Äkillinen painon lasku

Moi! Olen 16 vuotias tyttö, ylipainoinen sellainen. Muistaakseni ysi luokan terveystarkastuksessa painoin n. 108kg, tarkastus oli 2019 syksyn tai 2020 kevään aikana. Kesällä 2020 muistan painoni olleen n. 106kg. Ammattikoulun aloitettuani 2020 syksyllä kävin terveystarkastuksessa ja painoni oli 104kg, tarkastus oli 14.8.2020.

Nyt kuitenkin painoni on noin 95kg. Eli puolessa vuodessa minulta on lähtenyt n. 10kg. En ole liikkunut sen erityisemmin tai syönyt sen paremmin kuin ennenkään. Syksyllä tein lihaskuntoa kotona tai kävin kävelemässä portaita. Ruokamäärät ovat ehkä vähentyneet ja herkkujen syönti vähentynyt mutta ei sen kummoista. Ei niin suurta, että painoni kuuluisi pudota sitä tahtia mitä se putoaa. Nytkin joulu aikaan olen syönyt suklaata ja muita herkkuja, mutta aina vaa'alla käydessä paino on vain laskenut.

En siis valita että painoa on lähtenyt, se on hyvä juttu, mutta en usko että tällä tavalla se olisi terveellistä tai että niin ei kuuluisi normaalisti tapahtua.

Mitä minun kuuluisi tehdä? Voiko lähtenyt paino yht äkkiä tulla takaisin? En ole kertonut kuin vain yhdelle kaverille aika ohi mennen, joka ei osaa auttaa ja minun on vaikea puhua tälläisista asioista.

1

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai niin ja sekin vielä, että nykyään lähes joka kerta kun syön, ei mene pitkään kun joudun jo mennä vessaan kakkoselle ja mahaan sattuu. Mahasta on myös kuulunut normaalia enemmän jotain ihme ääniä nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3210
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1642
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe