Koiramiehen pyssy

Anonyymi

Tulipa hankittua hirvikoiran pentu. Olisko suosituksia aseistuksesta? Lyhyt pyssy on varmaan kätevämpi kanneksia kuin nykyinen standardimittainen. Punapisteen edut kiikariin verrattuna?

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen jutellut asiasta koiramiesten kanssa. Ovat kertoneet, että pieni (kevyt) on kaunista. Useita suosittelijoita löytyy 45-70 kaliiberille. Punapiste on kuulemma ihan ehdoton juttu koiramiehen kivääriin.

• Anonyymi

Suositusten lisäksi pitäisi olla perusteluita, sillä muuten ne ovat vain mielipiteitä.

Koiramies todennäköisesti kohtaa hirven lyhemmältä etäisyydeltä kuin passimien. Nopeassa tilanteessa lyhyeltä matkalta punapiste on tosiaankin parempi kuin kiikari.
        Kaliberi on makuasia jat itse valitsisin kaliberin, jolla on varaa myös harjoitella niitä nopeita laukauksia. Jos taloudelliset resirssit ovat rajalliset, niin .308 on sopiva. Aseita on paljon kohtuu hintaan sekä uusia että käytettyjä ja pakkuja saa edullisesti joka kyläkaupasta. Rekyyli on mieto, joten helppo ampua. Suosittelen äänenvaimenninta koiran kuulon suojaamiseksi ja vielä vaimeamman rekyylin takia. Aseesta kuin aseesta tulee miellyttävä ampua kunhan myös ottaa huomioon piipun pituudessa vaimentimen aiheuttaman painopisteen muutoksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositusten lisäksi pitäisi olla perusteluita, sillä muuten ne ovat vain mielipiteitä.

Koiramies todennäköisesti kohtaa hirven lyhemmältä etäisyydeltä kuin passimien. Nopeassa tilanteessa lyhyeltä matkalta punapiste on tosiaankin parempi kuin kiikari.
        Kaliberi on makuasia jat itse valitsisin kaliberin, jolla on varaa myös harjoitella niitä nopeita laukauksia. Jos taloudelliset resirssit ovat rajalliset, niin .308 on sopiva. Aseita on paljon kohtuu hintaan sekä uusia että käytettyjä ja pakkuja saa edullisesti joka kyläkaupasta. Rekyyli on mieto, joten helppo ampua. Suosittelen äänenvaimenninta koiran kuulon suojaamiseksi ja vielä vaimeamman rekyylin takia. Aseesta kuin aseesta tulee miellyttävä ampua kunhan myös ottaa huomioon piipun pituudessa vaimentimen aiheuttaman painopisteen muutoksen.

"Suositusten lisäksi pitäisi olla perusteluita, sillä muuten ne ovat vain mielipiteitä."
        Aloittaja pyysi suosituksia joita tuossa annoin. Suositukseni perusteluina esitin sen, että ovat asia parissa toimivien koiramiesten kertomuksia? Kaipaisitko esimerkikisi kirjallisuusviitteitä tai virallisia tilastoja perusteluiksi?
        Miten ihmeessä voit tuollaisen aloituslauseen jälkeen alkaa kertomaan omista tuntemuksistasi ilman minkään valtakunnan perusteluita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaliberi on makuasia"
        On todellakin. Liittyykö tuo kaneliin vai pippuriin? Täällä suomessa aseiden yhteydessä puhutaan kaliiperista tai kaliiberista. Tervitused koju

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Suositusten lisäksi pitäisi olla perusteluita, sillä muuten ne ovat vain mielipiteitä."
        Aloittaja pyysi suosituksia joita tuossa annoin. Suositukseni perusteluina esitin sen, että ovat asia parissa toimivien koiramiesten kertomuksia? Kaipaisitko esimerkikisi kirjallisuusviitteitä tai virallisia tilastoja perusteluiksi?
        Miten ihmeessä voit tuollaisen aloituslauseen jälkeen alkaa kertomaan omista tuntemuksistasi ilman minkään valtakunnan perusteluita?

Ei tarvitse olla kirjallisuusviitteitä. Riittää, että kertoo miksi joku "hevosmies" pitää jatakin hyvänä. Kyllä "minun mielestäni" lausekin voidaan perustella kertomalla miksi on sitä mieltä. Ei tarvitse olla mitään tieteellistä tilastoa asiasta vaan empiirinen kokemus perusteluineen.
        Enkö mielestäsi perustellut kertomaani? Eikö muka ole hyvä peruste punapisteen käytöllä, jos ampumamatka on lyhy ja tilanne nopea. Punapistehän on juuri suunniteltu tämänkaltaiseen ammuntaan.
        Toinen peruste oli kaliberin patruunoiden halpuus, jolloin pystyy harjoittelemaan ilman kohtuuttoman suuria kuluja. perusteena oli myös kaliberin yleisyys, jolloin patruunoita on helppo hankkia ja asita on paljon käytettyna markkinoilla. Kolmas peruste on mieto rekyyli ja helppo ammuttavuus.
        Sinulta puuttuu sisälukutaito, jos et ymmärrä lukemaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaliberi on makuasia"
        On todellakin. Liittyykö tuo kaneliin vai pippuriin? Täällä suomessa aseiden yhteydessä puhutaan kaliiperista tai kaliiberista. Tervitused koju

Jotkut eivät nähtävästi ymmärrä kielikuvia. Lisäksi asesivilla on tarpeetonta puuttua kielioppivirheisiin, sillä täällä keskustellaan aseista ja ammunnasta eikä äidinkielestä.

Harmittamaan kun joku vähän arvostelee mielipidettäsi?

• Anonyymi

Onko koira uros vai narttu? Nartulle kannattaa hankkia vähän kevyempi ase kuin urokselle, mutta malta nyt sen aikaa, kunnes saat sen täysikasvuiseksi ja kunnolla koulutettua, Pentukoira ei kestä voimakasta rekyyliä.

• Anonyymi

Et ilmeisesti lukenut kysymystä ajatksella? Tarkoitus ei ole hankkia koiralle asetta vaan koiran omistajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti lukenut kysymystä ajatksella? Tarkoitus ei ole hankkia koiralle asetta vaan koiran omistajalle.

Huumoria

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinko 55

• Anonyymi

Huumorimies ei ymmärtänyt huumorin huumoria.

• Anonyymi

Tarviiko koira aseenkantoluvan?

• Anonyymi

Pitkän kokemuksen mukaisesti aseen tulee olla helposti mukana kuljetettava. Tulet todennäköisesti kantamaan sitä satoja kilometrejä marssiessasi metsissä.
      Olen kokeillut valjailla kuljetettavaa ja se ehkä on paras jos kulkee ilman reppua. Repun kanssa sitten normi asehihnan kanssa usein kaulassa roikkuen ja taas mahdollisimman kevyt.
      Joku tuolla suositteli 45-70 ja punapiste joka on myös minun mielestä erittäin sopiva järjellisen painoinen. Toinen suositukseni on 9.3 62 joka on hyvä ja tehokas yleiskaliiberi.

• Anonyymi

Valjaissa tosiaan kulkee helposti. Valjaista eteenvieminen vie enemmän aikaa mutta sitähän koiran haukkutilanteessa usein on. Itse olen valjaiden kanssa käyttänyt isoa vyölaukkua jossa termari ja voileivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe