Minua vaivaa väsymys, ahdistus ja työttömyys. En saa itseäni ylös sängystä riittävän aikaisin. Nukun huonosti. Työttömyys vaivaa eniten etten saa vakituista työsuhdetta omalta alalta vaikka haen jatkuvasti töitä ja ammattitaito on vielä erinomainen. Nyt koronan aikana työn hakeminen on vaikeutunut ennestään. Olen huomannut että talven pimeys ja kaamos väsyttää myös tosi paljon, silti en halua lannistua, vaikka voimat ovat loppumassa ja usko itseen hiipumassa. Miten piristyä, uskoa tulevaan ja saada itseluottamus takaisin?
Miten piristyä ja saada uskoa tulevaan?
6
1104
Vastaukset
- Anonyymi
Ylös sängystä ja lenkille heti ekana aamulla.
punneruksia, kyykkyjä ja leukojen vetoa.
tunti hikiliikuntaa ja sen jälkeen kotiin aamupalalle.
Puuro, marjoja ja raejuustoa.
Vettä ja kananmuna siihen perään.
Itsellä meni firma konkurssiin , jouduin irtisanoa ihmisiä ja ei paljoa vituta, eteenpäin on mentävä. Ei kannata uhriutua.
Keskity itseesi seuraavat puolivuotta, fyysinen kunto ja henkinen jaksaminen kondikseen.
Lue kirjoja ja venyttele joka päivä.Syö yksinkertaista ja terveellistä ruokaa.
Sinuna en edes hakisi töitä vaan koska kun hoidat itsesi ´´sisäisesti´´kuntoon niin asiat sinun ulkopuolella myös tulevat kuntoon.
Nauti vapaa-ajasta ja siitä että ei tarvi olla oravanpyörässä.- Anonyymi
Kiitos tämä kommentti on tosi hyvä, alanpa ajatella ja tehdä näitä asioita!:)
- Anonyymi
Nuo oli todellakin hyviä neuvoja. Tutkittua asiaa myös, tässä artikkelissa on eräs psykologi kirjoittanut niistä:
"Tutkijat ovat arvioineet, että 90 prosenttia aivojenkin käyttämistä välittäjäaineista olisi suoliston alueella. Suolistossa on oma hermostoverkkonsa, mutta suolistobakteerit tuottavat myös tiettyjä aivojen välittäjäaineita ja niiden esiasteita."
Psykobiooteista apua ahdistukseen ja masennukseen
https://madinfinland.org/psykobiooteista-apua-ahdistukseen-ja-masennukseen/
Itse olen pystynyt vaikuttamaan mielialaani ja energisyyteeni paljon syömällä mm. marjoja ja hapanmaitotuotteita, ja terveellisiä proteiineja kuten kananmunia ja pähkinöitä. Ja liikunnastahan saa endorfiineja.
Ettei jää yksin on tärkeää. Pysyä jossain, missä pyörii muita ihmisiä. Vaikka ihan vaan kahvilassa, vaikka vieraiden ihmisten parissa, lukea lehtiä, katsella ja kuunnella. Että on maailmassa, eikä aina kotona yksin.
- Anonyymi
Hyvä jos motivoi, muista kun vituttaa tai ei ole motivaatiota, älä luovuta.
Lepää ja jatka sen jälkeen eteenpäin.
Luovuttaminen ei ole vaihtoehto, se on sitä että päästää itsensä helpolla.
Ole paljon luonnossa ja mahdollisimman vähän uutisia.
Hyvää uuttavuotta! - Anonyymi
Itellä vähä samanlainen tilanne. Tuli lomalappu ja takaisin eivät ole kutsuneet ja kenkää kohta tulee.
Hakemuksia laitellut monia kymmeniä nykyiselle alalle. Vastauksia harvoin tulee ja nekin on, kiitos mutta ei kiitos.
Nyt osa-aikatöissä palvelualalla, työyahti ja palkka paska, eikä poiskaan voi lähteä.
Töiden saanti on niin persoonasta kiinni.
Ei yksinäiset ja ujot ole suosituimpia rekryissä. Elämä on epäoikeudenmukaista - Anonyymi
Täällä sama tilanne. Kävely tekee kyllä hyvää, musiikin kuuntelu, aloita jokin uusi harrastus. Juttelen mielelläni lisää, yksin ei saa jäädä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976