Oletkohan muuttunut suvaitsevaisemmaksi

Anonyymi

Tuossa joulun aikaan yksin somea liiankin perusteellisesti selatessa tuli tehtyä sellainen huomio, että oletkohan muuttunut suvaitsevaisemmaksi. Vai koitkohan vain jostain syystä tarvetta olla tiettyä henkilöä kohtaan kohteliaampi. Jossain vaiheessa aiemmin kiinnitin huomion siihen ettet ehkä välttämättä ole edes homoseksuaalisuutta kohtaan suvaitsevainen tai ainakaan tuo sitä esiin mitenkään. Tuli tarkkailtua joskus kauan sitten asiaa, kun yritin selvittää että millä tavalla olet oikein ihastunut, että ootko kenties lesbo tai bi vai sittenkin vähän niin kuin minä vai mitähän mietteitä sulla on. Kun mun silmin vaikutit ihastuneelta kuitenkin. Myöhemmin on tullut tarkkailtua satunnaisesti että ootkohan edes suvaitsevainen. Eipä silti. En itsekään ollut nuorempana täysin suvaitsevainen. Enkä myöskään ole ikinä lisännyt sateenkaarivärejä kuviin tms. kun pelkään, että jotkut ottaa sen ilmoituksena biseksuaalisuudesta tai ehkä jopa lesboudesta. Tälla meidän välisellä kemialla on siis ollut myös se jännä vaikutus että se on tehnyt minusta suvaitsevaisemman tai ehkä voisi sanoa paremmin ymmärtäväisemmän. En voi nimittäin sanoa että olisin ollut nuorena epäsuvaitsevainenkaan varsinaisesti, hyväksyin kyllä, mutta kuitenkin sellainen syvällinen ymmärrys puuttui. Varmaan se vaikutti paljon ettei vanhemmatkaan tuntuneet kovin suvaitsevaisilta kun olin lapsi. Lisäksi mulla oli nuorempana uskovainen kaveri ja toinen joka muutoin vain ällöksyi etenkin kaikkia lesboja, varsinkin kun joku sellainen tuli jostain syystä iskemään sitä baarissa. En kyllä tuonut koskaan tuota syvällisen ymmärryksen puutetta mitenkään ilmi paitsi kerran sisarukselleni, kun hän suoraan kysyi että mitä mieltä olen homoista ja lesboista ja olin vielä sellaisessa vaiheessa, kun yritin kovasti olla uskovainen, kun kaveri oli pelotellut hyvin helvetillä. Sisarus olikin yllättävän suvaitsevainen eikä ymmärtänyt yhtään mielipidettäni, koska hänen hyvä kaverinsa oli kuulemma homo. Tuo yritin olla uskovainen -vaihe on ihan oma lyhyt juttunsa, mutta tajusin myöhemmin että silloinkin kun en yrittänyt olla uskovainen, mutta koitin syvällisellä tasolla ymmärtää, niin mietin asioita liikaa seksin kautta ja se oli vaikeaa ymmärtää tai jopa ällötti. Mutta myöhemmin olen tajunnut että oikeasti jos menisi heteroidenkin tuttujen kohdallakin noin konkreettisesti heitä suhteessa ajattelemaan, niin kyllähän sekin ällöttäisi. Sitä ei vaan koskaan tee, koska kyse on heteroista ja se ei ole ikinä ollut erikoisuus ja on siksi automatio ettei asiaa sen tarkemmin ajattele.

Mutta siis meidän välisen kemian jälkeen olen yhtäkkiä alkanut ymmärtää asioita paremmin syvällisemmällä tasolla tai lähinnä henkisellä ja romanttisella tasolla. Miettiä mm. että ehkä juuri se taso onkin se olennainen juttu ja samankaltaisuus sillä tasolla. Helpompi saavuttaa. Tai toisaalta ehkä mulla on vain huonoja kokemuksia miehistä. Sattunut kohdalle sellaisia, joille läheisyys on aina vihje seksistä eikä itsessään ihana juttu erillisenä. Sama aaltopituus ajatusten luvussa ja ymmärryksessäkin on jäänyt saavuttamatta. Ei silti etteikö sellaisia miehiäkin voisi olla olemassa. Varmaan niitä on. Kenties varattu jo yläasteella ;) Mutta ehkä nainen yleisemmin ajattelee läheisyydestä että se on itsessään ihanaa ja merkki tykkämisestä ja mies on sortuvampi miettimään sen aina seksiin liittyväksi. Tai sitten minä vain vedän vääränlaisia miehiä puoleensa esim. kuppikoon takia.

