulla on APOE-geenistä 3/4 kombinaatio ja tuolla kolesteroliarvot nousevat helposti eli kun kokeilin Heikkilää niin LDL nousi 50%.

Miinuskaloreilla olo parantaa sekä kolesteroli- että sokeriarvoja.

Nuo perinneruuat ovat entisiä juhlaruoka, ei suinkaan päivittäistä ruokaa. Itse ole valinnut linjan että normaalisti syödään terveellistä ja halpaa ruokaa, välillä herkutellaan.

• hvp27 kirjoitti:

Kolesteroliarvot ovat hyvin yksilöllisiä eli riippuvat geeneistä. Minulla on APOE-geenistä 3/4 kombinaatio ja tuolla kolesteroliarvot nousevat helposti eli kun kokeilin Heikkilää niin LDL nousi 50%.

Nuo perinneruuat ovat entisiä juhlaruoka, ei suinkaan päivittäistä ruokaa. Itse ole valinnut linjan että normaalisti syödään terveellistä ja halpaa ruokaa, välillä herkutellaan.

Sanoit tosin äskettäin, että sinulla on ollut HDL-kolesteroli aina hyvällä tasolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoit tosin äskettäin, että sinulla on ollut HDL-kolesteroli aina hyvällä tasolla.

Joo. Viimeksikin jotain 1.8 mmol/l tms..LDL on alle 2 ja lääkäri tyytyväinen. LDL-kolesteroli sitten vaihtelee lääkityksen ja ruuan mukana.

• hvp27 kirjoitti:

Voi olla, itse analyyttisesti omaseurannan avulla jätän uskonasiat sivulle ja keskityn olennaiseen.

Niin on, itsellä ei kolesterolit ole ongelma.

Karjalanpaisti yksi esimerkki. Muitakin on, syön kaalilaatikkoa, jauhelihakastiketta (tomaattinen), lihakastiketta, kalaa, kasviksia jne. Aika monipuolinen ruokavalio ja herkkupäivinä sitten sitä perunaa, vaikka kermaperunoita. Kauppakäynnin lasku on iso, mutta ostan viikon eväät kerralla ja teen ruokia pitkin viikkoa. Päivää kohti terveellinen ruoka ei ole ainakaan kalliimpaa kuin pizzeriassa syöty pizza. Meniskö kotiruoalla 5€/päivä? Ja on sitä perinneruokareseptiä vhh:na todella paljon.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, itse analyyttisesti omaseurannan avulla jätän uskonasiat sivulle ja keskityn olennaiseen.

Karjalanpaisti yksi esimerkki. Muitakin on, syön kaalilaatikkoa, jauhelihakastiketta (tomaattinen), lihakastiketta, kalaa, kasviksia jne. Aika monipuolinen ruokavalio ja herkkupäivinä sitten sitä perunaa, vaikka kermaperunoita. Kauppakäynnin lasku on iso, mutta ostan viikon eväät kerralla ja teen ruokia pitkin viikkoa. Päivää kohti terveellinen ruoka ei ole ainakaan kalliimpaa kuin pizzeriassa syöty pizza. Meniskö kotiruoalla 5€/päivä? Ja on sitä perinneruokareseptiä vhh:na todella paljon.

Ja olkoon miinuskaloreilla. Vatsa tosiaan täysi, useassa ruoassa makeutta jolloin makeanhimokin täytyy. Ja kun tällä paino putoaa ja ollaan tavoitteissa, jonne vielä on matkaa, niin nostan hiilareiden ja kaloreiden määrää. Joskin painon pudotessa energian tarvekin pienenee.

• Anonyymi kirjoitti:

No nuohan on ennen tarjottu potun ja leivän kera ja aamulla puuroa. Ei noissa edes ole paljoa rasvaa.

• hvp27 kirjoitti:

Hyvin on taas asiallisia viestejä lähtenyt.

On se eräänlaista. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvin on taas asiallisia viestejä lähtenyt.

On se eräänlaista. :D

No vekulla on taas ollut aktiivipäivä ja ehkä 30 viestiä tms poistettu eli kaikki poistetut viestit eivät ole olleet asiallisia.

• Olen käyttänyt Ozepicsiä 4 kuukautta. Joo, sokerirvot tippu, mutta pakki aivan sekaisin koko ajan. Ajattelin jo lopettaa, kun vatassa kiersi koko ajan, rankasti.

