Toyotan nerokas eCVT

Anonyymi

eCVT on haukuttu autotoimittajien taholta maan rakoon. Sähköautoissa on eCVT:n lailla portaaton voimasiirto ja kukaan autotoimittaja ei hauku. Ovatko siis autotoimittajat paskoja?

77

7705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan voimalinja on tosiaankin parasta mitä rahalla saa keskiluokan ja hieman ylempiin autoluokkiin

      • Anonyymi

        Ei ole kovinkaan hyvä Toyota tekniikaltaan, sen tietää kaikki, mutta toimittajat eivät viitsi sitä lytätä Toyotaa kokoajan. Vertailuissa ne erot kuitenkin näkee.


    • Anonyymi

      " Sähköautoissa on eCVT:n lailla portaaton voimasiirto "

      No ei todellakaan ole. Sähköautoissa on kiinteä välitys. Kun tämän yhditää julmaan vääntöön läpi koko kierroslukualueen niin meno on messevää kaikissa tilanteissa.

      Tojo-jojo toimii silllä tavoin että kun kaasua painaa vähän niin jojo joutuu ensin lyhentämään välityksiä reippaasti jotta laiska vapari saisi tarpeeksi kierroksia. Onnettomalla alaväännöllä tojo ei liiku minnekään.
      Kiihdytys tapahtuu viiveellä ja se vaparin ulvoessa korkeilla kierroksilla korvia särkevästi.
      On siis aivan loogista ja oikein että tojo-jojoa pidetään huonona ja sähköautoja hyvinä. Siihen on selkeä syy.

      • Anonyymi

        On sullä herkät korvat. Toyota vaan menee menojaan kun trollin sähköauto on kiinni piuhassa akku tyhjänä.


      • Anonyymi

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.


      • Anonyymi

        Volkswagenin ja Audin Dsg taas toimii siten että kun kaasunpainaa pohjaan ei muutamaan sekuntiin tapahdu mitään laatikon arpoessa sopivaa vaihdetta. Kun päästään liikkeelle, vaihtuvat vaihteet rytkähdellen, joskus jopa liikennevaloissa auto ei tiedä mitä tehdä ja jää paikoilleen nykimään. Todella surkea tekele.


      • Anonyymi

        Kyllä. Toyotassa on variaattorivaihteisto metallihihnoilla ja ketjuilla toteutettu.
        Ei voi verrata mitenkään sähköauton ja Toyotan vaihteistoa keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Siis...onko Toyotan töpselihybridi nyt muuttunut jo hyväksi??
        Tähän mennessä tojotisteille on ollut aivan ylivoimaista piuhan kiinnitys. Kyllä maailma muuttuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sullä herkät korvat. Toyota vaan menee menojaan kun trollin sähköauto on kiinni piuhassa akku tyhjänä.

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Toyotassa on variaattorivaihteisto metallihihnoilla ja ketjuilla toteutettu.
        Ei voi verrata mitenkään sähköauton ja Toyotan vaihteistoa keskenään.

        Toyotan hybridien hienosti toimivassa eCVT-laatikossa ei ole hihnoja vaan planeettapyörät. Hihnoja voi hakea Toyotan perusmalleista, joissa on perinteinen CVT-laatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.

        Tavallinen Auris-/Corolla hybrid pesee >400 km ajossa tahansa sähköauton. Sähköautoa pitää ladata tuntiakausia kesken matkan. Toyota Hybridin ohjastaja toteaa hymyssä suin että eteenpäin ja ohi.

        Sähköautoja myydään enemmän kuin uusia latauspaikkoja rakennetaan. Jos kuluvalla hetkellä sähköautoilijoita pännii kun latausasemat on epäkunnossa, latauspaikoille on jonoja ja jonojen purkaminen kestää tunteja. Osa unohtaa autonsa lataukseen ja vie toisilta latauspaikan mahdollisuuden.

        Hybrid-Toyota -mies tankkaa viidessä minuutissa 800 kilometrin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Ei se 1.8 mikään voimaton ole, samat sähkömoottorit siellä on kuin 2 litrasissa. Ja itsehän juuri sanoit että polttomoottorilla ei niin väliä kun vääntö tehdään sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sähköauto liikkuu sähköllä, ja Toyota bensalla. Sähköauton voi ladata, Toyota hybridiä vain tankata.

        Sähköautoa joutuu lataamaan joka päivä tuntitolkulla, Toyota hybridiä vain tankataan 1000 km välein pari kertaa kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Just joo, Prius Plugin, yhteisteho 122 hv. Harvinainen plugariksi, kun yhteisteho jää alle 200 hv:n. Vähästä on pahan ottaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Toyotassa on variaattorivaihteisto metallihihnoilla ja ketjuilla toteutettu.
        Ei voi verrata mitenkään sähköauton ja Toyotan vaihteistoa keskenään.

        Ei ole Toyota hybridissa hihnoja. Siinä on planetaarinen vaihteisto , mikä on todella luotettava. Bensa ja diisseli Toyotassa on variaattori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ne oli mutta onneksi Tojotin on muuttanut tekniikkaa. Nyt alkaa olla sähkömoottoreissa voimaa tai sitä ainakin käytetään reilummin. Hybridissä polttomoottorin väännöllä ei ole merkitystä. Vääntö tehdään sähköllä.

        2.4 Lja 2L hybridivoimalinjat on jo täysin eri maata kuin 1.8L.
        Eikä se 1.8L voimlinjakaan väännötön ole se vaan on aikas voimaton ylipäänsä.

        Kaikki Dieselitkään ei ole väännöltään hyviä. Itellä oli 2.0TDI 190hp konsernidiesel kaksoisarpalaatikolla ja kyllä se oli niin hengetön peli kuin olla voi. Voimaa teoriassa oli vaikka kuinka mutta vaihteiston ohjelmointi ja erilaiset viiveet teki siitä täysin hengettömän. Voimaa ei ollut koskaan kun pedaali painoi, vaan vasta paljon myöhemmin ja aina välttämättömän pienemmälle vaihdon jälkeen. Näin siis leppoisassa ajossa muiden mukana.

        Tojon töpseli hybridi on aivan toista maata. Voimaa tulee heti ja paljon. Siis paljon paljon enemmän kuin konserni dieselissä. Eikä mitään viivettä.

        Paljonko siinä 7 kw.n sähkömoottorissa on vääntöä ? Tehoa samanverran kuin mopossa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridien hienosti toimivassa eCVT-laatikossa ei ole hihnoja vaan planeettapyörät. Hihnoja voi hakea Toyotan perusmalleista, joissa on perinteinen CVT-laatikko.

        Kyllä sieltä eCVT laatikosta löytyy lamellihihna kartiopyörien välistä. Sillä saadaan aikaan se muuttuva välitys, joka on variaattorivaihteiston perusidea.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        ihan sama miten toimii, kunhan toimii ilman ongelmia ja remppalaskuja ei tule, toisin kuin muiden valmistajien autoissa. T: Lexus ukko


    • Anonyymi

      Kyllä ihan tavallinen Toyotan hybridi vääntää heti lähdöstä täysillä sähkömoottorin väännöllä. Moottori ei ulvo ja itse asiassa mm. Camry on hiljaisempi sisältä kuin Tesla. Johtunee suuresti rengasmelusta.

      • Anonyymi

        Eikös se volokkari ole kova pätkääsemähän sen arvuuttelun jälkeen? Pysyykö tekoohampahat ollenkaan suussa ja silimäklasit piässä?


      • Anonyymi

        Riippuu täysin hybridiakun varaustilasta vääntääkö sähköllä. Ei se mitään sähköllä väännä jos akku vaatii latausta. Silloin polttis huutaa, kovilla kierroksilla. Atkinson työkierrolle ominaista korkeiden kierrosten käyttö, koska muuten ei ole taloudellinen, eikä tehoa väännöstä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu täysin hybridiakun varaustilasta vääntääkö sähköllä. Ei se mitään sähköllä väännä jos akku vaatii latausta. Silloin polttis huutaa, kovilla kierroksilla. Atkinson työkierrolle ominaista korkeiden kierrosten käyttö, koska muuten ei ole taloudellinen, eikä tehoa väännöstä puhumattakaan.

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        DSG:stä lähtee rattaat hevon kuuseen kun kaasua painaa ja auto nykii kokoajan ko hermotautinen olis ratissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        Molempia ajaneena en voi kehua DSG-vaihteistoa ainakaan 2.0tdi moottorin parina. Lähtö on todellakin arpomista ja nykimistä. Kyseessä oli 2019 mallin Octavia. Kyllä hybridin eCvt kestää vertailun tuohon nykivään kaalivankkuriin helposti ja on huomattavasti mukavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tojo Terot käyneet uusilla DSG laatikoilla ajamassa huomaa heti kirjoituksesta. Ei arvo uusi DSG kun pedaalia painaa kyllä lähtee viivyttelemättä ja vaihtaa nykimättä.. Tojo ulvoo kun viimeistä päivää kiihdyttäissä.

        Monessa koeajossa todettu että nyt kun DSG-vaihteisto on saanut sähkömoottorin avukseen on saatu nykimistä vähennettyä. Eli perusvehkeet nykii edelleen. Siihen ei koeajot auta sen enempiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu täysin hybridiakun varaustilasta vääntääkö sähköllä. Ei se mitään sähköllä väännä jos akku vaatii latausta. Silloin polttis huutaa, kovilla kierroksilla. Atkinson työkierrolle ominaista korkeiden kierrosten käyttö, koska muuten ei ole taloudellinen, eikä tehoa väännöstä puhumattakaan.

        Toyottimen hypridin toiminta pitelee ajoakun varausta vajaalla, noin 40-80%:ssa. Tämä akusto kestävyyden vuoksi. Mutta sähkömoottorin vääntöä tämän vuoksi löytyy aina.


    • Sähköautossakin voi olla vaihteisto, mutta yleensä ei ole, koska on paljon halvempaa korvata vaihdelaatikko riittävästi liikkeellelähtövääntöä tarjoavalla sähkömoottorilla, tai vaikka useammalla.

      Siinä mielessä polttomoottorihybridien vaihteistojen ja sähköautojen olemattomien vaihteistojen vertaaminen toisiinsa vaikuttaa näin tekniikkaan perehtyneeltä hassulta. ; )

      • Anonyymi

        Tojotistien päässä asiat yksinkertaistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotistien päässä asiat yksinkertaistuvat.

        Ja vaggineissa ongelmat moninkertaistuvat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaggineissa ongelmat moninkertaistuvat!

        Mitkä ongelmat. Taitavat olla jo kovin vanhoja juttuja.


    • Anonyymi

      Kunnollisessa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa! Se on sarjahybridi.

      • Sarjahybridi autossa ensiesiteltiin vuonna 1899. Onko nykyisin muita kuin esittely- ja prototyyppejä sekä entusiastien piensarjoja olemassa?

        Huomaan tässä lueskellessani, että autot, joita autovalmistaja väittää "sarjahybrideiksi" eivät sellaisia olekaan, esimerkkinä Chevrolet Volt/Opel Ampera, joka _ei_ ole aito sarjahybridi.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Sarjahybridi autossa ensiesiteltiin vuonna 1899. Onko nykyisin muita kuin esittely- ja prototyyppejä sekä entusiastien piensarjoja olemassa?

        Huomaan tässä lueskellessani, että autot, joita autovalmistaja väittää "sarjahybrideiksi" eivät sellaisia olekaan, esimerkkinä Chevrolet Volt/Opel Ampera, joka _ei_ ole aito sarjahybridi.

        CR-V ja Jazz


      • Anonyymi kirjoitti:

        CR-V ja Jazz

        Ei ainakaan CR-V, mutta olkoon: autoteollisuus voi nimetä teknologiansa, miten tykkää, ja nimeääkin. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei ainakaan CR-V, mutta olkoon: autoteollisuus voi nimetä teknologiansa, miten tykkää, ja nimeääkin. ; )

        Professori on sitä mieltä, että on sarjahybridi. CR-V myös. Kohdasta 22 min eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE


      • Anonyymi kirjoitti:

        Professori on sitä mieltä, että on sarjahybridi. CR-V myös. Kohdasta 22 min eteenpäin.
        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE

        Se on hyvä, että professorilla on mielipteensä. Olen huomannut jopa presidentin olevan väärässä, joten titteleillä elvistely, etenkään muiden, ei kauheasti tehnyt vaikutusta. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Se on hyvä, että professorilla on mielipteensä. Olen huomannut jopa presidentin olevan väärässä, joten titteleillä elvistely, etenkään muiden, ei kauheasti tehnyt vaikutusta. ; )

        Sinun perusteluista puhumattakaan!