En ole silti muuttunut seksuaalisessa mielessä lesboksi enkä biseksuaaliksi. Olen edelleen lähinnä aseksuaali, kuten viimeiset kymmenen vuotta. Hitusen hetero. Kuvittelen ymmärrykseni yleisesti vain laajentuneen. Eikä se ole siis muuttunut sellaiseksi "lesbous on se juttu" -ajatteluksi, kuten tästä voi ehkä käsittää, vaaan muiden suhteita katsellessa se on enemmänkin sellaista aitoa "eipä sillä sukupuolella ole oikeasti väliä"-ymmärrystä. Se ei ole enää vain pinnallista hyväksymistä siis, vaan on syntynyt syvällisempi ymmärrys erilaisten ihmisten erilaisia valintoja kohtaan. Ainakin kuvittelen niin. Tosin ehkä tämä mun ymmärrys on ihan väärässä ja kohta joku oikeasti biseksuaali tai lesbo tai heterokin tulee ärisemään ettei ne asiat noin mene. Mutta julkaisen tämän silti, kun täällä kerta anonyymina uskaltaa. Ehkä opin vielä lisää, kun joku toinen uskaltaa anonyymina ottaa kantaa.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen liberaalikristitty. Olin joskus konservatiivi. En mä ole mitenkään homoja ja lesboja vastaan. Kaunista on kun kaksi ihmistä rakastaa toisiaan...

    • Anonyymi

      Jeesus vihaa syntiä. Seksuaalinen himo omaan sukupuoleen on vakava synti. Aivan kuten seksuaalinen himo vastakkaiseen sukupuoleen ilman, että avioliitto on siteenä, on synti. Tosin himo omaan sukupuoleen on vakavempi. Silti kummastakin ihminen ansaitsee kadotuksen. Uskomalla Jeesukseen, ja Jeesuksen vaikutuksesta tehtävällä parannuksella, pelastutaan. Muuten ihminen joutuu helvettiin.
      Jokainen ihminen todistaa, tehdessään yhden synnin, että Jeesus täytyi uhrata. Jumala täytyi naulita ristille. Siksi meistä jokainen on vikapää iankaikkisen Jumalan julmaan ja kylmäveriseen tuomitsemiseen.
      Jos se olisi vain minusta tai kenestä hyvänsä ihmisestä kiinni, siltikin, me olisimme rikkoneet Jumalaa vastaan. Ja Jumala on aina ollut Jeesuksessa. Hän on aina ollut ristillä kärsivä Jeesus. Tuota rakkautta vastaan tehdään maailmassa kaikki synti. Sodat, väkivalta, huoruus, viha, kateus.
      Uskokaa Jeesukseen, niin Jeesus ristillä on teille armoksi, muutoin Hän on teille tuomioksi.

      • Anonyymi

        Ei se nyt ihan noin ole. Homot on ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin ole. Homot on ok!

        Homous ei ole ok. Aivan kuten valehtelu, varastaminen, huorintekeminen, murhaaminen, petturuus eivät ole ok. Synneistä on tehtävä parannus.
        Jumala on itsensä uhrannut pelastaakseen ne, ketkä uskovat, ja ne ketkä eivät usko, tuomitaan kuten Jeesus tuomittiin. Siinä on Jumalan rakkaus esillä, Hän itse toimii sovitusuhrina synneille, miksi se ei kelpaa? Mitä pahaa Jumala on sinulle tehnyt, että sinä et Häntä rakasta, vaikka Hän itsensä ajattomana uhraisi syntiesi sovitukseksi? Miten kukaan voisi sinuakaan enempää rakastaa? Mitä ovat himot tämän rakkauden rinnalla? Ne ovat tyhjää, turhuutta. Minä olen selibaatissa vaikka loppuelämäni, jos se on osakseni tarkoitettu, ja silti minä iloitsen, koska Jumalan rakkaus on näin suurta. En tarvitse muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole ok. Aivan kuten valehtelu, varastaminen, huorintekeminen, murhaaminen, petturuus eivät ole ok. Synneistä on tehtävä parannus.
        Jumala on itsensä uhrannut pelastaakseen ne, ketkä uskovat, ja ne ketkä eivät usko, tuomitaan kuten Jeesus tuomittiin. Siinä on Jumalan rakkaus esillä, Hän itse toimii sovitusuhrina synneille, miksi se ei kelpaa? Mitä pahaa Jumala on sinulle tehnyt, että sinä et Häntä rakasta, vaikka Hän itsensä ajattomana uhraisi syntiesi sovitukseksi? Miten kukaan voisi sinuakaan enempää rakastaa? Mitä ovat himot tämän rakkauden rinnalla? Ne ovat tyhjää, turhuutta. Minä olen selibaatissa vaikka loppuelämäni, jos se on osakseni tarkoitettu, ja silti minä iloitsen, koska Jumalan rakkaus on näin suurta. En tarvitse muuta.

        Olen kuule hyvä ja kunnollinen kristitty. Olen heteromies. Minä olen armollinen lähimmäisiä kohtaan. Homous ei edes ole syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuule hyvä ja kunnollinen kristitty. Olen heteromies. Minä olen armollinen lähimmäisiä kohtaan. Homous ei edes ole syntiä.

        Sinä vihaat homoja. Eikö sinulle riitä, että Jeesus on tuomittu, miksi haluat vielä muidenkin kärsivän? Parempi että yksi mies kuolee, kuin koko kansa hukkuu? Kaikki himo miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä ja sytyttää Jumalan vihan.
        Sinun armosi on vain ihmisten tunteita kohtaan, ei heidän iankaikkista kohtaloaan. Tee parannus tuosta valheesta. Rakkaus menettää merkityksensä ilman totuutta. Vain totuudenmukainen rakkaus on oikeaa rakkautta. Muu on pimeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vihaat homoja. Eikö sinulle riitä, että Jeesus on tuomittu, miksi haluat vielä muidenkin kärsivän? Parempi että yksi mies kuolee, kuin koko kansa hukkuu? Kaikki himo miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuolella on syntiä ja sytyttää Jumalan vihan.
        Sinun armosi on vain ihmisten tunteita kohtaan, ei heidän iankaikkista kohtaloaan. Tee parannus tuosta valheesta. Rakkaus menettää merkityksensä ilman totuutta. Vain totuudenmukainen rakkaus on oikeaa rakkautta. Muu on pimeyttä.

        Onko se teiltä kaappihomoilta pois jos jotkut homoilee? Ainut synti on että te kaikessa hurskaudessanne jeesustelette siitä miten toisten tulisi elää.. Eläinkunnissakin on homoilua... mites vatikaanin pedofiilit ja muut pappien homoilut? Ironista... Itseäni ei kiinnosta mitä te homojeesukset teette makuuhuoneissanne niin miksi teitä kiinnostaa mitä muut tekee? Tahtoisin väitellä teidän hullujen kanssa vaikka koko yön mutta pitää nukkua ja teidän jumalkompleksit on sitä luokkaa näillä palstoilla että darwinikin kääntyy haudassa. Uskotte mutta ette järkipuhetta... Öitä ja siunausta voon!


      • Anonyymi

        Niin jokainen ihminenhän sinne Helvettiin joutuu kuitenkin. Kaikki on syntiä ja kukaan ei loppujen lopuksi kykene uskomaan juuri oikein vaikka mitä tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se teiltä kaappihomoilta pois jos jotkut homoilee? Ainut synti on että te kaikessa hurskaudessanne jeesustelette siitä miten toisten tulisi elää.. Eläinkunnissakin on homoilua... mites vatikaanin pedofiilit ja muut pappien homoilut? Ironista... Itseäni ei kiinnosta mitä te homojeesukset teette makuuhuoneissanne niin miksi teitä kiinnostaa mitä muut tekee? Tahtoisin väitellä teidän hullujen kanssa vaikka koko yön mutta pitää nukkua ja teidän jumalkompleksit on sitä luokkaa näillä palstoilla että darwinikin kääntyy haudassa. Uskotte mutta ette järkipuhetta... Öitä ja siunausta voon!

        Ei minua kiinnosta toisten homoilut sen enempää kuin muutkaan synnit. Itselläni ei ole homoseksuaalisia himoja. Pedofilia on samalla tavalla synti ja vielä vakavempi kuin homoilu.

        Raamattu sanookin:"Hedelmistä puu tunnetaan". Raamattu asettaa standardit sille, ketä voidaan pitää Jeesuksen seuraajana. Ei niissä ketkä rakastavat Jeesusta ole ainuttakaan pedofilian harjoittajaa. Eikä myöskään homoilijaa tai muuta himojensa seuraajaa. Parannuksen tehneitä voi olla. Jeesuksen seuraaja ei voi myöskään olla "suvakki", koska vain paatunut sydän ei vihaa syntiä.

        Jännä miten te apinasta kehittyneet ette kykene kuuntelemaan kun teille kerrotaan Jumalan tuomiosta, Jumalan keneen ette usko. Mutta ehkä se on jäämistöä sieltä kun vielä roikuitte puiden oksilla, joten ajan kanssa aivonne pääsevät tuosta "ristiriidasta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jokainen ihminenhän sinne Helvettiin joutuu kuitenkin. Kaikki on syntiä ja kukaan ei loppujen lopuksi kykene uskomaan juuri oikein vaikka mitä tekisi.

        Helppoahan tuo on:"Jos sinä uskot Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut". Mitä epäselvää tässä on? Juuri oikea usko on usko Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa. Kun hyväksyy, että Jeesus on Jumala ihmisenä, niin on tiellä kohti pelastusta. Sitä seuraa muutokset, jotka Jumala vaikuttaa. Ei tarvitse olla nero. Kaikki ovat samalla viivalla.


    • Anonyymi

      Hedelmistä puu tunnetaan eiks näi o :)

      • Anonyymi

        Juuri niin se on 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin se on 👍

        Se on harmillista kun eivät kaikki hedelmistä hyvistä tiedä , sepäs murhe pienin tosin on.


    • Anonyymi

      Kuppikoosta höpäjäminen viimeistään paljasti tämän miehen kirjoittamaksi trollaukseksi, mutta on se netti ihmeellinen asia. Jokainen pälli löytää just sen minkä haluaa😂

      • Anonyymi

        Minunkin mielestä tuo aloitus kuullostaa provolta mutta eihän sitä koskaan tiedä eikä voi siis esittää mitään arviota ehdottomana totuutena.

        Tällä palstalla pyörii muutamia miehiä, jotka ovat ylikiinnostuneita lesboudesta ja biseksuaalisuudesta sekä lesboista ja biseksuaaleista. Ehkä joku on ihastunut johonkin ko. viiteryhmään kuuluvaan. He kirjoittelevat naisina ja naishahmoina ja näkevät viestien takana lesbonaisia ja/tai sitten se on vain osa heidän sairasta palstaleikkiään ja/tai palstaharhaansa, mikä johtuu osittaisesta todellisuudentajun menetyksestä. Luulen, että siinä voi olla kysymys myös siitä oman seksuaalisuuden ja ehkä myös oman sukupuolisuuden hämmennyksestä. Kyllä siinä nuoren aikuisuuden aikana voi vielä tulla joillekin sellainen aika, että voi aidosti miettiä omaa biologista ja sosiaalista sukupuoltaan ja onko ne sama asia. Sama seksuaaliidentiteetin kanssa.

        Homoseksuaaliset tunteet voi miehillä (ja naisilla) hämmentää. Niihin saa kuitenkin asiantuntijoilta apua ja vertaistukea. Niiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Sellaista en kuitenkaan ymmärrä, että nuoret miehet esiintyvät palstalla naisina tai miehinä esiintyvänä naisina puhtaasti ja tietoisesti kiusaamistarkoituksessa, siinähän on kysymys jo todella vakavasta persoonallisuushäiriöstä, johon voi tietysti liittyä osittaista todellisuudentajun menetystä eli psykoottisuutta. Ehkä se, että ei ole terveitä elämänsisältöjä, kuten opiskelua, työtä ja terveitä harrastuksia ja terveitä sosiaalisia ympyröitä, saa syrjäytyneet, häiriintyneet ja moniongelmaiset loisimaan ja häiriköimään palstalla. Tuollaiset ihmiset tulisi saada nopeasti avun piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin mielestä tuo aloitus kuullostaa provolta mutta eihän sitä koskaan tiedä eikä voi siis esittää mitään arviota ehdottomana totuutena.

        Tällä palstalla pyörii muutamia miehiä, jotka ovat ylikiinnostuneita lesboudesta ja biseksuaalisuudesta sekä lesboista ja biseksuaaleista. Ehkä joku on ihastunut johonkin ko. viiteryhmään kuuluvaan. He kirjoittelevat naisina ja naishahmoina ja näkevät viestien takana lesbonaisia ja/tai sitten se on vain osa heidän sairasta palstaleikkiään ja/tai palstaharhaansa, mikä johtuu osittaisesta todellisuudentajun menetyksestä. Luulen, että siinä voi olla kysymys myös siitä oman seksuaalisuuden ja ehkä myös oman sukupuolisuuden hämmennyksestä. Kyllä siinä nuoren aikuisuuden aikana voi vielä tulla joillekin sellainen aika, että voi aidosti miettiä omaa biologista ja sosiaalista sukupuoltaan ja onko ne sama asia. Sama seksuaaliidentiteetin kanssa.

        Homoseksuaaliset tunteet voi miehillä (ja naisilla) hämmentää. Niihin saa kuitenkin asiantuntijoilta apua ja vertaistukea. Niiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Sellaista en kuitenkaan ymmärrä, että nuoret miehet esiintyvät palstalla naisina tai miehinä esiintyvänä naisina puhtaasti ja tietoisesti kiusaamistarkoituksessa, siinähän on kysymys jo todella vakavasta persoonallisuushäiriöstä, johon voi tietysti liittyä osittaista todellisuudentajun menetystä eli psykoottisuutta. Ehkä se, että ei ole terveitä elämänsisältöjä, kuten opiskelua, työtä ja terveitä harrastuksia ja terveitä sosiaalisia ympyröitä, saa syrjäytyneet, häiriintyneet ja moniongelmaiset loisimaan ja häiriköimään palstalla. Tuollaiset ihmiset tulisi saada nopeasti avun piiriin.

        Samaa mieltä kanssasi ha eiköhän tässäkin tapauksessa kiusantekomotiivi ole aika selvä tai sitten kyse on jostain sairaalloisesta taipumuksesta elää toisen elämää ja kokemusmaailmaa. Mistä olisi toki hyvä tietää etukäteen jotain vaikuttavamman efektin aikaansaamiseksi


      • Anonyymi

        Väärin päättelit. Aloitus ei oo trolli ja oon oikeasti nainen. Mulla on vaan tympeän suuret rinnat, jotka vetää vääränlaisia miehiä puoleensa. Olen usein miettinyt että pitäis leikkauttaa ne pienemmäksi, niin ne kuvastais paremmin mun minuutta. Mulle sopis paremmin joku A-kuppi kuin tää nykyinen F-kuppi. Ehkä sitten sellaiset enemmän minunlaiset miehet kiinnostuis.

        -aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin päättelit. Aloitus ei oo trolli ja oon oikeasti nainen. Mulla on vaan tympeän suuret rinnat, jotka vetää vääränlaisia miehiä puoleensa. Olen usein miettinyt että pitäis leikkauttaa ne pienemmäksi, niin ne kuvastais paremmin mun minuutta. Mulle sopis paremmin joku A-kuppi kuin tää nykyinen F-kuppi. Ehkä sitten sellaiset enemmän minunlaiset miehet kiinnostuis.

        -aloittaja

        Tää palsta on näköjään täynnä tyyppejä, joilla on pakkomielle vääntää kaikista trolleja. Mikähän teillä on vikana ?

        -aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää palsta on näköjään täynnä tyyppejä, joilla on pakkomielle vääntää kaikista trolleja. Mikähän teillä on vikana ?

        -aloittaja

        Lähden siitä, että tykkään susta, joka tapauksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden siitä, että tykkään susta, joka tapauksessa

        🙈🙈🙈 g f tai j-kupista huolimatta👌😅


    • Anonyymi

      Voi jeesus! Olen lesbo enkä kaipaa jumalaa enkä muita määrittelemään itseäni. Onnellisesti olen oma itseni. Ja rakastunut naiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe