Rakkautta ei ole

Anonyymi

On vain kiima.
Ikuinen rakkaus kestää 1000 päivää (ssis ikuinen kiima)
Ihastumista voi hallita.
Moni pettyy vaihtaessaan.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhu vain omasta puolestasi.

      Mun vaimolla se kesti 20, ja mulla olis jatkunut jos hänelläkin olisi jatkunut.

    • Anonyymi

      Tuo ei ole totta. oikeassa elämässä: Vaihtamalla joskus tosissaan paranee, joskus ei. Oma näkemys ympäristön eroista on, että niitä harkitaan pitkään, eroprosessia ja yrittämistä jatketaan vielä sen pisteen yli missä jo on todettu ettei se muuta mitään.

      Itselle vuosia sitten pariterapiassa terapeutti sanoi, että joskus on parempi ratkaisu on luovuttaa. Se on totta. Vain itseään ja omaa käytöstä voi muuttaa. Jos on rakkautta, kummallakin on aitoa tahtoa ja kykyä muuttua, voi haastavatkin tilanteet saada ratkaistua. Jos suhde on perusteiltaan hyvä, kummallakin perustarpeet täyttyy, niin tyytyväisyys on helppo palauttaa vaikka antamalla toiselle enemmän huomiota ja hellyyttä parisuhdelaiskuuden sijaan.

      Eniten on merkitystä miksi haluaa vaihtaa ja mitä haasteiden takana on. Syyt eron taustalla voi olla merkittäviä ja se lähtevä osapuoli voi olla hyvinkin onneton ja perustarpeita vailla tai kommunikaatio-ongelmat syö kaikki voimat.

      On totta, että ihastumista voi hallita, järjellä päättää ja ohjata. Suurta rakkautta ei voi. Tunne on kuin yö ja päivä verattuna ihastumiseen. Suuri ja syvä rakkaus ei lähde etäisyydellä eikä se haihdu kun ei nähdä (kuten ihastus). Rakkauden kanssa teot voi valita, tunnetta ei. Suuri rakkaus on kuin pakkomielle eikä se häivy 1000 päivän jälkeen, niin kuin miedompi versionsa. Omalla kohdalla voimallinen. tunne on kestänyt jo ~900 päivää ilman edes pientä suudelmaa. Aika kova juttu kun verrokkina on yli 20v pitkissä parisuhteissa. Vaikka suureen rakkauteen liittyy myös seksuaalinen halu ja intohimo, ei se ole kuitenkaan se oleellisin asia, kyse on vielä suuremmasta asiasta. Jos sitä ei ole kokenut itse, tunnetta on mahdotonta ymmärtää.

      Ketään ei voi väkisin pitää eikä saada vaihtamaan. Jääminen pakosta tai velvollisuudentunnosta aiheuttaa vain katkeruutta ja huonoja vuosia. Vaihto ilman omaa sisäistä harkintaa voi tehdä saman. Ihmisen pitää saada tehdä itse omat päätöksensä, jotta ne voisi pitää.

      Huomaa miten nämä asiat puhuttaa. Jo toinen yö herään aamuyöstä ja en saa unta ennen kuin olen ajatukseni laittanut sanoiksi. Minä, joka nukun tavallisesti kuin tukki. Toivottavasti alkaa tulla kohta valmista, muuten mene työnteko rankaksi.

    • Anonyymi

      Rakkaus ja himo (kiima) ovat täysin eri asioita.

    • Anonyymi

      Ikävää, ettet ole aloittaja koskaan kokenut aitoa rakkautta.

    • Anonyymi

      Olen etsinyt rakkautta yli kymmenen vuotta, ei ole löytynyt ei. Ei löytynyt myöskään kiimaa ei.
      Ennen tätä olin suhteessa jonka luulin olevan oikea, mutta oli kaikkea muuta kuin sitä.
      Ei silti kaduta Ero oli minusta parasta mitä olin ikinä tehnyt. Tuntui silti että kaipasin paljon enemmän rakkautta kuin moni muu. Rakastuin usein mutta vääriin. Sen tunteen kanssa painiminen on ollut painajaista. Kunnes tapasin ihmisen johon en rakastunut mutta rakastan häntä kuin mitään muuta ei olisi olemassa.

      Kiima voi olla yhdistävä tekijä alussa ja kun se haihtuu tulee todellisuus esiin.
      Ihastumista on vaikea hallita, rakastumista melkein mahdotonta.
      Pettymyksestä ei voi puhua petyin itse itseeni ja moneen muuhun.
      Silti se on inhimillistä aina ei voi onnistua jos ei koskaan.
      Tästä on mahdollista päästä yli elämästä voi löytää muutakin kuin rakkautta.Onko suurta rakkautta olemassa tai edes sitä rakkautta. Uskon että on se ei vain toteudu kaikkien kohdalla. Se vaatii oikeat olosuhteet ja oikeat ihmiset kohtamaan.

      Jos sitä vertaa arpajaisiin Kaikilla ei ole arpaa mukana arpajaisissa, toisilla voi olla montakin arpaa. Kaikille on varmaan selvää että ainoastaan mukanaolevat arvat voi voittaa.
      Päävoiton saaneet ovat muutoksen kynnyksellä heittääkö arpa menemään vai ottaa vastaan kaikki mitä arpa sanoo palkinnoksi.
      Jotkut voi tuhlata kaiken heti toiset voivat säästellä ja ei koskaan käyttää kaikkea mitä arvalla voitti.

      Jos siis kysyt onko ikuista rakkautta olemassa, minusta ei, ei myöskään ikuista kiimaa, ihastumiset sisältää pettymyksiä kuin rakastumiset ja rakkaudet.
      Rakkaus on olemassa niin kauan kuin itse pidämme sen hengissä.

      • Anonyymi

        Kymmenen vuotta on lyhyt aika löytää suuri rakkaus. Itselle niitä on osunut kaksi:23v välein. Jos et ole sitä kokenut, et pysty kuvittelemaan miten iso merkitys tuolla on suhteen arkeenkin.

        Perus ok suhteessa pysyy helposti tahdolla elämän loppuun. Ellei sitten jompikumpi vahingossa törmää isoon rakkauteen ja tahto murenee. Yhden tahto ei riitä. Suhde on tosiaan miksi se tehdään yhdessä. Tosin vain omasta osuudesta voi pitää huolta ja puoliso ei välttämättä nää samaa tarpeelliseksi.


    • Anonyymi

      Pyh. Mulla tuli tuo tuhat päivää joskus jo alkuvuodesta täyteen. Katkera vuodatus koko aloitus. Minä rakastan, halusin tai en.

    • Anonyymi

      Mitä jos palaisit rakkauden alkulähteelle? Jeesus Kristus:"Uuden käskyn minä annan, että te rakastatte toisianne". Jeesus toteaa että rakkaus on jotain mitä ihminen itse haluaa tehdä, ei päätöntä tunteilua.
      Itsekäs himo ja tunne eivät ole rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe