Tipaton tammikuu ???

Anonyymi

Yksinäinen.Alkaako sinulla tipaton tammikuu?
Haetko alkoholista lohtua yksinäisyyteen?

324

2253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En hae lohtua alkoholista enää.Nyt ollut tipatonta jo monia vuosia.

      • Anonyymi

        Alkaa!

        Pidetään yhteyttä, ja kannustetaan toisiamme!


    • Anonyymi

      Otan silloin kun huvittaa ihan sama olipa kuukausi mikä tahansa. En ikinä lähde moisiin humputuksiin. Ainut ilo ja pään nollaus silloin tällöin lasillinen

    • Anonyymi

      Alkoholin hinta nousee vuoden alusta alkaen.
      Tupakkaan tulee 0,45€/aski korotus.

      • Anonyymi

        Ok, mutta anna meidän muiden yrittää!

        Olen luvannut itselleni olla kolme kuukautta tipattomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mutta anna meidän muiden yrittää!

        Olen luvannut itselleni olla kolme kuukautta tipattomana.

        Voisin myös yrittää, mutta kokonaan, kun jos yritän vaikka kolme kk niin sitten se on vaan kokoajan mielessä.


    • Anonyymi

      Kyllä aika menee nopeammin pikku päissään yksin, mutta en tykkää niistä krapuloista ja sitten masentaa yksinäisyys vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Minulla aina uusi vuosi alkaa kun katson televisiosta Uuden Vuoden konsertin Wienistä.
        Niin kiva katsella kun on kaunista ja soittavat ja tanssivat.

        Sitten olen vaan juomatta.
        Pari ensimmäistä päivää saattaa tehdä mieli, mutta se menee ohi.

        Sitten alkaakin olo olla mukava. Mahdottomasti energiaa, nukun yöt hyvin ja kaikki on hyvin.
        Usein jatkan pitkälle helmikuuhun.

        Nyt yritän kolme kuukautta.

        Hyvin ajateltu, että yrittää vain tammikuun, niin ei ole koko ajan mielessä!
        Katso sitten tilanne uudelleen!
        Tässä pari päivää vielä törpöttelen, mutta sitten on loppu, finito!

        Tsempataan toisiamme, ja ollaan vertaistukena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla aina uusi vuosi alkaa kun katson televisiosta Uuden Vuoden konsertin Wienistä.
        Niin kiva katsella kun on kaunista ja soittavat ja tanssivat.

        Sitten olen vaan juomatta.
        Pari ensimmäistä päivää saattaa tehdä mieli, mutta se menee ohi.

        Sitten alkaakin olo olla mukava. Mahdottomasti energiaa, nukun yöt hyvin ja kaikki on hyvin.
        Usein jatkan pitkälle helmikuuhun.

        Nyt yritän kolme kuukautta.

        Hyvin ajateltu, että yrittää vain tammikuun, niin ei ole koko ajan mielessä!
        Katso sitten tilanne uudelleen!
        Tässä pari päivää vielä törpöttelen, mutta sitten on loppu, finito!

        Tsempataan toisiamme, ja ollaan vertaistukena.

        Mulla pää alkaa huutaa eniten kolmantena päivänä. Olen tottunut viikonloppukännäämiseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla pää alkaa huutaa eniten kolmantena päivänä. Olen tottunut viikonloppukännäämiseen .

        Eikä kyse ole mistään lohdun hakemisesta vaan ihan elämän sietämisestä ja siitä selviytymisestä.


      • Anonyymi

        Baarissa on aina kaveri.


    • Anonyymi

      Haaste.Ei vain tipaton tammikuu.
      100 alkoholitonta päivää 1.1.21 alkaen.

    • Anonyymi

      Tuskin alkaa, paljon todennäköisemmin vastaveto tammikuu ja juon jotain joka päivä.

      • Anonyymi

        Otan haasteen vastaan!
        Siis 100 alkoholitonta päivää!

        Tää on eka päivä.
        Hyvin menee.

        Onko muita, vai ollaanko kaksistaan?
        Vielä ehtii mukaan!
        Tsempataan toisiamme.
        Niin on moni muukin onnistunut, samoin me.

        Muuten te muut, jotka ette osallistu tähän, niin pliis elkää viittikö naljailla ja tulla kertomaan miten paljon te ite kittaatte. Kitatkaa rauhassa, mutta älkää jauhako sitä täällä.

        Kiitos!
        Laita väliaikatietoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan haasteen vastaan!
        Siis 100 alkoholitonta päivää!

        Tää on eka päivä.
        Hyvin menee.

        Onko muita, vai ollaanko kaksistaan?
        Vielä ehtii mukaan!
        Tsempataan toisiamme.
        Niin on moni muukin onnistunut, samoin me.

        Muuten te muut, jotka ette osallistu tähän, niin pliis elkää viittikö naljailla ja tulla kertomaan miten paljon te ite kittaatte. Kitatkaa rauhassa, mutta älkää jauhako sitä täällä.

        Kiitos!
        Laita väliaikatietoja,

        Tähän on lähtenyt mukaan iso joukko ihmisiä.Vauva.fi/aihe vapaa.
        Löytyy haulla 100 päivää ei alkoholia.
        Tervetuloa myös sinne seuraamaan miten sujuu alkoholiton 1,1-10.4.


    • Anonyymi

      Minä alan kans mukaan. En edes juo mitään älyttömiä, en sammuile enkä tule kovaan änkyräkänniin. Enkä töppäile, ei ole morkkista. Mutta seuraavana päivänä on aina vaan pahemmat debikset. Niin raskas olo ettei meinaa millään toeta. Siis nyt normaali olo, mutta aika yksinäinen. Lähden kävelemään ulos.
      Ja toivon samaa kuin Anonyymi Eilen 11:31. Ettei vinoilijoita tulisi. En välitä myöskään kymmeniä vuosia juomatta olleiden ohjeita ja elämäntarinoita.
      Toivottavasti mukaan tulee vertaisia, eli niitä jotka kokevat häiriötä elämässään alkoholin käytöstä, isompia tai pienempiä.
      On perheen vauva-ajasta niin kauan että tuskin sinne sivulle menen. Mukava jos tässä olisi eri-ikäisiä ja kumpaakin sukupuolta. Sellaien remmi on paras missä vaan ryhmässä.

      • Anonyymi

        Hyvä juttu!

        Minäkin olen aloittanut, toinen päivä ja tuntuu jo nyt loistavalta, kun mietin miten paljon muuta saan aikaseksi, ja olo tulee olemaan pirteä! On aina sellainen hötelö olo ollut seuraavan aamupäivän, - ja minkä verran rahnaa ja aikaa menee!
        Tuo 100 päivää on parempi kuin vain yksi kuukausi.

        Lähden minäkin ulos tästä.
        Voihan välillä tulla jokunen päivä, kun tuumii että jospas. Mutta keksitään muuta sen tilalle!

        Nyt yhdessä, joukolla reippaasti!


    • Anonyymi

      Tänään 2/100.

      • Anonyymi

        Tuli eilen sanottua ikäviä juttuja, tuttavalle kun olin kännissä. Kyllä on ollu morkkis ja ei vastaa enää yhteydenottooni, nyt loppu juopottelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli eilen sanottua ikäviä juttuja, tuttavalle kun olin kännissä. Kyllä on ollu morkkis ja ei vastaa enää yhteydenottooni, nyt loppu juopottelu.

        Parempi varmasti olisi niin.


    • Anonyymi

      Tipattomia ja lähes tipattomia vuosia ollut jo about 20 vuotta. Viimeksi otin 2015 syksyllä. Se vielä puuttuisi, että alkaisin yksinäisyydessä ja köyhyydessä tissuttelemaan. Tupakka vielä lisäksi, niin olo voisi olla äkkiä todella sietämätön.

      • Anonyymi

        2015 syksy alken raitista elämää on jo hyvä saavutus.


      • Anonyymi

        Kyllä on olo sietämättömän ahdistunut, ja kalja on vaan hetken helpotus, se kyllä tiedetään.
        Mutta tämä yksinäisyys on raastavaa ja haastavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on olo sietämättömän ahdistunut, ja kalja on vaan hetken helpotus, se kyllä tiedetään.
        Mutta tämä yksinäisyys on raastavaa ja haastavaa.

        10-15 vuotta ja yksinäisyyteenkin tottuu.Näin käynyt.


    • Anonyymi

      Tänään 3/100.

      • Anonyymi

        Sama täällä!
        3/100

        Mahtava olo, täynnä energiaa, iloisella mielellä!
        Rupeen paistamaan lettuja. Kermavaahtoa ja raesokeria päälle ja jos löytyis hilloa.

        Miten monta meitä on täällä 100 päivän ottelussa?
        3 ?
        Jatketaan!

        Juon kyllä kahvia enemmän nyt, mutta mitäs siitä.
        Mustaviinimehua ja siihen kivennäisvettä, terveellistä ja hyvää!


    • Anonyymi

      Join kaikki loppuun 1.1. päivällä, joten toinen päivä menossa. En tiedä 100sta, kuukaudestakin olisin iloinen, kokonaisesta viikostakin. Tein ensimmäiset lumityöt, pienet kun alaa on vähän. Yksinäisyys on paljon läsnä, paitsi huomiseksi toisen ihmisen seuraa, varaan sukset mukaan.

      • Anonyymi

        Aloita siitä viikosta!
        Katso sitten tilanne, jos jatkat koko kuukauden.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Täällä tänään 4/100.

    • Anonyymi

      3/viikko/kk/100

    • Anonyymi

      5/100 tänään.

    • Anonyymi

      4/viikko/kk/100. Hiihtämässä. Onneksi on jo ennestään hiekat raapineet naarmuja suksenpohjiin, lisää tuli muutama.

    • Anonyymi

      viimoset 2 vuotta mennyt vähintään kerran viikossa viiniä ja olutta. Nyt lopetin. Voiko siitä tulla vieroitusoireita kun on kuitenkin käyttänyt säännöllisesti vaikkakaan ei joka päivä?

    • Anonyymi

      Nyt menee hyvin 6/100.

    • Anonyymi

      5/viikko/kk/100. Lenkiltä tässä kahvikupin ääressä.

    • Anonyymi

      7/100 tänään.

      • Anonyymi

        1.viikko tipatonta tammikuuta.


    • Anonyymi

      6pv/viikko/kk/100. Hiihtämässä räntä-lumi-sateessa. Kaikki kelit pitää käyttää hyväksi.

    • Anonyymi

      Paljonko teillä säästyy rahaa jos tipattomana esim. 100 pv tai koko vuosi ? itse arvioin vuositasolla noin tonni, mutta se on kyllä aikamoinen tavoite.

    • Anonyymi

      Se on nyt 8/100 tänään.

    • Anonyymi

      7pv/2 viikkoa/ 1 kk/100 pv
      Pienin harppauksin ja välitavoittein.

      • Anonyymi

        Tämä on hyvä tavoite.


    • Anonyymi

      Hakisin sitä mieluiten toisista ihmisistä. Mikäli löytisi samanhenkisiä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Ei kukaan tarvitse mitään huumaavia aineita.


    • Anonyymi

      Tänään on sitten jo 9/100.

    • Anonyymi

      8pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Muotoilen tavoitteeni äidinkielen mukaan oikeaoppisesti. Nyt aurinkoiseen säähän, mieli kiitollisen kirkkaana.

    • Anonyymi

      10/100 tänään.

      • Anonyymi

        Se on 10% tavoitteesta.


    • Anonyymi

      9 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Syömässä ystävän kanssa oikeudettomassa paikassa. Liha maistuu myös rasvattoman piimän kera.
      Jospa minäkin lasken: 64,2% / 30% / 9 %

    • Anonyymi

      Tämä on jo hyvä alku kun tavoitteesta saavutettu nyt 11%.

    • Anonyymi

      10 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Pari neliötä lumitöitä, että pihalle pääsi. Olipa painavaa tavaraa, ei mitään hötyä puuterilunta.

    • Anonyymi

      kyllä haen
      enkä tipattomia aikoja vietä
      en ainakaan kylminä pimeinä kuukausina

    • Anonyymi

      11 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä

    • Anonyymi

      Tänään 12% saavutettu.

      • Anonyymi

        Heh, katoin ens et promillee


    • Anonyymi

      Tänään 13/100.
      Se on nyt 13% tavoitteesta saavutettu.

    • Anonyymi

      12 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä. Lumenluonnin jälkeen järveen ja järvestä tähän. Kahvi maistuu.

    • Anonyymi

      Mulle on toiminut se, että, tipattomalla on miettinyt juomistottumuksiaan hieman pintaa syvemmältä. Miksi, milloin, miten juo tai miltä tuntuisi, että päättää vähentää tipattoman jälkeen juomista aivan suunnitelmallisesti. Yksinäisyys on monelle syy juoda, se on ollut minullekin. Mutta ei se kyllä siihen asiaan auttanut.
      Olen itse vähentänyt reilusti, ja aloitin sen juurikin tipattomalla. Alku oli aika hankalaa ja vasta kolmannella yrityksellä opin vähentämään juomista pysyvästi. Olen nyt myös mukana tipattomassa ja aion mennä maaliskuuhun asti näin.
      Olen kirjottanut artikkeleita juomisen vähentämisestä blogiin www.juominenhallintaan.com

      Onnistunutta tipatonta!

    • Anonyymi

      Ystävä lähti mukaan aikanaan sataan päivään Nykäsen kanssa. Sen jälkeen hän otti pieniä annoksia silloin tällöin kunnes viime kesänä lopetti kokonaan. Olin silloin mukana tammikuun ja siihen se tyssäsi enkä sen jälkeen ole pidempää paussia pitänyt. Nyt olen mukana.

    • Anonyymi

      2 viikkoa ja 14% saavutettu.

    • Anonyymi

      13 pv 2 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

    • Anonyymi

      Jos ei huomenna kuulu niin olen lakannut käyttämästä koko ohjelmaa. Olen toisella palstalla keskustellut asiasta. Tulee ikkuna jossa on pakko hyväkyä lähes kaikki tietojensa käyttö tämän ohjelman tuottajalla sekä yhteistyökumppaneilla. On tullut monelle henkilölle. Mikä tietojen kalastus tässä on menossa? Ei ole mahdollista poistaa kuin yksi täppi, toiminnallinen jotain ???, muut on pakko hyväksyä että pääsee eteenpäin.

    • Anonyymi

      muistakaa syödä kalanmaksaöljyä.

    • Anonyymi

      Tänään saavutettu 15%.

    • Anonyymi

      14 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

      Uskalsin sittenkin tulla vaikka pitää hyväksyä tietojensa käyttö. Olen kysynyt S-24ltä asiasta ja odotan vastausta. Johan pakasti ulkona, mutta ei pidä antaa estää. Tosin puoli tuntia riitti.

    • Anonyymi

      Tänään 16/100 tipatonta.

    • Anonyymi

      Eiköhän tässä pääse viikonlopunkin yli kuivin suin, kun on näin kylmä. Kaljan hakeminen on yleensä toiminut motivaattorina liikkeelle lähtöön säällä kuin säällä.

    • Anonyymi

      15 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Ei huvita hiihto ei uinti. Siispä olen vaan.

    • Anonyymi

      Ei ongelmaa hyvin sujuu tipaton 17/100.

    • Anonyymi

      16 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Hiihtoa ja uinti. Naama ja varpaat tönkkönä kylmyydestä, piti muka olla vähemmän kylmä kuin eilen.

    • Anonyymi

      18/100.

    • Anonyymi

      17 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.

    • Anonyymi

      18 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Lumenluontia monta prosenttia tämän päivän valveillaoloajasta.

    • Anonyymi

      Hyvin menee 19/100.

    • Anonyymi

      20% saavutettu nyt 20/100.

    • Anonyymi

      19 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Apeus on hävinnyt. Hiihtoa ja reilu minuutti järvessä.

    • Anonyymi

      21/100.

    • Anonyymi

      20 pv 3 viikosta/1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Ulkona syömässä oikeudettomassa paikassa kanaa maidon kanssa. Kahdet lumityöt.

    • Anonyymi

      Tänään saavutettu 22%.

    • Anonyymi

      21 pv 1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Aikomus laiskotella tämä päivä. Lunta ei sada eikä järvi kiehdo. Sukset kuivumassa tuulikaapin nurkassa.

    • Anonyymi

      Aloitin tipattoman, mutta en kestänyt viikkoakaan. Kyllä se yksinäisyyttä lievittää, tai saa sen tuntumaan siedettävämmältä. Selvinpäin oli vain ankeaa ja tyhjää.

      • Anonyymi

        No eräänä päivänä uusin voimin. 22.01.2021 11:45


    • Anonyymi

      23/100.Se on 23% tavoitteesta.

    • Anonyymi

      22 pv 1 kuukaudesta/100 päivästä.
      Hautajaiset ovat näin korona-aikana tapahtuma. Pieni läheisten sakki yhdessä. Enempi kuin yksin.

    • Anonyymi

      Tänään 24/100.

    • Anonyymi

      23 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä. Liukasta oli lenkillä.

    • Anonyymi

      Nyt 23 pv tipatonta, ehkä kuun lopulla viiniä. Kerran kuussa ihan ok, kesällä suotakoon useammin. T. Hra 60

    • Anonyymi

      24 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.

      Ruoka maistuu enemmän, mutta ei niin että ainakaan vielä olisi paino lisinyt. Ehkä liikuntaa ulkona enemmän tyhjän ajan tappamiseksi.

    • Anonyymi

      25% tänään saavutettu.

    • Anonyymi

      Tipaton tammikuu 26/31.
      Alkoholiton 100 päivää 26% saavutettu.

    • Anonyymi

      25 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.

    • Anonyymi

      Tipaton tammikuu 27/31.
      Alkoholiton 100 päivää 27% saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      26 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.
      Vein autoon suksia, naapuri singahti paikalle. Oli lähdössä hiihtämään. Pyysi että lähdetään joskus yhdessä. Ilahduin - hetikö. Ei kun menee ensin jonnekin muualle. Niinpä. Lähden tästä kohta yksin kuten pääasiassa muulloinkin.

    • Anonyymi

      Tipaton tammikuu vielä 4 päivää.

    • Anonyymi

      Suurin piirtein 1976. tipaton päivä menossa. Sitä ennen on ollut melkolailla samanlaisia jaksoja useita. Alkoholi ei vain ole mun juttu.

    • Anonyymi

      27 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.
      Lähdin ladulla väärään suuntaan, tuli pitkähkö lenkki.

    • Anonyymi

      29/100.Tipaton tammikuu on hyvä alku alkoholittomaan 100 päivään.

    • Anonyymi

      28 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.
      Salaattipöytä piimän kera ja hiljaista hiihtelyä päälle 1,5 tuntia. Aurinko pilkisteli.

    • Anonyymi

      Tipaton tammikuu 30/31.

    • Anonyymi

      29 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.
      Tutustuminen kuntosalille. Ilmainen ensimmäinen kerta. Selkä ja jalat tönkkönä. Josko rupeaisi?

    • Anonyymi

      30 pv yhdestä kuukaudesta/100 päivästä.
      Jo monta tavoitetta takana, arasti hiipien. 1 vko, 2 vkoa, 3 vkoa ja kohta kuukausi.
      Voiko ihmistä enemmän laiskottaa? Niin mukava lojua sisällä vaikka ulkona juuri sopiva pakkaspäivä.

    • Anonyymi

      Tipaton tammikuu pidetty.

    • Anonyymi

      Yritin sitä tipatonta tammikuuta tämän vuoden alusta. Ja tupakoinnin lopettamista. Terveyden huononeminen takia.

      Kolme viikkoa meni suht´koht hyvin. Sitten tuli repsahdus. Ajattelin, että ei kai siitä tule enää huonoa oloa sinä ja seuraavana päivänä. Joten pari pulloa valkkaria meni sen yhden päivän aikana. Oireet palasivat. Huimausta, tasapaino-ongelmia, ja hengenahdistusta. Joten tartuin luuriin kohtauksen tullessa ja soitin hätäkeskukseen. Eihän se tietenkään johtanut mihinkään. Takaisin siis nollapisteeseen. Seurauksena totaalinen morkkis. Että näinkö heikko ja hölmö siis olin, kun luulin, että voin aloittaa juomisen uudestaan? Olin jo luvannut, että jätän alkoholin lopullisesti.

      Nyt olen ollut taas reilut kaksi viikkoa ilman alkoholia. Olotila ihan kohtalainen.
      En käytä antabusta, enkä käy päihdeneuvonnassa.
      En juurikaan mieti alkoholia. Muuta kuin todella harvoin.

      Sitä en tiedä, onnistunko pysymään raittiina. On pakko, koska muutoin saan taas pahoja kohtauksia.

      • Anonyymi

        Tänne vain mukaan kirjoittamaan joka päivä. Hyvin ehdit mukaan, jos meistä pari tavoittelee 100 päivää. Itse aloitin tammikuun toinen päivä. kirjoitti 31.01.2021 11:30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne vain mukaan kirjoittamaan joka päivä. Hyvin ehdit mukaan, jos meistä pari tavoittelee 100 päivää. Itse aloitin tammikuun toinen päivä. kirjoitti 31.01.2021 11:30

        Kiitos! Kirjoitan sitten joskus, seuraavan kuukauden päästä. Tavoite on päästä päihteistä eroon lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Kirjoitan sitten joskus, seuraavan kuukauden päästä. Tavoite on päästä päihteistä eroon lopullisesti.

        Olen minäkin 100 päivällä.
        En vain viitti joka päivä tulla tänne kertomaan.

        11. huhtikuuta taittuu minulta 100: s päivä.
        Aloitin 2.1.


    • Anonyymi

      32% tänään tavoitteesta.

    • Anonyymi

      31 pv/100 päivästä. Loistava sää. 1,5 tunnin hiihto takana tältä päivältä.

    • Anonyymi

      Tänään saavutettu 33%.

    • Anonyymi

      32 pv/100 päivästä. Sisältä on mukava katsella lumisadetta.

    • Anonyymi

      34/100 se on 34% tavoitteesta.

    • Anonyymi

      33 pv/100 päivästä.
      Salilla ja saunomassa. Huvittava yksityiskohta. Henkilö, jolle olen kertonut tästä projektista, loihe kaupassa kysymään: Joko lopetit kun tammikuu tuli täyteen. Että joku minusta tässä mielessä kiinnostunut. Muutenhan olen suurimmaksi osaksi yksin.

    • Anonyymi

      100 alkoholintonta päivää 35% saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      34 pv/100 päivästä.
      Ei ulkona niin kylmä ollutkaan kun aurinko paistoi, eikä tuullut vaikka sitä niin eilen uutisissa uhkailtiin. Järven kautta kotiin. Pidän kuumasta sipulimaidosta, sitä litkin lämmikkeeksi.

    • Anonyymi

      36/100.

    • Anonyymi

      35 pv/100 päivästä. Uskomaton kylmyys ja viima, maski olisi ollut naamalla tarpeen, ei tullut pitkä lenkki.

    • Anonyymi

      37/100.

    • Anonyymi

      36 pv/100 päivästä.

    • Anonyymi

      37 pv/100 päivästä.
      Saivartelua. Oikeastaan olen ollut 37 päivää ottamatta vasta tänään n. klo 15.30.
      Otin viimeiset ryypyt 1.1. n. klo 15.30. Sitten lähdin tallustelemaan hakeakseni olutta, mutta pikkukauppa olikin kiinni. Huvittavinta oli, että olin jättänyt kotikaappiin pullon pohjalle desin verran vahvaa viinaa että otan sitä kun tulen takaisin. Unohdin koko viinan vaikka kärvistelin illan ilman alkoholia. Kun olin sen illan pärjännyt pakosta ilman, aamulla päätin että mitä jos lähdenkin tästä kokeilemaan pidempään, siis täysin suunnittelematon päätös. Muistin sen viinanlopun myöhemmin pulloja palauttaessani, ehdin juuri ja juuri huomata kun pullo lähti liukumaan palautuskoneeseen viinoineen päivineen, kiinni en enää saanut. Ehkä kuului tapahtua just näin, lähes kaikella on tarkoituksensa...

    • Anonyymi

      Ei ongelmaa 38/100.

    • Anonyymi

      Huomenna jo 40% tavoitteesta saavutettu.

    • Anonyymi

      38 pv/100 päivästä.

    • Anonyymi

      Hyvin menee 40/100.

    • Anonyymi

      39 pv/100 päivästä. Voi tätä kylmyyttä...

    • Anonyymi

      Tipaton jatkuu 41/100 tänään.

    • Anonyymi

      40 pv/100 päivästä. Salilta järven kautta kotiin.
      Ei isoja muutoksia viime vuoteen verrattuna, mutta alakuloisuutta ja saamattomuutta on harvemmin. Kyllä niitä kuuluu jonkin verran olla, muuten sairastuisi vahvuuteen, sitä asiantuntijat vatvovat lehdissä. No ei oo vaaraa.

    • Anonyymi

      42/100 tänään.

    • Anonyymi

      41 pv/100 päivästä. Ei mitään uutta.

    • Anonyymi

      Takana 31 vrk: tta tipatonta kuukautta. Sitä ennen aloitin ensin tammikuussa, sitten tuli repsahdus ja nyt siis ollut kuukauden käyttämättä ollenkaan alkoholia.

      Lupasin palata kertomaan, miten menee. Tänään hieman vaikeampaa. Huomenna tulee elämään enemmän stressiä, joten en tiedä, pysynkö kuivilla. Ahdistaa hieman, lievästi ilmaistuna.

      Tänä aikana (4 viikon) käynyt muutaman kerran mielessä, että josko sitä voisi ottaa edes pienet...

      Niin unohtavainen on muisti. Kun kerran pitäisi hyvin tietää, että alkoholin ottamisesta tulee vain huono olo, huimausta ja hengenahdistusta.

      Koska en käy missään AA kerhossa, enkä tk: n päihdeneuvonnassa, joudun taistelemaan yksin.

      Surkeaa kertakaikkiaan. Mutta kai sitä on pakko vain jaksaa.

    • Anonyymi

      43% saavuttettu tänään.

    • Anonyymi

      42 pv/100 päivästä.
      Ihme kyllä tämä jokapäiväinen tänne kirjoittaminen auttaa minulla. Ilmeisesti ihmismieli on aika pienestä kiinni. Tietenkin on apuna korona, ei halua mennä kaljabaariin hakemaan tartuntaa. Olisi kurjaa kahden viikon karanteeni. Aloin käydä salilla, jonne pääsee maskin kanssa 10 henkeä kerralla, ei ole kymmentäkään, kun valitsen aikaisen ajan.
      Hiihtokin on tullut mukaan. Tosin on itsenä pakottamisesta, joka päivä esim. eilen ei riittänyt itsekuri lähteä kamalaan pakkaseen survomaan. Lojuin koko päivän televisiota katsellen.
      31 päivää on paljon, so so, ei kuitenkaan niin paljon että sitä kaljamukilla kannattaisi palkita.
      Kiva kun tulit kertomaan. Zemppiä jatkoon. Tule taas kun siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Ei minulla käynyt mielessäkään ottaa kaljamukillista. Jotain muuta kyllä.
        31 päivää ei nyt niin kovin paljon vielä ole...

        Sinähän olet kova kuntoilemaan. Kun käyt salilla, ja hiihteletkin vielä sen lisäksi.

        Kiitos tsemppaamisesta!

        Tulen sitten taas joskus tänne kertomaan kuulumisista.


    • Anonyymi

      43 pv/100 päivästä
      Parempaa hiihtopäivää ei olekaan. Olin isossa hiihtokeskuksessa. Siellä paistoi makkaraa tulen äärellä vieri vieressä parikymmentä henkeä, eikä kellään maskia. Kahvioon jäi menemättä.

    • Anonyymi

      Nyt 45/100.

    • Anonyymi

      44 pv/100 päivästä,
      Rokkaa ja laskiaispullia.

    • Anonyymi

      46/100 Ei ongelmaa.

    • Anonyymi

      45 pv/100 päivästä,

    • Anonyymi

      47% saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      46 pv/100 päivästä. Parin tunnin hiihto jäällä. Vähempikin olisi riittänyt.

    • Anonyymi

      Se on sitten tänään 48/100.

    • Anonyymi

      47 pv/100 päivästä. Salilla. Vähän harmittaa kun taas pari muoria siellä ilman maskia. Onneksi ehdin saunoa ennen heitä. Herkempiä tarttumaan nämä muutovirkukset.

    • Anonyymi

      Huomenna sitten jo 50%.

    • Anonyymi

      48 pv/100 päivästä. Niinpä - puoliväli lähestyy.

    • Anonyymi

      49 pv/100 päivästä. Tiedossa avustustoimintaa ja sen myötä lievää liikuntaa moneksi tunniksi. Joinakin päivinä olen miettinyt, miten olen joutanut olla kännissä. Kiinnostaa aina vaan useampi asia.

      • Anonyymi

        Minä joudan olla oikein hyvin. Varmaan puolessa tai enemmänkin tämän vuode päivässi tullu juotua jotain/jonkiverran. Kaiken lisäks käyn iha normaalisti töissä 12h kierrolla tam37.


    • Anonyymi

      Puolet tavoitteesta saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      Yli puolet saavutettu.

    • Anonyymi

      Puolet 100 päivästä. Tavalliseen tapaan, liikuntaa ja löhöilyä.

    • Anonyymi

      Nyt 52/100.

    • Anonyymi

      51 päivää sadasta päivästä. Mukavaa kun on kanssaihmisiä, mutta nyt oli ladulla tungosta. Pärjättiin kuitenkin ilman laturaivoa, ihmiset hymyilivät.

    • Anonyymi

      Päivä vain ja hetki kerrallansa.53/100.

    • Anonyymi

      52 päivää sadasta päivästä.

      • Anonyymi

        Olen minäkin ollut tipatonna tähän asti.
        Nyt on ruvennut vähän mietityttämään että miten pitkään tässä viitsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin ollut tipatonna tähän asti.
        Nyt on ruvennut vähän mietityttämään että miten pitkään tässä viitsii.

        Mieti rauhassa ja syrjäytä pirulainen. Zemppiä.
        Tulee joo ajatuksia, että miks, mutta ovat tähän asti menneet ohi. Olen erittäin kiitollinen tästä ketjusta. Oikein odotan, että pääsen kurkkaamaan, onko joku toinen kirjoittanut. Heräsin uuteen aamuun normaalina enkä apaattisen tympääntyneenä viinin maku suussa. Laitan jo tämän päivän tekstin tähän kun kerran tulin joten
        53. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      Tänään saavutettu 54% tavoitteesta.

      • Anonyymi

        Oli ohimenevä ajatus. Ostinkin jäätelöä.
        Eli tää kuuri jatkuu, 53:s päivä. Viimeinen päivä olis 11 huhtikuuta.
        Saa sitten nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli ohimenevä ajatus. Ostinkin jäätelöä.
        Eli tää kuuri jatkuu, 53:s päivä. Viimeinen päivä olis 11 huhtikuuta.
        Saa sitten nähdä.

        Erinomainen ratkaisu.
        54. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      Tavoite 100 päivää 55% saavutettu.

    • Anonyymi

      55. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      56. päivä sadasta päivästä.
      Aurinko paistaa, yli 4 plussaa, taitaa olla tältä lukukaudelta hiihdot hiihdetty. Mutta olkoon, mämmiä voi jo maistella.

    • Anonyymi

      57. päivä sadasta päivästä. Ihan tavallista.

      • Anonyymi

        Meitä on siis kolme täällä sinnittelemässä?
        Minä olen eläkeläisleidi.

        Ihan hyvin menee täälläkin.
        Kun näin pitkälle olen päässyt, niin turha tätä kuuria on kesken lopettaa.


    • Anonyymi

      58. päivä sadasta päivästä. Aurinkoista ja liukasta lenkillä.

    • Anonyymi

      59. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      40 päivää jäljellä.

    • Anonyymi

      Aloitin juuri tipattoman tammikuun.

    • Anonyymi

      61% saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      60. päivä sadasta päivästä.

      • Anonyymi

        Hyvä kun aloitit!

        Ehdit olla vielä mukana tässä jengissä 40 päivää, mikä on jo sekin hyvä saavutus!

        Ite vielä oon selvinnyt.


    • Anonyymi

      61. päivä sadasta päivästä. Uskaltauduin salille, oli isossa tilassa vain neljä punnertajaa.

    • Anonyymi

      Tänään 63/100.

    • Anonyymi

      62. päivä sadasta päivästä

    • Anonyymi

      64% saavutettu.

    • Anonyymi

      63. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      64. päivä sadasta päivästä. Lenkille. Ei voi kävellä kuin sulaneita kävelyteitä, liukkaalle metsälenkille ei uskalla.

    • Anonyymi

      65. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      Yksinkö oon minä ihminen, silti 66. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      66% saavutettu tänään.

    • Anonyymi

      67. päivä sadasta päivästä. Lumenluontiin.

    • Anonyymi

      68. päivä sadasta päivästä. Aurinkoiselle hiihtoladulle väen väkisin vääntäydyn. Ei voi olla menemättä, muuten illalla mieleen hiipii alakulo.

    • Anonyymi

      68% saavutettu.

    • Anonyymi

      69. päivä sadasta päivästä. Kauppareissulle, joskus sielläkin pakko käydä.

    • Anonyymi

      Huomenna sitten jo 70% tavoitteesta saavutettu.

    • Anonyymi

      70/100.

    • Anonyymi

      70. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      Tänään yli 70% saavutettu.

    • Anonyymi

      71. päivä sadasta päivästä.
      Minun ei kannattaisi laittaa noin epämääräisesti että yli..
      Parin päivän päästä en enää muistaisi montako yli. Tämä on tarkkaa. Eli nyt on jäljellä helmikuu karkausvuonna.

      • Anonyymi

        Minä aloitin 12.12.2018. Päivä kerrallaan. Odotellaan. Jatkoin koko kevään. 11.6.19 tilanne pamahti siihen etten saanut uusittua lääkkeitä enkä päässyt lääkäriin.


    • Anonyymi

      72/100.

    • Anonyymi

      28.9 . 19 ilmoitin etten pääse lääkäriin auttakaa ja ottakaa sinne yhteyttä. Ei autettu. Eivät edes vastanneet, vaikka sanoin että tarvitsen välitöntä apua. Sanoin, että tarvitsen erityistä tukea tarvitsevien palveluita. 13.10 ilmoittivat, että pitää toimittaa liitteitä, jotta tt-tukiasia voidaan käsitellä.

    • Anonyymi

      Ja tietysti laitoin viestiä myös 11.6 ja ilmoittivat tehneensä ilmoituksen 14.6.

    • Anonyymi

      72. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      73. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      73/100 tänään.

    • Anonyymi

      Täänään tavoitteesta saavutettu 74%.

    • Anonyymi

      Palasin taas uudelleen kertomaan kuulumisiani, Kuukausi sitten repsahdin taas.
      Nyt on kuukausi mennyt siitä. Ja menee hieman paremmin.
      Ei kovin paljon mielialan vaihteluita.

      Ei ole tehnyt mieli mennä ostamaan alkoholia, eikä käyttämään sitä.
      Se kai lienee hyvä asia.

      Joten josko se nyt sitten kerrankin onnistuisi...
      Tosin en enää jaksa laskea kuinka paljon olen kokonaisuutena ollut "tipattomalla".
      On ehkä parempikin, etten laske. Jotta ei tule rimakauhua.

      Sitä toki mietin, että mitä saisin sen alkoholin tilalle.
      Muuta kuin arkista puurtamista, ja lenkkeilyä.
      Meditaatiotako kenties, jalat ristissä?

      • Anonyymi

        74. päivä sadasta päivästä.
        En oikein enää tiedä mitä tuli tilalle. Olsiko vain pidempään ulkona, enemmän tv-ohjelmia, nettiä ja oleilun opettelemista. Vähissä on menot, alakuloa onkin joitakin aikoja, mutta on kai opeteltava sietämään turhautuneisuutta.
        Toivottavasti pystyt jatkamaan. Jokainen kuukausi on pitkä aika. Zemppiä!
        Tvssä oli juuri ohelma jossa joku pahis/kovis oli meditaation kautta löytänyt rauhan. Ensin oli naureskellut mutta kun vaihtoehdot olivat olleet vähissä niin oli pakko kokeilla. Onnistui, nyt kirjoittaa kirjoja ja käy koulussa puhumassa oppilaille.
        Menisin meditaation jos jossakin kohtalaisen lähellä järjestettäisiin ja korona sen sallisi. Olen varma että joskus menen, kyllä se tilaisuus vielä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        74. päivä sadasta päivästä.
        En oikein enää tiedä mitä tuli tilalle. Olsiko vain pidempään ulkona, enemmän tv-ohjelmia, nettiä ja oleilun opettelemista. Vähissä on menot, alakuloa onkin joitakin aikoja, mutta on kai opeteltava sietämään turhautuneisuutta.
        Toivottavasti pystyt jatkamaan. Jokainen kuukausi on pitkä aika. Zemppiä!
        Tvssä oli juuri ohelma jossa joku pahis/kovis oli meditaation kautta löytänyt rauhan. Ensin oli naureskellut mutta kun vaihtoehdot olivat olleet vähissä niin oli pakko kokeilla. Onnistui, nyt kirjoittaa kirjoja ja käy koulussa puhumassa oppilaille.
        Menisin meditaation jos jossakin kohtalaisen lähellä järjestettäisiin ja korona sen sallisi. Olen varma että joskus menen, kyllä se tilaisuus vielä tulee.

        Minä en noita meditaatioita ja jookia kannata ollenkaan.

        Voi tehdä jotain järkevää ja mielenkiintoista paremminkin.
        Voi myös mennä lämpimän peiton alle ja vaikka jutella itsekseen. Se ei ole meditaatiota.

        Virkkaaminen ja neulominen on myös mukavaa.
        Ite oon tekemässä "kuolinsiivousta" ja kyllä aika menee hyvin. Olen siis se eläkeläismummeli joka on ollut mukana, vaikka en joka päivä listaa päiviä.
        Otin tuossa pari lasillista kuismamehua mineraalivedeteen sekoitettuna ja täydestä meni.
        Parempaa.
        Ainakin tää maaliskuu loppuun ja huhtikuu puoleen väliin, katson sitten.

        Tuo turhautuminen on ihan tervettä!
        Itse selvität sen tunteen ja pääset paremmille vesille itsesi kanssa.
        Tämä aika on ollut minulle todellista kasvun aikaa ja olen iloinen että aloitin tämän kuurin.
        On niin hyvä olo!

        Jatketaan vaan loppuun asti!
        Kertokaa te kaksi muuta jotain itsestänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en noita meditaatioita ja jookia kannata ollenkaan.

        Voi tehdä jotain järkevää ja mielenkiintoista paremminkin.
        Voi myös mennä lämpimän peiton alle ja vaikka jutella itsekseen. Se ei ole meditaatiota.

        Virkkaaminen ja neulominen on myös mukavaa.
        Ite oon tekemässä "kuolinsiivousta" ja kyllä aika menee hyvin. Olen siis se eläkeläismummeli joka on ollut mukana, vaikka en joka päivä listaa päiviä.
        Otin tuossa pari lasillista kuismamehua mineraalivedeteen sekoitettuna ja täydestä meni.
        Parempaa.
        Ainakin tää maaliskuu loppuun ja huhtikuu puoleen väliin, katson sitten.

        Tuo turhautuminen on ihan tervettä!
        Itse selvität sen tunteen ja pääset paremmille vesille itsesi kanssa.
        Tämä aika on ollut minulle todellista kasvun aikaa ja olen iloinen että aloitin tämän kuurin.
        On niin hyvä olo!

        Jatketaan vaan loppuun asti!
        Kertokaa te kaksi muuta jotain itsestänne!

        Minä en siis ite virkkaa enkä neulo, se oli vain yks ehdotus.

        Olen ite kiinnostunut maailman politiikasta ja seuraan maailman tapahtumia tarkkaan.
        Nyt on aikaa. Olen myös kiinnostunut kulttuurista, yhtä projektia olen tässä suunnittelemassa.

        Ed mummeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        74. päivä sadasta päivästä.
        En oikein enää tiedä mitä tuli tilalle. Olsiko vain pidempään ulkona, enemmän tv-ohjelmia, nettiä ja oleilun opettelemista. Vähissä on menot, alakuloa onkin joitakin aikoja, mutta on kai opeteltava sietämään turhautuneisuutta.
        Toivottavasti pystyt jatkamaan. Jokainen kuukausi on pitkä aika. Zemppiä!
        Tvssä oli juuri ohelma jossa joku pahis/kovis oli meditaation kautta löytänyt rauhan. Ensin oli naureskellut mutta kun vaihtoehdot olivat olleet vähissä niin oli pakko kokeilla. Onnistui, nyt kirjoittaa kirjoja ja käy koulussa puhumassa oppilaille.
        Menisin meditaation jos jossakin kohtalaisen lähellä järjestettäisiin ja korona sen sallisi. Olen varma että joskus menen, kyllä se tilaisuus vielä tulee.

        Sinähän olet todella hyvin pystynyt pysymään pitkään raittiina.
        Hienoa!
        Vaikka en sinua, (tietenkään tunne, enkä tiedä, kuka olet), niin kaikkea hyvää ja voimia Sinulle! 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet todella hyvin pystynyt pysymään pitkään raittiina.
        Hienoa!
        Vaikka en sinua, (tietenkään tunne, enkä tiedä, kuka olet), niin kaikkea hyvää ja voimia Sinulle! 😄

        Kiitos hyvän toivotuksesta. Voimia tarvitaan koko ajan. Minulla on motiivi sen lisäksi että haluan kokeilla kuka tässä ketäkin palvelee. Olen aina pitänyt taukoja samalla tarkoituksella, aina ei ole onnistunut.
        Motiivi on että poden pikku ongelmaa ja olen päättänyt olla alkoholitta siihen asti, että saan sen selvitetyksi, vaikka ongelmalla ei ole mitään tekemistä alkoholin kanssa. 100 päivän kohdalla mietin jatkanko ongelman selviämisen odotusta vai alkoholin käyttöä. Ongelman selviämisellä on jokin verran itsellä tekemistä, jota teenkin, osin niin etten voi mitenkään vaikuttaa miten se ratkeaa. Voisi sanoa kohtaloksi.

        75. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      Tänään 75% saavutettu.

    • Anonyymi

      76. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      76.

    • Anonyymi

      77. päivä sadasta päivästä.
      Jaa´a, jotenkin pitäisi nostattaa tämän päivän iltaa. Ruokapaikka, jossa kävimme ystävän kanssa vähän aikaa lähes kerran viikossa, on suljettu. Sitä paitsi se ystäväkin on jäänyt, tapaamiset tyssäsi, ei niitä ystäviä niin vain löydy ja jos löytyy niin jatkumo on erikseen. Nyt mietin, josko ajaisin grillille hakemaan aterian ja söisin kotona, mutta seura olisi niin mukavaa...
      Jos ei sitä, niin aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta toivottavasti koko päivän, lenkille ja ehkä päälle joogaa youtubesta. Televisiosta The Woice of Finland, musiikki on poikaa.

    • Anonyymi

      23.päivää vielä.

      • Anonyymi

        Helppo pitää kuuria kun noro-virus iski.

        Olen ollut aina sitä mieltä että kun tulee jokin sairaus, - niin "ystävä tuli kylään".
        Niin oli nytkin, - ryörit puhdistui, paino hupeni ja kun oli tosi väsynyt, niin nukuin kaksi päivää.
        Miten mukavaa kerrankin saada vain löhöillä, - kun on kerran "sairas".
        Tavallisesti puuhailen aina aamusta iltaan jotain, hyvä välillä olla vaan lämpimien peittojen sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo pitää kuuria kun noro-virus iski.

        Olen ollut aina sitä mieltä että kun tulee jokin sairaus, - niin "ystävä tuli kylään".
        Niin oli nytkin, - ryörit puhdistui, paino hupeni ja kun oli tosi väsynyt, niin nukuin kaksi päivää.
        Miten mukavaa kerrankin saada vain löhöillä, - kun on kerran "sairas".
        Tavallisesti puuhailen aina aamusta iltaan jotain, hyvä välillä olla vaan lämpimien peittojen sisällä.

        Ei millään pahalla, mutta minä en jookaa harrasta enkä suosittele.

        Musiikki on hyvää. Lenkkeilin aamulla ja hyvältä tuntuu. Enemmän pitäisi, joka päivä.


    • Anonyymi

      Minun joogani ei ole sitä varsinaista joogaa, johon liittyy hegellisyyttä tai meditointia vai mitä syvällistä ajattelua lienee. Ei ollenkaan, minä vai pyrin venyttelemään raajojani jooga-asentoihin. Olen rakenteeltani tavattoman kömpelö luonnostaan, se on suvussa ja yritän pitää itseni edes hieman notkeampana. Jos sitä ominaisuutta ei muuten tarvitse niin ainakin jos meinaa liukkaalla kaatua, pystyy korjaamaan asennon takaisin suoraksi. En mitään akrobatioita tavoittele.
      Ei ole mikään tauti iskenyt mitä nyt nokka tuulessa vuotaa.

      78. päivä sadasta päivästä

    • Anonyymi

      Tipattomana olen ollut 16 vuotta.

    • Anonyymi

      78.

    • Anonyymi

      79. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      79/100.

      • Anonyymi

        80. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      81. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      82. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      81/100.

    • Anonyymi

      83. päivä sadasta päivästä. Hiihtokelit senkun vähenee.

    • Anonyymi

      84. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      18 päivää vielä.

    • Anonyymi

      Yli 40 vrk:tta tipattomalla. Ei siis vielä kovin paljon. Tehnyt lähinnä töitä.
      Tosin liikunta jäämässä vähemmälle.

      Aiemmat koetut traumat ja niihin liittyvät, käsittelemättömät tunteet tosin alkoivat vaivata lähes joka hetki. Käynyt lähes kaikki tunteet syyllisyydestä, häpeästä, vihaan ja itseni sättimiseen. Että tulipa oltua niin heikko ja typerä, että edes kuvitteli silloin aikoinaan sen alkoholin ottamisen auttavan unohtamaan ikävät kokemukset. Vaikka kyllähän sen "tiesi", ettei alkoholi poista muistoja ja kokemiaan asioita.

      Sitä saa mitä tilaa. Se ja monet muut samanlaiset ikävät ajatukset vaivaavat joka päivä.

      Alkoholia ja sen käyttämistä en ole edes ajatellut enää aloittaa uudelleen.

      • Anonyymi

        Minusta 40 vrk on paljon. On syytä kiitollisuuteen.

        Koen syyllisyyden ja itseni sättimisen tunteet. Selitän sen itselleni liian vahvalla omatunnolla, jonka toiset saavat perinnöksi - luulen. Joskus toivon että voisin tuntea vihaa. Puhdistaisiko se? Tulee vain ymmärrettyä toisen henkilön huono käytös, josta todellisuudessa pitäsi suuttua. Joskus kadehdin ihmistä, joka osaa kammeta syyn toisen niskaan, vaikka heti näkee hänen itsensä olevan syyllinen. Kiinnostaisi tietää, mikä se tunne hänellä silloin on, onnistuminen tai muuten hyvä olo. Uskooko hän todella omaan syyttömyytensä huomaamatta että onkin itse syyllinen.
        Että tulipa oltua niin heikko ja typerä. Tuon tunteen koen kun on narrattu jossakin eikä ole heti huomannut sitä minkä huomaa vasta myöhemmin. Että toinen jäi nauramaan partaansa tyhmää minua.
        Kun ikävät tunteet ovat päällä liian pitkään, sen kyllä kannattaa jollakin katkaista. Pidempi kävely ulkona auttaa ainakin minua. Ennen siihen otti alkoholia.

        85. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      2 viikkoa ja 100 päivää tavoite saavutettu.

    • Anonyymi

      Vielä 13 päivää.

    • Anonyymi

      86. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      Tämä ketju on pitkä kuin nälkävuosi. Ja kuiva kausi sen kun jatkuu vaan.

    • Anonyymi

      87. päivä sadasta päivästä. Tänä aamuna on tunne että voisi laittaa 87.päivä loppuelämästä. On aika helppo olo kun on autolla ajoa jo aamusta asti eikä tarvitse miettiä, jokohan voi...
      Pitkä on ketju ja toivotaan että pidemmäksi tulee.

    • Anonyymi

      88. päivä sadasta päivästä.

      • Anonyymi

        Onnittelut!

        Ite jatkan myös, tosin oon horjahtanut pikkasen.
        Ostin 2 kpl kevytkaljaa, pikkupurkkeja, 33 cl.
        Aika vähän.

        Pitää miettiä nyt strategia jatkoon.
        Paljon olen oppinut tästä ajasta.

        Miten sinä meinaat jatkossa?


    • Anonyymi

      Jätä se ottopäivä pois laskuista ja laske silti sataan. Jos parilla horjahduksella pääsee sataan niin se on riittävän hyvä.

      • Anonyymi

        Niin kysyit miten jatkan. On yksi asia, jonka aion selvittää ja kun se on selvinnyt niin lopetan tämän katkon. Ei liity alkoholiin mitenkään. Jos asia ei koskaan selviä, mietin jätänkö koko alkoholin, koska siinähän menee aloitussyy hukkaan.


    • Anonyymi

      Voitko kertoa, mikä se asia on, mikä sinulla mieltä painaa ja on selvittämättä?

      Jos voin mitenkään olla avuksi?

      Ei tietenkään ole pakko kertoa, ja avautua ollenkaan, jos ei halua.

      Mietin vain, että sanomalla ongelman nimen, voi toiset antaa vinkkejä sen ratkaisemiseksi.

      • Anonyymi

        Jos asian minä tai muu ihminen voisi ratkaista niin se olisi jo selvä. Ei ole mitään hirveää salaisuutta tai dramatiikkaa takana. Ehkä yksi "itselle pätevä syy" olla ottamatta alkoholia.

        89. päivä sadasta päivästä.


    • Anonyymi

      Ok. Hyvinhän sinulla menee. Ainakin olet jo pitkällä sen 100 vrk: n määrän perusteella, huomattavasti pidemmällä, kuin minä.

      Itsellä takana vasta 48 vrk: tta tipatonta. On kai se hyvin sekin.. No en tiedä. Siinähän tuo jotenkin menee.
      Harmittelen vain sitä, etten aloittanut jo aiemmin. Olinhan minä aloittanut sen "tipattoman jakson" jo aikaisemminkin. Mutta retkahdin välillä. Sitten aloitin uudestaan. Vähän nk. nollapisteestä taas.

    • Anonyymi

      Edelliseen korjaus: Siis tarkoitin kirjoituksessani sitä, että olet jo ( kun mittarissasi on se läehs 90 vrk: tta) aika lähellä sitä 100 vrk: n rajapyykkiä tipattomalla. Sorry virhe, elimistössä oleva tulehdus vaivaa. Joten vaikuttaa keskittymiseen ja kirjoittamiseen.

      • Anonyymi

        Paljonko on CRP jos tulehdus on?


    • Anonyymi

      CRP: n pitäisi kai olla terveellä ihmisellä alle 10 mg: aa/litrassa. Omat arvoni taitavat oireiden perusteella keikkua siellä 200 mg: ssa/L. Ajattelemisesta ja siihen yhdistyvästä kirjoittamisesta ei tule oikein yhtään mitään. Kauhea olo.

    • Anonyymi

      Entä viinitön vuosikymmen?

    • Anonyymi

      Minulla on ollut tipattomia kuukausia useita peräkanaa. Joskus on voinut kesäisin ottaa saunakaljan.

    • Anonyymi

      9 päivää jäljellä ja tavoite on saavutettu.

    • Anonyymi

      90. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      91. päivä sadasta päivästä. Ehti vielä aamulenkille ennen luvattua räntäsadetta.

    • Anonyymi

      Tavoite saavutettu 8 päivän kuluttua.

    • Anonyymi

      Vielä viikko.

    • Anonyymi

      50 vrk:tta täynnä tipatonta. Tuntuu pieneltä iäisyydeltä. Hyvin menee, siis ainakin vielä toistaiseksi. Ei tule tullut repsahduksia, eikä edes mielitekoja mennä ostamaan alkoholia.

    • Anonyymi

      92. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      Tuli aloitettua ennen vuodenvaihdetta ja tylsä pääsiäinen tunkee päälle. Päivä 98, tsempatkaa. Ei kai nyt olutta?

      • Anonyymi

        Pääsiainen melkein jo lusittu tähän kelloaikaan eli to,pe ja la. Jäljellä kaksi päivää. Ei mitään oluita, Pääsiäiseen ei edes kuulu olut vaan kerma mämmin kera.


    • Anonyymi

      6 päivää vielä sitten 100 alkoholitonta päivää saavutettu.

    • Anonyymi

      93. päivä sadasta päivästä.

    • Anonyymi

      En ole hakenut koskaan alkoholista lohtua yksinäisyyteen, stressiin kylläkin ja ahdistukseen, mutta huomasin ettei se toimi vaan lisää ahdistusta.

    • Anonyymi

      Tänään 95/100.

    • Anonyymi

      94. päivä sadasta päivästä. Eipä paljon lenkkeilytytä tuossa tuulessa.

    • Anonyymi

      4 päivää ja tavoite on saavutettu.

    • Anonyymi

      95. päivä sadasta päivästä. Metsälenkin sulamisessa ei näyttänyt olevan mitään eroa eiliseen.

    • Anonyymi

      96. päivä sadasta päivästä. Vähän tapahtumaa tälle päivälle hiljaisuuden ja yksinäisyyden lomassa, nautinpa siitä pitkän raittiin jakson lisäksi. Ja parista mukana olijasta myös.

    • Anonyymi

      98/100.

    • Anonyymi

      97. päivä sadasta päivästä. Sää ei tästä parane.

    • Anonyymi

      99/100.

    • Anonyymi

      98. päivä sadasta päivästä. Ulos ei ainakaan sateenvarjon kanssa kannata lähteä tuolla tuulella. Pitäisi pukea koko sadeasu kuin lapselle. Saas nähdä jääkö ikkuna-ulkoiluksi.

    • Anonyymi

      100/100 tavoite saavutettu.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon! Oletko suunnitellut millainen on huominen päivä?
        99. päivä sadasta päivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Oletko suunnitellut millainen on huominen päivä?
        99. päivä sadasta päivästä.

        Joo, onneksi olkoon!

        Itse vedin myös tään kuurin.
        Tosin kaksi retkahtamista tuli ihan loppumetreillä.
        Opin kuitenkin paljon. Jatkossa suunnittelen miten toimin.

        Kiitos seurasta!


    • Anonyymi

      100. päivä sadasta päivästä ja vahva tunne nyt - loppuelämästä. Täyttyy iltapäivällä klo 17, kun aloitin 2.1. klo 16.
      En enää käy joka päivä tällä sivulla mutta ehkä joskus käyn. Kiitos mahdottomasti aloittajalle, tuskin olisin sataa päivää aloittanut, jos en sattumalta olisi tämän ketjun aloitusta huomannut. Kiitos mukana olleille.
      Kun ei aina ole itsellä päätös pitänyt, laitan niille jotka miettivät nyt pitämätöntä päätöstään tappiona. Lainaus yo-lehdestä 2/21.
      Miksei aloittamisen kirkkaita hetkiä voisi muistella jälkeenpäin häpeän sijasta lämmöllä. Ovathan ne kuitenkin osoitus siitä, että kykenemme innostumaan, aivan kuten luontokin, vaikka uudists lopulta olisikin vain vanhan toistoa.

      • Anonyymi

        Olin mukana minäkin.

        Lopussa tosin kangerrellen mutta kuiteskin 100 - 3 päivää, hyvä niinkin.
        Sama täällä: kiitti kaikille mukana olleille!

        Entäs nyt?
        Itelleni tuli uusia tapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin mukana minäkin.

        Lopussa tosin kangerrellen mutta kuiteskin 100 - 3 päivää, hyvä niinkin.
        Sama täällä: kiitti kaikille mukana olleille!

        Entäs nyt?
        Itelleni tuli uusia tapoja.

        Aika surkeeta muuten.

        Että suomalaiset eivät voi elää ilman alkoholiaan.
        Että alkoholi on elämän ainoa tärkeä.

        "rauhallinen koti-ilta" - tosi tekopyhää, tyypillistä tälle ajalle kaunistelut.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/67afaf7b-a44f-4f84-b93d-09dec2280db4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika surkeeta muuten.

        Että suomalaiset eivät voi elää ilman alkoholiaan.
        Että alkoholi on elämän ainoa tärkeä.

        "rauhallinen koti-ilta" - tosi tekopyhää, tyypillistä tälle ajalle kaunistelut.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/67afaf7b-a44f-4f84-b93d-09dec2280db4

        Tässä tapauksessa pidän seuraan liittymistä ja yhdessä oloa suurempana kokoon vetäjänä kuin alkoholia. Alkoholiahan on saanut koko ajan. Kyllä sitä riehaantuu, kun pääsee joukkoon, kun on kotona pitkään kärvistellyt. Uskon että alkoholi ei tässä tapauksessa ole lainkaan tärkein. En näe mitää surkeeta.
        Olisin itse ollut mukana, mutta aloitin tipattoman tammikuussa, olen yksi näistä ketjun kirjoittajista. Minulle jäi päälle tipattomuus.
        Rauhalliset koti-illat ovat peestä, kun niitä on liikaa. Odottelen toripäiviä, matkoja ja tapahtumia. Puolueitten vaali-karnevaalitkin kelpaavat, riippumatta poliittisesta kannasta. Hyvää jatkoa sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa pidän seuraan liittymistä ja yhdessä oloa suurempana kokoon vetäjänä kuin alkoholia. Alkoholiahan on saanut koko ajan. Kyllä sitä riehaantuu, kun pääsee joukkoon, kun on kotona pitkään kärvistellyt. Uskon että alkoholi ei tässä tapauksessa ole lainkaan tärkein. En näe mitää surkeeta.
        Olisin itse ollut mukana, mutta aloitin tipattoman tammikuussa, olen yksi näistä ketjun kirjoittajista. Minulle jäi päälle tipattomuus.
        Rauhalliset koti-illat ovat peestä, kun niitä on liikaa. Odottelen toripäiviä, matkoja ja tapahtumia. Puolueitten vaali-karnevaalitkin kelpaavat, riippumatta poliittisesta kannasta. Hyvää jatkoa sinullekin.

        Ennen sitä saatettiin pitää hauskaa, ja istua iltaa ilman viinin ja oluen ym litkimistä.
        Nyt vaikuttaa että on "pakollinen kuvio", että on putelit pöydässä.

        Joo, viinimaissa on tietysti niin, mutta eipä paljon viinitelty näin yleisesti aina,

        En nyt puhu näistä votka/pirtu-piireistä, vaan ihan tavan ihmisistä.
        Vielä nytkin kun meen serkkujen luo maalle, niin ei siellä tarjoilla viiniä eikä olutta.
        Kovasti tekevät maatöitä, ja kahvi ja ruisleipä kelpaa.
        Ei mitään televiision kurmee-ihmeellisyyksiä.

        Ja kun oli juhlat, niin kahvia ja täytekakkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sitä saatettiin pitää hauskaa, ja istua iltaa ilman viinin ja oluen ym litkimistä.
        Nyt vaikuttaa että on "pakollinen kuvio", että on putelit pöydässä.

        Joo, viinimaissa on tietysti niin, mutta eipä paljon viinitelty näin yleisesti aina,

        En nyt puhu näistä votka/pirtu-piireistä, vaan ihan tavan ihmisistä.
        Vielä nytkin kun meen serkkujen luo maalle, niin ei siellä tarjoilla viiniä eikä olutta.
        Kovasti tekevät maatöitä, ja kahvi ja ruisleipä kelpaa.
        Ei mitään televiision kurmee-ihmeellisyyksiä.

        Ja kun oli juhlat, niin kahvia ja täytekakkua.

        En ole seurannut tätä "Tipaton" ketjua mutta kun sattui silmään niin totesin itsekin olleen joulusta saakka juomatta %-juomia.

        Koronan alkuvaiheessa virittelin kotiviinin teon täyttämään erakkona olemisen tyhjyyttä.

        Sen helppous ja halpuus koukutti käyttämään sitä yhä useampana päivänä ja kun siitä tuli jokapäiväistä tissuttelua niin määrää piti lisätä että pysyi se merkkinen fiilis yllä.

        Kun loppusyksystä tuli epämääräisiä rintakipuja sekä muistin kanssa vakavia ongelmia niin päätin lopettaa sen tissuttelun kertaheitolla.

        Joulunaikaan sain lahjaksi konjakkipullon jonka tyhjensin kyllä mutta sen jälkeen ei ole mennyt tippaakaan alas. Eikä se ole aiheuttanut mitään ongelmaa ainakaan tähän päivään mennessä.

        Tsemppiä vaan kaikille tipoilla tai ilman.


    • Anonyymi

      /\ |-| | S T /\ /\ |< [] \/\/ | | |\| /\ T [] |\| \/\/ /\ |> |> |_| ¿

    • Anonyymi

      Olin Juhannuksen kolmisen tuntia syömässä olut-ruoka-ravintolassa (siis sellainen kansanpaikka, ei hienosto-ravintola) ja katselin meininkiä. Vain kaksi henkilöä oli silminnähden humalassa, toinen kaatuili ja molemmat ryntäili joka pöytään sönkkäämään. Meidän pöytä jutteli heillekin yhtä ystävällisesti kuin muillekin. Muut olivat pikku hiprakassa syömisen ja oluen parissa.
      On pitänyt vuodenvaihteessa alkanut tipaton. Edellisestä näin pitkästä taosta on 10 vuotta. Olen iloinen, etten ole muuttunut alkoholia käyttävien soimaajaksi. Eivät häiritse, jokainen saa elää kuten tahtoo.
      Mitään isompaa muutosta en ole omassa elämässä huomannut. Jonkinlaista rahoittumista, liikuntaa hieman enemmän ja ravintoon olen kiinnittänyt vähän enemmän huomiota krapulamakkarat ovat jääneet. Jatkan tipatonta vielä, mutta mitään ehdotonta päätöstä mihinkään suuntaan ei mieti.
      Sen vaan sanon, että kannatti. Kiitos aloittajalle, jos sattuu palstalla piipahtamaan!

      • Anonyymi

        Olin vuoden alussa 100 päivää tipattomana.

        Nyt tulee tipoteltua, lähinnä viikonloppuisin, kun on yksin.
        On jonkunlaisena lohtuna, että viikonloppu menisi ohi.

        Kokeilen, jos onnistuisin maanantaista lähtien olla ilman.
        Kun 100 päivää onnistuin, niin ehkäpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin vuoden alussa 100 päivää tipattomana.

        Nyt tulee tipoteltua, lähinnä viikonloppuisin, kun on yksin.
        On jonkunlaisena lohtuna, että viikonloppu menisi ohi.

        Kokeilen, jos onnistuisin maanantaista lähtien olla ilman.
        Kun 100 päivää onnistuin, niin ehkäpä.

        Sen verran opin tuosta 100 päivän tipattomasta, että viikot menee hyvin.
        Vasta lauantaina aamupäivällä kipaisen kauppaan ja ostan viinipullon ja 2-3 kaljapurkkia.
        Kittaan ne sitten viikonlopun aikana.
        Niin ei tunnu yksinäisyys niin ankealta.

        Oikein ootan maanantaita, että saa olla viikon raittiina.

        Tipaton tammikuu on ollut vakio monta vuotta.
        Tästä lähtien tulee vakioksi 100 päivää tipattomana.

        Eli jotain oon oppinut vuosien varrella.


    • Anonyymi

      7 kk mennyt tipattomalla. Ovat kaikki muut unohtaneet palstan? Vuosi on tavoitteena.

    • Anonyymi

      Oli 20v tipaton. Loppu 2 v sitte. 2kk kännäämistä. Sitte puol vuotta tipaton. Nyt kaljaa menny 1.5v muutamia päiväss satunnaisia päiviä lukuunottamatta. Loppukeväästä sekosin viineihi jot meni välil litraki päiväs muutama kk. Paha paha. Oon koittanu lopetella noita viinejä. Ostin 3l votkaa otin muutaman paukyn mut ei ei halua juua sitäkää. Eilen ostin 2 keppanaa 2 maitoo js tuoremehun. Apua. Mut älkää vaivatuko emmä mihinkää mene enää. Kuolen mielummin vaikka

    • Anonyymi

      Apua. Tekis mieli ottaa yks karhu. Vaikka just eilen päätin että ei peräkkäusinä päivinä enää. No mut yks...pakko

      • Anonyymi

        Vielä sinnittelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä sinnittelee

        Tähän saakka. 4. Olut menos ny


    • Anonyymi

      Olen yksin... ikäiseni miehet pelkäävät... eivät uskalla... mua 4v nuorempi mies uskaltautui riisuuntumaan ja halaamaan, oltiin viekussa sängyllä, mut kalunsa hän piti piilossa, ei ottanut eteen... ei ole sen koommin edes halannut, soittaa kyllä ja pyytää käymään, juodaan hänen tarjoilemiaan juomia, sitten passittaa minut pois... noloa...
      I

    • Anonyymi

      Haen... olen silti kunnossa, kaikki arvot on kunnossa, tutkittu juuri... juon viiniä ja olutta, suht jees kuitenkin... miestä etsiskelen, ei löydy... olen pettynyt kun ei tärppää, ei näy edes kalamökillä enää sitä miestä joka ennen pyöräili siellä, ei nykyisin...

    • Anonyymi

      No vanhemmat miehet oppineet jo pelkää naisia. Syystäkin

    • Anonyymi

      Hei, sana miksi on suht tarpeeton... eikö... mä näin tänään sen miehen jonka treffasin muutama vko sitten... olen hulluna häneen, haluan hänet... hän tunnisti minut, onneksi... suloinen mies...

    • Anonyymi

      Tuli 9 kk täyteen tipatonta. Alkaa jo unohtua koko aine, eikä joutaisikaan olla kännissä. En mitään erityisen hienoa ole alkanut harrastamaan, olen vain lisännyt aikaa niihin mitä jo tein, kaikkea vähän enemmän.
      Luen lehtiä kirjastossa, teen pidempiä kävelylenkkejä, Juttelen puhelimessa enemmän, olen netissä pidempään. Kauppareissulla jään kahvioon juttelemaan puolituttujen kanssa.
      Negatiivistä oli, piti olla tyhjä pulloja kun sain omenoita ja piti tehdä omenamenua. Mulla ei ainuttakaan. Sellaista tilannetta ei ole koskaan ennen ollut. Niitä sitten keräsin tuttavilta.
      Luulen että joku koettelemus on vielä edessä. Tykkään käydä karaokessa. Oletan että ravintoloitsijat alkavat niitä innolla järjestää, siihen pitää valmistautua, että menee laulamaan tuoremehun turvin. Ainakin pysyy nuotissa paremmin eikä sanat sekoa, jää nähtäväksi säilyykö tämä harrastus ja tuntuuko se yhtä rattoisalta kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        9kk on muuten jo hyvä alku. Siinä huomaa jo kuinka hienoa elämä voi olla ilman alkoholia. Olin 20v raittiina ja tiedän mistä puhun. Sitä ennen oli 20v hirveetä juomista koko vapaaaika. Nyt reilu 2v taas harjotellu alkoholin käyttöä. No arvaahan sen että mopo käsistä löhtee. Nyt tipaton vkl jota meinaan jatkaa vielä 5pv. Juonu nimittäin koko tämön vuoden eikä viime vuosikaa paljoa selvempi ollut. Astma alkaa olla niin paha että pakko rauhottaa ettei joudu sairaalaan. Joopa.

        Jatkossa suunnittelin ottavani enää ruokajuomana tai aperitiivinä/jälkiruokana ruokailun välittömässä yhteydessä. Jospa tuo auttas. Ja ei tuu syötyä niin paljon samalla kertaa. Vain lounas tai illallinen kelpaa muuten vedän välipaloja koko ajan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9kk on muuten jo hyvä alku. Siinä huomaa jo kuinka hienoa elämä voi olla ilman alkoholia. Olin 20v raittiina ja tiedän mistä puhun. Sitä ennen oli 20v hirveetä juomista koko vapaaaika. Nyt reilu 2v taas harjotellu alkoholin käyttöä. No arvaahan sen että mopo käsistä löhtee. Nyt tipaton vkl jota meinaan jatkaa vielä 5pv. Juonu nimittäin koko tämön vuoden eikä viime vuosikaa paljoa selvempi ollut. Astma alkaa olla niin paha että pakko rauhottaa ettei joudu sairaalaan. Joopa.

        Jatkossa suunnittelin ottavani enää ruokajuomana tai aperitiivinä/jälkiruokana ruokailun välittömässä yhteydessä. Jospa tuo auttas. Ja ei tuu syötyä niin paljon samalla kertaa. Vain lounas tai illallinen kelpaa muuten vedän välipaloja koko ajan...

        Kun tein päätöksen lopettaa, huomasin että fyysistä riippuvuutta ei ole. Ei ole missään vaiheessa tullut tilannetta että nam - nyt pitäisi saada ryyppy.
        Sen sijaan psyykkistä on, määrätyssä tilanteessa tuntuu että kuuluu ottaa. Ruokaravintola vielä menee vesilasin kanssa, mutta karaokebaarissa ei monta vesiselvää näy. Se yleinen tunnelma vähän niin kuin vaatii olla vähän hönössä.
        Ehkä vielä toistaiseksi laulelen kotona, ei sekään hassumpaa ole. Karaokeversio netistä, kaiutin päälle, sanojen tulostus netistä ja eikun lauluksi - sydämen pohjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tein päätöksen lopettaa, huomasin että fyysistä riippuvuutta ei ole. Ei ole missään vaiheessa tullut tilannetta että nam - nyt pitäisi saada ryyppy.
        Sen sijaan psyykkistä on, määrätyssä tilanteessa tuntuu että kuuluu ottaa. Ruokaravintola vielä menee vesilasin kanssa, mutta karaokebaarissa ei monta vesiselvää näy. Se yleinen tunnelma vähän niin kuin vaatii olla vähän hönössä.
        Ehkä vielä toistaiseksi laulelen kotona, ei sekään hassumpaa ole. Karaokeversio netistä, kaiutin päälle, sanojen tulostus netistä ja eikun lauluksi - sydämen pohjasta.

        Niin sen tiedän ja on ystävän kanssa puhuttu. Vaikka on kuinka pitkään ottamatta, ja kun taas aloittaa, ihan lyhyessä ajassa alkaa juoda samaan tapaan ja samat määrät kuin ennenkin. Tiedän että on niitä jotka pystyvät paussien kautta vähentämään ja harventamaan, niin että kyllä se mahdollista on.
        Olen ollut pitkiä aikoja elämässä ottamatta, silloin kun on pitänyt olla erityisen skarppina, mielenkiinto uuteen asiaan, esim. uuteen työpaikkaan, on ollut alkoholia vahvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sen tiedän ja on ystävän kanssa puhuttu. Vaikka on kuinka pitkään ottamatta, ja kun taas aloittaa, ihan lyhyessä ajassa alkaa juoda samaan tapaan ja samat määrät kuin ennenkin. Tiedän että on niitä jotka pystyvät paussien kautta vähentämään ja harventamaan, niin että kyllä se mahdollista on.
        Olen ollut pitkiä aikoja elämässä ottamatta, silloin kun on pitänyt olla erityisen skarppina, mielenkiinto uuteen asiaan, esim. uuteen työpaikkaan, on ollut alkoholia vahvempi.

        Mulla meni joka vkl vuositolkulla suurinpiirtein tämä lasti: 4 kossua, kori kaljaa ja baareissa parikytä tuoppia. Tupakkia 2 askia päivässä.

        Viime vkl selvimpäin kunnes tänään kovaan janoon yksi olut tölkki. Jääkaappi töynnä olutta mutta ei tehny mieli enempää. Jos joskus vahingossa tulee juotua aivan likaa ni se on jo vajaa 10 annosta päivässä. Tän vuoden ennätys yhelle päivälle on litra punkkua. Tupakkia en ole polttanu enää ollenkaan.

        Niin kyllä vanhakin vielä oppii näköjään. Ei ny ehkä ihan kohtuukäyttäjäksi mutta vähän sinnepäin. Mutta muutos on ollu iso. Ja ihan itse ilman mitään apua. Tarvii oman päätöksen ja tahdon toteuttaa se. Muuta ei tarvii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni joka vkl vuositolkulla suurinpiirtein tämä lasti: 4 kossua, kori kaljaa ja baareissa parikytä tuoppia. Tupakkia 2 askia päivässä.

        Viime vkl selvimpäin kunnes tänään kovaan janoon yksi olut tölkki. Jääkaappi töynnä olutta mutta ei tehny mieli enempää. Jos joskus vahingossa tulee juotua aivan likaa ni se on jo vajaa 10 annosta päivässä. Tän vuoden ennätys yhelle päivälle on litra punkkua. Tupakkia en ole polttanu enää ollenkaan.

        Niin kyllä vanhakin vielä oppii näköjään. Ei ny ehkä ihan kohtuukäyttäjäksi mutta vähän sinnepäin. Mutta muutos on ollu iso. Ja ihan itse ilman mitään apua. Tarvii oman päätöksen ja tahdon toteuttaa se. Muuta ei tarvii.

        Voi hyvää päivää tuota ekakappaleen määrää. Ja vieläkö maksa kunnossa?
        Tokakappaleen määrät ovat toiselle kohtuukäyttöä, eivät mitään mahdottomia. Niin että olet tosiaan oppinut. Ei niitä asiantuntijoiden kohtuukäyttömääriä pysty noudattamaan kuin jotkut harvat. Enkä oikein näe parin grogin kerta-annoksessa olevan mitään järkeäkään. Mutta jos jollekin riittää ja on ok. niin siitä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää tuota ekakappaleen määrää. Ja vieläkö maksa kunnossa?
        Tokakappaleen määrät ovat toiselle kohtuukäyttöä, eivät mitään mahdottomia. Niin että olet tosiaan oppinut. Ei niitä asiantuntijoiden kohtuukäyttömääriä pysty noudattamaan kuin jotkut harvat. Enkä oikein näe parin grogin kerta-annoksessa olevan mitään järkeäkään. Mutta jos jollekin riittää ja on ok. niin siitä vaan.

        Moikka,

        Olin vuoden alussa 100 päivää tipatonna, ja roikuin tällä palstalla.

        Tuli kesä ja syksy ja tipottelin taas.
        Nyt tuntuu että olis aiheellista olla 1 kk, 30 päivää.
        Aloitan huomenna tämän kuurin.

        Jos joku muu lähtee mukaan, niin tervetuloa, voidaan vaihtaa ajatuksia.
        Eli 11.10 - 11.11.

        Onko "tipattommaan lokakuussa lähtijöitä"?
        Jos ei oo, niin ei haittaa, ite aloitan kuitenkin.
        Kun kerran pystyin 100 päivää, niin miksen pystyisi nytkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka,

        Olin vuoden alussa 100 päivää tipatonna, ja roikuin tällä palstalla.

        Tuli kesä ja syksy ja tipottelin taas.
        Nyt tuntuu että olis aiheellista olla 1 kk, 30 päivää.
        Aloitan huomenna tämän kuurin.

        Jos joku muu lähtee mukaan, niin tervetuloa, voidaan vaihtaa ajatuksia.
        Eli 11.10 - 11.11.

        Onko "tipattommaan lokakuussa lähtijöitä"?
        Jos ei oo, niin ei haittaa, ite aloitan kuitenkin.
        Kun kerran pystyin 100 päivää, niin miksen pystyisi nytkin?

        Nyt ei sovi suunnitelmiin. Katotaan vuoden päästä niin lähen kyllä. Helposti veät 30 pv, päivä kerrallaan. Sitte sama uusiks...


    • Anonyymi

      Ensin oli tipaton tammikuu.Sen jälkeen alkoholiton 100 päivää.
      Nyt sitten alkoholiton 2021.

      • Anonyymi

        Tähän asti mennyt hyvin.
        Eka päivä aina hankalin. Toisena rupee jo luistamaan. Ei silti olen usein viikolla ottamatta.
        Viikonloppu on koiton paikka. Tarttee keksiä korviketoimintaa.


      • Anonyymi

        Gt tossa jo edessä. Ei tänään sovi. Blues tuli sydämeen. Ja gt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gt tossa jo edessä. Ei tänään sovi. Blues tuli sydämeen. Ja gt.

        Ok. Sinulle ei sovi. Tiedetään nyt.
        Täällä tosin keskustellaan että miten yritetään olla tipattomia.

        Minulla menee hyvin, toinen päivä ja täynnä tarmoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Sinulle ei sovi. Tiedetään nyt.
        Täällä tosin keskustellaan että miten yritetään olla tipattomia.

        Minulla menee hyvin, toinen päivä ja täynnä tarmoa!

        Joo joo älähä ny hermostu. Kato kyllä mäkin yritän mutten nytte kun ei se tuu onnistuu. Mutta hengessä mukana ja tulevaisuuden suunnitelmisss. Pitää aina kattoo vähän pidemmälle eteenpäin. Ja mulla oli just tipaton viikko. Tuntu oikein hyvältä. Meni ihan helposti. No ehkä pari vikaa päivää vähän vilkuili baariin. Ton vois kyllä ottaa uusiksi tai jopa tavaksi kuukausittain. Täytyypä harkita...


    • Anonyymi

      Aaaaaa

    • Anonyymi

      Tämä alkaa taas 1.1.

    • Anonyymi

      Tämän ketjun myötä aloin tipattomalle kuukaudelle vuoden alusta, sitten sadalle päivälle ja siitä se jatkui. Paljon on tapahtunut kaikenlaista, on ottanut pattiin, pipo kiristynyt, iloa, muutosta, surua, mutta päätös on pitänyt. Sitä vähän ihmettelin kun ystävä toi joululahjaksi pullon, vaikka tiesi, tyynesti laitoin takaisin.
      Ei muuta kuin Uudenvuoden juhlintaa nakkien ja perunasalaatin ääressä Cocista hörpäten kyytipojaksi kynttilän palaessa. Inhoan raketteja, joten kotona paras.
      Mukaan vaan muutkin.

    • Anonyymi

      Tammikuu 1 tämä sitten alkaa.

    • Anonyymi

      Se on tänään 6/31.

      • Anonyymi

        Tosi tärkeä Tieto.
        Kun neljä ihmistä joka päivä kertoo päivämäärän, niin tulee lista pitkäksi. 300 400 on 700.

        No jos jaksatte rullata niin pitkälle, niin mikäpäs siinä.


    • Anonyymi

      Spurgut ei tähän pysty.

    • Anonyymi

      Miten sujuu tipaton tänään ???

    • Anonyymi

      Huomenna sitten jo 2 viikkoa.

    • Anonyymi

      Katsotaanpa ensivuoden (2023) alusta tilannetta. Jos viinaksia vielä kaapissa niin ei niitä kantsi silloinkaan sinne jättää happanemaan myöskän seuraavaksi vuodeksi. Näin on hyvin pärjätty viimeiset vuoskymmenet.

    • Anonyymi

      19.

    • Anonyymi

      Tänään jäljellä 11 päivää.

    • Anonyymi

      Nyt vielä 10 päivää.

    • Anonyymi

      22.

    • Anonyymi

      23.

    • Anonyymi

      24.

    • Anonyymi

      25.

      • Anonyymi

        Tosi tärkeä tieto . Hyödymme tuosta suuresti. Juopot päiviä laskee


    • Anonyymi

      Moro.Se on nyt 26/31.

    • Anonyymi

      Helmikuu alkaa pian.Tipaton tammikuu päättyy.Voi ei.

    • Anonyymi

      Moro.27/31.

      • Anonyymi

        ja koske olet alkoholisti niin ratkeat juomaan heti kun päivät tulevat täyteen


      • Anonyymi

        Noin minäkin tein viime vuonna, kirjoitin joka päivä. Aloitin että olen viikon, sitten tammikuun, sitten 100 päivää ja nyt on vuosi ja 27 päivää. En itseäni ihmettelemästä lakkaa.
        Zemppiä sulle ja muillekin jotka ovat mukana.


    • Anonyymi

      28.

    • Anonyymi

      29.

    • Anonyymi

      Vielä 2 päivää.

    • Anonyymi

      Se oli sitten siinä.(31/31).

    • Anonyymi

      Valitettavasti haen, viiniä ja pari olutta... olen silti terve, tutkittu on... olin kumppanin kanssa 49 vuotta, sit jäin yksin kun kuolema vei hänet.. on mulla miesseuraa mut vain viikonloppuisin ja matkaakin on, en huoli ikäistäni seuraa, voisin saada sellaisen joka olisi aina tässä vieressä mut mä haluan seksiä...

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe