Aihe

Tipaton tammikuu ???

Anonyymi

Yksinäinen.Alkaako sinulla tipaton tammikuu?
Haetko alkoholista lohtua yksinäisyyteen?

91

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En hae lohtua alkoholista enää.Nyt ollut tipatonta jo monia vuosia.

• Anonyymi

Alkaa!

Pidetään yhteyttä, ja kannustetaan toisiamme!

• Anonyymi

Otan silloin kun huvittaa ihan sama olipa kuukausi mikä tahansa. En ikinä lähde moisiin humputuksiin. Ainut ilo ja pään nollaus silloin tällöin lasillinen

• Anonyymi

Alkoholin hinta nousee vuoden alusta alkaen.
      Tupakkaan tulee 0,45€/aski korotus.

• Anonyymi

Ok, mutta anna meidän muiden yrittää!

Olen luvannut itselleni olla kolme kuukautta tipattomana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, mutta anna meidän muiden yrittää!

Olen luvannut itselleni olla kolme kuukautta tipattomana.

Voisin myös yrittää, mutta kokonaan, kun jos yritän vaikka kolme kk niin sitten se on vaan kokoajan mielessä.

• Anonyymi

Kyllä aika menee nopeammin pikku päissään yksin, mutta en tykkää niistä krapuloista ja sitten masentaa yksinäisyys vielä enemmän.

• Anonyymi

Minulla aina uusi vuosi alkaa kun katson televisiosta Uuden Vuoden konsertin Wienistä.
        Niin kiva katsella kun on kaunista ja soittavat ja tanssivat.

Sitten olen vaan juomatta.
        Pari ensimmäistä päivää saattaa tehdä mieli, mutta se menee ohi.

Sitten alkaakin olo olla mukava. Mahdottomasti energiaa, nukun yöt hyvin ja kaikki on hyvin.
        Usein jatkan pitkälle helmikuuhun.

Nyt yritän kolme kuukautta.

Hyvin ajateltu, että yrittää vain tammikuun, niin ei ole koko ajan mielessä!
        Katso sitten tilanne uudelleen!
        Tässä pari päivää vielä törpöttelen, mutta sitten on loppu, finito!

Tsempataan toisiamme, ja ollaan vertaistukena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla aina uusi vuosi alkaa kun katson televisiosta Uuden Vuoden konsertin Wienistä.
        Niin kiva katsella kun on kaunista ja soittavat ja tanssivat.

Sitten olen vaan juomatta.
        Pari ensimmäistä päivää saattaa tehdä mieli, mutta se menee ohi.

Sitten alkaakin olo olla mukava. Mahdottomasti energiaa, nukun yöt hyvin ja kaikki on hyvin.
        Usein jatkan pitkälle helmikuuhun.

Nyt yritän kolme kuukautta.

Hyvin ajateltu, että yrittää vain tammikuun, niin ei ole koko ajan mielessä!
        Katso sitten tilanne uudelleen!
        Tässä pari päivää vielä törpöttelen, mutta sitten on loppu, finito!

Tsempataan toisiamme, ja ollaan vertaistukena.

Mulla pää alkaa huutaa eniten kolmantena päivänä. Olen tottunut viikonloppukännäämiseen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla pää alkaa huutaa eniten kolmantena päivänä. Olen tottunut viikonloppukännäämiseen .

Eikä kyse ole mistään lohdun hakemisesta vaan ihan elämän sietämisestä ja siitä selviytymisestä.

• Anonyymi

Haaste.Ei vain tipaton tammikuu.
      100 alkoholitonta päivää 1.1.21 alkaen.

• Anonyymi

Tuskin alkaa, paljon todennäköisemmin vastaveto tammikuu ja juon jotain joka päivä.

• Anonyymi

Otan haasteen vastaan!
        Siis 100 alkoholitonta päivää!

Tää on eka päivä.
        Hyvin menee.

Onko muita, vai ollaanko kaksistaan?
        Vielä ehtii mukaan!
        Tsempataan toisiamme.
        Niin on moni muukin onnistunut, samoin me.

Muuten te muut, jotka ette osallistu tähän, niin pliis elkää viittikö naljailla ja tulla kertomaan miten paljon te ite kittaatte. Kitatkaa rauhassa, mutta älkää jauhako sitä täällä.

Kiitos!
        Laita väliaikatietoja,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan haasteen vastaan!
        Siis 100 alkoholitonta päivää!

Tää on eka päivä.
        Hyvin menee.

Onko muita, vai ollaanko kaksistaan?
        Vielä ehtii mukaan!
        Tsempataan toisiamme.
        Niin on moni muukin onnistunut, samoin me.

Muuten te muut, jotka ette osallistu tähän, niin pliis elkää viittikö naljailla ja tulla kertomaan miten paljon te ite kittaatte. Kitatkaa rauhassa, mutta älkää jauhako sitä täällä.

Kiitos!
        Laita väliaikatietoja,

Tähän on lähtenyt mukaan iso joukko ihmisiä.Vauva.fi/aihe vapaa.
        Löytyy haulla 100 päivää ei alkoholia.
        Tervetuloa myös sinne seuraamaan miten sujuu alkoholiton 1,1-10.4.

• Anonyymi

Minä alan kans mukaan. En edes juo mitään älyttömiä, en sammuile enkä tule kovaan änkyräkänniin. Enkä töppäile, ei ole morkkista. Mutta seuraavana päivänä on aina vaan pahemmat debikset. Niin raskas olo ettei meinaa millään toeta. Siis nyt normaali olo, mutta aika yksinäinen. Lähden kävelemään ulos.
      Ja toivon samaa kuin Anonyymi Eilen 11:31. Ettei vinoilijoita tulisi. En välitä myöskään kymmeniä vuosia juomatta olleiden ohjeita ja elämäntarinoita.
      Toivottavasti mukaan tulee vertaisia, eli niitä jotka kokevat häiriötä elämässään alkoholin käytöstä, isompia tai pienempiä.
      On perheen vauva-ajasta niin kauan että tuskin sinne sivulle menen. Mukava jos tässä olisi eri-ikäisiä ja kumpaakin sukupuolta. Sellaien remmi on paras missä vaan ryhmässä.

• Anonyymi

Hyvä juttu!

Minäkin olen aloittanut, toinen päivä ja tuntuu jo nyt loistavalta, kun mietin miten paljon muuta saan aikaseksi, ja olo tulee olemaan pirteä! On aina sellainen hötelö olo ollut seuraavan aamupäivän, - ja minkä verran rahnaa ja aikaa menee!
        Tuo 100 päivää on parempi kuin vain yksi kuukausi.

Lähden minäkin ulos tästä.
        Voihan välillä tulla jokunen päivä, kun tuumii että jospas. Mutta keksitään muuta sen tilalle!

Nyt yhdessä, joukolla reippaasti!

• Anonyymi

Tänään 2/100.

• Anonyymi

Tuli eilen sanottua ikäviä juttuja, tuttavalle kun olin kännissä. Kyllä on ollu morkkis ja ei vastaa enää yhteydenottooni, nyt loppu juopottelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli eilen sanottua ikäviä juttuja, tuttavalle kun olin kännissä. Kyllä on ollu morkkis ja ei vastaa enää yhteydenottooni, nyt loppu juopottelu.

Parempi varmasti olisi niin.

• Anonyymi

Tipattomia ja lähes tipattomia vuosia ollut jo about 20 vuotta. Viimeksi otin 2015 syksyllä. Se vielä puuttuisi, että alkaisin yksinäisyydessä ja köyhyydessä tissuttelemaan. Tupakka vielä lisäksi, niin olo voisi olla äkkiä todella sietämätön.

• Anonyymi

2015 syksy alken raitista elämää on jo hyvä saavutus.

• Anonyymi

Kyllä on olo sietämättömän ahdistunut, ja kalja on vaan hetken helpotus, se kyllä tiedetään.
        Mutta tämä yksinäisyys on raastavaa ja haastavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on olo sietämättömän ahdistunut, ja kalja on vaan hetken helpotus, se kyllä tiedetään.
        Mutta tämä yksinäisyys on raastavaa ja haastavaa.

10-15 vuotta ja yksinäisyyteenkin tottuu.Näin käynyt.

• Anonyymi

Tänään 3/100.

• Anonyymi

Sama täällä!
        3/100

Mahtava olo, täynnä energiaa, iloisella mielellä!
        Rupeen paistamaan lettuja. Kermavaahtoa ja raesokeria päälle ja jos löytyis hilloa.

Miten monta meitä on täällä 100 päivän ottelussa?
        3 ?
        Jatketaan!

Juon kyllä kahvia enemmän nyt, mutta mitäs siitä.
        Mustaviinimehua ja siihen kivennäisvettä, terveellistä ja hyvää!

• Anonyymi

Join kaikki loppuun 1.1. päivällä, joten toinen päivä menossa. En tiedä 100sta, kuukaudestakin olisin iloinen, kokonaisesta viikostakin. Tein ensimmäiset lumityöt, pienet kun alaa on vähän. Yksinäisyys on paljon läsnä, paitsi huomiseksi toisen ihmisen seuraa, varaan sukset mukaan.

• Anonyymi

Aloita siitä viikosta!
        Katso sitten tilanne, jos jatkat koko kuukauden.

• Anonyymi

• Anonyymi

Täällä tänään 4/100.

• Anonyymi

3/viikko/kk/100

• Anonyymi

5/100 tänään.

• Anonyymi

4/viikko/kk/100. Hiihtämässä. Onneksi on jo ennestään hiekat raapineet naarmuja suksenpohjiin, lisää tuli muutama.

• Anonyymi

viimoset 2 vuotta mennyt vähintään kerran viikossa viiniä ja olutta. Nyt lopetin. Voiko siitä tulla vieroitusoireita kun on kuitenkin käyttänyt säännöllisesti vaikkakaan ei joka päivä?

• Anonyymi

Nyt menee hyvin 6/100.

• Anonyymi

5/viikko/kk/100. Lenkiltä tässä kahvikupin ääressä.

• Anonyymi

7/100 tänään.

• Anonyymi

1.viikko tipatonta tammikuuta.

• Anonyymi

6pv/viikko/kk/100. Hiihtämässä räntä-lumi-sateessa. Kaikki kelit pitää käyttää hyväksi.

• Anonyymi

Paljonko teillä säästyy rahaa jos tipattomana esim. 100 pv tai koko vuosi ? itse arvioin vuositasolla noin tonni, mutta se on kyllä aikamoinen tavoite.

• Anonyymi

Se on nyt 8/100 tänään.

• Anonyymi

7pv/2 viikkoa/ 1 kk/100 pv
      Pienin harppauksin ja välitavoittein.

• Anonyymi

Tämä on hyvä tavoite.

• Anonyymi

Hakisin sitä mieluiten toisista ihmisistä. Mikäli löytisi samanhenkisiä ihmisiä.

• Anonyymi

Ei kukaan tarvitse mitään huumaavia aineita.

• Anonyymi

Tänään on sitten jo 9/100.

• Anonyymi

8pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Muotoilen tavoitteeni äidinkielen mukaan oikeaoppisesti. Nyt aurinkoiseen säähän, mieli kiitollisen kirkkaana.

• Anonyymi

10/100 tänään.

• Anonyymi

Se on 10% tavoitteesta.

• Anonyymi

9 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Syömässä ystävän kanssa oikeudettomassa paikassa. Liha maistuu myös rasvattoman piimän kera.
      Jospa minäkin lasken: 64,2% / 30% / 9 %

• Anonyymi

Tämä on jo hyvä alku kun tavoitteesta saavutettu nyt 11%.

• Anonyymi

10 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Pari neliötä lumitöitä, että pihalle pääsi. Olipa painavaa tavaraa, ei mitään hötyä puuterilunta.

• Anonyymi

kyllä haen
      enkä tipattomia aikoja vietä
      en ainakaan kylminä pimeinä kuukausina

• Anonyymi

11 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä

• Anonyymi

Tänään 12% saavutettu.

• Anonyymi

Heh, katoin ens et promillee

• Anonyymi

Tänään 13/100.
      Se on nyt 13% tavoitteesta saavutettu.

• Anonyymi

12 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Lumenluonnin jälkeen järveen ja järvestä tähän. Kahvi maistuu.

• Anonyymi

Mulle on toiminut se, että, tipattomalla on miettinyt juomistottumuksiaan hieman pintaa syvemmältä. Miksi, milloin, miten juo tai miltä tuntuisi, että päättää vähentää tipattoman jälkeen juomista aivan suunnitelmallisesti. Yksinäisyys on monelle syy juoda, se on ollut minullekin. Mutta ei se kyllä siihen asiaan auttanut.
      Olen itse vähentänyt reilusti, ja aloitin sen juurikin tipattomalla. Alku oli aika hankalaa ja vasta kolmannella yrityksellä opin vähentämään juomista pysyvästi. Olen nyt myös mukana tipattomassa ja aion mennä maaliskuuhun asti näin.
      Olen kirjottanut artikkeleita juomisen vähentämisestä blogiin www.juominenhallintaan.com

Onnistunutta tipatonta!

• Anonyymi

Ystävä lähti mukaan aikanaan sataan päivään Nykäsen kanssa. Sen jälkeen hän otti pieniä annoksia silloin tällöin kunnes viime kesänä lopetti kokonaan. Olin silloin mukana tammikuun ja siihen se tyssäsi enkä sen jälkeen ole pidempää paussia pitänyt. Nyt olen mukana.

• Anonyymi

2 viikkoa ja 14% saavutettu.

• Anonyymi

13 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

• Anonyymi

Jos ei huomenna kuulu niin olen lakannut käyttämästä koko ohjelmaa. Olen toisella palstalla keskustellut asiasta. Tulee ikkuna jossa on pakko hyväkyä lähes kaikki tietojensa käyttö tämän ohjelman tuottajalla sekä yhteistyökumppaneilla. On tullut monelle henkilölle. Mikä tietojen kalastus tässä on menossa? Ei ole mahdollista poistaa kuin yksi täppi, toiminnallinen jotain ???, muut on pakko hyväksyä että pääsee eteenpäin.

• Anonyymi

muistakaa syödä kalanmaksaöljyä.

• Anonyymi

Tänään saavutettu 15%.

• Anonyymi

14 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

Uskalsin sittenkin tulla vaikka pitää hyväksyä tietojensa käyttö. Olen kysynyt S-24ltä asiasta ja odotan vastausta. Johan pakasti ulkona, mutta ei pidä antaa estää. Tosin puoli tuntia riitti.

• Anonyymi

Tänään 16/100 tipatonta.

• Anonyymi

Eiköhän tässä pääse viikonlopunkin yli kuivin suin, kun on näin kylmä. Kaljan hakeminen on yleensä toiminut motivaattorina liikkeelle lähtöön säällä kuin säällä.

• Anonyymi

15 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Ei huvita hiihto ei uinti. Siispä olen vaan.

• Anonyymi

Ei ongelmaa hyvin sujuu tipaton 17/100.

• Anonyymi

16 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Hiihtoa ja uinti. Naama ja varpaat tönkkönä kylmyydestä, piti muka olla vähemmän kylmä kuin eilen.

• Anonyymi

18/100.

• Anonyymi

17 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

• Anonyymi

18 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Lumenluontia monta prosenttia tämän päivän valveillaoloajasta.

• Anonyymi

Hyvin menee 19/100.

• Anonyymi

20% saavutettu nyt 20/100.

• Anonyymi

19 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Apeus on hävinnyt. Hiihtoa ja reilu minuutti järvessä.

• Anonyymi

21/100.

• Anonyymi

20 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Ulkona syömässä oikeudettomassa paikassa kanaa maidon kanssa. Kahdet lumityöt.

• Anonyymi

Tänään saavutettu 22%.

• Anonyymi

21 pv 1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Aikomus laiskotella tämä päivä. Lunta ei sada eikä järvi kiehdo. Sukset kuivumassa tuulikaapin nurkassa.

• Anonyymi

Aloitin tipattoman, mutta en kestänyt viikkoakaan. Kyllä se yksinäisyyttä lievittää, tai saa sen tuntumaan siedettävämmältä. Selvinpäin oli vain ankeaa ja tyhjää.

• Anonyymi

No eräänä päivänä uusin voimin. 22.01.2021 11:45

• Anonyymi

23/100.Se on 23% tavoitteesta.

• Anonyymi

22 pv 1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Hautajaiset ovat näin korona-aikana tapahtuma. Pieni läheisten sakki yhdessä. Enempi kuin yksin.

• Anonyymi

Tänään 24/100.

• Anonyymi

23 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä. Liukasta oli lenkillä.

• Anonyymi

Nyt 23 pv tipatonta, ehkä kuun lopulla viiniä. Kerran kuussa ihan ok, kesällä suotakoon useammin. T. Hra 60

• Anonyymi

24 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.

Ruoka maistuu enemmän, mutta ei niin että ainakaan vielä olisi paino lisinyt. Ehkä liikuntaa ulkona enemmän tyhjän ajan tappamiseksi.

• Anonyymi

25% tänään saavutettu.

• Anonyymi
      UUSI

Tipaton tammikuu 26/31.
      Alkoholiton 100 päivää 26% saavutettu.

• Anonyymi
      UUSI

25 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      388
      4889
    2. Miksi Helmi ja Julia haluavat lehden kanteen?

Itseään paljon vanhemman miehen kanssa? Dannyn ”tyttöystävä” Helmi Herra Ylpön ”tyttöystävä” Julia. Onhan näitä ollut kautta aikain. Muutama vuosi kun
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      3837
    3. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      40
      2366
    4. Torppa Levillä

Mites se raskauspahoinvointi ??
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2184