Aihe

Toyotan nerokas eCVT

Anonyymi

eCVT on haukuttu autotoimittajien taholta maan rakoon. Sähköautoissa on eCVT:n lailla portaaton voimasiirto ja kukaan autotoimittaja ei hauku. Ovatko siis autotoimittajat paskoja?

47

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan voimalinja on tosiaankin parasta mitä rahalla saa keskiluokan ja hieman ylempiin autoluokkiin

      • Anonyymi

        Ei ole kovinkaan hyvä Toyota tekniikaltaan, sen tietää kaikki, mutta toimittajat eivät viitsi sitä lytätä Toyotaa kokoajan. Vertailuissa ne erot kuitenkin näkee.


    • Anonyymi

      " Sähköautoissa on eCVT:n lailla portaaton voimasiirto "

      No ei todellakaan ole. Sähköautoissa on kiinteä välitys. Kun tämän yhditää julmaan vääntöön läpi koko kierroslukualueen niin meno on messevää kaikissa tilanteissa.

      Tojo-jojo toimii silllä tavoin että kun kaasua painaa vähän niin jojo joutuu ensin lyhentämään välityksiä reippaasti jotta laiska vapari saisi tarpeeksi kierroksia. Onnettomalla alaväännöllä tojo ei liiku minnekään.
      Kiihdytys tapahtuu viiveellä ja se vaparin ulvoessa korkeilla kierroksilla korvia särkevästi.
      On siis aivan loogista ja oikein että tojo-jojoa pidetään huonona ja sähköautoja hyvinä. Siihen on selkeä syy.

      • Anonyymi

        On sullä herkät korvat. Toyota vaan menee menojaan kun trollin sähköauto on kiinni piuhassa akku tyhjänä.


      • Anonyymi

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.


      • Anonyymi

        Volkswagenin ja Audin Dsg taas toimii siten että kun kaasunpainaa pohjaan ei muutamaan sekuntiin tapahdu mitään laatikon arpoessa sopivaa vaihdetta. Kun päästään liikkeelle, vaihtuvat vaihteet rytkähdellen, joskus jopa liikennevaloissa auto ei tiedä mitä tehdä ja jää paikoilleen nykimään. Todella surkea tekele.


      • Anonyymi

        Kyllä. Toyotassa on variaattorivaihteisto metallihihnoilla ja ketjuilla toteutettu.
        Ei voi verrata mitenkään sähköauton ja Toyotan vaihteistoa keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Siis...onko Toyotan töpselihybridi nyt muuttunut jo hyväksi??
        Tähän mennessä tojotisteille on ollut aivan ylivoimaista piuhan kiinnitys. Kyllä maailma muuttuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sullä herkät korvat. Toyota vaan menee menojaan kun trollin sähköauto on kiinni piuhassa akku tyhjänä.

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Toyotassa on variaattorivaihteisto metallihihnoilla ja ketjuilla toteutettu.
        Ei voi verrata mitenkään sähköauton ja Toyotan vaihteistoa keskenään.

        Toyotan hybridien hienosti toimivassa eCVT-laatikossa ei ole hihnoja vaan planeettapyörät. Hihnoja voi hakea Toyotan perusmalleista, joissa on perinteinen CVT-laatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.

        Tavallinen Auris-/Corolla hybrid pesee >400 km ajossa tahansa sähköauton. Sähköautoa pitää ladata tuntiakausia kesken matkan. Toyota Hybridin ohjastaja toteaa hymyssä suin että eteenpäin ja ohi.

        Sähköautoja myydään enemmän kuin uusia latauspaikkoja rakennetaan. Jos kuluvalla hetkellä sähköautoilijoita pännii kun latausasemat on epäkunnossa, latauspaikoille on jonoja ja jonojen purkaminen kestää tunteja. Osa unohtaa autonsa lataukseen ja vie toisilta latauspaikan mahdollisuuden.

        Hybrid-Toyota -mies tankkaa viidessä minuutissa 800 kilometrin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Ei se 1.8 mikään voimaton ole, samat sähkömoottorit siellä on kuin 2 litrasissa. Ja itsehän juuri sanoit että polttomoottorilla ei niin väliä kun vääntö tehdään sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.

        Sähköautoa joutuu lataamaan joka päivä tuntitolkulla, Toyota hybridiä vain tankataan 1000 km välein pari kertaa kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Just joo, Prius Plugin, yhteisteho 122 hv. Harvinainen plugariksi, kun yhteisteho jää alle 200 hv:n. Vähästä on pahan ottaa paljon.


    • Anonyymi

      Kyllä ihan tavallinen Toyotan hybridi vääntää heti lähdöstä täysillä sähkömoottorin väännöllä. Moottori ei ulvo ja itse asiassa mm. Camry on hiljaisempi sisältä kuin Tesla. Johtunee suuresti rengasmelusta.

      • Anonyymi

        Eikös se volokkari ole kova pätkääsemähän sen arvuuttelun jälkeen? Pysyykö tekoohampahat ollenkaan suussa ja silimäklasit piässä?


      • Anonyymi

        Riippuu täysin hybridiakun varaustilasta vääntääkö sähköllä. Ei se mitään sähköllä väännä jos akku vaatii latausta. Silloin polttis huutaa, kovilla kierroksilla. Atkinson työkierrolle ominaista korkeiden kierrosten käyttö, koska muuten ei ole taloudellinen, eikä tehoa väännöstä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu täysin hybridiakun varaustilasta vääntääkö sähköllä. Ei se mitään sähköllä väännä jos akku vaatii latausta. Silloin polttis huutaa, kovilla kierroksilla. Atkinson työkierrolle ominaista korkeiden kierrosten käyttö, koska muuten ei ole taloudellinen, eikä tehoa väännöstä puhumattakaan.

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        DSG:stä lähtee rattaat hevon kuuseen kun kaasua painaa ja auto nykii kokoajan ko hermotautinen olis ratissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        Molempia ajaneena en voi kehua DSG-vaihteistoa ainakaan 2.0tdi moottorin parina. Lähtö on todellakin arpomista ja nykimistä. Kyseessä oli 2019 mallin Octavia. Kyllä hybridin eCvt kestää vertailun tuohon nykivään kaalivankkuriin helposti ja on huomattavasti mukavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        Monessa koeajossa todettu että nyt kun DSG-vaihteisto on saanut sähkömoottorin avukseen on saatu nykimistä vähennettyä. Eli perusvehkeet nykii edelleen. Siihen ei koeajot auta sen enempiä.


    • Kollimaattori

      Sähköautossakin voi olla vaihteisto, mutta yleensä ei ole, koska on paljon halvempaa korvata vaihdelaatikko riittävästi liikkeellelähtövääntöä tarjoavalla sähkömoottorilla, tai vaikka useammalla.

      Siinä mielessä polttomoottorihybridien vaihteistojen ja sähköautojen olemattomien vaihteistojen vertaaminen toisiinsa vaikuttaa näin tekniikkaan perehtyneeltä hassulta. ; )

      • Anonyymi

        Tojotistien päässä asiat yksinkertaistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotistien päässä asiat yksinkertaistuvat.

        Ja vaggineissa ongelmat moninkertaistuvat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaggineissa ongelmat moninkertaistuvat!

        Mitkä ongelmat. Taitavat olla jo kovin vanhoja juttuja.


    • Anonyymi

      Kunnollisessa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa! Se on sarjahybridi.

      • Sarjahybridi autossa ensiesiteltiin vuonna 1899. Onko nykyisin muita kuin esittely- ja prototyyppejä sekä entusiastien piensarjoja olemassa?

        Huomaan tässä lueskellessani, että autot, joita autovalmistaja väittää "sarjahybrideiksi" eivät sellaisia olekaan, esimerkkinä Chevrolet Volt/Opel Ampera, joka _ei_ ole aito sarjahybridi.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Sarjahybridi autossa ensiesiteltiin vuonna 1899. Onko nykyisin muita kuin esittely- ja prototyyppejä sekä entusiastien piensarjoja olemassa?

        Huomaan tässä lueskellessani, että autot, joita autovalmistaja väittää "sarjahybrideiksi" eivät sellaisia olekaan, esimerkkinä Chevrolet Volt/Opel Ampera, joka _ei_ ole aito sarjahybridi.

        CR-V ja Jazz


      • Anonyymi kirjoitti:

        CR-V ja Jazz

        Ei ainakaan CR-V, mutta olkoon: autoteollisuus voi nimetä teknologiansa, miten tykkää, ja nimeääkin. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei ainakaan CR-V, mutta olkoon: autoteollisuus voi nimetä teknologiansa, miten tykkää, ja nimeääkin. ; )

        Professori on sitä mieltä, että on sarjahybridi. CR-V myös. Kohdasta 22 min eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE


      • Anonyymi kirjoitti:

        Professori on sitä mieltä, että on sarjahybridi. CR-V myös. Kohdasta 22 min eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE

        Se on hyvä, että professorilla on mielipteensä. Olen huomannut jopa presidentin olevan väärässä, joten titteleillä elvistely, etenkään muiden, ei kauheasti tehnyt vaikutusta. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Se on hyvä, että professorilla on mielipteensä. Olen huomannut jopa presidentin olevan väärässä, joten titteleillä elvistely, etenkään muiden, ei kauheasti tehnyt vaikutusta. ; )

        Sinun perusteluista puhumattakaan!


    • Anonyymi

      Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, käsiveskalla saa kiinteän voimalinjan ja DSG tekniikalla!

      • Anonyymi

        5.9s 0-100 ei siinä paljoa mene hukkaan, lexus gs hybrid.


      • Anonyymi

        Sarjahybridissä veto suoraan sähkömoottorilla. Ei vaihdelaatikkoa.


    • Anonyymi

      Lexuksellakin ollu ecvt jo 2006 alkaen ainakin 3.5 v6 hydriideissä.

      • Anonyymi

        Surkea suorituskyky 3,5 litran koneella.


    • Anonyymi

      TROOOOOL TRÖÖÖÖÖÖÖL RÖÖÖÖÖÖÖL. . Miksi ruokitte trollia. . TROOOOOOOL TRÖÖÖÖÖÖÖL. .MIKSI TROLLIA RUOKITAAN.

      • Anonyymi

        Mulla Prius Plug-in, tarvitsee tankata bensaa kerran 2 viikossa, muuten menee sähköllä. Päivittäin ajelen PK -seudulla, entistä pientä citikkaa piti tankata joka toinen päivä.. Se on ajotavasta kiinni ja että osaa käyttää oikein hybridiautoa, esim. Jarrustusenergiaa. Youtubessa on videoita, miten Priuksen sähköajoa voi pidentää ajotyylillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Prius Plug-in, tarvitsee tankata bensaa kerran 2 viikossa, muuten menee sähköllä. Päivittäin ajelen PK -seudulla, entistä pientä citikkaa piti tankata joka toinen päivä.. Se on ajotavasta kiinni ja että osaa käyttää oikein hybridiautoa, esim. Jarrustusenergiaa. Youtubessa on videoita, miten Priuksen sähköajoa voi pidentää ajotyylillä.

        "Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, "

        Mikä on "kuminauhaveto"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, "

        Mikä on "kuminauhaveto"?

        ”Kuminauhaveto” on sitä kun auto kiihtyy eleettömästi ilman nykimistä. DSG pellet on tottuneet heilumaan ja nykimään vaihteiden tahdissa kunnes mekatroniikka tai jotain muuta on laatikosta sökönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kuminauhaveto” on sitä kun auto kiihtyy eleettömästi ilman nykimistä. DSG pellet on tottuneet heilumaan ja nykimään vaihteiden tahdissa kunnes mekatroniikka tai jotain muuta on laatikosta sökönä.

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.

        DSG:ssä ei nouse muuta äkkiä kuin korjauskulut. Paskaloota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Ei mitään höpöhöpöä vaan kellotettua tietoa.
        Lue TM 15/2019 siellä 2.0 Corolla ottaa kunnolla pataan 30hv pienempitehoiselta 1.5 TSI:ltä ja Corollan melulukemat ovat kaikilla nopeuksilla suuremmat kuin Octavian. Ei näitä juttuja tarvitse arvailla kun osaa lukea.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143909/graafi_kiihdytys_0-100_png.png

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143931/graafi_kiihdytys_60-120_png.png

        Škoda 61/62 63/64 66/67 69/70 68/69
        Toyota 63/64 65/66 68/69 71/72 71/72

        Kun jätetään höpöhöpöt pois ja katsotaan mittauksia autoista niin Tojolle jää aina luu kouraan. Huom. Tuo on tuotannosta poistunut vanha Octavia. Uusi versio pieksee Corollan vielä selvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään höpöhöpöä vaan kellotettua tietoa.
        Lue TM 15/2019 siellä 2.0 Corolla ottaa kunnolla pataan 30hv pienempitehoiselta 1.5 TSI:ltä ja Corollan melulukemat ovat kaikilla nopeuksilla suuremmat kuin Octavian. Ei näitä juttuja tarvitse arvailla kun osaa lukea.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143909/graafi_kiihdytys_0-100_png.png

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143931/graafi_kiihdytys_60-120_png.png

        Škoda 61/62 63/64 66/67 69/70 68/69
        Toyota 63/64 65/66 68/69 71/72 71/72

        Kun jätetään höpöhöpöt pois ja katsotaan mittauksia autoista niin Tojolle jää aina luu kouraan. Huom. Tuo on tuotannosta poistunut vanha Octavia. Uusi versio pieksee Corollan vielä selvemmin.

        Uusissa Vagin DSG laatikoissa varsinkin kevythybridiin yhdistettynä kaikki lehdet on kehuneet jouhevaa voimalinjaa.


    • Anonyymi

      MIKSI TROLLIA RUOKITAAN.. TROLLIA TROLLIA LAITOSHOIROKKI TROLLIA.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Henkirikos Tohmajärvellä

      En ole paikkakuntalainen joten jääköön arvailut tekijöistä sikseen, vaikka tiettyyn suuntaan ne on syytä yhdistääkin.. Poliisi sai lauantaina aamuyöl
      Tohmajärvi
      48
      3101
    2. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      256
      3069
    3. Miksi Helmi ja Julia haluavat lehden kanteen?

      Itseään paljon vanhemman miehen kanssa? Dannyn ”tyttöystävä” Helmi Herra Ylpön ”tyttöystävä” Julia. Onhan näitä ollut kautta aikain. Muutama vuosi kun
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1919