Sitten näin TV: ssä ohjelman hiilareista. Kerrottiin kolmesta hiilari ryhmästä. Kokeilin, jos huonoimmat hiilarit jättää kokonaan pois, yllätys, pakki rauhoittui kohtalaiselle tasolle. Nyt on painokin lähtenyt tippumaan, noin 0.5kg viikossa. Kahdessa viikossa 1kg.
      Yksikin vaalea leivänsiivu (huonoa hiilaria) saa pakin aivan sekaisin.

Ei tätä voi loputtomiin jatkaa.

• Itse aloitin tänään pistämään alkuannoksella 0.25 mg. . Ensin tuntui ett kasa ampiaisia pistelee housuissa mahan kohdalla pistoksen jälkeen.

Nyt iltapalan jälkeen tuli helkatin pahaolo ja paha maku suuhun. Tekisi mieli oksentaa.

Kusella olen juossut koko ajan, mutta se on normaalia. Forxiga vaikuttaa siihen... Ja se veden määrä mikä menee suusta sitt..
        Mun lääkäri anoi kelakorvattavuuden ennen kuin aloitettiin tämä lääke. Vähän yli 40 e. Maksoi toi aloituslääke 0.25mg.
        Metform ei sopinut. Forxiga menee nyt rinnakkain tämän kanssa. Yksin ei toiminnut.

Innolla odotan onko tällä laihduttavaa vaikutusta, koska painoa on kahden ihmisen edestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse aloitin tänään pistämään alkuannoksella 0.25 mg. . Ensin tuntui ett kasa ampiaisia pistelee housuissa mahan kohdalla pistoksen jälkeen.

Nyt iltapalan jälkeen tuli helkatin pahaolo ja paha maku suuhun. Tekisi mieli oksentaa.

Kusella olen juossut koko ajan, mutta se on normaalia. Forxiga vaikuttaa siihen... Ja se veden määrä mikä menee suusta sitt..
        Mun lääkäri anoi kelakorvattavuuden ennen kuin aloitettiin tämä lääke. Vähän yli 40 e. Maksoi toi aloituslääke 0.25mg.
        Metform ei sopinut. Forxiga menee nyt rinnakkain tämän kanssa. Yksin ei toiminnut.

Innolla odotan onko tällä laihduttavaa vaikutusta, koska painoa on kahden ihmisen edestä.

Eli jatkan... Kaksi päivää huonoa oloa ja sitt iski se mitä eniten pelkäsinkin... Vitunmoinen nälkä koko ajan kolmen päivän ajan nyt... Pää on nyt toista päivää hiton kipeä ja sokerit pomppas ylös entisestään. Keskiviikkona seuraava pistos. Saas nähdä oonko juuri se jolle ei sovi.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli jatkan... Kaksi päivää huonoa oloa ja sitt iski se mitä eniten pelkäsinkin... Vitunmoinen nälkä koko ajan kolmen päivän ajan nyt... Pää on nyt toista päivää hiton kipeä ja sokerit pomppas ylös entisestään. Keskiviikkona seuraava pistos. Saas nähdä oonko juuri se jolle ei sovi.

nyt toisen pistoksen tehneenä voin kertoa ett se kolmen päivän nälkä meni ohi, ja tänään sitten menin puntariin -2.5 kiloa viikossa.
        nyt sokeritkin ovat ns. normaalit. eivät enää pompi, en vielä riemuitse mutta voiko olla noin pienestä kiinni. painoa on vieläkin noin 130 kiloa.

• Anonyymi kirjoitti:

nyt toisen pistoksen tehneenä voin kertoa ett se kolmen päivän nälkä meni ohi, ja tänään sitten menin puntariin -2.5 kiloa viikossa.
        nyt sokeritkin ovat ns. normaalit. eivät enää pompi, en vielä riemuitse mutta voiko olla noin pienestä kiinni. painoa on vieläkin noin 130 kiloa.

se siitä riemusta, paino nousi kilon takaisin päin. ei enää pahoinvointia ja nälkä on koko ajan taas :-)
        ensi viikolla sitten vaihtuu annoskoko.
        verensokerit on kyll olleet alle 7.7 jopa ruokailun jälkeen.

• Tänään lähti uusi erityiskorvaushakemus osempicistä. Saas nähdä meneekö läpi.

• Onhan korvaukselle Kelan selvät kriteerit. Jos ne täyttyy niin korvaus myönnetään ja sillä selvä.

Minulla nuo Kelan kriteerit kyllä täyttyvät, mutta yritän vielä edetä diabeteksen hoidossa tavanomaisilla lääkkeillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan korvaukselle Kelan selvät kriteerit. Jos ne täyttyy niin korvaus myönnetään ja sillä selvä.

Minulla nuo Kelan kriteerit kyllä täyttyvät, mutta yritän vielä edetä diabeteksen hoidossa tavanomaisilla lääkkeillä.

No pitkä sokeri oli tammikuussa 50 niin tuli hylkäävä päätös. Nyt oli taas hypoja ja pitkä sokeri 60 niin toivottavasti tulee myönteinen päätös.

• hvp27 kirjoitti:

No pitkä sokeri oli tammikuussa 50 niin tuli hylkäävä päätös. Nyt oli taas hypoja ja pitkä sokeri 60 niin toivottavasti tulee myönteinen päätös.

Onko siis Kelalla joitakin piilotetettuja kriteereitä, joita ei kerrota julkisesti. BMI-raja on selvä numeerinen arvo, mutta hoidon onnistuminen muilla tavoin olettaisi riippuvan hoitavan lääkärin arviosta eikä jostain Kelan määrittelemästä laboratorioarvosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko siis Kelalla joitakin piilotetettuja kriteereitä, joita ei kerrota julkisesti. BMI-raja on selvä numeerinen arvo, mutta hoidon onnistuminen muilla tavoin olettaisi riippuvan hoitavan lääkärin arviosta eikä jostain Kelan määrittelemästä laboratorioarvosta.

Ehtona on myös että diabeteksen hoitoa ei ole saatu hyvälle tasolle muilla diabeteslääkkeillä. Hyvä taso taas on pitkä sokeri alle 53. Edelliselläkin kerralla yritettiin perustella hypoilla mutta niitä ei ollut juuri silloin. Nyt alkoivat taas heinäkuussa.

• hvp27 kirjoitti:

Ehtona on myös että diabeteksen hoitoa ei ole saatu hyvälle tasolle muilla diabeteslääkkeillä. Hyvä taso taas on pitkä sokeri alle 53. Edelliselläkin kerralla yritettiin perustella hypoilla mutta niitä ei ollut juuri silloin. Nyt alkoivat taas heinäkuussa.

Minulla paino on laskenut aika vähän ja hitaasti ihan ruokavaliolla, mutta olen samalla vähentänyt lääkitystä jotta ei tule hypoja. On vaan hölmöä mittailla paastoarvoja kun mittari näytti tänä aamuna 4,3 mutta aiemmin laboratorioarvoon verrattuna se lienee todellisuudessa 5,1-5,3 eikä siis mitään hypotuntemuksia. Hölmöä että kaupunki vaihtoi mittaria ja tarvikejakelusta saadut liuskat näyttää pieleen. Mittarin mukana tulleet 10 liuskaa näytti oikein, mutta kyseiseen mittarimerkkiin ei ole saatavissa tarkistusnestettä (käyköhän jonkin muun merkkinen).

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla paino on laskenut aika vähän ja hitaasti ihan ruokavaliolla, mutta olen samalla vähentänyt lääkitystä jotta ei tule hypoja. On vaan hölmöä mittailla paastoarvoja kun mittari näytti tänä aamuna 4,3 mutta aiemmin laboratorioarvoon verrattuna se lienee todellisuudessa 5,1-5,3 eikä siis mitään hypotuntemuksia. Hölmöä että kaupunki vaihtoi mittaria ja tarvikejakelusta saadut liuskat näyttää pieleen. Mittarin mukana tulleet 10 liuskaa näytti oikein, mutta kyseiseen mittarimerkkiin ei ole saatavissa tarkistusnestettä (käyköhän jonkin muun merkkinen).

No minulla laskee paino suunilleen kilon kuussa yhdistelmällä XigDuo+korona. Helppo syödä terveellisesti kun kotona/mökillä/duunikämpillä ei ole mitään epäterveellistä.

Itsekin jätin insuliinin pois kun tuli pari hypoa ja paasto on 6+-0.5 mmol/l. Pitkä sokeri nousi hiukan mutta ilman muuta siirryn Osempiciin jos tulee päätös.

Nuo tarkistus nesteet ovat glukoosia vedessä.

• hvp27 kirjoitti:

Syö ny kaksinkertainen kaurapuuro annos niin saat tomerampia lääkkeitä ja Kela maksaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Syö ny kaksinkertainen kaurapuuro annos niin saat tomerampia lääkkeitä ja Kela maksaa.

Jos söisin kaksinkertaisia kaurapuuro annoksia niin painoindeksini laskisi liian matalaksi Osempiciin parissa viikossa.

• Ei ole Kelasta kuulunut vielä mitään. Ei siis tullut ainakaan välittömästi hylsyä niin kuin viime kerralla.

• Tuli erityiskorvattavuus Ozempiciin. Kipin kapin apteekkiin.

• hvp27 kirjoitti:

Tuli erityiskorvattavuus Ozempiciin. Kipin kapin apteekkiin.

Hyvin tuntuu toimivan. Paastot laskeneet hiukan mutta aterian jälkeiset enemmän. Ruokahalu vähentynyt reilusti. Tämä siis 0.25 mg annoksella ja viikossa.

• hvp27 kirjoitti:

Hyvin tuntuu toimivan. Paastot laskeneet hiukan mutta aterian jälkeiset enemmän. Ruokahalu vähentynyt reilusti. Tämä siis 0.25 mg annoksella ja viikossa.

Verenpaine laskenut 10mmHg. Toivottavasti ei tule ongelmia.

• hvp27 kirjoitti:

Verenpaine laskenut 10mmHg. Toivottavasti ei tule ongelmia.

Ummetus vaivaa hiukan mutta syöminen on vähentynyt selvästi. Toistaiseksi siis menee ok.

• hvp27 kirjoitti:

Ummetus vaivaa hiukan mutta syöminen on vähentynyt selvästi. Toistaiseksi siis menee ok.

Vatsaongelmat ovat hellittäneet. Ruokaa ei juurikaan kulu.

• Voiko Ozempicia saada ei-diabeetikko? Entä minkä verran lääke maksaa kuussa ilman KELA-korvauksia?

• Voithan kysyä lääkäriltäsi suostuuko kirjoittamaan reseptin ja todellakin, silloin ei saa kelakorvausta.

Yksi kynä (4 annosta) maksaa noin 130 euroa (valmistajasta riippuen).

• Onko tää lääke semmonen joka erittää sokerit kuseen? Eli lihotusravinteen vessan pönttöön. Eikö helepommalla pääsis jos jättää hiilarit syömättä.

• Kakkostyypin diabeteksessä elimistö valmistaa 3-4 kertaa enemmän glukoosia kuin mitä tarvittaisiin joten karppaamisen ei siihen auta.

Ozempic on suolistohormooni joka lisää insuliinin tuotantoa. Sivuvaikutuksena laihtuminen joka sitten auttaa muutenkin kakkostyypin diabetekseen.

• ihminen kumminkin tarvitsee hiilareita, joten jätähän tälläset kommentit pois

• Pistin tänään toisen 0.5 mg. ja paino laskenut viime viikolla 1.3 eli yht. 4.8 kiloa :-) vaikka nälkä koko ajan. syödessä tulee sitten pahaolo. vielä en ole löytänyt kultaista keskitietä

• Minä joudun pakottamaan itseni syömään.

• hvp27 kirjoitti:

Minä joudun pakottamaan itseni syömään.

4 kg lähtenyt 3:ssa viikossa.

• Olen käyttänyt ozempic lääkettä 0,25 kaksi pistosta. Ekan viikon aikana paino tippu 3 kg. Aamun sokeriarvo ennen 8,2 ja nyt 5,9.
      Pistopäivä keskiviikko. Nälkä on vähentynyt selvästi ja sunnuntaina en syöny mitään oli vain kova jano join litran vettä. Jos syön jää latanen kesken kun alkaa tulla huono olo. Röyhtäily ja vähän etoamista ei kuitenkaan oksennusta, välillä otan rennietä. Kerran otin pienen konjakin, en ota enää, tuli helvetillinen olo.
      Vähäistä ripulia esiintynyt myös.

• LO/2020

Sain vuosi sitten diabetesdiagnoosin ja tein kaikkeni, että painoni putoaisi mutta eipä liikunnat ja ruokavaliot auttaneet. Keväällä 2020 aloitin Metformiinin. Lisäksi aloitin Ozempic-pistokset 5 kuukautta sitten. Pahoinvoinnin takia lisäsin annosta 2 kuukauden välein, jolloin pahoinvointi tasaantui; siirryin 1 mg pistokseen lokakuun alusta. Paino on pudonnut yhteensä 9 kg. Pistokset ovat selvästi vaikuttaneet ruokahaluun, jolloin tulee syötyä vähemmän ja iltanapostelun tarve on jäänyt pois. Nyt ruokailuvälit 4-5 tunnin välein ja välipalaksi tulee otettua hedelmiä tms. Liian suuri ruoka-annos on selvästi aiheuttanut pahoinvointia joten siihen tulee nyt kiinnitettyä huomiota. Kaikki verensokeriarvot ovat laskeneet jo lähes normaalille tasolla. Katsotaan joulukuussa josko Metformiinimäärää voisi vähentää. Minulla on ollut krooninen migreeni ja pistosten myötä kohtaukset ovat selkeästi vähentyneet ja viimeisen kuukauden aikana ei ole ollut yhtään migreenikohtausta. Mahtavaa. En valitettavasti ole oikeutettu Kelakorvaukseen, mutta tämä sijoitus omaan terveyteen ja hyvinvointiin on kannattanut kun painonpudotuksen myötä moni muu asia on parantunut.

• Minulla alkaa 0.5 mg ensi sunnuntaina. 0.25 mg ei enää aiheuta ummetusta ja paino putoaa reilun kilon viikossa. Verensokereissa ei kylläkään muutosta.

• hvp27 kirjoitti:

Minulla alkaa 0.5 mg ensi sunnuntaina. 0.25 mg ei enää aiheuta ummetusta ja paino putoaa reilun kilon viikossa. Verensokereissa ei kylläkään muutosta.

"Verensokereissa ei kylläkään muutosta."

Mahdollisesti turhaa lääkitystä yhteiskunnan varoilla. Miksi olet saanut erityiskorvattavuuden? Paljonko pitkäsokeri on ollut ennen hakemusta?

Itsellä pitkäsokeri ollut lukemissa 45–46 mmol/l, eikä minulle ole kirjoitettu toista diabeteslääkettä metformiinin rinnalle, vaikka laihtumisen tarvetta olisi runsaasti. Minulla olisi Byetan pysyvä erityiskorvausoikeus (285 Dulaglutidi, eksenatidi, liksisenatidi, liraglutidi ja semaglutidi (aikuiset))

• Anonyymi kirjoitti:

Mahdollisesti turhaa lääkitystä yhteiskunnan varoilla. Miksi olet saanut erityiskorvattavuuden? Paljonko pitkäsokeri on ollut ennen hakemusta?

Itsellä pitkäsokeri ollut lukemissa 45–46 mmol/l, eikä minulle ole kirjoitettu toista diabeteslääkettä metformiinin rinnalle, vaikka laihtumisen tarvetta olisi runsaasti. Minulla olisi Byetan pysyvä erityiskorvausoikeus (285 Dulaglutidi, eksenatidi, liksisenatidi, liraglutidi ja semaglutidi (aikuiset))

Pitkä sokeri oli 60 ja painoindeksi hiukan yli 30. Tehon näkee kahden kuukauden kuluttua mutta kuvittelisin tehon nousevan.

Diabeteksen aiheuttamista kustannuksista tärkein on laitoshoito. Isäni on ollut 5 vuotta laitoshoidossa diabeteskomplikaatioiden vuoksi. Tuo maksaa jotain 3 500 € per kk. En pitäisi Ozempiciä kalliina kun yhteiskunnan osuus on 90 € per kk.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitkäsokeri 66 ja painoa 130 kg. Metform ei sopinut forxiga ei laskenut vaan nosti sokereita yksinään. Nyt toinen piikki 1.0 mg ja painoa on tippunut n. 7 kg yht. Sokerit vieläkin koholla mutta forxiga laitettiin kokeeksi tauolle sillä edellytyksellä ettei sokerit nouse, aloitettava heti takas jos lähtee nousuun. Eli seuraan hyvin tarkkaa sokereita nyt. Verikokeita otetaan kolmen kuukauden välein, ravintoterapeutti kulkee vierellä tukemassa, kulkenut jo muutaman vuoden ajan, tehoa ei ole ollut.
        Mullakin on kaikista erityiskorvattavuudet. Tämä ozempic aloitettiin kun kela oli myöntänyt alennuksen. Kelan ehdoissa on sairaanloinen ylipaino ja muut lääkkeet ei auta.
        Kesän jälkeen huomattiin että vitamiinit oli päin helvettiä ja teho kuuri niihinkin, samalla alkoi ozempic. Nyt nukun hyvin. Ainoa mikä huono puoli on ett pistospäivät on aivan kamalia.

• Olen käyttänyt ozempiccia kesästä asti. Olo on todella hyvä ja ei ole oksettavaa oloa kuten 5 vuotta victozan käyttämisen aikana. Paino on laskenut jo 2 kg kuin itsestään ja sokeriarvot laskeneet aamusokeri 6.6 ja ennen oli 7.2-8.5. Pitkäsokeri on tippunut myös 62% : sta 58%: iin. Tosi hyvä.

• Onko kellään kovia päänsärkyjä? Joku kirjoitti, että migreeni hellitti. Täällä on nyt otettu 4x0,25 ja ensi viikolla pitäisi siirtyä 0,50 annokseen. Mutta hirveä päänsärky, johon ei särkylääkkeet auta, vaivaa aina putkeen 2-3 päivää pistoksen jälkeen. Ei kiva...

• Nyt ei enää ole muita oireita kuin täydellinen ruokahaluttomuus. 1200 kcal tekee tiukkaa. Mittaliuskat ovat miltei loppu ja saan niitä lisää vasta kahden viikon kuluttua. Veikkaisin laihtuvani reilun kilon viikossa. Jos ruokahalu ei palaa niin täytyy lopettaa Ozempic noin 4 kuukauden kuluttua.

• "Nyt ei enää ole muita oireita kuin täydellinen ruokahaluttomuus. 1200 kcal tekee tiukkaa. "

Smoothiella saisit hotkaistua lisäenergiaa. Eikös sulle ole blender jo tulossa?

• Anonyymi kirjoitti:

"Nyt ei enää ole muita oireita kuin täydellinen ruokahaluttomuus. 1200 kcal tekee tiukkaa. "

Smoothiella saisit hotkaistua lisäenergiaa. Eikös sulle ole blender jo tulossa?

Ei vielä. Justiinsa tuli 3D-tulostin. Ruokahaluttomuuden takia harkitsen tuota blenderiä kyllä vakavasti.

• hvp27 kirjoitti:

Ei vielä. Justiinsa tuli 3D-tulostin. Ruokahaluttomuuden takia harkitsen tuota blenderiä kyllä vakavasti.

Puhuit jotain puolalaisesta tosi epäilyttävästä vekottimesta. Itsellä laadukas Blendtec.

Black Friday -tarjoukset kannattaa kuun lopussa katsoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Puhuit jotain puolalaisesta tosi epäilyttävästä vekottimesta. Itsellä laadukas Blendtec.

Black Friday -tarjoukset kannattaa kuun lopussa katsoa.

Täytyy tosissaan odottaa 11. päivään. Vehje on kiinalainen enkä tarvitse sitä kun vuodeksi ja taitaa tulla kokonaosedullisemmaksi ostaa uusi kone kun sijoittaa hyvään vehkeeseen. Tuota saa Suomesta hintaan 300€ ja Puolasta 80€. Suomalaisen nimi on Rawmix 2 ja valmistajan BioloMix.

• hvp27 kirjoitti:

Täytyy tosissaan odottaa 11. päivään. Vehje on kiinalainen enkä tarvitse sitä kun vuodeksi ja taitaa tulla kokonaosedullisemmaksi ostaa uusi kone kun sijoittaa hyvään vehkeeseen. Tuota saa Suomesta hintaan 300€ ja Puolasta 80€. Suomalaisen nimi on Rawmix 2 ja valmistajan BioloMix.

Yksi asia johon kannattaa kiinnittää huomiota, on kannun materiaali. Mieluummin laadukasta muovia kuin painavaa lasia.

Miksiköhän vain kalleimmissa blendereissä olen nähnyt muovikannun?

• Anonyymi kirjoitti:

Yksi asia johon kannattaa kiinnittää huomiota, on kannun materiaali. Mieluummin laadukasta muovia kuin painavaa lasia.

Miksiköhän vain kalleimmissa blendereissä olen nähnyt muovikannun?

Lasi on huomattavasti halvempaa kuin Tritan. Valmistusnustannukset ovat tärkeitä kun ne ovat tuollaiset 10% myyntihinnasta

• hvp27 kirjoitti:

Miksi kummassa pitää ostaa tuollaisia kummajaiskoneita ja vieläpä epävarmasti suoraan Kiinasta. Lähimmästä Gigantista tai Powerista löytyy täysin kelvollisia laitteita jotka kelpaa mainiosti, eikä maksa maltaita.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi kummassa pitää ostaa tuollaisia kummajaiskoneita ja vieläpä epävarmasti suoraan Kiinasta. Lähimmästä Gigantista tai Powerista löytyy täysin kelvollisia laitteita jotka kelpaa mainiosti, eikä maksa maltaita.

Raha tietysti. Muutaman kympin vehkeillä ei tee mitään ja jastaava suomesta maksaa 300€.

• Aloitin Ozempicin käytön vajaa 4vk sitten. En ole diabeetikko, mutta vahva sukurasite kakkostyyppiin ja takana jo raskausdiabetes. BMI paukahti ekaa kerta yli 30 ja kyllä tuntui pahalta tuo termi "lihava", minkä tuolla BMI:llä "saa". Olen ollut vuosikausia jojoilija. Ruoka maistuu liian hyvin eli annoskoot liian isoja ja herkkuja vedän surutta. Kun sitten päätän laihduttaa, niin saan kyllä painoa pois, kun olen niin pääkkö. Koen, että minusta ei ole syömään pysyvästi terveellisesti, joten paljon olisi tehtävää oman pääkopan kanssa, jos aikoisin normaalipainossa pysyä.

Ozempicin aloitus on sujunut hyvin. Lievää pahoinvointia oli ekalla viikolla ja sitten taas uuden pistoksen jälkeen. Nyt olisi pian edessä annosnosto 0,25mg - >0,5mg. Ruokahalu on vähentynyt jo, mutta kyllä minulla edelleen on ruokahalua ja mielitekoja eli toivoisin lisää vaikutusta annosnostolla. Nyt mietin koko ajan syömisiäni ja painonlasku perustuu pitkälti siihen, että syön tietoisesti vähän ja kevyesti, vaikken jokaista kaloria laskekaan. Painon en edes toivo laskevan liian nopeasti, koska minulla alkaa siitä yleensä muutaman kk päästä kova hiustenlähtö. Mieluummin tasainen lasku pidemmällä aikavälillä ja vähemmällä efortilla ja ehkä samalla oppisin syömään oikein. Tai oikeammin ainakin. Onko liian paljon pyydetty...? Painoa oli aloittaessa 84 kg, nyt 80,4 kg.

• Nyt 8. viikkoa takana ja noin 6 kiloa painoa tippunut ja verensokerit heittelee.
      Nostin tiistaina 1.0 mg ozembiciin. Harvinaista, ei ole pahaa oloa, mutta edelleenkin minulla on kova nälkä. Sitä se ei ole viennyt pois.
      Paino tippuu aina annoskoon noustessa ekalla viikolla ja sen jälkeen se jumahtaa paikalle, Syytä en tiedä. Samoin noi verensokerit nousi aina viimeisellä viikolla ennen kuin nostettiin annosta.
      Ensi viikolla lääkäri soittaa ja saas nähdä mitä kerrottavaa sillä on verituloksista.

• 6 kg 8 viikossa on kuitenkin hyvä pudotus. Tsemppiä!

• Anonyymi kirjoitti:

6 kg 8 viikossa on kuitenkin hyvä pudotus. Tsemppiä!

Kiitos. Verikokeet oli todella hyvät

• Olen käyttänyt Ozempica maaliskuusta saakka, koska Diformiinin aiheutti ripulia. Paino on pudonnut 15 kg haittapuolena pahoinvointi ja vatsakivut. Lantusta 60 yksikköä ja Ozempic 1mg.

• Hei Ozempicin käyttäjät, kertokaa tarkemmin pahoivoinnista/ ripulista. Tuleeko minkä ajan kuluttua pistoksesta ja miten ruoka vaikuttaa siihen? Olen ostanut pakkauksen ja mietin milloin uskallan aloittaa, montako vapaapäivää pitäisi olla, että kykenee töihin. Onko muita lääkkeitä käytössä, metformiinihan on sellainen mahavaivalääke myös.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei Ozempicin käyttäjät, kertokaa tarkemmin pahoivoinnista/ ripulista. Tuleeko minkä ajan kuluttua pistoksesta ja miten ruoka vaikuttaa siihen? Olen ostanut pakkauksen ja mietin milloin uskallan aloittaa, montako vapaapäivää pitäisi olla, että kykenee töihin. Onko muita lääkkeitä käytössä, metformiinihan on sellainen mahavaivalääke myös.

Etominen alkoi seuraavana päivänä. Ummetusta seuraavat 3 viikkoa ja sitten hirveä ripuli pari päivää. Sen jälkeen ummetusta 4 päivää ja sen jälkeen löysää ulostetta päivä ja kaksi normaalipäivää. Nyt alkaa mennä normaalimmin. Paino laskee kilon viikossa.

• hvp27 kirjoitti:

Etominen alkoi seuraavana päivänä. Ummetusta seuraavat 3 viikkoa ja sitten hirveä ripuli pari päivää. Sen jälkeen ummetusta 4 päivää ja sen jälkeen löysää ulostetta päivä ja kaksi normaalipäivää. Nyt alkaa mennä normaalimmin. Paino laskee kilon viikossa.

Kerro tästä etomisesta, oliko jatkuvaa tai pehentuiko syömisen jälkeen? Ja kuinka kauan kesti, useita päiviä? Ja oliko useamman annoksen jälkeen vai vain ensimmäisellä kerralla?

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro tästä etomisesta, oliko jatkuvaa tai pehentuiko syömisen jälkeen? Ja kuinka kauan kesti, useita päiviä? Ja oliko useamman annoksen jälkeen vai vain ensimmäisellä kerralla?

Etominen oli jatkuvaa. Nyt ei enää niin pahaa ja vatsavaivatkin vähenevät. En pidä tuota etomista pahana asiana koska ylipainoa on vielä 13 kg.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei Ozempicin käyttäjät, kertokaa tarkemmin pahoivoinnista/ ripulista. Tuleeko minkä ajan kuluttua pistoksesta ja miten ruoka vaikuttaa siihen? Olen ostanut pakkauksen ja mietin milloin uskallan aloittaa, montako vapaapäivää pitäisi olla, että kykenee töihin. Onko muita lääkkeitä käytössä, metformiinihan on sellainen mahavaivalääke myös.

Itsellä pistospäivänä tai seuraavana, vain yks päivä viikossa nyt ei sitäkään enää

• Nyt takana 1.5 kk Ozempiciä ja ensimmäisen kerran nälkä. Sain myös eilen syötyä riittävästi. Annos suurenee 2 viikon kuluttua ja luulisin, että sivuvaikutukset ovat ohi.

• Ei. Ozempic on inkretiinihormoni.

• Minua kiinnostaisi tietää, olisiko tätä lääkettä mahdollista saada halvemmalla ulkomailta? Esim Virosta tms. En saa omaan lääkkeeseeni mitään Kelan korvausta.

• Näyttäisi olevan 88.86 € per kuukausi Virossa. Suomessa jotain 135 € per kk.

• hvp27 kirjoitti:

Näyttäisi olevan 88.86 € per kuukausi Virossa. Suomessa jotain 135 € per kk.

Voiko suomalaisella reseptillä ostaa Virosta, vai pitääkö käydä sikäläisellä lääkärillä?

• Anonyymi kirjoitti:

Voiko suomalaisella reseptillä ostaa Virosta, vai pitääkö käydä sikäläisellä lääkärillä?

Pitäisi riittää suomalainen resepti. Säästoahan tulee 45€ per kk niin kannattaa kyllä käydä. Miksi et saanut erityiskorvattavuutta?

Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      196
      7927
    2. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      5299
    3. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      4228
    4. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      101
      3149