    • Anonyymi

      Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, käsiveskalla saa kiinteän voimalinjan ja DSG tekniikalla!

      • Anonyymi

        5.9s 0-100 ei siinä paljoa mene hukkaan, lexus gs hybrid.


      • Anonyymi

        Sarjahybridissä veto suoraan sähkömoottorilla. Ei vaihdelaatikkoa.


    • Anonyymi

      Lexuksellakin ollu ecvt jo 2006 alkaen ainakin 3.5 v6 hydriideissä.

      • Anonyymi

        Surkea suorituskyky 3,5 litran koneella.


    • Anonyymi

      TROOOOOL TRÖÖÖÖÖÖÖL RÖÖÖÖÖÖÖL. . Miksi ruokitte trollia. . TROOOOOOOL TRÖÖÖÖÖÖÖL. .MIKSI TROLLIA RUOKITAAN.

      • Anonyymi

        Mulla Prius Plug-in, tarvitsee tankata bensaa kerran 2 viikossa, muuten menee sähköllä. Päivittäin ajelen PK -seudulla, entistä pientä citikkaa piti tankata joka toinen päivä.. Se on ajotavasta kiinni ja että osaa käyttää oikein hybridiautoa, esim. Jarrustusenergiaa. Youtubessa on videoita, miten Priuksen sähköajoa voi pidentää ajotyylillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Prius Plug-in, tarvitsee tankata bensaa kerran 2 viikossa, muuten menee sähköllä. Päivittäin ajelen PK -seudulla, entistä pientä citikkaa piti tankata joka toinen päivä.. Se on ajotavasta kiinni ja että osaa käyttää oikein hybridiautoa, esim. Jarrustusenergiaa. Youtubessa on videoita, miten Priuksen sähköajoa voi pidentää ajotyylillä.

        "Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, "

        Mikä on "kuminauhaveto"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuminauha veto hukkaa mootorin tehot, "

        Mikä on "kuminauhaveto"?

        ”Kuminauhaveto” on sitä kun auto kiihtyy eleettömästi ilman nykimistä. DSG pellet on tottuneet heilumaan ja nykimään vaihteiden tahdissa kunnes mekatroniikka tai jotain muuta on laatikosta sökönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kuminauhaveto” on sitä kun auto kiihtyy eleettömästi ilman nykimistä. DSG pellet on tottuneet heilumaan ja nykimään vaihteiden tahdissa kunnes mekatroniikka tai jotain muuta on laatikosta sökönä.

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuminauha veto on sitä että moottori huutaa kun viimeistä ja mitään ei oikein tunnu tapahtuvan.. Sen sijaan DSG:llä kun lähtee moottori ei huuda ja vaihteet soljuu lähes huomasmatomasti ja vauhti kiihtyy äkkiä.

        DSG:ssä ei nouse muuta äkkiä kuin korjauskulut. Paskaloota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Ei mitään höpöhöpöä vaan kellotettua tietoa.
        Lue TM 15/2019 siellä 2.0 Corolla ottaa kunnolla pataan 30hv pienempitehoiselta 1.5 TSI:ltä ja Corollan melulukemat ovat kaikilla nopeuksilla suuremmat kuin Octavian. Ei näitä juttuja tarvitse arvailla kun osaa lukea.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143909/graafi_kiihdytys_0-100_png.png

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143931/graafi_kiihdytys_60-120_png.png

        Škoda 61/62 63/64 66/67 69/70 68/69
        Toyota 63/64 65/66 68/69 71/72 71/72

        Kun jätetään höpöhöpöt pois ja katsotaan mittauksia autoista niin Tojolle jää aina luu kouraan. Huom. Tuo on tuotannosta poistunut vanha Octavia. Uusi versio pieksee Corollan vielä selvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään höpöhöpöä vaan kellotettua tietoa.
        Lue TM 15/2019 siellä 2.0 Corolla ottaa kunnolla pataan 30hv pienempitehoiselta 1.5 TSI:ltä ja Corollan melulukemat ovat kaikilla nopeuksilla suuremmat kuin Octavian. Ei näitä juttuja tarvitse arvailla kun osaa lukea.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143909/graafi_kiihdytys_0-100_png.png

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143931/graafi_kiihdytys_60-120_png.png

        Škoda 61/62 63/64 66/67 69/70 68/69
        Toyota 63/64 65/66 68/69 71/72 71/72

        Kun jätetään höpöhöpöt pois ja katsotaan mittauksia autoista niin Tojolle jää aina luu kouraan. Huom. Tuo on tuotannosta poistunut vanha Octavia. Uusi versio pieksee Corollan vielä selvemmin.

        Uusissa Vagin DSG laatikoissa varsinkin kevythybridiin yhdistettynä kaikki lehdet on kehuneet jouhevaa voimalinjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Prius Plug-in, tarvitsee tankata bensaa kerran 2 viikossa, muuten menee sähköllä. Päivittäin ajelen PK -seudulla, entistä pientä citikkaa piti tankata joka toinen päivä.. Se on ajotavasta kiinni ja että osaa käyttää oikein hybridiautoa, esim. Jarrustusenergiaa. Youtubessa on videoita, miten Priuksen sähköajoa voi pidentää ajotyylillä.

        Taisit ajaa sillä Sitikalla paljon mielummin ja enemmän. Ihan päätellen tankkausväleistä.


    • Anonyymi

      MIKSI TROLLIA RUOKITAAN.. TROLLIA TROLLIA LAITOSHOIROKKI TROLLIA.

    • Anonyymi

      Toyotan CVT on todella surkea laatikko ja hengettömiä koneitä pitää huudattaa isoilla kierroksilla ja se aiheuttaa tykkimistä ja melua. Sähkömoottorilla saa tasattua huonon vaihteiston ongelmia, mutta siellä se on edelleen ja odottaa laukeamistaan.

      • Anonyymi

        CVT ja vaparimopokone. Sama tekniikka, sama suorituskyky kuin mopoautoissa.

        Näin on tojovaarin helppo totutella ennakovasti siirtymistä mopoauton rattiin, kun lääkäri ottaa kortin pois.

        Vaparin ulina ei tojovaaria häiritse - kuulo meni jo aikoja sitten. Samoin näkö. Ei normaalin näkökyvyn omaava kykene pokemonin irvistystä hankkimaan.


    • Anonyymi

      Missä museossa näitä antiikkilaatikoita on näytteillä? Ei kai näitä enää teillä liiku?

      • Anonyymi

        Ei cvt eikä eCVT ole mitään vanhanaikaisia vaihdelaatikoita vaan portaattomia voimansiirtoja.
        Jotain vanhanaikaisia pätkiviä dsg-laatikoita mainostetaan vaihtamisen nopeudella kun ei muutakaan kehumista ole. On se ylämäkeen peruuttaminen yhtä tuskaa eikä se pätkiminen ja arpominen lisää luottamusta. Onhan se tullut surullisen kuuluisaksi kun jo skodassakin kestotestikin oli liikaa ja mekatronikoita on vaihdettu kuin sukkia. En ole vielä mistään kuullut cvt - voimansiirron hajoamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei cvt eikä eCVT ole mitään vanhanaikaisia vaihdelaatikoita vaan portaattomia voimansiirtoja.
        Jotain vanhanaikaisia pätkiviä dsg-laatikoita mainostetaan vaihtamisen nopeudella kun ei muutakaan kehumista ole. On se ylämäkeen peruuttaminen yhtä tuskaa eikä se pätkiminen ja arpominen lisää luottamusta. Onhan se tullut surullisen kuuluisaksi kun jo skodassakin kestotestikin oli liikaa ja mekatronikoita on vaihdettu kuin sukkia. En ole vielä mistään kuullut cvt - voimansiirron hajoamisesta.

        Tiu tojo-jojo on niin surkea ajossa että en huolisi sitä autooni vaikka sillä olisi sadan vuoden täystakuu. Se olisi 100 vuotta sen surkean vaparin ulvonnan kuuntelemista ja surkeaa vastetta kaasuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiu tojo-jojo on niin surkea ajossa että en huolisi sitä autooni vaikka sillä olisi sadan vuoden täystakuu. Se olisi 100 vuotta sen surkean vaparin ulvonnan kuuntelemista ja surkeaa vastetta kaasuun.

        Onko sinulla nyt tuo sataikä menossa ja miljoonaikä tulossa?


    • Anonyymi

      Toyotan automaatissa moottori huutaa mutta auto ei kiihdy, muissa auto kiihtyy mutta moottori ei huuda.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo "muut" kiihdy sen paremmin. Päinvastoin!

        https://youtu.be/7ynOVRMKjPw

        Tuossa GRMN:ssä ei olekaan tojo-jojoa eikä se ole tojon surkeavääntöinen vaparikone.

        "Siinä ei ole Toyotan logoa. Ympyrän rajaaman pyöreäkärkisen kolmion sisältä erottuvat kirjaimet Lotus."

        Lotuksen virittämän 1,8-litraisen mekaanisesti ahdetun moottorin änkeminen Yariksen keulalle

        Toki Yariksen perusrakenteen rajoitteetkin näkyvät: etuistuimet on asennettu turhan ylös ja ohjauspyörä jää liian kauas. Lienee vain ajan kysymys, kun jokin viritysfirma alkaa tarjoamaan ohjauspyörää lähemmäs tuovaa adapteria.

        Kuusivaihteisen manuaalin välitykset ovat sopivan napakat, "


        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-yaris-grmn-42-000-euron-yaris-naurattaa-mutta-eri-syysta-kuin-luulet/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa GRMN:ssä ei olekaan tojo-jojoa eikä se ole tojon surkeavääntöinen vaparikone.

        "Siinä ei ole Toyotan logoa. Ympyrän rajaaman pyöreäkärkisen kolmion sisältä erottuvat kirjaimet Lotus."

        Lotuksen virittämän 1,8-litraisen mekaanisesti ahdetun moottorin änkeminen Yariksen keulalle

        Toki Yariksen perusrakenteen rajoitteetkin näkyvät: etuistuimet on asennettu turhan ylös ja ohjauspyörä jää liian kauas. Lienee vain ajan kysymys, kun jokin viritysfirma alkaa tarjoamaan ohjauspyörää lähemmäs tuovaa adapteria.

        Kuusivaihteisen manuaalin välitykset ovat sopivan napakat, "


        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-yaris-grmn-42-000-euron-yaris-naurattaa-mutta-eri-syysta-kuin-luulet/

        Mitähän moottoreita, ja tekniikkaa on puolestaan ängetty noihin sinun ihailemiisi kikottimiin? Kaikki kotitekoista varmaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa GRMN:ssä ei olekaan tojo-jojoa eikä se ole tojon surkeavääntöinen vaparikone.

        "Siinä ei ole Toyotan logoa. Ympyrän rajaaman pyöreäkärkisen kolmion sisältä erottuvat kirjaimet Lotus."

        Lotuksen virittämän 1,8-litraisen mekaanisesti ahdetun moottorin änkeminen Yariksen keulalle

        Toki Yariksen perusrakenteen rajoitteetkin näkyvät: etuistuimet on asennettu turhan ylös ja ohjauspyörä jää liian kauas. Lienee vain ajan kysymys, kun jokin viritysfirma alkaa tarjoamaan ohjauspyörää lähemmäs tuovaa adapteria.

        Kuusivaihteisen manuaalin välitykset ovat sopivan napakat, "


        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-yaris-grmn-42-000-euron-yaris-naurattaa-mutta-eri-syysta-kuin-luulet/

        So?...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So?...

        Sikäli "so" että kun tässä ketjussa puhutaan eCVT:n kyvykkyydestä tai paremminkin sen kyvykkyyden puutteesta.
        GRMN on manuaali eikä siinä o tuota toto-jojoa. Tuo video ei liity eCVT:hen milään tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So?...

        Tojohönöllä taisi mennä vähän ihon alle.

        vrt. se tohjon urheiluauto. Sekin on muiden tekoa eli Subaru, johon vain on läntätty tohjon vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan.

        Tai pakettiauto omaa sukua PSA vessanpöntön kannella ryyditettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa GRMN:ssä ei olekaan tojo-jojoa eikä se ole tojon surkeavääntöinen vaparikone.

        "Siinä ei ole Toyotan logoa. Ympyrän rajaaman pyöreäkärkisen kolmion sisältä erottuvat kirjaimet Lotus."

        Lotuksen virittämän 1,8-litraisen mekaanisesti ahdetun moottorin änkeminen Yariksen keulalle

        Toki Yariksen perusrakenteen rajoitteetkin näkyvät: etuistuimet on asennettu turhan ylös ja ohjauspyörä jää liian kauas. Lienee vain ajan kysymys, kun jokin viritysfirma alkaa tarjoamaan ohjauspyörää lähemmäs tuovaa adapteria.

        Kuusivaihteisen manuaalin välitykset ovat sopivan napakat, "


        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-toyota-yaris-grmn-42-000-euron-yaris-naurattaa-mutta-eri-syysta-kuin-luulet/

        No laitetaan tähän sitten toinen esimerkki, miten Toyota Corolla omalla 1,6L moottorilla kyykyttää VW:n 2.0 GTi:tä sen omalla moottorilla.


        https://youtu.be/2i3mXBJNb0s


      • Anonyymi

        2 l corolla hybrid 0-100 7.7 sekuntia xd


    • Anonyymi

      RAV4ssä jos kiihdytetään hitaasti (yli 10s sataseen tyylillä) niin polttis ei edes käynnisty. vasta kun pitää oikesti kiihdyttää lähtee polttis mukaan ja huutoahan tulee vasta välillä 6-7s sataseen vauhdilla.

      • Anonyymi

        6-7 sek on toiveunta.


      • Anonyymi

        Tuon takia tojokuskit jäävät jalkoihin kun kiihdyttävät varovasti ettei polttomoottori käynnisty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6-7 sek on toiveunta.

        Aika paljon on mittausdataa netissä RAV4 plugarin kiihtyvyydestä. Kyllä se siellä 6s tuntumassa on eli samaa tasoa kuin 530e


    • Anonyymi

      Hondan hybridit eivät huuda kiihdyttäessä ja ne vetää sähköllä. Ovat taloudellisia, suorituskykyisiä, luotettavia sekä kilpailukykyisiä hinnaltaan. Huoltaminenkin on edullisimmasta päästä. Japanissa valmistettua laatua.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että vain Toyota on niin ylivoimaisesti halutuin ja ostetuin auto? Voisin kuvitella että jotain saksalaista ostettaisiin enemmän kun ovat kuitenkin melkein euvostoliittolaisia saavutuksia , vaikka osia tuleekin jostain kiinasta ja ukrainasta ja vanhoista varsovanliiton maista. Eikö EU:n jo pitäisi kieltää tällainen markkinahäirikkö ja laittaa EU-kansalaiset ruotuun? Ei olisi neuvostoliitossakaan tällainen ulkopuolinen uhka ollut sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain Toyota on niin ylivoimaisesti halutuin ja ostetuin auto? Voisin kuvitella että jotain saksalaista ostettaisiin enemmän kun ovat kuitenkin melkein euvostoliittolaisia saavutuksia , vaikka osia tuleekin jostain kiinasta ja ukrainasta ja vanhoista varsovanliiton maista. Eikö EU:n jo pitäisi kieltää tällainen markkinahäirikkö ja laittaa EU-kansalaiset ruotuun? Ei olisi neuvostoliitossakaan tällainen ulkopuolinen uhka ollut sallittua.

        Onhan se halutuin ja ostetuin mutta luotettavin!


      • Anonyymi

        Hondan hybridi tekniikka on kyllä markkinoiden parasta tällä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe